Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] nagrzewnica elektryczna PTC - jak zamontować ?
Moment właczenia nagrzewnicy powinien być tak jak szyb czyli około 5st
u mnie w poliftowej benzynie działa nawet przy wyższej temperaturze, nie sprawdzałem dokładnie przy ilu ale przy 7 działała.
... działa nawet przy wyższej temperaturze, nie sprawdzałem dokładnie przy ilu ale przy 7 działała.
Istotna jest różnica pomiędzy temperaturą zewnętrzną (powietrza zasysanego) a NASTAWIONĄ temperaturą żądaną (na klimatroniku).
Nagrzewnica załącza się przy różnicy na poziomie kilkunastu stopni. Kiedyś robiłem badania i wychodziło, ze gdzieś tak 13-14 stopni różnicy generuje żądanie załączenia nagrzewnicy.
wychodziło, ze gdzieś tak 13-14 stopni różnicy
możliwe, nagrzewnica włączyła mi się przy 7 stopniach a na klimatroniku jak zawsze miałem 20 stopni.
peteypee 23-11-2017, 09:15 Czyli jednak miałoby to sens nawet w benzynie bo kubatury sporo do zagrzania w mondeo jest pomijam smaxa bo tam jeszcze więcej. Nagrzewnica z foki II pasi? bo widziałem gdzieś za 30zł:) poza tym sporo tego jest ale mają rożne numery mimo że na foto wyglądają tak samo, wynika to z czego? Moc grzewcza? rok produkcji?
rumunn95 23-11-2017, 09:26 http://allegro.pl/focus-ii-mk2-nagrzewnica-elektryczna-3m5118k463fc-i7055849482.html
http://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-6g9118k461da-ford-s-max-i6956860698.html#imglayer
Nagrzewnica załącza się przy różnicy na poziomie kilkunastu stopni. Kiedyś robiłem badania i wychodziło, ze gdzieś tak 13-14 stopni różnicy generuje żądanie załączenia nagrzewnicy. U mnie ten algorytm nie funkcjonuje.
Zmienię chwilowo temat - szanowni koledzy (a może i koleżanki) orientują się może, czy w S-Maxie też występuje czujnik jakości powietrza? Czy tylko w Mondeo?
Ktoś coś ?
Test nr 2 działania PTC w poliftowej benzynie.
Temperatura na zewnątrz: 3-4 st.
Temperatura płynu chłodniczego na starcie: 3 st.
Przebieg testu: wyłączyłem zupełnie nawiew przed odpaleniem auta i na wszelki wypadek otworzyłem wszystkie okna żeby było chłodniej w środku. Po rozgrzaniu płynu do 76 st. włączyłem dmuchawę i klimę na HI, no i... nagrzewnica się włączyła na moment i w momencie gdy płyn ogrzał się do 77 st. wyłączyła się. I już więcej się nie włączyła, mimo iż włączałem po kolei wszystkie kierunki nawiewu oraz tryb "AUTO". Po ustawieniu siły nawiewu na maksimum temperatura płynu spadła na chwilę do 74 st. i nawet wtedy PTC już nie grzała.
Test powtórzę jeszcze jak będą ujemne temperatury.
Szkoda tak w zimnicy jeździć, u mnie tez tak działa.
Ktoś coś ?
Wg ECAT w smax/galaxy ten czujnik nie występuje.
Dziękuję za potwierdzenie. Właśnie też sprawdzałem w różnych katalogach i nigdzie się nie natknąłem na ten czujnik w S-Maxie.
czy ktoś podpowie bym w śniegu zaoszczędził czasu- jak dostać się do "dołu" bezpiecznika f16, by podpiąć instalację?
No to pora na drugą różnicę działania mojej nagrzewnicy (Benzyna FL) w porównaniu do samochodów przedliftowych:
U mnie nagrzewnica nie włącza się wcale jeżeli temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 7 stopni. I mogę sobie robić co chcę - wietrzyć, mieszać kierunkami i siłą nawiewu, obiegiem, ustawiać klimę na HI, ... - nie działa i tyle.
Z kronikarskiego obowiązku dopiszę, że nagrzewnica działała sobie bez zarzutu dzisiaj rano, gdy temperatura na zewnątrz była 3-4 st. Natomiast po południu, po 8 godzinach stania na dworze (czyli samochód wychłodzony), po uruchomieniu silnika przy temperaturze zewnętrznej 7 st. nagrzewnica się nie uruchomiła. Klima ustawiona na HI.
też mam drugą nagrzewnicę (2007 tdci vs 2013 tdci), obie z wizualizacją i wydaje mi się, że jedyna różnica, to taka że polift potrafi później wyłączyć się (przy wyższych temp płynu)
Pany, czy pin, który trzeba dołożyć w kostce bsi (czy jak tam ją zwał) będzie pasował z modułów drzwiowych mk4? Mam takie zakupione do założenia podświetlenia w drzwi, ale jakoś nie mogę się za to zabrać.
będzie pasował każdy mały pin z wiązki drzwiowej... sam wydłubałem piny z kostki lusterka.
Chciałem się odnieść do strony 1 jeśli na za łączonym obrazku brak kabli zasilających to można samemu dokooptować?, i nie ma takiej wiązki pozostawionej luzem od producenta.
Czy podłączenie takiej farelki można zrobić na krótko? podpiąć do zasilania i dołożyć włącznik.
peteypee 21-12-2017, 11:59 Teoretycznie tak ale jak jest podpięte do skrzynki to ona steruje kiedy jest zapas mocy żeby właczyć, a jak zrobisz włącznik to możesz coś zkopcić drobnego jesli auto ocaleje.
podpiąć do zasilania i dołożyć włącznik.
Odradzam takich zabaw,bo nagrzewnica działa tylko wtedy kiedy jest przez nią przedmuch powietrza,w Twoim przypadku jak się zapomnisz i puścisz samą nagrzewnicę bez nadmuchu to może skończyć się zapaleniem auta .
Czy możecie mnie poratować jakimś schematem jak podłączyć do skrzynki?. i czy dobrze rozumiem kiedy jest zimne powietrze nagrzewnica się załącza wraz z dmuchawą kiedy silnik osiągnie temperaturę ciepłego powietrza wyłącza nagrzewnicę i sam podaje ciepło.?
czy czujnik temperatury ma jakieś oznaczenia jaki to jest by dobry kupić.
Przeczytaj ten temat i wszystko będzie jasne. Już na pierwszych stronach jest to, o co pytasz.
Tak dzięki właśnie czytam do 11 strony są schematy i opisy co i jak.
Chodzi odnośnie nagrzewnicy dokładanej do mondeo-s max. Chodzi mi o to że ja nie posiadam sterownika nagrzewnicy a chciałby założyć ją i wydaje mi się że na stronie 14 tam gdzie są zdjęcia kostki niebieskiej z numerami 69-39 powinny przebiegać dokładane kable od nagrzewnicy po dołożeniu ich aktywacja przez LM. Tylko ja przy nagrzewnicy mam kolory kabli brązowy i czarny jakie kolory powinny przechodzić do numerów np: do 69 brązowy a do 39 czarny lub odwrotnie jak to sprawdzić.
No to mimo posiadania benzynki stałem się szczęśliwym posiadaczem nagrzewnicy. Świetna sprawa, silnik osiąga ledwo 30*C, a tu już wieje ciepełkiem. Moim zdaniem jeden z podstawowych modów dla posiadacza MK4. Tylko nie polecam montażu w zimie, w nieogrzewanym garażu. Wszystkie kable twarde i sztywne, podobnie jak gumy. Do tego robota wydłuża się przez przerwy na ciepłą herbatę ;)
Nagrzewnicę montowałem od Mazdy 3. Pasuje i ma logo FoMoCo, przy czym są inne kolory kabli do sterowania. Biały i zielony. Do białego (brązowy w innych nagrzewnicach) podłączamy dorobiony kabel z pinu 39 - PWM, do kabla zielonego (odpowiednik czarnego) podłączamy + po zapłonie z pinu 68 (fioletowy kabel). Wszystko działa poprawnie no i w końcu ogrzewanie szyb nie włącza się automatycznie. Jeśli płyn chłodniczy osiągnie 70*C PTC wyłącza się automatycznie. Taka ciekawostka, nagrzewnica potrafi się włączyć z powrotem jeśli temperatura płynu spadnie, np. przy włączonym odparowywaniu szyb.
jaroszsz 09-03-2018, 20:23 Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem jak dostać się do tajemniczego bezpiecznika F16 ...
to samemu nagrzewnicy nie dołozysz jesli nie wiesz jak sie dostac do bezpiecznika.
Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem jak dostać się do tajemniczego bezpiecznika F16 ...
Przecież wszystko w tym temacie jest opisane co i jak
jaroszsz 10-03-2018, 09:15 to samemu nagrzewnicy nie dołozysz jesli nie wiesz jak sie dostac do bezpiecznika.
A gdzie ja napisałem, że chcę sam zakładać ??? ;)
Swoją drogą to Kolega mógłby powiedzieć, jak wie, a nie "cfaniakować"
Przecież wszystko w tym temacie jest opisane co i jak
... w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ...
Tylko na tym bezpieczniku jest jakaś listwa czy coś takiego i albo źle szukałem albo nie jest nigdzie opisane jak ją zdemontować :)
Swoją drogą to Kolega mógłby powiedzieć, jak wie, a nie "cfaniakować" Kolega raczej chciał Ci na ambicję "wjechać".
Przeglądnij ten temat dokładniej. Np. w poście nr #32 są nawet zdjęcia, pokazujące gdzie śrubokręt włożyć, żeby podważyć "maskownicę" bezpieczników.
jaroszsz 10-03-2018, 11:20 Bardzo dziękuję. Jednak w ponad 500 postach umknęło.
PiotruśPan 16-09-2018, 19:09 Przeczytałem całość i podsumowując wszystko to w moim mondeo jest tylko jedna wtyczka od sterowania, a brak jest bezpiecznika f16 i przewodów zasilania. Nagrzewnica już kupiona pozostaje tylko zakupić odpowiednie przewody konektory i bezpiecznik. Teraz tyko pytanie którędy poprowadzić kabel w komorze silnika tak aby było estetycznie i bezpiecznie. Mógłby ktoś cyknąc jakieś fotki jak to idzie u niego
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich serdecznie! Na Wasze forum zaprowadzil mnie temat nagrzewnicy od Volvo... Mam zamiar zamontowac taka w swojej "wyscigowce" Samochod, nie ma za wiele wspolnego z Fordem, ani Volvo (Honda CRX) dlateho mimo przeczytania calego tematu nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie...
Jak taka nagrzewnice podlaczyc na "krotko" nagrzewnica bedzie na stale spieta z wentylatorem chlodnicy od Motocykla... Wychodzi na to ze musze podac sygnal (o jakim napieciu?) do jednego z pinow malej kostki czy tak? Pozdrawiam serdecznie!
mam pytanie, może ktoś wie/pamięta. w bcm w pidach [forscan] są dwa parametry dotyczące nagrzewnicy ptc. % mocy i parametr przełącznik nagrzewnicy on/off.
[piszę z głowy].
czy ktoś komu działa nagrzewnica może mi powiedzieć czy kiedy ona grzeje zmienia się ten switch na on?
pytam, bo w aucie z dodatkową nagrzewnicą [dokładaną] ona nie działa. podgląd parametrów pokazuje że zmienia się % mocy nagrzewnicy po włączeniu ogrzewania, natomiast parametr przełącznik nagrzewnicy jest ciągle off.
niema pewności co do działania grzałki, niema gdzie sprawdzić.[inne auto] wygląda jednak na świeżą i sprawną wizualnie.
są więc dwie opcje uszkodzona lub parametr off mówi o tym że coś nie spełnia warunków i nie dostaje polecenia on. oczywiście jeśli to tak działa.
mam pytanie, może ktoś wie/pamięta. w bcm w pidach [forscan] są dwa parametry dotyczące nagrzewnicy ptc. % mocy i parametr przełącznik nagrzewnicy on/off.
[piszę z głowy].
czy ktoś komu działa nagrzewnica może mi powiedzieć czy kiedy ona grzeje zmienia się ten switch na on?
pytam, bo w aucie z dodatkową nagrzewnicą [dokładaną] ona nie działa. podgląd parametrów pokazuje że zmienia się % mocy nagrzewnicy po włączeniu ogrzewania, natomiast parametr przełącznik nagrzewnicy jest ciągle off.
niema pewności co do działania grzałki, niema gdzie sprawdzić.[inne auto] wygląda jednak na świeżą i sprawną wizualnie.
są więc dwie opcje uszkodzona lub parametr off mówi o tym że coś nie spełnia warunków i nie dostaje polecenia on. oczywiście jeśli to tak działa.
Dołączam się do pytania, mam taką samą sytuację, PWM się zmienia ale ciągle drugi PID na jest na off . Nagrzewnica dokładana. Mógłby to ktoś sprawdzić u siebie?
peteypee 06-01-2019, 22:32 Opcja w bcm wlaczona?
Opcja w bcm wlaczona?Tak
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190110/df907451cf87362aba012d5fa44fe8b5.jpg
stachmen 12-01-2019, 11:06 Witam
Dołączam się do pytania o działanie PTC.
U mnie wg n-ru VIN /sprawdzałem w serwisie Forda/ grzałka jest: "z dodatk. nagrzewn."
Czy działa, pewności nie mam. Na mrozie minus 6-7 st. C, po ok. 2-4 min, powietrze staje się letnie a potem ciepłe, pomimo, że wskazówka temperatury, jeszcze nie drgnęła.
Ale w Forscanie jest już temp. cieczy ok. 27-30 st. C.
Forscan pokazuje przydział mocy do PTC, który zmienia się dynamicznie.
Co ciekawe /na postoju/ dodanie gazu powoduje spadek mocy przydzielonej dla PTC.
Pewnie by mi to wystarczyło, że jest i działa gdyby nie dziwny i niepokojący wpis:
PTC_SW off - przełącznik nagrzewnicy PTC.
Czy oznacza to, że:
- PTC jest i działa a wpis off oznacza, że nie ma przełącznika? /włączanie automatyczne/
- PTC jest i nie działa - jest nieuruchomione, brak spełnionych warunków, zepsute, spalone? itp.
- PTC brak, ale jest sterownik i okablowanie, a przydział mocy jest teoretyczny do/od sterownika?
Co o tym myślicie?
Przydało by się to ogarnąć, póki jeszcze zima trwa i jest jak testować.
https://photos.app.goo.gl/tfs7t5xaw9S34RoJ7
Danielo_82 16-01-2019, 18:22 A teraz pytanie trochę z innej strony. Aby wyłączyć automatyczne grzanie obu szyb w elmconfig aktywowałem grzałkę ptc, nie dodając jej fizycznie do auta i zauważyłem że teraz ogrzewanie w kabinie załącza się dużo później. Wcześniej przy podobnych temperaturach ciepło zaczynało wiać z nawiewow po dosłownie paru chwilach. Teraz wentylator nawiewu uruchamia się gdy temp płynu na wskaźniku przekroczy 90 st. prośba więc szanownych kolegów, którzy aktywowali sobie podobną opcje o sprawdzenie czy mają podobnie.
malek.lukasz.81 17-01-2019, 18:24 Jeżeli jest tak jak piszesz to może to być dobra wiadomość dla posiadaczy lpg w zimie.
Przy jakiej temperaturze płynu włącza się obieg na ogrzewanie (bez altywowanego PTC)?
Danielo_82 17-01-2019, 19:16 Obieg cieczy na ogrzewanie (mały obieg) idzie zawsze, jednynie wentylator nawiewow załącza się teraz później. A przyjemniej tak mi się wydaje, że bez aktywowanej grzałki załączał się wcześniej.
woojtoos 09-10-2019, 13:13 Witam,
Czy ktoś z Gdańska i okolic pomógłby mi w montażu elektrycznej nagrzewnicy?
Ja posiadam wgrany Rusko soft do C+ i właśnie rano zauważyłem, że grzałka PTC od razu się nagrzewa a ciepłe powietrze z nawiewu leci po około 4 minutach jak ciecz osiągnie temperaturę około 38 stopni
i właśnie rano zauważyłem, że grzałka PTC od razu się nagrzewa a ciepłe powietrze z nawiewu leci po około 4 minutach jak ciecz osiągnie temperaturę około 38 stopni Mógłbyś jakoś rozwinąć, co miałeś na myśli? Bo chyba nie wiążesz pracy PTC z nagrzewaniem się płynu chłodniczego?
W żadnym wypadku nie wiąże tego razem, tylko zauważyłem że Ciepłe powietrze zaczyna lecieć gdy samochód nabierze trochę temperatury, poerwszy raz mam nagrzewnicę PTC ido końca nie wiem na jakiej zasadzie ona działa, podejrzewam że na zasadzie suszarki do włosów ale to szybciej leciało by cieplejsze powietrze. Chyba że posiadam jeszcze grzałkę płynu chłodniczego bo ostatnio - 2 na zewnątrz i dokładnie po 4 minutach temperatura płynu wynosiła 48 stopni.
Wygrawerowane na szkle.
ptc pomaga w nagrzewaniu bo wtedy nie studzi sie tak plyn chlodzacy
Czy ktoś z Gdańska i okolic pomógłby mi w montażu elektrycznej nagrzewnicy?
Masz instalację w aucie "siłową" albo chociaż sterowanie ?
woojtoos 10-10-2019, 09:58 Masz instalację w aucie "siłową" albo chociaż sterowanie ?
Witaj, wysłałem PM. Nie wiem czy posiadam takowe.
ptc pomaga w nagrzewaniu bo wtedy nie studzi sie tak plyn chlodzacyCiekawe! Możesz mi tą zależność jakoś wytłumaczyć?
wystarczy ze powieterze nie bedzie kierowane na nagrzewnice a jedynie na PTC i nie bedzie studzic silnika, wydaje mi sie to logiczne ze przy dzialajacej PTC nie ma potrzeby zeby powietrze chlodzilo dodatkow nagrzewnice dzieki czemu silnik szybciej sie nagrzeje.
Danielo_82 10-10-2019, 20:18 Źle Ci się wydaje. Jedynym powodem szybszego zagrzania auta po włączeniu ptc może być zwiększone obciążenie, przez pobór prądu,ale to już raczej bardzo minimalne różnice .
To w końcu jak dokładnie działa to PTC ogrzewa tylko powietrze? Taka farelka zamontowana przed/za nagrzewnicą?
Wygrawerowane na szkle.
Oreientujesz sie ile trwa jej nagrzanie? Bo w Conversie zaladuje sie do samej gory ale jeszcze nie wieje cieplym
Wygrawerowane na szkle.
przy dzialajacej PTC nie ma potrzeby zeby powietrze chlodzilo dodatkow nagrzewnice dzieki czemu silnik szybciej sie nagrzejeZdradzisz jak to zrobić, żeby przy włączonym wentylatorze dmuchawy ciepłe powietrze z nagrzewającego się silnika nie było kierowane do ogrzewania kabiny i żeby jednocześnie działała PTC?
Oreientujesz sie ile trwa jej nagrzanie? Bo w Conversie zaladuje sie do samej gory ale jeszcze nie wieje cieplym.
Ja posiadam wgrany Rusko soft do C+
Po co pytasz jak znasz odpowiedź;)
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wskaźnik pokazuje z jaką mocą dziala a nie temp, sama w sobie się pewnie szybko nagrzeje, ale nie ma ona bardzo dużej mocy, zanim nagrzeje się kanały itp trochę mija.
Bump: Zdradzisz jak to zrobić, żeby przy włączonym wentylatorze dmuchawy ciepłe powietrze z nagrzewającego się silnika nie było kierowane do ogrzewania kabiny i żeby jednocześnie działała PTC?
Masz rację, są one w jednym miejscu i nie ma takiej opcji, a szkoda bo wystarczyło dodać elektrozawor na zasilaniu nagrzewnicy żeby przerwać krazenie plynu w niej.
W zamyśle konstruktorów PTC ma przyspieszać nagrzewanie się wnętrza. Jest to szczególnie przydatne przy dieslach.
BTW. W mojej konfiguracji sprzętowej nie zauważyłem żadnego wpływu działania PTC na nagrzewanie się silnika. Za to zwiększenie obrotów dmuchawy, czyli szybsze przekazywanie ciepłego powietrza "z silnika" znacząco wydłuża osiągnięcie jego "docelowej" temperatury.
Wiem że taki był zamysł, ale gdyby zastosować zawór przy okazji mielibyśmy szybsze nagranie silnika
Ale miałbyś wtedy paradoksalną sytuację, że PTC ogrzewałaby kabinę przy ustawieniu temperatury klimatronika na LO.
