![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Model: był mondeo MKI, jest mondeo MK III
Silnik: był 1,8 benzyna + lpg, jest TDCI
Rocznik: był 1995, teraz 2002
Postów: 228
|
![]()
witam!
dzisiaj zmieniłem sobie sam filtry w instalacji (faza lotna i ciekla)i tak sie w sumie zastanawiam jak czesto powinno sie je wymieniac i jak czesto powinny byc wymieniane przewody wn i swiece. niestety warsztat, ktory mi sprzedal filtry nie byl w stanie jednoznacznie okreslic kiedy te czesci powinny byc wymienianeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (cytuje: " no...filtr fazy lotnej, tak czesciej a ten drugi duzo zadziej" ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 18-11-2007
Skąd: Łódź
Model: kuga
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 371
|
![]()
filtry wymieniaj przy wymianie oleju. Przewody i świeczki , oryginał motocraft wymiana w/g potrzeby.Generalnie im więcej kilometrów robisz tym częściej wymieniasz.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Model: był mondeo MKI, jest mondeo MK III
Silnik: był 1,8 benzyna + lpg, jest TDCI
Rocznik: był 1995, teraz 2002
Postów: 228
|
![]()
no to już coś ciekawego mamyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
Z tego co mi gawoznik powiedzial to w polsce mamy takiej jakosci gaz ze w fazie cieklej najlepiej wymieniac co 15 tys.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Model: był mondeo MKI, jest mondeo MK III
Silnik: był 1,8 benzyna + lpg, jest TDCI
Rocznik: był 1995, teraz 2002
Postów: 228
|
![]()
coś w tym może być bo jak w sobotę wymieniałem po przejechanych 30 tyś. faktycznie jakiś syf był a tankuję tylko na shell'u i na statoilu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Model: był mondeo MKI, jest mondeo MK III
Silnik: był 1,8 benzyna + lpg, jest TDCI
Rocznik: był 1995, teraz 2002
Postów: 228
|
![]()
powiem szczerze, że myślałem, że gaz jest czystszy zwłaszcza z dobrych stacji (staram się tylko na takich tankować). boje się myśleć jak sprawa musi wyglądać na takich kiepskich stacjach...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
![]()
dedal666: trzeba rozważyć dwie podstawowe kwestie:
po pierwsze - autogaz, to mieszanina propanu i butanu; zimą powinna być w proporcji 60% propanu i 40% butanu. Latem odwrotnie. Ma to związek z temperaturą parowania jednego i drugiego. Butan ma gorsze parametry energetyczne, jest tańszy i tylko w mieszalni obu gazów może powstać mieszanina z przewagą propoanu lub butanu (jest tańszy, więc łapiemy zysk). Po drugie - oba gazy są produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej, a nie podstawowym; stąd zanieczyszczenia. To trochę tak, jak wypucowanie półbutów do garnituru i opłukanie kaloszy z błota...Stacje benzynowe i ich marka - np. Shell lub "krzak" - nie mają wpływu i na zanieczyszczenia i na skład samego LPG. Trzeba jeszcze uwzględnić pochodzenie ropy i jej zanieczyszczenia jako wyjściowego surowca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
filtry fazy lotnej co 10 kkm, ciekłej może być co 20 kkm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Model: był mondeo MKI, jest mondeo MK III
Silnik: był 1,8 benzyna + lpg, jest TDCI
Rocznik: był 1995, teraz 2002
Postów: 228
|
![]()
czyli na dobra sprawę jeśli chodzi o gaz nie powinno być większej różnicy gdzie tankujemy, ważne by nie zassać "gazu" z dna zbiornika. przynajmniej zakładając, że dostawcy trzymają się tych proporcji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |