Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2005, 10:44   #1
mleko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-09-2005
Skąd: Poznań
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 35
Domyślnie Zbyt niska temperatura silnika zimą

Witam.
Problem był już wałkowany wielokrotnie, ale tym razem nie znalazłem w archiwum jednoznacznej odpowiedzi.
Zrobiło się zimno i mój silnik (1.6 EFI CVH) zaczął się strasznie wolno nagrzewać. Wymieniłem termostat oraz uszczelkę (na oryginalny) - Motorcrafta 88st. (85HF-8575-AA) i nic.
Objawy są mniej więcej takie: odpalam auto zimne (na dworze ok 0 st.), ruszam i jadę spokojnie ok. 80km/h na 4 (2500rpm) i tak praktycznie bez zatrzymywanie ok. 20km po czym dojeżdżam do celu a wskazówka temperatury ledwo zaczyna wdrapywać się na pole NORM i silnik ciągle jest na ssaniu (ok. 1200rpm), w środku powoli zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Jeśli natomiast temperatura na dworze jest tak samo niska lecz poruszam się w cyklu typowo miejskim (światła, przyśpieszanie, zwalnianie) silnik nagrzewa się po ok. 5-7km i utrzymuje temperaturę

Co może być tego przyczyną? Czy obieg w Escorcie jest aż tak przewymiarowany, że mimo sprawnego termostatu nie idzie dogrzać silnika? Czy coś źle robie przy wymianie termostatu (to już 2, uszczelka pod termostat dodatkowo posmarowana siliconem.) Może brakuje mi jakiegoś elementu przysłaniającego wloty powietrza który był fabrycznie ?

Czy mam rozumieć, że nalezy zakryć chłodnicę bo nie ma innej opcji ????


Pozdrawiam.

mleko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2005, 12:53   #2
Jarcio
ford::advanced
 
Avatar Jarcio
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 232
Domyślnie

Witam,

W dieslu 1.8 (1989) zawsze na zimę zakrywam przedni wlot powietrza (nawet 100% ale jak jest około 0-stopni Celsjusza to zakrywam ok. 60%) i wlot na masce. Silnik zimą baaardzo długo się rozgrzewa (robiłem test: jechałem w trasie przy temp. ok minus 20 stopni z całkiem "odkrytym" wlotem i zimno było jak w lodówce. Przejechałem 40km i nadal zimno w środku, czapka na głowie, szalik na szyi, kurtka, brrr...).

Natomiast benzyniaka (1997) mam od czerwca i jak wczoraj jechałem (rano było poniżej zera) to szybko się nagrzał (po przejechaniu około 3 km po mieście już było cieplutko). W nim nie zakrywam wlotów, chyba że przy -20 będzie zimno, to dopiero wtedy zakryję.

Co do fabrycznych zasłon wlotów powietrza to u mnie nie ma w żadnym escorcie. Więc pozostaje dobrze dociąć tekturę i zasłonić wlot.

Pozdrawiam i życzę ciepłej zimy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Jarek

| Black MoonDeo '12 - obecnie | Silver Ssss-max '07 - odjechał w dobre ręce |
Jarcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2005, 15:20   #3
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał mleko
Zrobiło się zimno i mój silnik (1.6 EFI CVH) zaczął się strasznie wolno nagrzewać. Wymieniłem termostat oraz uszczelkę (na oryginalny) - Motorcrafta 88st. (85HF-8575-AA) i nic.
Dwa dni temu przerabiałem temat taki sam objaw długie rozgrzewanie. Okazało się, że uszkodziła sie obudowa termostatu, a dokładnie cienka rurka- na koniec której założony jest najcieńszy weżyk( odpowietrzenie ) i po załozeniu termostatu nowego płyn i tak sie przedostawal bokiem na chłodnice Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2005, 15:30   #4
Slawek_84
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-12-2004
Skąd: Kraków
Postów: 306
Domyślnie

Cytat:
Napisał -waldi-
Cytat:
Napisał mleko
Zrobiło się zimno i mój silnik (1.6 EFI CVH) zaczął się strasznie wolno nagrzewać. Wymieniłem termostat oraz uszczelkę (na oryginalny) - Motorcrafta 88st. (85HF-8575-AA) i nic.
Dwa dni temu przerabiałem temat taki sam objaw długie rozgrzewanie. Okazało się, że uszkodziła sie obudowa termostatu, a dokładnie cienka rurka- na koniec której założony jest najcieńszy weżyk( odpowietrzenie ) i po załozeniu termostatu nowego płyn i tak sie przedostawal bokiem na chłodnice Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
YYY a co to bylo uszkodzone? ? I co zrobiles? ? Jak do tego doszles? ?
Slawek_84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2005, 15:47   #5
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

ta rurka po przejsciu przez zewnęczną cześć obudowy jest widoczna - i przechodzi dalej do 2 kanalików - w tym miejscu sie rozsypała tworząc połączenie za i przed termostatem o średnicy prawie 1 cm. Na razie zatkałem te dwa kanaliki widoczne od strony montażu termostatu. to połączenie powształe wskutek rozsypania rurki zostawiłem aby okład chłodzenia miał możliwość odpowietrzenia...

