Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] nagrzewnica elektryczna PTC - jak zamontować ?
Witajcie
jako ze zrobilo sie cos chlodniej a w aucie wcale szybko sie cieplo nie robi postanowilem zaczac robic research czy takowa nagrzewnice mam, a jesli nie mam to czy moge ja w miare prosto dolozyc (podobno tak)
jako to najprosciej sprawdzic ?
ew moj VIN to : WF0EXXGBBEAT80395
piotrali 08-10-2013, 13:10 Wygląda na to że masz.
Główne funkcje
Data produkcji: 15.04.2010
Model pojazdu: Mondeo 2007-
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria 40
Silnik: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Sea Grey Metalik
Materiał we wnętrzu: Daphne/Twill / Ebony
[Kliknij, aby zmniejszyć]
Mniej ważne funkcje
Bez tylnych chlapaczy
Less Cargo Stowage Device
Bez zestawu do wykończenia wnętrza
Bez przednich chlapaczy
Bez ukł.ułatw.ruszan.na wzn.(HLA)
Ze standardow drzwiami tylu nadwoz
(-) Version Packages
Wyprodukowany W Zakładzie Genk
Bez układu podwójnego ryglowania
Bez pakietu wyp. specj.
Bez opcji flotowych
Bez wyposażenia RSO
Kolor Trend SVP
Bez pakietów zwiększ.bezpieczeństwo
Z elektroniczna kontr.statecznosci
Zestaw - naprawa opon
Z Centralnym Zamkiem
Z Szybami Tylnymi Sterow. Elektr.
Ze standardowš przyciemnianš szybš
Standard.przedn.szyba-szkło zielone
Z Ogrzewanš Szybš Przedniš
Z popielniczkš w konsoli
Bez schowka pasażera o reg. temp.
Z jednokolorowš tablicš rozdz.
Z przednimi dywanikami podlogowymi
Z tylnymi dywanikami podlogowymi
Z osłonami przeciwsłonecznymi
Bez podpory ładunku
Bez siatki działowej przest. bagaż.
Bez Siatki Zabezpieczenia Ładunku
Less Rear Screen Sun Blinds
Bez wewnetrznej przegrody
Z krata wl.pow.w kolorz.wlasn.nr 1
Bez relingu dachowego
Bez Spojlera
Z Regulowanym Lusterkiem Wstecznym
Podwój.lust.ster.ele.ogrzew.z kier.
Bez specjaln. pokrow.przedn.siedzeń
Bez specjaln. pokrowc.tyln. siedzeń
Z Podlokietnikiem
Z ręcznie reg. podporš lędw. pas.
Bez reg. temp. siedz. kierowcy
Bez reg. temp. siedz. pasażera
Bez ogrzewanych tylnych siedzeń
Bez zintegrow. fotelika dziecięcego
Z Elektr. 2-Kier.Reg.Siedz.Kierowcy
Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas
Bez podłokietników tylnych siedzeń
Bez sprzegu przyczepy
Klamka zewnętrz. w kolorze nadwozia
Ze skórz galka dzwigni zm. biegów
Elek.ryglow.drzwi z elek.zwalnian.
Pilot zdal.ot.drzwi-2 klucz.ruchome
Bez ukł. otw. drzwi bez kluczyka
Z automat.wycieraczkš szyby przedn.
Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy
Ze Spryskiwaczem Reflektora
Bez Szyberdachu
Air Curtain Restrnt LH
Kurtyna powietrzna - prawa strona
Podusz.powiet.ochrony kolan-kierow.
Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
Bez wył. pod. pow. pas.
Bez koła zapasowego
Bez czujn. cinienia pow. w oponach
Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi
Koło alumin. 6.5 X 16" (5 X 2) ram.
Bez kola zapasowego
Less Wheel Covers
Nieblokujšce nakrętki kół
Emisja spalin poziom IV + DPF
Z Zawieszeniem Standardowym
Klasa obciaz. przedniej sprezyny-Q
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-D
Ze wspomag. awaryjnym hamulców
Bez osłon ochronnych
Standardowe siedzenie przednie
Bez tyln.kanał.spr.
Bez czujn.fil.pow.
Z 70-l. zbiornikiem paliwa
Bez zest.przyg. do poj.zasil. gazem
Standardowa konstrukcja pedalu
Z kolem kierownicy wykoncz. skóra
Ze Sterowaniem Prędkociš
Z dod. nagrzewn.
Niskie wersje z analog.zest.wskan.
Bez Autoalarmu
Bez tyln.czujnika odl.przy park.
Bez przed. pom. przy park.
Akumulator 80 AH
Bez dod. odtwarzacza CD
Bez połšczenia interfejsu Bluetooth
Antena dachowa
Wyp.podst.CD + Radio AM/FM
ICE Feature Pack APA 1
Z 8 Głonikami
Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
Bez modułów uruchamianych głosem
Bez kamery
Reflektor ksenonowy
Ze wiatłami Do Jazdy Dziennej
Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
Bez swiatel progowyc
Z lampkš w zagłówku
Z tylnš górnš lampkš dodatkowš
Z autom. reg. poz. wiec. reflekt.
Z automatycznym wł./wył.reflektorów
Wygląda na to że masz.
Z dod. nagrzewn.
rozumiem ze powinno sie samo zalaczac jak jest zimniej i od razu wiac lekko cieplejszym powietrzem ?
FM18tdci 08-10-2013, 14:40 Też to mam.
Nawiewa ciepłe, szybciej nagrzewa, ale w to nie jest tak że od ręki auto ciepłe zwłaszcza przy temp. < zera. No może znaczenie ma to, że ja mam w kombi to ich kubatura do nagrzania większa.
Temat webasto / nagrzewnicy PTC był omawiany tutaj
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151563&page=7
tu bym polemizował z opinią kolegów na temat nagrzewnicy s-maxa/mdo4. Nie mówię o webasto.
dodatkowa nagrzewnica to moim zdaniem elektryczna farelka w okolicy nagrzewnicy cieczy chłodzącej silnik. powietrze jest ogrzewane niemal natychmiast po włączeniu silnika. łatwo to zbadać, odpalając zimne auto, obieg zamkniety i z nawiewów na szybę leci ciepło. żadna ciecz nie nagrzeje się tak szybko.
nie wykluczam istnienia układu świec zarowych w układzie chłodzenia, ale nie zauważyłem też jakiegoś ekstremalnie szybkiego nagrzewania silnika wg. wskaźnika jego temperatury. dopiero po przejechaniu paru kilometrów wskaźnik temperatury lekko się uniosi.
W mojej wersji wyposażenia mam podobno większą osłonę silnika od spodu, oraz nieprzelotową /ślepą/ górną atrapę chłodnicy. Silnik rozgrzewa się podobnie jak porównywalny wielkością benzyniak.
Ta elektryczna nagrzewnica uruchamia się automatycznie, gdy na zewnatrz jest poniżej 15 stopni, a na klimatroniku mamy ustawione wiadomo więcej.
kopydleusz 09-10-2013, 16:26 U mnie raczej nie ma nagrzewnicy - VIN: WF0GXXGBBG7Y31691 (Bez Nagrzewnicy Pomocniczej),
więc zastanawiam się, czy mogę sobie takie coś dołożyć i czy muszę to aktywować w komputerze. Jeśli ktoś ma informacje na ten temat, bardzo proszę o podzielenie się i o link do przykładowej części na allegro, która powinna pasować, bo nie wiem, czego dokładnie szukać.
U mnie też nie ma.
Może to coś takiego?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-nagrzewnica-elektryczna-grzalka-i3598451306.html
kopydleusz 09-10-2013, 16:35 Może to coś takiego?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-na...598451306.html
Też się nad tą częścią zastanawiałem, ale nie wiem, czy to pasuje też do 2.0 TDCI, które obaj mamy, no i jak się to montuje i czy się aktywuje w komputerze (np, przez ElmConfig).
dołożyć można wszystko, trzeba tylko mniej lub więcej zakombinować.
od pierwszego właściciela mojego auta wiem, że brał w salonie tzw. pakiet zimowy: nagrzewnica, podgrzewane dysze spryskiwacza, grzana przednia szyba, grzane fotele i zaślepiony grill.
U mnie też nie ma.
Może to coś takiego?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-nagrzewnica-elektryczna-grzalka-i3598451306.html
Też się nad tą częścią zastanawiałem, ale nie wiem, czy to pasuje też do 2.0 TDCI, które obaj mamy, no i jak się to montuje i czy się aktywuje w komputerze (np, przez ElmConfig).
Nagrzewnica elektryczna PTC to właśnie to z obrazka. Do FF2/C-max/MND4/S-Max/Volvo/Mazda są takie same i wzajemnie zamienne.
Pasuje do 2.0tdci? TAK (pasuje do wszelkich diesli)
Jak się montuje? Bardzo podobnie jak w FF2 i dość łatwo - jest cały duży wątek na ten temat.
Czy się aktywuje ELMconfigiem? TAK - jak na obrazku.
Tylko czy w mk4 montaż będzie podobny?
tedi k słyszałeś żeby ktoś w mondku to zamontował?
Podjedź do mnie to popatrzymy.
Generalnie montaż jest dość banalny - wchodzi to z boku w dmuchawę/nagrzewnicę od strony pasażera. We właściwym miejscu bez PTC jest zaślepka.
Kluczowe jest by były grube kable prądowe ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika (jeśli są - są schowane pod wykładziną podłogową po stronie pasażera). Jeśli tych kabli brak, to montaż jest mało możliwy/dużo trudniejszy.
Może to coś takiego?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-nagrzewnica-elektryczna-grzalka-i3598451306.html
To chyba to (numer się zgadza). W załączniku szczegóły z Microcat'a.
piotrali 10-10-2013, 09:33 Kluczowe jest by były grube kable prądowe ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Właśnie byłem sprawdzić. Znalazłem wiązkę do sterownia nagrzewnicą ale niestety nie mogę zlokalizować tych grubych kabli prądowych - sprawdzałem pod wykładziną ale tam tylko są wygłuszenia z pianki - może w moim Mondku jednak nie dołożyli tych kabli lub nie umiem dobrze szukać. Jak ktoś je zlokalizuje to proszę o zapodanie zdjęcia gdzie się one znajdują fabrycznie.
hmm u mnie wygląda to tak jak na zdjęciach poniżej, też jakoś nie widzę,chyba że źle patrzę....
http://img850.imageshack.us/img850/1566/5k29.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/3861/a8dw.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/6906/4kfl.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/7519/1w4p.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/1628/bhfl.jpg
kopydleusz 10-10-2013, 12:58 jvc: a bezpiecznik F16 pod maską masz? Powinien być taki bodajże 80A.
