![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 192
|
![]()
WItam. Nie przejmowałem się tematem wcześniej, ale zaczęło mnie to w końcu irytowac. Otóż z prawej strony auta, od strony rozrządu słychać cykliczne cykanie. Zaczęło sie to po wymianie rozrządu w pewnym warsztacie. Boje że żeby to nie był zły naciąg paska. Co może tak cykać? Jak garażowym sposobem sprawdzić naciąg paska czy poprawny?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
garażowym sposobem nie sprawdzisz naciągu paska
a co do cykania to wymieniany miałes cały komplet rozrządu tj wszystkie rolki i pompe wody :fcp9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 192
|
![]()
wszystko oprócz pompy wody. Mechanior stwierdził że jest bardzo zdrowa. Nie wiedział (a ja wiedziałem) że była wymieniana przy poprzednim rozrządzie więc uznałem jego diagnozę za wiarygodną.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-11-2008
Skąd: Polska
Model: escort kombi
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1995
Postów: 130
|
![]()
Garażowym sposobem sprawdzisz naciąg paska rozrządu napinacz wyposażony jest w sprężynę wystarczy poluzować śrubę mocującą potem przykręcić i tyle.z doświadczenia wiem że dobrze to zrobić jakiś czas po wymianie rozrządu ale czy to ci "cyka" to trudno powiedzieć.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Zbyt naprężony pasek rozrządu powoduje takie charakterystyczne świszczenie w granicach 2 tys RPM. Cykanie jednak, może mieć inną przyczynę. Warto ściągnąć osłony, odpalić silnik bez nich i zobaczyć co i jak. Żeby zrobić rozrząd trzeba w tym aucie ściągnąć bodajrze 2 inne paski jeszcze (klinowe), więc może tam coś nie gra, lub ociera.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]() Cytat:
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 192
|
![]()
Paski klinowe ściagałem i też cyka. Dowiem sie niebawem o co kaman, jak będę rozbierał silnik żeby podziwiać fioletowe wykwity na tulejach.
|
![]() |
![]() |