A doszedłem do tego po założeniu nowego termostatu i dmuchnięciu w kanał od strony chłodnicy
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2005, 16:05   #6
mleko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-09-2005
Skąd: Poznań
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 35
Domyślnie

Kurcze to ma sens !

Jeszcze tak do końca nie łapię jak to jest zorganizowane, ale jak wlewałem wodę do obudowy termostatu od strony węża chłodnicy leciało mi przez wszystkie otwory (ten przewiercony w obudowie, ten do nagrzewnicy oraz do odpowietrzania). To może być dobry trop tylko jak to na 100% sprawdzić - który kanał z którym powinien być połączony?

[ Dodano: 2005-11-22, 12:20 ]
-waldi-, Jeśli mogę prosić opisz jeszcze raz który kanał z którym powinien być drożny, a który nie. Jeśli masz jakiś rysunek do tego będę dozgonnie wdzięczny.

P.S. mimo zakrycia połowy chłodnicy silnik ciągle się nie dogrzewa i po trasie rzędu 20km przy 0st pracuje ciągle na ssaniu
mleko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2005, 10:24   #7
Mariu
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-04-2004
Postów: 187
Domyślnie

Cytat:
Napisał -waldi-
Cytat:
Napisał mleko
Zrobiło się zimno i mój silnik (1.6 EFI CVH) zaczął się strasznie wolno nagrzewać. Wymieniłem termostat oraz uszczelkę (na oryginalny) - Motorcrafta 88st. (85HF-8575-AA) i nic.
Dwa dni temu przerabiałem temat taki sam objaw długie rozgrzewanie. Okazało się, że uszkodziła sie obudowa termostatu, a dokładnie cienka rurka- na koniec której założony jest najcieńszy weżyk( odpowietrzenie ) i po załozeniu termostatu nowego płyn i tak sie przedostawal bokiem na chłodnice Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-waldi- możesz dołączyć rysunek, zdjęcie lub dokładniej opisać ten temat. Wczoraj sprawdzałem w moim Essim i okazuje się, że pomomo wymiany termostatu grzeje się od razu po uruchomieniu silnika chłodnica. Pewnie jak opisujesz poszła obudowa termostatu.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Można ją kupić nową w jakimś sklepie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nr części : 86SF8K572AA K750A
__________________
FORD ESCORT 1.4i 1992r
LPG Autronic AL-700
Mariu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2005, 10:31   #8
michu-6
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-06-2005
Postów: 272
Domyślnie

Mam dokładnie ten sam problem a dodatkowo przy właczeniu grzania temperatura spada w oczach , poruszyłem dzijaj ten temat na forum - i moze po podpowiedziach do czegoś dojdę

pozdrawiam
__________________
Szerokości na drodze
michu-6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2005, 13:56   #9
Mariu
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-04-2004
Postów: 187
Domyślnie

Pytałem w serwisie o obudowę termostatu- koszt 350 złotych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pewnie trzeba będzie kupić używany albo naprawić
__________________
FORD ESCORT 1.4i 1992r
LPG Autronic AL-700
Mariu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2005, 16:16   #10
BLUEORION
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-11-2005
Skąd: Wrocław/KrZyKi
Postów: 152
Domyślnie

Ja robiłem test: wyłączyłem ogrzewanie i założyłem tekturke. Okazuje sie ze samochod juz na pierwszych swiatlach (ok. 1 km od domu) miał osiągniete pole norm. Taki sam efekt lecz z wlaczonym ogrzewaniem uzyskałem dopiero 1,5 km od domu. Mam 1.8 16v. Wszystkim ktorzy maja klopoty z ogrzewaniem radze postapic tak jak ja. Zlac plyn z chlodnicy przed jakas dluzsza trasa. Wlac wode i dolac preparat do ukladu chlodniczego (koszt ok 5 zł). Po 300 km zlac to wszystko, wlac normalny płyn, dac nowy termostat i cieszyc sie ciepłem. Aha, zlewanie starej wody radze robic w rekawiczkach bo smrod idzie ze pozniej rak nie idzie domyc.
BLUEORION jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.