![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Często ogląda się filmiki jakieś opisy związane z modyfikacjami coś związanego z dołożeniem kilku elementów do silnika otrzymujemy plus 120 KM poprawiają się osiągi i tak na przykładzie vw polo z standardowego silnika r4 1043cc i mocy seryjnej 45 KM po dołożeniu SWAP silnika z Polo G40 (1272cc kompresor, moc seryjna 113KM) mniejsze koło kompresora, zmieniony dolot, stożkowy filtr powietrza , wydech Remus (śr. 60 mm) brak katalizatora i po modyfikacjach okazuje się że taka polówka ma 160 KM. Nie mówię że to nie robi wrażenia. Ale jak dojść do takich rewelacji ?? Z kim rozmawiać gdzie czytać aby dojść do momentu gdy ustalamy co chcemy osiągnąc zrobić listę podzespołów i zacząć montować ??Proszę o wypowiedzi bo moim zdaniem każdy po części myśli o takich modyfikacjach ale nie bardzo wiadomo jak zacząć. Bo zaczynanie od wydechu i filtru stożkowego to żadna modyfikacja. Pozdr
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
|
![]() Cytat:
Szczególnie tyczy się to sformułowania "... po dołożeniu SWAP silnika z ..." ????
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
|
![]()
poczytaj sobie fora poświęcone tuningowi.
Poczytaj "klasykę gatunku" - czyli to co oferuja poszczególne firmy tuningowe i jakie to wg nich ma dac efekty. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - tutaj masz sporo podstaw o modyfikacjach mechanicznych. Czytaj pisemka tuningowe - jak cie nie stac na ich kupowanie, to sugeruję przesiadywanie w EMPIK-ach - dawno dawno temu, gdy jeszcze byłem młody i polskie pisemka o tej tematyce dopiero raczkowały (i było ich chyba wtedy raptem 2 i oba raczkujące), to ogladałem i czytałem pisemka zachodnie.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Ogólnie pojęcia nie mam o modyfikacjach silnika główną moją specjalizacją jest elektryka a tu trzeba wiedzieć co do czego połączyć co z czego wyciągnąc/zamienić aby w rezultacie był przyrost mocy. Przepisałem krótki fragment z czasopisma GT. Nie ze względu na zrozumienie co tam jest napisane (choć po części wiem) ale aby przejść do meritum tematu czyli jak dojść do takiej wiedzy
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
PS ten link to na pewno dobry podałeś ??
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Po prostu inny grabowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
|
![]() Cytat:
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST |
|
![]() |
![]() |