![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
|
![]()
Witam, ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku coś stuka w silniku potem prawie tego nie słychaćjak się silnik rozgrzeje. Czy ktoś coś podpowie co to może być ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]() Cytat:
Jeżeli coś stuka, klekocze na zimnym silniku, to są to krzywki wałków rozrządu, ponieważ na nierozgrzanym silniku nie ma oleju w głowicy. Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
|
![]()
i to jest normalny ojaw czy trzeba coś z tym zrobić ? :gitara:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez rocco69 ; 11-11-2009 o 11:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
![]()
Można zalać lepszym olejem (na ten temat się nie wypowiem). Ja mam Mobil 1 15W40 i też klekocze, ale podobno na Castrolu klekocze więcej.
Poza tym to jest Zetec, on zawsze będzie klekotał na zimnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
regulatory zaworow stukaja .
Mozesz sprawdzic czy masz dobre cisnienie oleju . Problem moze rozwiazac wymiana uszczelniaczy zaworowych , jechac do mechasa ktory to robi bez zdejmowania glowicy. Koszty nie duze a moze znacznie pomoc. A ten lepszy olej hmm zalezy w jaka strone isc bo od mobila 15w40 to prawie wszystko bedzie lepsze , jedynie ze lepsze ze bardziej gęste i wiecej syfu zostawia to chyba juz trociny jedynie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
|
![]()
olej To LOTOS 10W/40
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 37
|
![]()
Mi na Castrolu dosyć mocno hałasował na zimnym. Wymieniałem ostatnio, zalałem Shell Helix 10w/40 i jest znacznie ciszej, nie wiem czy to przez to że nowy olej czy poprostu Shell lepszy. Czy to jest normalny objaw??? Przy pewnym przebiegu na pewno tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zawsze można pobawić się w naprawe głowicy, tylko chyba niewarto.
Co do Lotosa to niepolecam do żadnego samochodu, złe doświadczenia z nim mam. Ostatnio edytowane przez hondafan ; 11-11-2009 o 12:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: SANDOMINGO
Model: SCT 95' MK7 1,6 16V GHIA KLIMA
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 95'
Postów: 10
|
![]()
u mnie tez tak bylo jak kupilem auto, pozniej po wymienie na castrol (ponoc mi to wlali) bylo jak ręką odjął a kiedy przyszedl moment wymiany na nowy (po 10tysiacach) wlalem mobil super s 10w40 i jest deczko ciszej i samochod bardzo odmulony. Dodam ze zaluje ze mam swiece bosha choc sa bardzo dobre jeszcze nie o to mi chodzilo bo wolal bym miec motorcrafta platinum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: '99
Postów: 743
|
![]()
nie ma sie co dziwić, lotos to najtańszy olej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
....ZZzzzZZ..zzzz... RAPIDSPORT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
![]()
zapewne beda klekotac zawory, one maja samoregulacje luzu, po odpaleniu na zimnym silnik jest glosniejszy, a pozniej musi to ustapic. nie podajesz jaki to jest rodzaj klekotania, skad dobiega dzwiek. najprostszym i najpewniejszym sa wlasnie zawory. olej to masz chyba najgorszy jaki mogles sobie wybrac. zmien ten syf na cos porzadnego np mobil 1 lub shell jak koledzy podaja, ewentualnie dedykowany orginal forda (nie jest drogi). tak jak kolega wyzej pisal mozesz wymienic uszczelniacze na zaworach. nie wiem jaki masz przebieg ale sadze, ze nie maly i one raczej juz sie sypnely. koszt wymiany z czesciami to od 150zl - 250zl w tym uszczelka 50-75zl uszczelniacze ok 3.5zl/szt (jest ich 16) no i robota zalezna od warsztatu.
|
![]() |
![]() |