![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 48
|
![]()
Witam
Przesledzilem troche tematow i szczerze mowiac znalalem polowiczne odpowiedzi, wiec postanowilem zalozyc nowy watek. Otoz mam nastepujacy problem: Auto po dluzszym postoju (zimny silnik) ciezko odpala i wydobywa sie jasna duszaca chmura. Jednakze zastanawiajaca rzecza jest proces odpalania auta, tzn. po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka grzania swiec zarowych(slychac cykniecie), jednakze nie slychac cykniecia przy gasnieciu kontrolki grzania swiec (wczesniej przy gasnieciu swiec owe cykniecie bylo slychac i auto dobrze palilo). Czy padl mi jakis przekaznik lub bezpiecznik zwiazany z procesem grzania swiec?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 17-01-2009
Skąd: Kalisz
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 279
|
![]()
A może coś Ci padło i zaraz po przekręceniu kluczyka wyłącza się grzanie świec?
W moim przy przekręcaniu kluczyka nie słyszę żeby załączał się przekaźnik od grzania świec, ale słyszę po 10sek jak się wyłącza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 48
|
![]()
Wlasnie sie zastanawiam czy byly dwa cykniecia przy zapalaniu sie podwietlenia diody grzania swiec i przy jej gasnieciu. Mozliwe, ze jest cykniecie tylko przy gasnieciu. W taki razie co moglo pasc jezeli ja slysze cykniecie jak swieci sie dioda, przy jej gasnieciu cykniecia nie slychac. Gdzie szukac usterki?
Za wszelka pomoc z gory dziekuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
U mnie słychać cykniecie przekaźnika ok 4s po zgaśnieciu kontrolek(cyka 1 raz).Być może poszedł Ci przekaźnik .
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 48
|
![]()
Czy mozna jakos sprawdzic dzialanie owego przekaznika bez kupowania na probe zamiennika? Czy przekaznik odpowiadajacy za wstepne podgrzanie silnika wysokopreznego, to R12-brazowy? Czy to jest przekaznik R12 na aukcji [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Moze, padlo cos innego. Macie jakies pomysly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
cykanie czy cykniecie? a cyka okolo 3 sekund? moze cykalo? (dzwiek przypominajacy przejechanie szybko palcem po klawiaturze)
ale i tak obstawilbym zapowietrzajacy sie uklad paliwowy albo swiece |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 48
|
![]()
Dzis jeszcze raz sie przyjrzalem sytuacji. Otoz cykniecie jest pojedyncze w momencie przekrecenia kluczyka i zaswiecenia sie lampki od swiec zarowych.
Zapowietrzenie sie ukladu paliwowego, tutaj jezeli silnik jest rozgrzany, auto pali od reki i nie kopci, wiec nie wydaje mi sie, zeby uklad byl zapowietrzony. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 17-01-2009
Skąd: Kalisz
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 279
|
![]()
To coś nie tak z tym grzaniem świec. Cyknięcie mam jak u grzegorza79 4sek po zgaśnięciu kontrolki od świec.
Możliwe że coś z tym przekaźnikiem nie tak, załącza się i od razu wyłącza zamiast zrobić swoje. Może podmień go żeby sprawdzić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]()
Jedź na szrot i podnień przekaźnik bo penwi skoro ci cyka od razu to świece od razu wyłącza. jest to przekaźnik czasowy i znajduje się pod akumulatorem. Możesz też podłączyć na 10sek na zimnym świece bezpośrednio pod aku i wtedy zapalić...
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 48
|
![]()
Pod akumaltorem chyba nie ma przekaznikow, ja myslalem ze ten przekaznik jest po wewnetrznej stronie skrzynki bezpiecznikow pod kierownica. Chyba, ze sie myle. Widze bez podmianki przekaznika nie rusze dalej. Postaram sie to sprawdzic i dam znac.
|
![]() |
![]() |