![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
|
![]()
Buduję replikę Cobry.. W tej chwili mam wstawioną jednostkę 2.0 DOHC od sierry. Jednak chętnie wymieniłbym ja na mocniejszy 16V. Pytania:
1: Czy skrzynia może zostać ta sama? 2: Jak wygląda sprawa mocowań silników? 3. Jak wygląda wysokość silnika 16V (Największy problem dla mnie to kolektor ssący w 8V, który sprawia, iż muszę zmieniać pokrywę silnika w aucie. Wymiana na paliwożernego 2.9 V6 jakoś mnie nie napawa optymizmem. 4. Nie przeraża mnie konieczność zakupu silnika, zdaję sobie sprawę, iż mogę potrzebować komputera, wiązki osprzętu.. jednak największy problem po zostawienie istniejących mocowań na ramie, ułożenia skrzyni, długości wału. Za wszelkie rady będę wdzięczny.. To taki powitalny post, od razu coś chcę.. wybaczcie.. ja ze swojej strony mogę udzielić kompletnych informacji o aparatach i obiektywach manualnych.. może nie na temat, ale zawsze.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
do ramy locasta czy czegokolwiek takiego silnika jak 2.9 12v nawet nikt nie mysli wkladac.
Za ciezkie to przedewszystkim , za slabe , za slabo sie kreci. Wola zeteca 1.8 ... Nie wiem ile tam cobra ma miejsca , ale dobre 2.0 z itb bedzie ladnie gadac i jechac. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
|
![]()
Całe przemyślenia na temat jednostki napędowej można snuć w nieskończoność. Silnik 2.9 V6 najpowszechniej wkładany w tą replikę wydaje mi sie zbyt ciężki i paliwożerny, a różnica mocy jest niewielka.. Wiadomo, najodpowiedniejszy byłby silnik 5700 V8 z corvety.. ale żyjemy w Polsce.. tutaj to nie taka prosta decyzja. Ramę mam przystosowaną do forda i tak chciałbym aby pozostało. Kwestia, że 2 litry 8v ma ten kolektor, który wymaga jednak podniesienie osłony na klapie silnika - stąd pytanie, czy 16V, w którym tego elementu nie ma można włożyć zamiast 8V. 136KM na autko o wadze około 800kg wydaje sie zdecydowanie wystarczać.. Słyszałem, ze 2.0 DOHC to jedne z najlepszych pod względem ekonomiczny jednostek.
Najciekawsze jest to, ze o mechanice nie mam zielonego pojęcia.. jednak odezwała się chęć poznania tej dziedziny.. myślę, ze z czasem coś więcej będe mógł powiedzieć.. teraz, zastanawiam sie, co znaczy "dobre 2.0 z itb??" Ostatnio edytowane przez adamjaku ; 13-02-2010 o 11:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,296
|
![]()
ogólnie blok 2.0 8V i 16V jest prawie taki sam, mocowania te same, skrzynia MT75 też siądzie do 16V. Zastanów sie jak juz nad 2.3 pare koni więcej ma i kolektor zbliżony do tego z 8V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
|
![]()
[QUOTE= Zastanów sie jak juz nad 2.3 pare koni więcej ma i kolektor zbliżony do tego z 8V.[/QUOTE]
Z tego co czytałem, 2.3 podobno bardziej problemowy jest.. a ja właśnie nie chce kolektora wystającego.. zrobię później zdjęcia, aby przedstawić, jak to z miejscem wygląda.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,296
|
![]()
jakie problemy masz na mysli w 2.3?? przeciez to normalny deohac
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
|
![]() Cytat:
Co myślicie o tej konkretnie propozycji? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez adamjaku ; 13-02-2010 o 18:50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
|
![]()
No a co z tym plastikowym kolektorem dolotu co to na obudowie termostatu pęka? A 2.0 ma cały z alumanium Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
pozbawic sie problemu z kolektorem stosujac ITB
4 przepustnice z lejami kazda na 1 cylinder. Sprawa kolektora znika , tylko ecumaster do wystrojenia i wio. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|