Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-10-2009, 11:41   #1
Kylujo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Transit I focus 1,8TDCi 2003
Silnik: 2,5D i 1,8 TDCi
Rocznik: 1998 i 2003
Postów: 5
Domyślnie Kierownica nie odbija co robić.

Witam.W moim fordziku zregenerowałem przekładnie ponieważ ciekła z jednej strony i ciężko było skręcać kołami.Po naprawie przekładni kierownica chodzi lżej ale koła nie wracają do ustawienia na wprost.(kierownica nie odbija) muszę sie pilnować i za każdym razem kręcić kierownicą.Myślałem ,że są jakieś łożyska amortzatorów ale one są zamontowane do poduszki która się nie skręca.
Co to może być.Może ktoś miał podobny problem.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kylujo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2009, 12:21   #2
BORO 001
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Moim zdanie problem nadal tkwi w maglownicy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2009, 12:55   #3
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Wg mnie do sprawdzenia są jeszcze dwie rzeczy:
-przeguby (krzyżaki) wału kierownicy, a w zasadzie ten dolny, przy kolanku rury wydechowej; kierownica ciężko odbija, charakterystycznie przycinając się bardziej co pół obrotu,
-przeguby sworzni zwrotnicy zatarte, jeżeli tak, to do wymiany (najlepiej oryginały, tanie zamienniki są dla lubiących ryzyko...); w Transicie 2,5D - choć zawieszenie przodu jest typu McPherson, to nietypowy - amortyzator nie jest w sprężynie, tylko oddzielnie, a sprężyna jest obok; w związku z tym siła od koła nie jest przenoszona bezpośrednio ze zwrotnicy na sprężynę i nadwozie poprzez łożysko amortyzatora, ale pośredniczy w tym przegub zwrotnicy - jeżeli się on zatrze, to siła tarcia jest olbrzymia...

Jeżeli możesz, to podnieś dwustronnie przód auta (odciąż przeguby sworzni - mogą być podparte wahacze) i sprawdź, jak chodzi kierownica - jeżeli lekko, to sworznie, jeżeli nadal się przycina to krzyżaki wału (lub jak napisał Boro dalej źle zrobiona maglownica). Podlewaruj z jednej strony, podłóż coś pod wahacz, opuść, podlewaruj z drugiej strony i już.
Nie spotkałem się z przypadkiem w modelu 2,5D, żeby amortyzator się zatarł i nie obracał sam w sobie, wtedy też nie mógłby się wydłużać i skracać.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-10-2009 o 17:04
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2009, 05:27   #4
Kylujo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-10-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Transit I focus 1,8TDCi 2003
Silnik: 2,5D i 1,8 TDCi
Rocznik: 1998 i 2003
Postów: 5
Exclamation Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wg mnie do sprawdzenia są jeszcze dwie rzeczy:
-przeguby (krzyżaki) wału kierownicy, a w zasadzie ten dolny, przy kolanku rury wydechowej; kierownica ciężko odbija, charakterystycznie przycinając się bardziej co pół obrotu,
-przeguby sworzni zwrotnicy zatarte, jeżeli tak, to do wymiany (najlepiej oryginały, tanie zamienniki są dla lubiących ryzyko...); w Transicie 2,5D - choć zawieszenie przodu jest typu McPherson, to nietypowy - amortyzator nie jest w sprężynie, tylko oddzielnie, a sprężyna jest obok; w związku z tym siła od koła nie jest przenoszona bezpośrednio ze zwrotnicy na sprężynę i nadwozie poprzez łożysko amortyzatora, ale pośredniczy w tym przegub zwrotnicy - jeżeli się on zatrze, to siła tarcia jest olbrzymia...

