![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum i tak na prawde nie wiem jak sprecyzowac pytanie. Problem jest dosyc złozony, a mianowicie, podczas jazdy (gdy auto sie zagrzeje)podnosza sie obroty do 1000 obr/min i wtedy auto ma wieksza moc. Za jakis czas wraca wszystko do normy i znów jest te 850-900 obr/min. Inna rzecza jest ze jak wlacze klime, to auto tez ''wariuje'', nawet potrafi zgasnac. Obroty jeszcze nizej spadaja.Przy wlaczonej klimatyzacji wlacza sie i gasnie czerwona lampka przy zegarku (chyba od immobilajzera). Podczas jazdy jeszcze odczówam spadek mocy ok. 3000obr/ min.Auto jakby niedostawalo wystarczajaco paliwa. Filtr paliwa mam wymieniony, pompka reczna - zregenerowana, załozony zawór zwrotny przed reczna pompka. Koledzy pomózcie w temacie bo jestem bezradny. Gdzie mozna zdiagnozowac problem. Jedni mówia ze to pompa, drudzy ze turbo.Nie chcialbym wydawac duzych pieniedzy jezeli to nie bedzie potrzebne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
Trzeba sprawdzić booster w pompie i mechanizm dociągania dźwigni dodatkowej dawki paliwa po włączeniu klimatyzacji.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Mam pytanie: czy te obydwie rzeczy sa przy pompie i czy mozna to samemu zrobic ,czy potrzebny specjalista? Chyba ze mozesz mi to troche szczegolowiej opisac.
Ostatnio edytowane przez sanczo78 ; 18-04-2009 o 10:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
No, jak zwykle powiem, że najlepiej jakby to robił ktoś znający się na dieslach. Niestety obie czynności są całkiem różne. Sprawa boostera, to po prostu wymiana membranek i jego przeczyszczenie. Na mondeoklubpolska.org jest instrukcja jak to wykonać, choć doświadczenie podczas składania i ustawiania przydałoby się, żeby potem to dobrze działało.
Nie wiem do końca jak działa mechanizm podciągania dźwigni dodatkowej dawki w tym modelu, bo u siebie miałem to całkiem roztrzaskane po wypadku i nigdy nie udało się naprawić. To powinien być jakiś mechanizm elektryczny, umieszczony jest na lewej podłużnicy, pod akumulatorem. Odpal auto, otwórz maskę i niech ktoś włączy klimę. Zobacz czy dźwignia dodatkowej dawki poruszy się. Jeśli nie to na pewno trzeba coś z tym zrobić. Moja diagnoza nie jest w 100% pewna, bo nie mam pojęcia jak może się to wiązać z tym mruganiem kontrolki przy zegarku. Ale sprawdź najpierw te dwie rzeczy, potem trzeba będzie myśleć dalej.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Witam.
Myśle ze spróbuje najpierw od tego boostera. Widzialem na allegro zestaw naprawczy do tego zaworka za 38 zł, mysle ze podołam. Druga rzecza jest to ze linka od dzwigni zimnego rozruchu jest luzna (zanim odpale silnik), czy tak ma byc? Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: focusII kombi mondeoIV kombi
Silnik: 1,8TDCI 2,0TDCI
Rocznik: 2005 2010
Postów: 60
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]() Cytat:
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]() Cytat:
Czy to jest zalezne od pompy? U mnie jest lucas, wiec takie znalazlem w necie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: focusII kombi mondeoIV kombi
Silnik: 1,8TDCI 2,0TDCI
Rocznik: 2005 2010
Postów: 60
|
![]()
Jeśli masz lukasa to są te dwa rodzaje jedne są większej średnicy ale cieńsze a drugie są mniejsze a grubsze. Ja też mam lukasa i u mnie były te większe jutro poszukam tych starych bo je zostawiłem, zmierzę średnice i napisze.
Oto średnice większa membrama fi28, mniejsza fi21 Ostatnio edytowane przez bacz18 ; 23-04-2009 o 18:16 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Witam.
Na razie jeszcze nie wykrecałem boostera, tylko ściągnąłem ten wezyk, który idzie od turba,jest suchy, nie widac zadnego oleju czy tp.Ale czy podczas wkrtecania silnika nie powinno pojawic sie cisnienie doladowania z turbinki?? Silnik i tak czasami podnosi obroty do 1000. Czy to moze byc booster? Zauważylem rowniez ze nie mam dodatkowego zasilania podczas wlaczenia klimy,linka jest, to fakt, ale nic wiecej. (podobno ma byc to podlaczone pod akumulatorem z podcisnieniem z serwa).Tam gdzie linka sie konczy nie ma zadnego podlaczenia. |
![]() |
![]() |