Dzisiaj sprawdzę u siebie, czy mam instalację, bo też chętnie bym to dołożył.
W miejscu gdzie jest napisane F16 nie ma za bardzo miejsca u mnie na bezpiecznik.
Tak to u mnie wygląda
http://img854.imageshack.us/img854/7659/3x5k.jpg
piotrali 10-10-2013, 16:17 W miejscu gdzie jest napisane F16 nie ma za bardzo miejsca u mnie na bezpiecznik.
Tak to u mnie wygląda
http://img854.imageshack.us/img854/7659/3x5k.jpg
U mnie wygląda tak samo. Przejrzałem w środku chyba wszystko - pod dywanikami, pod schowkiem, za schowkiem, obok obudowy nagrzewnicy, w tunelu środkowym i nigdzie nie znalazłem tych grubych kabli zasilających dodatkową grzałkę. Znalazłem tylko między nagrzewnicą a deską rozdzielczą kabel który steruje grzałką - trzeba spojrzeć trochę powyżej klapki gdzie wchodzi grzałka.
Być może te kable zasilające w Mondeo są schowane gdzieś za radiem/nawigacją, niestety nie mam wyjmaków do NX i nie sprawdzę tego.
Oglądając grzałkę do Mondeo np tu http://allegro.pl/nagrzewnica-grzalka-mondeo-mk4-i3548548699.html widać że kabel sterujący jest krótki (co się zgadza z umiejscowieniem wtyczki sterowania) a zasilający jest 2 - 2,5 raza dłuższy i być może jest on podłączony gdzieś za radiem - ale to są moje przypuszczenia które nie muszą mieć potwierdzenia w rzeczywistości
...a u mnie jest ciut więcej:
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=26890&d=1304718720
kopydleusz 10-10-2013, 19:01 jvc: te czarne elementy wzdłuż całej skrzynki przy górnej krawędzi na Twoim zdjęciu, to właśnie bezpieczniki. Wiem, nie wygląda to jak bezpieczniki, ale widziałeś kiedyś mały bezpiecznik 80A?
widziałeś kiedyś mały bezpiecznik 80A?
Powiem więcej... nigdy nie widziałem bezpiecznika 80A. Człowiek się całe życie uczy... ;)
Z mojego nr Vin wynika, że mam takową nagrzewnicę:
" Z dod. nagrzewn."
Zajrzałem dzisiaj do skrzynki bezpieczników pod maską. Foto w załączeniu.
Od strony pasażera zajrzałem też pod schowek. Nie bardzo wiem czego szukać. Jak ktoś mi wytłumaczy dokładniej, to mogę zrobić foty i je wrzucić.
piotrali 10-10-2013, 21:00 Kasztan zobacz jak nie sprawi Ci to kłopotu w którym kierunku idą kable od nagrzewnicy elektrycznej - takie grube. Nagrzewnice znajdziesz za osłoną boczną - trzeba tylko wyjąć jeden kołek.
46275
kopydleusz 10-10-2013, 21:09 Takie głupie pytanie: skoro kabel sterujący grzałką jest widoczny, to czy nie wystarczy kabli zasilających doprowadzić spod maski samemu? Przecież to tylko + i -, bez żadnego sterowania (niby grube kable, ale to nie koniec świata).
piotrali 10-10-2013, 21:33 Samo zasilanie to nie wszystko, potrzebne jest zabezpieczenie bezpiecznikiem ? Tam jest duży pobór i łatwo spalić auto. Wolę wykorzystać oryginalną instalację. Jak jej nie będzie to trudno - nie będę miał dodatkowej nagrzewnicy.
Dobrze kombinujesz, ale nie tędy droga. Masa chociażby od jakiejś śrubki, ale plus musisz szukać od sterowania temperaturą, żeby się to sensownie włączało ;p.
PS: Albo sterowanie masą od panelu klimatronica.
kopydleusz 10-10-2013, 22:04 lus musisz szukać od sterowania temperaturą
No a sterowaniem nie zajmuje się osobny przewodzik, który wiemy gdzie jest? Te grube kable powinny być niewysterowanym napięciem, czy się mylę?
(minus oczywiście z najbliższej blachy, nie zamierzam ciągnąć masy spod maski)
Trzeba zlokalizować kabel od klimy, który puści napięcie co by nagrzewnica grzała. Raczej mała rzeźba ;p. Nie mam mk4, ale będę miał coś podobnego w mk2 ;). Tylko inaczej rozwiązane- tzn można zrobić tak jak mają ci seryjni, ale nie będę się aż tak bawił, u mnie jest to proste jak budowa cepa, więc temperaturą nie wysteruję.
Mój plan:
wsadzić małą farelkę. Dosyć gruby przewód do skrzynki bezpieczników wpięty pod przekaźnik do podgrzewanie szyby i lusterek, bezpiecznik i urządzenie grzejące. Przycisk podgrzewania tylnej szyby uruchamia ogrzewanie elektryczne.
Druga opcja- to samo, z pominięciem skrzynki bezpieczników, bezpośrednio + z akumulatora, bezpiecznik, nagrzewnica. Sterowanie za pomocą jakiegoś dodatkowego przycisku, np. zamocuje przycisk do podgrzewania przedniej szyby. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie mniejsze zużycie prądu.
Oczywiście masa od blachy.
Można zrobić jakiś mały potencjometr, którym będziemy regulować wielkość prądu i siłę grzania.
Kolejny pomysł: użyć przycisku z dwoma biegami- lekko, mocno (a może i średnio?).
Kurdę. Robię ;p.
Albo......... dodatkowy obwód w układzie chłodzenia ze świecami żarowymi :>>>>, tylko grzanie będzie wolniejsze od tego z prądu. Hmmm.. ale za to silnik szybciej osiągnie odpowiednią temperaturę.. Oj, będzie co rzeźbić :>
Pozdro.
Dobrze kombinujesz, ale nie tędy droga. Masa chociażby od jakiejś śrubki, ale plus musisz szukać od sterowania temperaturą, żeby się to sensownie włączało ;p...
Nie.
Nagrzewnica działa w ten sposób, że zasilana jest napięciem stałym, nie sterowanym (przez owe kable "prądowe") wprost z akumulatora. Wewnątrz nagrzewnicy jest sterownik wysterowujący jej załączenie oraz moc nagrzewnicy w oparciu o sygnał sterujący podawany ze skrzynki BSI. Nagrzewnica nie załączy się bez uruchomionego silnika, ale o to dba logika w skrzynce BSI.
hmm u mnie wygląda to tak jak na zdjęciach poniżej, też jakoś nie widzę,chyba że źle patrzę....
poprostu nie wiesz gdzie patrzeć! ;)
PTC jest za metalowym wzmocnieniem przy nogach pasażera:
http://media.ffclub.ru/up62615-IMAG0316.jpg
http://rdb74.files.wordpress.com/2012/09/000.jpg
http://rdb74.files.wordpress.com/2012/09/0000.jpg
zdjęcia wzięte z i więcej info tu: http://ffclub.ru/topic/294825/ i http://rdb74.wordpress.com/ford-mondeo-iv/ten/
Tylko gdzie ta wiązka miał by być ? Tez tam gdzieś?
piotrali 13-10-2013, 10:55 W mondeo niestety w większości przypadków nie ma wiązki zasilającej. Łatwo to sprawdzić na podstawie bezpiecznika nr 16 - 80A. Otwieramy skrzynkę bezpieczników pod maską i zdejmujemy osłonę podważając zatrzaski.
46346 46347
Pod osłoną mamy ukryte bezpieczniki - niestety moje mondeo nie ma bezpiecznika nr 16.
46348
Ale z opisu rosyjskiego forum wynika że nie ma problemu z dołożeniem zasilania do nagrzewnicy. Potrzeba nagrzewnicy, bezpiecznika 80A MIDI, przewodu zasilającego oraz kilku konektorków na kabel.
Kable prądowe(na zdjęciu lewy dolny róg kabel gruby czarny i fioletowy) od podgrzewacza idą na wysokości schowka po stronie pasażera,po czym przechodzą przez gródź i idą do skrzynki EJB.
U mnie niby nie ma jak sprawdzałem po VIN, ale jadać dzisiaj po pierwszym odpaleniu, na zewnątrz 12 stopni, i po nie całym kilometrze dość ciepłe powietrze zaczęło lecieć z nawiewów, a szczerze wątpię żeby tak szybko się nagrzał bo wskazówka nie drgnęła od temperatury :shock:
...z opisu rosyjskiego forum wynika że nie ma problemu z dołożeniem zasilania do nagrzewnicy. Potrzeba nagrzewnicy, bezpiecznika 80A MIDI, przewodu zasilającego oraz kilku konektorków na kabel.
Widzę, że najprościej jest sprawdzić obecność instalacji pod PTC właśnie poprzez obecność/brak bezpiecznika F16. Banalna sprawa.
Ewentualne dołożenie instalacji też chyba nie jest aż tak trudne jak sądziłem - trzeba tylko kupować nagrzewnicę z obciętą wiązką za złączkami - czyli z kompletem gniazdo-wtyk. Wtedy da się praktycznie doprowadzić przewody "prawie jak z fabryki".
U mnie jednak na 100% nie ma :( brak bezpiecznika f16 tylko puste miejsce, i tu pytanie, czy ktoś widział gdzieś opcję kupienia tego z wiązką?
to nie jest takie trudne pod warunkiem, że oprócz samej grzałki kupisz oryginalny kabel z bezpiecznikiem i blaszką aby przykręcić w przedniej skrzynce bezpieczników - nie długo planuję to zakładać w swoim focusie
wiliwilson 16-10-2013, 11:14 rozumiem ze powinno sie samo zalaczac jak jest zimniej i od razu wiac lekko cieplejszym powietrzem ?
czy samo to nie wiem (chociaż podobno przy pewnych temperaturach tak), ale na pewno jak nastawisz klimatyzacje na max temperaturę (zamiast temp. wyświetli Ci się HI), zacznie wiać do kabiny ciepłym powietrzem.
załącza się, gdy na zewnątrz masz poniżej 15 stopni, a na klimatroniku 16 lub więcej.
najprawdopodobniej wyłącza sie, gdy temp powietrza w kabinie unormuje się, albo ogrzewanie zacznie brać ciepło z układu chłodzenia silnika
piotrali 17-10-2013, 16:55 Pochwalę się - właśnie skompletowałem graty do założenia elektrycznej nagrzewnicy.
1. Podstawowa potrzebna rzecz - Nagrzewnica - wymontowana z VOLVO dodatkowo jeszcze z kompletem wtyczek (przewody odcięte za wtyczkami) więc po założeniu będzie wyglądało prawie jak fabrycznie.
46481
2. Bezpiecznik 80A MIDIeval - do założenia fabrycznym miejscu w skrzynce bezpieczników pod maską
46482
3. Konektorki na końcówki kabla - jeden na plus w skrzynce bezpieczników a drugi na masę przykręconą do nadwozia
46483
4. Kabel zasilający o przekroju 10mm^2
46484
Jutro chcę kupić jeszcze czarny plastikowy peszel karbowany do osłonięcia przewodu w komorze silnika i kabinie oraz opaski zaciskowe do mocowania.
Montaż planuję wykonać w weekend (no może na początku przyszłego tygodnia). Wydaje się że montaż jest prosty i 2 - 3 godziny powinny wystarczyć.
A jesteś pewny ,że nagrzewnica z volvo pasuje elektrycznie do mondeo ? Tak tylko pytam,bo np.webasto które montowałem u siebie i zakupiłem z volvo,nie gadało z moim mondkiem,oczywiście webasto było sterowane can a nagrzewnica tylko pwm,ale któż to wie jak z dopasowaniem sygnału(częstotliwość,napięcie itp.).
A jesteś pewny ,że nagrzewnica z volvo pasuje elektrycznie do mondeo ? ...
Pasuje, ma nawet fordowski numer części. Podobnie jak z Mazdy. To jest po prostu jeden typ nagrzewnicy do wszytkich samochodów Ford i "fordopochodnych".
Tak, ma fordowski numer części jak wiele innych części z volvo ( np. moduły drzwi,webasto,moduły BSI,itd,wiele z tych rzeczy nie działa w fordach).
Po sprawdzeniu w e cat nagrzewnica pasuje do focusa,c-maxa i Kugi,nie ma nic o mondeo ...
Tomciooo 18-10-2013, 11:01 Fajny pomysł doposażyć w taką farelkę. Myślałem nad webasto, ale to trudny i drogi zabieg.
Niestety nie mam kabli zasilających do nagrzewnicy, ale ważniejsze są chyba kable sterowania. Jak je znaleźć??
Skąd wiadomo czy komp obsłuży dogrzewacz?
piotrali 18-10-2013, 11:31 Jak je znaleźć??
Zdejmujesz boczną osłonę od strony pasażera i spójrz w górę pomiędzy nagrzewnicę a bok deski - jest tam umocowany kabel sterujący.
Tomciooo 18-10-2013, 11:38 Widziałem zaślepke nagrzewnicy ale kabli wolnych brak.
Dołożenie kabli prądowych okazuje się być niezbyt dużym problemem... Dołożenie kabli sterownia to w zasadzie prościzna - trzeba mieć odpowiedni pin do wtyczki w skrzynce BSI oraz kupić nagrzewnicę z wiązkami obciętymi za złączkami - tak jak pokazane to jest powyżej. Dołożenie kabla sterowania zajmie wtedy nie więcej niż godzinę. Pin oznaczony C-68 będzie na pewno i trzeba się będzie jedynie podlutować z przewodem sterującym, natomiast C-39 może nie być i jego trzeba będzie dołożyć w takim przypadku.
Największy problem może być z panelem klimatyzacji - w FF2 były wersje dostarczające informacji o żądaniu włączenia nagrzewnicy dodatkowej oraz bez tej funkcjonalności. Trzeba dobrze popatrzeć w microcacie jak to wygląda w MND4/S-max...
oraz kupić nagrzewnicę z wiązkami obciętymi za złączkami - tak jak pokazane to jest powyżej
Myślę, że to też jest do obejścia i można zrobić to na "sztywno" bez złączek
Oczywiście, można na "sztywno".
Oczywiście, że wygląda jednak lepiej jeśli jest "prawie jak z fabryki"....
Ważniejsze jest aby ktoś posprawdzał, czy jest rozróżnienie wersji panela klimatyzacji pod względem przygotowania do współpracy z PTC!
Tomciooo 18-10-2013, 12:45 Tylko kto i jak sprawdzi PTC, panel klimatyzacji?
a nie ma w microcacie? Bo co do focusa to było że panel o symbolu Ax nie ma obsługi dodatkowej nagrzewnicy
a nie ma w microcacie? Bo co do focusa to było że panel o symbolu Ax nie ma obsługi dodatkowej nagrzewnicy
zauważ że ta lista dla Focusa2 dotyczy paneli MANUALNEJ klimy, więc wnioskuję, że wszystkie panele automatycznej klimy w FF2 obsługują PTC.
Można więc zaryzykować, że wszystkie panele automatycznej klimy w Mondeo4/SMax też obsługują PTC, a manualnej klimy w tych modelach było pomijalnie mało
W MND4 automatyczne klimatyzacje wydaje się wszystkie obsługują PTC.
Natomiast panele ręcznej klimy mają to rozróżnienie - przedostatnia litera "A" - nie obsługuje PTC, przedostatnia "B" - obsługuje.
Problem więc potencjalnie może wystąpić tylko dla MND4/S-max z klimatyzacją ręczną - czyli raczej w bardzo wysublimowanych konfiguracjach...:wink:
więc wnioskuję, że wszystkie panele automatycznej klimy w FF2 obsługują PTC
Tak masz rację. Gdzieś czytałem, że panel od automatycznej każdy obsłuży PTC
Tomciooo 19-10-2013, 09:33 Niestety nie mam kabli sterowania :-(
kopydleusz 19-10-2013, 19:55 trzeba mieć odpowiedni pin do wtyczki w skrzynce BSI
Która skrzynka to jest BSI? Ta w kabinie nad nogami pasażera, czy jakaś inna? No i czy bez tego pinu też się da coś przylutować, czy to jest problem?
Pytam, bo nie wiem jeszcze, czy nie będę musiał kombinować - czy mam oryginalne sterowanie dowiem się, jak będę rozbierał plastiki w celu włożenia nagrzewnicy.
BSI to jest ta skrzynka biała nad nogami pasażera,podaj jej numer a powiem Ci czy masz sterowanie,czy też nie.
kopydleusz 19-10-2013, 23:35 Numer skrzynki to: 7G9T-14A073-DB
Jeśli potrzebny jest jakiś dodatkowy numer z tej skrzynki, to pisz (jest ich tu sporo).
Da radę dołożyć dogrzewacz,kwestia tylko czy masz instalację i będzie z tym mało kłopotu,czy jej nie masz i trzeba będzie pociągnąć sterowanie.
kopydleusz 20-10-2013, 00:20 Super. Duży jest kłopot z ewentualnym sterowaniem, czy też domowymi sposobami da radę coś wykombinować?
Super. Duży jest kłopot z ewentualnym sterowaniem, czy też domowymi sposobami da radę coś wykombinować?
Przecież ten post http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2092194&postcount=57 czytałeś wcześniej - widać, że "kombinowania" to tyle co kot napłakał...
Tomciooo 20-10-2013, 08:55 Moje bsi 7G9T-14A073-DC
Zrobienie sterowania jest banalnie proste tak jak napisał tedi_k ,oto schemat:
kopydleusz 20-10-2013, 11:16 Ech... drażliwi ludzie...
Napiszcie, czym jest C-68 i C-39 - czy są to wyjścia na płytce drukowanej, czy może wyjścia z jakiejś dużej wtyczki, czy może co innego. Nie pytam, czy jest to dużo roboty, bo widzę, że nie. Interesuje mnie, gdzie szukać wspomnianych połączeń.
Oj tam zaraz, patrząc na schematy to niebieska wtyczka moduł BSI pin nr 39 i 68 to jest to właśnie sterowanie.
kopydleusz 20-10-2013, 15:11 niebieska wtyczka moduł BSI pin nr 39 i 68
Pięknie dziękuję, sprawdzę czy mam tam kable, wtedy będę wiedział, czy jest sens szukać wtyczki, czy też należy dorobić kable. Zastanawiam się, czy jeśli muszę dorobić kable, to czy ich polaryzacja jest istotna, czy można podpiąć dowolnie.
Tak jak na schemacie polaryzacja jest BARDZO ISTOTNA.
Zrobienie sterowania jest banalnie proste tak jak napisał tedi_k ,oto schemat:
w uzupełnieniu przesyłam numerację wtyczek przedliftowego BCM
http://media.ffclub.ru/up39288-oldgem.jpg
i poliftowego:
http://media.ffclub.ru/up39288-GEM.jpg
Te oznaczenia przedliftowe nie pasują do schematu który mam i zamieściłem tutaj .Niebieskie złącze które nas interesuje ma oznaczenie C2 ( w polifcie się zgadza).
kopydleusz 22-10-2013, 22:12 Jeszcze jedno pytanie: na schemacie widać kable w kolorach fiolet i brązowo-zielony, a nagrzewnica ma kabel czarny i brązowy. Który jest do którego? Ma ktoś schemat samej nagrzewnicy, albo może pstryknąć fotkę lub opisać jak to wygląda w oryginalnym połączeniu?
Proście a będzie wam dane.
kopydleusz 22-10-2013, 22:25 mm32: na tym zdjęciu nie ma wtyczki sterującej, a o jej podłączenie pytam. Co do kabli zasilających, to spodziewam się, że czerwony to + (poprawcie mnie, jeśli się mylę).
Jeszcze jedno pytanie: na schemacie widać kable w kolorach fiolet i brązowo-zielony, a nagrzewnica ma kabel czarny i brązowy. Który jest do którego? Ma ktoś schemat samej nagrzewnicy, albo może pstryknąć fotkę lub opisać jak to wygląda w oryginalnym połączeniu?
