![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
|
![]()
Witam,
Rok temu załozylem gaz do Forda focusa 2003 1,6 hatchback.Wszystko chodzi elegancko.mam 2 sprawy: 1. Piszę dopiero teraz mimo ze to co opisze zdarzyło sie zaraz po załozeniu gazu, a mianowicie: Zaswieca sie kontrolka od silnika i sie swieci cały czas. Auto było podpinane do komputera i juz kilkakrotnie bład był kasowany. denerwuje mnie to ze ta kontrolka sie swieci. Po wykasowaniu bledu przejade od 1000-2000 km i znowu sie zaswieci i tak juz kilka razy kasowany był ten błąd. "Gazownicy" twierdzą ze ten typ auta tak ma i tak sie bedzie dziać, dzwonilem do serwisu forda to oni nawet nie mają na to recepty, jak tylko facet usłyszal ze auto z gazem -to on nic nie wie i nie bedzie sie podejmowal tego tematu. Pytanie: czy jest jakas recepta na to zeby nie swieciła i czy z tego powodu cos sie moze zepsuć jak taki bład komputer wskazuje ? Gazownicy mówią zebym wykrecil zarówke... 2. Ostatnio na tym gazie sekwencyjnym zanim auto przejdzie z benzyny na gaz dusi sie jak jade i nim szarpie, zanim sie rozgrzeje, jest to zaraz po odpaleniu auta jak jade- co to moze byc za usterka? Proszę fachowców o odpowiedź/ Piotrek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]()
Jaki numer błędu?
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]()
Błąd katalizatora to trochę mało. Zapewne chodzi o błąd sondy lambda. Z drugiej strony opisywane przez ciebie objawy sugerują raczej problemy z zapłonem. Jedno może wynikać z drugiego - tzw. wypadanie zapłonów. Kiedy wymieniałeś ostatnio kable WN i świece? Filtr powietrza też pewnie ma już ponad 10 tyś km? Zacząłbym od filtra, kabelków i świec. Na świecach ustaw minimalny dopuszczalny odstęp elektrod.
I zmień gazowników. Odpowiedź z gatunku "te typy tak mają" oznacza mniej więcej "spadaj pan, nie znam się na tym".
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-01-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2004
Postów: 117
|
![]() Cytat:
Jezeli Twój gazownik sobie z tym nie może poradzić to go zmień, w Krakowie można podjechać do Fugazzi - goście może tani nie są, ale raczej na robocie się znają. Jaką instalacje użytkujesz? Jeżeli to błąd katalizatora to może masz coś skopane z mieszanką paliwowo-powietrzną jaką silnik otrzymuje - może zawartość tlenu w spalinach jest poza zakresem i wywala błąd. Może dochodzi to tzw zapętlenia wtrysku. Wejdź na stronę [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - jest to forum dotyczące instalacji sekwencyjnej AC STAG, ale poruszają różne problemy związane z eksploatacją lpg.
__________________
Powered by GCSheko 130KM@2822RPM 334Nm@2702RPM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Koszalin
Model: Kuga Mk3/S-Max
Silnik: 2,0 D 190 AWD , 2,0 TDCi 140/190 TuneFORCE
Rocznik: 2020/2014
Postów: 22
|
![]()
Ja miałem podobnie ale do zapalania kontrolki nie dochodziło, chociaż efekt był podobny jak u ciebie.Szarpał i dusił się zwłaszcza na zimnym silniku na Pb. A powód tego stanu się znalazł po zmianie gazownika, który wymienił mi dysze od gazu (dawały za bogatą mieszankę przez co komputer nie dawał rady tego skompensować na Pb)"Fachowcy" źle dobrali dysze gazowe i nie mogli potem poprawnie wyregulować instalacji.Polecam zmianę mechanika na kogoś kto ma o tym pojęcie bo to jest mój przypadek to tylko jedna z możliwości. Przejechane ok 60 000 km na LPG i zero problemów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
![]()
jak ci długo świeci to nie musisz wykręcać nie długo sama się spali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A poważnie nie ma prawa świecić jeżeli wszystko jest OK. Niech sprawdzą lambdę może jest popsuta ? ---ale u innego mechanikaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,306
|
![]()
kolego kończy się katalizator twój focus ma dwie sondy i jedna czyta dobrze a druga czyta złe parametry,znajomek miał to samo wymieniał sondy i nic wymienił katalizator i ręką odjoł tylko zakładaj katalizator ceramiczny nie metalowy bo będzie czytał błąd na 100% przez forum nieda się okreslić ale tak to wygłąda,ja w foczce mam inst,brc tylko że mam 1,8 mniej problemowy do lpg i jeszcze jedno masz imulator sądy? to urządzenie oszukuje sonde i sonda czyta 95 oktanów a nie 110 z lpg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]() Cytat:
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 22-11-2008
Skąd: Przemków
Model: focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2000
Postów: 66
|
![]()
sprawdz sterownik wtryskiwaczy moim zdaniem tam tkwi problem, mam foke 1.8 na lpg i lata bez zarzutu a to ze ci przerywa na zimnym to moze za szybko ci przerzuca na gaz
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|