Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Scorpio
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-02-2010, 22:45   #1
adamjaku
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
Domyślnie Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

Buduję replikę Cobry.. W tej chwili mam wstawioną jednostkę 2.0 DOHC od sierry. Jednak chętnie wymieniłbym ja na mocniejszy 16V. Pytania:
1: Czy skrzynia może zostać ta sama?
2: Jak wygląda sprawa mocowań silników?
3. Jak wygląda wysokość silnika 16V (Największy problem dla mnie to kolektor ssący w 8V, który sprawia, iż muszę zmieniać pokrywę silnika w aucie. Wymiana na paliwożernego 2.9 V6 jakoś mnie nie napawa optymizmem.
4. Nie przeraża mnie konieczność zakupu silnika, zdaję sobie sprawę, iż mogę potrzebować komputera, wiązki osprzętu.. jednak największy problem po zostawienie istniejących mocowań na ramie, ułożenia skrzyni, długości wału.

Za wszelkie rady będę wdzięczny..

To taki powitalny post, od razu coś chcę.. wybaczcie.. ja ze swojej strony mogę udzielić kompletnych informacji o aparatach i obiektywach manualnych.. może nie na temat, ale zawsze..

adamjaku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 00:07   #2
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

Cytat:
Napisał adamjaku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Buduję replikę Cobry..
bez
Cytat:
Napisał adamjaku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2.9 V6
to wogóle jaki to ma sens.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 00:42   #3
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

do ramy locasta czy czegokolwiek takiego silnika jak 2.9 12v nawet nikt nie mysli wkladac.
Za ciezkie to przedewszystkim , za slabe , za slabo sie kreci.

Wola zeteca 1.8 ...

Nie wiem ile tam cobra ma miejsca , ale dobre 2.0 z itb bedzie ladnie gadac i jechac.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 11:34   #4
adamjaku
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

Całe przemyślenia na temat jednostki napędowej można snuć w nieskończoność. Silnik 2.9 V6 najpowszechniej wkładany w tą replikę wydaje mi sie zbyt ciężki i paliwożerny, a różnica mocy jest niewielka.. Wiadomo, najodpowiedniejszy byłby silnik 5700 V8 z corvety.. ale żyjemy w Polsce.. tutaj to nie taka prosta decyzja. Ramę mam przystosowaną do forda i tak chciałbym aby pozostało. Kwestia, że 2 litry 8v ma ten kolektor, który wymaga jednak podniesienie osłony na klapie silnika - stąd pytanie, czy 16V, w którym tego elementu nie ma można włożyć zamiast 8V. 136KM na autko o wadze około 800kg wydaje sie zdecydowanie wystarczać.. Słyszałem, ze 2.0 DOHC to jedne z najlepszych pod względem ekonomiczny jednostek.

Najciekawsze jest to, ze o mechanice nie mam zielonego pojęcia.. jednak odezwała się chęć poznania tej dziedziny.. myślę, ze z czasem coś więcej będe mógł powiedzieć.. teraz, zastanawiam sie, co znaczy "dobre 2.0 z itb??"

Ostatnio edytowane przez adamjaku ; 13-02-2010 o 11:37
adamjaku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 17:14   #5
J@nkes
ford::expert
 
Avatar J@nkes
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,296
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

ogólnie blok 2.0 8V i 16V jest prawie taki sam, mocowania te same, skrzynia MT75 też siądzie do 16V. Zastanów sie jak juz nad 2.3 pare koni więcej ma i kolektor zbliżony do tego z 8V.
J@nkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 18:07   #6
adamjaku
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

[QUOTE= Zastanów sie jak juz nad 2.3 pare koni więcej ma i kolektor zbliżony do tego z 8V.[/QUOTE]

Z tego co czytałem, 2.3 podobno bardziej problemowy jest.. a ja właśnie nie chce kolektora wystającego.. zrobię później zdjęcia, aby przedstawić, jak to z miejscem wygląda..
adamjaku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 18:26   #7
J@nkes
ford::expert
 
Avatar J@nkes
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,296
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

jakie problemy masz na mysli w 2.3?? przeciez to normalny deohac
J@nkes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 18:46   #8
adamjaku
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2010
Skąd: okolice Warszawy
Model: replika AC Cobry na bazie Sierra
Silnik: 2.0 dohc 8v
Rocznik: 2012.. albo i później :)
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

Cytat:
Napisał J@nkes Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jakie problemy masz na mysli w 2.3?? przeciez to normalny deohac
Przyznaję, nic konkretnego nie wskażę. . taki mi się obraz wyrysował po 2 dnia czytania postów w sieci.. być może jedynie podświadomie.. jednak jak wspomniałeś o wystającym kolektorze.. to już się do niego zraziłem..

Co myślicie o tej konkretnie propozycji?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez adamjaku ; 13-02-2010 o 18:50
adamjaku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 18:50   #9
Mitaro
ford::advanced
 
Avatar Mitaro
 
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

No a co z tym plastikowym kolektorem dolotu co to na obudowie termostatu pęka? A 2.0 ma cały z alumanium Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mitaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2010, 22:36   #10
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 2.0DOHC 8V na 16V możliwa?

pozbawic sie problemu z kolektorem stosujac ITB

4 przepustnice z lejami kazda na 1 cylinder. Sprawa kolektora znika , tylko ecumaster do wystrojenia i wio.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.