|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-01-2009, 18:32 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: mazowieckie
Model: Alhambra
Silnik: brt
Rocznik: 2007
Postów: 23
|
Mechanik od turbo, zawór n75?
Witam
Mam, przerabiany wielokrotnie problem z odłączaniem turbo, dodam że u mnie sytuacja występuje tylko i wyłącznie przy zimnym nierozgrzanym silniku, jak złapie temperaturę wszystko jest Ok, w związku z tym mam pytania: 1. Czy ktoś może miał podobny przypadek że rozłączało przy zimnym silniku, a przy rozgrzanym było Ok? 2. Gdzie znajduje się ten słynny zawór N75? (może jakieś foto...) 3 Czy ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika od turbo w Warszawie, Lublinie lub gdzieś pomiędzy (mieszkam dokładnie pośrodku trasy W-wa Lublin) Mam nadzieję że wyraziłem się zrozumiale Z góry dzięki za wszystkie sugestie pozdrawiam serdecznie Ostatnio edytowane przez deku ; 03-07-2015 o 10:05 Powód: prefix |
16-01-2009, 19:22 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
witam tez pojawil mi sie ten problem slynny blad 17965 przeladowanie i mechanik podejzewa N75 wejdz na forum.vwgolf.pl wpisz n75 w szukajke i bedziesz wszystko wiedzial ja jade w poniedzialek zrobic termin kiedy moge odstawic auto do sprawdzenia jak bedzia gotowe to dam znac
|
16-01-2009, 21:05 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
Pod polka oddzielajaca silniczek wycieraczek od komory silnika jest zaworek N-75 .Nie pomylisz go bo do niego sa podpiete cienkie przwody podcisnienia(gumowe takie jak przy wtryskach).Najpierw sprawdz kolor wtyczki,jesli jest brazowa to OK(MK1),jesli jest wpieta czarna,to jest pomylona z przekaznikiem od klimy (chybasie nie myle a jest to bardzo blisko).jesli wszystko OK to metoda prob i bledow:-opisz wszystkie przewody podcisnienia,
-zdejmij przewody, -i jazda(do 3200-3500 pelne doladowanie ,potem oslabnie bo odciecie). Widze ze masz Mk2 a zesada dzialania zaworka jest taka sama lecz niewiem gdzie jest w MK2. Owocnych testow.
__________________
Scorpio '89 2.9 12V6 4X4 do zabawy Sierra '92 automat |
16-01-2009, 22:50 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-09-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Sharan, GALAXY TITANIUM
Silnik: 1.9 TDI 115KM, AUY, TDCI 163KM
Rocznik: 2001, 2011
Postów: 97
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
N75 jest przymocowany do sciany grodziowej, jest on zakryty aluminiową blaszką. Tylko uważaj bo tam są dwa zaworki, po leweji N75 i po prawej zaworek identyczny nie pamiętam symbolu od egr. Też mi odcinało turbo, wyczyściłem turbinę, podmieniłem przepływomierz i dopiero czyszczenie n75 pomogło, choć powinieniem zacząć od n75 byłbym trochę godzin do przodu.
|
17-01-2009, 07:48 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
witam kolegow czy ten zaworek n75 to jest ten widoczny na zdjeciu
http://cgi.ebay.de/Magnetumschaltventil-Audi-VW-Skoda-Seat-Original-VW-NEU_W0QQitemZ170294397276QQcmdZViewItemQQptZAutote ile_Zubeh%C3%B6r?hash=item170294397276&_trksid=p32 86.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240 %3A1318 |
17-01-2009, 07:49 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
witam kolegow czy ten zaworek n75 to jest ten widoczny na zdjeciu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Witam ponownie zrobilem przedchwila samoczyszczenie turbiny tzn.pojechalem na autostrade i jechalem okolo 20km na 4 biegu i trzymalem obroty w granicach 2750,potem zwiekszylem predkosc tak by obroty byly 3000,po 10 km na 5 bieg i dalej 3000 obrotow i stopniowo az do 3800 obrotow poto by sie wszystko pozadnie rozgrzalo itak nastepne 20 km i 6 bieg i nastepne 20 km az do 3250 obrotow i zpowrotem to samo i jak narazie odpokac silniczek pyka malina calkiem inaczej chodzi zobaczymy jak dlugo teraz bede przynajmniej 2 razy w miesiacu chocby specjalnie jechac na autostrade i troche go przegonic dac mu po garach ja przynajmniej mam gdzie gorze troche w polsce jak nie ma gdzie jechac na autostrade ale itak kupie sobie ten zaworek N75 wrazie czego jak by padl to wtedy go wymienie ale prosze o odpowiedz czy ten zaworek ktory jest z tego linka to ten na 100% |
18-01-2009, 08:09 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: mazowieckie
Model: Alhambra
Silnik: brt
Rocznik: 2007
Postów: 23
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
|
18-01-2009, 09:54 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 63
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
Masz początek końca turbiny...u mnie też na początku odcinało na nie zagrzanym silniku.póżniej coraz częściej.po drodze też wymieniłem N75 (nowy, orginalny) i oczywiście nic to nie dało.agonia trwała od stycznia do września :fcp18 .poźniej wymiana turbiny ale ten wątek poruszany był już 1000000razy.
__________________
Ford S-MAX 1.8TDCI - wcześniej FORD GALAXY, 1.9TDI, AUY |
18-01-2009, 15:46 | #9 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Re: Mechanik od turbo, zawór n75?
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i tam na kolejnym zdjęciu ze sytrzałkami jest N75 to ten po lewej stronie Ventil Ladendruck. Masz tam po kokei co odkręcać, ale nie czepiaj sie wentyla N75, bo masz problem z turbiną, wiele o tym pisalismy, szczególnie ja sobie pozwoliłm na ocenę sposóbu jazdy. Zobacz moje posty, albo znajdz w wyszukiwarce co to jest PSJ. Pozdr. |
|