Wystarczy opis pinów w złączce sterującej nagrzewnicy w połączeniu z kolorami jej przewodów. Fiolet w wiązce BCM to napięcie po zapłonie i ma iść na pin 1 złącza sterującego nagrzewnicy. Brązowo-zielony to PWM (sygnał sterujący nagrzewnicą) i ma iść na pin 2 złącza sterującego.
Trzeba tylko powiązać piny 1 i 2 złącza sterującego z kolorami czarny i brązowy. Kto ma nagrzewnice ze złączem w ręce?...
kopydleusz 22-10-2013, 23:51 Ok, znalazłem numerki na wtyczce: 1: czarny, 2: brązowy
marcinbb 23-10-2013, 11:06 U mnie w Titku X o co ciekawe zamontowali już w fabryce:
* With Supplemental Air Heater
Wcześniej u kolegi mającego titka X nie zamontowali czyżby robili to losowo albo jako dodatkowa opcja?
Obecność PTC zależy dość często od rynku przeznaczenia samochodu. Ford raczej nie będzie wkładał PTC w wersji podstawowej na rynek włoski np....
marcinbb 23-10-2013, 12:11 Racja we Włoszech i w pd. Europie nagrzewnica do niczego im się nie przyda. Ale w moim Holendrze jak najbardziej.
Porównując do starej Mazdy 6 z webasto różnica jest ogromna, tu wsiadam odpalam silnik i zanim zdążę zamknąć bramę leci cieplutkie powietrze. W Mazdzie... wychodziłem 15 minut wcześniej aby zagrzać wnętrze samochodu przed wyjazdem.
to powiedzcie jeszcze jakie warunki musza byc spelnione zeby sie wlaczyla
jakie temp zewn ?
bo w/g VIn'u mam takowa, ale nie czuje efektow
poniżej 15 stopni na zewnątrz i ustawiona na klimatroniku temp powyżej 15 stopni.
najłatwiej to sprawdzic, na zimnym silniku włącz obieg zamkniety i przyłóż dłoń do wylotów powietrza pod przednią szybą (klimatronik na auto, bez klimy)
kopydleusz 23-10-2013, 23:14 Zadawałem w tym temacie sporo pytań, ale Wasze odpowiedzi były bardzo przydatne, gdyż dzisiaj zamontowałem nagrzewnicę zgodnie z opisami w tym wątku.
Moje spostrzeżenia:
1. pinu C-39 nie ma we wtyczce, więc dorobiłem swój (lekko poszerzony styk do wtyku goldpin),
2. pin C-68 był i wychodził z niego fioletowy kabel (przylutowałem do niego rozgałęzienie),
(powyższe trafnie przewidział tedi_k)
3. zasilanie podciągnąłem z dołożonego bezpiecznika MIDI 80A (do tego przydały się 2 nakrętki z kołnierzem fi 5 i śrubka fi 5 o dłg. ok. 12mm),
4. drugi biegun podciągnąłem tak, jak pokazano na rosyjskim forum,
5. nagrzewnica nie zmieściła się z kablami, dlatego na czas montażu musiałem odkręcić od niej wszystkie przewody, a następnie zamontować z powrotem,
6. czas pracy - ok. 2,5-3 godziny.
Teraz mam wielką nadzieję, że tedi_k aktywuje mi nowy nabytek i wszystko będzie działać tak, jak powinno.
Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi zdobyć wiedzę odnośnie motażu grzałki.
P.S. po odpinaniu niebieskiej wtyczki ze skrzynki bezpieczników, autko pokazuje średnie spalanie na poziomie 99,9 l / 100 km
Gratulacje, jedno tylko pytanie odłączyłeś akumulator przed montażem grzałki/demontażem niebieskiego złącza prawda ?
Tomciooo 24-10-2013, 08:17 Gratuluję, fajny opis, teraz to wiadomo co i jak. Powiedz tylko jak ten pin dobrałeś.
Masz może fotki z montażu?
A myślałem że ja będę pierwszy u Tadeusza.
kopydleusz 24-10-2013, 09:34 Gratulacje, jedno tylko pytanie odłączyłeś akumulator przed montażem grzałki/demontażem niebieskiego złącza prawda ?
Akurat nie, ale auto odpala i jeździ bez problemów, więc nie spodziewam się problemów. Uważasz, że mocno namieszałem? Żadnego zwarcia nie zrobiłem.
Powiedz tylko jak ten pin dobrałeś
Dobrałem coś takiego, lekko poszeszyłem tę złączkę wkładając szpikulec do niej:
http://electropark.pl/gniazda-goldpin/566-styki-do-wtykow-goldpin-10szt.html
Masz może fotki z montażu?
Fotek nie robiłem, te z forum rosyjskiego wystarczyły, więc nie było powodu dodatkowego dokumentowania całości.
Tomciooo 24-10-2013, 10:58 Jest w Convers+ nagrzewnica??
W jakim roczniku, czy dokładana czy fabryczna?
bartoszek 24-10-2013, 10:59 Nie, nie ma w C+.
Tomciooo 01-11-2013, 13:07 Zabieram się za montaż :-)
Jedno ważne pytanie:
czy przewód (-) przeciągać do komory silnika czy można podłączyć masę bliżej tj. pod osłonę metalową którą trzeba zdemontować by włożyć nagrzewnicę??
Czy tak duży prąd może mieć masę na tej osłonie??
kopydleusz 01-11-2013, 21:45 Zabieram się za montaż :-)
Jedno ważne pytanie:
czy przewód (-) przeciągać do komory silnika czy można podłączyć masę bliżej tj. pod osłonę metalową którą trzeba zdemontować by włożyć nagrzewnicę??
Czy tak duży prąd może mieć masę na tej osłonie??
Masa to masa. Jeśli jest dobrze podłączona do innych części karoserii, to nie ma problemu. Tutaj możesz śmiało podpinać kabel pod masę tam, gdzie pod jedną śrubą jest już oczko innej masy.
Tomciooo 02-11-2013, 18:51 Masa to masa. Jeśli jest dobrze podłączona do innych części karoserii, to nie ma problemu.
Mnie też wydaje się to oczywiste.
Moje wątpliwości wynikają z faktu że fabrycznie nagrzewnica ma masę ciągniętą do komory silnika, dlaczego myśliciele z forda nie wpadli na pomysł podpięcia masy do tej blachy??
Nagrzewnica podłączona, mimo braku instalacji fabrycznej, aktywowana u forumowicza Tedi_k, działa ładnie. :-)
Mimo 16 st na termometrze ustawienie HI uruchamia grzałki.
kopydleusz 03-11-2013, 15:34 Też mam już dołożoną nagrzewnicę, wczoraj aktywowaną przez tego samego Tedi_k i również pięnie działa.
kolopeter 07-11-2013, 13:39 Dodam cos od siebie. Przy klimatroniku u mnie jak nie ma żądanej temperatury to obieg wewnętrzny sam się zamyka do momentu aż temp będzie w zakresie. Tak się dzieje przy klimie ,wiec przy grzaniu takze pewnie. Łatwo sprawdzić, bo wystarczy opuścić bezpieczniki i ręką można dojść do kratki obiegu
edit: jednak dziala to w ten sposob tylko przy klimie, a nie przy grzaniu. tzn na pewno dziala na ustawieniu na HI , a czy na zadanej temperaturze , to sprawde pozniej.
nagrzewnice kupilem od mazdy za 50 zl plus przesylka. mam nadzieje ,ze bedzie dzialac.
A 1.1 litra na postoju,to jak klima działa mam. Bez klimy spada do 0.6
Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
artur1970 07-11-2013, 20:19 Panowie,
czy do mondeo mk 4 z silnikiem benzynowym też były montowane nagrzewnice?
Tomciooo 07-11-2013, 21:53 Nie były.
artur1970 07-11-2013, 22:04 Dzięki za odpowiedź. Szkoda bo mam już zakupioną wraz z bezpiecznikiem 80 A.
PS.
Jeżeli ktoś z kolegów jest chętny to mogę odstąpić po kosztach zakupu
Tomciooo 07-11-2013, 22:09 To że nie były nie znaczy że nie można dołożyć. Zapewne można.
W moim TDCi też fabrycznie nie było, a teraz jest :-)
Fabrycznie nie montowali do benzynowców ponieważ szybciej się rozgrzewają.
Dzięki za odpowiedź. Szkoda bo mam już zakupioną wraz z bezpiecznikiem 80 A.
...
To że fabrycznie nie były nie ma znaczenia. Nagrzewnica przy benzynie działać będzie bez problemu, tylko jej sens jest dużo mniejszy - silniki benzynowe o niebo szybciej łapią temperaturę od tdci...
A czy przy nagrzewnicy elektrycznej nie montowano także większego akumulatora i alternatora o większym prądzie ładowania ?
artur1970 07-11-2013, 22:28 I o to obawiam się najbardziej.
Tomciooo 07-11-2013, 22:29 Bcm steruje nagrzewnicą i ogranicza grzanie gdy włączę fotele lub grzaną szybę, wiec dba o instalacje.
Aku mam 80Ah czy w TDCi z nagrzewnicą fabryczną są większe?
Sam się zastanawiam jaki mam alternator, jak to sprawdzić?
Widzę,że nikt nie wie,no to powiem tak,ja mam oryginalnie założoną nagrzewnicę i mam akumulator 80Ah i alternator 150A,więc możecie sobie porównać.
Bump: Jaki masz alternator sprawdzisz w centralnej konfiguracji elmconfigiem.
Alternator i akumulator dla nagrzewnicy nie są jakimś istotnym ograniczeniem - ładowanie akumulatora ma priorytet a nagrzewnica bierze resztę dostępnej mocy po wszystkim: po ładowaniu oraz po poborze prądu przez wszystkie urządzenia o stałej mocy pobieranej. Rozwiązanie z tą sterowaną mocą odbieraną jest prawie genialne - aż trudno uwierzyć, że to Ford na nie wpadł...:wink: BCM wysterowuje nagrzewnicę na taką moc, jaka mu pozostaje z bilansu (znanego mu) prądu dostępnego z alternatora.
Czyli jak najbardziej alternator ma duże znaczenie.
Ma znaczenie w sytuacjach skrajnych - jak włączysz grzanie obu szyb i foteli, to nagrzewnica bez altka 150A będzie działać na 5%... Ale to jest chyba zrozumiałe, że tak krawiec kraje jak mu materii staje... Jak altek jest mniejszy (np. 120A) to nagrzewnica i tak się przydaje - jak przednia szyba się wyłączy po tych swoich chyba 3 minutach, to nagrzewnica natychmiast podskakuje do max potrzebnego w danych warunkach (nawet jak to jest 100%).
kamildts 08-11-2013, 01:31 Nie wiem, może głupie pytanie, ale gdzie sprawdzić jaki (prądowo) mam alternator. Moje MK4 to Titek w 2-litrowej benzynie.
Najprościej na samym alternatorze, jest tam zazwyczaj naklejka.
Na alternatorze jest naklejka lub na tylnym czarnym plastiku alternatora,ale najprościej w centralnej konfiguracji w programie elmconfig.
Bump: Co do grzanej przedniej szyby to na jak długo zostanie załączona jest ściśle powiązane od temperatury zewnętrznej. Przy dużym mrozie może to być nawet 6 minut,także nie jest to mało.
...Co do grzanej przedniej szyby to na jak długo zostanie załączona jest ściśle powiązane od temperatury zewnętrznej. Przy dużym mrozie może to być nawet 6 minut,także nie jest to mało.
Są zawsze dwa kanoniczne wyjścia:
1) przyzwyczaić się, że coś nie jest idealne i tak sterować włączaniem grzania szyby przedniej aby było ono "asynchroniczne" w stosunku do zapotrzebowania na ciepło z nagrzewnicy;
2) dążyć do ideału i wymienić sobie altek na taki z prądem 150A...:wink:
Warunkowanie założenia nagrzewnicy wielkością altka jest moim zdaniem na wyrost...
Warunkowanie założenia nagrzewnicy wielkością altka jest moim zdaniem na wyrost...
Może tak,a może nie to jest indywidualna sprawa każdego,warto jednak nadmienić,że przy alternatorze 120A nagrzewnica w pewnych okolicznościach(np.załączenie grzania przednia i tylna szyba,a załącza się je przeważnie gdy jest mocno zimno,wtedy również nagrzewnica jest mocno potrzebna),nagrzewnica nie będzie pracowała z pełną mocą.Jak dotąd nikt o tym nie napisał.
kolopeter 08-11-2013, 11:42 Jak szybą zacznie grzac miejscowo,bo się paski popala , to wtedy pozostaje nagrzewnica. I jakbym miał wybierać to wolę nagrzewnice. Szyba działała mi może ze 2 lata w cmaxie, a później miałem świat zza pasów, aż przepalily się wszystkie. W smaxie mam 1roczna szybę i narazie jest ok. A co do wyborów. Jak masz lód ,to priorytetem będzie szyba. Nie ruszysz dopóki lód nie zejdzie. Później wylaczasz szybe i masz prund dla nagrzewnicy
Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
artur1970 08-11-2013, 12:02 Podsumowując:
założenie nagrzewnicy elektrycznej w mondeo mk 4 z silnikiem benzynowym jest możliwe.
Pewnym ograniczeniem jest moc alternatora montowanego z silnikami benzynowymi.
Tak,ale czekając aż lód zejdzie z szyb warto by było czekać gdy nagrzewnica już pracuje i daje ciepło a nie w zimnie.
Bump: W wersji benzynowej ( a także w dieslu) proponuję założyć webasto,jest trochę zabawy ale nie ma to żadnego porównania do nagrzewnicy elektrycznej.Mam takie coś-sam zakładałem i wiem co piszę.
Tak,ale czekając aż lód zejdzie z szyb warto by było czekać gdy nagrzewnica już pracuje i daje ciepło a nie w zimnie.
Bump: W wersji benzynowej ( a także w dieslu) proponuję założyć webasto,jest trochę zabawy ale nie ma to żadnego porównania do nagrzewnicy elektrycznej.Mam takie coś-sam zakładałem i wiem co piszę.
Założenie nagrzewnicy PTC - nawet przy braku instalacji - ok. 3-4 godziny roboty i koszt materiałów na poziomie 150zł. Możliwość samodzielnego dołożenia PTC w zasięgu praktycznie każdego, kto choć trochę ogarnia elektryczność i rozróżnia nasadową 10-tkę od śrubokręta krzyżakowego i torxa...
Pożytek z założenia PTC w samochodzie z silnikiem tdci oczywisty - ciepło tak czy inaczej mamy w najgorszym wypadku po mniej więcej 5 minutach jazdy. Bez PTC można (jak ktoś ma mniej niż 10km do pracy) nigdy nie doczekać się na miłe ciepło w kabinie...
Dołożenie Webasto - 2 dni roboty i koszt materiałów minimum 600-800zł.
Dokładając Webasto ingerujemy w układ paliwowy, układ chłodzenia (tniemy rurki) układ elektryczny. Aby się za to brać, trzeba na prawdę wierzyć w swoje umiejętności i mieć już parę modów zrobionych własnymi rękami...
W C-maxie/FF2 przy zakładaniu Webasto trzeba rozpiąć rurki klimy - a więc dochodzi nabicie klimatyzacji. Czy w MND4 tez trzeba rozpinać rurki klimy nie wiem...
Różnice w funkcjonalności są oczywiste. Nikt nie twierdzi, że samoczynnie załączająca się "farelka" może jakoś konkurować z programowalnym (np. na poranek przed wyjściem) dogrzewaczem na paliwo...
Należy oczywiście pamiętać, iż oba urządzenia na koniec montażu trzeba aktywować komputerem. Do PTC w zupełności wystarczy ELMconfig, Webasto może wymagać IDSa (ma oddzielny sterownik i może być niezbędne wykonanie procedury "instalacji modułu programowalnego").
Webasto uniwersalne,analogowe nie wymaga aktywowania czymkolwiek,po prostu jest i działa jako osobne urządzenie.
Bump: W C-maxie/FF2 przy zakładaniu Webasto trzeba rozpiąć rurki klimy - a więc dochodzi nabicie klimatyzacji.
Przejrzałem instrukcję montażu webasto Thermo Top Evo do Cmaxa i nie ma tam ani pół słowa o rozpinaniu węży od klimatyzacji.
Webasto uniwersalne,analogowe nie wymaga aktywowania czymkolwiek,po prostu jest i działa jako osobne urządzenie.
Bump:
Przejrzałem instrukcję montażu webasto Thermo Top Evo do Cmaxa i nie ma tam ani pół słowa o rozpinaniu węży od klimatyzacji.
Z zasady nie wypowiadam się o różnych pomysłach dokładek urządzeń nie-fabrycznych. Nawet jeśli określane są jako "dedykowane".
Stosując takie podejście można bez wątpienia znaleźć "farelkę" na 12V, dołożyć do niej jakiś zegarek-programator, podłączyć to wszystko do gniazda zapalniczki i mieć ciepły samochód za 50$ wydanych u żółtawych ludzi ze skośnymi oczami... Cokolwiek by w tym kontekście znaczyło "ciepły samochód"...:619:
Eberspacher montowany fabrycznie w C-maxie ma inne rurki klimatyzacji niż te normalne bez dogrzewacza. Polecam lekturę wątku u kolegów ze wschodu: http://ffclub.ru/topic/48085 - szczegóły o różnicach rurek klimy widać najlepiej tutaj: http://ffclub.ru/topic/48085/go_post/8459750/
Oryginalnie tak jest ,a w instrukcji montażu "dedykowanego" ogrzewania jest wybrana inna lokalizacja montażu agregatu i po problemie.Zarówno ogrzewania firmy Eberspacher i Webasto są to produkty niemieckich firm i błędem jest porównywaniem ich do Chińskich farelek.Każde dedykowane pod konkretny samochód ogrzewanie ma dokładną instrukcję montażu,opracowaną przez niemieckich inżynierów i naprawdę wiem co piszę są bardzo dokładne oto przykład mondeo mk4:
Bump: W mondeo mk4 w wersji przed liftem nie ma opcji do oryginalnego webasto dostawienia pilota,a na tym najbardziej mi zależało bo wyjeżdżam do pracy o różnych porach więc ustawienia w convers + były dla mnie opcją nie do przyjęcia.Jak widać czasami oryginalne rzeczy wcale nie są takie super i należy zamienić je na takie dedykowane po prostu.
przewertowałem ruską strone i rozumiem, ze jeżeli jest wyprowadzona końcówka sterowania przy elemencie konstrukcyjnym to podłączenie nagrzewnicy to w zasadzie plug and play? kolopeter-odezwę się jutro gdy sprawdzę co jest pod pokrywa od strony pasażera :) jezeli chodzi o sposoby załączania i temperatury załaczania to sa oczywiscie logiczne? bo po co Ci grzałka gdy silnik ma 70'C albo temp otoczenia ponad 20'C? :) szczerze mówiac bardzo podoba mi się to rozwiązanie:) webasto bardziej "utrudnia" życie
Tak sobie czytam cały wątek i na koniec jedno pytanie mi chodzi po głowie,a mianowicie : czy nie lepiej dołożyć grzałkę do płynu chłodzącego? Ponoć było takie coś w mondeo mk4, i korzyści obopólne ;) bo mało tego że silnik szybciej się nagrzewa, to tym samym szybciej daje ciepełko do kabiny, a dokładając samą grzałkę mamy tylko szybciej ciepło w kabinie plus bardziej obciążony alternator :027:
Idąc twoim tokiem rozumowania to lepiej webasto sobie wstawić bo wchodzisz do ciepłego auta i silnik także jest ciepły-nie odpalasz w mrozie powiedzmy -15 ,a to jak wiemy jest dla silnika jakby ten przejechał 200km(chodzi o jego zużycie).Jeśli chodzi o grzałki wstawiane w układ wodny to coś musiałoby je sterować,w grzałce tej w kabinie masz już wszystko gotowe tylko podpinasz kabelki i sterowanie samo się znajduje :)
Sprawdzałem dzisiaj dostepnosc kostki sterującej, oczywiscie nie znalazłem i w tym momencie sie chyba poddaje. Gdyby kostka była, to zakupił bym przewody plus nagrzewnicę i pobawił bym sie troche ale biorąc pod uwage to, ze strasznie nie lubie grzebać w elektryce to raczej porzucam temat. Chyba ze by ktos sie postarał i zrobił jakis sensowny tutorial co i jak dla osob bardziej zielonych bo szczerze mowiac dla mnie straszny pierdolnik sie zrobił w tym temacie.
Jak masz zasilające to jaki problem pociągnąć 2 przewody do sterowania??? chyba żaden. A w tym temacie masz podane wszystko jak na tacy łącznie z numeracją pinów, kolorami przewodów itp tylko trzeba trochę poczytać - czego jeszcze chcieć więcej? A zawsze podczas roboty jak będziesz miał pytania to każdy podpowie.
Ja ciągnąłem jakiś tydzień temu w FF2 wiązkę sterującą, wymieniałem GEMa bo nie obsługiwał PTC, dokładałem wiązkę do panela sterowania pokrętłami, i jeszcze musiałem pociągnąć wiązkę do odbiornika centralnego zamka i go zamontować bo się okazało że GEM nie ma wbudowanego odbiornika. Orłem w elektryce nie jestem, a mimo wszystko z pomocą kolegów dałem radę i wszystko działa super. Dziś rano -3, a w samochodzie cieplutko i przyjemnie
artur1970 15-11-2013, 22:00 Kolega kogut22 miał na myśli opis dla ludzi którzy nigdy nie mieli doczynienia ze schematami. Opis 22 pin złącza x połączyć z 34 pin złacza y to dla nich czarna magia.
Prosi o wykonanie w czasie montażu np. zdjęcia wtyczki, zaznaczeniu który "bolec" z którym "bolcem" połączyć. Taka instrukcja dla wzrokowców, popatrzy na zdjęcie - popatrzy na wtyczkę w soim mondku i już wie jak połączyć.
Nie każdy jest domorosłym elektronikiem a chęci do samodzielnego montażu są.
ratownik27 17-11-2013, 16:35 Zainspirowny tematem nagrzewnicy elektrycznej i pobudzony zblizającymi się chłodami postanowiłem zakupić takową .Sprawdziłem w swoim Mondku , że niestety nie mam opisanych wcześniej gotowych wtyczek i kabli .O ile z podłączeniem do zasilania nie będę miał problemu to z podłączeniem sterowania to już troszkę więcej.Dlatego moja proźba , jeżeli ktos z Was juz podłączył i ma jakieś zdjęcia podłączenia do skrzynki ( moja 7G9T-14A037-DC ) to bardzo byłbym wdzięczny i pewnie i nie tylko ja.
Pozwoliłem sobie przenieść posty kolegi kolopeter do nowego tematu.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2102750#post2102750
Usunąłem też zbędne posty.
Mam nadzieję że teraz temat będzie bardziej przejrzysty. :)
w uzupełnieniu przesyłam numerację wtyczek przedliftowego BCM
http://media.ffclub.ru/up39288-oldgem.jpg
[QUOTE=mm32;2094550]Te oznaczenia przedliftowe nie pasują do schematu który mam i zamieściłem tutaj .Niebieskie złącze które nas interesuje ma oznaczenie C2 ( w polifcie się zgadza).
Stoję tutaj...
Do której wtyczki (C1BP02-?) podłączamy c3-68 i c3-39 z grzałki??
Było to wszystko napisane przeze mnie osobiście.
kopydleusz 19-11-2013, 22:25 Do której wtyczki (C1BP02-?) podłączamy c3-68 i c3-39 z grzałki??
Do niebieskiej (chyba z literką F) - od strony drzwi pasażera.
Do C1BP02-F niebieska wtyczka.
Panowie czy zamiast tego brakującego pina można się dopiąć do przewodu od tyłu kostki i połączyć, tak sugeruje mój elektryk.
Tomciooo 20-11-2013, 21:32 Tak i nie. Tak jak opisał kopydleusz pin 68 jest i idzie fioletowy kabel więc tam się wlutuje, ale pinu 39 brak, we wtyczce jest pusta dziurka, jest pin w gnieździe BSI. Trzeba w pustą dziurkę wtyczki (oczywiście od jej tylnej strony po rozebraniu jej) dodac pin z kablem, bo nie da się wlutowac w bsi bezpośrednio
bo nie da się wlutowac w bsi bezpośrednio
aha czyli się nie da,no to będziemy szukać goldpina ;)
arkmyl12 23-11-2013, 16:40 A którędy prowadziliście kabel zasilający do skrzynki bezpieczników, w którym miejscu najlepiej puścić go do komory silnika?
A którędy prowadziliście kabel zasilający do skrzynki bezpieczników, w którym miejscu najlepiej puścić go do komory silnika?
po wyciagnieciu schowka w karoserii widać otwor. tylko szczerze mowiac, nie mam w tej chwili pojęcia jak przelozyc przez to przewod...(chyba zrobie to na chama dziurawiąc przejscie) Nagrzewnice mam juz zalozoną, kostkę opanowaną (musze znaleźć gdzies te małe wtyki (wie ktos jak sie nazywaja?)do podlączenia bo samego kabla tam nie włoze...)
po wyciagnieciu schowka w karoserii widać otwor
Dokładnie ,po wyjęciu schowka jest otwór, mojemu elektrykowi udało się jakoś przeciągnąć,ale jest bardzo ciasno i musiał przeciąć peszel przed samym otworem.
Zrobiłem fotkę od strony silnika ,ale marnej jakości.
Ja miałem bonus w postaci podprowadzonego sterowania, tak że jutro aktywacja i się okaże czy wszystko dobrze podłączone :)
http://img853.imageshack.us/img853/6402/ytal.jpg
arkmyl12 23-11-2013, 17:44 Nagrzewnicę dziś zamontowałem, w zasadzie wszystko skończone zostało tylko przeciągnąć przewód zasilania do bezpieczników. Tylko zawiesiłem się na przewodzie zasilającym. Dzieki za fotkę i podpowiedzi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf2591f7ec7d9b8a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf2591f7ec7d9b8a.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf2591f7ec7d9b8a.html)
Może komuś przyda się zdjęcie niebieskiej kostki z oryginalnie zamontowanymi pinami od sterowania
arkmyl12 24-11-2013, 00:23 Zrobiłem kilka fotek, po przejrzeniu zdjęć okazało się że kilka nie wyszło. Ale troszkę zostało. Próbowałem umieścić na "fotosiku" ale nie było widoczne. Więc wstawiłem link do jednej. To nie miejsce na takie pytania ale bede wdzieczny za info jak je wstawić. A JVC mam nadzieje że usunie ten post żeby nie zaśmiecać dopiero co uporządkowanego wątku.
Jeszcze pytanko, IDS-em można ją aktywować?
arkmyl12 24-11-2013, 19:09 Zrobiłem kilka fotek podczas montażu grzałki. Mam nadzieję że okażą się pomocne :)
Niebieska kostka w bsi:
http://images65.fotosik.pl/413/bc2de38c6242f63cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Kostka z oznaczonymi pinami ( u mnie były oryginalnie)
http://images63.fotosik.pl/412/149139a9ec3ea19emed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Oryginalna kostka sterowania grzałką:
http://images64.fotosik.pl/413/54a95380f0889dd2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Zgodnie z radami przewód zasilania do skrzynki bezpieczników przepuściłem przez gumę za schowkiem pasażera zabezpieczając połączenie klejem do szyb Bollhttp://images63.fotosik.pl/412/265fac8a8b92accbmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
U mnie wszystko działa, dziś rano był test.
Po minucie zaczyna powietrze sie przegryzać, po dwóch minutach wieje z nawiewów ciepło :)
Mam termometr do klimatyzacji to jak będę miał kiedyś chwilę czasu to podam jak szybko i ile stopni osiąga po 1,2,3 minutach
Ale jeśli będzie podobnie przy -10 to super sprawa :)
Ps. Tadeusz dzięki za aktywację :)
Dziś zrobiłem mały test
Temperatura na zewnątrz +1
Temperatura w kabinie +4
Silnik uruchomiony na wolnych obrotach.
Po 1 minucie +25 stopni
Po 2 minucie +35 stopni
Po 3 minucie +40 stopni
Mierzone termometrem wsadzonym w nawiew.
No to bardzo ładnie u Ciebie działa. Jaki masz alternator?
Tomciooo 26-11-2013, 08:19 Brawo Mirek.
Też miałem zrobić taki test bo każdy pyta czy ciepłe jest cieple ;-)
Rozumiem że grzanie szyb i foteli było wyłączone.
Mozna by porobić też testy z równocześnie włączonymi fotelami i szybą.
Ktoś może sprawić mi po Vin alternator?? Nie ma na nim naklejki z amperami :-(
Jaki masz alternator?
Nie wiem nie napisali.
Rozumiem że grzanie szyb i foteli było wyłączone.
tak wyłączone.
Gdybym zaczął od razu jazdę to zapewne jeszcze szybciej by poleciało ciepło :)
Mozna by porobić też testy z równocześnie włączonymi fotelami i szybą.
Kolejny test przy max obciążeniu czyli grzanie szyb i foteli, warunki podobne jak wczoraj.
Widać że nagrzewnica nie jest priorytetem bo jest zdecydowanie gorzej.
Temperatura na zewnątrz -1
Temperatura w kabinie +4
Silnik uruchomiony na wolnych obrotach max obciążenie
Po 1 minucie +8 stopni
Po 2 minucie +15 stopni
Po 3 minucie +23 stopni
Po 4 minucie +28 stopni
Dla przypomnienia bez obciążenia było tak:
Po 1 minucie +25 stopni
Po 2 minucie +35 stopni
Po 3 minucie +40 stopni
W obu przypadkach ustawiony obieg zewnętrzny.
ratownik27 28-11-2013, 14:01 Witam
Dzięki Waszym podpowiedziom prawie wszystko już zmontowałem .Zatrzymałem się tylko na połączeniu przewodów zasilających do oryginalnej kostki grzałki , ponieważ nie mam oryginalnego kabla z wsuwkami . Więc moje pytanie: czy ktoś dysponuje może niepotrzebnymi już kablami albo wie gdzie kupić wsuwki na kabel 10mm bo ja niestety nigdzie nie mogę dostać takowych.
