![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Warszawa/Ostrowiec Św.
Model: C-Max/Corsa/C-Max GRAND
Silnik: 2,0 TDCI 136KM/1,3CDTi 75KM/1.6EcoBoost 150KM
Rocznik: 2004/2009/2012
Postów: 132
|
![]()
Witam,
czy ktoś może mi objaśnić znaczenie tego błędu? Silnik jak w opisie, ogólny objaw: brak mocy - nie pracuje turbina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Łódź
Model: Escort Clipper MK7
Silnik: 1.8TD Endura-De 90KM
Rocznik: 1999/2000
Postów: 56
|
![]()
Generalnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie... "nie pracuje turbina" system doładowania powietrzem-turbo doładowania/(w dosłownym tłumaczeniu wtrysku powietrza [secondary należy tutaj rozumieć jako doładowanie, drugi system w odróżnieniu od wolnossącego])-przepływu powietrza/sensor ciśnienia wykrywa mały przepływ powietrza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Warszawa/Ostrowiec Św.
Model: C-Max/Corsa/C-Max GRAND
Silnik: 2,0 TDCI 136KM/1,3CDTi 75KM/1.6EcoBoost 150KM
Rocznik: 2004/2009/2012
Postów: 132
|
![]()
ok, dzięki. Możesz mi opisać co w takich przypadkach posprawdzać?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Łódź
Model: Escort Clipper MK7
Silnik: 1.8TD Endura-De 90KM
Rocznik: 1999/2000
Postów: 56
|
![]()
Wiesz w takim przypadku moim zdaniem trzeba by bezpośrednio sprawdzić turbinę, może ona jest uszkodzona co nie wróży dobrze bo nie jest to tania usterka. Być może po nieco ostrzejszej jeździe wyłączałeś od razu silnik nie dając ostygnąć turbinie na wolnych obrotach. Zrobisz tak raz i pewnie nic się nie stanie ale jeśli wejdzie Ci to w nawyk można w ten sposób bardzo szybko wykończyć turbosprężarkę. Podjedź do mechaniora, niech odkręci turbinę, sprawdzi łożyska, wszelkie możliwe luzy i czy w ogóle można obrócić łopatkami. Nie masz mocy bo silnik nie dostaje większej dawki powietrza bo turbo nie pracuje i zachowuje się jak diesel wolnossący a nie doładowany. Wylatujące spaliny nie są w stanie napędzić wirnika po stronie ciepłej który na wspólnej osi napędza drugi wirnik mający za zadanie sprężyć powietrze i doprowadzić je do silnika. Trzeba też zobaczyć czy nie ma po tej chłodnej stronie (tam gdzie spręża powietrze) oleju. Ale może się tez okazać, że padł jakiś czujnik mierzący temperaturę lub przepływ powietrza sprężonego ale nie wiem jak to jest rozwiązane w C-Maxie. Sprawdź też czy przypadkiem gdzieś nie ma jakichś przedmuchów, dziury, czegokolwiek co mogłoby powodować że sprężarka dmucha sobie w kosmos.
Ostatnio edytowane przez kornnick ; 08-09-2009 o 20:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Warszawa/Ostrowiec Św.
Model: C-Max/Corsa/C-Max GRAND
Silnik: 2,0 TDCI 136KM/1,3CDTi 75KM/1.6EcoBoost 150KM
Rocznik: 2004/2009/2012
Postów: 132
|
![]()
u mnie to na 90% jest problem i uszkodzenie zaworów sterujących przepustnicą powietrza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Łódź
Model: Escort Clipper MK7
Silnik: 1.8TD Endura-De 90KM
Rocznik: 1999/2000
Postów: 56
|
![]()
A gdzieś byłeś u mechanika z tym? Wiesz turbawka mimo wszystko powinna kręcić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Łódź
Model: Escort Clipper MK7
Silnik: 1.8TD Endura-De 90KM
Rocznik: 1999/2000
Postów: 56
|
![]()
I jak tam z autem? Coś wiadomo więcej?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 17-05-2009
Skąd: Warszawa/Ostrowiec Św.
Model: C-Max/Corsa/C-Max GRAND
Silnik: 2,0 TDCI 136KM/1,3CDTi 75KM/1.6EcoBoost 150KM
Rocznik: 2004/2009/2012
Postów: 132
|
![]()
Na szczęście OK,
powodem problemów była jednak przepustnica powietrza z przodu silnika. Naprawiłem łopatki przesłon powietrza, ale nie doszczelniłem od dołu zaworu podciśnieniowego efekt: kiedy miało wchodzić turbo oba kanały dolotu powietrza były zamknięte (jeden już się zamknął, drugi nie mógł się otworzyć). Póki co doszczelnione zawory paskami (zaciśnięte trytytki) i działają jak trzeba, wygląda paskudnie, ale za 1150 zł wytrzymam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Polecam mechaników z ul. Prymasa Tysiąclecia 40 (Warszawa), chłopaki najpierw myślą, potem grzebią, a dopiero na końcu kombinują co NA PEWNO trzeba kupić. Ceny - konkurencyjne. Wiedzą co to części oryginalne, ale też co to części używane i jeszcze do czegoś zdatne. Polecam. Mogę fołna dać jak ktoś zainteresowany. Jak ktoś ma z samochodem podobny problem mogę spróbować zrobić zdjęcia z objaśnieniem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Łódź
Model: Escort Clipper MK7
Silnik: 1.8TD Endura-De 90KM
Rocznik: 1999/2000
Postów: 56
|
![]()
No to najważniejsze, że dobrze się skończyło i nie trzeba było nie wiadomo ile wybulićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Lu
Zarejestrowany: 01-01-2007
Skąd: Jasło
Model: mondeo
Silnik: 2.5
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
![]()
Czy możecie pomóc w naprawie takiego samego problemu, błąd P2437
|
![]() |
![]() |