|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-09-2009, 18:29 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Libiąż
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 23
|
Kierunkowskazy
Dziś coś zaczeło dolegać moim kierunkom a konkretnie temu po stronie pasażera tz.po włączeniu strzałka na kokpicie mignie 3 razy wolno a potem miga jak zwarjowana,sprawdzilem na zewnątrz 3 razy mrugnie a potem zero sygnalizacji.Druga strona okej.
Zastanawiam się czy czasami przerywacz się nie kończy/\morze ktoś z tym majstrował i podzieli się fachowymi radami.W którym miejscu znajdują się te przekażniki wewnątrz czy pod maską?Morze trzeba tylko przeczyścić styki,bo czasami pracują normalnie a czasami nie a to drugie to zawsze w jak najbardziej nieodpowiednim momencie.Pozdromaxy |
20-09-2009, 22:40 | #2 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 11-01-2009
Skąd: Ostróda
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004
Postów: 214
|
Odp: Kierunkowskazy
Nie wiem jak to jest w mk1 ale u mnie w mk5 przyczyną był przełącznik zespolony.
A dokładnie po rozebraniu zespolonego okazało się, że jeden z kabli się przerwał i raz stykał, a raz nie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-09-2009, 22:52 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Kierunkowskazy
co kierunkowskazy? proszę to poprawić na coś bardziej zrozumiałego.
|
21-09-2009, 06:42 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Kierunkowskazy
w starych autach było tak że jak jakaś żarówa nie działała do klikanie kierunków przyspieszało szalenie.
W tym autku jest INACZEJ. miałem taką przygodę: rozebrałem lampę celem wymiany żarówki, było to na poboczu i awaryjne była na ZAŁ. w jakimś celu (nie pamiętam jakim) wyjąłem migającą żarówkę kierunkowskazu. a potem ją włożyłem spowrotem. i zdziwko mnie HAPŁO. nie mrugała, się wystrchłem że cóś popsułem ale okazało się że cała jedna strona nie mryga. No to już ZONKA dostałem - ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu awaryjnych wszystko już było OKej. Tak więc WNIOSEK: elektronika kontroluje obwody i jak coś jej się nie spodoba - to zaraz ten obwód awaryjnie odłącza. Mruganie 3 razy - u mnie jest tak że jak tylko mrygnę kierunkiem (włącznik nie przeskoczy do pozycji w górę lub dół) to kieruneczek mi mrugnie 3 razy i koniec. Sądzę że masz więc którąś żarówę uwaloną i masz taki efekt - 3 mrygnięcia i OFF + sygnalizacja awarii (przyspieszonym pstrykaniem). ALE PEWNOŚCI nie mam.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
21-09-2009, 08:18 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
|
Odp: Kierunkowskazy
ja stawiam na przełącznik zespolony
__________________
Jak się nie ma co się lubi to..... Trzeba dążyć żeby to osiągnąć Pozdrowionka... |
21-09-2009, 10:59 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Libiąż
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 23
|
Odp: Kierunkowskazy
Narazie przestało ale przekonuje mnie bardziej wersja GABRYCHA o sygnalizacji uszkodzonego obwodu przez szybkie miganie sygnalizacji.W poradniku Korpa coś takiego właśnie pisze.Ale nie znalazłem w nim miejsca gdzie jest umieszczony przekażnik a od czegoś trzeba zacząć sprawdzanie a najlepiej od żródła.Pozdro
|