![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-01-2012
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo [MK4]
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]()
Witam!
Od kilku dni auto stoi pod domem i nikt nie ma pomysłu co się dzieje. Generalnie po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje... Rozrusznik nie kręci, nie słychać żadnego dźwięku spod maski. Silnik to 2.0TDCI 140km, przebieg 124000km. Jak dotąd sprawdziłem wszystko co mogłem: akumulator, bezpieczniki, drugi kluczyk, i rozrusznik. Najciekawsze to po spięciu rozrusznika "na krótko" z akumulatorem silnik kręci ale nie odpala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po podłączeniu do kompa (Bosch) wyskoczyło kilka błędów: P2505, P0A09 i P0562 - generalnie związane z zasilaniem wtrysków, których na dodatek nie można usunąć. Czy ktoś może ma pomysł na to co to może być zanim auto lawetą pojedzie do ASO? Dodam, że dzień przed awarią wszystko było OK, przejechałem 100km, kilka razy odpaliłem a po nocy silnik zdechł... Ostatnio edytowane przez wirek28 ; 23-01-2012 o 17:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Był Mondeo MK5 Titanium X Sport, jest Kodiaq 4x4
Silnik: Był 2.0 TDCi 210 Bhp, jest 2.0 tdi 190 Bhp
Rocznik: Był 2015, jest 2017
Postów: 1,156
|
![]()
a czujnik wstrząsowy sprawdzałeś? może trzeba zresetować? bo jak jakimś cudem został uruchomiony to może zabezpieczenie trzymać tak jak w razie wypadku że paliwo odcina i nie zakręci póki sie go nie zresetuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Szczerze powiedziawszy nie, nie sądziłem, że diesel też ma... Jakieś sugestie co do lokalizacji?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Śrem
Model: Ford Fiesta mk5
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 382
|
![]()
Prawy słupek A (gdzieś koło schowka lub gdzieś w bagażniku. Inne miejsca mi do głowy nie przychodzą.
I daj znać (jak możesz na PW) jak to się skończyło, bo się rozglądam za Mondeo mk4 i mnie to zaszokowało, że przy takim przebiegu coś się stało z silnikiem. Pozdrawiam
__________________
Jeżeli jeszcze Cię nie wyprzedziłem, to na pewno to zrobię ![]() Ostatnio edytowane przez emonkey ; 23-01-2012 o 22:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
P2505 - ECM/PCM Power Input Signal
P0A02 - Motor Electronics Coolant Temperature Sensor Circuit Low P0562 - System Voltage Low W sumie to wygląda na jakiś problem z komputerem. Ma ktoś może jakieś sugestie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-08-2009
Skąd: Śrem
Model: Ford Fiesta mk5
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 382
|
![]()
Gdzieś czytałem że odpalanie na rozładowanym akumulatorze może w skrajnym wypadku prowadzić do trwałego uszkodzenia komputera... .
Może gdzieś masz kable poluzowane, ja miałem tak w fieście, więc radzę spr masę na silniku/skrzyni czy gdzie ona tam jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Jeżeli jeszcze Cię nie wyprzedziłem, to na pewno to zrobię ![]() Ostatnio edytowane przez emonkey ; 24-01-2012 o 17:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
|
![]()
Po pierwsze mega współczuje kłopotu.
Po drugie nie ufałbym do końca tym odczytom błędów. sprawdź jeszcze błędy na wyświetlaczu w trybie diagnostycznym (opis na forum w tips&tricks). Czy po przekreceniu kluczyka podswietla sie deska ? Zapalają się kontrolki ? Spojrz wówczas na diodę od alarmu czy nie sygnalizuje, że nadal jest w stanie uzbrojenia (o ile jest). A krecenie rozrusznikiem na krotko nie odpali ci silnika bo nie pracuje pompa paliwa (nie jest zasilana).
__________________
-- DanielR |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
Diody się zapalają i gasną. Zostają tylko standardowe tj. kontrolka silnika, smarowania i ładowania. Po przekręceniu kluczyka zero reakcji a powyższe diody nie przygasają... Alarmu nie ma więc raczej to nie ten problem. Z tego powodu testowałem drugi kluczyk bo pierwsza myśl, że to kwestia immobilizera.
Szukam dalej, a w czwartek Ford Asistance i laweta do ASO. Osobiście nie lubię oddawać auta do ASO jak nie mam zielonego pojęcia co to może być. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
![]()
A co do masy... właśnie po to próbowałem odpalić "ręcznie" przez przyłożenia napięcia do rozrusznika. To była moja pierwsza myśl... że koledzy z ASO na przeglądzie coś "poluzowali". Przegląd miałem 1200km temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Paradoks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 15-11-2007
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1999
Postów: 220
|
![]()
Jeśli kontrolka PATS gaśnie to ukł.immobilizera jest ok.
Bez odczytania kodów IDS'em i sprawdzeniu komunikacji po miedzy modułami trudno powiedzieć co może być przyczyną usterki. Możliwe że gdzieś padła instalacja (przecierają się przewody w peszlach). powodzenia |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|