Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Program konfiguracji samochodu - ELMconfig
Witam,
Właśnie została wydana nowa wersja programu ELMconfig (opisywanego szeroko w wątku w dziale C-max) obsługująca platformę Mondeo MK4 (a więc także S-max i Galaxy).
Funkcje obsługi platformy MND MK4 na razie dostępne tylko w języku rosyjskim (w cyrylicy), a więc wymaga to posiadania odpowiednio skonfigurowanych Windowsów. Zapewne wkrótce zostaną przetłumaczone na angielski, tak jak pozostała część funkcji programu ELMconfig.
Program do pobrania tutaj: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
Trzeba także zainstalować biblioteki niezbędne do pracy programu: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/RuntimePack.exe
Opis sposobu przerobienia interfejsu ELM327 dla potrzeb tego programu w wątku podstawowym w dziale C-max: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054
Bump.
Co do cyrylicy - aby była widoczna poprawnie należy w panelu sterowania->ustawieniach regionalnych wprowadzić zmiany zgodnie z poniższym zrzutem ekranu.
Tedi_k czytałem niedawno ten temat w c-max http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054&page=12
i wspomina się tam o wersji Polsko-językowej .
Nie ma wersji 'polskojęzykowej' - jest angielskojęzyczna, ale kolega autor najwyraźniej nie miał czasu tych nowych funkcjonalności przetłumaczyć z rosyjskiego.
Autor używa takiej technologii pisania (archaicznej), że nie da się łatwo progamu spolonizować.
Na forum wrzucone są (przyklejone w działach C-maxa, Focusa i Kugi) spolszczenia ekranów starej wersji.
Jak wieczory się jeszcze wydłużą to może dorzucę te nowe ekrany...
UWAGA - na rosyjskim forum kolega Mayak podał, iż przedliftowe S-maxy nie chcą pozwolić odczytać konfiguracji z BCMa. Podobno poliftowe bez problemu.
W związku z powyższym przedliftowe muszą poczekać na update programu - rosyjski autor już nad tym pracuje dopingowany przez Mayaka...:one:
Zgadza się,skutkuje to resetem jak po wgraniu nowego softu do Converse+..Sam doświadczyłem,ale na niższym poziomie wchodzi w DTC jak IDS,zwykłe OBD tego nie czyta.
Zgadza się,skutkuje to resetem jak po wgraniu nowego softu do Converse.
To akurat normalne - IDS też tak ma...
Ważniejsza sprawa - wydana została (na razie testowo) wersja ELconfiga 0.2.2c obsługująca S-maxy przedliftowe podobno poprawnie.
Link (tymczasowy) - http://civil.iffc.ru/ELMConfig/smax/ELMConfig.zip
Dzięki,dam znać jak jutro przetestuje.
Już pod normalnym linkiem jest nowa wersja 0.2.3 http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip (obejmująca tę poprawkę obsługi przedlitowych S_maxów)
MaLy_1980 02-12-2012, 05:22 Po odczytaniu BCM używając wersji 2.2.C wywaliło mi błędy DTC, jeden utratę komunikacji C14000 (u0140,00,08 ) i drugi nie wiem jaki 160787(test zegarów) oraz u3001,00,08; u0401,68,48. ELMConfig pokazuje te błędy i można je usunąć, ale nawet po skasowaniu przez program nadal pokazuje je test zegarów, ScanXl nie pokazuję błędów DTC. Używałem ELM327 bez przeróbki - tylko na HS-CAN. Dzisiaj sprawdzę czy odłączenie akumulatora na ok. 10 min skasuje je w teście zegarów.
Każde odczytanie konfiguracji (niezależnie czy ELMconfigiem czy w ASO IDSem) zawsze generuje wszystkie te błędy.
Należy je pokasować po odczytaniu/zapisaniu konfiguracji.
Jest to standardowa procedura.
Zacznijmy także stosować sandardowo procedurę zgłaszania błędów tak jak zaproponowałem to tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1914396&postcount=165
Warto to robić, bo to działa!
Trzeba tylko dochowywać standardów zgłoszenia: zrzut ekranu, plik z logiem komunikacji z ELM327, opis błędu).
Podłączyłem się bezproblemowo do mojego auta,tylko ta ruska czcionka,no i dawno nie używałem tego języka,ale miejmy nadzieję na english version soon.Aktywowałem central locking po ruszaniu,zapisało w BSM,ale jeszcze nie sprawdziłem tego w jeździe.Ciekawe,czy można aktywować składanie/otwieranie lusterek przy otwieraniu z pilota?
dikileiden 04-12-2012, 00:32 Panowie , dopiero zaczynam się bawić ELM327 . Czy ten program ELMconfig wystarczy pobrać z tej strony http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip , wypakować i zainstalować na kompie. Bo wypakowałem i plik Aplikacja (.exe) nie chce sie instalować , wyskakuje jakiś błąd . Proszę o jakąś podpowiedź.
To jest wersja bezinstalacyjna,ale do odpalenia potrzebuje pare bibliotek dll.Wejdz na temat z linku na ff,Tam znajdziesz program,ktory pobierze i zainstaluje brakujace bibliotek.:thumbup:
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Link do programu instalacyjnego bibliotek niezbędnych do pracy ELMconfig: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/RuntimePack.exe
dikileiden 04-12-2012, 11:02 Panowie , tylko że mój ELM327 to wersja v 1.4 , czy to w ogóle zadziała?
Panowie , tylko że mój ELM327 to wersja v 1.4 , czy to w ogóle zadziała?Obawiam się, że dopóki go nie podłączysz, to się nie dowiesz.
Marcello1994 04-12-2012, 15:25 Dało by sie tym programem np aktywowac w komputerze hak holowniczy mam orginalny moduł
Dzisiaj sprawdzę czy odłączenie akumulatora na ok. 10 min skasuje je w teście zegarów.
można jeździć i z tymi błędami :)
ale elmconfig możliwość kasowania błędów: odpowiedni guziczek jest u dołu po lewej stronie
Bump: Aktywowałem central locking po ruszaniu,zapisało w BSM,ale jeszcze nie sprawdziłem tego w jeździe
u mnie też zapisało się w BCM, ale nie działa :( - u innych ludzi z rosyjskiego forum zadziałało
nie wiem w czym rzecz, może w tym, że ja mam fabryczny alarm z czujnikami ruchu i z deadlock'iemPanowie , tylko że mój ELM327 to wersja v 1.4 , czy to w ogóle zadziała?
powinien, 1.4 to normalna wersja
Dało by sie tym programem np aktywowac w komputerze hak holowniczy mam orginalny moduł
jest taka opcja w programie, ale czy działa to nie wiem :)
Działa ten central locking po ruszeniu,blokuje od 7km/h,alarm mam fabryczny jakaś wersja Thacham 1.
u mnie też zapisało się w BCM, ale nie działa :( - u innych ludzi z rosyjskiego forum zadziałało
nie wiem w czym rzecz, może w tym, że ja mam fabryczny alarm z czujnikami ruchu i z deadlock'iem
Robiłem dziś w S-maxie to autoblokowanie i działa.
Prawdopodobnie problem jest w deadlocku - w Kudze kolegi z Krakowa przy włączonym deadlocku też nie działało, po wyłączeniu deadlocka zadziałało. Może w S-maxie jest tak samo...
dikileiden 05-12-2012, 00:22 Przydałby się opis krok po kroku że zdjęciami jak dorobić ten przełącznik do ELM 327.
to było już pisane
popatrz:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=55021&page=2
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=55021&page=3
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=55021&page=13
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=55021&page=14
http://forffclub.narod.ru/elm/
http://ffclub.ru/topic/302511/jump_240/#entry12234443 - fotostory, kliknąć na "Продолжение" podkreślone przerywaną linią
Prawdopodobnie problem jest w deadlocku - w Kudze kolegi z Krakowa przy włączonym deadlocku też nie działało, po wyłączeniu deadlocka zadziałało. Może w S-maxie jest tak samo...
thx! wieczorem sprawdzę
Bump:
Przydałby się opis krok po kroku że zdjęciami jak dorobić ten przełącznik do ELM 327.
można kupić na alle już przerobionego ELM'a - info jest tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1915767#post1915767
Marcello1994 06-12-2012, 15:10 Ma ktos taki program działający z tym interfejsem na opolszczyznie/slasku??
Czy Katowice to Śląsk? To mam napisane w moim profilu...
Pewnie Dolny,twój jest za wysoko...:wink:
No to jest jeszcze co najmniej 'leonov' w Rybniku... (też nie dolny, ale od Opola nie daleko):wink:
Marcello1994 06-12-2012, 19:51 No to fajnie a czy jak bym podjechał to byscie mi aktywowali hak holowniczy??
Postawić "ptaszek" dla obecności haka w konfiguracji mogę. Czy zadziała - zobaczymy...
Czy na pewno opłaca się jechać ten kawałek dla postawienia tego jednego "ptaszka"???
Dla mnie to 15 minut roboty z pokazaniem ewentualnych błedów inicjalnych w modułach i skasowaniem standardowych błędów wywołanych zmianą konfiguracji.
W razie czego kontakt na moje PW.
Marcello1994 07-12-2012, 17:09 Do katowic mam 68km wiec to nie az tak daleko;)
Panowie, czy światła skandynawskie da się tym wyłączyć?
Marcello1994 13-12-2012, 15:46 http://allegro.pl/interfejs-elm327-ms-can-hs-ford-elmconfig-ff2-obd2-i2862774491.html
czy to bedzie dobry interfejs i czy bedzie trzeba w nim cos przerabiac?
Ten jest bardzo dobry, choć cena zawiera jakąś tam niezerową marżę na przerobieniu...
Jeśli dojdzie do transakcji, to proszę o przekzanie tłumaczenia programu ELMconfig - sprawdzimy czy Sprzedający nie naruszył praw autorskich kolegów z forum, którzy takie tłumaczenia robili...
Marcello1994 13-12-2012, 19:34 czyli go juz nie musze przerabiac??
czyli go juz nie musze przerabiac??
Sprzedawca napisał przecież, że jest już przerobiony. Na zdjęciu tego nie widać, więc co Ci mogę więcej powiedzieć??? To nie ja sprzedaję...
Da się.
a czy jest opcja wyłączenia sprawdzania przepalonych żarówek ?
włożyłem LEDowe i oczywiście CAN odczytuje jako przepalowne ...
Panowie czy wszystkim działa wersja 0.2.3 ?
Jako że zrobiło się ciepło to poszedłem do samochodu zobaczyć jak to działa.
I jest problem podczas czytania konfiguracji BCM wywala błąd:
" nieprawidłowa odpowiedź z ELM na zapytanie "37"
77 39 0C "
miał ktoś takie coś?
ELM mam od kolegi @leonov, więc powinien być OK.
marcink719 28-12-2012, 21:09 przeszukalem troche postow ale w zadnym nie znalazlem, czy wersja interfejsu - 1.4 czy 1.5 albo inna ma znaczenie? ktore najlepiej kupic? potrzebuje glownie do galaxy ale jakby sie dalo to do focusa tez(ale wersja US)
Speedy_xx 30-12-2012, 16:16 Kiedyś bawiłem się WDS z Mondeo MK3, i tam można było sobie ustawić czy prędkościomierz pokazuje dokładna prędkość czy zawyżoną...bardzo chciałbym w Smaxie zmienić prędkościomierz na "dokładny"...ktoś wie czy się da tym sprzętem i jak to to gdzie tego szukać?
Kiedyś bawiłem się WDS z Mondeo MK3, i tam można było sobie ustawić czy prędkościomierz pokazuje dokładna prędkość czy zawyżoną...bardzo chciałbym w Smaxie zmienić prędkościomierz na "dokładny"...ktoś wie czy się da tym sprzętem i jak to to gdzie tego szukać?
Musiało to być baaaardzo dawno temu... Większość opcji konfiguracyjnych w aktualnym oprogramowaniu IDS jest poblokowana...
W centralnej konfiguracji pojazdu brak jest oczywiście takiej opcji i niezależnie czy IDSem czy ELMem nic w tej sprawie się nie zrobi...
Speedy_xx 01-01-2013, 20:46 tą funkcję miał WDS i to też .....mykiem;) (dla Mondeo MK3).
