![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
|
![]()
Witam,
mam wielkie problemy z odpalaniem swego Escorta i chce po kolei posprawdzać różne rzeczy chce sprawdzić świece i tutaj mam pytanie, ktory sposob lepszy, czy moze oba i czy dobrze rozumuje jak to zrobic?: 1. odlaczamy przewody od swiec, bierzemy srubokret kontrolke i kabel miedziany, przykladamy jeden koniec do + akumulatora a drugi do jednego konca kontrolki, zas czubkiem kontrolki dotykamy swiec, jesli kontrolka sie zaswieci, mozemy uznac ze swieca jest proawdopodobnie dobra 2. odlaczamy przewody od swiec, kablem + multimetru dotykamy swiecy, kablem - multimetru dotykamy masy auta np. pokrywy silnika, kluczyk w stacyjce ma byc przelrecony na II ? wartosc wskazana przez multimetr powinna miec 1.5-2 ohm ? jak ustawic multimetr jesli sa na nim takie wartosci: 2000k ohm, 200k ohm, 20k ohm, 2000 ohm, 200 ohm ? obawiac sie ze powina byc jeszcze wartosc 20 ohm bo i naczej nic nie zmierze.. wiem, ze w necie jest duzo na temat sprawdzania swiec zarowych ale kazdy pisze inaczej i koniec koncem juz nie wiem jak sprawdzac.. sprawdzalem napiecie akumulatora 12V to wyszlo 13.62 V, wiec wydaje mi sie ze jest w porzadku (wlasciwie to pewnie jest 13V bo multimetr ma dokladnosc 0,5%) prosze o pomoc, ewentualnie o wlasne przezycia zwiazane z tym tematem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez d4nny ; 06-01-2010 o 18:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
![]()
Nie znam żadnego z tych sposobów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wogóle jakieś skompilkowane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Weź zwykły miernik, odkręć kabel doprowadzający prąd do świec. Potem każdą świecę z osobna sprawdzasz czy jest na niej przejście (albo jest albo nie ma). Drugi sposób to wykręcasz świecę, bierzesz prostownik, podłączasz prąd i sprawdzasz czy grzeje. Tylko nie dotykaj części która się nagrzewa bo oparzysz się konkretnie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
|
![]()
czyli co mam sprawdzić napięcie ? jakie powinno być
inwazyjna metoda raczej nie wchodzi w gre, swiec nie chce wykrecac, wykrece dopiero kiedy bedzie trzeba wymienic |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
![]()
Nie napięcie tylko czy jest połączenie między plusem a minusem, bo przecież świeca żarowa jest grzałką. Więc odkręcasz od nich kabel plusowy i sprawdzasz czy pomiędzy masą a plusem na świecy jest połączenie. Jak jest to świeca jest dobra, jak nie to do wymiany.
Owszem może się zdarzyć że będzie połączenie a świeca będzie kijowa, ale idealnej metody nie ma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 165
|
![]()
Witam
Odłączasz przewody zasilające świece, ustawiasz miernik na zakres np. 200 Ohm, mierzysz oporność świec - jeżeli jest mała (ok. 1- 5 Ohm) - świeca OK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
|
![]()
dzieki chlopaki, wlasnie sprawdzilem rezystancje i na kazdej swiecy wyszlo 1,5 oma, sprawdzalem tez swiece zwyklym kablem podlaczonym do + akumulatora i swiece iskrzyly, wiec mozna przyjac ze na 99% swiece sa w porzadku, wczoraj ladowalem akumulator w cieplej piwnicy, dzis rano zalozylem i auto odpalilo bez wiekszych problemow (za pierwszym kreceniem) na razie napiecie w akumulatorze jest wysokie 13,16V ale nie wykluczone ze np. jutro rano bedzie ponizej 10V i auta nie odpale, dopiero wczoraj kupilem multimetr i postanowilem nim posprawdzac co nie co..
ogolnie mam problem z odpalaniem auta rano jak jest mroz, jak jest do -10 to jakos odpale, jak jest -20 to nie ma szans podejrzewalem swiece ale sa ok, podejrzewalem i nadal podejrzewam ze cos sie dzieje nie dobrego z akumulatorem (tzn. albo cos go rozladowuje albo po prostu wyeksploatowany), podejrzewam alternator i wtryskiwacze, silnik dymi kiedy krece rozrusznikiem, z rury idzie siwy dym, co podejrzewacie ? mam mozliwosc sprawdzenia wtryskiwaczy, ojciec na kolege co sie zna na tym ale to trzeba robic jak jest w miare cieplo.. mozna jakos alternator sprawdzic ? auto oczywiscie caly czas pod chmurka stoi.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
![]()
Odłącz ujemną klemę od akku. Ustaw miernik na pomiar prądu stałego, pamiętaj o przepięciu kabla + w mierniku na pomiar prądu. Jeden z kabli miernika do ujemnego potencjału akku, drugi zaś kabel miernika do ujemnej klemy. W ten sposób sprawdzisz, czy auto na postoju nie bierze zbyt dużego prądu. Wszystko oczywiście robimy na zgaszonym silniku. Jeśli pobór prądu jest powyżej ~150mA, to świadczy o jakimś niedomaganiu instalki w aucie (zwarcie jakiegoś z obwodów, upływność prądu do masy). Jeśli zaś prąd jest poniżej tej wartości wskazuje wtedy na dogorywanie akku.
__________________
![]() 668855686 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
|
![]()
czyli jeden z kabli miernika (czarny czy czerwony?) podlaczyc do kabli (czarnych) a drugi kabel miernika do ujemnej klemy tak ? chodzi o to zeby wprowadzic miernik miedzy ujemna kleme akumulatora a kable ktore sie podlacza do tej klemy ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: kuj .pom Bydgoszcz
Model: sierra
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Rocznik: 91
Postów: 259
|
![]()
ja tez mierzylem miernikiem niby byly dobre na krótko plusem wziolem do swiec zarowych iskrzyly ale dal spokoju odkrecilem dwie swiece nie grzaly chyba robily zwarcie jakies a dwie grzaly wiec dla pewnosci odkrec i sprawdz na krótko
__________________
JARAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
![]() Cytat:
__________________
![]() 668855686 |
|
![]() |
![]() |