Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2009, 09:47   #1
rocco69
ford::beginner
 
Avatar rocco69
 
Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
Cool stuki na zimnym silniku

Witam, ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku coś stuka w silniku potem prawie tego nie słychaćjak się silnik rozgrzeje. Czy ktoś coś podpowie co to może być ?

rocco69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 10:29   #2
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

Cytat:
Napisał rocco69 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Czy ktoś coś podpowie co to może być ?
Chyba tylko wróżka może coś wywnioskować z tak wyczerpującego opisu.

Jeżeli coś stuka, klekocze na zimnym silniku, to są to krzywki wałków rozrządu, ponieważ na nierozgrzanym silniku nie ma oleju w głowicy.

Pozdrawiam
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 10:58   #3
rocco69
ford::beginner
 
Avatar rocco69
 
Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
Cool Odp: stuki na zimnym silniku

i to jest normalny ojaw czy trzeba coś z tym zrobić ? :gitara:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez rocco69 ; 11-11-2009 o 11:19
rocco69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 11:00   #4
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

Można zalać lepszym olejem (na ten temat się nie wypowiem). Ja mam Mobil 1 15W40 i też klekocze, ale podobno na Castrolu klekocze więcej.

Poza tym to jest Zetec, on zawsze będzie klekotał na zimnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 11:07   #5
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

regulatory zaworow stukaja .
Mozesz sprawdzic czy masz dobre cisnienie oleju .

Problem moze rozwiazac wymiana uszczelniaczy zaworowych , jechac do mechasa ktory to robi bez zdejmowania glowicy. Koszty nie duze a moze znacznie pomoc.

A ten lepszy olej hmm zalezy w jaka strone isc bo od mobila 15w40 to prawie wszystko bedzie lepsze , jedynie ze lepsze ze bardziej gęste i wiecej syfu zostawia to chyba juz trociny jedynie.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 12:17   #6
rocco69
ford::beginner
 
Avatar rocco69
 
Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1996
Postów: 22
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

Cytat:
Napisał rocco69 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i to jest normalny ojaw czy trzeba coś z tym zrobić ? :gitara:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
olej To LOTOS 10W/40
rocco69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 12:27   #7
hondafan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

Mi na Castrolu dosyć mocno hałasował na zimnym. Wymieniałem ostatnio, zalałem Shell Helix 10w/40 i jest znacznie ciszej, nie wiem czy to przez to że nowy olej czy poprostu Shell lepszy. Czy to jest normalny objaw??? Przy pewnym przebiegu na pewno tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zawsze można pobawić się w naprawe głowicy, tylko chyba niewarto.
Co do Lotosa to niepolecam do żadnego samochodu, złe doświadczenia z nim mam.

Ostatnio edytowane przez hondafan ; 11-11-2009 o 12:31
hondafan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 12:38   #8
grzela083
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: SANDOMINGO
Model: SCT 95' MK7 1,6 16V GHIA KLIMA
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 95'
Postów: 10
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

u mnie tez tak bylo jak kupilem auto, pozniej po wymienie na castrol (ponoc mi to wlali) bylo jak ręką odjął a kiedy przyszedl moment wymiany na nowy (po 10tysiacach) wlalem mobil super s 10w40 i jest deczko ciszej i samochod bardzo odmulony. Dodam ze zaluje ze mam swiece bosha choc sa bardzo dobre jeszcze nie o to mi chodzilo bo wolal bym miec motorcrafta platinum.
grzela083 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 12:49   #9
kosciak
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: '99
Postów: 743
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

nie ma sie co dziwić, lotos to najtańszy olej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
....ZZzzzZZ..zzzz...

RAPIDSPORT
kosciak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2009, 12:53   #10
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: stuki na zimnym silniku

zapewne beda klekotac zawory, one maja samoregulacje luzu, po odpaleniu na zimnym silnik jest glosniejszy, a pozniej musi to ustapic. nie podajesz jaki to jest rodzaj klekotania, skad dobiega dzwiek. najprostszym i najpewniejszym sa wlasnie zawory. olej to masz chyba najgorszy jaki mogles sobie wybrac. zmien ten syf na cos porzadnego np mobil 1 lub shell jak koledzy podaja, ewentualnie dedykowany orginal forda (nie jest drogi). tak jak kolega wyzej pisal mozesz wymienic uszczelniacze na zaworach. nie wiem jaki masz przebieg ale sadze, ze nie maly i one raczej juz sie sypnely. koszt wymiany z czesciami to od 150zl - 250zl w tym uszczelka 50-75zl uszczelniacze ok 3.5zl/szt (jest ich 16) no i robota zalezna od warsztatu.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.