Zastanawiam się czy to czego szukam nie będzie jednak istniało w ElmConf.
Znalazłem w konfiguracji HEC coś o nzawie "prędkość odchylenia nie aktywny" (screen HEC 2a z tłumaczenia)
Znalazłem w konfiguracji HEC coś o nzawie "prędkość odchylenia nie aktywny" (screen HEC 2a z tłumaczenia)
Nie wiem co znalazłeś... Nic takiego nie ma na ekranie 2 konfiguracji...
Może wklej zrzut ekranu gdzie by to miało być, to Ci przetłumaczę co to jest na prawdę...
Koledzy czy wszystkim działa poprawnie odczytywanie konfiguracji
w S-MAX 2,0 TDCI przed FL? ELMConfig to 0.2.3.
u mnie tak
a co u Ciebie dzieje się?
A ja mam coś takiego (choć nie w S-max), znaczy nie mogę odczytać nowej strony z konfiguracją alarmów http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ff08456ce488.jpg (http://naforum.zapodaj.net/ff08456ce488.jpg.html)
I druga sprawa: chcąc włączyć sygnalizację zmiany biegu zaznaczyłem w HEC opcję [Shift Up/Hill Hold...], ale zniknęła mi wtedy na zegarach opcja średniego spalania, ale strzałka się nie pojawiła. Tak to ma być?
u mnie tak
a co u Ciebie dzieje się?
Mam komunikat "nieodpowiednia odpowiedz na pytanie 37"
I to tyle, nic wiecej nie robi.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f12bfcf2600f.jpg
A ja mam coś takiego (choć nie w S-max),
Tajemniczy DON paablod-szpieg z krainy .....:570: deszczowców
mamma mija :lol:
Po odczytaniu BCM używając wersji 2.2.C wywaliło mi błędy DTC, jeden utratę komunikacji C14000 (u0140,00,08 ) i drugi nie wiem jaki 160787(test zegarów) oraz u3001,00,08; u0401,68,48. ELMConfig pokazuje te błędy i można je usunąć, ale nawet po skasowaniu przez program nadal pokazuje je test zegarów, ScanXl nie pokazuję błędów DTC. Używałem ELM327 bez przeróbki - tylko na HS-CAN. Dzisiaj sprawdzę czy odłączenie akumulatora na ok. 10 min skasuje je w teście zegarów.
I co udało ci się skasować te błędy? tak aby nie pokazywały się w teście zegarów?
Ja pokasowałem błędy (ani elmconfig ani inne nie pokazują nic) a w teście dalej się pokazują.
marcink719 04-01-2013, 23:27 czy wersja elmConfig 0.2.3 juz w pelni wspiera platforme mk4.s-max/galaxy?
Porownujac do przetlumaczonych screenow i wrzuconych w innym wątku przez tedi_k, nie mam wogole widocznego modulu GEM, a jedyne rozszerzone opcje są w BCM i tam jest kilka zakładek. Chcialem włączyc autoblokowanie drzwi, ale znalazlem tylko opcje typu włącz (bez zdefiniowania prędkości granicznej); jak rowniez wyswietlanie spalania chwilowego i skladania lusterek z pilota...
no to jeszcze raz popatrz na te tlumaczenia z innego wątku - one dotyczą FOCUSa 2 !!! a nie mondeo/s-max
a zamiast GEM jest BCM
Uczymy się lub powrót do cyrylicy.Tą opcję autoblokady zapodasz bezproblemowo.Mam pytanie,czy jest opcja włączenia elektrycznego składania/rozkładania lusterek bocznych przy włącz/wyłącz alarm z pilota w ELMconfig?
marcink719 05-01-2013, 10:11 to ze jest przetlumaczona wersja focusa to juz zdazylem zauwazyc. Ale przetlumaczonej wersji mk4/s-max/galaxy nie ma... Przynajmniej nie znalazlem, a takowa by sie przydala bo nie wszystkie opcje są jasne. Interesuje mnie jeszcze opcja czasu podswietlania lusterek, jak rownież spalania chwilowego. No i oczywiscie skladanie lusterek z pilota...
boniek83 05-01-2013, 12:25 Zaznaczenie tej opcji spowoduje włączenie autoblokowania drzwi powyzej 7km/h
marcink719 05-01-2013, 16:13 no tak juz zaznaczylem, niestety nie dziala przy zadnej predkosci ;/ dodatkowo wyskakuje mi teraz (zolte) ostrzezenie o kontroli alarmu, chociaz dziala. A jeszcze jedno: co oznacza na 4 zakladce przedostatnia opcja z rozwijanej listy gdzie mam teraz 60 sek.? screeny w poprzednim poscie...
Czesc,
tez sie zaczalem bawic ELMConfig - na razie zczytalem konfiguracje i ja rozkminiam zeby nie narobic biedy. Ta opcja o ktora pytasz 60 sec to sa swiatla Follow Home ustawione na 60 sec dzialania. U mnie nie ma zadnego czasu ustawionego - nie sprawdzalem ile swieca ..
Te inne rzeczy jeszcze nie wiem gdzie sie ustawia i czy sie da ...
Pozdrawiam
Czader
marcink719 05-01-2013, 18:20 Tak przypuszczałem, ale też nie działa, dalej jest 30 sek.
Sprawdziłem światla, bo przy nich też coś grzebałem i w trybie "auto" po południu na zewnątrz, jak i w garażu świeciły; ale nie wiem czy jasność światła była wystarczająca by nie wywołać zgaszenia lamp (jak to w dzień) czy funkcja zaczęła działac, tak jak tego sobie życze.... jutro się okaże...
Jakies pomysly dlaczego nie działają poprzednio opisane funkcje i jak sprawic by wczytywane do BCM odniosły skutek...?
Coś mi sie wydaje, że elektronika w fordzie żyje własnym życiem i jednak pionierami w dziedzinie elektroniki to francuskie marki (pomimo, że wszyscy narzekają), ale wiele funkcji mają w standardzie z możliwością zmiany ustawień przez użytkownika (jak choćby w Peugeotach skladane lusterka z pilota) bez ruskich programów i grzebania chybił trafił....
Marcello1994 07-01-2013, 15:31 Co trzeba zrobic zeby ten program byl po angielsku albo po polsku bo jak klikam na english to mam jakies dziwne znaczki. A macie moze ten program to wstawcie przy okazji link
Czytales temat od poczatku?Zadaj troszke czasu na ta czynnosc.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Marcello1994 07-01-2013, 15:43 Czytales temat od poczatku?Zadaj troszke czasu na ta czynnosc.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Tak czytalem ale tam jest tylko o ruskim a ja chce chociaz angielski mozesz pomoc
??
Bump: Pomoze mi kots z aktywacja haka holowniczego tym porgramem ??
Modul jest orginalny
Program w części dla mondeo/s-max jest na razie tylko po rosyjsku. Bez zainstalowanej na kompie cyrylicy i elementarnej umiejętności jej wzrokowego rozpoznawania (boję się napisać czytania :D) posługiwanie się programem przypomina mi trochę naprawianie w domu gniazdka elektrycznego pod napięciem po ciemku - może trochę boleć!;)
Zrobisz jak zechcesz - na dołączonym zrzucie ekranu masz przepis.
1. Odczytanie konfiguracji auta
2. Zapisanie konfiguracji do pliku na kompie (backup)
3. Zaznaczenie "ptaszka" haka
4. Zapis zmienionej konfiguracji do samochodu.
Myslę, że z tradycyjnym słownikiem rosyjsko-polskim każdy ,,TO" rozbierze:D
Marcello1994 07-01-2013, 19:50 Panowie dziala az milo dzieki
To może Marcello pochwal się co tam ciekawego zmieniłeś...?!
Program w części dla mondeo/s-max jest na razie tylko po rosyjsku. Bez zainstalowanej na kompie cyrylicy i elementarnej umiejętności jej wzrokowego rozpoznawania (boję się napisać czytania :D) posługiwanie się programem przypomina mi trochę naprawianie w domu gniazdka elektrycznego pod napięciem po ciemku - może trochę boleć!;)
Zrobisz jak zechcesz - na dołączonym zrzucie ekranu masz przepis.
1. Odczytanie konfiguracji auta
2. Zapisanie konfiguracji do pliku na kompie (backup)
3. Zaznaczenie "ptaszka" haka
4. Zapis zmienionej konfiguracji do samochodu.
Można odpalić w pokoju koło gniazdka świeczkę w postaci:
- zrzut ekranu
- do OCRa np ABBY FineReader
- wynik do tłumacza w google
próbowałem, trochę pomaga, np zaznaczone nr 3 to według powyższej procedury: Dostępność gniazd do podłączenia przyczepy :-)
Marcello1994 07-01-2013, 20:39 Teraz mam pytanie czy da sie w s-maxie zrobic tak zeby parkomaty wlanczaly sie same po zwolnieniu np do jakies predkosci chodzi o to ze np. wjezdrzam do garazu predkosc ok 6km i parkomaty sie wlanczaja tak jak jest np. w mercedesach
Marcel, jakiego masz ELM327 i skąd?
Pozdrawiam
Robert
Marcello1994 07-01-2013, 20:44 Marcel, jakiego masz ELM327 i skąd?
Pozdrawiam
Robert
Kupilem na allegro za 99zl juz przerobiony dziala w 100%
Zapodaj linka, albo nazwę sprzedającego.
Poszukaj na allegro ELMconfig i już wszytko będziesz widział.
Już szukałem i nawet kupiłem.
Nie czyta mi konfiguracji - wywala błąd i tyle.
A interfejs kupiłem on @leonov - niestety szlifowany, ale był sprawdzany na C-MAX i jest ok, a z moim
S-Maxem nie działa poprawnie.
Leonov przestał już sprzedawać, mówimy aktualnie o innym gościu. Poszukaj dziś, to zobaczysz.
BTW - nie czyta Ci nic (błędów DTC z modułów na HS - MS CAN...) czy tylko konfiguracji?
Tylko konfiguracji, reszta jest ok.
Na alledrogo jest za drogo, znalazłem sklep który oferuje na PIC18...
ale nie wiem czy kupić bo może z moim samochodem jest coś nie tak.
Przerabiany mi nie potrzebny bo S-MAX i tak wykorzystuje tylko HS-CAN.
Jak będzie trzeba to sam przerobię.
Przerabiany mi nie potrzebny bo S-MAX i tak wykorzystuje tylko HS-CAN.
Jak będzie trzeba to sam przerobię.
Jednak nie tylko HS-CAN... Jednak wszytkie 3 CANy... Do kasowania błędów powstałych przy odczycie i zapisie konfiguracji warto mieć jednak przerobiony pod MS-CAN - inaczej wiszą jakieś głupie błędy i diagnosta na przeglądzie się ekscytuje...
Chyba o takim mówił Tedi_k. Ma wszystko co potrzeba .
http://moto.allegro.pl/interfejs-elm327-ms-can-hs-ford-elmconfig-ff2-obd2-i2897786815.html
Błędy kasuje forscanem - wszystkie.
Tego widziałem, ale zastanawia mnie ten. (http://diagnostyka.abc24.pl/default.asp?kat=84431&pro=683621)
Wygląda OK - choć swoje kosztuje... Czy (oprócz wyglądu...) JEST OK - dowiesz się jak zwykle jak kupisz...;)
Forscanem skasujesz jedynie błędy modułów na HS-CAN oraz "stałe" błędy DTC. Błędów "nie potwierdzonych" w modułach na MS-CAN forscan nie widzi. A jako takie odkładają się wszytkie błędy wynikające ze "zniknięcia" BCMa na czas odczytu/zapisu konfiguracji.
Dlatego najchętniej jakby ktoś z Warszawy miał działający z S-MAXem
to bym podjechał i zobaczył czy to nie problem z samochodem.
