|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2009, 14:34 | #1 |
Postów: n/a
|
Zakup mk3 z 2001-2002 r
Witam serdecznie;
Dzisiejsza awaria pompy wspomagania coraz bardziej przybliża mnie do decyzji o zmianie samochodu. Teraz jeżdze escortem 1.6 z 98r. benzyna. Budżet jakim dysponuje to 15 - 20k PLN Myśle o mondku z 2001-2002r Mk3 w dieslu. Naczytałem się na forum o wtryskach, sprężarce... i tochę się boje, że kupie auto i zaraz mi siądą elementy za które wyłoże 5-7k. Czy warto brać samochód z tego roku pod uwagę? Na co zwrócić uwagę? Czy blacha w aucie z tego rocznika jest ok? a może łapie rdze? Czy mam omijać pewne werjse wyposażenia? silniki? Co doradzacie Panowie? Jak % kształtuje się spadek wartości tego auta na przestrzeni półroku? roku? Pozdrawiam i proszę o pomoc |
11-05-2009, 14:54 | #2 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
jak chcesz diesla to raczej szukaj tddi 115 koni, ale tu przebieg może być duży. ja osobiście bym poszedł w benzynkę 2,0 a najchętniej V6 2,5. łykają gaz a nie ma z nimi większych problemów
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
11-05-2009, 17:00 | #3 | |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
Cytat:
__________________
|
|
11-05-2009, 19:34 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: wielkopolska
Model: mondeo mkIII
Silnik: tdci
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
Witam!
Dwa lata temu miałe ten sam dylemat. Pomysły były różne: mondeo 2.0 benzyna, tddi lub tdci (130), ewentualnie C5 w benzynie lub dieslu. Ostatecznie cytrynka odpadła, bo niektórzy w rodzinie maja chorabę lokomocyjną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po kilku jazdach próbnych pozostał 130konny tdci. Miesiąc szukania i trafił się krajowy, bezwypadkowy, serwisowany ,,pewniak,, z zestawem faktur i rachunków. A o to lista niektórych usterek: wymiana wszystkich drzwi, notoryczne problemy z sprężynką, zakończone wymianą świec i 2 wtrysków oraz niezliczoną ilością wizyt w serwisie, tarcze, tłumiki, lampki itd. Nic mnie nie zraziło. Autko mam ponad dwa lata. Przejechałem nim 40 tys. i oszczędności na paliwe jak wyliczyłem, poszły ostanio na dwa pozostałe wtryski, regulator ciśnienia, diagnostykę itd. Wszystko przez to, że sprzężynka powróciła po roku od kupna autka. Ale i tak jestem zadowolony. Pali malutko (nie mam ciężkiej nogi), prowadzi się świetnie i do tego jest silny (ciągnie przyczepę aż miło). Inne auta też się psują, tracą na wartości, wiele zależy od szczęścia. Miałem łącznie 20 aut, różnych marek i każdemu coś było. Kup to co Ci się spodoba a reszta ...jakoś to będzie. |
11-05-2009, 20:14 | #5 |
ford::amateur
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 26-04-2009
Skąd: Gdynia
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
Dokładnie tak jak kolega powyżej pisze, w każdym aucie coś się psuje, ja ostatnio kupiłem właśnie takie mondeo z silnikiem tddi i na razie jestem zadowolony. Z tego co zauważyłem szukając auta to rdza lubi łapać drzwi od dołu i pod uszczelkami przy szybach, a mechanicznie to przed zakupem warto by sprawdzić historię serwisową, albo przynajmniej podjechać na jakiś zaznajomiony serwis.
|
13-05-2009, 13:05 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
Dziękuje za wszystkie posty.
A może lepiej kupić mondeo mkII w dieslu? Bo mk III w cenie 15k to mogę mieć ciężko kupić. Co mnie przeraża - większość tych jest sprowadzana... zapewne 90% z nich ma kręcone liczniki. Nie chce kupić auta i od razu mu zmieniać połowę części. Już wystarczająco jestem zdenerwowany bo w escorcie poszła też przekładnia kierownicza.... Pozdrawiam |
13-05-2009, 14:37 | #7 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
13-05-2009, 15:36 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
A czemu odradzasz diesla? I Ile Pali największy benzyniak?
|
13-05-2009, 21:49 | #9 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
wg mnie jest słabawy, 90 koni to dobre do escorta. poza tym z awaryjnością stosunkowo najgorzej z silników w mondku. Fałka spali ci koło 13-14 litrów gazu, jest to silnik w miarę bezawaryjny, łyka gaz bez problemów (są ludzie co jeżdżą nawet na II generacji), rozrząd ma na łańcuchu. Co prawda niektóre części ma nieco droższe niż do zeteków (klocki, tarcze jakieść pierdoły w zawieszeniu) ale dla dzwięku i osiągów uważam że warto
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
13-05-2009, 22:41 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-02-2009
Postów: 3
|
Odp: Zakup mk3 z 2001-2002 r
|