Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-09-2009, 08:15   #1
jaroslaw0601
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie chiptuning Rangera 2,5

W różnych ofertach internetowych spotkałem się z informacją o możliwości tzw. zachipowania rangera 2,5. Interesuje mnie czy taka manipulacja w tego typu silniki nie prowadzi do wzrostu ryzyka dla jego sprawności i znacznego ograniczenia żywotności? Nie zetknąłem się z osobą, która dokonywała tego typu modyfikacji w F. Ranger 2,5 - zastanawiałem się nad 10 do15 proc. zwiększeniem mocy w FR poprzez manipulację chipową w celu uzyskania nieco lepszych możliwości w chwili wyprzedzania, nie zamierzam natomiast rozwijać FR predkości większych niż dopuszczana przez producenta.
Sam chiptuning w pojazdach typowo osobowych jest często niejednoznacznie komentowany i wydaje się kontrowersyjny. Ciekawy jestem opinii dotyczących mojego problemu i możliwości rozwiązania go poprzez elektronicze podrasowania silnika o ok. 12 proc. mocy, czyli ze 143 do ok160 KM

jaroslaw0601 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2009, 09:24   #2
maluch
ford::average
 
Avatar maluch
 
Zarejestrowany: 10-02-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ranger XLT & dieselek 170hp & Yaris 1.3
Silnik: 2500/2000/1300
Rocznik: 2008/2007/2007
Postów: 102
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

Jak będzie wolna chwila, to jadę zrobić program. Mi na KM nie zależy, bardziej na momencie obrotowym.
PS katalogowe przyśpieszenie (0-100 km/h) i te podawane w gazetach jest IMO podawane zupełnie oderwane od rzeczywistości. Ranger na pewno przyśpiesza sprawniej.
PS 2 jak u Was z prędkością maksymalną - mój ma za małą podziałkę, bo bez problemu wskazówka dochodzi do końca.
__________________
>>>MOJA GALERIA FOTOGRAFII<<<
maluch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2009, 09:56   #3
gajduss
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-01-2009
Skąd: Wielkopolska
Model: RANGER XLT
Silnik: 2,5 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 51
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

tez sie zastanawiałem nad zwiekszeniem mocy, lecz po paru dniach stwierdziłem ze to co jest pod maską w zupłeności mi wystarczy. Oczywisie predkosc max to ok. 200km/h zamyka licznik bez problemu i wychodzi poza skale, lecz przy takiej predkosci na naszych drogach to masakra:/ Koszt jaki oferowali za zwiekszenie mocy to 1600 pln netto. niby nie duzo, ale czy warto? Podobno te silniki sa na to przygotowane, tak twierdził fachowiec od tych sparw. Troszke ma "muła" do 2 tys. obrotów na wysokim biegu ale pozniej jest ok.
gajduss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 08:45   #4
jaroslaw0601
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