Kupię i będzie to samo co teraz.
ja mam elm'a działającego z s-maxem i z focusem i jestem z W-wy :)
Bump: Teraz mam pytanie czy da sie w s-maxie zrobic tak zeby parkomaty wlanczaly sie same po zwolnieniu np do jakies predkosci chodzi o to ze np. wjezdrzam do garazu predkosc ok 6km i parkomaty sie wlanczaja tak jak jest np. w mercedesach
nie ma takiej opcji - na szczęście nie ma, bo inaczej, to jazda w korkach byłaby horrorem, bo czujniki włączałyby się co chwilę
Bump: no tak juz zaznaczylem, niestety nie dziala przy zadnej predkosci
u mnie też nie działa autoblokada centralnego zamka po ruszeniu w eSiu
z tego co piszą tu (http://www.s-maxclub.ru/forum/index.php?showtopic=9322&st=100) to GEMy z oznaczeniem zaczynającym się na 6 (u mnie jest właśnie taki: 6G9T-14A073-DK - SMAX z początku 2007) nie obsługują autoblokowania, trzebaby zmienić GEM (zwany także BCM) na taki zaczynający się na 7 (są takie na allegro, ale w GEMie S-Maxa są klucze immobilizera, więc to nie jest prosty 'swap', tak jak w Focusie2)
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard01-1354313655.jpg
Co trzeba zrobic zeby ten program byl po angielsku albo po polsku bo jak klikam na english to mam jakies dziwne znaczki. A macie moze ten program to wstawcie przy okazji link
aby nieczytelne krzaczki zmieniły się w cyrylicę: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1911963&postcount=2
Tego widziałem, ale zastanawia mnie ten. (http://diagnostyka.abc24.pl/default.asp?kat=84431&pro=683621)
rubino przeczytaj
Przeczytaj dokładnie punkt 1- pomarańczowo jakie to samochody są wykluczone do diagnozowania .:shock:
Widziałem, ale to wszyscy piszą robiąc Ctrl+C Ctrl+V.
Kolego Mayak a jak moglibyśmy się ustawić w celch kontrolnych?
Pozdrawiam.
marcink719 09-01-2013, 20:52 Bump:
u mnie też nie działa autoblokada centralnego zamka po ruszeniu w eSiu
z tego co piszą tu (http://www.s-maxclub.ru/forum/index.php?showtopic=9322&st=100) to GEMy z oznaczeniem zaczynającym się na 6 (u mnie jest właśnie taki: 6G9T-14A073-DK - SMAX z początku 2007) nie obsługują autoblokowania, trzebaby zmienić GEM (zwany także BCM) na taki zaczynający się na 7 (są takie na allegro, ale w GEMie S-Maxa są klucze immobilizera, więc to nie jest prosty 'swap', tak jak w Focusie2)
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard01-1354313655.jpg
Rozumiem, ze pozostale opcje takie jak wyswietlanie spalania chwilowego, czas podswietlania lusterek, czas swiatel "follow me home" tez nie mozna z tego samego wzgledu zmienic?
Pytanie - czy daloby sie ustawic w alarmie, aby nacisniecie przycisku drugi albo trzeci raz po otwarciu (zamknieciu) wywoluje alarm(moze z inną sekwencją albo dluzszym przycisnieciem bo 2 razy to jest podwojne ryglowanie)? Albo np. tak jak w niektorych Peugeotach, w ktorych ponowne wcisniecie wywoluje miganie awaryjnych i pojedyncze trąbienie klaksonu? Przydaje się to na dużych parkingach podziemnych... ;)
I ostatnia sprawa: co potrzebuje, aby doposażyć samochód w czujniki parkowania działające jak oryginalne - czy wystarczy jak zakupie dowolne czujniki ultradźwiękowe i moduł park tronic na allegro oraz przeprogramuje komputer BSI? Czy da się to w miarę we własnym zakresie zrobić... Czy ten moduł ma 8 wejść dla czujników dla przodu i tyłu czy tylko 4 dla tyłu?
Pytanie - czy daloby sie ustawic w alarmie, aby nacisniecie przycisku drugi albo trzeci raz po otwarciu (zamknieciu) wywoluje alarm(moze z inną sekwencją albo dluzszym przycisnieciem bo 2 razy to jest podwojne ryglowanie)? Albo np. tak jak w niektorych Peugeotach, w ktorych ponowne wcisniecie wywoluje miganie awaryjnych i pojedyncze trąbienie klaksonu? Przydaje się to na dużych parkingach podziemnych... ;)
Mimo, że takie przydatne to nie dałoby się...
I ostatnia sprawa: co potrzebuje, aby doposażyć samochód w czujniki parkowania działające jak oryginalne - czy wystarczy jak zakupie dowolne czujniki ultradźwiękowe i moduł park tronic na allegro oraz przeprogramuje komputer BSI? Czy da się to w miarę we własnym zakresie zrobić... Czy ten moduł ma 8 wejść dla czujników dla przodu i tyłu czy tylko 4 dla tyłu?
Potrzebujesz komplet - oryginalne czujniki z oryginalnymi wiązkami i orginalnym modułem sterującym. Może być tylko na tył albo przód/tył. Wszytko od Esia oczywiście...
marcink719 09-01-2013, 22:50 a takie trywialne pytanie: nie jest możliwe dobranie czujników o takich samych parametrach i identycznych wiązek ale nieoryginalnych? Oryginalne, są dużo droższe a nie widzę specjalnie różnicy. Czy ktoś może mi powiedzieć, co je odróżnia, ot choćby w sposobie działania...?
A pytanie co do alarmu - wiem, że w komputerze się nie da, bo brak takiej opcji, ale myśle jeszcze o odpowiednim połączeniu, dodatkowym przekaźniku; tylko jak zrobić to aby szyna CAN nie wywalała błędów...coś w rodzaju bypassu... Zresztą wogóle pytanie jak montując cokolwiek dodatkowego, a nieoryginalnego można "oszukać CAN"? :)
1) czujniki tylko oryginalne do orginalnego modułu.
2) alarm w S-maxie to kawałek oprogramowania w module BCM (w skrzynce bezpieczników). Ma tylko wejścia czujników. Reszta to programowa współpraca z odbiornikiem centrala (wyłączanie/załączanie). Gdzie i w co tu chcesz się wpiąć????
"Omijanie CAN" - CAN jak wiesz to magistrala komunikacji między modułami. Tak więc Twoje pytanie dotyczy raczej "omijania" jakichś funkcji poszczególnych modułów, które to funkcje następnie generują komunikaty informacyjne do nnych modułów. Potrzebny konkretny pomysł, to można dalej myśleć...
Jako przykład nieporozumienia podam popularny przypadek "oszukania CAN" po wymianie żarówek na LED: problem nie ma nic wspólnego z CAN - moduł BCM mierzy prąd pobierany prze konkretne światło i jeśli nie mieści się z zaprogramowanych granicach, to generuje błąd. Całość funkcji zamyka się w jednym module (no może komunikat jest wyrzucany na conversa, ale to pomijam...) i nie ma nic wspólnego z CAN. W szczególności do CAN nie są podpięte żadne żarówk!!!
podziwiam Twoją cierpliwość Tedi - niski pokłon ;)
Dzisiaj - 18.01.2013 - wyszła nowa wersja programu. Posiada usunięte błędy w obsłudze Centralnej Konfiguracji Pojazdu, więc dla MND4/S-max to ściągnięcie jest absolutnie niezbędne!!!
Marcello1994 18-01-2013, 19:59 Dasz linka?
Ciągle ten sam co w pierwszym poście w tym wątku...
Zmiany w nowej wersji:
- dodano możliwość resetu KAM (pamięć danych adaptacji) w PCM silników benzynowych 1.4/1.6/1.8/2.0 (platforma C1)
- dodano obsługę dodatkowego dogrzewacza na paliwo (platforma C1)
- dodano możliwość odblokowania dodatkowego dogrzewacza na paliwo po uderzeniu (?) (DTC C1943) (platforma C1)
- dodano możliwość czytania/zapisu VIN w module audio ACU (platforma C1)
- przetłumaczono strony PCM i TCM na angielski
- poprawiono funkcjonalność obróbki Centralnej Konfiguracji Pojazdu platformy CD34x - m.in. pprawiono błąd przypadkowej zmiany konfiguracji przy jej zapisie do modułu BCM lub do pliku backupu
- przywrócono możliowść wykonania testu prędkości modułu ELM327
- poprawiono błąd, w wyniku którego była niemożliwa zmiana parametrów portu ELM327, jeśli w spisie portów wybrany był port na pierwszej pozycji listy (?)
- poprawiono błąd, w rezultacie którego nie odblokywywała się mysz/klawiatura po programowaniu zegarów (platforma C1)
Speedy_xx 18-01-2013, 23:07 Pytanko: jakim programem zczytam różnicę ciśnień n a DPF'ie?.... bo chyba ElmConfig nie ma odczytu danych live.
Koledzy szukam kogoś w lubelskim (najlepiej w Lublinie) co by mi za pomocą ELMconfigiem co nieco poustawiał w moim smaxie.
Dzieki z góry za namiary.
Witam,
wiecie moze czy da sie wylaczyc ELMConfig w S-maxie przedliftowym funkcje automatycznego grzania szyb jak jest popnizej 0 ?
Niestety ma takiej opcji w konfiguracji ale to powinno byc do wylaczenia jako ze w poliftowym ponoc nie grzeje automatycznie szyb...
Wkurza mnie to grzanie bo w 90% jest nipotrzebne a obciaza alternator i PTC grzeje slabiej ...
Dzieki z info !
Pozdrawiam
Czader
- przetłumaczono strony PCM i TCM na angielski
czy faktycznie? co prawda na razie sprawdzałem tylko w trybie offline dla s-max i dalej tylko krzaki :?
sprawdzałem tylko w trybie offline dla s-max i dalej tylko krzaki :?
Nie dopisało mi się "dla platformy C1" co w nomenklaturze Autora oznacza "w części dla FF2/C-max/Kuga".
Część MND4/S-max ciągle tylko po rosyjsku cała.
Witam,
wiecie moze czy da sie wylaczyc ELMConfig w S-maxie przedliftowym funkcje automatycznego grzania szyb jak jest popnizej 0 ?
Niestety ma takiej opcji w konfiguracji ale to powinno byc do wylaczenia jako ze w poliftowym ponoc nie grzeje automatycznie szyb...
Czader
To chyba nie ma związku z liftem, bo ja mam też z 2008 roku i autogrzania szyb nie mam.
Nie dopisało mi się "dla platformy C1" co w nomenklaturze Autora oznacza "w części dla FF2/C-max/Kuga".
Część MND4/S-max ciągle tylko po rosyjsku cała.
trochę szkoda, ale i tak duży respekt że i tak coś się cały czas dzieje w temacie.
To chyba nie ma związku z liftem, bo ja mam też z 2008 roku i autogrzania szyb nie mam.
A czytales Swoja konfiguracje ELMConfig ? Jak to nie problem to podeslij mi ja prosze na priva ( lub jesli nie chcesz podyslac to podeslij screen shoty) to porownam ze swoja - moze jakos uda sie rozkminic jak to wylaczyc ...
Dzieki !
Czader
podeslij screen shoty
moje (jeszcze ze starej wersji 0.2.2c):
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard01-1354313655.jpg
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard01_.jpg
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard02.jpg
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard03.jpg
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard04.jpg
http://media.ffclub.ru/up130481-Clipboard05.jpg
ogrzewanie szyb nie włącza się
ps.
planuję zmienić GEMa na nowszą wersję, aby autoblokowanie działało :)
Czesc,
udalo mi sie wylaczc automatyczne grzanie szyb przy ujemnej temp na zewnatrz.
Dziwne jest ze w moim S-maxie jest PTC ale w konfiguracji GEM nie jest to zaznaczone. Po zaznaczeniu szyby nie grzeja - wszystko dziala normalnie PTC grzeje - jedyny minus tego rozwiazania to staly blad ze PTC ma jest niepodlaczone lub ma zwarcie do masy.
Moze tak jest w 1.8 TDCI ze jakos PTC jest inaczej podlaczone niz w 2.0TDCI i nie musi byc oznaczone w konfiguracji GEM ?
Pojezdze tak troche i zobacze czy sa jakies wady tego ustawienia ...
Pozdrawiam
Czader
Nie do końca rozumiem - włączenie opcji PTC wyłącza automatyczne załączanie grzania szyb???
Jeśli możesz, wrzuć zrzut ekranu, którą opcję zaznaczyłeś aby uzyskać taki efekt...
czader - używasz najnowszej wersji ELMConfiga ?
do wszystkich - ostrzeżenie: mnd4 umarło - http://www.s-maxclub.ru/forum/index.php?showtopic=9322&view=findpost&p=168985
wniosek - robić kopię zapasową zanim cokolwiek zapisze się!!
Koledzy dajcie jakiegos linka do interface z przełącznikiem ew. namiar na kogoś kto może zrobić.
dikileiden 28-01-2013, 14:10 http://allegro.pl/interfejs-elm-327-diagnostyka-ford-ms-hs-can-cd-pl-i2976168927.html
@ tedi_k - dokladnie tak jak piszesz zaznaczenie opcji - obecnosc elektrycznego podgrzewania PTC spowodowalo ze szyby przestaly grzac ale pojawil sie blad ze brak lub zwarcie do masy PTC.
Jest to dziwne ale znalazlem na ruskim forum ze komus tak wlasnie to zadzialalo i dlatego sprobowalem ..
Zanim zabralem sie za zmiany przetlumaczylem caly ELM dla platformy Mondeo Galaxy S-max uzywajac ruskiej klawiatury i przepisujac opcje do translatora ( nie ma jak skopiowac do schowka opcji z programu .... ).
@ mayak - uzywalem poprzedniej wersji jak i najnowszej . Zrobilem przed zabawa kopie i pozapisywalem w paru miejscach
Ale zaczynam sie bac grzebac ciagle w tym bo robie to w sumie z nudow a jak mi padnie GEM to bedzie kicha.
nie wiem na ile zagrozenie jest realne a na ile nie - w sensie ze zdarza sie to bardzo rzadko ....
Trzymajcie sie
Czader
u mnie w eSiu działa PTC i grzanie szyb
Ale zaczynam sie bac grzebac ciagle w tym bo robie to w sumie z nudow a jak mi padnie GEM to bedzie kicha.
a co jeszcze udało Ci się wygrzebać? :)
co do zagrożenia, to:
1. na samym początku zabawy z ELMConfigiem zrobić kopię konfiguracji samochodu (CCC)
2. nie zmieniać jakichkolwiek ustawień dotyczących FordPower i KeyFree (bezkluczykowego dostępu)
3. poprzednia wersja miała bug'a - wprowadzała błędy w CCC (wykryte przez TEDI_K i przekazane autorowi programu), nowa tego nie robi, ale tez nie jest w stanie poprawić tego co poprzednia wersja pomieszała (będzie to możliwe w następnych wersjach, gdzy dojdzie odczyt z zegarów kopii CCC)
nic super ciekawego nie wygrzebalem :-( - jednak zmiany w GEM sa glownie niezbedne jak dokladamy jakis HW jak Tempomat , czujniki , modul haka itp.
A co ustalilem ze mozna zmienic i dziala:
- autoryglowanie przy 7km/k
- mozna wlaczyc dzwiekowe ostrzeganie przy przekroczeniu 120km/h
- zmienic zachowanie swiatel przeciwmgielnych - ( jak damy dlugie to sie p/mg. gasza)
- wlaczyc na stale swiatla mijania ( tryb skandynawski ? )
- mozna zmienic tryb skanowania parktronica - nie wiem co to dokladnie daje - moze jest mniej czuly co jest na plus
- przynajmniej 1.8TDCI wylaczenie auto podgrzewania szyb poprzez zaznacznie obecnosci PTC - ( u mnie mimo ze jest PTC i dziala nie bylo to zaznaczone )
minus - zglasza blad PTC ale PTC dziala
Pozdrawiam
Czader
Speedy_xx 30-01-2013, 07:23 a instalacje haka można aktywować? (jeżeli tak, to która to będzie pozycja? )
tryb skandynawski właśnie u siebie wyłączyłem.... jak się robi ciemno i tak ręcznie trzeba włączyć światła. Pozostawienie w pozycji AUTO i tak włącza w dzień światła (mimo trybu skandynawskiego).
Jedyne sensowne rozwiązanie to taśma izolacyjna i zaślepienie czujnika
a instalacje haka można aktywować? (jeżeli tak, to która to będzie pozycja? )
można
Pozostawienie w pozycji AUTO i tak włącza w dzień światła (mimo trybu skandynawskiego).
tak właśnie działa tryb skandynawski
Do aktywacji modulu przyczepy to bedzie pozycja jak na screenie ponizej.
A u mnie swiatla na stale aktywowalem tak ze swieca zawsze - niezaleznie od pozycji przelacznika troche to wkurzajace bo jak stoisz na zaplonie bez dzialajacego silnika to swieca sie ciagle bez mozliwosci zgaszenia - na drugim screenie zaznaczylem jak to wlaczylem ...
Marcello1994 30-01-2013, 09:38 ja to inaczej aktywowalem inna pozycja
Koledzy. Mam takie pytanko jaka jest szansa aby ktoś pomógł z konfiguracją auta za pomocą ELMconfiga IPLUSA i teamevieviera. Trochę mało kumaty jestem a chciałbym włączyć Tempomat no i przy okazji pokasowac błędy oraz pokonfigurować auto trochę.
boniek83 31-01-2013, 07:17 Do aktywacji modulu przyczepy to bedzie pozycja jak na screenie ponizej.
A u mnie swiatla na stale aktywowalem tak ze swieca zawsze - niezaleznie od pozycji przelacznika troche to wkurzajace bo jak stoisz na zaplonie bez dzialajacego silnika to swieca sie ciagle bez mozliwosci zgaszenia - na drugim screenie zaznaczylem jak to wlaczylem ...
Czy jest możliwość włączenia świateł skandynawskich w taki sposób aby w przypadku gdy przełącznik świateł jest w pozycji świateł automatycznych, włączały się światła a podświetlenie przycisków, radia itp w zależności od tego czy jest jasno czy ciemno na zewnątrz?
Obecnie w pozycji 0 włączają sie światła bez podświetlenia W pozycji świateł automatycznych światła i podświetlenie świecą się zawsze bez względu od tego czy jest jasno czy ciemno.
Z góry dzięki za pomoc.
@boniek83 - wg mnie tego sie nie da zrobic w obecnych opcjach GEM w ELMConfig
Drodzy koledzy! podmeniłem przyciski pod tempomat. Czy ktoś może mi zobić zrzut ekranu bym za pomocą programu uaktywnił tempomat (mam nadzieję, że się da). Z góry dziekuję za pomoc.
@boniek83 - wg mnie tego sie nie da zrobic w obecnych opcjach GEM w ELMConfig
To nie jest kwestia czy się da w obecnych opcjach ELMconfig - aktualna wersja zawiera WSZYSTKIE PARAMETRY CENTRALNEJ KONFIGURACJI SAMOCHODU (CCC).
Czyli aktualną wersją ELMconfig można włączyć/wyłaczyć wszystko, co Ford przewidział jako parametryzowane.
Trzeba pamiętać, że pewne cechy są zrealizowane sprzętowo/programowo w niektórych modułach i nie mają swojego parametru w CCC.
...Czy ktoś może mi zobić zrzut ekranu bym za pomocą programu uaktywnił tempomat ...
Proszę bardzo!
1) Odczyt konfiguracji z BCM
2) Zapis kopii bezpieczeństwa konfiguracji do pliku na komputerze
3) Ustawienie parametru standardowego tempomatu
4) Zapis nowej konfiguracji do samochodu
Wielkie dzięki. A czy jest może wersja angielska? Rosyjski to nie jest mój najmocniejszy jezyk.
...A czy jest może wersja angielska? ... To tak jakbyś nas tu wszystkich pytał - "Czy wy tu jesteście masochistami":D8)...
Czy ktoś by się katował instalowaniem cyrylicy z wszystkimi problemami, jak by była wersja angielska softu???
To nie jest kwestia czy się da w obecnych opcjach ELMconfig - aktualna wersja zawiera WSZYSTKIE PARAMETRY CENTRALNEJ KONFIGURACJI SAMOCHODU (CCC).
Czyli aktualną wersją ELMconfig można włączyć/wyłaczyć wszystko, co Ford przewidział jako parametryzowane.
Trzeba pamiętać, że pewne cechy są zrealizowane sprzętowo/programowo w niektórych modułach i nie mają swojego parametru w CCC.
Proszę bardzo!
1) Odczyt konfiguracji z BCM
2) Zapis kopii bezpieczeństwa konfiguracji do pliku na komputerze
3) Ustawienie parametru standardowego tempomatu
4) Zapis nowej konfiguracji do samochodu
Kolego tedi_k czy dużym problemem u mnie by było dołożenie tempomatu z ograniczeniem prędkości. Dodam,, że auto to smax przed liftem.
W programowaniu ELMconfigiem jedna opcja na liście tempomatu niżej... Czy zadziała to inna sprawa (wydaje mi się, że zależy to od softu sterownika silnika PCM i być może wersji softu Conversa).
OK. Nie będę kombinował, poczekam na przyciski zwykłego tempomatu.
Tedi_k, pytanie do Cebie (gdyż kilka postów wcześniej pomagałeś przy aktywacji tempomatu), ale też do innych ekspertów: czy do aktywacji tempomatu (wczoraj wrzuciłem przyciski) muszę posiadać przerobiony kabelek? Z tego, co dojrzałem na Twoim screenShocie, opcja jest w BCM - do tego wystarczy HS Can, czyli nieprzerobiony kabelek?
Nie mam ambicji (i czasu) na grzebanie w czymś, na czym się nie znam, a kabelek pozostał mi po poprzednim autku i działa (łączy się) z s-maxem. Chciałbym tylko aktywować tempomat, szczytem marzeń byłoby dodatkowo wyłączenie trybu skandynawskiego ;-)
Nie trzeba przerabiac Elma
Kapitalnie ;-) A mógłbym prosić o jakąś łopatologiczną (czyt. obrazkową) instrukcję "how to" dla tempomatu i how to dla trybu skandynawskiego?
przecież łopatologicznie tempomat masz stronę wcześniej!! -> http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1949792&postcount=117
a skandynawski to w wolnej chwili
ps.
na początek przeczytaj to: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1948253&postcount=107
To zapytam jeszcze tylko, w jaki sposób zapisać najpierw ustawienia oryginalne? Bo to chyba nie kroki 1 i 2 z instrukcji tedi_k'a od tempomatu
dokładnie tak - kroki 1 i 2 od Tediego
a dlaczego Ci się one nie podobowają? co masz do nich?
Nie Mayak, nie zrozumiałeś mnie - jako kompletnemu laikowi, nie przyszłoby mi do głowy kwestionować Waszej wiedzy (w kwestii "podobają się"). Bardziej chodziło mi o potwierdzenie, czy "wszystkie 4 kroki mają na celu aktywację tempomatu", czy może "te 4 kroki spowodują wykonanie kopii zapasowej oryginalnej konfiguracji i spowodują aktywację tempomatu".
A swoją drogą - w jaki sposób (w razie czego, pytam tylko "co jak gdyby...") przywrócić zapisaną wcześniej konfigurację fabryczną?
P.S.
Jak widzisz, jedni laicy klikają bezmyślnie, a potem błagają o pomoc, bo coś skopali, inni natomiast wolą dopytać profesjonalistów przed psuciem...
P.S.2
Patrzę po raz 10 na instrukcję tedi_k'a i dopiero teraz do mnie dotarło, że pytałem jak ostatni idiota - tedi_k wprost opisał co oznaczają kroki 1 i 2... Pozostaje mi tylko przeprosić za głupie pytania, co niniejszym czynię.
Tak jak w znakomitej większości programów, obok klawisza zapisz do pliku jest klawisz przeczytaj z pliku :)
Właśnie pobrałem elmConfig i obecnie panująca wersja to 0.2.4 (a z tego, co mi się wydaje, ostatni "cynk" na forum był o wersji 0.2.3).
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1941393&postcount=91 - tu był 'cynk' o 0.2.4
Mayak, to jeszcze tylko jedno - w poście http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1948253&postcount=107 piszesz o najważniejszym - zrobieniu kopii ccc. Czy jest to jakaś "globalna" kopia, która wykona backup wszystkich modułów po kolei? Jeśli tak, to można prosić jakąś procedurkę jej wykonania?
Odnośnie klawisza "wczytaj z pliku" - tak, zazwyczaj takowy istnieje, ale w życiu (nawet w Gizie) nie widziałem jednak na raz tylu hieroglifów, które wyglądają wszystkie tak samo :) po których bardziej poruszam się z wykorzystaniem matematyki (piąty od góry, drugi od góry, jednowyrazowy, trójwyrazowy) niż z używając (choćby elementarnie) cyrylicy...
Mayak, to jeszcze tylko jedno - w poście http://forum.fordclubpolska.org/show...&postcount=107 piszesz o najważniejszym - zrobieniu kopii ccc. Czy jest to jakaś "globalna" kopia, która wykona backup wszystkich modułów po kolei? Jeśli tak, to można prosić jakąś procedurkę jej wykonania?
osłabiasz mnie ... tak, globalna, punkty 1 i 2 z http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1949792&postcount=117
Odnośnie klawisza "wczytaj z pliku" - tak, zazwyczaj takowy istnieje, ale w życiu (nawet w Gizie) nie widziałem jednak na raz tylu hieroglifów, które wyglądają wszystkie tak samo po których bardziej poruszam się z wykorzystaniem matematyki (piąty od góry, drugi od góry, jednowyrazowy, trójwyrazowy) niż z używając (choćby elementarnie) cyrylicy...
zamiana krzaczko-hieroglifów na cyrylicę: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1911963&postcount=2
ps.
chyba przestanę zaglądać do tego wątku ....
Mayak, tym razem Ty czytaj proszę co ja napisałem... Nie mam krzaczko-znaczków, a cyrylicę... Pisałem o tym, że dla mnie - kogoś, kto nie miał już w szkole języka wschodu, kogoś, kto w życiu nie posługiwał się cyrylicą, a widział ją jedynie we wczesnym dzieciństwie obok plastikowych przycisków na "ruskich gierkach", jej wygląd niczym nie różni się od krzaczków ze złej strony kodowej lub języka arabskiego... Korzystam więc z pomocy mądrzejszych i dopytuję o co mogę, bo wychodzę z założenia, iż jeśli coś jest niejasne, lepiej dopytać PRZED, niż biadolić PO...
Dla Ciebie, który potrafisz rozszyfrować cyrylicę, przycisk brzmiący podobnie do "zapisz" czy "załaduj z pliku" jest trywialny... Tak samo bym pewnie wzdychał gdyby mój dziadek szukał "save" w Wordzie... Ja (jak pisałem) chcę jedynie zmienić 2 opcje, a nie być magikiem od konfiguracji Maksia. Jeśli możesz (a już mi pokazałeś, że możesz) i chcesz (widać chciałeś, za co szczerze dziękuję) pomóc - chwała Ci za to :-)
...chyba przestanę zaglądać do tego wątku ....
Nie rób tego, Ty i Tedi robicie tu świetną robotę i nie ma co się zniechęcać, choć przyznam, że podziwiam za cierpliwość:)
@ kolegi _sobol_
nie dziwie sie ze oslabiasz kolege mayak - nawet jak nie miales nigdy rosyjskiego to tak ciezko jest przeklepac opisy z przyciskow do googla translatora i zobaczyc tlumaczenie ? Owszem trzeba klawisze opisac cyrylica . Ale mozna tez uzyc programu OCR albo rozpoznac ukladu przyciskow do setupu Focusa w wersji angielskiej i rosyjskiej i przeniesc to do setupu MK4
Ogolnie wymaga to troche wysilku a Ty chcialbys miec wszystko podane na tacy ...
Pozdrawiam Wszystkich
Czader
nie trzeba OCRa - jak w translate.google.com wybierze się rosyjski jako język źródłowy, to po lewej u dołu okienka do wprowadzania tekstu wystarczy kliknąć na ikonke z klawiaturą i wtedy wyświetla się rosyjska klawiatura - więc bez znajomości cyrylicy, można "przez przypatrzenie" tłumaczyć
Koledzy znawcy. CZy jest możliwość aktywacji chwilowego spalania jeżeli tak to co jest potrzebne?
Czader - Nie będę się spierał, ani tłumaczył, choć wg Twojej teorii "wszystko można samemu..."
Po co pytać, skoro można dojść do wszystkiego metodą prób i błędów? Idea forum jest taka, aby sobie pomagać. Wyobraź sobie np., że padł Ci silniczek nawiewu - prosisz o spisanie nr części - załóżmy, że inny użytkownik forum właśnie taki u siebie wymontował, a ma wersję auta taką, jak Twoja, a Ty nie wiesz jaki silniczek zamówić, bo swój masz jeszcze w aucie... Co wybierzesz? Poprosisz o pomoc na forum, czy rozbierzesz pół auta, aby spisać numer i złożyć je z powrotem, aby jeździć dopóki nowy, zamówiony silniczek nie przyjdzie? Przecież możesz rozebrać auto, a nie prosić o podanie numeru na tacy... Bzdura, ale zgodna z Twoją logiką...
Jeśli pomoc w czymś co dla jednych jest trywialne, a dla innych uciążliwe jest czymś nie do zaakceptowania (bo przecież pytający mógł to sobie zrobić sam) - nikt nie musi pomagać. Nikt przecież nikogo nie przymusza do pomocy, pisania postów, etc...
Ale to przecież takie polskie, aby wtrącić swoje 3 grosze bez wnoszenia niczego do tematu.
Ja poprosiłem, kolega Mayak pomógł (i, jak pisałem, chwała mu za to), a Wy się podniecacie i pienicie robiąc OT
Podsumowując, aby więcej nie zabierać głosu niepotrzebnie:
Mayak - dzięki raz jeszcze, Twój komentarz rozumiem, każdy ma ograniczoną cierpliwość, jeśli Ci jej jeszcze starczy na wskazanie opcji wyłączenia świateł skandynawskich - będę wdzięczny
Pozostali Koledzy - jeśli kogokolwiek moje posty tak mocno ukłuły w oczy, że aż postanowili stracić swój (zapewne) cenny czas na komentarz - wiedzcie, że kiedyś pod Waszym pytaniem może pojawić się podobny.
w CCC siedzącej w BCM nie ma takiej możliwości
jak dojdzie obsługa konfiguracji IPC (zegarów) to mam nadzieję że to pojawi się :)
marcink719 04-02-2013, 13:19 Podbijam,
czy jest mozliwosc aktywacji spalania - ale chwilowego? Co z tymi nieszczesnymi lusterkami elektrycznymi - skladanymi przyciskiem a nie z pilota?
Nie wiem czemu, we francuskich tyle jest w standardzie i jakos to dziala nawet w starszych samochodach, a tu we wspolczesnym modelu jest tyle roznic miedzy kazdym egzemplarzem... ?Kazdy ma jakis inny komputer, soft, i co za tym idzie, mozliwosci....
Spalanie chwilowe to opcja w oprogramowaniu Conversa,zwykły lub plus bez różnicy.Na moim pojawiło się tylko po update softa w ASO na najnowszy.Samym ELMConfigiem raczej tego nie zrobisz.
czy tylko w aso mozna zmienic soft?
@ _sobol_ nie do konca o to chodzilo w moim poscie bo ja pomagam jak moge i tez oczekuje ze ktos mi pomoze - tu chodzilo o minimum zaangazowania wlasnego ale niewazne - masz w zalaczniku ponizej jak wylaczyc swiatla skandynawskie - zebys nie mowil ze wujek Czader jest zly :-)
@ marcink719 - juz pisano na tym forum ze nie da sie tego zrobic ELM config czy IDS org. - robi to komercyjny ruski soft w ktorym ruscy rozkminili konfiguracje modulu komfortu i wprowadzili wlasne opcje ....
robi to komercyjny ruski soft w ktorym ruscy rozkminili konfiguracje modulu komfortu i wprowadzili wlasne opcje ....
są dwa ruskie "komercyjne" softy, które potrafią wgrywać w moduły własne, zmodyfikowane firmware'y, z czego jeden z nich jest opisany: http://jusupoff.narod.ru/
o drugim wiem tylko tyle, że jest
Czader, dzięki. Zaprzągłem dziś rano starszych (w sensie starszych ode mnie, nie "sędziwych") kolegów, którzy w ramach relaksu rozszyfrowywali kolejne pojęcia - również "obstawiali" Twoje wskazanie odnośnie trybu skandynawskiego, jednak bez potwierdzenia kogoś doświadczonego, które otrzymałem od Ciebie powyżej, nie dotknąłbym się do zmian w aucie (ręce mi się pocą na samą myśl, że w czasie odczytu/zapisu konfiguracji znów będzie pikał, piszczał i szalał ;-)
To jeszcze pytanie - czy muszę jako pierwszy krok odczytywać bieżącą konfigurację z auta, modyfikować ją i zapisywać? Czy jeśli obecnie mam zapisaną w pliku konfigurację, mogę wczytać ją do programu z pliku i jedynie zapisać do auta?
Na logikę - tak, ale może macie jakieś best practices? ;-)
P.S.
Swoją drogą, uwierz mi, że próby przeklikania setek "znaczków" z jednej zakładki elmConfiga na cyrylicowej klawiaturze załączonej do google translatora - to koszmar zajmujący godziny...
marcink719 05-02-2013, 11:43 @czader - mowisz o aktywacji spalania chwilowego czy automatycznych lusterek tez?
@_sobol_ ostatnio sprawdzalem wszystkie opcje swiatel u siebie, moze Tobie albo komus sie przyda( 1,2,3,4 - kolejne opcje w elm config):
1-auto- za dnia p+t, 0-bez wzgledu na pore - TYLKO mijania przod;
2-0-nic nie swieci bez wzgledu na pore, auto-swieca po zmroku, brak mozliwosci dlugich w dzien (fabrycznie w moim aucie);
3-w dzien nie mozna wlaczyc dlugich, 0-swiatla swieca, brak podswietlenia deski cala dobe, pozostale pozycje to wszystko sie swieci(mijania, pozycyjne p+t);
4-auto-w dzien wogole nie swieci, 0-nie mozna wogole wlaczyc dlugich(po zmroku tez), brak pozycyjnych p+t(po zmroku tez);
Swiatla pozycyjne oraz mijania we wszystkich opcjach świecą tak samo. Jak widać, jedyne co jest zmienione to tylko w pozycjach 0 i auto...
@ marcink719 mowie o automatycznym skladaniu lusterek a jezeli chodzi o chwilowe spalanie to jak pisali koledzy na razie tylko update zegarow do nowszej wersji przez IDS - moze w przyszlosci bedzie mozliwe w ELM config jak ruscy dodadza opcje konfiguracji zegarow.
@ sobol mozesz wczytac konfiguracje zmienic ustawienie i zapisac. chyba ze robiles odczyt stara wersja to bym zrobil odczyt ponownie dla pewnosci.
A jezeli chodzi o piskanie zapalanie swiatel itd przy odczycie/zapisie jest to troche stresujace ale no risk no fun ;-)
marcink719 06-02-2013, 12:44 Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tym błędem i co zrobić?
Zauważyłem, że podczas hamowania hamulec odbija, ale kontrolka abs się nie zaświeca...
plik centralnej konfiguracji znajdujący się w BCM jest różny od jego kopii w zegarach (IPC) - to nie wpływa na działanie samochodu
poprostu ELMConfig wszystkie zmiany konfiguracji wpisuje w BCM, bo Siergiej dopiero planuje obsługę zegarów
marcink719 06-02-2013, 17:26 dzięki...:) a skąd mogą wynikać te różnice? Jeślibym zaktualizował soft zegarów w aso to zgadzałoby się już?
A brak świecenia kontrolki ABS-u - podczas hamowania czy to powód do zmartwień?
a od kiedy kontrolka ABS miga przy hamowaniu??
ps.
przy hamowaniu gdy włącza się ABS też kontrolka nie powinna pojawiać się
marcink719 06-02-2013, 18:48 a ok :) myslalem, ze swieci podobnie jak esp
Witam,
a ja mam pytanie, czy jest gdzieś w programie opcja opóźnienia włączania wycieraczek w stosunku do spryskiwaczy?
Miałem i mam to w fiatach, super opcja - można sobie dobrze spryskać szybę zanim ruszą wycieraczki.
Pozdrawiam
...czy jest gdzieś w programie opcja opóźnienia włączania wycieraczek w stosunku do spryskiwaczy?...
Nie ma.
Cześć,
Zakupiłem kabelek na alle...:
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-diagnostyka-ford-ms-hs-can-cd-pl-i2976168927.html
Podczas odczytu z BCM mam pasek postepu, lampki mrugają i w pewnym momecnie wyskakuje mi błąd, pojawiają się różne kody błędów, kilka umieściłem w linku poniżej. Co to może być? Interfejs jakiś lewy czy inny problem?
Incorrect response from ELM to request "37": 77 DA 57
https://plus.google.com/photos/102173422470430903239/albums/5842918024973376225?authkey=CJT33vTLp4PO2QE
Mam też kilka błędów, gdzie znaleźć co one oznaczają?
C1D22, 49, 28
C2003, 49, 28
B10AC, 95, 28
B112B, 07, 28
B1D00, 13, 68
U0010, 00, 28
U0199, 00, 28
Masz dokładnie to co ja też mam "niepoprawna odpowiedź na pytanie 37".
Jeszcze nie wiem co to jest, czy kabel czy samochód.
Miałem podjechać do Marcina i sprawdzić na jego kablu ale jakoś nie dotarłem.
Pozdrawiam.
Robert
Jeszcze nie wiem co to jest, czy kabel czy samochód.
warto byłoby to sprawdzić, bo wtedy byłoby co przekazać autorowi programu jako zgłoszenie bug'a
Mam jeszcze podejrzenie, po weekendzie je sprawdze - testowałem na Win7 64bit, sprawdze jeszcze na Win XP - byc moze to kwestia 64 bitów lub driverów do Win7 ... ?
Testowałem na w7 64 i na XP i niestety to samo.
No to mnie nie pocieszyłeś ... ale sprawdze tez sam :)
Myślałem jeszcze o poszukaniu innych driver'ów - próbowałeś?
u mnie zwykły win7 hp 32 bit
mayak, a jakie masz ustawienia portu COM? Może tutaj jest coś co powoduje problemy...?
Ja mam takie ustawienia (zgodnie z instrukcją jaką dostałem od sprzedawcy interfejsu):
39599
39600
mayak, a jakie masz ustawienia portu COM? Może tutaj jest coś co powoduje problemy...?
Ja mam takie ustawienia (zgodnie z instrukcją jaką dostałem od sprzedawcy interfejsu):
39599
39600
Moim zdaniem przesadzone z "Latency timer"... Najlepiej wrócić do defaultowych 16.
Na "normalnych" ELMach z układem FTDI najlepiej jest stosować drivery oryginalne: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm - nie ma problemu moim zdaniem na żadnych windowsach
Windows 7 x64 i te drivery latają bezproblemowo,ale ostatnio na najnowszej wersji miał chwilowy problem komunikacyjny,ale bardziej wydaje mi się,że błąd leżał po moim podłączeniu do gniazda z już przekręconym kluczykiem na II.:shock:
Dzięki Panowie za screeny. Zaciągnąłem dzisiaj najnowsze drivery (z kwietnia 2012), ustawię defaultowe ustawienia i postaram się w najbliższej przyszłości sprawdzić raz jeszcze. Odezwe się :)
boniek83 11-02-2013, 15:51 Testowałem na w7 64 i na XP i niestety to samo.
U mnie na windows8 64bit działa bezproblemowo.
Speedy_xx 15-02-2013, 21:24 W kwestii blokowania drzwi po przekroczeniu 7km/h: mam BCM'a z 7 na początku i w dwóch różnych ASO sprawdzali i powiedzieli, że w tej wersji nie da się odpalić auto-lock'a. No więc się da;)
bo fordowski IDS którego używa ASO ma zablokowaną możliwość aktywowania tego
Speedy_xx 15-02-2013, 22:23 No ok,ale zawsze przedstawiano to jako ograniczenie modułu.Zaproponowano mi nawet wymianę na "nowszy model" ,który rzekomo miałby mieć tą funkcję.
Blokada autolocka w IDSie spowodowana jest przepisami europejskimi - wymagane jest, aby kontroler poduszek wysyłał sygnał odblokowujący zamki wraz z wystrzałem poduszek. Fordowi nie chce się tego oprogramować w modułach, więc zablokował (na szczęście tylko w komputerze diagnostycznym...) możliwość aktywowania autolocka...
Akurat ten przepis europejski nie do końca do mnie przemawia - bo w jego duchu nie powinno się dać zablokować "ręcznie" zamków jak się jest w środku - a przecież się da...
Speedy_xx 15-02-2013, 22:26 chcesz powiedzieć ,że S-max nie ma w momencie wypadku funkcji typu: odłączenie prądu,włączenie awaryjnych, ośw. wew. czy własnie odryglowania drzwi (które przecież można zamknąć od środka ręcznie)
No ok,ale zawsze przedstawiano to jako ograniczenie modułu.Zaproponowano mi nawet wymianę na "nowszy model" ,który rzekomo miałby mieć tą funkcję.
No to koledzy w ASO pojechali... :p Ciekaw jestem jak by sobie dali radę...
chcesz powiedzieć ,że S-max nie ma w momencie wypadku funkcji typu: odłączenie prądu,włączenie awaryjnych, ośw. wew. czy własnie odryglowania drzwi (które przecież można zamknąć od środka ręcznie)
Na pewno nie ma (nie było) odryglowania drzwi. Może w najnowszych coś dorobili? Tak jak napisałem - Unia Europejska praktycznie tego wymaga.
Speedy_xx 15-02-2013, 22:36 A przy okazji: aktywacja modułu haka: 2 zakładka, prawa kolumna, 2gie od góry (błędnie opisane jako 16 pinowe złącze;) )
A przy okazji: aktywacja modułu haka: 2 zakładka, prawa kolumna, 2gie od góry (błędnie opisane jako 16 pinowe złącze;) )
Bo w oryginalnej konfiguracji CCC jest rozróżnione gniazdo 7 i 13 pinowe. Gniazdo 7 pinowe nie ma info o podpięciu przyczepy a 13 pinowe ma tę informację.
Na szczęście ustawienie wskazanego parametru aktywuje moduł i on sam zdaje się poprawnie interpretuje czy z gniazda przychodzi ta informacja czy nie...
Speedy_xx 15-02-2013, 22:47 Skoro 7 pinowe nie ma info o podpięciu przyczepy, to na jakiej podstawie rozłącza parktronik?
Ja aktywowałem akurat 13 (nie 16!) pinowe. Myślę ,że ważniejsze od detekcji przyczepy jest obsługa dwóch rodzajów + (stały i po zapłonie) oraz wstecznego.
OK-detekcja pewnie na podstawie wzrostu obciążenia
Skoro 7 pinowe nie ma info o podpięciu przyczepy, to na jakiej podstawie rozłącza parktronik?
A widział ktoś aby 7 pinowe gniazdo dezaktywowało parktronik? Wydaje mi się, ze chyba nie dezaktywuje?
No ok,ale zawsze przedstawiano to jako ograniczenie modułu.Zaproponowano mi nawet wymianę na "nowszy model" ,który rzekomo miałby mieć tą funkcję.
w takim razie "strzelam" że masz eSia z początku 2007 r. z modułem BCM (GEM) z oznaczeniem zaczynającym się na 6 (tak jak ja) - one rzeczywiście nie potrafią automatycznie ryglować drzwi po ruszeniu niezależnie czym próbować je konfigurować ... będę zmieniał go na taki zaczynający się na 7
Speedy_xx 16-02-2013, 05:41 MAXa mam z 09.X.2007, a BCM, tak jak napisałem mam zaczynający się na 7.
Co do 7 pinowego złącza: moduły uniwersalne potrafią odłączyć czujniki (wiem ,bo mam taki)...czemu więc oryginał miałby mieć z tym problem...
Oczywiście, że gniazdo 7 pinowe odłącza parktronik, do tego kontroluje kierunkowskazy w przyczepie.
Na pewno nie ma (nie było) odryglowania drzwi. Może w najnowszych coś dorobili? Tak jak napisałem - Unia Europejska praktycznie tego wymaga.
To ryglowanie/odryglowanie drzwi jest w ogóle jakieś chore podejście Forda, bo czym się różni elektryczna blokada otwarcia drzwi przez dzieci, która jest wyłączana podczas kolizji od centralnego zamka? Nowe modele z Sync same dzwonią pod 112, więc tych sygnałów sterujących jest masę, tylko trzeba je użyć.
Dzięki Panowie za screeny. Zaciągnąłem dzisiaj najnowsze drivery (z kwietnia 2012), ustawię defaultowe ustawienia i postaram się w najbliższej przyszłości sprawdzić raz jeszcze. Odezwe się :)
Zrobiłem testy z innym kompem, ustawieniami itd... i bez skutku. Dzisiaj dzięki uprzejmości kolegi Mayak udało się przetesować połączenie jego kablem i wychodzi na to, że mój kabelek zakupiony na Alle..o jest jakiś niekompatybilny ... :( Szkoda.
liosty,
wrzuć log z elmconfiga
Mój log z ElmConfiga (troche długi):
https://docs.google.com/document/d/1zkhQmL-9NuHmnUS-fvDGpgSu9JK6u3ditQfgIIOAOBs/edit
Bump: Rozebrałem własnie ten mój interfejs i chyba juz widzę w czym jest problem... Oryginalny ELM327 powinien byc na układzie PIC18F2480, tymczasem ten mój nie dość że jest niewiadomego pochodzenia (pewnie jakaś chińszczyzna) to nie ma na nim żadnych informacji i dodatkowo ma jeszcze inny wygląd i układ pinów - jest kwadratowy zamiast prostokątny. Wcisnęli mi kit ... :( Trzeba pytać sprzedających na jakim układzie jest interfejs... Ma być na PIC 18F2480
tak jasne najłatwiej za swoją niewiedzę i brak umiejętności obwinić sprzedającego ze bubel, albo kit albo jeszcze inne durne porównania.
Człowieku ja mam, mój kolega ma i jeszcze kilka innych osób od nas z województwa(widzialem na spotach, zresztą sam im to zamawiałem) kable z MS CAN od jednej osoby z allegro(nie mam zamiaru nikogo reklamować) ale sprawdziłem to osobiście i to nie na jednym przypadku tylko co najmniej pięciu, wszystkie są na procesorze innym niż PIC18f właśnie jak to piszesz na jakimś kwadratowym nie wiadomo czym ale czy to ważne? wszystkie one zarówno mi jak i innym uczestnikom spotów działają wyśmienicie, Hyper terminal pokazuje wersje 1.5 na naklejce też jest napisane 1.5. Śmieszą mnie takie wypowiedzi pseudo elektroników czy informatyków którzy kupią coś sami nie wiedzą do końca co i później na różnych forach za swoją głupotę obwiniają interfejsy a to że chińskie a to ze nie oryginalne tak jakby wszystkie te kabelki produkowali gdzieś indziej, nie bądźcie naiwni wszystko to jest chińszczyzna nawet jak sprzedawcy piszą że są polskie w Polsce produkowane. Co jakby Ci sprzedawca napisał że kabel pochodzi z UE np. z niemiec a nie chin to byś nie mówił ze bubel, ze nie działa bo nie potrafisz obsłużyć albo sam go rozkręcałeś i coś tam majstrowałeś przy tym nie wiedząc nawet jak lutownice w ręku trzymać? Lepiej by Ci było? nie mówił byś że bubel? miałbyś więcej pokory do siebie samego że może to Ty coś źle robisz albo już zrobiłeś? Kojarzy mi sie to wszystko z tym gościem z Gdańska
"oszukaali mnie" - a może sam siebie oszukujesz, bo bierzesz się za coś co Cię przerasta. Panowie troche pokory do siebie samych a nie tylko żale i smuty jak to was ktoś "oszukał" Jak Ci się twój ford zepsuje np. turbina Ci padnie a ty nie potrafisz jej sam wymienić bo Cie to przerasta to chodzisz i biadolisz że Cie Ford oszukał? ze Ci kit wcisnęli? sam sobie ten kit wciskasz a szukasz winnych dookoła.
Pozdrawiam Zachodniopomorskich fanatyków Forda oraz was forumowicze.
pr0zac, kupując ten kabel pisałem że potrzebuję nim podłączyć S-Maxa i kabel nie spełnia moich oczekiwań. Napisałem do sprzedającego maila opisującego problem i co w takiej sytuacji proponują ale juz nie raczyli odpowiedzieć ... Nie wnikam skąd są elementy do budowy tego interfejsu, ale mikrokontroler nie posiada żadnych znaków i nie działa. Na stronie sprzedającego nie ma informacji że jest to ELM 1.5. Za to na stronie elmelectronics.com jest informacja na jakich kontrolerach powinno to działać ... i mi nie działa - więc co, mam zamknąć morde w kubeł, nie odzywac się i cieszyc ze mam bardzo wartościowy kabel ... Sorry.
Odnośnie tekstów o trzymaniu lutownicy się nie wypowiem... nie znasz mnie wiec nie oceniaj poproszę.
Pozdrowienia.
nie nie ja absolutnie nie kierowałem swojej wypowiedzi tylko do Ciebie, masz rację nie znam Ciebie nie mam prawa oceniać. Znam tylko takie różne przypadki z różnych for internetowych bo miałem już kilka aut w swoim życiu nie zawsze to były fordy i zawsze też miałem interfejs do swojego auta, więc co za tym idzie śledziłem różne tematy z tym związane i widziałem nie jeden przypadek gdzie ktoś żalił się na kabel a summa summarum zawsze winny okazywał się użytkownik a nie sprzęt.
PS. a czy kabel który kupiłeś miał już wmontowany przełącznik do MS CAN?
marcink719 22-02-2013, 17:37 @liosty: ja mam elm-a v1.5 i działa aż miło. Czego nie możesz zrobić tym elmem? Albo co możesz?
@liosty: ja mam elm-a v1.5 i działa aż miło. Czego nie możesz zrobić tym elmem? Albo co możesz?
Tak jak napisąłem wyżej - nie mogę odczytać konfiguracji z BCM za pomocą ElmConfiga. Oczywiście inne softy wykorzytujące ogolny standard OBD2 działają - ElmConfig nie funguje z tym mikrokontrolerem.
no właśnie mój i wszystkich moich znajomych co im zamawiałem a było tego prawie 10sztuk też działają w 100% nikt nic nie zgłaszał że coś nie trybi :)
No bo to pewnie zalezy od tego co za układ siedzi w interfejsie - jedne będą działały inne nie. W moim nie jest opisany więc nie wiadomo co to jest ...
Panowie ale nie ma o co kruszyć kopii. Mam taki sam kabel jak @liosty i dokładnie ten sam błąd podczas odczytu BCM w takim samym samochodzie.
Inne modele działają bez zastrzeżeń.
Kolega @liosty sprawdzał na innym kablu i jest OK.
Znaczy że chyba nie problem z użytkownikiem.
z tego co mi już wiadomo to jest to wina softu, autor programu Civil powiedział że błąd ten zostanie poprawiony w nowej wersji oprogramowania.
Panowie, żeby nie zaczynać nowego tematu, a sprawa jak najbardziej w temacie. Możecie podać linka do sprawdzonych sterowników pod Win7 dla ELM327 z układem PIC 18F2480. Kombinuję ale bez rezultatu.
jak nie jest to żadne cudo ten ELM to sterowniki ze strony FTDI bo tylko do tego używa się sterowników.
http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm
Panowie, żeby nie zaczynać nowego tematu, a sprawa jak najbardziej w temacie. Możecie podać linka do sprawdzonych sterowników pod Win7 dla ELM327 z układem PIC 18F2480. Kombinuję ale bez rezultatu.
Wystarczy cofnąć się trochę w temacie...: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1955628&postcount=168
Drivery nie zależą od procka (PICa), tylko od zastosowanego układu konwertera RS232-USB... Najczęściej jest to układ FTDI i takie drivery wskazane są w tamtym poście.
Witam,
zmuszony do wykasowania błędów i zdiagnozowania autka, zainstalowałem sobie program.
I studiując sobie sczytany BCM zastanowiły mnie opcje włączania dziennych świateł. Jak zauważyłem można włączyć dzienne przy pozycji 0 i POS (dniewnyje hodowyje...) czyli jest to tryb skandynawski? A w opcji pod spodem mam "wyciszenie" świateł mijania (?)
Czy ktoś to sprawdzał u siebie, czy faktycznie z mniejszą mocą będą się świeciły halogeny jako dzienne?
Nie zdążyłem tego sprawdzić bo zajęty byłem inną diagnostyką i poznawaniem programu i wyładował mi się bateria w laptopie.
Pozdrawiam
urbanator 03-03-2013, 13:46 Witam kolegów,
Przeczytałem cały ten wątek i postanowiłem kupić ELM, by połączyć się moim s-maxem.
Czy ten może być?
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-diagnostyka-ford-ms-hs-can-cd-pl-i3013851319.html?braincode=1
A może macie jakiś sprawdzonych sprzedawców albo ktoś z forum sam coś takiego sprzedaje, to proszę na PW :D
pozdrawiam
Niewątpliwie ogromnym plusem jest wbudowany przełącznik (nie musisz sam kombinować już). Nie ma niestety zdjęć, więc ciężko ocenić jak to zostało zrobione. Na 100% będziesz miał pewność jak go podłączysz i zadziała. A czy zadziała, zależy od wielu czynników jak np. chipsetu, softu, systemu operacyjnego, sterowników itp.
A tak na marginesie to zupełnie przypadkiem znalazłem taki opis:
Interfejs wyposazony jest w NAJNOWSZY CHIP w wersji 1.4b oraz NAJNOWSZA POPRAWIONA WERSJE PLYTY GLOWNEJ bez wady konstrukcyjnej, ktora uniemozliwiala wspolprace z autami FORDA. Ponizej zrzut ekranowy z programu HYPER TERMINAL, ktory pokazuje, ze jest to PRAWDZIWA NOWA WERSJA 1.4b z obsluga protokolow FORDA
Faktycznie poprzednie mają jakiś błąd czy chwyt marketingowy?
...A tak na marginesie to zupełnie przypadkiem znalazłem taki opis:
Faktycznie poprzednie mają jakiś błąd czy chwyt marketingowy?
Dawno temu miały błąd w podłączeniu nogi z protokołem PWM (J1850)- zupełnie nas nie interesuje przy obsłudze jedynie z szyny CAN...
urbanator 03-03-2013, 14:46 Czyli co? można klikać?
aha. najnowszy program ELMconfig (aktualna wersja ) jest do ściągnięcia tylko ze stron rosyjskich?Z linku podanego przez Ciebie tedi_k w pierwszym poście wątku?
Tak jak było napisane - klikać można: każdy na własne ryzyko:one:
Prawie każdemu działa, niektórzy narzekają, że nie działa8)
Pod podanym linkiem zawsze jest najnowsza wersja ELMconfiga.
urbanator, skoro przeczytałeś cały wątek, to powinieneś wiedzieć... Według mnie ten interfejs nie będzie działał poprawnie, tzn ja kupiłem od tego sprzedającego i nie działa. Zobacz tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1962608&postcount=188
Upewnij się na jakim układzie jest ten interfejs. Jeśli na PIC18F2480 lub 2580 to OK, jesli na innym to ja bym nie ryzykował. Tzn, żeby było jasne - mój interfejs generalnie działa z wszystkimi programami do diagnostyski obd2, ale nie daje się przeczytac konfiguracji BCM za pomoca ElmConfiga.
Ja ostatnio zakupiłem ten interfejs:
http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i3014284782.html
po przerobieniu działa OK.
urbanator 03-03-2013, 19:43 Ok, ale rozumiem że trzeba go jakoś przerabiać :/, poza tym czy on obsługuje te słynne
MS, HS.
Szczerze, wolę dołożyć parę złotych i nie bawić się w przeróbki. Szukam interfejsa , który będzie działał bez zbędnych ceregieli. Kiedyś walczyłem z interfejsem do volvo i zaliczyłem porażkę. Nie chcę popełnić tego samego błędu.
Ale dziękuję za sugestie.
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/1-4a-2010-interfejs-elm-327-elm327-can-obd2-usb-i3051561242.html.
Może być? Dość obszerny opis ma, ale nie widzę czy trzeba go przerabiać.:(
Jeszcze jedno... na allegro jest dużo interfaceów obsługiwanych bluetoothem.
Jak one się sprawują? czy auto komunikuje się lepiej lepiej po kablu ?
I pozdrawiam
a teraz pytanie za 100 punktów do właścicieli S-Maxów/Mondeo4/Galaxy3:
na obecnym etapie funkcjonalności programu ELMConfig, po co modyfikować ELM327 do MS-CANa??
aby odczytać kody błędów z zegarów, modułów drzwiowych i parktronika?
IMO chyba nie warto
Jak czytam to jest problem z elmami z allegro, ktore mają już założony przełącznik - chyba lepiej jest kupić takiego ELMa, który bez problemu czyta konfigurację samochodu, czyta i kasuje błędy w module silnika, aut. skrzyni biegów i pompie ESP, niż takiego który ma już obsługę MS-CANa a HS-CAN nie bardzo w nim działa.
Bo na obecnym etapie rozwoju tego programu, to dla smax/mondeo4 to MS-CAN praktycznie nic nie wnosi!
urbanator 04-03-2013, 10:45 Mayak,
Czyli wynika z tego że najlepiej kupić takiego taniego elma za 37zł i też da radę?np:
http://allegro.pl/kb3a-kabel-interfejs-elm-327-obd2-ford-fiat-opel-i3048176340.html
dobrze, a co z tymi z komunikacją bluetooth?
Pozdrawiam
...i też da radę?...
A ja w kółko - albo da radę albo nie... To trochę loteria co akurat Chińczycy włożyli do tego pudełka. Bez kupienia nie da się nic mądrego powiedzieć poza stwierdzeniem "powinien dać radę"!.
Tu masz jeszcze tańszy (licząc z przesyłką): http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i3014284782.html
Z bluetoothem się do ELMconfiga nie nadają - nie trzymają niezbędnych reżimów czasowych potrzebnych do poprawnego odczytu/zapisu konfiguracji centralnej samochodu CCC.
urbanator 04-03-2013, 11:32 OK tedi_k, bardzo dziękuję szczególnie za wyjaśnienie kwestii BT, bo to też ważne.
pozdrawiam serdecznie.
Mayak,
Czyli wynika z tego że najlepiej kupić takiego taniego elma za 37zł i też da radę?np:
http://allegro.pl/kb3a-kabel-interfejs-elm-327-obd2-ford-fiat-opel-i3048176340.html
dobrze, a co z tymi z komunikacją bluetooth?
Pozdrawiam
czy ja jestem Duchem Świętym albo przedstawicielem chińskiego producenta, żeby gwarantować, że da radę?
na pewno nie wersję BLUETOOTH!! TYLKO USB
w swoim poprzednim poście odnosiłem się do tego posta kolegi Liosty: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1968551&postcount=208 - masz napisane 'kawa na ławę', podane na tacy z której aukcji działa - czy trzeba Ci coś jeszcze??????
?w czym problem?
urbanator 04-03-2013, 12:28 czy ja jestem Duchem Świętym albo przedstawicielem chińskiego producenta, żeby gwarantować, że da radę?
na pewno nie wersję BLUETOOTH!! TYLKO USB
w swoim poprzednim poście odnosiłem się do tego posta kolegi Liosty: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1968551&postcount=208 - masz napisane 'kawa na ławę', podane na tacy z której aukcji działa - czy trzeba Ci coś jeszcze??????
?w czym problem?
easy, easy. Już ok, kupiłem. Dzięki za rady i wyrozumiałość.
