Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-04-2009, 09:02   #1
sanczo78
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum i tak na prawde nie wiem jak sprecyzowac pytanie.

Problem jest dosyc złozony, a mianowicie, podczas jazdy (gdy auto sie zagrzeje)podnosza sie obroty do 1000 obr/min i wtedy auto ma wieksza moc. Za jakis czas wraca wszystko do normy i znów jest te 850-900 obr/min.
Inna rzecza jest ze jak wlacze klime, to auto tez ''wariuje'', nawet potrafi zgasnac. Obroty jeszcze nizej spadaja.Przy wlaczonej klimatyzacji wlacza sie i gasnie czerwona lampka przy zegarku (chyba od immobilajzera).
Podczas jazdy jeszcze odczówam spadek mocy ok. 3000obr/ min.Auto jakby niedostawalo wystarczajaco paliwa.

Filtr paliwa mam wymieniony, pompka reczna - zregenerowana, załozony zawór zwrotny przed reczna pompka.

Koledzy pomózcie w temacie bo jestem bezradny. Gdzie mozna zdiagnozowac problem. Jedni mówia ze to pompa, drudzy ze turbo.Nie chcialbym wydawac duzych pieniedzy jezeli to nie bedzie potrzebne.

sanczo78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2009, 08:13   #2
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Trzeba sprawdzić booster w pompie i mechanizm dociągania dźwigni dodatkowej dawki paliwa po włączeniu klimatyzacji.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2009, 10:07   #3
sanczo78
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Mam pytanie: czy te obydwie rzeczy sa przy pompie i czy mozna to samemu zrobic ,czy potrzebny specjalista? Chyba ze mozesz mi to troche szczegolowiej opisac.

Ostatnio edytowane przez sanczo78 ; 18-04-2009 o 10:12
sanczo78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2009, 18:19   #4
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

No, jak zwykle powiem, że najlepiej jakby to robił ktoś znający się na dieslach. Niestety obie czynności są całkiem różne. Sprawa boostera, to po prostu wymiana membranek i jego przeczyszczenie. Na mondeoklubpolska.org jest instrukcja jak to wykonać, choć doświadczenie podczas składania i ustawiania przydałoby się, żeby potem to dobrze działało.

Nie wiem do końca jak działa mechanizm podciągania dźwigni dodatkowej dawki w tym modelu, bo u siebie miałem to całkiem roztrzaskane po wypadku i nigdy nie udało się naprawić. To powinien być jakiś mechanizm elektryczny, umieszczony jest na lewej podłużnicy, pod akumulatorem. Odpal auto, otwórz maskę i niech ktoś włączy klimę. Zobacz czy dźwignia dodatkowej dawki poruszy się. Jeśli nie to na pewno trzeba coś z tym zrobić.

Moja diagnoza nie jest w 100% pewna, bo nie mam pojęcia jak może się to wiązać z tym mruganiem kontrolki przy zegarku. Ale sprawdź najpierw te dwie rzeczy, potem trzeba będzie myśleć dalej.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2009, 17:24   #5
sanczo78
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Witam.
Myśle ze spróbuje najpierw od tego boostera. Widzialem na allegro zestaw naprawczy do tego zaworka za 38 zł, mysle ze podołam.
Druga rzecza jest to ze linka od dzwigni zimnego rozruchu jest luzna (zanim odpale silnik), czy tak ma byc?
Pozdrawiam.
sanczo78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2009, 19:02   #6
bacz18
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: focusII kombi mondeoIV kombi
Silnik: 1,8TDCI 2,0TDCI
Rocznik: 2005 2010
Postów: 60
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Cytat:
Napisał sanczo78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myśle ze spróbuje najpierw od tego boostera. Widzialem na allegro zestaw naprawczy do tego zaworka za 38 zł, mysle ze podołam.
Tylko najpierw sprawdź jakie memramki masz bo są dwa rodzaje
bacz18 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2009, 15:41   #7
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Cytat:
Napisał sanczo78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Druga rzecza jest to ze linka od dzwigni zimnego rozruchu jest luzna (zanim odpale silnik), czy tak ma byc?
Oczywiście nie ma tak być. W Twoim samochodzie jest ona sterowana termostatem woskowym. Na ciepłym silniku i tak powinna być luźna i tak ją trzeba ustawić, żeby na ciepłym dźwignia była cofnięta, a na zimnym pociągnięta do przodu. Powinieneś mieć drugą linkę, która dodaje dawki, jak włączysz klimę, o tym pisałem wcześniej.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2009, 14:08   #8
sanczo78
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Cytat:
Napisał bacz18 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko najpierw sprawdź jakie memramki masz bo są dwa rodzaje
Mozna wiedziec czym sie roznia te membranki?
Czy to jest zalezne od pompy?
U mnie jest lucas, wiec takie znalazlem w necie.
sanczo78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2009, 19:03   #9
bacz18
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: focusII kombi mondeoIV kombi
Silnik: 1,8TDCI 2,0TDCI
Rocznik: 2005 2010
Postów: 60
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Jeśli masz lukasa to są te dwa rodzaje jedne są większej średnicy ale cieńsze a drugie są mniejsze a grubsze. Ja też mam lukasa i u mnie były te większe jutro poszukam tych starych bo je zostawiłem, zmierzę średnice i napisze.

Oto średnice większa membrama fi28, mniejsza fi21

Ostatnio edytowane przez bacz18 ; 23-04-2009 o 18:16
bacz18 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2009, 18:33   #10
sanczo78
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Pyskowice k/Gliwic
Model: Mondeo Mk1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: [MK1] 1.8 TD Kłopoty z zasilaniem

Witam.
Na razie jeszcze nie wykrecałem boostera, tylko ściągnąłem ten wezyk, który idzie od turba,jest suchy, nie widac zadnego oleju czy tp.Ale czy podczas wkrtecania silnika nie powinno pojawic sie cisnienie doladowania z turbinki??
Silnik i tak czasami podnosi obroty do 1000. Czy to moze byc booster?

Zauważylem rowniez ze nie mam dodatkowego zasilania podczas wlaczenia klimy,linka jest, to fakt, ale nic wiecej. (podobno ma byc to podlaczone pod akumulatorem z podcisnieniem z serwa).Tam gdzie linka sie konczy nie ma zadnego podlaczenia.
sanczo78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.