Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-07-2005, 18:50   #1
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
Domyślnie dziwne objawy po włązeniu się wentylatora

Byłem dzisiaj na przeglądzie i ledwo go przeszedłem ze względu na dziwne objawy a mianowicie:
gdy silnik chodzi na gazie jest O.K., w momencie jednak gdy włącza się silnik dmuchawy watość spalania (prawdopodobnie CO nie dopytałem się) skacze z 1,5 % na ok. 4,5 % !! i dzieje się tak tylko wtedy.
Co to może być? Gość z przeglądu podbił mi go pod warunkiem, że szybko się tym zajmę (zwłaszcza, że instalację mam na gwarancji). Mówił , że prawdopodobnie dzieje się coś z elektroniką przy gazie lub pada silnik krokowy od gazu. Co wy na to?
Dane mojej instalki (II generacji z ochroną kata):
reduktor LOVATO, wielozawór TOMASETTO, elektronika STAG-2L

[ Dodano: 2005-07-02, 11:40 ]
Widzę, że was to też zastanawia.
Popytałem trochę i przyczyną może być to, że w chwili uruchamiania się wentylatora zwiększa się ilość powietrza w dolocie filtra wskutek wdmuchiwania przez ten wentylator.
A to prowadzi do zubożenia mieszanki.
Co wy na to?

__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2005, 22:31   #2
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
Domyślnie

hmhm dziwne, podjedź do gazowników i niech wyjaśnią, jeżeli to prawda, to dolot niech tak ustawią, aby nie wdmuchiwało powietrza, chociaż nie chce mi się wierzyć, bo podczas jazdy wdmuc***e cały czas dużo powietrza. Sprawdź poki masz na gwarancji i nic to cię nie kosztuje. A gazownicy powinni mieć analizator spalin i powinni to przetestować
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2005, 23:11   #3
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

może w momencie pracy dmuchawy występują jakieś większe spadki napięcia - proponuje zmierzyć napicie na komp gazu

i jak by rzeczywiście Ci dmuchało w rure ssącą to by te wartości były mniejsze może ma jakiś utrudnione ssanie....
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2005, 07:54   #4
tomaszr33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2004
Skąd: Białystok
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 44
Domyślnie Re: dziwne objawy po włązeniu się wentylatora

Cytat:
Napisał sedek
Byłem dzisiaj na przeglądzie i ledwo go przeszedłem ze względu na dziwne objawy a mianowicie:
gdy silnik chodzi na gazie jest O.K., w momencie jednak gdy włącza się silnik dmuchawy watość spalania (prawdopodobnie CO nie dopytałem się) skacze z 1,5 % na ok. 4,5 % !! i dzieje się tak tylko wtedy.
Co to może być? Gość z przeglądu podbił mi go pod warunkiem, że szybko się tym zajmę (zwłaszcza, że instalację mam na gwarancji). Mówił , że prawdopodobnie dzieje się coś z elektroniką przy gazie lub pada silnik krokowy od gazu. Co wy na to?
Dane mojej instalki (II generacji z ochroną kata):
reduktor LOVATO, wielozawór TOMASETTO, elektronika STAG-2L

[ Dodano: 2005-07-02, 11:40 ]
Widzę, że was to też zastanawia.
Popytałem trochę i przyczyną może być to, że w chwili uruchamiania się wentylatora zwiększa się ilość powietrza w dolocie filtra wskutek wdmuchiwania przez ten wentylator.
A to prowadzi do zubożenia mieszanki.
Co wy na to?
Przedewszystkim to opieprz gazowników, STAGA 2L nie zakłada się do silników z wtryskiem wielopunktowym, powinni ci byli załozyć albo STAGA 50 albo STAGA 100
tomaszr33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.