![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-08-2009
Skąd: Wieliczka
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.3 16V+LPG
Rocznik: 1997
Postów: 48
|
![]()
Witam. Mam pytanko a zarazem prośbę o pomoc. Kupiłam Scorpio 2.3 16V, dane było przejechać mi nim tylko 60 km od sprzedającego, nagle coś hukło pod maską i auto straciło moc, wylało całą wodę z chłodnicy przez kolektor i rurę wydechową, gdy chciałam się zatrzymać (nie wspominając że było to na A4) wcisnęłam sprzęgło, auto zgasło i już nie odpaliło. Wlewałam wodę ale ona uciekała kolektorem i całym wydechem. Nie byłam jeszcze u mechanika, radziłam się trzech "specjalistów" przez telefon większość mówi że albo głowica albo blok silnika. Jutro mam jechać lawetą do mechanika to może czegoś się dowiem jednak nie chciała bym żeby mnie na coś naciągnął. Pomóżcie, co to może być. Z góry dziękuję.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
|
![]()
Od razu szukaj innego sprawnego silnika. To będzie najtańsze rozwiązanie, i jak dobrze poszukasz to w 2 tys sie zmieścisz, na gotowo do jazdy.
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-08-2009
Skąd: Wieliczka
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.3 16V+LPG
Rocznik: 1997
Postów: 48
|
![]()
Jeden z forumowiczów tutaj napisał mi że to przez kolektor bo w 2.3 są plastikowe, myślisz Bodzio1 , że to nie może być to??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
2.3 ma plastik, w części wodnej zdarza się że pęka. To że hukło to pewnie gaz strzelił, to mogło rozwalić kolektor i się leje. Trzeba obejrzeć dokładnie co się stało. Jak tylko kolektor to może być sens naprawiać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
No dlatego pisalem na pw ze pewnie kolektor, warto to pierw sprawdzic , a nie zaraz silnik kupowac jak bodzio pisze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-08-2009
Skąd: Wieliczka
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.3 16V+LPG
Rocznik: 1997
Postów: 48
|
![]()
Właśnie tego się boję. Bo nie wiem czemu te silniki są takie drogie?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
bo to generalnie dobry silnik jest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
|
![]()
Tusia. Napisałaś, że woda wylewała się rurą wydechową. Jakby pękł tylko kolektor ssący, to rurze raczej wody nie powinno byc. Natomiast jeśliby silnik zassał wodę do cylindrów, z kolektora ssącego podczas pracy, to raczej mało prawdopodobne jest by przetrzymał taki eksperyment bez poważnego uszkodzenia głowicy lub tłoków. Sprawdź jak wygląda olej w silniku. Czy przypadkiem nie przypomina brunatnej, nieprzezroczystej mazi.
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-08-2009
Skąd: Wieliczka
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.3 16V+LPG
Rocznik: 1997
Postów: 48
|
![]()
Olej jest w porządku, sprawdzaliśmy bo też było podejrzenie że się coś zapieni. Ale jest taki jak powinien być. A tak w ogóle to ta woda nie leje się środkiem rury tylko spływa po niej.
Ostatnio edytowane przez TUSIA ; 17-08-2009 o 22:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
|
![]()
To w takim razie można zacząc od sprawdzenia kolektora ssącego, oraz dobrze popatrzec którędy cieknie. A na przyszłośc to staraj się w miarę dokładnie opisywac, co się dzieje, gdyż między wyciekiem po rurze, a wyciekiem z rury wydechowej jest jednak dośc spora różnica.
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio. |
![]() |
![]() |