PROSZĘ O POMOC!!!
Może wepnij sie kablami bezpośrednio do grzałki. Jak odkręcisz plastikową obudowę grzałki to kable sa zakończone oczkami. Może kable zarób oczkami np takimi jak idą do masy i tyle. Tylko kwestia dobrania tych końcówek oczkowych, ale myślę że będzie łatwiej niż z kostkami.
arkmyl12 28-11-2013, 21:34 Przedłużałem oryginalne kable, do masowego (czarnego dolutowałem końcówki z oczkami i przykręciłem do masy. A zasilanie + przedłużyłem kupionym na metry kablem 10mm
Bump: Swoją drogą jestem w szoku, po zamontowaniu, bez konieczności aktywacji DZIAŁA :) :) :)
Chyba że coś u mnie nie tak..
A skąd wiesz że działa? :027:
arkmyl12 30-11-2013, 17:12 Może to zabrzmi idiotycznie ale żona jeżdżąc czuła ciepłe powietrze z nawiewu krótko po włączeniu silnika. W tygodniu sporadycznie korzystam z mondka (mam służbowe auto) A wczoraj i dziś pomimo że naprawde chciałem nie mogłem zauważyć różnicy i wyczuć oczekiwanego ciepła....
ACH TE KOBIETY....
Czy mógłby ktoś sprawdzić czy u mnie jest nagrzewnica wg VIN WF0DXXGBBD7E67562, pozdrawiam
Nie,masz,ale za to masz pomiar ciśnienia w oponach i Acc ;) .
Nie wybierasz się czasem do trójmiasta bo potrzebowałbym sczytać program z twojego pcm ?
arkmyl12 07-12-2013, 10:37 Kto może aktywować nagrzewnicę we Wrocławiu albo okolicy. Byłem wczoraj w fordzie i nie mają takiej możliwości. Podobno w moim przypadku nie pokazuje się taka opcja
ratownik27 08-12-2013, 14:30 Nagrzewnica elektryczna PTC to właśnie to z obrazka. Do FF2/C-max/MND4/S-Max/Volvo/Mazda są takie same i wzajemnie zamienne.
Pasuje do 2.0tdci? TAK (pasuje do wszelkich diesli)
Jak się montuje? Bardzo podobnie jak w FF2 i dość łatwo - jest cały duży wątek na ten temat.
Czy się aktywuje ELMconfigiem? TAK - jak na obrazku.
Witam
A jak się aktywuje IDS-em (chyba tak się piszę ) bo byłem u znajomego i nie wie jak to skonfigurować.Możesz pomóc?
TAK - jak na obrazku. po wybraniu tej opcji co dalej?
po wybraniu tej opcji co dalej?
Przeczytać konfigurację, zapisać, zmodyfikować, zapisać - proste, ale Twoje pytanie sugeruje, że nie umiesz używać elmconfiga, więc uważaj aby nie zrobić z autka warzywka
uważaj aby nie zrobić z autka warzywka
na przyszłość: :)
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2116762&postcount=400
nagrzewnica z rana nie działała, po sprawdzeniu w ELM mam taki błąd. Jakieś pomysły? po usunięciu od razu wywala go na nowo.
jakiś pomysł w czym problem? masa podpięta do wzmocnienia(była tam śruba z przykręconą inna masą)
Szukałbym raczej złego kontaktu(usterki) w połączeniu sterowania a nie w kablach wysokoprądowych.
Szukałbym raczej złego kontaktu(usterki) w połączeniu sterowania a nie w kablach wysokoprądowych.
Dokładnie tak. Kabel sterowania pewnie był dorabiany? Jeśli tak to źle siedzi albo wręcz wyszedł z gniazda pin.
Właśnie rozbiorę to w jutro/piątek i sprawdzę połączenia.
Kable sterowania które dorabiałem miały troszkę większy przekrój poprzeczny. Ma to jakieś znaczenie?
Jeśli są dobrze podłączone to większy przekrój nie ma znaczenia
tomaszjan31 11-12-2013, 20:42 Witam kolegów, czy może ktoś posiada wiedze o zastosowaniu tej nagrzewnicy w kudze? Instalacja jak np w mondeo ?
Nie, Kuga jest przecież oparta na Focusie, wiec robi się tak jak w FF2- jest oddzielny wątek
A więc tak. Sprawdziłem wszystkie połączenia. Jest ok... Czy jest możliwość że przy skrzynce bsi brakuje jakiegoś bezpiecznika? Bo szczerze mówiąc już nie wiem gdzie szukać dziury. Z komunikatu wynika że obieg nie jest zamknięty
Czesc,
Bezpiecznik musisz sprawdzic jest gdzies opisane na forum ktory jest od PTC.
Ale chce Ci napisac cos innnego - wg mnie jest cos nie tak o obsluga PTC przez ELMConfig w starszych S-max , mondeo czy Galaxy kiedy jest silnik 1.8TDCI.
U mnie S-max produkcja pocz.2008 i kiedy zaznacze PTC przez ELMConfig - dostaje taki sam blad jak Ty masz...
Roznica jest taka ze ja mam fabrycznie PTC i fabrycznie w ELM config bylo ustawione "brak PTC" , jak ustawilem "z PTC" to przestalo mi dzialac automatyczne grzanie przedniej szyby z czego jestem zadowolony ale zaczal sie pojawic ten blad o ktorym pisales. Oczywisci PTC dziala ( wyraznie w zimne dni po kilku minutach leci cieple powietrze a silnik caly czas ma zimny plyn ...)
Pozdrawiam
Czader
w skrzynce kolo pasazera nie ma bezpiecznika odpowiadajacego za ptc... ide wylacze nagrzewnice w elm i zobacze czy wtedy jakims dziwnym trafem bedzie to dzialalo. mimo wszystko nadal czekam na sugestie!
ratownik27 12-12-2013, 16:31 Czyn ktoś w Małopolsce może aktywować PTC ,najlepiej w pobliżu Nowego Sącz?
Mam problem bo dołożyłem nagrzewnicę ale gość nie mógł IDS-em jej aktywować.
Proszę o wiadomość ew. o jakieś sugestie .
jest ktoś kto mase podpinał pod "rame" zamiast - na akumulatorze? kiedyś miałem podobny cyrk ze wzmacniaczem, dopiero po podlaczeniu takim samym kablem pod akumulator wszystko zadziałało...
Ja mam pod ramę, cokolwiek to oznacza. :p
Ja mam pod ramę, cokolwiek to oznacza. :p
w sensie podłączony do śrubki we wmocnieniu ktore odkrecałeś przy montażu grzałki.
i znalazłem się w kropce.
a jak zachowuje się spalona grzałka?
dokładne tłumaczenie błędu: błąd B10EA - Obwód elektryczny grzałki wspomagającej uszkodzony (zwarcie do
napięcia) - Zobacz: Klimatyzacja automatyczna (412-00 - Control System klimatyzacji
Informacje ogólne, Diagnostyka i testowanie).
w sensie podłączony do śrubki we wmocnieniu ktore odkrecałeś przy montażu grzałki.
Tak mam właśnie.
Tomciooo 13-12-2013, 20:24 Ja też, zresztą ruskie forum tutaj linkowane mówi o takiej masie.
ratownik27 17-12-2013, 12:06 Ponownie chcialem zapytac-czy ktos moze aktywowac PTC w malopolsce? Moze w Krakowie ? Wszystko zamontowane z Wasza pomoca ale niestety jeszcze nie dziala :(
(przeslane przez tablet -brak polskich znakow :) )
Panowie pytanka mam tzn:
jakoś nie widziałem aby ktoś pisał mianowicie:
1. jak przykręcić bezpiecznik drugą śrubką. -> jedna jest, także wystarczy tylko nakrętka
2. jak prowadzicie kable?
Tomciooo 27-01-2014, 21:32 Ehhh. Szpilkę masz w komorze bezpieczników więc wystarczy nakrętka. Z drugiej strony bezpiecznika srubka + nakrętka i kabel zakończony oczkiem.
Kabel pod akumulatorem i po ścianie grodziowej w peszlu do gumy ktora przechodzi do wnętrza za schowkiem. Do tego najlepiej wymontować schowek.
Warto się pobawic.
dario6273 27-01-2014, 22:53 Panowie a do poliftowego ktoś zakładał nagrzewnice :surprise:
Ok. Dzięki Tomcioo za odp.
wiem, że jest tam jedna szpilka do przykręcenia bezpiecznika.
chodziło mi o to, czy drugą śrubkę zamontuję bez podnoszenia/odkręcania całej skrzynki.
i chciałem się tylko upewnić co do poprowadzenia przewodu.
aha. i gdzie podłączacie przewód minusowy.
i tak się zastanawiam, ale chyba lepiej będzie jak plus z minusem polecą w osobnych peszlach?!!
Tomciooo 27-01-2014, 23:09 Masę (minus) jak na ruskim fortum (link powyżej) podpina się do grubej blachy którą trzeba zdemontować przy dostępie do PTC. Nie warto ciągnąć masy do akumulatora choć w oryginale jest do akumulatora.
Przewód z bezpiecznikiem skręcić trzeba przed przykręceniem do szpilki w gnieździe.
Dzięki Tomciooo jeszcze raz.
Już zakumałem. Myślałem, że ta dodatkowa śrubka jest też skręcana z obudową plastikową. :mrgreen:
No, ale lepiej się upewnić, niż potem coś spaprać. :one:
p_swiderski 28-01-2014, 14:42 Ktoś z większym doświadczeniem w tej nagrzewnicy mógłby mi pomóc to rozgryźć?
Chciałem dołożyć nagrzewnicę, ale chyba nie mam wiązki prądowej?
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/713/8ef8.jpg (https://imageshack.com/i/jt8ef8j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/194/f8zj.jpg (https://imageshack.com/i/5ef8zjj)
Jest ktoś w Szczecinie albo Gorzowie co byłby w stanie to założyć? (oczywiście nie za darmo :wink:). Bo jak nie ma instalacji zasilającej, to sygnałowej pewnie też nie ma...
piotrali 28-01-2014, 14:52 A czytałeś cały wątek od początku ??
np post http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2089332&postcount=32
Zasilającej nie ma bardzo często natomiast sygnałowa występuje dość powszechnie.
p_swiderski 28-01-2014, 15:02 No dobra, to teraz już wiem że nawet nie potrafię zdjąć tej osłony pod którym jest F16... Próbowałem podważyć śrubokrętem, ale nie chce drgnąć.