Dlaczego? Ptc z tego co widzę jest zaraz za nagrzewnica, więc dając na Lo omijamy je obie.
No to jak miałaby być sterowana PTC? Kiedy miałaby się załączać? U mnie np. jest kilka warunków, które muszą być spełnione, żeby "farelka" odpaliła. Np. musi działać dmuchawa i temp. zadana na panelu klimatronika musi być wyższa niż LO.
Akurat to raczej by nie byko problemem, to nie auto z 90roku clikatronikiem steruję jakiś sterownik i napewno dało by się wygospodarować jedno wyjście sterujące zaworem.
Czyli chciałbyś mieć możliwość niezależnego odpalenia PTC? I miałby o tym decydować kierownik?
Niee, wystarczy zrobić ze zawór aktywuje się w sytuacji działania ptc oraz temp silnika poniżej np 40-50stopni i tyle
https://zapodaj.net/images/b1e00cbb42840.jpg
Koledzy możecie podpowiedzieć jak tędy przepchac przewod zasilający PTC. To kolanko jakos się ściąga ?
Trzeba niestety zrobić dodatkowy niewielki otwór w tej gumie, np tuż nad nim
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
bartecki92 21-10-2019, 06:45 Wczoraj to przerabiałem. Jeśli zrobisz to umiejętnie to dobrym sposobem jest wziąć lutownicę, ja np miałem taką małą na baterię i zrobić tam otwór na przewód. Przewód przecisnąć a potem obkleić silikonem albo jak w moim przypadku klejem butylowym. Potem przewód idzie pod podszybiem, pod serwem hamulcowym, za akumulatorem i do skrzynki bezpieczników.
zamiast lutownica zrob to jakim sztywnym drutem, wciskajac w taka mala dziurke wiekszy przewod nie trzeba tego niczym uszczelniac bo guma sama sie zacisnie na tym, ja tak zrobilem podczas dokladania ACC i nic nie cieknie.
michaael15 06-12-2019, 20:02 Przejrzałem trochę cały temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na takie pytanie: nagrzewnica ma zakończenie jakąś wtyczką/gniazdem. Jak się ono nazywa żeby dobrać takie do kabli zasilania? ;)
Dzien dobry mam pytanie, czy polaryzacja (plus i minus) grubych przewodow zasilajacych ptc , ma znaczenie czy jest to obojetne. Pozdrawiam
Ma znaczenie. Widziałeś na zywo nagrzewnicę? Jest tam kabel masowy czarny i plus przewaznie czerwony
Tak widzialem mam ja zamontowana (sam zem to poczynil :) tylko nie mialem kabli po wtyczce od nagrzewnicy. Ale juz sie dowiedzialem, czarny przechodzi w czarny a czerwony w fioletowy i zapewne czarny minus a czerwony/fioletowy to plus. (Czerwony i czarny wychodza z nagrzewnicy i przechodza w oryginalna fordowska wiazke z czarnym i fioletowym. Jesli cos napisalem zle to prosze poprawcie mnie. I dziekuje za pomoc
wojciech.k 07-12-2019, 22:17 Ile mniej więcej kabla zasilającego i masy potrzeba? Po 2m?
Już przeczytałem na rosyjskim forum, że 2m.
Mase mozesz podpiąć krotka najblizej nagrzewnicy.
wojciech.k 08-12-2019, 07:55 Ok, tak pewnie zrobię. Jak są prowadzone kable pod maską fabrycznie? Były jakieś zdjęcia w tym temacie, ale pewnie wygasły.
Plus od skrzynki bezpieczników a minus z masy pod prawą lampą.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
wojciech.k 08-12-2019, 19:31 Niestety u mnie brak wtyczki i kabli sterowania.
Moja skrzyneczka to ogarnie? Numer 7G9T-14A073-ED.
Rozumiem, że mam kupić:
1. Dwa kable zasilania 10mm^2, jeden 2m długości i drugi krótki, aby tylko dokręcić masę do tej blaszki przy nagrzewnicy
2. Samą nagrzewnicę z odciętymi końcówkami, żeby ładnie to później zlutować
3. Bezpiecznik 80A
4. Peszel do przeciągniecie kabla zasilania w komorze silnika. Czy ktoś może ma zdjęcie jak ten kabel przeciągnąć do środka kabiny?
5. Dwa cieńsze kabelki, jaka długość? Podciągam je do pin 39 i 68 i to wszystko?. Jakie ewentualnie PINy do nich kupić, żeby zacisnąć i umieścić we wtyczce?
6. Końcówki do przykręcenia kabli zasilania do masy i bezpiecznika
7. Aktywacja w ELMConfig
Coś pominąłem?
artur1970 08-12-2019, 19:47 Gdzie takie można dostać?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=298946
a od czego jest forum?
wojciech.k 08-12-2019, 21:13 Ok, dzięki napisałem w temacie.
Jednak jeszcze się upewnię, 7G9T-14A073-ED obsłuży nagrzewnicę?
michaael15 11-12-2019, 18:59 Panowie podłączyłem u siebie nagrzewnicę, sterowanie miałem, dołożyłem zasilanie, ale ciepła brak. Na kablach prąd jest, więc z bezpiecznika wychodzi jak należy. W forscanie pokazuje tak:
PTC_SW: Off,
PTC_HEAT: % rosną gdy zwiększę temperaturę.
O co może chodzić? Mam uruchomioną w ElmConfig, mam na Conversie wizualizację nagrzewnicy, która rzekomo działa.
Czerwony kabel ma być prądowy a czarny masowy, tak?
wojciech.k 11-12-2019, 20:06 Jak przykręcacie dół bezpiecznika? Nie ma tam dolnego gwintu. Po prostu skręcacie to śrubą i nakrętką, a tylko góra trzyma bezpiecznik?
Jaki żeński pin kupić żeby wlazł do wtyczki BSI?
Taki? https://allegro.pl/oferta/pin-zenski-konektor-delphi-ducon-0-8-1-0mm2-k3861-7378300345
michaael15 11-12-2019, 20:14 Tak, skręciłem tylko nakrętką. Co do pinu to nie wiem.
Witam,
mam mondka 2.0 TDCI z 2013 VIN WF0GXXGBBGDP26619
znalazłem różne nagrzewnice - numery różnią się końcówkami
6G91-18K463-DA /DB /DC
Który pasuje do mojego?
michaael15 12-12-2019, 21:13 Bez różnicy, ja kupiłem nawet nie patrząc na numery. Bedą też pasowały nagrzewnice od Volvo i od Mazdy, bo były montowane takie same :)
wojciech.k 14-12-2019, 13:09 Mam kable od nagrzewnicy angielskie (fioletowy jest krótszy, a czarny jest dłuższy). Muszę zamienić same wtyczki, czy ktoś wie jak je wybebeszyć? Różnią się obie minimalnie wycięciem przez co biała nie pasuje do czarnej, nie chciałbym ich niszczyć tylko zrobić w miarę porządnie.
Edycja:
Poradziłem sobie, wsadziłem pensetę od przodu między plastik, a złącze (z dwóch stron) i podniosłem blokadę z boku wtyczki. Zeszło bez problemu.
Edycja 2:
Teraz mam problem z otwarciem czarnej osłonki od wtyczki niebieskiej da się to jakoś otworzyć bez połamania tego czarnego dziadostwa?
artur1970 14-12-2019, 14:33 daj foto - podpowiem :D
wojciech.k 14-12-2019, 16:10 Chodzi mi o pokrywkę wtyczki bsi, jak rozumiem w tej niebieskiej mam wpiąć te piny.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109131&stc=1&d=1576339629
Ma ona 4 zatrzaski, po 2 na każdą stronę, odchylam jedną i mam wrażenie, że zaraz pęknie.
artur1970 14-12-2019, 20:28 Tak, trzeba podważyć zatrzaski i zdjąć zaślepkę.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109139&d=1576355078
ale to nie koniec zabawy :D
musisz wyjąć zabezpieczenie pinów
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109140&d=1576355088
po bokach podważyć i wypychać do góry
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109141&d=1576355096
po usunięciu zabezpieczenia możesz dołożyć pin.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109142&d=1576355106
wojciech.k 14-12-2019, 21:40 Dzięki, za zdjęcia. Znając życie będę jeszcze miał problem z jednym pinem, bo ten który kupiłem jest minimalnie mniejszy niż ten fabryczny. Miało być tak pięknie, ale niestety straciłem dzisiaj zapał przez deszcz i wichurę, a robienie tego w zamkniętym samochodzie jest niewygodne.
wojciech.k 15-12-2019, 09:34 Dobra, ostatnie pytanie. Do pinu 68 idzie już przewód. Gdzie on dokładnie dochodzi? Czy po prostu zdjąć z niego izolację i dolutować ten przewód z nagrzewnicy?
artur1970 15-12-2019, 12:53 tak, połącz. oczywiście zgodnie z kolorami przerwanych przewodów. Masz po drodze wtyczkę.
wojciech.k 15-12-2019, 13:08 Dobra mam wszystko podłączone. W Elmconfig jakie kroki trzeba przejść? Zrobienie kopii, zmiana opcji, wgranie opcji, a dokładnie, które opcje?\\\
Edycja:
Już aktywowałem:
1.HS-CAN -> BCM -> Procedures -> Read CCD from BCM
2.Central configuration -> Save CCD to files
3.Central configuration -> PTC zmiana na With PTC Heater
4.HS-CAN -> BCM -> Procedures -> Write CCD to BCM
Jednak po włączeniu silnika i ustawieniu nawiewu na high mam:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109165&stc=1&d=1576416815
Nie powinno być tam ON?
Do tego nie wiem czemu mam komunikat, "akumulator rozładowany", a samochód odpala z kopyta. Chyba, że rzeczywiście już coś słaby jest.
Danielo_82 15-12-2019, 14:10 Widocznie przy niskim stanie akumulatora nagrzewnicy bcm nie włączy.
artur1970 15-12-2019, 14:13 Akumulator rozładowany - to tylko info dla użytkownika, o możliwych kłopotach z odpaleniem auta. Dokładając nagrzewnicę i nie odpalając auta aku był zmuszony oddawać energię - lampka, radio itp.
wojciech.k 15-12-2019, 14:31 To nie wiem dlaczego PTC Heat rośnie. Kiedy nagrzało bardzo mocno to PTC Heat wskakiwał na 0%, a jak włączyłem na LO, żeby wychłodziło kabinę i znowu ustawiłem na HI to PTC Heat zaczął rosnąć.
michaael15 15-12-2019, 18:10 Tez mam off, ale nagrzewnica działa i mam ciepłe powietrze, procentowo jej użycie rośnie ;) Nie ma podmuchu jak z farelki, ale na pewno jest szybciej cieplejsze powietrze niż bez niej :D
wojciech.k 15-12-2019, 22:23 To dziwne, pewnie nie przekazuje jakichś danych do Forscana z czujnika. U mnie też raczej działa bo po paru minutach zaczyna się robić piekło w aucie.
wojciech.k 16-12-2019, 12:29 Wrzucam kilka fotek, jak to u mnie jest zrobione. Może komuś się przyda.
Tylko proszę się nie sugerować kolorami kabli czarny i fioletowy, to jest wiązka z anglika więc mają odwrotnie. Standardowo jest fioletowy do akumulatora, a czarny masa.
Tyle kabla i peszla zmarnowane 😉
BTW. Na jednym ze zdjęć widać, że w mdo też jest w grodzi zaślepiony otwór, do przepuszczenia kabli, żeby nie trzeba było dziurawić gumowego przepustu
wojciech.k 16-12-2019, 14:40 O którym zdjęciu mówimy? Bo ja nie widziałem takiej grodzi. Kabla nie ciąłem, wolałem go mieć w całości jak w fabryce. fakt, że jest trochę za długi. Peszla dałem więcej już dla świętego spokoju jego cena i tak nie jest zbyt duża :). Ja w tej gumie zrobiłem nacięcia, nie przepalałem, na początku przedziurawiłem, ale nie miało to sensu bo guma i tak zaraz wracała do swojego położenia. Ewentualnie można kabel wyciągnąć i guma sama się zamknie.
Edycja:
Chodzi o ten korek lekko w górę i na prawo od tego gumowego przepustu? Dobrze wiedzieć, niestety nikt nie wspomniał o tym tutaj w temacie, a na pierwszy rzut oka tego nie widać dopóki zdjęcia się nie zrobi.
Tak, chodzi o tą zatślepkę, o której piszesz. Po wyjęciu masz tam owalny otwór o wymiarach m/w 10x20 mm, przez który da radę przecisnąć kable od PTC bez rozcinania.
wojciech.k 17-12-2019, 07:32 :) na to już za późno, ale ta informacja przyda się na pewno innym osobom. Ewentualnie kiedyś przełożę z nudów.
Jak już masz wszystko zrobione, to nie ma sensu niszczyć swojej pracy.
Natomiast jeśli już miałaby informacja o tym otworze "technologicznym" komuś się przydać, to warto jeszcze dopisač, że po usunięciu tej zaślepki jest tam "goła" blacha, która niezabezpieczona będzie cięła przewody. Prowadząc tamtędy jakiekolwiek kable warto sobie zakupić gumowy przepust kablowy z grubym kołnierzem, żeby:
1. dobrze się trzymał na grodzi,
2. uszczelniał nieco otwór.
Można oczywiście próbować wykorzystać tą fabryczną zaślepkę, ale ona wg mnie ma zbyt cienki kołnierz, który ją trzyma na grodzi. Ja nie chciałem ryzykować, że pod wpływem naporu kabli zaślepka się zsunie z grodzi i kupiłem właśnie taki "przepust". Jest tego mnóstwo na portalach aukcyjnych, więc można sobie spróbować dobrać.
PID PTC_SW na OFF zatem ustalamy, że jest stanem ok?
EDIT: Kilka osób potwierdza, że też tak ma i im działa, ale fajnie by było jakby ktoś kto ma fabrycznie PTC też się wypowiedział bo nie daje mi to trochę spokoju ...
Jak już masz wszystko zrobione, to nie ma sensu niszczyć swojej pracy.
Natomiast jeśli już miałaby informacja o tym otworze "technologicznym" komuś się przydać, to warto jeszcze dopisač, że po usunięciu tej zaślepki jest tam "goła" blacha, która niezabezpieczona będzie cięła przewody. Prowadząc tamtędy jakiekolwiek kable warto sobie zakupić gumowy przepust kablowy z grubym kołnierzem, żeby:
1. dobrze się trzymał na grodzi,
2. uszczelniał nieco otwór.
Można oczywiście próbować wykorzystać tą fabryczną zaślepkę, ale ona wg mnie ma zbyt cienki kołnierz, który ją trzyma na grodzi. Ja nie chciałem ryzykować, że pod wpływem naporu kabli zaślepka się zsunie z grodzi i kupiłem właśnie taki "przepust". Jest tego mnóstwo na portalach aukcyjnych, więc można sobie spróbować dobrać.
Dzięki za informację - szukałem kiedyś info o tej zaślepce
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300403
bo muszę zasilanie od aku pociągnąć.
PID PTC_SW na OFF zatem ustalamy, że jest stanem ok?
EDIT: Kilka osób potwierdza, że też tak ma i im działa, ale fajnie by było jakby ktoś kto ma fabrycznie PTC też się wypowiedział bo nie daje mi to trochę spokoju ...Ja mam fabryczne PTC, moc rośnie a pid przekaźnika jest cały czas OFF
gelu1986 27-12-2019, 17:33 Dziś przymierzam się do montażu nagrzewnicy okazuje się że mam kostkę sterująca. Zdjęcie wrzucam gdzie ją widać.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191227/de7de1936a56e6a1e24328fe09e8f084.jpg
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
gelu1986 28-12-2019, 08:28 Mam takie piny z gwintem dokladalem je u siebie. Jak chcesz mogę ci wysłać
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
sowa_galaxy 06-02-2020, 09:56 Witam.
Przewertowalem caly temat oraz wiele innych i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie....czy moj (dosyc stary) BCM 6G9T-14A073-DJ wysteruje PTC ?? Gdyby ktos mial linka do strony gdzie mozna porownac mozliwosci 6G9T z 7G9T to rowniez bede wdzieczny.
arkmyl12 06-02-2020, 22:04 Każdy bcm wysteruje ptc, podobnie jak HLA i ACC
sowa_galaxy 07-02-2020, 15:55 Dzieki. Tak wiec obejdzie sie bez wymiany BCMa... Mam jeszcze pytanie...jak uruchomic nagrzewnice poza samochodem w celu sprawdzenia czy jest sprawna? Oczywiscie zasilanie jest oczywiste, natomiast jak podlaczyc (jakie zasilanie) przewody sterujace zeby ja uruchomic? No chyba ze to niemozliwe w co watpie.
Z tego co pamiętam to sterowanie jest po PWM ale na minusie.
focus-morag 20-02-2020, 18:49 Panowie co trzeba kliknac w centralnej konfiguracji samochodu w mondeo mk4 bo mam chyba grzalke ptc ale nie jest aktywowana ,więc chciałbym ta opcję włączyć.
Patrz post nr 10 w tym wątku;)
focus-morag 20-02-2020, 20:28 Patrz post nr 10 w tym wątku;)
Podziękował 😀
focus-morag 21-02-2020, 13:09 Jednak w moim titanium ni ma grzałki. Mam pytanie ,czy ta wtyczka ,która odnalazłem przyczepiona do blachy to będzie sterowanie ptc?Jeśli tak to pół roboty będzie gratis
bartecki92 21-02-2020, 13:12 Zgadza się, masz pół roboty gratis. Jeszcze tylko zasilanie i włączyć kabelkiem i gotowe.
Wolalbym w trzech mondeo dołożyć kabelki do sterowania niz w jednym wkladac nagrzewnice elektr. Na jej miejsce ;);)
bartecki92 21-02-2020, 13:20 Wolalbym w trzech mondeo dołożyć kabelki do sterowania niz w jednym wkladac nagrzewnice elektr. Na jej miejsce ;);)
To prawda, dokładałem u siebie i mam wrażenie, że coś za słabo to działa i nie czuje mocno ciepłego powietrza szybciej niż być powinno. Żałuję, że nie sprawdziłem czy cała ta grzałka grzeje zanim ją tam wsadziłem, bo teraz, żeby ją wyciągnąć będzie gimnastyka...
focus-morag 21-02-2020, 13:43 Wolalbym w trzech mondeo dołożyć kabelki do sterowania niz w jednym wkladac nagrzewnice elektr. Na jej miejsce ;);)
Myślę,że trzeba kable najpierw odkręcić od niej i wtedy może wlezie łatwiej. Ja to muszę jeszcze bezpiecznik 80 kupić i wrzucić przewody zasilające +I- minus to pryszcz Ale z+ zabawy będzie trochę. Z xenonami dałem radę to I z tym sobie poradzę.A może ma ktoś jakiś patent na włożenie tej grzałki żeby deski nie polamax
bartecki92 21-02-2020, 13:49 Ogólnie jest tylko jedna śruba z ciężkim dostępem na samej górze metalowego wzmocnienia, które będziesz musiał wyciągnąć całe, żeby włożyć nagrzewnicę. Myślałem, że będzie z tym gorzej, ale dasz rade bez niszczenia niczego.
michaael15 22-02-2020, 09:48 Wchodzi spokojnie grzałka, fakt, może nie na hop-siup, ale nie gorzej niż filtr kabinowy :D A co do ciepła, to nie będzie to grzało jak farelka w domu, ale u mnie np. przy 30 stopniach nagrzania silnika już czuje ciepławe powietrze z nawiewu, a myślę że bez nagrzewnicy jeszcze nie czuć :)
focus-morag 27-02-2020, 19:00 A podpowiedzcie ile metrów przewodu 10mm2 trzeba kupić żeby pociągnąć od skrzynki bezpiecznikow do grzałki?Chodzi o przewód zasilajacy
michaael15 27-02-2020, 19:32 kupiłem chyba 4 metry i był z dużym zapasem, już nie pamiętam dokładnie. Zmierz mniej więcej od bezpieczników do wnętrza ;)
focus-morag 27-02-2020, 21:24 Aha.To kupię te 4 metry.Tak się zastanawiam skąd wziąść masę bo niby z tej blachy biorą co trzeba ja odkręcić...lecz ,Czy to jest wystarczająca masa?Czy lepiej też z komory brać?
Orginalnoe te twm siedzi gdzieś
Pod prawa lampą jest oryginalnie i tak zrobiłem mając kable z fabrycznej wiązki.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
michaael15 28-02-2020, 11:37 Ja podpiąłem po tą blachę
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
focus-morag 29-02-2020, 05:56 Ja podpiąłem po tą blachę
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
I jest ok?Nie nagrzewa się wolniej?kable się nie grzeją?
gelu1986 29-02-2020, 08:03 Też mam pod ta blachę jest ok. A kabel zasilający idzie nad wiązka jest tam zaslepka gumowa ladnie przechodzi
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
michaael15 29-02-2020, 12:53 Nic nie zauważyłem złego a juz zaglądałem tam jakiś czas po montażu [emoji6]
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
focus-morag 23-04-2020, 05:30 Wczoraj podłączyłem ptc.Mase przykrecilem do podłogi przy prawym słupku.
I co,wszystko działa jak należy?
focus-morag 23-04-2020, 08:20 Rano po chwili daje już ciepelko z nawiewu.Staralem się zrobić jak fabryka oprócz masy.Nawet kupiłem skrzynkę dawce żeby wyjąć z niej dolną śrubę do przykrecenia kabla do bezpiecznika.Jest to śruba z takim kwadratem i pięknie wskakuje na swoje miejsce.Przy okazji tej roboty dołożyłem sobie klimatyzowany schowek.koszt części na niemieckiej stronie to połowa ceny u nas.
focus-morag 24-04-2020, 12:24 Jeszcze fotki jak to u mnie wyszło
1.Wiadomo.Miejsce gdzie siedzi ptc oraz okablowanie
2.miejsce podłączenia masy przy prawym progu
3.miejsce podpięcie plusa do skrzynki i zabezpieczenie 80A
YANOOSH-69 26-04-2020, 14:30 Jaki jest orientacyjny koszt dołożenia PTC? MONDEO MK5 DIESEL 159HP
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
focus-morag 29-04-2020, 07:54 Jeszcze jedno pytanko.Czy po aktywacji ptc w convers+ w ustawieniach-konfiguracji tam powinna pokazać się informacja o zuheizer?Czy tylko jak jest webasto i wtedy pokazuje zusatzheizung? Bo wszystko hula a w instrukcji pokazuje,opcja w konfiguracji zusatzheizung i tak mnie to ciekawi.Ale moim zdaniem to dotyczy webasta
powinna pokazać się informacja o zuheizer?
nie
focus-morag 29-04-2020, 15:04 nie
Aha.Dzieki za odpowiedź.Troche dziwnie to opisali w instrukcji bezpiecznikow F16 80A Diesel-zusatzheizung (PTC) dlatego widząc,że w niektórych mondeach w convers+ jest taka opcja pomyślałem,że jest coś u mnie nie tak.Ale znalazłem bezpiecznik F27 30A zusatzheizung-nagrzewnica zasilana paliwem i już wiem czemu nie mam tej opcji przy dołożeniu PTC
że w niektórych mondeach w convers+
tylko posiadajacych dograna ruska modyfikacje, fabrycznie takiej opcji brak
Dragon_77 11-05-2020, 10:46 Witam
pytanie laika :)
czy po tym zdjęciu można stwierdzić, czy istnieje fabryczna wiązka zasilająca PTC, czy muszę ściągnąć tą czarną zaślepkę bezpiecznika? Jeśli tak, to jak to zrobić?
Ściągnij czarną zaślepkę
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dragon_77 25-05-2020, 14:43 Wczoraj w końcu próbowałem ściągnąć czarną zaślepkę bezpieczników i nie dałem rady.
Czy oprócz odgięcia w stronę nadkola zaczepów w 2 miejscach ("oczka" od góry w zaślepce) coś jeszcze ją trzyma?
Poniżej zdjęcie poglądowe odnośnie zaślepki.
Na dole jest jeszcze jeden zaczep.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
focus-morag 28-05-2020, 20:33 Na dole jest jeszcze jeden zaczep.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dokładnie.
focus-morag 02-06-2020, 14:57 Panowie +do PTC to bezpiecznik F16 zabezpieczony bezpiecznikiem F16 80 A to jasne.Ale od czego jest bezpiecznik F27 30A też pisze Zusatzheizung?Webasto?
Opis bezpiecznikow masz w manualu.
F27 to nagrzewnica zasilana paliwem.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
focus-morag 02-06-2020, 16:03 Opis bezpiecznikow masz w manualu.
F27 to nagrzewnica zasilana paliwem.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Dzięki za info
terragady 10-09-2020, 15:02 Czy podłączając forscana można sprawdzić czy jest nagrzewnica PTC? Ostatnio grzebałem w AsBuilt do mojego vinu i wychodziło z niego że nie mam nagrzewnicy PTC. Mam alternator 150, mam webasto a nagrzewnicy by nie było? Wcześniej z góry załozyłem że jest. Po VIN (WF0GXXGBBG9K77688) wyskakuje tylko " Z dod. nagrzewnicš/programowalnš" ale to pewnie zwykłe webasto?
Swoją drogą, na jak długo załącza się wam webasto po zaprogramowaniu? W transicie chodziło mi całą godzinę, tytaj z 15 min i koniec.
jak jest webasto, to PTC nie było montowane
terragady 10-09-2020, 15:09 hmm to coś mi się pomyliło bo wcześniej czytałem że montowali to własnie razem z webasto. To dziwne w sumie bo webasto samo się nie odpala jak jest zimno podczas startu a takie PTC by pomogło dużo, zwłaszcza że auto na skandynawię.
To dziwne w sumie bo webasto samo się nie odpala jak jest zimno podczas startu
Co oznacza dla Ciebie zimno ? Jakie to temperatury ?
terragady 10-09-2020, 15:25 chodzi mi o temperatury w których PTC się automatycznie załącza po starcie, nie pamiętam dokładnie wartości tej temperatury, u nas w nocy już zaczyna do zera po mału spadać, w zimie są okresy gdzie jest -15 -20 to taka nagrzewnica PTC by się przydała zwłaszcza że webasto sobie nie moge pyknąć pilotem z domu bo nie mam takiej opcji ;)
Webasto może samo startować(jeśli zaznaczysz w zegarach ptaszka) od 5C w dół.
Przerobienie dogrzewacza na pełne ogrzewanie postojowe w mondeo mk4 to chwila,a dołożenie zdalnego sterowania troszkę dłuższa chwila ;)
terragady 10-09-2020, 15:34 ten ptaszek dodatkowa nagrzewnica? Własnie ja myślałem że to jest PTC tak się włącza :)
Pokazuje się wtedy jakaś kontrolka dodatkowa? W sumie to pewnie tej mojej nagrzewnicy przydałby się jakiś serwis też po 10 latach bo domyślam się że nie było nic tam nigdy dotykane.
A czym się będzie różniło pełne ogrzewanie postojowe? Chodzi wtedy dłużej? Ogólnie mogę zaprogramować dwa czasy, jednorazowy i włącz teraz.
Jak możesz programować swoje webasto to masz pełne ogrzewanie postojowe-do szczęścia brakuje zdalnego sterowania albo jakiegoś thermo call'a.
Jak działa dogrzewanie silnika to nie ma w standardowym sofcie IPC żadnej kontrolki.
