|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-12-2009, 16:21 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Dlaczego cofa się paliwo?
Zakładałem wcześniej temat odnośnie palenia zimnego silnika:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem. Zacznę krok po kroku. Podejrzewam cofanie się paliwa i mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Co odpowiada za trzymanie paliwa, żeby nie cofało się do baku? |
09-12-2009, 22:02 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-10-2009
Model: galaxy mk1
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 3
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
musi być szczelny układ paliwowy zwłaszcza filtr paliwa: uszczelki opaski na przewodach.. można też założyć sobie pompkę ręczną tzw. gruszkę która ma w sobie zawór jednokierunkowy i paliwo nie powinno schodzić...
|
09-12-2009, 22:22 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Zawory w gruszkach z allegro sa kiepskiej jakosci (nie dotyczy gruszek montowanych fabrycznie przez producentow, tam potrafia byc faktycznie niezle) , po kilku dniach pracy juz zaczynaja lekko przepuszczac , nie przeszkadza to w dzialaniu pompki ale jako zawor jednokierunkowy to taka pompka jest kiepska. Juz lepiej kupic samodzielne,dodatkowe zaworki .W mk2 o ile pamietam jest dodatkowa pompa elektryczna w zbiorniku podajaca paliwo pod cisnieniem cos kolo 1 bar wiec zapowietrzanie musialoby byc potezne aby trzeba bylo tak dlugo krecic - proponuje najpierw zrobic diagnostyke vagiem bo wymieniac na slepo to najprostsza droga do duzych wydatkow(chyba ze padla wlasnie ta elektryczna - bez niej silnik tez powinien dzialac , tyle ze bedzie gorzej palil)
Ostatnio edytowane przez D245 ; 09-12-2009 o 22:25 |
10-12-2009, 16:33 | #4 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Cytat:
Ja mniemam, ze masz przytkany zaworek zwrotny w pomce paliwa. Trzeba wyjąć pomkę ze zbiornika i na dole obudowy jest czerwony gumowy zaworek, pewnie podeszło coś tam syfiastego z dna zbiornika i masz problem ze schodzeniem paliwa, ale pomimo nawet podparcia tego zaworka przy szczelnym układzie na górze przy filtrze i silniku, nie powiinno schodzić. Tak jak piszę wyjmij pomkę, obejzyj zaworek i jego gniazdo, bo to odpowiada na twoje pytanie. Pozdrowienia. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 10-12-2009 o 16:36 |
|
10-12-2009, 16:50 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Pompa elektryczna sprawna na pewno. Po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne przelewanie sie paliwa z okolic baku.
Wyczytałem na innych forach VW i Opla, że w silniku diesla ten sam objaw co u mnie związany często jest z cofaniem się paliwa do baku. Ludzie radzą sobie z tym zakładając zaworek zwrotny. Ja kupiłem taki: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tylko gdzie go teraz założyć i czy powinien on być w pozycji pionowej? Vagiem przeskanowany już dwukrotnie-żadnych błędów. Wymienię jeszcze wszystkie opaski na przewodach paliwowych w okolicach filtra paliwa i pompki próżniowej. Stefano: Jak zimny silnik i postoi kilka godzin to na początku kręcenia odpali i natychmiast zgaśnie. Wtedy kilkadziesiąt sek. trzeba go kręcić do powtórnego rozruchu. Właśnie dlatego,że odpali i gaśnie podejrzewam, że cofa się paliwo. A w filtrze paliwa-w tym plastikowym króćcu na górze, gdzie jest metalowa zapinka i oring pod spodem-tam nie ma zaworka? |
10-12-2009, 17:04 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Myśle że ten zaworek nic nie da, ale zamontuj i daj znac
Bo jesli twoja pompa jest sprawna (ta wbaku) to ona daje takie cisnienie i taki przepływ ze cały pusty filtr paliwa za jednym przekreceniem zapełnia. Wymieniałem filtr paliwa i zalewałem go w ten sposób ze przekreciłem kluczyk nie zapalając, nastepnie odpiąłem krócieć wyjściowy i prysło mi paliwo w oczy - filtr był cały pełny |
11-12-2009, 23:45 | #7 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Cytat:
Jak juz kupiłes ten zaworek to go załóz na zasilaniu i bedzie po temacie... Pozdr. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 11-12-2009 o 23:48 |
|
12-12-2009, 10:25 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Cytat:
Czyli tutaj gdzie czerwone strzałki? Ten przewód idzie do pompki próżniowej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mail poszedł na PW. Dzięki Ostatnio edytowane przez cowboy ; 12-12-2009 o 10:30 Powód: Dodałem fotkę |
|
12-12-2009, 23:28 | #9 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
NIE! Jest w tym plastykowym trójniku, co jest po lewej stronie od wężyka z czerwonymi strzałkami.
Ostatnio edytowane przez Stefano ; 12-12-2009 o 23:49 |
13-12-2009, 12:33 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: Dlaczego cofa się paliwo?
Kurcze, za późno. Już założyłem tam gdzie czerwone strzałki. Ale jeszcze nie odpalałem, więc nie wiem jak chodzi. Zaraz idę-zobaczę.
Odpalił, lekko go musiałem pokręcić, bo nie było paliwa w przewodach i po krótkiej przejażdżce wydaje mi się , że jest ok. Wiem, że zaworek założyłem w złym miejscu, ale czy on tam przeszkadza (czy go wywalić)? A wstawić tam gdzie być powinien? Ps. Ten zaworek w filtrze: w jedną stronę przewodu gumowego można dmuchać bez oporu, a w drugą też można, ale z pewnym oporem. Chyba tak nie powinno być? Może to właśnie on jest przyczyną ciężkiego palenia? I zamówić oryginał i go zmienić? Zaworek w pompie w baku trzyma ok. Ostatnio edytowane przez cowboy ; 13-12-2009 o 13:41 Powód: Odpaliłem autko... |