![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
W różnych ofertach internetowych spotkałem się z informacją o możliwości tzw. zachipowania rangera 2,5. Interesuje mnie czy taka manipulacja w tego typu silniki nie prowadzi do wzrostu ryzyka dla jego sprawności i znacznego ograniczenia żywotności? Nie zetknąłem się z osobą, która dokonywała tego typu modyfikacji w F. Ranger 2,5 - zastanawiałem się nad 10 do15 proc. zwiększeniem mocy w FR poprzez manipulację chipową w celu uzyskania nieco lepszych możliwości w chwili wyprzedzania, nie zamierzam natomiast rozwijać FR predkości większych niż dopuszczana przez producenta.
Sam chiptuning w pojazdach typowo osobowych jest często niejednoznacznie komentowany i wydaje się kontrowersyjny. Ciekawy jestem opinii dotyczących mojego problemu i możliwości rozwiązania go poprzez elektronicze podrasowania silnika o ok. 12 proc. mocy, czyli ze 143 do ok160 KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-02-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ranger XLT & dieselek 170hp & Yaris 1.3
Silnik: 2500/2000/1300
Rocznik: 2008/2007/2007
Postów: 102
|
![]()
Jak będzie wolna chwila, to jadę zrobić program. Mi na KM nie zależy, bardziej na momencie obrotowym.
PS katalogowe przyśpieszenie (0-100 km/h) i te podawane w gazetach jest IMO podawane zupełnie oderwane od rzeczywistości. Ranger na pewno przyśpiesza sprawniej. PS 2 jak u Was z prędkością maksymalną - mój ma za małą podziałkę, bo bez problemu wskazówka dochodzi do końca.
__________________
>>>MOJA GALERIA FOTOGRAFII<<< |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-01-2009
Skąd: Wielkopolska
Model: RANGER XLT
Silnik: 2,5 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
![]()
tez sie zastanawiałem nad zwiekszeniem mocy, lecz po paru dniach stwierdziłem ze to co jest pod maską w zupłeności mi wystarczy. Oczywisie predkosc max to ok. 200km/h zamyka licznik bez problemu i wychodzi poza skale, lecz przy takiej predkosci na naszych drogach to masakra:/ Koszt jaki oferowali za zwiekszenie mocy to 1600 pln netto. niby nie duzo, ale czy warto? Podobno te silniki sa na to przygotowane, tak twierdził fachowiec od tych sparw. Troszke ma "muła" do 2 tys. obrotów na wysokim biegu ale pozniej jest ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]() Cytat:
Ciekawe co na to serwis Forda - czy nasze Fordy z gwarancją na 2 lata nie stracą jej? A może sam ford oferuje jakąś formę wzmocnienia silnika z zachowaniem gwarancji- spotkałem się z ofertą elektronicznego chipingu w ASO KIA dla ich samochodów (ale nie wiem czy z utrzymaniem gwarancji) -może i ford ma jakąś rozsądną ofertę w tym zakresie dla Rangera. W kwestii V max to nie eksperymentowałem na autostradzie jechałem sobie chwilami ok 170 km/h - nie ma problemu z weryfikacją max prędkości ustawiajac opcję kontroli prędkości w toom toom - myśle ze to bardziej precyzyjne niż sam wskaźnik prędkości FR, który stale zawyża wzgledem GPS o 4 km. Natomias z obserwacji obrotów silniak przy predkosci ok 170 widać że może wiecej. Ja kupiłem swojego w salonie w Katowicach, jak będę tam jechał na pierwszy przegląd to podpytam ich o szczerą opinię w sprawie chipu i czy nie spotkali osoby która by wprowadziła tego typu modyfikację i jak się FR 2.5 sprawował. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-09-2009
Skąd: Racibórz
Model: ford ranger
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
...Rnger 2.5 to taki sam silnik jak każdy inny...poddaje się chipowi b. dobrze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .co do chipa ... gwarancji itd..to poczytajcie sobie tu:[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
...a w aso..jeśli już..to kupują chipy u tunerów...dowalają solidną marżę..a sami nie bardzo mają pojecie o co chodzi...no i oczywiście chipa nie sa w stanie wykryć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .. ...Pozdrawiam 4-ero łapkowców..i jak zawsze służę pomocą w tym temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: Poznań/Trondheim
Model: Focus RS
Silnik: 2.3EB
Rocznik: 2017
Postów: 1,356
|
![]()
Te motory dobrze znoszą ,,chipowanie''
__________________
Bilverksted Trondheim Verksted Trondheim Vare bil til leie Trondheim SmartKLOKKE BarneKLOKKER Ostatnio edytowane przez TuneFORCE ; 26-09-2009 o 12:05 |
![]() |
![]() |