|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-01-2010, 19:02 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-01-2010
Model: FORD RANGER WILDTRUCK
Silnik: 3,0
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
napęd 4x4
Witam forumowiczów,
chciałem zapytać o problemy z napędem 4x4- czy po wpięciu terenowych biegów na suchej nawierzchni przy max skręcie w lewo lub w prawo (jadąc wolniutko na 1 biegu)również macie wrażenie iż samochód wręcz staje - straszne opory i tak jakby uskakiwał i szarpało nim?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Serwis twierdzi że wszystko ok ale dla mnie to nie jest ok. Chętnie spotkałbym się z kimś aby porównać jak to jest w innym Ranger ze.Poza tym zmienia sie również promień skrętu- na sniegu bez włączonego 4x4 skręcę ciaśniej a np na rondzie mam wrażenie że samochód wywala na zewnątrz.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Proszę o opinie. |
12-01-2010, 22:41 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-02-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ranger XLT & dieselek 170hp & Yaris 1.3
Silnik: 2500/2000/1300
Rocznik: 2008/2007/2007
Postów: 102
|
Odp: napęd 4x4
Promień skrętu jest zauważalnie większy. Szarpania nie odczuwam, jednak opór już tak.
__________________
>>>MOJA GALERIA FOTOGRAFII<<< |
14-01-2010, 19:27 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-01-2010
Model: FORD RANGER WILDTRUCK
Silnik: 3,0
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: napęd 4x4
Dzieki chociaż za ten jeden komentarz,natomiast proszę ludzi ze śląska,małopolski aby dali o sobie znać może jest szansa na spotkanie bo to dla mnie ważny temat. Otóż kupiłem ten samochod - Demo- od dealera z przebiegiem 20 tys i mam nieodparte wrażenie że woził sie nim nie wiem kto i rozprawiczyli przeniesienie napędu.Jak szukałem czegokolwiek na ten temat znalazłem artykuł podaje link [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i tu treść ...Jeśli o tym zapomnimy i będziemy nimi jeździli w trybie 4H lub 4WD po suchym i twardym - możemy uszkodzić mechanizmy przeniesienia napędu (rozdzielanego sztywno "pa pałam" między osie). Zwiastunem kłopotów będzie utrudnione skręcanie (połączone z szarpnięciami i szuraniem opon na ciasnych zakrętach).
A ja mam właśnie podobne objawy- samochód na suchuchej np. kostce brukowej w parkingu podziemnym przy ostrym skrecie w lewo lub prawo (i włączonym 4H) na 1 biegu staje jakby hamulce trzymały a po dodaniu gazu szarpie;-( Proszę o komentarze i pomoc klubowiczów. |
15-01-2010, 07:37 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-10-2006
Skąd: Łódź
Model: Ranger
Silnik: 2,5 TDCi 143KM
Rocznik: 2007
Postów: 80
|
Odp: napęd 4x4
Jesli będziesz jeździł z włączonym 4x4 po suchym asfalcie - prędzej czy później dojdzie do uszkodzenia mechanizmów przeniesienia napędu - jest to wynikiem tego, że Ranger nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego (CMR), który rozdzielałby siłę napędową na poszczególne osie (przednią i tylną). A to co się objawia u Ciebie - czyli blokowanie się napędów przy włączonym 4x4 i ostrym skręcie to całkiem prawidłowy objaw w Rangerze. Przy braku CMR samochód mając skręcone koła tak czy siak musi wykonać uślizg przynajmniej jednego koła a tak naprawdę to dwóch (albo koła wewnętrzne będą kręciły się w miejscu albo koła zewnętrzne będą miały uślizg liniowy).
Wszystko jest ok. do czasu kiedy mamy nawierzchnię o słabej przyczepności np. śnieg, błoto - bo wtedy siła potrzebna do wykonania uślizgu jest niewielka i nie ma to większego wpływu na zużycie się mechanizmów przeniesienia napędu. Przy nawierzchni o dobrej przyczepności jest już o wiele gorzej - samochód potrzebuje dużo więcej siły aby spowodować uślizg kół a w drastycznym momencie siła potrzebna do tego uślizgu może być większa niż wytrzymałość mechanizmów - i możemy mieć "mielonkę" w napędzie. Dlatego Twoje auto na suchym z włączonym 4x4 i przy ostrym skręcie staje - dobra rada - nie próbój wtedy pokonać na siłe tego oporu materii.... |
25-01-2010, 14:27 | #5 |
ford::beginner
Imię: Igor
Zarejestrowany: 25-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Thunderbird Turbo Coupe
Silnik: 2.3 Turbo intercooler
Rocznik: 1988
Postów: 11
|
Odp: napęd 4x4
masz takiego smego rozmiaru opony ??
|
26-01-2010, 22:34 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2009
Skąd: SZCZYTNA
Model: RANGER
Silnik: 2,5 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 22
|
Odp: napęd 4x4
Witam to normalne ze szarpie jaz właczysz 4x4 to włacza sie automatycznie lsd blokada mostu tył t tak ma byc a na 4x4 zawsze promiec skretu jest wiekszy to norma widac nie masz doczynienie z terenówkami
PS. nie jesdzij na asfalcie na 4x4 bo ukrecisz mechanizm |
28-01-2010, 22:32 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Kraków
Model: RANGER
Silnik: 2,5 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 80
|
Odp: napęd 4x4
Cytat:
Jak się włącza blokada LSD mostu tył?? Nigdy LSD nie szarpie kołami na przyczepnym podłożu. LSD to nie blokada typu lock-right czy true-track. Szarpanie to wina tylko i wyłącznie (jak już wcześniej koledzy napisali) braku centralnego mechanizmu różnicowego i owszem nie powinno się jeździć w trybie 4x4 na asfalcie. PS. Nikt nie zabrania używania podstawowej interpunkcji. Tymi samymi słowami można się lepiej zrozumieć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Obecnie Fusion Gold i Ranger XLT, kiedyś cztery Escorty... |
|
08-02-2010, 15:54 | #9 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Ostroka
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: napęd 4x4
Cytat:
LSD to zwykły mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (posiada dodatkowo w mechanizmie tarczki cierne) a to co włącza się razem z napędem to automatyczne sprzęgiełka przednich piast... A to że są opory przy skręcaniu na twardym z zapiętym napędem to jak już tu koledzy pislai normalne w każdym prawdziwym sztywnym napędzie 4X4 Ostatnio edytowane przez Piotrz74 ; 08-02-2010 o 15:56 |
|
15-02-2010, 12:10 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-01-2009
Skąd: Wielkopolska
Model: RANGER XLT
Silnik: 2,5 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
Odp: napęd 4x4
czy wyjaśni mi ktoś różnice między napędami 4x4 Ranger a L200? Z tego co sie orientuje u nas reduktorem załączamy przód i siła dzieli sie po połowie (przód i tył) i max 100km/h.W L200 jest komputer, który rozdziela siłę na poszczególne kola i dlatego moga jeździć bez ograniczeń. Ale jak przekręcą sobie kółko na lock to maja tak jak my, tylko ze ich v max 40km/h ?
|