Standardowy czas działania ogrzewania to około 20minut,jesli działa krócej to pewnie wina akumulatora.
terragady 10-09-2020, 16:11 ciężko by było dołożyć coś takiego żeby z pilota startowało? Widziałem na allegro moduły sprzedają i można nawet smsem włączyć. Jakby się dało z OBD włączyć webasto to można kombinować z taką małą wtyczką na bluetooth czy wifi ale to zasięg marny i pewnie rezultat też :) Problem w tym że nie mam codziennie do pracy na określoną godzinę i nie zawsze jeżdżę samochodem więc na określoną godzinę to tak średnio mi ustawiać.
crishome 12-10-2020, 17:08 Witam, czy kable zasilania z wiązki od Mondeo MK4 będą pasowały do s-max 2007?
woojtoos 24-10-2020, 20:56 Witam,
Drodzy koledzy i koleżanki czy możecie mi jak dla "debila" podpisać który kabel z poniższego zdjęcia gdzie do auta ma iść.
Z góry bardzo dziękuję.
Masa czarrny , plus czerwony
Wtyczka do istniejacego gniazda
woojtoos 25-10-2020, 05:43 Dziękuję. A w przypadky braku ori wtyczki te cienkie przewody gdzie poprowadzić (kolor -> lokalizacja)
poczytaj ten temat tam wszystko jest opisane
A w przypadky braku ori wtyczki te cienkie przewody gdzie poprowadzić
Schyl się w swoim aucie i zobacz ,czy ją masz,po co martwić się na zapas ?
U mnie nagrzewnica nie włącza się wcale jeżeli temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 7 stopni. I mogę sobie robić co chcę - wietrzyć, mieszać kierunkami i siłą nawiewu, obiegiem, ustawiać klimę na HI, ... - nie działa i tyle. Z kronikarskiego obowiązku dopiszę, że nagrzewnica działała sobie bez zarzutu dzisiaj rano, gdy temperatura na zewnątrz była 3-4 st. Natomiast po południu, po 8 godzinach stania na dworze (czyli samochód wychłodzony), po uruchomieniu silnika przy temperaturze zewnętrznej 7 st. nagrzewnica się nie uruchomiła. Klima ustawiona na HI.
Powyższy wpis popełniłem w grudniu 2018 r.
Teraz pora na korektę wynikającą ze zmiany, która nastąpiła w moim aucie.
W lipcu br wymieniłem radio z NX SD HSMCA, na NX SD HSMCA2. Oba radia są zintegrowane ze sterownikiem klimatyzacji. Po wymianie PTC uruchamia się przy temperaturze zewnętrznej 11 st. (lub niższej). Przed wymianą było to 6-7 st. (lub niżej). Poza tym nic się nie zmieniło w stosunku do wcześniejszych moich wpisów.
woojtoos 25-11-2020, 12:03 Cześć,
Czy możecie m i podpowiedzieć w jaki sposób rozbebeszyć wtyczki zasilające PTC po stronie instalacji auta, aby zakuć piny w nowe kable?
Zdjęcia poniżej.
Dzięki
cześć: podpowiedzcie: wspieram zdalnie nie forumowego kolegę. czy aby aktywować PTC wystarczy tylko zmiana w BCM, czy gdzieś jescze [IPC?] s-max 1.
twierdzi że w BCM Zmienił, ale jescze nie zaobserwował by ptc sw był na on, mimo temperatur w okolicy2 stopni. akumulator naładowany, wszystko sprawne. więc czy jescze coś gdzieś trzeba aktywować? nie pamiętam, a nie mogę na szybko znaleźć w setkach wiadomości tego co potrzebuje.
w jaki sposób rozbebeszyć wtyczki
cienki szpikulec i odrobina wyczucia
nie zaobserwował by ptc sw był na on .
bo nie będzie, niech obserwuje PTC_HEAT
cienki szpikulec i odrobina wyczucia
bo nie będzie, niech obserwuje PTC_HEAT
to ten parametr z procentami mocy grzania? czy te % sięnie pojawiają nawet jak PTC nie jest aktywowana?
gość twierdzi że nic mu nie grzeje, ale ma jescze sprawdzić przy sprzyjających warunkach.
bartecki92 25-11-2020, 13:52 Nie grzeje, ale dotykał nagrzewnicę? Ta grzałka szału nie robi niestety i z samego nawiewu może nie poczuć.
woojtoos 26-11-2020, 14:22 cienki szpikulec i odrobina wyczucia
dzięki, a możesz coś więcej? przeglądałem się tej wtyczce i szczerze mówiąc nie wiem gdzie ją podważyć, pewnie gdzieś tam są zatrzaski, ale wolałbym wiedzieć gdzie nacisnąć (z reguły jak nie wiem, kończy się to demolką, a szkoda wtyczki)
bartecki92 26-11-2020, 14:31 W miejscach zaznaczonych na żółto. Pin ma takie skrzydełka które trzeba wcisnąć.
https://images89.fotosik.pl/447/daa17516747f36demed.jpg
no i tak: procenty się pokazują, ale nagrzewnica nie grzeje - wyciągnięta na zewnątrz. czy gdy te procenty są aktywne, to powinna grzać, czy to nie jedyny wyznacznik jej dzialania?
po odpięciu sterowania wyskakuje błąd w BCM. czyli komp ją widzi,
albo jest uszkodzona, [sterowanie}, albo jescze coś inego? czy te procenty mocy jako podgląd PID w forscanie to jedyny i faktyczny wyznacznik powinności działania?
jakieś pomysły?
[oczywiście napięcie do nagrzewnicy dociera itp].
Te procenty to jest skala wysterowania PWM.Na grubym kablu masz 12V ?
tak, zasilanie jest.
rozumiem kwestie sterowania, chodzi mi bardziej o zależność: pokazuje 89% mocy grzania i tak powinna grzać. a nie że jest jescze jakkiś czynnik który faktycznie jej nie pozwala wysterować?
raz nam ruszyła. po otwarciu obudowy elektroniki. być moze jakieś uszkodzenie z tej strony.
pamiętacie z jakich innych aut pasuje do s-maxa przedlifta? mazda 3 2003-2009, z 6 też? z jakiegoś volvo? poszukam czegoś taniego, do testów może. bo nie mam innego pomysłu.
Jedna bardzo ważna uwaga,nie wolno uruchamiać tej nagrzewnicy bez chłodzenia bo spirala się po prostu spali.
Problem z montowaną fabrycznie nagrzewnicą - nie grzeje.
Inna używana też nie grzeje. Napięcie na kostkach przewodów zasilających 12V. Napięcie na kostkach przewodów sterujących - 1V przy uruchomionym silniku i nie zmienia się przy zmianie nastawów na penelu sterującym ogrzewaniem.
Opór obwodzie zasilającym na grzałce nr 1 - 600 Ohm, na grzałce nr 2 - 500 Ohm.
Czy te grzałki są sprawne? Co jeszcze mogę sprawdzić ?
uwaga, te zaczepy przy bezpieczniku f16 mocno trzymają. ja się mocno na szarpałem, odginałem itp zanim puściło. to pewnie przez zimno, ale... :)
|