|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-11-2009, 15:20 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Wariuje wskaźnik temeperatury + kontrolka temperatury
Witam,
Po przewertowaniu forum nie znalazłem tematu, gdzie byłby opisany dokładnie taki problem. Fusion 2002 1,4 TDCi 119kkm - od pewnego czasu zauważyłem iż wariuje mi wskaźnik temeperatury + kontrolka temperatury, Wskaźnik przy normalnej temperaturze (nagrzanym silniku) potrafi spaść do min w ciągu 1s (wskaźnik LED) by potem wzrosnąć do normy lub poziomu niżej lub zaczyna migać. Gdy wskaźnik zaczyna migać zapala się kontrolka temperatury i załącza wiatrak. Dodam iż takie sytuacje zdarzają się niezależnie od temperatury silnika, zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Nie pomaga wyłączenie i włączenie silnika. Gdy to się dzieje, wyłączy się silnik, odczeka aż ostygnie, po włączeniu (silnik zimny) wskaźnik nadal miga i świeci się kontrolka. Zastanawiam się czy to może być problem czujnika temperatury cieczy, termostatu, czy może czegoś poważniejszego??? Dodam iż poziom płynu jest w normie, nie bulgocze. Czy komuś się zdarzyło coś podobnego??? Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 15-04-2015 o 08:15 |
02-11-2009, 18:40 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-11-2004
Model: FF
Silnik: 1,4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 64
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
mam to samo... na myśl mi przychodzi uszkodzony czujnik temperatury, ale może ktoś wie coś więcej?
|
02-11-2009, 19:46 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: Gdańsk
Model: ford fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 17
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
Witam .Jest to czujnik teperatury cieczy .Wiem bo go tez wymienialem ,miesci sie przy termostacie .Ja go wymienilem razem z termostatem ktory jest w obudowe bo silnik troche dlugo mi sie nagrzewal.Calosc kosztowala 100 zl nie liczac robocizny .U mnie dzialo sie tak przy przebiegu 211tys.km.
|
02-11-2009, 22:46 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-11-2004
Model: FF
Silnik: 1,4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 64
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
u Ciebie 211tyś., a u mnie już przy 65tyś. niestety szwankuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-11-2009, 18:25 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
Cytat:
|
|
06-11-2009, 11:19 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: Gdańsk
Model: ford fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 17
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
Zdjęcie nie bardzo mogę wkleić ale termostat jest zaraz przy akumulatorze ,lewa strona troszkę niżej .Odchodzi od niego min.rurka do zbiornika cieczy ,czujnik (felerny).Sam czujnik jest na sprężynce i można go wymienić nie demontując niczego ale wymieniając termostat trzeba zdemontować akumulator razem z szufladką w której się znajduje .
|
06-11-2009, 16:42 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
Dzięki sebal
|
12-11-2009, 17:58 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-11-2004
Model: FF
Silnik: 1,4 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 64
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
|
13-11-2009, 20:31 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: Gdańsk
Model: ford fusion
Silnik: 1,4 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 17
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
|
14-11-2009, 11:34 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2007
Skąd: Przemyśl
Model: Fusion
Silnik: 1,4 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 11
|
Odp: Problem z temperaturą cieczy
Trzeba pamietac ze wyleje sie trochę cieczy po wyciągnięciu czujnika i warto sciągnąc go strzykawką ze zbiorniczka.Polecam też sprawdziż tę wtyczkę co nachodzi na czujnik bo moze być tu przerdzewienie albo na samych szpilkach kontaktowych czujnika .RObiłem eksperyment - zamiast czujnika wpiąłem potencjometr o wartości30-40 kiloomów i nim regulowac to widac jak zaswiecaja si e kolejno segmenty ciepła płynu , w ten sposób sprawdziłem -wymusiłem sobie grzanie swiec-przy maksymalnym odchyleniu potencjometra,że niby jest mróz, albo na skręceniu do zera czyli zwarciu swiecą wszystkie segmenty temp. i układ czuje ze pły jest przegrzany. Moze coś wam się przyda z mych doswiadczeń-powodzenia.
|