Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-12-2009, 16:21   #1
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Dlaczego cofa się paliwo?

Zakładałem wcześniej temat odnośnie palenia zimnego silnika:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem.
Zacznę krok po kroku.
Podejrzewam cofanie się paliwa i mam problem z odpaleniem zimnego silnika.

Co odpowiada za trzymanie paliwa, żeby nie cofało się do baku?

cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2009, 22:02   #2
danielsku
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-10-2009
Model: galaxy mk1
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 3
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

musi być szczelny układ paliwowy zwłaszcza filtr paliwa: uszczelki opaski na przewodach.. można też założyć sobie pompkę ręczną tzw. gruszkę która ma w sobie zawór jednokierunkowy i paliwo nie powinno schodzić...
danielsku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2009, 22:22   #3
D245
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Zawory w gruszkach z allegro sa kiepskiej jakosci (nie dotyczy gruszek montowanych fabrycznie przez producentow, tam potrafia byc faktycznie niezle) , po kilku dniach pracy juz zaczynaja lekko przepuszczac , nie przeszkadza to w dzialaniu pompki ale jako zawor jednokierunkowy to taka pompka jest kiepska. Juz lepiej kupic samodzielne,dodatkowe zaworki .W mk2 o ile pamietam jest dodatkowa pompa elektryczna w zbiorniku podajaca paliwo pod cisnieniem cos kolo 1 bar wiec zapowietrzanie musialoby byc potezne aby trzeba bylo tak dlugo krecic - proponuje najpierw zrobic diagnostyke vagiem bo wymieniac na slepo to najprostsza droga do duzych wydatkow(chyba ze padla wlasnie ta elektryczna - bez niej silnik tez powinien dzialac , tyle ze bedzie gorzej palil)

Ostatnio edytowane przez D245 ; 09-12-2009 o 22:25
D245 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2009, 16:33   #4
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Cytat:
Napisał cowboyasterix Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zakładałem wcześniej temat odnośnie palenia zimnego silnika:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem.
Zacznę krok po kroku.
Podejrzewam cofanie się paliwa i mam problem z odpaleniem zimnego silnika.

Co odpowiada za trzymanie paliwa, żeby nie cofało się do baku?
Nie pchaj sie w montowanie jakich dodatkowych gruszek, pompek czy zaworków...
Ja mniemam, ze masz przytkany zaworek zwrotny w pomce paliwa.
Trzeba wyjąć pomkę ze zbiornika i na dole obudowy jest czerwony gumowy zaworek, pewnie podeszło coś tam syfiastego z dna zbiornika i masz problem ze schodzeniem paliwa, ale pomimo nawet podparcia tego zaworka przy szczelnym układzie na górze przy filtrze i silniku, nie powiinno schodzić.
Tak jak piszę wyjmij pomkę, obejzyj zaworek i jego gniazdo, bo to odpowiada na twoje pytanie.
Pozdrowienia.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 10-12-2009 o 16:36
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2009, 16:50   #5
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Pompa elektryczna sprawna na pewno. Po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne przelewanie sie paliwa z okolic baku.
Wyczytałem na innych forach VW i Opla, że w silniku diesla ten sam objaw co u mnie związany często jest z cofaniem się paliwa do baku. Ludzie radzą sobie z tym zakładając zaworek zwrotny.
Ja kupiłem taki:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Tylko gdzie go teraz założyć i czy powinien on być w pozycji pionowej?
Vagiem przeskanowany już dwukrotnie-żadnych błędów.

Wymienię jeszcze wszystkie opaski na przewodach paliwowych w okolicach filtra paliwa i pompki próżniowej.

