|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-06-2009, 20:30 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Ściągałem dzisiaj klocki z prawego koła. Chciałem sprawdzić czy tłoczek się cofnie i lekko się cofnął, po czym odkręciłem lekko odpowietrznik, poleciał płyn i zakręciłem go z powrotem. Skręciłem wszystko do kupy i przy wyłączonym silniku wcisnąłem hamulec żeby klocki doszły do tarczy. Pojechałem sprawdzić hamulec czy oby wszystko działa ok. Przy pierwszym hamowaniu pedał miękki, leciał do podłogi-przy każdym następnym też. Zatrzymałem się podpompowałem kilka razy i zauważyłem, że przy włączonym silniku i trzymaniu pedału hamulca leci w podłogę. Przy wyłączonym silniku pedał jest twardy mniej więcej w połowie i nie leci w podłogę.
Lampka od ABS`u się nie świeci. Hamuje b.słabo, ale jak nagle wcisnę pedał do podłogi to ABS się włącza. Pytanie: Czy mogłem zapowietrzyć pompę ABS`u i tym samym ją uszkodzić? Podobno VAG ma opcję "elektronicznego odpowietrzania ABS`u" ? Czytałem dużo na Googlach o tym, i najczęściej piszą o zapowietrzonej pompie ABS`u ale nikt nigdzie nie napisał jak sobie z tym poradził. Niektórzy piszą , żeby spróbować odpowietrzyć układ tuż przy pompie ABS`u-normalnie tak jak hamulce. Panowie pomóżcie, bo auto codziennie do roboty potrzebne, a nie chce na mechanika wydawać kroci... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ktoś się z tym uporał? Ostatnio edytowane przez subratri ; 21-06-2009 o 00:42 |
17-06-2009, 08:18 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2007
Model: Sharan MK2
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 379
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
Mialem podobny problem, opisywałem go tutaj. Mechanik, który wymianiał mi klocki, tarcze i płyn hamulcowy uparcie twierdził, że padła pompa bo wszystko dobrze odpowietrzył. Kazałem mu odpowietrzyć jeszcze raz i mimo, że marudził że to nic nie da to jednak dało i hamulce wróciły do normy. Objawy mialem takie same.
|
17-06-2009, 16:16 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
Wsadz kogos i niech pompuje,a TY odpowietrzaj i dolewaj plynu do zbiorniczka.
Uklad jest zapowietrzony. |
17-06-2009, 19:04 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-01-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 67
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
sprawdź czy dobrze założyłeś klocki i zacisk
|
20-06-2009, 23:51 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Gdyby był zapowietrzony układ to po podpompowaniu hamulca na włączonym silniku pedał byłby twardy i rósł a nie leciał w podłogę ? Czy się mylę?
Tym bardziej, że przy wyłączonym silniku pedał jest twardy i nie rośnie-zapowietrzenie też by się wtedy objawiało pedałem lecącym do podłogi. Dlatego też pompy ABS`u się czepiłem. Jestem już głupi... Zrobię tak jak mówicie-standardowe odpowietrzanie-zacznę od prawego zacisku-ten który rozbierałem. Wyciągnąłem stary płyn strzykawką ze zbiorniczka, po czy wlałem 5.1. Dorobiłem z innej nakrętki wlewu płynu ham.(ze szrotu) zaworek -z dętki rowerowej i podłączyłem do tego mały kompresorek samochodowy. Wkręcając lub wykręcając nakrętkę ustaliłem ciśn. na ok. 0.8-1.0 bara. Po czym po kolei spuszczałem płyn z wysprzęglika i kolejno z każdego z kół. Dla pewności jeszcze raz odpowietrzyłem układ tradycyjną metodą: pompuj-puść. I co, i nic!!!! Pedał dalej wpada w podłogę, ale tylko przy uruchomionym silniku- przy wyłączonym jest twardy i nie rośnie. Ponadto próbowałem odpowietrzać jeszcze każdy przewód przy pompie ABS`u. Wpierw metodą sprężarkową później metodą pompuj-puść. I nic, pedał miękki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przelałem 1 litr płynu przez cały układ. Dzwoniłem dzisiaj do znajomego mechanika- po rozmowie podejrzewa pompę ABS`u. Umówiłem się na poniedziałek-mają mi zajrzeć do auta -jak to pompa to tylko za głowę się złapać... Tak łatwo jest ją uszkodzić???? Wleciało mi wcześniej może ze 3 bąbelki powietrza do układu?! Ostatnio edytowane przez subratri ; 21-06-2009 o 00:41 |
21-06-2009, 00:17 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-01-2009
Skąd: LUBELSKIE(PL)/BAD VILBEL(D)
Model: Passat B6
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 252
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
Kolego Cowboyasterix,moje motto brzmi "Nie robie czegos na czym do konca sie nie znam!"
Tak na przyszlosc,nie wszystko wychodzi nam tak jakbysmy tego chcieli-takie zycie. Pozdrawiam i zycze pomyslnego (i taniego) rozwiazania problemu |
21-06-2009, 04:53 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
może się okazać że układ dalej jest zapowietrzony, ja tak miałem po wymianie pompki sprzęgła.
|
22-06-2009, 19:54 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
marwyk:
I co wtedy zrobiłeś, jak się z tym uporałeś? Mechanicy wymienili mi dzisiaj tarcze z przodu i klocki. Pedał zrobił się troszkę twardszy, wyżej zaczyna brać i ciężej go wcisnąć w podłogę-chociaż da się to zrobić. B. mocno nie hamowałem bo chcę dotrzeć nowe tarcze. Jutro znowu do nich jadę-mają zamienić mi pompę hamulcową z innego Galaxy i wtedy sprawdzić, jak to nie pomoże to będzie pompa ABS`u Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja bym obstawił pompę hamulcową, skoro lekkie cofnięcie tłoczka w zacisk (i jednoczesne przestawienie miejsca pracy tłoczka pompy hamulcowej) trochę utwardziło pedał??? Jedno jeszcze nie daje mi spokoju: nie odpowietrzałem na włączonym zapłonie lub silniku. Ostatnio edytowane przez cowboy ; 22-06-2009 o 20:05 |
22-06-2009, 20:32 | #9 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
A tak się zapytam wszystkich którzy posiadają ABS, czy macie inaczej u siebie?
Przecież w każdym autku z ABS przy włączonym silniku i sprawnym ABS pedał po silnym wciśnięciu poleci do samej podłogi (nie odrazu). Jednak hamulec musi być sprawny! Jeżeli ktoś ma inaczej, niech napisze. Pozdrawiam.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
22-06-2009, 21:50 | #10 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Odp: Hamulec wpada w podłogę. Czy padła pompa ABS`u?
Cytat:
|
|