Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-01-2010, 18:52   #1
d4nny
ford::average
 
Avatar d4nny
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Sprawdzanie świec żarowych

Witam,

mam wielkie problemy z odpalaniem swego Escorta i chce po kolei posprawdzać różne rzeczy

chce sprawdzić świece i tutaj mam pytanie, ktory sposob lepszy, czy moze oba i czy dobrze rozumuje jak to zrobic?:

1. odlaczamy przewody od swiec, bierzemy srubokret kontrolke i kabel miedziany, przykladamy jeden koniec do + akumulatora a drugi do jednego konca kontrolki, zas czubkiem kontrolki dotykamy swiec, jesli kontrolka sie zaswieci, mozemy uznac ze swieca jest proawdopodobnie dobra

2. odlaczamy przewody od swiec, kablem + multimetru dotykamy swiecy, kablem - multimetru dotykamy masy auta np. pokrywy silnika, kluczyk w stacyjce ma byc przelrecony na II ? wartosc wskazana przez multimetr powinna miec 1.5-2 ohm ? jak ustawic multimetr jesli sa na nim takie wartosci: 2000k ohm, 200k ohm, 20k ohm, 2000 ohm, 200 ohm ? obawiac sie ze powina byc jeszcze wartosc 20 ohm bo i naczej nic nie zmierze..

wiem, ze w necie jest duzo na temat sprawdzania swiec zarowych ale kazdy pisze inaczej i koniec koncem juz nie wiem jak sprawdzac..

sprawdzalem napiecie akumulatora 12V to wyszlo 13.62 V, wiec wydaje mi sie ze jest w porzadku (wlasciwie to pewnie jest 13V bo multimetr ma dokladnosc 0,5%)

prosze o pomoc, ewentualnie o wlasne przezycia zwiazane z tym tematem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez d4nny ; 06-01-2010 o 18:55
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 19:07   #2
wojtekcichy
ford::advanced
 
Avatar wojtekcichy
 
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

Nie znam żadnego z tych sposobów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wogóle jakieś skompilkowane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Weź zwykły miernik, odkręć kabel doprowadzający prąd do świec. Potem każdą świecę z osobna sprawdzasz czy jest na niej przejście (albo jest albo nie ma).

Drugi sposób to wykręcasz świecę, bierzesz prostownik, podłączasz prąd i sprawdzasz czy grzeje. Tylko nie dotykaj części która się nagrzewa bo oparzysz się konkretnie.
wojtekcichy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 19:17   #3
d4nny
ford::average
 
Avatar d4nny
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Sprawdzanie świec żarowych

czyli co mam sprawdzić napięcie ? jakie powinno być
inwazyjna metoda raczej nie wchodzi w gre, swiec nie chce wykrecac, wykrece dopiero kiedy bedzie trzeba wymienic
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 19:26   #4
wojtekcichy
ford::advanced
 
Avatar wojtekcichy
 
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

Nie napięcie tylko czy jest połączenie między plusem a minusem, bo przecież świeca żarowa jest grzałką. Więc odkręcasz od nich kabel plusowy i sprawdzasz czy pomiędzy masą a plusem na świecy jest połączenie. Jak jest to świeca jest dobra, jak nie to do wymiany.
Owszem może się zdarzyć że będzie połączenie a świeca będzie kijowa, ale idealnej metody nie ma.
wojtekcichy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 09:19   #5
bond008
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 165
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

Witam
Odłączasz przewody zasilające świece, ustawiasz miernik na zakres np. 200 Ohm, mierzysz oporność świec - jeżeli jest mała (ok. 1- 5 Ohm) - świeca OK.
bond008 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 11:42   #6
d4nny
ford::average
 
