Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-05-2010, 20:45   #1
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Ściąga auto przy zmianie biegów i ostrym hamowaniu

Witam,

odkad mam swego Forda to jest problem ze "ściąganiem" auta
z początku ściagalo go w lewo, tuleja na wahaczu lewym byla uszkodzona, wymienilem wszystkie tuleje wahacza przedniego no i zaczelo sciagac w prawo.. a wlasciwie to zalezy jak sie ustawilo kierownice (czuc luz podczas jazdy) sciaga raz w lewo raz w prawo, przy zmianie biegow (ale tylko przy wiekszej predkosci) sciaga dosyc gwaltowanie takie jakby odepchniecie w prawo

wahacze przednie sa ok bo mechanik przy okazji wymiany tulej sprawdzal, to samo bylo jak jezdzilem na zimowych hankookach i to samo jest teraz jak jezdze na letnich kleberach, kola zakladali rozni wulkanizatorzy, wulkanizatorzy a nie "wulkanizatorzy"

no i co moge wiecej napisac, tylne zawieszenie w ogole nie ruszane no i nic tam nie bylo sprawdzane

podpowiedzcie co moze powodowac takie skutki jak sciaganie podczas jazdy i gwaltowne sicaganie przy zmianie biegow


Ostatnio edytowane przez d4nny ; 09-05-2010 o 10:31
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 20:47   #2
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

A że tak spytam - jakiej firmy masz te tuleje? Jak chcesz to moge CI sprzedać swoje nowe wahacze po 15zł za komplet na stronę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeździły tylko miesiąc i objawy takie jak u Ciebie. Założyłem do starego wahacza tuleje Febiego które kosztowały nieco mniej niż te wahacze i już rok jeżdzę. Zresztą temat był za mojej kadencji na forum kilka razy wałkowany i pewnie go zamkną bo bez sensu znowu pisać to samo.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka

Ostatnio edytowane przez zsberg ; 06-05-2010 o 20:50
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 20:50   #3
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A że tak spytam - jakiej firmy masz te tuleje?
spokojnie, skoro nie jezdze na byle oponach to tez nie zakladam byle tulei, tuleje oryginaly Forda, caly komplet 4 szt., nie ma opcji ze mechanik zle zalozyl, robili we dwoch maja dobra opinie staranni są
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 20:56   #4
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

W Płocku u wulkanizatora nowe kleberki kosztują z montażem 135zł/szt bo kolega do seata przy mnie kupował, więc oponki może nie super drogie ale faktycznie spoko. Cóż, ale nie o tym temat.

Ja bym obstawiał na którąś wadliwą tuleje. Byłeś może na szarpakach?? Chodzi mi o to żeby ktoś sprawdził czy czasem gumy nie są zbyt miekkie. Zresztą u mnie nawet jak samochód stał na własnych kołach i wczołgałem się pod niego to widać było, że tuleje są wyciągnięte.

Tak wygląda nowa tuleja:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A tak mniej więcej wyglądały tuleje u mnie
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka

Ostatnio edytowane przez zsberg ; 06-05-2010 o 21:06
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:00   #5
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W Płocku u wulkanizatora nowe kleberki kosztują z montażem 135zł/szt bo kolega do seata przy mnie kupował, więc oponki może nie super drogie ale faktycznie spoko. Cóż, ale nie o tym temat.

Ja bym obstawiał na którąś wadliwą tuleje. Byłeś może na szarpakach??
a co to te szarpaki ? i powiedz mi co wlasciwie siedzi z tylu w zawieszeniu co tam moze byc do wymiany ? bo jakos nie zaglebialem sie w tylne zawieszenie..
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:11   #6
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

Z tyłu masz belkę wleczoną - prosta konstrukcja. Belka trzyma się na dwóch tulejach i na dwóch amortyzatorach i sprężynach. Do ściągania to nic nie ma. Tuleje mogą pukać, sprężyny powodować że auto jest miekkie/nisko siedzi, a amorki skrzypienie/podskakiwanie na nierównościach.

A szarpaki to jest to, na co wjeżdzasz podczas przeglądu i Ci rozrywają auto na boki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ewentualnie sworznie wahacza mogą mieć luz, albo nawet wejście do piasty wyrobiły. Tyle ze jak mechanicy są ok to na pewno by to zauważyli. Uwierz - tutaj coś nie tak z tulejami jest. Podczas przyspieszania zmienia CI sie geometria zawieszenia jak masz miekkie tuleje. Świetnie że założyłeś oryginały, ale wada fabryczna zawsze moze się trafić. Oczywiście kwestia prawidłowego montażu. Jak Ci źle przykręcili wahacze to gumy szybko padną. A opon nie podjada, kierownica prosta?

Ja bym wydał te 20-40zł i podjechał na stację kontroli pojazdów i porozciągał trochę samochód i poszukał luzów.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka

Ostatnio edytowane przez zsberg ; 06-05-2010 o 21:15
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:15   #7
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

nie ma opcji żeby byl problem z tulejami przedniego wahacza, wymieniane niedawno to raz, dwa ze mechanicy śleczeli przy tym 4h fakt ze w miedzy czasie poszli skladac zamowienie itd. no ale przykladali sie do roboty, pokazywali stare tuleje jak sa dojechane, pokazywali ze reszta na wahaczu ok

pisalem ze jest luz na kierownicy ale tylko podczas jazdy, jak sie zachowuje auto gdy niedomaga wspomaganie ? po za tym ze gorzej skreca.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

jezdzilem dluzszy czas z wypracowanymi tulejami i bez zbierznosci i efekt byl taki ze mam teraz zimowki takie ze te opony co byly na przedniej osi maja 5mm bierznika a te co byly na tylnej maja 7mm, no ale moze to jest wina zimy, ostro trzeba bylo skrobac lod snieg aby wyjechac po zakopaniu sie.. dzis zalozylem klebery..

Ostatnio edytowane przez d4nny ; 06-05-2010 o 21:20
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:19   #8
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

Nie wiem jak tam jest przy wspomaganiu, ale przy manualnej przekładni jak jest luz to:
a)słychać pukanie
b)może drżeć kierownica
c)niemal zawsze podczas hamowania drży kierownica

W sumie ściągać by mogło, bo kierownice trzymasz prosto a drążki żyją swoim życiem.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:21   #9
d4nny
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
Exclamation Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

raczej na drazkach (takie mam odczucie), chociaz z drugiej strony dwoch mechanikow ogladalo podwozie no i nic sie nie dopatrzyli..
zdaje mi sie ze te sciaganie jest tylko i wylacznie przez spory luz na kierownicy a ten luz to na pewno nie jest w kolumnie.. zatem musi wplywac na jazde

Ostatnio edytowane przez d4nny ; 06-05-2010 o 21:25
d4nny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 21:28   #10
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Ściąga auto przy zmianie biegów

Mnie prowadzało po drodze więc pojechałem na szarpaki. Straciłem 20zł bo mam zniżkę z racji ze całą rodzina się "stołuje" w tej samej stacji i diagnosta pokazał mi co tam dolega i gdzie trzeba myśleć o wymianie.

U mnie gościu znalazł miekkie tuleje wahacza, pękniętą osłonę przegubu i luz na jednym drążku kierowniczym.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.