|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2009, 15:59 | #1 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Lubin
Model: mondeo mk4
Silnik: tdci 2000 dw10c
Rocznik: 2010
Postów: 34
|
luzujące się łożyskiem półosi
Witam mam bardzo nietypowy kłopot z mk3 2002 tdci .A mianowicie około pół roku temu wymieniłem dwa łożyska na przednich kołach po czterech miesiącach zacząłem odczuwac kłopoty z abs przy lekkim hamowaniu kiedy koła się toczyły załączał mi się układ abs jakiś czas z tym jeździłem, kiedy wymieniałem koło zauważyłem że mam luźną śrubę półosi lewego przedniego koła ,więc nasunęło mi się rozwiązanie z problemem abs po prostu łożysko przesunęło się w gnieździe o luz nakrętki ,czujnik czytający ruch koła zwiększył odległośc od łożyska z którego czyta ,i rozwiązał się problem. Dokręciłem śrubę i abs ok ,lecz łożysko okazało się do ponownej wymiany bardzo hałasowało. Ponieważ wymieniałem sam bez praski oczywiście zbijając stare i nabijając nowe w stary sposób czyli młotkiem, pomyślałem że na pewno uszkodziłem coś dlatego tak szybko padło. Więc kupiłem następne łożysko tym razem pojechałem do warsztatu i wymieniłem je ponownie (zaznaczam że łożysko kupiłem niemieckie z nakrętką . Minoł miesiąc i znowu abs luźna nakrętka chyba Mie k------a trafi . Czy ktoś miał może podobny przypadek lub wie co może by przyczyną luzującej się nakrętki półosi lewego koła .Każdorazowe takie poluźnienie to wymiana łożyska .Z góry dzieki za podpowiedzi.
|
17-11-2009, 19:24 | #2 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Cytat:
....co do drugiego przypadku to podejrzewam, że na 99% nakrętka nie została dokręcona właściwym momentem (czyli zbyt lekko) co spowodowało, że niedociągnięte łożysko doprowadziło do powolnego odkręcenia nakrętki - innej rady nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.... ...matrek10 a czy byłeś w trakcie wymiany łożyska obecny na warsztacie i widziałeś w jaki sposób mechanior montował łożysko?...
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
17-11-2009, 20:34 | #3 |
ford::professional
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Może być tak ,że z powodu błędów w montażu samosię poluzowało.Jeżdżąc na poluzowanym łożysku bieżnie wewnętrzne przemieszczają się na piaście i niszczą tym jej powierzchnię.Może się okazać,że masz wytartą piastę i każde nowe łożysko będzie się luzować.Jeśli jesteś pewien ,że ostatnia wymiana była przeprowadzona fachowo to jedynym wyjściem będzie wymiana łożyska razem z piastą.
Problemem może być, gdy okaże się ,że otwór w zwrotnicy jest ""jajowaty".Sam miałem przypadek,że po kilku zmianach łożysk dopiero zmiana zwrotnicy załatwiła sprawę, ale tam się nic nie luzowało. Trzeba mocno dokręcać centralną.Około 300Nm.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec )) Ostatnio edytowane przez kor1011 ; 17-11-2009 o 20:37 |
17-11-2009, 21:55 | #4 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Lubin
Model: mondeo mk4
Silnik: tdci 2000 dw10c
Rocznik: 2010
Postów: 34
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Za pierwszym razem wymieniałem sam 2 sztuki i dokręciłem je bez klucza dynamometrycznego ale z podobną siłą ,w tym prawe chodzi bez zarzutu.Owszem byłem przy wymianie w warsztacie obserwowałem pilnie co robią nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości dociągał kluczem dynamometrycznym choć nie znam wartości nastawy jaką zastosował to dało się zauwarzyć że urzył dosyć dużej siły.Jeżeli komuś pomogą moje poddpowiedzi z obserwacji tej wymiany to odpowiem na wszystkie pytania .W zeszłym roku wymieniłem w garażowych warunkach komplet dwumasa ,docisk,tarcza ,wysprzęglik,jeśli ktoś potrzebuje jakiejś pomocy w tym temacie to słuze pomocą zaznaczam że wszystko działa do dziś bez problemu, dzięki za zainteresowanie moim tematem.
|
17-11-2009, 22:08 | #5 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
matrek10 łożysko tak jak przedmówca pisał wytarło Ci piastę. Też tak miałem. U mnie przed zamontowaniem nowego łożyska wystarczyło napunktować lekko piastę (piasta drogi gips). Po wymianie rok już jest wszystko w porządku. Generalnie łożysko dokręcałem też bez klucza dynamometrycznego, ale dźwignie miałem około 1 m i ile siły w rękach. Zapobiegawczo rozebrałem starą nakrętkę i dodatkowo nakręciłem dwie płaskie części tej nakrętkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
18-11-2009, 13:45 | #6 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Lubin
Model: mondeo mk4
Silnik: tdci 2000 dw10c
Rocznik: 2010
Postów: 34
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Rozumie że gdyby łożysko wytarło piastę to lekko by weszło a jak nadmieniałem byłem przy zakładaniu i widziałem że mieli kłopot z jego wciśnięciem.
|
18-11-2009, 15:24 | #7 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Cytat:
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
18-11-2009, 16:10 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,138
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Przed przykręceniem posmaruj gwint preparatem Loctite do gwintów. Jeżeli łożysko wchodzi lekko, to też można je osadzić na preparacie Loctite do łożysk.
|
19-11-2009, 13:43 | #9 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Lubin
Model: mondeo mk4
Silnik: tdci 2000 dw10c
Rocznik: 2010
Postów: 34
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
Dzięki sprubuje z klejem
|
19-11-2009, 17:25 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-11-2009
Skąd: CENTRUM
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Mam problem z luzującym się łożyskiem półosi
WITAM, miałem podobny problem w tddi mk3-po wymianie łożyska po krótkim czasie abs wariował.Prosty sposób na sprawdzenie (auto na leawarek) i ręką można było machać całym kołem,luz na nakrętce ośki.Znajomy mechanior ,który wymieniał łożysko,stwierdził poluzowaną nakrętkę na ośce, więć wymienił na nową na własny koszt(uczciwe podejście rzadkość).Sytuacja się powtarza po kilku dniach-lużne koło i luz na nakrętce od ośki.Aby nie wpadać w koszta zastosował nakrętkę z dłuższym kołnierzem(te orginalne mają krótki).Minął rok,łożysko nie wyje,nie ma luzu na nakrętce,kole i abs nie głupieje.Jeśli będziesz miał problem ze znalezieniem takiej nakrętki to napisz,dowiem się gdzie ją dostał.
|