Cytat:
Napisał maluch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak będzie wolna chwila, to jadę zrobić program. Mi na KM nie zależy, bardziej na momencie obrotowym.
PS katalogowe przyśpieszenie (0-100 km/h) i te podawane w gazetach jest IMO podawane zupełnie oderwane od rzeczywistości. Ranger na pewno przyśpiesza sprawniej.
PS 2 jak u Was z prędkością maksymalną - mój ma za małą podziałkę, bo bez problemu wskazówka dochodzi do końca.
Też spotkałem się z różnymi wersjami podawanymi co do przyspieszenie FR 2,5 z zależności od strony int. lub czaspisma podawano od 12,00 s. do 16.5 s. do 100 km/h. Myslę że bliższe prawdy jest te 12 s. choć nie osiągnąłem tego przyspieszenia, ale zrobiłem sobie próbę i przekroczyem 100 km w ok 14 s. - myslę że jakbym potrenował ze lepszym wpasowaniem się ze zmianą biegów tak by uzyskać max moment obrotowym i szybciej obsługiwał bym lewarek i sprzęgło to pewnie wynik ten nieco poprawłbym. Ale przecież to nie bolid a przyspieszenie do 100 nawet 15 s. przy tego typu samochodzie jest ok, temat podjąłem tylko z uwagi na problem wyprzedzania innych pojazdów w trakcie codzinej jazdy np. kiedy długi tirowec wlecze się 80-90 czy posiadanie pod maską nieco większego momentu i mocy poprzez zastosowanie zmian w oprogramowaniu zwięszy bezpieczenstwo poprzez sprawniejsze wyprzedzanie.
Ciekawe co na to serwis Forda - czy nasze Fordy z gwarancją na 2 lata nie stracą jej? A może sam ford oferuje jakąś formę wzmocnienia silnika z zachowaniem gwarancji- spotkałem się z ofertą elektronicznego chipingu w ASO KIA dla ich samochodów (ale nie wiem czy z utrzymaniem gwarancji) -może i ford ma jakąś rozsądną ofertę w tym zakresie dla Rangera.
W kwestii V max to nie eksperymentowałem na autostradzie jechałem sobie chwilami ok 170 km/h - nie ma problemu z weryfikacją max prędkości ustawiajac opcję kontroli prędkości w toom toom - myśle ze to bardziej precyzyjne niż sam wskaźnik prędkości FR, który stale zawyża wzgledem GPS o 4 km. Natomias z obserwacji obrotów silniak przy predkosci ok 170 widać że może wiecej.
Ja kupiłem swojego w salonie w Katowicach, jak będę tam jechał na pierwszy przegląd to podpytam ich o szczerą opinię w sprawie chipu i czy nie spotkali osoby która by wprowadziła tego typu modyfikację i jak się FR 2.5 sprawował.
jaroslaw0601 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 08:54   #5
jaroslaw0601
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

Cytat:
Napisał gajduss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tez sie zastanawiałem nad zwiekszeniem mocy, lecz po paru dniach stwierdziłem ze to co jest pod maską w zupłeności mi wystarczy. Oczywisie predkosc max to ok. 200km/h zamyka licznik bez problemu i wychodzi poza skale, lecz przy takiej predkosci na naszych drogach to masakra:/ Koszt jaki oferowali za zwiekszenie mocy to 1600 pln netto. niby nie duzo, ale czy warto? Podobno te silniki sa na to przygotowane, tak twierdził fachowiec od tych sparw. Troszke ma "muła" do 2 tys. obrotów na wysokim biegu ale pozniej jest ok.
Mam podobne rozterki kwestia w tym by pozyskać opinię osoby znajacej ten silnik i włsćiwości samochodu -potrafiącej w racjonalny sposóbz większyć moc i moment w stosunku do możliwosci silnika.Najlepiej chyba podpytać o szczere opinie osoby pracujące w serwisie Forda czy spotkały się z tego typu zabiegami i jak reagowały samochody
jaroslaw0601 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 11:24   #6
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

...Rnger 2.5 to taki sam silnik jak każdy inny...poddaje się chipowi b. dobrze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .co do chipa ... gwarancji itd..to poczytajcie sobie tu:[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
...a w aso..jeśli już..to kupują chipy u tunerów...dowalają solidną marżę..a sami nie bardzo mają pojecie o co chodzi...no i oczywiście chipa nie sa w stanie wykryć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ..
...Pozdrawiam 4-ero łapkowców..i jak zawsze służę pomocą w tym temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2009, 11:53   #7
TuneFORCE
ford::professional
 
Avatar TuneFORCE
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: Poznań/Trondheim
Model: Focus RS
Silnik: 2.3EB
Rocznik: 2017
Postów: 1,356
Domyślnie Odp: chiptuning Rangera 2,5

Te motory dobrze znoszą ,,chipowanie''

Ostatnio edytowane przez TuneFORCE ; 26-09-2009 o 12:05
TuneFORCE jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.