Stefano:
Jak zimny silnik i postoi kilka godzin to na początku kręcenia odpali i natychmiast zgaśnie. Wtedy kilkadziesiąt sek. trzeba go kręcić do powtórnego rozruchu. Właśnie dlatego,że odpali i gaśnie podejrzewam, że cofa się paliwo.
A w filtrze paliwa-w tym plastikowym króćcu na górze, gdzie jest metalowa zapinka i oring pod spodem-tam nie ma zaworka?
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2009, 17:04   #6
marwyk
ford::professional
 
Avatar marwyk
 
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Myśle że ten zaworek nic nie da, ale zamontuj i daj znac
Bo jesli twoja pompa jest sprawna (ta wbaku) to ona daje takie cisnienie i taki przepływ ze cały pusty filtr paliwa za jednym przekreceniem zapełnia.
Wymieniałem filtr paliwa i zalewałem go w ten sposób ze przekreciłem kluczyk nie zapalając, nastepnie odpiąłem krócieć wyjściowy i prysło mi paliwo w oczy - filtr był cały pełny
marwyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2009, 23:45   #7
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Cytat:
Napisał cowboyasterix Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompa elektryczna sprawna na pewno. Po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne przelewanie sie paliwa z okolic baku.
Wyczytałem na innych forach VW i Opla, że w silniku diesla ten sam objaw co u mnie związany często jest z cofaniem się paliwa do baku. Ludzie radzą sobie z tym zakładając zaworek zwrotny.
Ja kupiłem taki:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Tylko gdzie go teraz założyć i czy powinien on być w pozycji pionowej?
Vagiem przeskanowany już dwukrotnie-żadnych błędów.

Wymienię jeszcze wszystkie opaski na przewodach paliwowych w okolicach filtra paliwa i pompki próżniowej.

Stefano:
Jak zimny silnik i postoi kilka godzin to na początku kręcenia odpali i natychmiast zgaśnie. Wtedy kilkadziesiąt sek. trzeba go kręcić do powtórnego rozruchu. Właśnie dlatego,że odpali i gaśnie podejrzewam, że cofa się paliwo.
A w filtrze paliwa-w tym plastikowym króćcu na górze, gdzie jest metalowa zapinka i oring pod spodem-tam nie ma zaworka?
Tak, tam jest też zawór zwrotny, daj swojego maila na PW to ci wyslę rysunek.
Jak juz kupiłes ten zaworek to go załóz na zasilaniu i bedzie po temacie...
Pozdr.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 11-12-2009 o 23:48
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2009, 10:25   #8
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Cytat:
Napisał Stefano Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak, tam jest też zawór zwrotny, daj swojego maila na PW to ci wyslę rysunek.
Jak juz kupiłes ten zaworek to go załóz na zasilaniu i bedzie po temacie...
Pozdr.


Czyli tutaj gdzie czerwone strzałki? Ten przewód idzie do pompki próżniowej.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



Mail poszedł na PW.
Dzięki

Ostatnio edytowane przez cowboy ; 12-12-2009 o 10:30 Powód: Dodałem fotkę
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2009, 23:28   #9
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

NIE! Jest w tym plastykowym trójniku, co jest po lewej stronie od wężyka z czerwonymi strzałkami.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg bez*tytułu.JPG (95.1 KB, 150 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 12-12-2009 o 23:49
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2009, 12:33   #10
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dlaczego cofa się paliwo?

Kurcze, za późno. Już założyłem tam gdzie czerwone strzałki. Ale jeszcze nie odpalałem, więc nie wiem jak chodzi. Zaraz idę-zobaczę.

Odpalił, lekko go musiałem pokręcić, bo nie było paliwa w przewodach i po krótkiej przejażdżce wydaje mi się , że jest ok.
Wiem, że zaworek założyłem w złym miejscu, ale czy on tam przeszkadza (czy go wywalić)? A wstawić tam gdzie być powinien?

Ps. Ten zaworek w filtrze: w jedną stronę przewodu gumowego można dmuchać bez oporu, a w drugą też można, ale z pewnym oporem. Chyba tak nie powinno być? Może to właśnie on jest przyczyną ciężkiego palenia? I zamówić oryginał i go zmienić?

Zaworek w pompie w baku trzyma ok.

Ostatnio edytowane przez cowboy ; 13-12-2009 o 13:41 Powód: Odpaliłem autko...
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.