![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: DKL
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 12
|
![]()
Witam!
W moim focusie od niedawna brakuje mocy. Brakuje na takim poziomie, że ma problem z wyjechaniem pod niewielką górkę, a prędkość maksymalna po długim męczeniu go na każdym biegu wynosi max 80 km/h. Towarzyszy temu dziwny dżwięk dochodzący spod pokrywy silnika z lewej strony (stojąc na przeciwko auta). Ten dźwięk to dziwne metaliczne "pykanie" równomierne z obrotami silnika. Do tej pory autko jeździło idealnie, usterka ta wystąpiła nagle, przy wyprzedzaniu. Poprostu brakło mocy i tak już zostało. Jaka może być przyczyna? Gdzie szukać? Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Turbo padło?Takie są objawy jak padnie turbina.Odpukać ja w mojej foce nie doświadczyłem tego ale kolega tak.Regeneracja ok.800pln.Pozdro.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
![]()
Nie koniecznie turbo bo może zawór EGR lub pękł wąż od interculera,najlepiej udać się do fachowca.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: DKL
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 12
|
![]()
A orientuje sie ktoś może ile taki zawór może kosztować?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
![]()
Jesteś z okolic Kłodzka to masz dobry komputer w Bierkowicach tam ci wszystko powiedzą.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Ja bym obstawiał baranki.
Otworzyć maskę i wnikliwie obejrzeć oba, z każdej strony. Albo popękały, albo któryś spadł.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: DKL
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 12
|
![]()
a może to być wina potencjometra gazu? Znajomy miał te same przyczyny co ja i po wymianie potencjometra uspokoiło się...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 321
|
![]()
To na 90% nie turbo. Padło za szybko, za mocno, do tego te "pykanie" równe z obrotami (turbo działa niezależnie). I to właśnie je (pykanie) bym wziął na celownik jako objaw, który doprowadzi do przyczyny.
Ostatnio edytowane przez phantom-kk ; 23-08-2009 o 03:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-08-2008
Skąd: Rybnik
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 29
|
![]()
Witam.
Podepnę się pod temat, bo spotkało mnie ostatnio coś podobnego. Od jakiegoś czasu też zauważyłam bardzo wyraźny spadek mocy w swoim focusie, praktycznie nie miał jej wogóle. Jak już się rozkulał to szedł jak powinien, ale zanim osiągnęłam zamierzoną prędkość trwały wieki, o wyprzedzaniu juz nie wspomnę. Tak więc przeszukałam forum i po objawach moich i waszych doszłam do wniosku, że zacznę od zaślepienia zworu EGR. A że jestem kobietą to wczoraj zaprosiłam swojego męża do auta chcąc mu pokazać co, gdzie i jak trzeba zrobić, bo teorię nabyłam na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po podniesieniu maski okazało się, że z lewej strony zaworu wisi luźno nieduży gumowy wężyk, a dookoła mnóstwo sadzy albo oleju, w każdym razie czegoś czarnego. Po podłączeniu wężyka do zaworu pojechaliśmy na jazdę próbną. Miłym zaskoczeniem było to, że foczka odzyskała swój wigor i jeździła jak wcześniej. Nie trwało to jednak długo, bo podczas tej jazdy próbnej w pewnym momencie moc znowu zniknęła. Okazało się, że wężyk znowu wypadł. Po ponownym podłączniu mąż założył na ten wężyk taką metalową obejmę i zacisnął. Teraz już raczej nie wypadnie, ale mam pytanie, czy takie rozwiązanie sprawdzi sie na dłuższą metę, czy wogóle może to tak być zrobione? Jestem bardzo zadowolona, że problem okazał się taką błachostką, bo foczka bez mocy to nie to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
![]()
Można tak jeżdzić albo wymienić ale na taki sztywny którego podciśnienie nie splaszczy,zaworu radzę nie zaślepiać bo szkoda kasy,sam się zatnie i przestanie działać.
|
![]() |
![]() |