Avatar d4nny
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Sprawdzanie świec żarowych

dzieki chlopaki, wlasnie sprawdzilem rezystancje i na kazdej swiecy wyszlo 1,5 oma, sprawdzalem tez swiece zwyklym kablem podlaczonym do + akumulatora i swiece iskrzyly, wiec mozna przyjac ze na 99% swiece sa w porzadku, wczoraj ladowalem akumulator w cieplej piwnicy, dzis rano zalozylem i auto odpalilo bez wiekszych problemow (za pierwszym kreceniem) na razie napiecie w akumulatorze jest wysokie 13,16V ale nie wykluczone ze np. jutro rano bedzie ponizej 10V i auta nie odpale, dopiero wczoraj kupilem multimetr i postanowilem nim posprawdzac co nie co..

ogolnie mam problem z odpalaniem auta rano jak jest mroz, jak jest do -10 to jakos odpale, jak jest -20 to nie ma szans

podejrzewalem swiece ale sa ok, podejrzewalem i nadal podejrzewam ze cos sie dzieje nie dobrego z akumulatorem (tzn. albo cos go rozladowuje albo po prostu wyeksploatowany), podejrzewam alternator i wtryskiwacze, silnik dymi kiedy krece rozrusznikiem, z rury idzie siwy dym, co podejrzewacie ? mam mozliwosc sprawdzenia wtryskiwaczy, ojciec na kolege co sie zna na tym ale to trzeba robic jak jest w miare cieplo.. mozna jakos alternator sprawdzic ?

auto oczywiscie caly czas pod chmurka stoi..
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 11:49   #7
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

Odłącz ujemną klemę od akku. Ustaw miernik na pomiar prądu stałego, pamiętaj o przepięciu kabla + w mierniku na pomiar prądu. Jeden z kabli miernika do ujemnego potencjału akku, drugi zaś kabel miernika do ujemnej klemy. W ten sposób sprawdzisz, czy auto na postoju nie bierze zbyt dużego prądu. Wszystko oczywiście robimy na zgaszonym silniku. Jeśli pobór prądu jest powyżej ~150mA, to świadczy o jakimś niedomaganiu instalki w aucie (zwarcie jakiegoś z obwodów, upływność prądu do masy). Jeśli zaś prąd jest poniżej tej wartości wskazuje wtedy na dogorywanie akku.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 12:40   #8
d4nny
ford::average
 
Avatar d4nny
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Sprawdzanie świec żarowych

czyli jeden z kabli miernika (czarny czy czerwony?) podlaczyc do kabli (czarnych) a drugi kabel miernika do ujemnej klemy tak ? chodzi o to zeby wprowadzic miernik miedzy ujemna kleme akumulatora a kable ktore sie podlacza do tej klemy ?
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 13:15   #9
JARASACKI
ford::advanced
 
Avatar JARASACKI
 
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: kuj .pom Bydgoszcz
Model: sierra
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Rocznik: 91
Postów: 259
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

ja tez mierzylem miernikiem niby byly dobre na krótko plusem wziolem do swiec zarowych iskrzyly ale dal spokoju odkrecilem dwie swiece nie grzaly chyba robily zwarcie jakies a dwie grzaly wiec dla pewnosci odkrec i sprawdz na krótko
__________________
JARAS
JARASACKI jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2010, 14:06   #10
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Sprawdzanie świec żarowych

Cytat:
Napisał d4nny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czyli jeden z kabli miernika (czarny czy czerwony?) podlaczyc do kabli (czarnych) a drugi kabel miernika do ujemnej klemy tak ? chodzi o to zeby wprowadzic miernik miedzy ujemna kleme akumulatora a kable ktore sie podlacza do tej klemy ?
Obojętnie który od miernika do czarnego kabla co przychodzi na klemę akku, najwyżej jak pomylisz polaryzację to miernik pokaże ujemną wartość, bez znaczenia. W drugim zdaniu co piszesz: tak, właśnie o to chodzi. Miernik zatem wprowadzamy szeregowo w obwód kabla ujemnego instalacji samochodu, a ujemny zacisk akku i na mierniku odczytujemy wartość pobieranego prądu przez samochód.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.