Jeżeli możesz, to podnieś dwustronnie przód auta (odciąż przeguby sworzni - mogą być podparte wahacze) i sprawdź, jak chodzi kierownica - jeżeli lekko, to sworznie, jeżeli nadal się przycina to krzyżaki wału (lub jak napisał Boro dalej źle zrobiona maglownica). Podlewaruj z jednej strony, podłóż coś pod wahacz, opuść, podlewaruj z drugiej strony i już.
Nie spotkałem się z przypadkiem w modelu 2,5D, żeby amortyzator się zatarł i nie obracał sam w sobie, wtedy też nie mógłby się wydłużać i skracać.
Dzięki za pomoc.
Podniosłem autko,i zacząłem po kolei kontrolować.rozłączyłem maglownicę od kół i dalej ciężko jest ruszać kołem.Tak jakby coś blokowało koło nie można nim ruszać w lewo ani w prawo(bardzo ciężko chodzi.)może to przez ten opór zepsuła się maglownica.Co do krzyżaków to nie są zepsute ponieważ w czasie gdy była wyjęta maglownica do regeneracji sprawdzone były krzyżaki.
Czy przytarte sworznie wahacza dają taki duży opór przy skręcie kół.?
Kylujo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2009, 07:46   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Jeżeli się zatrą, to opór może być bardzo duży, prawie nie do ruszenia rękoma.
Odkręć od zwrotnicy amortyzator, to jest myk myk, cztery śruby i zobacz, jak zwrotnica chodzi na sworzniu. Ma chodzić całkiem lekko na boki (a jeżeli odłączone są drążki kierownicze, to powinna opadać sama na wszystkie strony). Przy okazji zobaczysz, czy swobodnie obraca się amortyzator.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2009, 20:15   #6
rewen
ford::average
 
Avatar rewen
 
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: TORUŃ-reading uk
Model: transit 100l
Silnik: 2,5
Rocznik: 92
Postów: 93
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Witam kolegów po dluższym czasie .Postanowilem powrócić do tego tematu.
Ja rownież regenerowalem maglownicę i mam podobne objawy -lekko muszę korygować skręt kierownicą . Nie jest to wielka siła ale jednak dziwnie się prowadzi.Przed regeneracją,oprocz wielkiego wycieku oleju autko prowadzilo się super.Oczywiście jak byl pełen stan oleju w zbiorniczku.Lekko kierownica pracowala i odbijala tak jak należy.
Robię usługę dla wlaściciela warsztatu samochodowego i to on wyjął i zamontował maglownicę. Powiedział tylko żebym pomyślał o wymianie końcówek drązków.Co do oporu powrotu kierownicy stwierdził że maglownica jest spasowana na nowych uszcelniaczach i wszystko wroci do normy. Będę pewnie jeszcze z miesiąc u niego pracował (wykańczam dom) więc mam okazję reklamować.
Proszę o opinie.-pozdrawiam
__________________
h
rewen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2009, 21:34   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Moja opinia: czy w nowym (fabrycznie) aucie kierownica też źle odbija - są tam przecież nowe uszczelniacze?
Naprawa maglownicy ma być zrobiona od razu dobrze. Ciekawe co to za uszczelniacze, których spasowanie ma szybko wrócić do normy. Normy- tzn, że będą ciec?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2009, 22:00   #8
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Pakuje druciarz nadwymiarowe zamienniki "na zapas" by się dotarło bo np są wżery - a się zaciera.
Toż to ewidentne papractwo - jabyś do nominalnego wału dał 5 setek nadwymiaru panewek. POJEDZIESZ ? TAK, KRÓTKO !
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2009, 19:29   #9
rewen
ford::average
 
Avatar rewen
 
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: TORUŃ-reading uk
Model: transit 100l
Silnik: 2,5
Rocznik: 92
Postów: 93
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

No i w poniedziałek będzie dym....-na szczęście jeszcze nie placiłem.
Ja mam robić super ,a on co ???
dzieki panowie-ale mi pinpong podskoczył
__________________
h
rewen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2012, 14:10   #10
kuki1991
ford::amateur
 
Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2012
Skąd: Powidz
Model: ford fiesta
Silnik: 1.1 benzyna
Rocznik: 1992
Postów: 2
Domyślnie Odp: Kierownica nie odbija co robić.

Tez mam podobny problem. Kierownica po skrecie w prawo i lewo nie odbija,zbieznosc ustawilem wczesniej wymieniłem caly przod drazki tuleje itp ,zdziera mi opony kiera sie blokuje zbieznosc ok wiec o co kaman? Slyszalem ze we fiestce nie ustawia sie katów tylko zbieżnosc a kola sa ustawione w litere V
kuki1991 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.