![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-02-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115km
Rocznik: 2001
Postów: 43
|
![]()
Zabralem sie dzis za wymiane oleju i wszystko fajnie do momentu wymiany filtra a dokladniej odkrecenia obudowy filtra.... (swoja droga nie mogli dac zwyklej puchy :/) Odkrecalem to , nie chcialo za cholere puscic. Doszlo do tego ze spie.... obudowe , olej zaczal przeciekac :/ i musze jutro kupic nowa obudowe, moze ktos z was ma dobry sposob na odkrecenie tego cholerstwa ? Probowalem francuzem (kluczem) za niby srube 32 zdaje sie i kluczem łancuchowym , ale niestety nie dalem rady "podejsc" tam z łancuchem :/ Dzieki za wszelkie wskazowki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,537
|
![]()
odkręcasz tą plastykową obudowe od spodu auta jest tam możliwość założenia klucza nasadowego 32 lub 36 nie pamietam dokręcasz tylko 25Nm wiec bardzo lekko i to wszystko jak dobrałeś sie do tego plastyku francuzem to nie dziw sie że ci teraz leci pewnie obudowa pękła
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 11-05-2008
Skąd: SZCZECIN
Model: HONDA ACCORD + Mondeo mk3
Silnik: i-VTEC
Rocznik: 2005
Postów: 354
|
![]()
klucz nr 36 do odkręcenia puszki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-09-2008
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2002
Postów: 84
|
![]()
Porządny klucz 36 - porządny w sensie mocny. Ja zrobiłem go sobie z sklepanej rurki, więc nie trzeba wydawać na to masę kasy jeśli nie będziesz miał do niego innego zastosowania. Po rozwaleniu starej obudowy kupiłem nową na giełdzie, bo niestety pękniętej obudowy już nie skleisz - jest tam takie ciśnienie i temperatura że prędzej czy później olej wycieknie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 966
|
![]()
Są specjalne obejmy do odkręcenia filtra oleju. Pozatym nie rozumiem czemu nie wymieniasz całości. Przecież koszt filtra z obudową nie różni się aż tak drastycznie chyba od samego filterka? No chyba, że w dieslu jest inaczej?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-02-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115km
Rocznik: 2001
Postów: 43
|
![]()
Ok , biore sie dzis za to , zdam relacje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do obudowy... w dieslu sa to odzielne czesci, obudowy sie nei wymienia jest to stala czesc, wymieniasz wklad. Obudowa kosztuje 70zl a filtr 20 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-02-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115km
Rocznik: 2001
Postów: 43
|
![]()
Zrobione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale trzeba bylo rozwalic w drobny mak :/ uszczelka znajdujaca sie na obudowie weszla w gwint i dlatego nie dalo sie odkrecic... Dzieki za wszelkie podpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Bo do tego trzeba mieć specjalne narzędzie Ford Hazet-cośtam-cośtam. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja używam żabki i prawie wcale jej nie zaciskam. Delikatnie jak z jajkiem. Tylko kręcę, nie zgniatam.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 17-02-2009
Skąd: lubelskie
Model: Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 48
|
![]()
Witam, nawiązując do tematu jakies 2 miesiace temu tez sie zabralem za wymiane oleju i tez mialem problem z ta obudowa. Potrzebny tam byl klucz 36 nasadowy oczywiscie takiego nie mialem i probowalem odkrecic zwykla 36-tką i oczywiscie za chol... nie chcialo sie odkrecic. Probowalem na sile i zonk obudowa pekla. Tak sie pozniej zastanawialem po jaka......ktos dokrecil na chama ta obudowe bo w innych samochodach do tej pory wystarczylo dobry scisk i tylko tyle. Reasumujac koszt naprawy czyli obudowa kosztowala mnie 80 zl plus 30 zl za wylanie nowego oleju bo zalalem nim wczesniej silnik i usuniecie migajacego serwisu.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: wziąć na piwo
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi 115KM 6-speed
Rocznik: 2004
Postów: 50
|
![]() Cytat:
ja również odkręciłem nasadowym 36 bez większych problemów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |