BARNEY
07-06-2015, 16:09
http://allegro.pl/ford-s-max-lift-nagrzewnica-elektryczna-2014-rok-i5426679517.html#imglayer
dla zainteresowanych montazem.
dla zainteresowanych montazem.
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] nagrzewnica elektryczna PTC - jak zamontować ? BARNEY 07-06-2015, 16:09 http://allegro.pl/ford-s-max-lift-nagrzewnica-elektryczna-2014-rok-i5426679517.html#imglayer dla zainteresowanych montazem. mkk1 18-06-2015, 11:20 Według mojego vinu (WF0GXXGBBGBJ67254) mam : Z dod. nagrzewn. Bez dodatkowej nagrzewnicy Sterowanie nagrzewnicy alt. typ A I zgłupiałem , mam nagrzewnicę czy nie ? Pytanie dość istotne , bo nie mam grzanej przedniej szyby i jakby co to bym sobie dołożył przed zimą :) Uprzedzając pytanie , autko mam od niedawna i nie było okazji zimą sprawdzić M weuek 18-06-2015, 11:41 Ja też tej nagrzewnicy nie mam według VINu, a z powodzeniem z niej korzystam, do oszraniania szyby przedniej też. Po alternatorze tez trudno poznać, bo ma tylko 105A. Ona działa nie tylko w zimie. Jak będzie jakiś chłodny dzień (a najlepiej noc bądź o pranku), to możesz odpalić zimny silnik i ustawić temperaturę na 28*C, ale koniecznie bez ogrzewania tylnej szyby i lusterek. Wtedy powinna zacząć pracować nagrzewnica elektryczna. Przynajmniej tak jest u mnie. Mondeo ma też informacje o jej pracy na zegarach, tylko nie wiem czy w wersji z czerwonym wyświetlaczem nie trzeba tego osobno aktywować kabelkiem, tak jak w fokusie mk2. mayak 18-06-2015, 12:05 WF0GXXGBBGBJ67254 "With PTC heater" więc była gdy auto zjeżdżało z linii produkcyjnej ;) pgrob 18-06-2015, 12:39 Mondeo ma też informacje o jej pracy na zegarach, tylko nie wiem czy w wersji z czerwonym wyświetlaczem nie trzeba tego osobno aktywować kabelkiem, tak jak w fokusie mk2. Mondeo ma informację o PTC na zegarach pod warunkiem, że wgrasz rosyjski soft. Dotyczy tylko Converse+. Na czerwonych zegarach nie ma takiej informacji. mkk1 18-06-2015, 13:13 Ok dzięki, to sprawdzę o poranku kiedyś :) Swoją drogą , co to za pomysł ,nagrzewnica i brak ogrzewanej szyby :P weuek 18-06-2015, 16:43 Swoją drogą , co to za pomysł ,nagrzewnica i brak ogrzewanej szyby :P Ano nie każdy lubi oglądać świat przez druciki. Kasiarz 17-10-2015, 16:20 Dzisiaj i ja dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy nagrzewnicy elektrycznej w Galaxy MK3 z silnikiem 1,8 TDCI. Nie ma mrozów, więc test pobieżny w celu sprawdzenia czy w ogóle działa. Nagrzewnica włącza się po ustawieniu temperatury powyżej 25*C przy wyłączonej klimatyzacji. W pierwszej minucie pobór prądu mierzony miernikiem cęgowym wynosił około 27A. W drugiej minucie podskoczyło do około 50A i dało się wyczuć różnicę w temperaturze powietrza, w trzeciej minucie na chwilę skoczyło do 62A i wtedy już grzało na prawdę dobrze. Jak przyjdą mrozy (oby jak najpóźniej), wtedy pomierzę temperatury. Nagrzewnica uruchamia się również po włączeniu max grzania przedniej szyby z włączoną automatycznie klimatyzacją i grzaną tylną szybą. Pobierany prąd był podobny do pierwszej opcji uruchamiania. Zmniejszając temperaturę do 25*C słychać że zmieniają się ustawienia przesłon w nawieje i w tym samym momencie zostaje wyłączona nagrzewnica. Przestrzegam przed stosowaniem przewodów o zbyt małym przekroju. Ja zastosowałem taki https://www.ematador.pl/pl/p/Przewod-silikonowy-8AWG-6.8mm8.37mm2-czerwony/366 . W tabeli nie został uwzględniony ale prąd chwilowy to 200A, izolacja do 200*C. Przewód o przekroju 2 mm przy 65A topił izolację po paru minutach :) Oryginalna, prądowa kostka nagrzewnicy poszła do kosza, a w jej miejsce wlutowałem konektory XT150 https://www.ematador.pl/pl/p/Konektor%2C-zlacze-XT150-Gniazdo%2C-female%2C-czarny/623 i https://www.ematador.pl/pl/p/Konektor%2C-zlacze-XT150-Wtyk%2C-male%2C-czarny/624 Wiązka sterujący była już przygotowana przez fabrykę, zmiany Elmconfig-iem zrobiłem sam za pomocą ELM327 v3 FORD USB na chipie STN1170 Viaken http://archiwum.allegro.pl/oferta/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4532478316.html#tabsAnchor personiusz 17-11-2015, 19:26 Witajcie zainteresowany założeniem nagrzewnicy Ptc do mojego s maxa w benzynie postanowiłem zrobić mały tutorial. Pierwsze co to sprawdziłem czy mam odpowiednie wiązki sterujące i zasilające, okazało się że w benzynie mam już wiązki od sterowania ptc a jedynie brak zasilania. Nie stanowi to większego problemu trzeba tylko podać zasilanie plus bezpośrednio z aku. Oczywiście nie wolno zapomnieć o bezpiecznik 80 A w miejsce F 16 w skrzynce w komorze silnika. Przewód musi być odpowiednio gruby dodatkowo dajemy go w peszelu, mocujemy go opaskami do grodzi silnika do wiązki głównej. Teraz najgorsza część trzeba ten przewód przełożyć przez gumowy łącznik, który jest z tyłu za schowkiem. W tym celu należy schowek wyjąć, nie jest to trudne kilka śrubek i gotowe. Można też koło tego przejścia zrobić otwór w grodzi przełożyć kabel i uszczelnić, ja tak zrobiłem. Teraz trzeba się zabrać za montaż samej nagrzewnicy, nie jest to czarna magia, należy intuicyjnie odkręcić wszystko co nam zasłania zaślepkę od ptc. Można teraz założyć ptc i podłączyć przewody sterujące zasilania oraz masę, co do samej masz śmiało można ją dać właśnie od tego wzmocnienia, które trzeba było odkręcić by złożyć ptc. Montujemy wszystko na odwrót na gotowo, pozostaje tylko aktywacja w gem ptc i gotowe, jeśli ktoś dodatkowo posiada zmodyfikowany Rom dzięki kolego Leszczu, to pojawi mu się wizualizacja ptc, i to na tyle i mamy dodatkowe ciepełko z aucie. Poniżej podaje zdjęcia z dużej rozdzielczości by było wszystko dokładnie widać. Wszystkich fotek jeszcze nie ma ale w trakcie montażu zrobię i wstawię je tutaj. http://saymon.cba.pl/ptc/1.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/2.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/3.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/4.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/5.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/6.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/7.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/8.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/9.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/10.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/11.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/12.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/13.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/14.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/15.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/16.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/17.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/18.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/19.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/20.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/21.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/22.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/23.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/24.jpg http://saymon.cba.pl/ptc/25.jpg michus 19-11-2015, 17:25 http://olx.pl/oferta/ptc-nagrzewnica-ford-focus-mk2-c-max-CID5-IDcBQLr.html personiusz 19-11-2015, 20:18 http://olx.pl/oferta/ptc-nagrzewnica-ford-focus-mk2-c-max-CID5-IDcBQLr.html Taka droga można już taką kupić za 60 zł nawet swoją kupiłem za 99 idealną. leszcz 20-11-2015, 19:47 Witajcie zainteresowany założeniem nagrzewnicy Ptc do mojego s maxa w benzynie postanowiłem zrobić mały tutorial. extra klasa !!!!! GrATULACJE :D peter79 05-12-2015, 16:27 Może tu ktoś podpowie bo zgłupiałem co z tą dodatkową nagrzewnicą? Główne funkcje Data produkcji: 05.10.2011 Model pojazdu: S-Max/Galaxy 2006- Typ nadwozia: 5-drzwiowy SAV Wersja: Seria 60 Silnik: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C Przekładnia: 6-bieg.prz.Powershift 6DCT450- MPS6 Napęd: LHD FWD Przełożenie przekładni głównej: 4.067/2.905 Norma emisji spalin: Emisja Etapu V Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp. Obszar: (+)"F" Lakier: Moondust Silver (metalik) Materiał we wnętrzu: Windsor Perf / Ebony Mniej ważne funkcje Sterowanie nagrzewnicy alt. typ A Bez Nagrzewnicy Z dod. nagrzewn. jarowo 18-12-2015, 19:36 Witajcie zainteresowany założeniem nagrzewnicy Ptc do mojego s maxa w benzynie postanowiłem zrobić mały tutorial. Fajny opis, warsztat sobie liczy za montaż w przypadku gdy są kable 100 zł, jeżeli brak kabli trzeba dodatkowo zapłacić 250 zł. Niestety w moim autku okazało się ze nie ma kabli więc montaż 350 plus nagrzewnica. Zastanawiam się czy warto. totek2 18-12-2015, 20:06 Warto, ale zrobic samemu :) Wysłane z mojego ALE-L21 personiusz 18-12-2015, 23:05 Fajny opis, warsztat sobie liczy za montaż w przypadku gdy są kable 100 zł, jeżeli brak kabli trzeba dodatkowo zapłacić 250 zł. Niestety w moim autku okazało się ze nie ma kabli więc montaż 350 plus nagrzewnica. Zastanawiam się czy warto. Zrób to samemu i koszt masz p 90 procent mniejszy mi to zajęło 2 godz na luzie więc nic trudnego a efekt jest stosować się wegług mojego opisu i wszystko gra. Bump: Warto, ale zrobic samemu :) Wysłane z mojego ALE-L21 oczywiście że warto samemu bo to nic trudnego jest. jarowo 19-12-2015, 09:47 Zrób to samemu i koszt masz p 90 procent mniejszy mi to zajęło 2 godz na luzie więc nic trudnego a efekt jest stosować się wegług mojego opisu i wszystko gra. Bump: oczywiście że warto samemu bo to nic trudnego jest. Gdyby mi tylko brakowało wiązki zasilania to pewnie bym się odważył, ale dorobić wiązkę sterowania to już za dużo na moje możliwości. artur1970 19-12-2015, 10:13 , ale dorobić wiązkę sterowania to już za dużo na moje możliwości. Wiązka sterowania - ładnie to nazwałeś :one: Twoje obawy są wyolbrzymione, możesz się obawiać podłączenia wiązki z 15 kabelkami, ale w tym przypadku? weuek 19-12-2015, 10:33 Niestety w moim autku okazało się ze nie ma kabli więc montaż 350 plus nagrzewnica. Moim zdaniem to nawet za tyle warto. Zdecydowanie nie chciałbym diesla bez tego, bo musiałbym pół roku marznąc w aucie jeżdżąc po mieście. Klimatyzacja latem i nagrzewnica elektryczna zimą to dwa podstawowe urządzenia poprawiające komfort podróży w aucie. personiusz 19-12-2015, 14:56 Panowie nie róbmy problemu nie wiadomo jakiego nawet jeśli nie ma wiązki sterowania to dołożyć dwa przewody z kostki od gema to chyba nie problem ,bo warsztat zrobi to w 15 min a skasują 400 zł więc moim zdaniem a nie jestem super fachowcem dołożenie tych przewodów to pikuś ,no chyba że komuś się nie chce poprostu i woli zapłacić jego też taka wola. Ale ja wychodzę z założenia że lepiej samemu spróbować a jak się nie da to wtedy warsztat. Raschey 20-12-2015, 07:37 Mam takie ogólne pytanie odnośnie nagrzewnicy w Mondeo MK4. Czy była ona standardowo montowana od jakiejś wersji wyposażenia ? Tak jak np. Convers+ był w każdym Mondeo od wersji Titanium-tak przynajmniej czytałem. personiusz 20-12-2015, 07:49 Mam takie ogólne pytanie odnośnie nagrzewnicy w Mondeo MK4. Czy była ona standardowo montowana od jakiejś wersji wyposażenia ? Tak jak np. Convers+ był w każdym Mondeo od wersji Titanium-tak przynajmniej czytałem. Ja powiem tak ja mam benzynę i nie miałem pewnie w benzynach które idą w zimne rejony świata będzie taka nagrzewnica skoro ja miałem same przewody tylko bez nagrzewnicy a auto z niemiec jest ,co do diesla to pewnie każdy ma choć głowy nie daję za to ,ale i tak warto dołożyć do benzyny takie ptc ponieważ ładnie szybko się wnętrze nagrzewa i zawsze mamy dodatkowy bajer w aucie ,ja mam alternator 150-tkę więc w zupełności daję radę .Zrobiłem poradnik z dużymi fotkami więc wszystko widać jak na dłoni ,jest wyżej w postach.Polecam. mm32 20-12-2015, 08:16 co do diesla to pewnie każdy ma choć głowy nie daję za to Nie jeden titanium nie posiada w dieslu takiej nagrzewnicy. personiusz 20-12-2015, 08:24 Nie jeden titanium nie posiada w dieslu takiej nagrzewnicy. Dzieki za uświadomkę mi pozdro jvc 20-12-2015, 09:32 U mnie nie było, była tylko wiązka w kokpicie, zasilania brak. jarowo 20-12-2015, 10:15 U mnie brak wszystkiego, pewnie dlatego ze to krajowe auto. mm32 20-12-2015, 10:49 U mnie brak wszystkiego, pewnie dlatego ze to krajowe auto. Nie przesadzaj.Mój także jest krajowy a ma w oryginale nagrzewnicę. personiusz 20-12-2015, 11:06 U mnie nie było, była tylko wiązka w kokpicie, zasilania brak. Ja miałem identycznie to samo i założyłem przewód z aku z bezpiecznikiem do zasilania jak w poradniku widać i działa wszystko jak trza nie ma dużego problemu z tym trochę chęci i z 2 godz wolnego. armator 20-12-2015, 18:49 Nie jeden titanium nie posiada w dieslu takiej nagrzewnicy. O tak, Marcin sprawdzał u mnie i brakuje zasilania :-( wersja titanium X na rynek PL Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka personiusz 20-12-2015, 19:05 O tak, Marcin sprawdzał u mnie i brakuje zasilania :-( wersja titanium X na rynek PL Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka Zasilanie to pikuś jest dwie godz i po kłopocie heh. koszka 21-12-2015, 23:23 Koledzy tak podsumowując czy nagrzewnica z volvo np. taka http://allegro.pl/volvo-s40-ii-v50-nagrzewnica-elektryczna-04-08-i5799119468.html lub z focusa http://allegro.pl/ford-focus-mk2-nagrzewnica-elektryczna-3m5118k463-i5833316793.html będzie pasowała do mondeo mk4 . proszę o pilna odpowiedź personiusz 22-12-2015, 05:41 Koledzy tak podsumowując czy nagrzewnica z volvo np. taka http://allegro.pl/volvo-s40-ii-v50-nagrzewnica-elektryczna-04-08-i5799119468.html lub z focusa http://allegro.pl/ford-focus-mk2-nagrzewnica-elektryczna-3m5118k463-i5833316793.html będzie pasowała do mondeo mk4 . proszę o pilna odpowiedź Hej tak będzie pasować jak ulał to jest to samo ceny są fajne ale osobiście kupiłbym tą za 79 zł bo jej stan jest lepszy wizualnie niż tej za 49 zł ja swoją kupiłem za 90 zł, więc cena jest dobra na nią, jeszcze raz TAK BEDZIE NA 100 PROCENT PASOWAĆ. koszka 23-12-2015, 21:56 koledzy mam jeszcze pytanie . Jakiej powinien być grubości przewód od nagrzewnicy do bezpiecznika 80 A ( plusowy)? mm32 23-12-2015, 21:59 W oryginale jest 10mm2. koszka 23-12-2015, 22:02 czyli 10mm kwadrat wystarczy, i masowy taki sam? a czy jakieś wymagania odnośnie izolacji? mm32 23-12-2015, 22:03 Masowy taki sam,izolacja standardowa 48V wystarczy,czy chodzi Ci o rodzaj izolacji guma,pvc itp.itd ? koszka 23-12-2015, 22:06 może po prostu o jaki w sklepie pytać? :) jakie oznaczenia? mm32 23-12-2015, 22:09 W sklepie będzie ciężko o przewód na napięcie 48V (tzw. samochodowy),zaproponują Ci 230V/400V troszkę grubszy bo ma więcej izolacji.Jak najbardziej taki wystarczy.No chyba,że chcesz w izolacji gumowej,to wtedy uderz do sklepu ze spawarkami ;). koszka 23-12-2015, 22:14 a gdzie najlepiej szukać takiego samochodowego? mm32 23-12-2015, 22:17 Na portalach aukcyjnych spróbuj. radek70 23-12-2015, 22:26 Ja kupiłem wiązkę z Kugi do Focusa i wyprułem czarny/czerwony 10mm2. Nie wiem jak to się ma do mondka :) Nie musiałem zarabiać oczek. mm32 23-12-2015, 22:27 Rynek wtórny to także jest dobry pomysł :). koszka 30-12-2015, 10:34 koledzy co może być nie tak, że jak podłączyłem nagrzewnice do plusa , masy i wtyczkę sterującą nagrzewnica grzeje cały czas bez względu na to , czy silnik jest włączony czy nie. Oczywiście jest uruchomiona w elmconfig mm32 30-12-2015, 10:40 Wtyczkę sterującą dorabiałeś sam,czy była w aucie ? koszka 30-12-2015, 10:49 sterująca była w aucie mm32 30-12-2015, 10:53 Jak sterujaca była w aucie to niema co zabardzo przy reszcie zepsuć.Nagrzewnica jest od jakiego auta ? personiusz 30-12-2015, 10:56 No właśnie jeśli była sterująca to działać musi ją tak miałem no chyba że coś jest nie tak z samą ptc może być uszkodzona w jakiś sposób bo w innym przypadku musi to działać koszka 30-12-2015, 10:57 nagrzewnica jest od smax , ale rozkręciłem dzisiaj nagrzewnice i chyba była zalana bo tak wygląda w srodku ( zdjęcia) czyli pewnie jakieś zwarcie, Czy da się to jakoś naprawić czy tylko do smieci się nadaje? mm32 30-12-2015, 10:58 No to masz sprawcę,trzeba odesłać do kupujacego ;). kasztan 30-12-2015, 10:59 Wszystko pordzewiałe :( personiusz 30-12-2015, 11:00 No kolego ewidentnie widać że jest coś nie tak z nią wygląda faktycznie na zalana więc na bank to jej wina jest wymień ma inną koszka 30-12-2015, 11:03 powiedzcie mi koledzy jeszcze , czy jak jest wszystko w porządku z nagrzewnicą to czy może pojawić się taka usterka, że będzie grzała cały czas tak jak ta uszkodzona? mm32 30-12-2015, 11:04 No chyba,że chcesz ją naprawić :one: Tak powinna wyglądać: Bump: powiedzcie mi koledzy jeszcze , czy jak jest wszystko w porządku z nagrzewnicą to czy może pojawić się taka usterka, że będzie grzała cały czas tak jak ta uszkodzona? Może to świadczyć o uszkodzonym BCM'ie co można uznać za mało prawdopodobne... koszka 30-12-2015, 11:08 jak czyściutka. Czyli jeśli nagrzewnica nie ma , żadnego mechanicznego zwarcia to powinno być wszystko ok? mm32 30-12-2015, 11:11 Tak,no chyba,że ta uszkodzona nagrzewnica uwaliła Ci BCM'a czego Ci nie życzę :( koszka 30-12-2015, 11:15 ale czym by się to objawiało to uwalenie ( raczej wszystko działa ok ) oprócz uszkodzonej nagrzewnicy mm32 30-12-2015, 11:20 W BCM'ie jest jakiś układ elektroniczny(pewnie tranzystor + kilka elementów pasywnych),które sterują tą nagrzewnicą.Jeśli coś się w BCM'ie uszkodziło to jedynie ten układ,czyli reszta auta działa.Może się ten układ nie uszkodził-nie wiem jak jest zabezpieczony przed takimi niespodziankami-trzeba być dobrej myśli. radek70 30-12-2015, 13:23 Na forum zdarzyło się przebicie tranzystora sterującego IRL1404 w jednej z trzech sekcji grzałki i akumulator padł po kilku godzinach. Po wymianie tranzystora nie było innych uszkodzeń. Grzałka ewidentnie leżała w błocie na szrocie. koszka 30-12-2015, 13:33 W BCM'ie jest jakiś układ elektroniczny(pewnie tranzystor + kilka elementów pasywnych),które sterują tą nagrzewnicą.Jeśli coś się w BCM'ie uszkodziło to jedynie ten układ,czyli reszta auta działa.Może się ten układ nie uszkodził-nie wiem jak jest zabezpieczony przed takimi niespodziankami-trzeba być dobrej myśli. BCM raczej cały, dzisiaj przy wgrywaniu konfiguracji bez PTC wszystko poszło ok mm32 30-12-2015, 13:45 BCM raczej cały, dzisiaj przy wgrywaniu konfiguracji bez PTC wszystko poszło ok To nic nie oznacza,ale jestem dobrej myśli. koszka 30-12-2015, 13:47 No nie strasz Wszystko działa , najwyżej nie będzie działała nagrzewnica (nie wiem czy jeszcze będę montował) trochę się przestraszyłem, że może się auto spalić jak tek bez kontroli będzie grzała :) mm32 30-12-2015, 13:49 No,nie ma żartów. koszka 30-12-2015, 14:05 tej starej na pewno nie założe, tylko tak naprawdę to nie mamy zadnej kotroli nad nagrzewnicą -tylko komputer nią steruje mm32 30-12-2015, 14:46 tylko tak naprawdę to nie mamy zadnej kotroli nad nagrzewnicą -tylko komputer nią steruje Sorry za OT,ale to tylko nagrzewnica,bez chłodzenia spali sie drut spiralny i po zawodach,ale pomyśl sobie co w przypadku takiego ACC,kiedy auto ma za Ciebie zahamować :diabel2: piniu10 30-12-2015, 21:12 Czy po przekreceniu kluczyka tez u was rusza nagrzewnica? Na wyświetlaczu procenty rosną. O dziwo szyba przednia się nie da się załączyć przed uruchomieniem silnika. Jedyne co zauważyłem to to że jak przekreceniu kluczyk a wentylator jest na off to informacja jest ze nagrzewnica jest wyłączona. Gdy wentylator jest włączony rusza zaraz po kluczyku. To normalne? Czy nagrzewnica jest włączana dopiero po uruchomieniu wentylatora? Patrząc na to co pokazuje wyświetlacz to chyba tak. koszka 30-12-2015, 21:39 Sorry za OT,ale to tylko nagrzewnica,bez chłodzenia spali sie drut spiralny i po zawodach,ale pomyśl sobie co w przypadku takiego ACC,kiedy auto ma za Ciebie zahamować :diabel2: czyli jak będzie niekontrolowane grzanie to raczej spali się nagrzewnica a nie całe auto ? pytam poważnie :) mm32 30-12-2015, 21:42 Jeśli przyjąć,że jest identycznie skonstruowana jak farelka to spali się drucik i wszystko,bo ten drucik spiralny musi być chłodzony-musi być odbierane z niego ciepło.Poza tym nie wiemy,czy nie ma tam jakichś termistorów zabezpieczających-np.takich jak w żelazkach. koszka 30-12-2015, 21:45 to trochę mnie uspokoiłeś, bo jestem przewrażliwiony po tej wpadce z moją zamoczoną nagrzewnicą mm32 30-12-2015, 21:47 Kupisz nową,ściągniesz klapkę-będzie wyglądać jak nowa,możesz montować i spać spokojnie ;). radek70 30-12-2015, 21:59 czyli jak będzie niekontrolowane grzanie to raczej spali się nagrzewnica a nie całe auto ? pytam poważnie :) Po wielu groźbach, nie zarejestrowano na tym forum spalenia auta przez niewłaściwie działającą nagrzewnicę PTC. koszka 30-12-2015, 22:02 to w takim razie poszukam innej i spróbuję zamontować koszka 31-12-2015, 18:42 Koledzy to jeszcze pytanie za sto punktów. Czy nagrzewnica podłączona tylko do plusa i minusa bez podłączonej wtyczki do bcm powinna grzac czy nie . Bo mam inną i grzeje kiedy podłącze plus i masę bez wtyczki sterujacej mm32 31-12-2015, 18:54 Nie powinna grzać. koszka 31-12-2015, 18:58 A co może być nie tak w takim razie z taką nagrzewnicą mm32 31-12-2015, 19:01 Kupiłeś kolejną uszkodzona? Dla pewności wepnij jeszcze wtyczkę sterującą. Domniemywam,że jak ją kupiłeś to ją podłączyłeś jak należy ,czyli do wtyczki sterującej i do zasilania i zaczęła grzać.Jeśli tak było to i Twój BCM mógł ją uwalić. koszka 31-12-2015, 19:08 Do tej drugiej niby dobrej podłączyłen tylko zasilanie bez wtyczki sterujacej i właśnie grzeje mm32 31-12-2015, 19:10 Rozumiem,a patrzyłeś,czy także nie jest popowodziowa jak poprzednia ? koszka 31-12-2015, 19:11 Ta ładna i czystą mm32 31-12-2015, 19:25 Jedyne co Ci mogę poradzić to podłącz ją jak należy,aktywuj w ELMConfigu i wtedy popatrz,czy sama grzeje. radek70 31-12-2015, 19:42 No nie mogę, trafiłeś drugą walniętą nagrzewnicę. Sterowanie nic do tego nie ma. We wszystkich samochodach nagrzewnice podłączone są na sztywno do zasilania (grube kable). Nagrzewnica działa dopiero po podaniu na kable sterujące +12V po zapłonie i sygnału PWM. Trzeba by sprawdzić tranzystory sterujące o których pisałem wcześniej, albo szukaj następnej. koszka , przy twoim szczęściu musisz szybko wysłać jakiegoś totolotka :) koszka 31-12-2015, 20:08 Podłączyłen jeszcze raz i nie grzeje ale zauważyłem że ta ma obcięta wtyczke sterującą i było warcie na kablach sterujących i może dlatego grzała . koszka 02-01-2016, 13:28 podłączyłem nagrzewnice jak należy czyli zasilanie i sterowanie. Przy wyłączonym silniku nie grzeje czyli już do przodu. Po właczeniu silnika zaczyna grzać , czym ustawie większa temp. na klimatroniku tym grzeje bardziej. po właczeniu grzania szyb nagrzewnica grzeje z mniejsżą mocą. Kiedy nagrzewnica się powinna wyłączyć bo moje grzeje chyba cały czas? Jakby tak pokrótce któryś z kolegów podsumował jak powinna grzać to byłoby super piniu10 02-01-2016, 15:27 Wyłączy się jak temperatura płynu chodzącego osiągnie ponad 60 stopni. Z mina nastawy temperatury na klmatroniku nie ma wpływu czy grzeje mocniej. Czules pewnie różnice bo zaczęła grzać na 100%. U mnie grzeje na zapłonie jeśli jest włączony wentylator. Gdy po przekreceniu stacyjki na klmatroniku mam wciśnięty off to nie grzeje. Dopiero jeśli jakiś nawiew jest włączony po przekreceniu kluczyka to zaskoczy. Podsumowując. Z twojego opisu wynika ze grzeje odpowiednio. Sprawdź tylko czy po zagrzaniu silnika się wyłączy o ile masz funkcje na zegarach. Dod. Nagrzewnica on off. koszka 02-01-2016, 15:34 no właśnie nie wiem czy grzeje prawidłowo. po osiągnięciu przez silnik temp chyba się nie wyłacza tylko grzeje nadal. piniu10 02-01-2016, 15:36 A na wyświetlaczu co pokazuje? tedi_k 02-01-2016, 15:40 A na wyświetlaczu co pokazuje? Nic. Pracę nagrzewnicy PTC widać tylko na rosyjskim sofcie custom conversa+. Na standardowym sofcie nie ma śladu info o pracy PTC. Nagrzewnica pracuje jeśli z obliczeń sterownika klimatyzacji wychodzi, że ciepło odbierane z układu chłodzenia silnika nie wystarczy do utrzymania nastawionej temp. w kabinie. koszka 02-01-2016, 15:57 czyli co? jak dzisiaj mamy -9 stopni na zewnątrz to nagrzewnica będzie pracować cały czas? jak mam ustawione ogrzewanie na 21 stopnie to wydaje mi się , że grzeje słabiej ale jak podkręcę na 28 stopni to nagrzewnica jest max goraca. Co prawda nie jest jeszcze zamontowana tylko leży na podłodze( w celu sprawdzenia). mm32 02-01-2016, 16:51 Wyłączy się jak temperatura płynu chodzącego osiągnie ponad 60 stopni. Nic podobnego.Nagrzewnica nie patrzy na temperaturę płynu-nie interesuje ją ona i prawidłowo bo patrzy ona tylko i wyłacznie na temperaturę wnętrza.Tak jest w mondeo mk4. piniu10 02-01-2016, 19:14 Nic podobnego.Nagrzewnica nie patrzy na temperaturę płynu-nie interesuje ją ona i prawidłowo bo patrzy ona tylko i wyłacznie na temperaturę wnętrza.Tak jest w mondeo mk4. Gdzieś tutaj na forum to wyczytałem ze kończy grzać gdy płyn osiągnie temperaturę 65 stopni. W sumie po co by miała grzać cały czas tylko ona? Strata prądu tylko. mm32 02-01-2016, 19:21 Zrób sobie mały test.Zagrzej silnik , aż do otwarcia termostatu,czyli około 80 stopni,wyłącz silnik,następnie w mroźną pogodę otwórz wszystkie drzwi na 3 minuty.Odpal silnik i pierwsze co się stanie to odpali się nagrzewnica PTC,pomimo mocno zagrzanego silnika. Ona jest sterowana jaki algorytmem,nie do końca zrozumiałym,bo faktem jest,że mocno obciąża alternator,ale na pewno jej praca bardzo silnie związana jest nie z temperaturą silnika tylko temperaturą wnętrza. leszcz 02-01-2016, 19:23 A na wyświetlaczu co pokazuje? Ale tylko : Pracę nagrzewnicy PTC widać tylko na rosyjskim sofcie custom conversa+ o tu widać jak działa (po prawej stronie ikony auta) https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/1150200_725686460900155_3983439878796533427_n.jpg? oh=105ff226f6e7f31e58e2cc1cea625dbf&oe=57475E75 piniu10 02-01-2016, 19:26 Sprawdze. Jednakże sądzę że jeśli tak jest to kiepski patent. Po co marnować prąd który jest tak potrzebny w mroźne dni. Mogłoby być śmiało zasilanie odcięte i dogrzewać standardowo z silnika a prąd użyć do podgrzania tyłka 😉😉 mm32 02-01-2016, 19:33 Myślę,że producent chciał wypośrodkować dogrzanie kabiny z dogrzaniem silnika,diesle mają bardzo małe straty więc wydzielają bardzo mało ciepła,sam silnik kiepsko sie dogrzewa ,a tu jeszcze kabinę trzeba ogrzać. Możesz zrobić jeszcze jeden test.Ustaw temperaturę wnętrza na 21 stopni,zaczekaj aż silnik się nagrzeje do otwarcia termostatu,poczekaj jeszcze chwilkę i póżniej zmień temperaturę na 25 stopni-u mnie jak tak zrobię to od razu załącza się nagrzewnica PTC , pomimo tego ,że silnik ma swoją optymalną temperaturę. koszka 02-01-2016, 20:18 Myślę,że producent chciał wypośrodkować dogrzanie kabiny z dogrzaniem silnika,diesle mają bardzo małe straty więc wydzielają bardzo mało ciepła,sam silnik kiepsko sie dogrzewa ,a tu jeszcze kabinę trzeba ogrzać. Możesz zrobić jeszcze jeden test.Ustaw temperaturę wnętrza na 21 stopni,zaczekaj aż silnik się nagrzeje do otwarcia termostatu,poczekaj jeszcze chwilkę i póżniej zmień temperaturę na 25 stopni-u mnie jak tak zrobię to od razu załącza się nagrzewnica PTC , pomimo tego ,że silnik ma swoją optymalną temperaturę. no właśnie u mnie jest podobnie, jak podniosę temp to nagrzewnica się włącza, tylko mam wątpliwości czy tak ma być, bo pisali inaczej pgrob 02-01-2016, 20:24 Sprawdze. Jednakże sądzę że jeśli tak jest to kiepski patent. Po co marnować prąd który jest tak potrzebny w mroźne dni. Mogłoby być śmiało zasilanie odcięte i dogrzewać standardowo z silnika a prąd użyć do podgrzania tyłka 😉😉 A nie jest tak, że grzanie tyłka ma w tym przypadku priorytet, więc nie może tu być mowy o "marnowaniu" prądu. mm32 02-01-2016, 20:24 no właśnie u mnie jest podobnie, jak podniosę temp to nagrzewnica się włącza, tylko mam wątpliwości czy tak ma być, bo pisali inaczej Tak ma być,mam nagrzewnicę od nowości w aucie + wizualizację ;) koszka 02-01-2016, 20:28 czyli generalnie jak podwyższam temp wnętrza nagrzewnica się włącza. A ustawienie ma być na auto czy manual? mm32 02-01-2016, 20:31 A ustawienie ma być na auto czy manual? Jak sobie chcesz jesteś przecież wolnym człowiekiem. koszka 02-01-2016, 20:40 tak pytam czy ma to wpływ na działanie nagrzewnicy. mm32 02-01-2016, 20:43 Tego nieśledziłem,jeżdzę praktycznie zawsze na manualu. fordes 02-01-2016, 20:51 A czy jak odpalę auto w mroźny dzień i ustawie wcześniej temperaturę na LO to nagrzewnica także nie zadziała - czy działa z automatu przy odpaleniu ? koszka 02-01-2016, 20:58 Taki opis znalazłem w instrukcji obsługi mondeo - pisze tu niby , ze zależy od temp płynu. Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel (zależnie od kraju) Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel (nagrzewnica elektryczna PTC) pomaga w rozgrzaniu silnika i wnętrza pojazdu w pojazdach z silnikiem Diesel. Nagrzewnica włącza się i wyłącza automatycznie w zależności od temperatury otoczenia, temperatury płynu chłodzącego i obciążenia alternatora. 110 mm32 02-01-2016, 21:06 Bardzo ogólna informacja koszka 02-01-2016, 21:12 no właśnie nic więcej nie piszą na ten temat. będę obserwował swoją w dłuższej trasie przy różnych nastawach temp. piniu10 02-01-2016, 21:16 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160102/ebae1065651baa06b72ceaa335de7efb.jpg Faktycznie.tylko to piszą w instrukcji. Co do wskaźnika procentowego to jest napisane że działa tylko z webasto. Nic o elektrycznym grzaniu. Wiec faktycznie licho wie na ile te procenty są faktyczne. koszka 03-01-2016, 09:12 dzisiaj u mnie -15 na zewnątrz , będę próbował nagrzewnicę dalej. Chyba jest cos nie teges z ta nagrzewncą. Jak ustawie 19 stopni to jest wyłaczona, jak zrobię 22 stopnie to się robi taka gorąca, że szok. koszka 03-01-2016, 20:02 chyba odpuszczę temat nagrzewnicy w moim mondku. dzisiaj na trasie bez względu na temp jaka ustawiłem na climtronicu nagrzewnica była cały czas właczona. także być może BCm jest walnięty. Nagrzewnice dla pewności podmieniłem już na kolejna. mm32 03-01-2016, 20:27 Sprawdzałeś może błędy,czy są jakieś,może masz czujnik temperatury wewnętrznej uszkodzony,albo coś innego jest problemem. koszka 03-01-2016, 20:41 błędów żadnych nie ma , co może być jeszcze nie tak? mm32 03-01-2016, 20:45 Na odległość nie da rady naprawić.Musisz znaleźć kogoś w Twojej okolicy co Ci to ogarnie. Mam tylko jedno pytanie skąd wiesz,że jak zrobię 22 stopnie to się robi taka gorąca, że szok. Ty masz ją cały czas na zewnątrz ? koszka 03-01-2016, 20:51 na razie jeszcze jej nie wkładałem bo chciałem ją sprawdzić mm32 03-01-2016, 20:55 No a co Ci pisałem,że musi ją powietrze owiewać by się nie zjarała,tak,to przecież logiczne jest prawda,a Ty ją do czerwoności rozpalasz. koszka 03-01-2016, 20:57 ale mimo wszysko powinna się chyba wyłaczać jak osiągnie powietrze w kabinie daną temp mm32 03-01-2016, 21:03 Tak powinna,tylko diabli wiedzą z którego czujnika ona korzysta,widziałem ze 4 czujniki na tunelach i masz pewność,że z żadnego z nich ,że korzysta tylko i wyłącznie z czujnika temperatury wewnętrznej na podszybiu.A np. termostat masz sprawny? Nie spada Ci temperatura podczas jazdy ?Przecież może być tak,że silnik z jakiegoś powodu jest niedogrzany i ona przejmuje wtedy dogrzanie wnętrza.Wstaw ja na miejsce,równolegle do sterowania,lub grzałek wstaw diodę led i będziesz widział co się dzieje. koszka 03-01-2016, 21:19 Tak powinna,tylko diabli wiedzą z którego czujnika ona korzysta,widziałem ze 4 czujniki na tunelach i masz pewność,że z żadnego z nich ,że korzysta tylko i wyłącznie z czujnika temperatury wewnętrznej na podszybiu.A np. termostat masz sprawny? Nie spada Ci temperatura podczas jazdy ?Przecież może być tak,że silnik z jakiegoś powodu jest niedogrzany i ona przejmuje wtedy dogrzanie wnętrza.Wstaw ja na miejsce,równolegle do sterowania,lub grzałek wstaw diodę led i będziesz widział co się dzieje. Termostat mam na 100 procent sprawny, a faktycznie nie mam pewności z którego czujnika korzysta nagrzewnica. Może być tak faktycznie, że korzysta z któregoś czujnika w tunelach i wtedy gdy czujnik widzi gorąca nagrzewnice to ją wyłacza. Jak wstawić równolegle do grzałek diodę i co będzie pokazywać ( czy grzeje czy nie, tak?). a co będzie pokazywać na sterowaniu dioda? mayak 03-01-2016, 23:01 Ustaw temperaturę wnętrza na 21 stopni,zaczekaj aż silnik się nagrzeje do otwarcia termostatu,poczekaj jeszcze chwilkę i póżniej zmień temperaturę na 25 stopni-u mnie jak tak zrobię to od razu załącza się nagrzewnica PTC , pomimo tego ,że silnik ma swoją optymalną temperaturę. ale tylko na chwilę włącza się - chodzi pewno o jak najszybsze dociągnięcie do zadanej temperatury z tego co widzę na Conversie (w smaxie i w mk4) to normalnie (nawet dziś, czyli ok. -13 st.) to nagrzewnica wyłącza się przy ok. 70st. temp. cieczy koszka 03-01-2016, 23:35 z których czujników nagrzewnica bierze temp. Czy ma wpływ na włączanie się nagrzewnicy, to, że jest na wierzchu jeszcze nie zamontowana. nie chciałbym rozkręcić auta , a nagrzewnica i tak nie będzie działała tak jak trzeba. rychu.zychu 04-01-2016, 00:19 ale tylko na chwilę włącza się - chodzi pewno o jak najszybsze dociągnięcie do zadanej temperatury z tego co widzę na Conversie (w smaxie i w mk4) to normalnie (nawet dziś, czyli ok. -13 st.) to nagrzewnica wyłącza się przy ok. 70st. temp. cieczy Tylko posiadacze Convers-a mogą naocznie zobaczyć czy działa nagrzewnica ? mayak 04-01-2016, 00:23 convers to mało - trzeba mieć jeszcze custom soft w nim mm32 04-01-2016, 02:23 ale tylko na chwilę włącza się - chodzi pewno o jak najszybsze dociągnięcie do zadanej temperatury z tego co widzę na Conversie (w smaxie i w mk4) to normalnie (nawet dziś, czyli ok. -13 st.) to nagrzewnica wyłącza się przy ok. 70st. temp. cieczy Tak jak pisałem,temperatura czieczy dla nagrzewnicy jest drugorzędna.Możesz sobie zrobić test.Po wystartowaniu auta nie załączaj nadmuchu , włącz go dopiero ,gdy temperatura silnika osiągnie około 70 stopni,nagrzewnica wraz z załączeniem nadmuchu włączy się i to nie na chwile tylko na kilka minut-jeśli temperatura będzie taka jak powiedzmy dzisiaj. Tak jest w przedlifcie.Może konstruktorzy zmienili coś w polifcie,tego nie wiem. piniu10 04-01-2016, 13:41 Jak wam się spisuje nagrzewnica przy tych morzach? Mi przy - 15 zaraz po odpaleniu słabo. Nie jest to lodowate powietrze z dworu ala mogło by być troszkę lepiej. Dopiero po przejechaniu kilometra czuć wyraźne ciepło. jvc 04-01-2016, 14:13 Jak byś nie miał nagrzewnicy to wyraźne ciepło by było czuć po 10 km :D Przypuszczam ze duże znaczenie ma czy nie obciążamy mocno samochodu po odpaleniu. Grzane tyłki, grzanie szyb... wtedy pewnie nagrzewnica chodzi na pół gwizdka. piniu10 04-01-2016, 14:45 Z grzania to tylko nagrzewnica idzie. Reszta wyłączona. Myślę że xenony zabierają sporo prądu. westej 04-01-2016, 15:21 Ksenony pobierają w porywach do 150W, średnio 100W. Gdzie indziej bym szukał przyczyny. Nagrzewnica składa się z trzech oddzielnych (elektrycznie) grzałek, może jedna z nich nie działa? piniu10 04-01-2016, 15:24 Myślę że działają wszystkie tylko te minusy są za duże i trzeba troszkę dłużej czekać na efekty. Gorące powietrze jak z farelki od razu nie poleci a i tak jest o niebo lepiej jak bez. fordes 04-01-2016, 17:52 U mnie też po ok 1 km leci ciepełko przy temp jak dziś -16 rano - ciepłe powietrze leci szybciej niż w moim poprzednim benzynowym kompakcie. koszka 04-01-2016, 22:17 Tak powinna,tylko diabli wiedzą z którego czujnika ona korzysta,widziałem ze 4 czujniki na tunelach i masz pewność,że z żadnego z nich ,że korzysta tylko i wyłącznie z czujnika temperatury wewnętrznej na podszybiu.A np. termostat masz sprawny? Nie spada Ci temperatura podczas jazdy ?Przecież może być tak,że silnik z jakiegoś powodu jest niedogrzany i ona przejmuje wtedy dogrzanie wnętrza.Wstaw ja na miejsce,równolegle do sterowania,lub grzałek wstaw diodę led i będziesz widział co się dzieje. wstawiłem diodę led w kabel sterujący ale nagrzewnicy jeszcze nie wstawiłem na miejsce. Dioda jest zgaszona kiedy klima jest na low. po zwiększeniu temp dioda się zapala - w sumie prawidłowo. w miarę nagrzewania wnętrza jednak nie gaśnie. Ale zauważyłem , że kiedy znów zrobię na low dioda gaśnie i w miarę zwiększania nastawień temp dioda zapala się ale na wyższych ustawieniach klimatronica w sumie tez prawidłowo, bo temp we wnętrzu się zwiększa ale nadal nagrzewnica ( dioda) sama nie gaśnie, musze znów wrócić na ustawienia low. Jutro może wsadzę ja na miejsce - nagrzewnice oczywiście. Być może któryś z czujników w tunelach wyłapuje wzrost temp i wyłacza nagrzewnicę piniu10 05-01-2016, 07:41 Temperatura wewnątrz auta musi osiągnąć wartość zadaną na klmatroniku. Jeśli tak będzie to nagrzewnica powinna się wyłączyć. Ja wczoraj sprawdziłem to u siebie i faktycznie tak jest. Ustaw temp na minimum i czekaj na efekty. Jeśli się wyłączy podnieś do 21 stopni i znów powinna zaskoczyć. W moim c maxie dokładnie tak jest. koszka 05-01-2016, 07:55 A z ktorego czujnika bierze temp we wnętrzu piniu10 05-01-2016, 08:14 Tego właśnie nie wiem.ten na podszybiu raczej odpada. koszka 05-01-2016, 09:04 Być może czujniki w kanałach grzejnych nad nagrzewnicą wody piniu10 05-01-2016, 11:03 Być może czujniki w kanałach grzejnych nad nagrzewnicą wody Wydaje mi się ze nie. W kanałach raczej temperatura jest stała i tak szybko tam zimno nie dotrze by załączyć nagrzewnice. Jak otworzysz auto i zmieni się temperatura w środku to się włączy wiec raczej w kanał zimno nie wleci bo jest wypierane przez ciepłe powietrze. Może kolo lampki jest gdzieś jakiś czujnik. koszka 05-01-2016, 11:48 Koło lampki nie ma czujników temp . mayak 05-01-2016, 12:33 Koło lampki jest mikrofon, a w poliftach czujnik temperatury wnętrza jest u dołu kolumny kierownicy. Nie gdzie jest w przedmiotach. mm32 05-01-2016, 14:53 A kto powiedział,że brane jest info z jednego czujnika ? koszka 05-01-2016, 15:27 no to teraz uprościłeś sprawę:) piniu10 05-01-2016, 19:15 Pytanie. U brata w fokusie ewidentnie czuć ze ma nagrzewnice. Po rozkodowaniu numeru vin tez jest informacja ze takowe ogrzewanie jest w samochodzie. Dziwi mnie tylko ze nie ma informacji na wyświetlaczu o włączonej lub wyłączone nagrzewnicy. Czy jest możliwe ze ta informacja nie jest uaktywniona? koszka 05-01-2016, 20:08 A ja jednak rezygnuję z nagrzewnicy . Po włożeniu na miejsce wcale nie wiało takim ciepłem jak się spodziewałem a i w czasie jazdy nagrzewnica działała jakby w niekontrolowany sposób. krzys1968 05-01-2016, 20:23 Pytanie. U brata w fokusie ewidentnie czuć ze ma nagrzewnice. Po rozkodowaniu numeru vin tez jest informacja ze takowe ogrzewanie jest w samochodzie. Dziwi mnie tylko ze nie ma informacji na wyświetlaczu o włączonej lub wyłączone nagrzewnicy. Czy jest możliwe ze ta informacja nie jest uaktywniona? Sprawdz czy faktycznie masz? , po vin to ruznie bywa czasem powinno byc a nie ma , bo jezeli vin wskazuje ze masz to moze nagrzewnica padnienta , bezpiecznik trudno powiedziec radek70 05-01-2016, 20:49 Czy jest możliwe ze ta informacja nie jest uaktywniona? W Focusie jest to możliwe, jeżeli w zegarach HEC>Configuration>Page1, nie zaznaczono opcji "PTC (status report only)". Wtedy nie będzie widać on/off, lub % użycia. Dalej w zależności od nie zaznaczenia pola 0: FFH Activiti Display"%", będzie pokazywany % użycia. Przy zaznaczeniu pola 1: FFH Activiti Display"ON/OFF", będzie pokazywać tylko stan włączenia/wyłączenia. piniu10 05-01-2016, 20:59 W Focusie jest to możliwe, jeżeli w zegarach HEC>Configuration>Page1, nie zaznaczono opcji "PTC (status report only)". Wtedy nie będzie widać on/off, lub % użycia. Dalej w zależności od nie zaznaczenia pola 0: FFH Activiti Display"%", będzie pokazywany % użycia. Przy zaznaczeniu pola 1: FFH Activiti Display"ON/OFF", będzie pokazywać tylko stan włączenia/wyłączenia. Czyli jeśli zaznaczę mu w elem to będzie pokazywać? A co jeśli jej tam niema? Czy funkcja będzie widoczna na wyświetlaczu? Da się ją w ogóle włączyć jeśli by nie było nagrzewnicy? daniel66 03-02-2016, 21:50 Forscanem uzyskałem takie wyniki dziś. Znaczy to że PTC jest? :D blade65 03-02-2016, 22:05 Znaczy to że PTC jest? a sprawdzałeś organoleptycznie :diabel2: mayak 03-02-2016, 22:08 jeśli jest aktywna w centralnej konfiguracji i nie ma błędu w BCMie to znaczy że jest i że DZIAŁA daniel66 03-02-2016, 22:09 Nie mogę zdemontować plastiku... Nie chce wylezc! Grrr weuek 03-02-2016, 22:12 Ale sprawdzić można bardzo łatwo. Jeśli po uruchomieniu zimnego silnika (na przykład, po nocy) po około minucie da się wyczuć ciepło z kratki kokpitu (najlepiej tylko na nie ustawić nawiew do testu), to ciepło musi pochodzić z tej elektrycznej grzałki, no bo przecież nie z zimnego silnika. daniel66 03-02-2016, 22:18 No to jest ;) blade65 03-02-2016, 22:30 daniel66 kurcze ale wiosna się zbliża tak świstak wywróżył i nagrzewnice bedziesz musiał wyłączyć :) daniel66 03-02-2016, 22:34 Nie wymadrzaj się ;D fajnie ze jest ;) widziałeś maile? blade65 03-02-2016, 22:36 nie zaraz lukne:) ale poważnie to fajna rzecz to PTC a świstak i tak sie pomyli:) PabloWPR 07-03-2016, 12:53 Przeczytałem cały temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - czy komuś udało się dołożyć nagrzewnicę do polifta? Czy orientujecie się czy nagrzewnice się czymkolwiek różnią jeżeli pochodzą z przedlifta a z polifta? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? mm32 07-03-2016, 12:57 Nagrzewnica przedlift-polift niczym się nie różni (no może poza wersją HW). totek2 07-03-2016, 12:58 czy komuś udało się dołożyć nagrzewnicę do polifta? ja dokładałem do polifta. miałem sterowanie, zasilanie musiałem ciągnąć sam. Kupiłem nagrzewnicę z polifta ale z tego co widziałem to przedlifty są takie same. PabloWPR 07-03-2016, 13:16 Dzięki :) Przepatrzyłem allegro i numery niby te same, a różnią się końcówką dwuliterową: 6G91-18K463-DC (albo DA albo DB). Zwracać na to uwagę? Czy brać pierwszą z brzegu w umiarkowanej cenie i dobrym stanie wizualnym? mm32 07-03-2016, 13:34 Brać w dobrej cenie(widziałem nawet za 49zł) i w dobrym stanie wizualnym. PabloWPR 07-03-2016, 13:41 Wielkie dzięki :) PabloWPR 07-03-2016, 18:35 No dobra, dalem ciała :-P Zamowilem popołudniu nagrzewnice na allegro... Teraz przyjechala moja kobieta (ona na codzien jezdzi mondeo). Zdejmuje oslone, zeby sprawdzic jakie kable bede potrzebowal i patrze, a tu: http://images.tapatalk-cdn.com/16/03/07/796932045b5c9b48e01495e07a298751.jpg siedzi nagrzewnica... Jakos po Vinie czytalem, ze nie ma jej, a tylko jaki rozruch przy -29 stopni... Tak mi sie wydawalo, ze szybko sie nagrzewa to mondeo, ale ja na codzien jezdze subaru pb i dodatkowo mam je w cieplym garazu. A tu prosze jaka niespodzianka. I to z polskiego salonu i tylko zwykle Titanium. Mam nadzieje, ze sprzedawca kase odesle zanim wysle towar... No chyba, ze ktos szuka to moge sprzedac :) wyImprezowano z S5 mayak 07-03-2016, 19:18 Wydaje mi się że wszystkie mondeo i smaxy z Polski mają PTC seryjnie PabloWPR 07-03-2016, 19:59 mój VIN to: Mondeo 2007-2014, 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C, Panther Black Metalik Numer VIN: WF0DXXGBBDDP21368 Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0249 Główne funkcje Data produkcji: 26.04.2013 Model pojazdu: Mondeo 2007-2014 Typ nadwozia: 4-Drzwiowy Sedan Wersja: Seria 60 Silnik: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6 Napęd: LHD FWD Przełożenie przekładni głównej: 3.688/2.682 Norma emisji spalin: Emisja Etapu V Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp. Obszar: (+)"PL" Lakier: Panther Black Metalik Materiał we wnętrzu: New York/Lux / Ebony Kliknij, aby zmniejszyć Mniej ważne funkcje Ze standard. poszyciem słupka "B" Bez tylnych chlapaczy Nakładki progów drzwi przednich Less Cargo Stowage Device Bez regulowanej przestrz. schowków Bez zestawu do wykończenia wnętrza Bez przednich chlapaczy Bez ukł.ułatw.ruszan.na wzn.(HLA) Z konwencjonaln. drzw.tyłu nadwozia Ze standardow drzwiami tylu nadwoz (-) Version Packages Wyprodukowany W Zakładzie Genk Bez układu podwójnego ryglowania Bez pakietu wyp. specj. Bez opcji flotowych Znaczek Ford Corporate Bez znaczka Bez lakieru zamawianego specjalnie Bez aplik./naklej. SVO Poziom marketingowy 1 Bez wyposażenia RSO (-) SVP Bez pakietów zwiększ.bezpieczeństwo Bez SIP Bez pamięci ustawień Exterior Paint - Solid Z elektroniczna kontr.statecznosci Bez pakietu bezpieczeństwa Bez znaczka aplikacji VP Less Brand Ownership Bez mocowan gasnicy Less Signal Flare Warning Bracket Bez zestawu do napraw opon "D" Pillar Moulded Trim "A" Pillar Cloth Trim "C" Pillar Molded Trim Z Centralnym Zamkiem Szyby prz. otw. elekt.1 przyc. Z Szybami Tylnymi Sterow. Elektr. Ze standardowš przyciemnianš szybš Standard.przedn.szyba-szkło zielone Ze stałym oknem tylnym Z Ogrzewanš Szybš Przedniš Z Ogrzewanš Szybš Tylnš Bez ukł. opon jazda bez powietrza Z podst. panelem rodkowym Bez popielniczki w konsoli Bez schowka pasażera o reg. temp. Z jednokolorowš tablicš rozdz. Z wycieł. tabl. roz. Ze standardowš konsolš dachowš Konsola cała podłoga i podłokiet. Cup Holders (2) - Row 1 Z PodnĄzkiem Z przednimi dywanikami podlogowymi Z tylnymi dywanikami podlogowymi Bez osłon przeciwsłonecznych Z uchwytem drzwi przedn. Z Lamp Przy Lust W Oslonie Przeciw Z Podoewietlanym Lusterkiem Z jasnymi klamkami wewnętrznymi Less Door Trim Panel Insert Z panelem poszycia drzwi wersja 3 Z popielniczkš dla tyln. siedzenia Fixed Front Roof Assist Handle With Fixed Rear Roof Assist Handle Bez podpory ładunku Bez siatki działowej przest. bagaż. Bez pokrywy przestrzeni bagazowej Bez tam mocujšcych w prz.bagażowej Bez Siatki Zabezpieczenia Ładunku Z wykładzinš przedziału Bez tam moc. apteczki Bez pasków mocow.trójkata ostrzeg. Bez osłon przeciwsłonecz. - 3. rzšd Less Rear Screen Sun Blinds Bez wewnetrznej przegrody Bez zestawu chromowanego nadwozia Krata wlotu pow. lakierowana Krata wlotu pow.-Doln.obram.chrom. Bez relingu dachowego Less Exterior Body Mouldings Bez zewn. nakładki progu Z listwami ramy drzwi Titanium Bez dod.poprzecz.bagaz.dach. Bez Spojlera Bez dod.wewn.lusterka wstecz. Elektr.Regulowane Lusterko Wsteczne Podw.lus.ele/ogrz/skła/lamp.o.prog Z lust. zewn. w kolorze nadwozia Z kieszeniš na oparciu kierowcy Kieszeń na oparciu siedzenia pasaż Bez sklad.stolika w siedz. kierowcy Bez schowka pod siedzeniem Bez uchw.na torby na narty Z 4-kierun.regul.zagłów. przedniego Less Passenger Seat Bez lewej podpory ledzwiowej Bez prawej podpory ledzwiowej Bez specjalnych pokrowców siedzen Bez specjaln. pokrow.przedn.siedzeń Bez specjaln. pokrowc.tyln. siedzeń Bez poduszki siedzenia tylnego Z całkowicie skł. tyl.siedz dziel. Z 2-kierunkowa reg.zaglówka tyln. Z Podlokietnikiem Z rodk. zagłówkiem z tyłu Z ręcznie reg. podporš lęd. kier. Z ręcznie reg. podporš lędw. pas. Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp. Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp. Bez ogrzewanych tylnych siedzeń Bez Sygn. Ostrzeg. Zapięcia Pasów Siedz.w 2 rzęd.60/40 (3 os.)-skład. Bez zintegrow. fotelika dziecięcego Z Elektr. 2-Kier.Reg.Siedz.Kierowcy Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas Bez podłokietników tylnych siedzeń Bez sprzegu przyczepy Sterowanie nagrzewnicy alt. typ A Klamka zewnętrz. w kolorze nadwozia Klamka drzwi z tyłu w kolorze nadw Ze skórz galka dzwigni zm. biegów Miękka osłona dwigni zmiany biegów Z Blokadš Bezpieczeństwa Dla Dzieci Ze Zdalnie Sterowanym Zwalniaczem Klapy Tylnej Elektr.zwalniana blokada drzwi Pilot zdal.ot.drzwi-2 klucz.ruchome Bez ukł. otw. drzwi bez kluczyka Bez Wycieraczki/Sprysk. Szyby Tyln. Z automat.wycieraczkš szyby przedn. Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy Ze Spryskiwaczem Reflektora Bez Szyberdachu Bez urzšdz.z czujn.w przed.zderzaku Zderzak przedni lakier w kolor nadw Bez wklad poch energii w zderz prze Bez przedłuż. przedn. zderzaka Zderz, tylny tw.szt.w kol. nadwozia Bez wklad pochl energii w zderz tyl Bez Osłony Zderzaka Tylnego Air Curtain Restrnt LH Kurtyna powietrzna - prawa strona Podusz.powiet.ochrony kolan-kierow. Z przypomnieniem o zapieciu pasów Z Trzypunktowymi Pasami Bezpiecz. Z bezwladn. przednim pasem bezpiecz Zwijane trzypunkt. tyln. pasy bezp. Less Rear Seat Belt Mountings Z intel.ograniczn. pod.pow.kierowcy Z 'intel.'ograniczn.pod.pow. pasaz. Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera Bez wył. pod. pow. pas. Z mocowaniem Isofix Z mech.reg.moc.przedn.pasa.bezp. Koło zapasowe mini stalowe Bez czujn. cinienia pow. w oponach Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi Koło 6.5 x 16" styl L Opona koł.zapas. Mini o ogran.zast. Ze standard. bieżn. opony - przód With Standard Tyre Tread - Rear Bez kołpaków kół Nieblokujšce nakrętki kół Z zaluzjami chlodnicy Kysor Bez filtru na ramie Bez zaprogr. ograniczenia predkosci Zimny rozruch - 29 st.C Standardowy elektr. rozrusznik Z Zawieszeniem Standardowym Bez pakietu regul. wysokosci Klasa obciaz. przedniej sprezyny-Q Klasa obciaz.tylnej sprezyny-F Pojedyncza rura wydechowa Bez przedłużenia rury wydechowej Ze skórzanym uchwytem ham. recznego Z mechanicznym hamulcem postojowym Z Hamulc. Tarczowymi Na Cztery Koła Bez ukĹadu zapobiegania kolizjom Ze wspomag. awaryjnym hamulców Układ ABS na wszystkie koła Less Hill Descent Control Bez układu stabiliz. toru jazdy 3.58/1.86/1.19/0.87/0.94/0.79 Bez osłon ochronnych Sportowe siedzenie przednie Bez tyln.kanał.spr. Bez czujn.fil.pow. Z Filtr Pyłkowy Bez Nagrzewnicy Bez ukladu klimatyzacji Z 70-l. zbiornikiem paliwa Oddzielacz wody z paliwa-nie pdgrz. Fuel Tank Flap - Locking Z mozliw. stosow. oleju napedowego Bez zest.przyg. do poj.zasil. gazem Niska zawart.siarki w oleju naped. Ze stałymi pedałami Standardowa konstrukcja pedalu Ze Wspomag.Kierown.(Przełoż.Stałe) Z ręcznie regul./przesuw. kolumnš Kierownica Bez podgrzewanej kierownicy Bez elektronicz.ogranicz.prędkoci Bez Układu Sterowania Prędkociš Bez dwigni wyb.biegów w kier. Z dod. nagrzewn. Bez dodatkowej nagrzewnicy Konwencjonalne wskaniki - Poziom 3 Z oporn.nast. w zest.wskan. Z predkosciomierzem KMH/MPH Z komput. pokład. 7000 RPM Tachometer Bez płyty nawigacyjnej Bez danych nawigacji Bez ukladu ostrzeg. o przekr. linii Bez ostrz.akust. o przekr.prędkoci Bez systemu kontroli martwego pola Alarm kategorii Thatcham 1 Z Autoalarmem (Pats) Bez czujn.odchyl.pojazdu Z ukladem wspomag.przy parkow.tylem Z przedn.ukł.pomocy przy park. Akumulator 80 AH Z wyposaż. radiowym - pakiet 1 Bez dod. odtwarzacza CD Z gniazdem A/V Tylko interfejs telef. BT/VC Antena zbiorcza Wyp.podst.CD + Radio AM/FM ICE Feature Pack 35 Bez anteny szerokopasmowej Bez ulepsz. systemu audio Z 8 Głonikami Bez Zestawu Do Telefonu Less Television Package Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie Bez mod.bramki mediów Less Voice Input System Z elem. sterow. radia na kierownicy Bez Sterow. Radiem Na Kolumn. Kier. Bez wyjcia elektrycznego Bez gniazda zasilania Bez kamery Z autom. reflektorami Reflektor ksenonowy DTRL Lamp Lit In Pos 0 And Pos Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln. Z odbłyn. krawędzi drzwi przednich Reflektory nieskręcajšce na zakrętach Ze swiatlami progowymi Z ow.wnętrza typu Z opózniaczem wyl. oswietl.wewn. Ze wiatł. do czytania w 2. rzędzie Z oswietleniem schowka podrecznego Bez Lampki W Przedziale Ładunkowym Z Dodatkowym wiatłem Stop Bez lampki sygnalizac.ham.reczn. Z autom. reg. poz. wiec. reflekt. Z automatycznym wł./wył.reflektorów Wyboldowałem pozycje o nagrzewnicy... Czyli należy to czytać, że jest obecna. A co oznacza: Zimny rozruch -29 ? mm32 07-03-2016, 20:06 To zapewne oznacza,że z nagrzewnicą PTC,bez webasto-nagrzewnicy na paliwo. Takie rzeczy najpewniej sprawdza się w ELMConfigu :). leszcz 07-03-2016, 20:06 WF0DXXGBBDDP21368 dane z ELM PabloWPR 07-03-2016, 20:50 No to wszytko jasne, dziekuje :) wyImprezowano z S5 jvc 07-03-2016, 21:18 Wydaje mi się że wszystkie mondeo i smaxy z Polski mają PTC seryjnie Nie, ja w poprzednim mk4 1,8 tdci nie miałem. W tym zresztą też ,ale ten był z Niemiec ciągnięty. mayak 07-03-2016, 21:20 No to 2.0d z PL mają w serii, nawet golasy :) Golson 07-03-2016, 21:35 nawet golasy Nie wszystkie ;) W przedlifcie mam, w polifcie nie mam. Taka sytuacja. dario6273 07-03-2016, 21:45 U mnie polift z PL ma :razz: mayak 08-03-2016, 08:22 w polifcie nie mam 2.0d ? Golson 08-03-2016, 10:55 Tak, obydwa 2.0 TDCi Przedlift: WF0GXXGBBG8L38468 Polift: WF0EXXGBBEBY39900 W jednym jest w drugim brak. http://golson.pl/IMG_1845.JPG mm32 08-03-2016, 10:59 Widać w polifcie były oszczędności ... Jakie wersje wyposażenia masz Golson. PabloWPR 08-03-2016, 11:18 Niekoniecznie bo w moim okazalo sie, ze jest :) Chyba nie ma reguly. wyImprezowano z S5 mm32 08-03-2016, 11:31 Niekoniecznie bo w moim okazalo sie, ze jest Pewnie jak będzie to titanium X albo S to dziwne, żeby nie było ;). PabloWPR 08-03-2016, 11:55 Zgadza sie. No moje zwykle Titanium. Na szczescie Sprzedajacy bez problemu zwrocil kase przez PayU. Nawet nie chcial rekompensaty za ponowne wystawienie aukcji. wyImprezowano z S5 Golson 08-03-2016, 13:55 Jakie wersje wyposażenia masz @Golson . Seria 20 czyli ubogie jak krewny spod Suwałk http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/los2.gif mayak 08-03-2016, 14:09 Polift: WF0EXXGBBEBY39900 a ja widzę w nim wyraźnie: 'with PTC heater' - przynajmniej tak miał jak opuszczał Genk :) sugeruję abyś jednak poszukał nagrzewnicy :D :D :D Golson 08-03-2016, 14:28 a ja widzę w nim wyraźnie: 'with PTC heater' - przynajmniej tak miał jak opuszczał Genk No to nie działa. http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/helm.gif mayak 08-03-2016, 14:41 podjedź do mnie to sprawdzę (forscan lub można podłaczyć mojego Conversa z rosyjskim softem, który ma wizualizację PTC) ps. ten mondeo ma dw10c 140 - pewno wiesz że można zrobić upgrade na 163? mm32 08-03-2016, 16:01 Tak, obydwa 2.0 TDCi Przedlift: WF0GXXGBBG8L38468 Polift: WF0EXXGBBEBY39900 W jednym jest w drugim brak. Tak jak Marcin pisał,a ELMConfig potwierdził,oba auta mają PTC :) Golson 08-03-2016, 16:51 ten mondeo ma dw10c 140 - pewno wiesz że można zrobić upgrade na 163? Wiem ;) Z tym, że to pudło robi obecnie ~5kkm rocznie i aktualnemu kierownikowi nawet 80 by wystarczyło http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/los2.gif Zrobi się ładna pogoda (skończy się sezon ubłoconego psa) to odstawię kombi na chwilę i przedmucham tamtego http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/thumbup.gif Póki co liftback jest w moim przypadku cholernie niepraktyczny - po każdym wyjeździe na dłuższy spacer z psem uwalony jest nieziemsko, a w kombi kudłaty nie wyłazi poza bagażnik i myjnia raz na tydzień jest wystarczająca http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/bigok.gif SRS 08-03-2016, 20:10 podjedź do mnie to sprawdzę (forscan lub można podłaczyć mojego Conversa z rosyjskim softem, który ma wizualizację PTC) Marcin po co ma gonić do wawy bliżej do Lublina ma @Golson (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=9230) Golson 08-03-2016, 20:27 bliżej do Lublina ma @Golson Ta... szczególnie z Białołęki http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/los2.gif SRS 08-03-2016, 20:29 Ta... szczególnie z Białołęki a przepraszam widziałem Ryki Golson 08-03-2016, 20:42 W Richmond bywam. Ostatnio nawet częściej. ;) Czasem nawiedzam też Lublin. mayak 08-03-2016, 20:52 SRS Robert wiem co piszę ;) kopydleusz 12-03-2016, 23:35 Co do reguły "wszystkie mają", to mam: 2007 rocznik, z Polski (salon Bielsko Biała), 2.0 tdci, titanium x i... nagrzewnicy nie było. Musiałem dorobić sterowanie i zasilanie. P.S. webasto ani innych cudów nie miałem. basior87 12-10-2016, 10:52 Przeczytałem cały temat i szykuję się do instalacji elektrycznej nagrzewnicy u siebie. Mam sterowanie oryginalne więc muszę doprowadzić tylko prąd i powinno już wszytko działać? (tedi_k już aktywował nagrzewnice) Ale czy to na pewno sterowanie? https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/14694850_1243056765740494_533985245_n.jpg?oh=8f7d2 9b94059ede50d37482ed1dd66e6&oe=58004583 artur1970 12-10-2016, 15:56 Tak, to jest wtyczka do sterowania. jak szukasz pozostałych elementów do podłączenia nagrzewnicy - kabli, bezpiecznika - pisz na PW. blockout 13-10-2016, 21:21 Ja również szykuje się do montażu, niemam niestety bezpiecznika ale wtyczka sterowania jest ☺ Nagrzewnica już kupiona, bezpiecznik też wiec teraz tylko trochę kabelkologii blockout 15-10-2016, 23:28 Dzisiaj założyłem bezpiecznik przy okazji montażu wideorejestratora i kable juz są pod schowkiem, w poniedzialek ma przyjsc elm i nagrzewnica i będę mógł dokończyć instalacje? blockout 17-10-2016, 18:55 Dzisiaj założyłem bezpiecznik przy okazji montażu wideorejestratora i kable juz są pod schowkiem, w poniedzialek ma przyjsc elm i nagrzewnica i będę mógł dokończyć instalacje? Jestem kolejnym użytkownikiem mondeo cieszącym sie dolożoną nagrzewnicą, muszę przyznać że ona naprawde daje radę, ciepłe powietrze leci praktycznie odrazu po odpaleniu silnika, polecam wszystkim taki mod szczególnie że cały koszt jaki poniosłem był mniejszy niż 90zł wliczając zakup kabli, końcówek,nagrzewnicy,bezpiecznika i przesyłki a ciepełko bezcenne Kasiarz 17-10-2016, 19:30 Jaki przekrój ma przewód który dałeś? Tam szaleją prądy coś koło 70A :) mm32 17-10-2016, 19:43 Tam szaleją prądy coś koło 70A Bez przesady,grzałka ma moc 600W. radek70 17-10-2016, 20:22 Kasiarz , na maksymalnej mocy ok 42A, ale to trudno wyliczyć przy sterowaniu PWM. Fabrycznie jest linka miedziana 10mm2 i dlatego jest bezpiecznik 70A, aby zadziałało zabezpieczenie przy zwarciu na tak grubym przewodzie. Koledzy dawali na główne zasilanie PTC 6mm2 i nikt nie pisał, że auto poszło z dymem :) totek2 17-10-2016, 21:12 Czy można jakoś sprawdzić czy grzałka działa, bez podpinania się z miernikami? Mam ptc ale mam wrażenie ze nie działa. We wcześniejszych samochodach jakoś bardziej było ją czuć, może dlatego ze wcześniej miałem diesle a teraz mam benzynę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Kasiarz 17-10-2016, 21:23 Mój post #258 totek2 17-10-2016, 21:27 Mój post #258 Dziękuje Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk mm32 17-10-2016, 21:30 Czy można jakoś sprawdzić czy grzałka działaPrzecież masz wizualizację PTC u siebie totek2 17-10-2016, 21:50 Przecież masz wizualizację PTC u siebie ?? Nic mi na ten temat nie wiadomo. Nie mam ruskiego softu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk blockout 17-10-2016, 22:16 Jaki przekrój ma przewód który dałeś? Tam szaleją prądy coś koło 70A :) Dałem właśnie 6mm2 i trochę żałuję bo po 5min pracy robi się lekko ciepły ale w sumie przez max 10 minut pracuje po później już cieplo w kabinie i z silnika ogrzewanie już idzie ale niewiem czy nie będę grubszego dawał, A jeżeli chodzi o sprawdzenie to ja po aktywacji elmconfig sprawdzilem ja jeszcze na zewnatrz, tylko uważajcie bo jak nie owiewa ją powietrze to po 10 sek już parzyła, a chcialem tak sprawdzić bo tam są 3 grzalki i tylko tak można mieć pewność że wszystkie grzeją. koszka 17-10-2016, 22:56 Czy można jakoś sprawdzić czy grzałka działa, bez podpinania się z miernikami? Mam ptc ale mam wrażenie ze nie działa. We wcześniejszych samochodach jakoś bardziej było ją czuć, może dlatego ze wcześniej miałem diesle a teraz mam benzynę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk można sprawdzić w forscanie. Jest opcja , która pokazuje działanie nagrzewnicy totek2 18-10-2016, 05:27 Poszukam, dzięki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk mm32 18-10-2016, 05:40 chcialem tak sprawdzić bo tam są 3 grzalki i tylko tak można mieć pewność że wszystkie grzeją. Zwykły amperomierz cęgowy prawdę by Ci powiedział bez rozbierania czegośkolwiek ;). blockout 18-10-2016, 09:30 Zwykły amperomierz cęgowy prawdę by Ci powiedział bez rozbierania czegośkolwiek ;). Tak ale ja dokładałem ją bo fabrycznie nie miałem i sprawdziłem organoleptycznie jak jeszcze wszystko na wierzchu mialem ☺ mrk26 23-10-2016, 21:24 No to i ja mogę się pochwalić dołożoną nagrzewnicą, poza tym że w angliku dołożyć to to jest dramat to zajęło mi to cały dzień, po aktywowaniu pokazuje ładną wizualizację na conversie (mam wgrany rosyjski soft), i jedyny psikus jaki został to błąd jaki miał ktoś wcześniej o zwarciu do masy, przeczytałem cały wątek ale nikt nie napisał rozwiązania tego problemu, jutro jeszcze raz sprawdzę czy pin 39 nie wyszedł ( nie powinien ładnie się zablokował we wtyczce). Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak? Obawiam się że jak wyłączę w centralnej konfiguracji to nie będzie wizualizacji na conversie :027: mrk26 25-10-2016, 20:03 Sprawdziłem kostkę w BSI i gniazdo do pinu siedzi, ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być problemem? Jakie napięcie powinno być na tym kablu? Jak to PWM to i tak pewnie jak bedzie to znikome ale może ktoś ma informacje jaki zakres napięcia może być? Oraz pytanie do tych co mają wgrany modyfikowany soft do conversa, jak wam pokazuje prace nagrzewnicy? U mnie po prostu rośnie do końca i tak zostaje, a jak przestaje grzać to od razu wylacza całość. Dodam że według konfiguracji asbuild pokazuje że mam alternator 150A i nawet jak włączę podgrzewanie lusterek z szybą to nie spada mi moc na nagrzewnicy na conversie. Oprócz wyżej wymienionego błędu to nie ma innych problemów, nagrzewnica działa i grzeje. Bump: Mały update, sprawdziłem kable idące do BCM odłączałem je na zmianę i patrzyłem jaki błąd pokaże, o ile w ogóle się zmieni, i ku mojemu zdziwieniu nawet przy odłączonym kablu z pinu c39 jak i c68 błąd nadal był ten sam(za każdym razem kasowałem i na nowo sprawdzałem jaki błąd wywali), czyli jedyna rzecz która może powodować ten błąd to chyba słaba masa na "ramie" jak ktoś już wcześniej wspominał, spróbuje poprawić masę i dam znać. _suzuk_ 30-10-2016, 20:37 [QUOTE=mayak;2094481]w uzupełnieniu przesyłam numerację wtyczek przedliftowego BCM http://media.ffclub.ru/up39288-oldgem.jpg Stoję tutaj... Do której wtyczki (C1BP02-?) podłączamy c3-68 i c3-39 z grzałki?? Witam wlasnie przerabiam anglika i nie mialem tej nagrzewnicy ale do przekladki dostalem nagrzewnice z grzalka elektryczna i wiazka pod deske w tej wiazce kabel fioletowy idzie do niebieskiej kostki pin 67 i drugi do 42 wiec mozliwe ze po lifcie nastapila zmiana ? Bo teraz to juz nie wiem czy wpiac sie tak jak piszecie czy tak jak mam w kupionej wiazce ?g:galy mayak 30-10-2016, 21:38 polift ma KOMPLETNIE inne wtyczki _suzuk_ 01-11-2016, 12:36 polift ma KOMPLETNIE inne wtyczki nie mam 100% pewnosci ze ta wiazka jest z polifta poniewaz kostka jest taka sama jak u mnie przed liftem tylko w innym miejscu sa piny ale nie bede kombinował tylko podepne tak jak pisalice w temacie :razz: kolopeter 01-11-2016, 13:33 Ktoś zwrócił uwagę kiedy załącza się grzalka. Mam rosyjski soft, niestety nie ja obserwuje obecnie, ale z dostarczonych mi danych wychodzi, że dopiero poniżej 5 stopni. Mógłby to ktoś potwierdzić. Temperatura zewnętrzna na conversie pokazuje poprawne dane. mm32 01-11-2016, 13:47 ale z dostarczonych mi danych wychodzi, że dopiero poniżej 5 stopni. Mógłby to ktoś potwierdzić. Na pewno nie.Grzałka potrafi się załączyć nawet jak jest na dworze +20 stopni.Wszystko zależy od różnicy temperatury wewnątrz auta i temperatury żądanej - ustawionej na panelu klimatyzacji. kolopeter 01-11-2016, 13:55 Temperatura w aucie ustawiona na 20 stopni. Na zewnątrz były 3 stopnie i dopiero wtedy kobita zobaczyła, że się nagrzewnica włączyła. No nic, będzie nadal obserwować. Z tym zalaczaniem walczyłem już kiedyś. W domu mam 2 grzałki jeszcze, bo myślałem że z nimi coś jest nie tak. Jeździłem z miernikiem podpiętym pod sterowanie. Zwalalem winę na słaby akumulator. Ale teraz mam nowy wstawiony i w zasadzie nadal jest późne zalaczanie grzalki TomKrak 04-03-2017, 16:49 Mam i ja, gdybym wiedział że to taka prosta sprawa uruchomił bym tą grzałkę już w listopadzie czyli wtedy kiedy założyłem ją fizycznie do auta lukasz2810 05-03-2017, 19:38 Mam pytanie do osob ktore zalozyly nagrzewnice. Z uwagi na to ze nie ma drugiej szpilki przy bezpieczniku kabel nalezy przykrecic srubka do drugiego konca bezpiecznika-czy te rozwiazanie jest trwale, czy kabel nie rozrywa bezpiecznika, nie niszczy podczas pracy silnika? Myslalem zeby do tej szpilki przykrecic kabel z konektorem a na kablu w odleglosci ok 15cm od szkrzynki bezpiecznikow zalozyc bezpiecznik 80A rurkowy od caraudio. Mam nagrzewnice z wtyczkami tylko z jednej strony kable sa uciete przy wtyczce (od zasilania). Probowalem wyciagnąc te konektory z obudowy ale one za chiny nie chcą wyjsc. Mozna gdzies dokupic taki wtyk? mm32 05-03-2017, 20:58 Z uwagi na to ze nie ma drugiej szpilki przy bezpieczniku kabel nalezy przykrecic srubka do drugiego konca bezpiecznika Należy założyć drugą "szpilkę". lukasz2810 06-03-2017, 06:41 Wlasnie tez zastanawialem sie jak zalozyc ta druga szpilke. Mam tylko gorna a na dole tam gdzie powinna byc ta druga nie ma wogole otworu aby ja wkrecic jest tylko widoczne kólko gdzie powinna byc . Jak wkrecic tą dolną szpilkę? artur1970 06-03-2017, 11:33 Dolna jest dokładana. Szpilka jest na kwadratowej podstawie. Popatrz na bezpieczniki obok - jest tam zabezpieczenie - ząbek Mogę Ci wysłać taką szpilkę din 18-11-2017, 11:45 Witam Ja zafascynowany wynalazkiem o którym tu piszecie postanowiłem zobaczyć jak to wygląda u mnie i się okazało że wszystko jest i co lepsze działa. Zastanawia mnie tylko jeden fakt a mianowicie dla czego nie mam żadnej wizualizacji działania tej nagrzewnicy? Miałem zmieniony soft w C+ na taki od Orion i tam tez nie ma żadnych info :( może mi ktoś wytłumaczyć jak to u mnie wygląda? Parch 18-11-2017, 11:49 Soft od @Orion (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=356832) nie posiada wizualizacji pracy nagrzewnicy. din 18-11-2017, 12:02 Aha :( Ale wcześniejszy ory tez nie mial? Na pewno nic nie wyświetlał. totek2 18-11-2017, 12:04 din, jak coś to mogę Ci wgrać rosyjski soft na którym to będzie. Ori tego nie miał. din 18-11-2017, 12:08 Raczej nie będę zmienił softu dla jednego bajeru chyba, że więcej się zmieniło do mojego licznika :) ale to raczej nie ten wątek :) elbarto 21-11-2017, 12:34 panowie czy ktoś może podać z jakiego volvo / mazdy kupował nagrzewnicę? pytam bo na fotach widzę np inne umiejscowienie wtyczek? chyba że to balagan u sprzedających:) a szukam nagrzewnicy do s-maxa. bo mam podgrzewane fotele ale na nagrzewnicy przyoszczędzili :) koszka 21-11-2017, 13:15 Nagrzewnice są takie same w mondeo i smax. Nawet mam do sprzedania do mondeo MK4. elbarto 21-11-2017, 13:41 no to ja chętnie kupię jak masz w dobrej cenie :) [a przewodu zasilającego niemasz pewnie?] w s-maxie i mondeo to wiem, pytałem o mazda/volvo VS ford. pisz na priva w sprawie tej nagrzewnicy, chętnie kupię od forumowicza a nie od obcego ;) peteypee 21-11-2017, 21:55 Panowie powiedzcie kto ma w benzynce zamontowane i jak to się sprawdza? nagrzewnica działą cały czas czy tylko przez jakiś czas po odpaleniu? W kwesti podłaczenia to 2 przewody napięciowe (przez bezpiecznik pod maską) i 2 przewody do BCM na 2 piny do wpięcia + włączenie ELM? koszka 21-11-2017, 22:09 Panowie powiedzcie kto ma w benzynce zamontowane i jak to się sprawdza? nagrzewnica działą cały czas czy tylko przez jakiś czas po odpaleniu? W kwesti podłaczenia to 2 przewody napięciowe (przez bezpiecznik pod maską) i 2 przewody do BCM na 2 piny do wpięcia + włączenie ELM? dokładnie tak Parch 21-11-2017, 22:54 Panowie powiedzcie kto ma w benzynce zamontowane i jak to się sprawdza?Tak samo się sprawdza jak w dieslach, tylko sens montażu nieco mniejszy, bo silniki benzynowe się o wiele szybciej nagrzewają. nagrzewnica działą cały czas czy tylko przez jakiś czas po odpaleniu? Jakiś czas po odpaleniu. peteypee 22-11-2017, 07:14 Jakiś czas po odpaleniu. Czeli jednak w benzynie ma to nikły sens. Myslałem że może jednak cały czas bo po wymianie pompy i płynu mam drobny problem z ogrzewaniem mimo że silnik łapie temp po kilku minutach i trzyma ją a weże od nagrzewnicy ciepłe... Parch 22-11-2017, 08:41 Co do sensu montażu, to się nie wypowiadam. Są już na FCP użytkownicy PTC z silnikami benzynowymi, więc można się zawsze dopytać albo doczytać. Ja po prawie roku użytkowania sobie chwalę, ale jestem bardzo ciepłolubny i każda minuta dłużej w ciepełku jest dla mnie cenna:) Jak masz problem z ogrzewaniem, to doposażenie w PTC może i zwiększy ciepło w kabinie, ale nie jest to żadne rozwiązanie problemu. Raczej zdiagnozuj i usuń usterkę - termostat, czujniki, uszczelka pod głowicą, ... BTW. Nagrzewnica elektryczna jest sterowana danymi z czujników z wnętrza pojazdu, czujnika temperatury zewnętrznej, ale na jej działanie mają też chyba wpływ informacje z czujnika temp. płynu chłodniczego, bo np. u mnie (podobnie jak to w dziale S-Max opisywał @totek2 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=145772)) nagrzewnica wyłącza się zawsze (oczywiście jeśli nie "przyblokuję" jej innym prądożernym odbiornikiem) po osiągnięciu temp. płynu chłodniczego 76-77 st. Więc zakładam, że gdybyś Ty zainstalował PTC do swojego auta, a z różnych przyczyn auto się nagrzewa wolniej, to należy się spodziewać, że nagrzewnica będzie u Ciebie działać dłużej. peteypee 22-11-2017, 09:05 Generalnie auto nagrzewa się raz dwa po 4-5 minutach już jest 90st i trzyma cały czas bez względu na całą resztę. Mam wrażenie że przed wymianą pompy było lepsze grzanie w środku ale może ostatnio przemęczony i przemarznięty jestem i to tylko moje odczucia bo jezdze cały czas na 27st minimum i full na fotelu i powiem ze nie ma szału. ciepło się robi dopiero jak dam nawiew na full. W ogóle wiemzę nie ten temat ale jak się ma sprawa nawiewów? W mk3 jak odpale zimny wieje słabiej jak sie zagrzeje silnik zaczyna kręcić wiatrakiem bardziej a tutaj w mk4 cały czas sobie cos tam pitoli ten wiatrak i nie słysze ani nie czuje żeby zmieniał prędkość na auto. klima cały czas on ale to tez nie robi róznicy. Na teście panelu zero błedów. A wymieniłem tylko pompe wody i płyn nic więcej. Ile zlałem tyle dolałem (już nie pamiętam jakoś 4-5 l zleciało ale robiłem to na zimnym) Zapowietrzenie raczej wykluczam bo odpowietrzał się dobe pół godziny a wiatrak się ze 2 razy właczył Zaczynam się zastanawiać czy u mnie problem nie tkwi w sile nawiewu bo generalnie temp silnika na połowie z nawiewu jak przystawie rękę leci ciepłe. Ja też ciepłolubny jestem:) siedze w biurze 22st bo słabo grzejemy a u mnie farelka chodzi na full na nogach:) mm32 22-11-2017, 10:20 nagrzewnica wyłącza się zawsze (oczywiście jeśli nie "przyblokuję" jej innym prądożernym odbiornikiem) po osiągnięciu temp. płynu chłodniczego 76-77 st. Mit i tyle. Wystarczy nie włączać nawiewu po odpaleniu auta,gdy temperatura silnika dojdzie do około 76 stopni załącz nawiew. W/g Waszego mitu PTC nie powinna się załączyć,a jednak jest inaczej... totek2 22-11-2017, 10:43 Czeli jednak w benzynie ma to nikły sens. Ja mam i sobie chwalę, dokładałem w mk4 (diesel) i gdybym w s-maxie (benzyna) nie miał to też bym dokładał. Koszt niewielki a szybciej ciepło jest. Tak jak Parch wyżej pisał, nagrzewnica wyłącza się przy ok 76 stopniach cieczy chłodzącej. Oczywiście przy odpalonym grzaniu przedniej i tylnej szyby nagrzewnica prawie nie grzeje, szyby maja za duży pobór prądu żeby działały wszystkie trzy rzeczy na maxa. Parch 22-11-2017, 10:48 Mit i tyle.Może i mit, ale to wyłączanie się przy 76-77 jest moją obserwacją z kilkunastu miesięcy. Wystarczy nie włączać nawiewu po odpaleniu auta,gdy temperatura silnika dojdzie do około 76 stopni załącz nawiew. Dotychczas nie sprawdzałem. Przetestuję. Testowałem natomiast działanie z ustawieniem klimy na LO, przy działającej dmuchawie. Jak temp. płynu chłodniczego jest powyżej 77 st., to nagrzewnica po przestawieniu temp. na HI mi się nie włącza. W/g Waszego mitu PTC nie powinna się załączyć,a jednak jest inaczej... Miej na uwadze, że ja opisuję działanie nagrzewnicy w konfiguracji z silnikiem benzynowym. Śledząc tematy na FCP dotyczące PTC widzę więcej różnic w działaniu w porównaniu do konfiguracji z silnikiem diesla... mm32 22-11-2017, 11:21 Nagrzewnicy nie interesuje temperatura silnika,tylko temperatura wewnątrz auta. Na tej podstawie działa - to moje spostrzeżenie oparte na obserwacji jej działania z ostatnich 3 lat :) totek2 22-11-2017, 12:29 U mnie za każdym razem wyłącza się przy 76 stopniach w silniku bez względu na temperaturę wewnątrz, wiec nagrzewnice interesuje jednak temperatura silnika. peteypee 22-11-2017, 14:17 Gdyby nagrzewnica działała względem temp wewnątrz to byłoby super ale jesli działa tylko do nagrzania silnika to faktycznie sens ma w dizlu bo benzyna na prawdę łapie temp po dosłownie paru minutach. Parch 22-11-2017, 14:41 Nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania. Przecież jak się silnik nagrzewa, to - przy założeniu, że wszystko jest sprawne i masz włączone ogrzewanie - również nagrzewa się w kabinie. To po cóż miałaby ta nagrzewnica działać dłużej, skoro temperatura wnętrza jest już komfortowa? BTW. Jak temperatura zewnętrzna jest niższa niż 10 st., to żeby osiągnąć 76 st. muszę jednak w cyklu miejskim minimum 10 min. mieć auto uruchomione, Więc jest trochę czasu, żeby nagrzewnica sobie podziałała. mm32 22-11-2017, 18:22 wiec nagrzewnice interesuje jednak temperatura silnika Proponuje test,jaki zaproponowałem koledze @Parch (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=4143) w poście #480 i zobaczymy co wyjdzie ;) Ze swoich spostrzeżeń jeszcze dodam,że także kierunek nawiewu ma wpływ na fakt,jak długo działa nagrzewnica :) totek2 22-11-2017, 18:28 Jak nie zapomnę to sprawdzę jutro. Parch 22-11-2017, 18:37 Proponuje test,jaki zaproponowałem koledze @Parch w poście #480 i zobaczymy co wyjdzie Już nawet zrobiłem, ale dzisiaj w Breslau 10 st. więc nie jestem pewien, czy jest wiarygodny. Zrobiłem, jak pisałeś, czyli wyłączyłem zupełnie nawiew przed odpaleniem auta i na wszelki wypadek otworzyłem wszystkie okna żeby było chłodniej w środku. No i ruszyłem "w miasto":razz:. Po osiągnięciu tych magicznych 76 st. włączyłem nawiew i klimę na HI, no i... nagrzewnica się nie włączyła. To była pierwsza próba i do tego dzisiaj jest u nas 10 st. więc nie jest to jeszcze wiarygodne zupełnie. Ze swoich spostrzeżeń jeszcze dodam,że także kierunek nawiewu ma wpływ na fakt,jak długo działa nagrzewnica Włączałem po kolei wszystkie kierunki, nawet "AUTO". I nic Panie, nic. Test powtórzę jak będzie zimniej. totek2 22-11-2017, 18:52 Nic, tyko się przeprowadzać do Breslau jak tak ciepło :) Parch 22-11-2017, 19:10 Noooo, ciepło jak cholera. Zmienię chwilowo temat - szanowni koledzy (a może i koleżanki) orientują się może, czy w S-Maxie też występuje czujnik jakości powietrza? Czy tylko w Mondeo? mm32 22-11-2017, 19:25 więc nie jest to jeszcze wiarygodne zupełnie. Raczej wiarygodne,choć przy -10C nie jestem pewny,czy tak będzie :) W benzynie widać jest wzięte pod uwagę to,że te silniki mają dużą moc strat i są w stanie się obronić(utrzymać temperaturę) przy dużym zapotrzebowaniu na ciepło wpływające do wnętrza. U mnie w dieslu nagrzewnica działa nawet po przekroczeniu 76C,do póki temperatura we wnętrzu nie będzie zbliżona do zadanej. elbarto 22-11-2017, 20:39 panowie. nie bardzo widzę o tej porze, więc szybkie pyttanie: jak dostać się do modułu bezpiecznika f16 od dołu? widzę że ten element wysuwa się jak by do góry ale coś go blokuje. ktoś powie gdzie i jak?:) co bym jutro miał łatwiej. Parch 22-11-2017, 20:44 W benzynie widać jest wzięte pod uwagę to,że te silniki mają dużą moc strat i są w stanie się obronić(utrzymać temperaturę) przy dużym zapotrzebowaniu na ciepło wpływające do wnętrza.Z tym utrzymaniem ciepła, to też jest różnie. W dzisiejszym teście jak przy wyłączonej dmuchawie płyn osiągnął 76 st. i włączyłem nawiew na 4 i klimę na HI, to temperatura płynu spadła o 1-2 st. Ale już jak kliknąłem "AUTO" i nawiewy się włączyły na max., to wskazanie temperatury płynu spadło do 70 st. Akurat stałem sobie w korku i jak ruszyłem szybciej niż na 1. biegu, to sobie silnik wyrównał w kilka minut. Oczywiście nagrzewnica - pomimo otwartych okien - nie działała. Raczej wiarygodne No właśnie nie jestem przekonany, bo następną różnicą, którą obserwuję w porównaniu do informacji z FCP (dotyczących działania PTC w dieslach), jest fakt włączania się u mnie nagrzewnicy dopiero wtedy gdy temperatura na zewnątrz jest niższa niż 5-6 st. Tu jednak nie jestem pewien, ale jakoś nie mogę sobie przypomnieć żebym widział wizualizację działania PTC na C+ przy wyższych temperaturach. Nawet teraz byłem w aucie, zrobiłem rundkę przez osiedle i nagrzewnica "śpi". Temperatura na zewnątrz ciągle ~ 10 st., temperatura płynu w momencie startu silnika ~22 st., klima ustawiona na HI, dmuchawa na 4. bieg. Włączałem po kolei różne kierunki nawiewu oraz tryb "AUTO". weuek 22-11-2017, 20:58 U mnie w dieslu nagrzewnica działa nawet po przekroczeniu 76C,do póki temperatura we wnętrzu nie będzie zbliżona do zadanej. Potwierdzam. W dieslach tak działa. pgrob 22-11-2017, 22:11 Jak temp. płynu chłodniczego jest powyżej 77 st., to nagrzewnica po przestawieniu temp. na HI mi się nie włącza. Miej na uwadze, że ja opisuję działanie nagrzewnicy w konfiguracji z silnikiem benzynowym. U mnie się włącza gdy płyn ma nawet powyżej 90 stopni. Nagrzewnicy nie interesuje temperatura silnika,tylko temperatura wewnątrz auta. Moje spostrzeżenia są identyczne. Nagrzewnica włącza się gdy jest znaczna różnica między temperaturą wewnątrz auta, a temperaturą ustawioną na klimatroniku, niezależnie od tego jaka jest temperatura silnika. Parch 22-11-2017, 22:18 Hmm. To ja takiego efektu jeszcze nie zaznałem. U Ciebie - jak widzę - działa też przy 10 st. na zewnątrz.:roll: Może znaczenie ma to, że macie auta przed FL, a my z @totek2 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=145772) po FL? Ciekawe. pgrob 22-11-2017, 22:23 Trop FL vs preFL warto przeanalizować. U mnie temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. W lecie przy odpowiednim ustawieniu klimatronika też działa. Liczy się tylko różnica między temperaturą wewnątrz auta, a temperaturą ustawioną na klimatroniku. totek2 23-11-2017, 06:44 Proponuje test,jaki zaproponowałem koledze Parch w poście #480 i zobaczymy co wyjdzie test zrobiłem i jest tak jak u Parcha, czyli znaczenie ma temperatura silnika, przy 76 stopniach nagrzewnica się wyłącza nawet jak w środku jest zimno jak na dworze :) Może znaczenie ma to, że macie auta przed FL, a my z @totek2 po FL? i tu jest pewnie pies pogrzebany... peteypee 23-11-2017, 08:19 Reasumując. Moment właczenia nagrzewnicy powinien być tak jak szyb czyli około 5st. Ale teraz wychodzi na to że nagrzewnica jednak działa (jeśli tylko ma prąd) do momentu uzyskania przez czujnik wewnątrz auta temp. ustawionej na panelu. pgrob Tobie załącza się bez względu na temp? przedlift? benzyna? dokładany czy seria? mm32 podobnie załacza się bez względu na temp? diesel? dokładany czy seria? lift? Teraz pytanie gdzie jest czujnik temp dla klimatronica? wiem że są w mieszalniku na obudowie ale powienien byc jakiś przy nogach? |