No juz miałem coś pisać, ale mnie Mayak uprzedził :D Nic dodac nic ując ... :)
jest nowy ELMConfig - wersja 0.2.5
zmiany:
- obsługa modułu SRM (voice control) w ff2
- czytanie centralnej konfiguracji w Mondeo4/Smax w oddzielnym oknie i po angielsku
- drobne zmiany
pełny changelog: http://ffclub.ru/topic/302511/go_post/13677998/
pobieranie tak jak zawsze: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
- czytanie centralnej konfiguracji w Mondeo4/Smax w .... i po angielskuWreszcie ;-) ...choć z Twoją pomocą i po "wschodnio-chińskiemu" (czyt. "z Cyrylicą") też się dało ;-)
Witam,
pytałem się wcześniej i nie uzyskałem odpowiedzi... więc musiałem sam sprawdzić. A chodzi o tryb skandynawski i aktywację w elmconfig-u.
Aktywując tak jak na poniższym obrazku uzyskujemy palenie świateł w pozycji 0 i AUTO ze zmniejszoną jasnością (oszczędzamy żarówki) a w trybie POS palą się z normalną mocą.
Nie zdążyłem sprawdzić czy w trybie auto jak się ściemni to przełączą się na normalną moc. Logiczne jest, że tak.
Pozdrawiam
urbanator 07-03-2013, 15:18 Witam,
koledzy, ELM doszedł do mnie i już poinstalowałem potrzebne drivery.
Podłączyłem się do auta, odpaliłem ELMconfiga i nie mogę otworzyć portu.
System (Ws 7 ) przypisał port 32, i domyślnie taki widnieje na pierwszej zakładce po odpaleniu programu.
Jest jakiś myk na to?
Pozdrawiam serdecznie
Sprawdź w menedżerze urządzeń,do którego portu przypisało ELM.Ja mam na 5.
urbanator 07-03-2013, 16:12 Tak, oczywiście.
Pisałem ,że system przypisał COM32.
Tak też widnieje w programie ELMconfig.
Sprawdziłem komunikację programem MAXI TEST DEMO, i ten się połączył i czytał dane auta. Niestety jest to demo i tylko mogę zczytać dane.
Pozdrawiam
Obniż port we właściwościach na np.5 i wtedy sprawdź.
urbanator 07-03-2013, 17:31 Nawet jak jest "zajęty"?
Nie spowoduje to jakiś problemów?
Dobra, zrobiłem na COM5.
wyskakuje mi okienko:
" CORRECT RESPONSE FROM ELM TIMED
RECEIVED RESPONSE TO REQUEST AT-Z"
qrka, nawet z moim angielskim nie rozkminię tego.
Wcześniej na COM32 miałem po prostu " not correct COM" i numer błędu zdaje się 8002.
echhh, sie mi zachciało...:)
larkowiec 07-03-2013, 21:32 Nawet jak jest "zajęty"?
Nie spowoduje to jakiś problemów?
Spróbuj ustawić w systemie wolny port (o niskim numerze) a później w programie. Później prędkość łącza:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1886236&postcount=93
Możesz to zrobić w ciepełku off-line.
urbanator 08-03-2013, 07:09 cliner, larkowiec,
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
prędkość miałem 19tys z hakiem.
Przy teście prędkości w offline wyskakuje
" RUN-TIME ERROR 8012.
ERROR READING COM DEVICE"
Serdeczności
Zakupiłem tego elm z linku kolegi Liosty i teraz wszystko śmiga, brak błędów jak przy poprzednim zakupie.
Pozdrawiam.
Robert
Czyli tak jak pisałem: kupić dobrego elma a nie sugerować się tym że przerobiony
urbanator 10-03-2013, 18:42 Witam.
Walka z elmem trwa :D
mam pytanie, czy ktoś wie co oznacza:
"run-time error '8020' error reading comm device"?- wyskakuje mi to przy speed teście w programie ELMConfig
"wujek" google coś pisze, że to oznacza problem z komunikacją z urządzeniem. ale co za problem?
Zastanawiam się czy nie zainstalować elm na vista w starym laptoku.
Acha - zrobiłem COM5 zgodnie z sugestią aby obniżyć porty i obniżyłem prędkość do 19200
Pozdrawiam
boniek83 11-03-2013, 10:16 Jest już nowy ELMConfig 0.2.5. Moduł BCM jest przetłumaczony na angielski.
http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
Sie nie czytalo postow wczesniejszych....w piatek go testowalem...nawet dobrze przelozony...troszke inaczej sie go obsluguje,ale jest much better..:D
boniek83 11-03-2013, 12:08 Masz racje. Umknęła mi jedna strona z postami. Sorki za zamieszanie.
Pagoda1979 12-03-2013, 11:18 Witam,
Otrzymuję taki komunikat jak chcę zainstalować aplikację.
Component 'mscomm32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.
Zaznaczam, ze mam 64 bitowy system w kompie.
Czy jest ktoś mi w stanie pomóc?
Piotr
Zainstaluj potrzebne biblioteki,sa w pierwszym poscie tego tematu.
kolopeter 11-04-2013, 13:30 czy ktoś próbował ustawić opcje foteli z pamięcią i czy wtedy zadziała zmiana kąta lusterek przy cofaniu?
wątpię żeby to zadziałało - zwykłe lusterka nie mają 'kodera', który przekazywałby do komputera zwrotną informację w jakim położeniu jest w danej chwili lustro
kolopeter 12-04-2013, 12:25 witam ponownie.
Po różnych próbach z elmem ...
Na win7 64bit nie chce mi się połączyc. Może dlatego ,że mam zainstalowany vmware , a on coś miesza z usb. z win xp połączył mi się bez problemów. inne programy pod win7 64 bit łaczą się bez problemów. troszke to dziwne.
Elmconfig pod s-maxem jest troszke uboższy w konfiguracje np. czasów.
Dałem zczytywanie CCC przy działającym silniku. Silnik zgasł i pojawił sie błąd "usterka silnika" po skasowaniu bledów elmem silnik odpalił. troszkę się przestraszyłem:)
i teraz tak dla pewności:
zapisanie konfiga:
bcm-procedures-read ccc from bcm
nastepnie cental configuration - save ccd
jakbym zrobił jakieś zmiany, to daje "write ccc to bcm"
i pare pytań :
czy to co u góry jest poprawne?
czy reset module jest bezpieczne
czy po reset module trzeba puściś write ccc to bcm?
takie mam wrażenie jakbym skasowac jakies ustawinienia lamp. a narazie nie chcę używać magicznego write :)
edit:
więc nie skasowałem żadnych ustawień. poprostu szarówa i dlatego lampy się cały czas paliły.
jeszcze pytanie:
na ile jest poprawne zczytanie ccc, bo jak tak patrzę po opcjach w cental configuration w tych pięciu zakładkach, to mam wrażenie,ze powinno być troszke inaczej.
chyba mam bi-xenony a w konfigu lamp widze gdl system with dynamic adjust. no niby jest to doświetlanie zakrętów, ale osobiście wybrałbym inną opcję :) narazie szukam co oznaczają pewne funkcje, więc moge pisać bzdury :)
ps. od polecanego sprzedawcy otrzymalem chyba elma 1.5 . przynajmniej tak mi raportuje jakiś programik.
i co da przerobienie elma , jeśli reszta podfunkcji dla ms-can ma tylko reset modulu, no i ewentualnie read/clear dtc
Dałem zczytywanie CCC przy działającym silniku. Silnik zgasł i pojawił sie błąd "usterka silnika" po skasowaniu bledów elmem silnik odpalił. troszkę się przestraszyłem
bardzo dziwny pomysł robić to na chodzącym silniku
po co??????
czy to co u góry jest poprawne?
tak
czy reset module jest bezpieczne
tak, to tylko restart
czy po reset module trzeba puściś write ccc to bcm?
nie trzeba, nie ma potrzeby
i co da przerobienie elma , jeśli reszta podfunkcji dla ms-can ma tylko reset modulu, no i ewentualnie read/clear dtc
w smaxie nic wiecej nie da, a w cmaxie da dużo
kolopeter 12-04-2013, 14:20 jeszcze co do problemu z win 7 64 bit. Ludzie piszą ,że im działa.
u mnie :
" CORRECT RESPONSE FROM ELM TIMED
RECEIVED RESPONSE TO REQUEST AT-Z"
lub
rut time error 8020.
Jeden z kolegów miał ten problem,ale rozwiązania nie znalazłem.
interfejs usb to prolific.
Dla przypomnienia dodam ,że elm działa na win xp, zaś na win 7 64 bit inne programiki działają.
Konfiguracja prędkości z tymi samymi błędami. Próbuje bez podpiętego samochodu.
I nie jest to problem z ustawionym comem.
Access port wysyła komendy i odbiera w drugim oknie. nie wiem ,czy to błąd, ale wysylam test, a otrzymuje:
te
st
czasami otrzymuje pełne slowo w jednym ciągu
edit :
no i win 7 64 bit także działa. dostarczone z kablem drivery są słabe.
ściągnąlem do prolifica nowe ze strony i odpalił bez problemów
wersja 1.5 zglaszająca się jako prolific.
http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41
edit 2:
co sie stanie, gdy przerwie sie wgrywanie ccc? czy można powtarzać wgrywanie do oporu?
jak długo trwa wgrywanie konfiguracji ccc? zgrywanie kilkanascie sekund przy ustawieniach 38400
kolopeter 16-04-2013, 13:04 a tak dla podbicia tematu...
zmieniłem opcje odpowiedzialną za fotele , na te z pamięcią i dało to tyle, że lusterka przy wrzuceniu na wsteczny zaczęły jeżdzić. niestety tak jak koledzy pisali, ,że nie ma sygnału z pozycji lustra i pojechały w dół i w bok. więc wydaje mi się, że jakby dorwac takie lustra , które mają "kodera" to opcja ta mogłaby zadziałać. Zawsze to jakiś mod :)
szkoda, ze jest tak mało opcji do darmowego tuningu.
interesuje mnie jeszcze opcja shift indicator -- wie ktos co to jest ?
i jeszcze homesafe lighting. Mam to aktywne,zaś w elmie pokazuje without.
larkowiec 16-04-2013, 18:52 opcja shift indicator -- wie ktos co to jest ?
Wydaje mi się, że to jest wskazanie "optymalnej" zmiany biegu.
w FF2 zowie się to eco shift, oznacza podpowiadanie kiedy wrzucić wyższy bieg (pod kątem najniższego zużycia paliwa) - ale oprócz aktywowania wyświetlania w zegarach wymaga to także specjalnej wersji oprogramowania silnika (PCM), ponieważ do od niego idzie informacja, że już warto zmienić bieg na wyższy
Slartibartfast 17-04-2013, 08:54 homesafe lighting to najprawdopodobniej przedłużenie świecenia postojówek po zamknięciu bryki
Powinien byc timing ustawienia tych swiatel.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
kolopeter 17-04-2013, 21:02 a czy ktoś zmieniał typ silnika. kurka. nie wiem ,czym się różni 140 vs. 163, ale to by bylo za proste :) i pewnie byłoby głośno o tym :) jakkolwiek fajnie pomarzyć :)
fajnie pomarzyć
tak możnaby długo i powstałaby dłuuuuuga 'wish list' ;)
http://www.ucdsys.ru/?p=150#more-150- jest rosyjski program który "robi" wersję 163 z 140, ale:
- na razie działa w FF3
- program jest płatny i każde użycie zaawansowanych funkcji (np. powyższej) dodatkowo kosztuje jeden 'kredyt' (wart 500 RU, czyli ok. 50zł)
- zamiana 140 na 163 to nie kwestia zaznaczenia jakiejś opcji w jakimś miejscu, ale wgrania nowej kalibracji do PCMa (modułu sterującego silnikiem), czyli mniej-więcej program robi to samo co firma tuningowa z tą różnicą, że program wgrywa oryginalny firmware Forda
z ciekawostek, to ten program też potrafi "zamienić benzynowy silnik 2.0 EcoBoost 200 KM na wersję 240 KM i kilka innych rzeczy: http://www.ucdsys.ru/?page_id=57
kolopeter 19-04-2013, 08:48 to znaczy ze idsem da się wrzucić kalibracje do pcm i powinno dzialac?
klon idsa można kupić za 250-300 zielonych
Slartibartfast 19-04-2013, 10:31 Ale 163 nie różni się tylk softem od 140. Na pewno ma inny intercooler (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1760656&postcount=322)
Choć jeśli heko potrafi z obu wersji wyciągnąć 180KM tzn, że na fabrycznym intercoolerze 140-ka spokojnie wytrzyma 163
|
|