![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 16-01-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
![]()
Witam jestem tu nowy. Mam pewien problem otóż posiadam esco. takie jak w temacie, i wszystko było z nim w porządku od ponad roku.
Przed wczoraj zawiodło mnie przed wyjazdem w dłuższa trasę. Już mówię o co chodzi. Dzień przed awarią pojechałem na wymianę oleju, po wyminie wszystko było gitara. Przez noc stał i rano jak wsiadłem do auta, odpaliłem i ruszyłem ... po próbie ruszenia auto z gasło i już nic mu nie pomogło. Rozrusznik kręci, benzyny jest ponad połowa baku,sprawdzałem iskrę na kablach. Świece były trochę wilgotne ... wytarłem je poczekałem trochę co by odparowało ewentualne paliwo z silnika i wkręciłem je i nadal nic. Akumulator jest gitara mimo to próbowałem na kablach i bez zmian. Teraz pytanie co to może być ? Myślę nad tym czy może aparat zapłonowy nie padł, ale nie wiem jak to sprawdzić. No i jeszcze jedno mnie zastanawia, szczelina jaka jest na świecy między elektrodą, dość spora, porównując np. do świec z Toyoty Corolli - no ale to może akurat tak ma być . z każdej świecy przykładanej do pokrywy iskierka wyskakiwała czyli zarówno kable jak i świeczki są "chyba" OK. Proszę o pomoc bo auto stoi rozkraczone i za bardzo nie wiem jak mam się za to zabrać. Z góry dziękuję za pomoc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Model: mk2
Silnik: 1.8
Rocznik: 1997
Postów: 10
|
![]()
spróbuj jednego myku... połącz aparat zapłonowy bezpośrednio z plusem na akumulatorze ( ten cienki kabelek dochodzący do aparatu zapłonowego...troszeczkę odizoluj otulinę i podłącz próbuj odpalić)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-05-2004
Skąd: Tarnów (czasem Kluczbork)
Model: Probe II, Cougar V6
Silnik: 2.0 16V, 2.5 V6
Rocznik: 1995, 2000
Postów: 186
|
![]()
ja bym tam nic nie kombinowal z aparatem zapłonowym. kolejnosc jest taka, zobacz czy masz iskre na swiecach (wykrec i poloz na silniku,zakrec i patrz czy sie mocno iskrzy), jak jest to sprawdz paliwo (odlacz od puszki filtra paliwa wezyk a druga osoba niech zakreci krotko-powinno lac sie strumieniem). jak jest iskra i paliwo to cos nie tak z elektryką i czujnikami. szukaj na forum bo temat byl omawiany. moze mechanik przypadkiem rozpiąl jakis kabelek,czujnik
__________________
2.0 16V HIGHLIGHT 2.5 V6 Ostatnio edytowane przez Darek28 ; 16-01-2010 o 18:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Model: mk2
Silnik: 1.8
Rocznik: 1997
Postów: 10
|
![]()
a może najprościej jak to w essim..skrzynka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Model: mk2
Silnik: 1.8
Rocznik: 1997
Postów: 10
|
![]()
zrób jak Ci radze podłącz ten kabel do aparatu na chwile ..spróbuj odpalić..zagada... odłącz.. bo z tego co piszesz to paliwo dochodzi,aparat działa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 16-01-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
![]()
Witam a więc dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki .... są tylko w kabinie pod kierownicą? Bo pod maską nie mogłem znaleźć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kabelek z akumulatora (+) pociągnąłem do tej wtyczki co ma dwa piny ale tylko jeden jest wykorzystywany przy aparacie zapłonowym (mam na dzieję że o ten chodziło kolego) tylko nie wiem czy dobrze zrobiłem bo nie chciałem nacinać kabla więc wtyczkę wyciągałem i przyłożyłem bezpośrednio do pinu, chełtał chełtał i nic.... coś jeszcze macie koledzy w zanadrzu? Jak tak kilka razy popróbuje odpalić to zaczyna benzyną śmierdzieć pod maską ... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-04-2006
Model: foka
Silnik: 1,8 / 66kW
Rocznik: 2000
Postów: 87
|
![]()
jak benzyną śmierdzi - tzn, że paliwo dochodzi
sprawdź iskrę na świecach i skrzynka bezpieczników też "podejrzana"
__________________
pozdrawiam charliecharlie omega kombi 2.0 16v focus kombi 1,8TDDi galaxy 2.3DOHC |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 16-01-2010
Skąd: Lubin
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
![]()
Już pisałem przecież, iskra jest, bezpieczniki też są ok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-04-2006
Model: foka
Silnik: 1,8 / 66kW
Rocznik: 2000
Postów: 87
|
![]()
to skrzynkę pod pachę
zrób jej foto (nie będziesz się zastanawiał który przekaźnik gdzie ma być) wybebeszyć do gołych płyt, lutownica w dłoń i punkt po punkcie popraw luty.
__________________
pozdrawiam charliecharlie omega kombi 2.0 16v focus kombi 1,8TDDi galaxy 2.3DOHC |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-01-2009
Model: mk2
Silnik: 1.8
Rocznik: 1997
Postów: 10
|
![]()
po prostu miałem ten sam problem..iskra była ale nawet nie zagadał podłączenie dodatkowego plusa dało skutek (co prawda ja odizolowałem kawałeczek tego przewodu i poskutkowało)... może to przekaźnik od zapłonu to ten czarny jak patrzysz od góry skrzynki.. w innym przypadku niestety będziesz musiał prze lutować skrzynkę bezpiecznikową jak nie sam to jakiś gość , który zna się na lutowaniu.
|
![]() |
![]() |