Ktoś ze północno-zachodniej Polski już to przerabiał i jest w stanie to zamontować od A do Z? Włączyć w CCC sam mogę, bo po włączeniu nawigacji auto ciągle jeździ. :)
Interesujący temat. Sprawdziłem po numerze VIN (WF0GXXGBBG8G12438 ) i nagrzewnicy brak, ale... no właśnie z ciekawości spojrzałem na miejsce montażu nagrzewnicy i na stalowym wzmocnieniu jest zamontowana wtyczka z podpiętymi do niej kablami (zielony i fioletowy) + masa. Czy to nie jest przypadkiem sterowanie od nagrzewnicy?
493644936549366
Ja też miałem sterowanie, ale bez zasilania. Zobacz czy masz bezpiecznik F16 ,jeśli tak to pozostaje kupić nagrzewnicę , zamontować i ją aktywować.
Tomciooo 08-02-2014, 22:24 Farciarze. Samo zasilanie to pikuś dołożyć.
Ja niestety mimo wersji titanium x nie miałem wtyczki.
arkmyl12 09-02-2014, 01:33 Dorobienie sterowania też nie jest problemem, u mnie akurat było ale kilku kolegów dorabiało. Zresztą wszystko jest opisane krok po kroku i nawet wzbogacone zdjęciami
Tomciooo 09-02-2014, 09:58 Ja też musiałem dorobić. Dobranie pinu do wtyczki BSI jest trochę kłopotliwe, ale do zrobienia. Warto
Gdzieś na forum widziałem zdjecie conversa+ z informacja o działającej nagrzewnicy PTC, tylko nie wiem czy był to convers przed czy poliftowy, a być może z rosyjskim oprogramowaniem. W związku z tym mam pytanie czy działanie PTC widać na conversie+ i na zegarach z czerwonym wyświetlaczem?
To co widziałeś na razie dotyczyło tylko conversa poliftowego,aktualnie testowany jest także convers przedliftowy,jest to soft autorski Rosjan,także nie licz ,że także bedzie nowy soft do czerwonego licznika.
... czy działanie PTC widać na conversie+ i na zegarach z czerwonym wyświetlaczem?
Nie widać. To co widziałeś to był rosyjski 'custom soft' do C+ - na razie niedostępny...
dostępny, ale na razie nie przez UCDSa
dostępny, ale na razie nie przez UCDSa
Marcin - jak dostępny to zorganizuję Ci pacjenta do wgrania... :619:
Marcin - dostępny w Moskwie to nie znaczy "dostępny"... :619:
jest dostępny WORLDWIDE, ale nie przez UCDSa więc mi 'pacjenta' nie podsyłaj, tylko niech on sam kontaktuje się z autorem
Patrząc po swoim vinie jest napisane: "bez nagrzewnicy pomocniczej" tyle, że w katalogu jaki posiadam od mk4 przed liftowego jest wyraźnie napisane : " dodatkowa nagrzewnica płynu w układzie chłodzenia - PTC ( tylko wersje z silnikiem wysokoprężnym) jest zaznaczone, że każda wersja wyposażenia posiada to w standardzie. Wiec nie wiem o co kaman. Bede w domu to sprawdze ten bezpiecznik, żona mówi iż odczuwa w miare ciepłe powietrze dosyć krótko po uruchomieniu auta. W avensisie t25 2.2 diesel to przy zimnym aucie jak nastawilem w miare wysoką temperature to silnik wchodził na wyższe obroty (w położeniu neutralnym - luz) w fordzie czegoś takiego nie odnotowałem. Wersje mam na rynek PL. Może poprzedni właściciel domontował ale nic mi na ten temat nie wiadomo.
Wysłane z mojego LT25i
"bez nagrzewnicy pomocniczej"
Skoro tak jest napisane to tak jest/było,chyba ,że tak jak piszesz ktoś domontował ją.
Czy wiadomo kiedy następuje wyłączenie nagrzewnicy.
- po określonym czasie?
- po osiągnięciu żądanej temperatury w kabinie?
- po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika?
Dzięki Tomciooo jeszcze raz.
Już zakumałem. Myślałem, że ta dodatkowa śrubka jest też skręcana z obudową plastikową. :mrgreen:
No, ale lepiej się upewnić, niż potem coś spaprać. :one:
Witam. Czy kolega w benzynce to miłe ustrojstwo zamontował?
W benzynie się da zamontować bez problemu, tylko sens dużo mniejszy niż w dieslu:
- silnik się dużo szybciej nagrzewa i ewentualny czas działania nagrzewnicy PTC jest bardzo krótki;
- słabsze alternatory montowane w benzynach nie dają dużej szansy "rozwinięcia mocy" przez PTC...
Witam. Czy kolega w benzynce to miłe ustrojstwo zamontował?
Już zamontowane. I moim zdaniem działa dość dobrze. Zobaczymy jak bedzie naprawde zimno.
A tak wogole to zastanawiam się nad jedna rzeczą:
mianowicie, jak autko sie wychłodzi w środku i ustawię temp. na powiedzmy 24 stopnie to leci bardzo ciepłe powietrze. Jak sie temp. ustabilizuje to z nawiewów jiż leci chłodniejsze. I teraz nie wiem, czy to jest przez nagrzewnicę czy nie. Jakoś wcześniej nie przypominam sobie takij sytuacji. Ale muszę zrobić eksperyment i odłoczyć wtyczkę od sterowania nagrzewnicą i wtedy porównam. :D
Pozdro
Mayak ostatnio mi odpisał, że nagrzewnica wyłącza się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. W początkowych postach wyczytałem, że nagrzewnica włącza się gdy temp. zewn. jest mniejsza niż 15 stopni i klima jest ustawiona na co najmniej 16 stopni. Ale zauważyłem podobne objawy jak jarros w poprzednim poście.
Wymontowałem nagrzewnicę i w czasie jazdy sprawdzałem kiedy będzie się załączać. Mimo,że silnik miał odpowiednią temperaturę (trasa ok 40 km) nagrzewnica każdorazowo włączała się gdy ustawiałem klimę na 22,5 lub 23 stopnie. Niezależnie od tego jaka temperatura była na zewnątrz - komputer pokazywał 17-21 stopni.
Co może być nie tak z tą nagrzewnicą?
Ktoś zaobserwował może podobne objawy?
Nie wiem czy ktoś już posiada rosyjski custom soft do conversa, ale jeśli tak to czy mógłby sprawdzić przy jakich temp zewn i wewn włącza się nagrzewnica.
Nagrzewnicą steruje sterownik climatronica poprzez moduł BCMi (tzn. sterownik climatronica wysyła po CAN do BCMi żądanie włączenia nagrzewnicy z określoną mocą a BCMi ocenia czy jest odpowiednia rezerwa mocy elektrycznej i wysterowuje nagrzewnicę odpowiednim sygnałem PWM). Tak więc nagrzewnica sama z siebie się nie załącza i nie może być popsuta w ten sposób.
Algorytmy sterowania nagrzewnicy nie są nigdzie opisane i zgadujemy je w oparciu o zachowanie w FF2/C-maxie/Kudze, gdzie daje się włączyć tryb wizualizacji pracy nagrzewnicy.
Nie jest wykluczone, żę w MND4 climatronic ma inny algorytm wykorzystania PTC.
artur1970 01-08-2014, 19:36 Wiem, lato ....
A zima przyjdzie i zacznie się szukanie.
Tanio
http://allegro.pl/nagrzewnica-ford-mondeo-mk4-2-0-tdci-i4477118078.html
tu jeszcze taniej http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4428693980
Muszę w końcu zerknąć pod buty pasażera co on tam kryje w lewym boczku. No i ewentualnie bezpiecznik jeszcze.
Odrazu pytam czy jest ktoś z 3 miasta co by ogarnął ten temat? (z kim mógłbym się kontaktować) ;-)
Jak odkręciliście sróbe nr 2 na zdjeciu, strasznie trudny dostęp do niej
kopydleusz 05-09-2014, 22:47 Mam krótkie nasadki do grzechotki - dlatego mi się udało. Mam też giętkie przedłużki - polecam kupić odpowiedni zestaw 1/4 cala, wtedy na pewno uda Ci się to odkręcić.
Czy ktoś z szanownych Kolegow posiada zdjecia jak prowadony jest kabel w silniku do bezpieczników? Kompletie nie wiem jak go ułorzyć.
Nie jest dobrym pomysłem szukać tego kabla w komorze silnika(jedynie można zobaczyć czy jest bezpiecznik F16/80Amper w EJB ),bo jest on praktycznie przez całą swoja drogę zasłonięty po przez taśmę izolacyjną,rurki karbowane , przepust kablowy,ewentualnie plastiki osłaniające.Patrz zdjęcie.Najlepszym rozwiązaniem jest go poszukać w kabinie po zdemontowaniu osłony obok lewej nogi pasażera.
Nie jest dobrym pomysłem szukać tego kabla w komorze silnika(jedynie można zobaczyć czy jest bezpiecznik F16/80Amper w EJB ),bo jest on praktycznie przez całą swoja drogę zasłonięty po przez taśmę izolacyjną,rurki karbowane , przepust kablowy,ewentualnie plastiki osłaniające.Patrz zdjęcie.Najlepszym rozwiązaniem jest go poszukać w kabinie po zdemontowaniu osłony obok lewej nogi pasażera.
Bardziej chodzilo mi o to jak poprowadziles kabel zasilania,wiem ze poprzez otwór za schowkiem a później? Mam juz zamontowany grzejnik kable sterujace miałem ale zasilania niestety nie.
Na zdjęciu masz pokazane jak idzie oryginał,więc najlepiej poprowadzić go tą samą drogą.
Na zdjęciu masz pokazane jak idzie oryginał,więc najlepiej poprowadzić go tą samą drogą.
ok,dzięki
Zamontowałem nagrzewnicę PTC, aktywowałem w elmconfigu, ale nie podłączyłem kabelków sterujących. Mam obciętą wtyczkę :) Możliwe jest dokupienie samego złącza, żeńskiego do nagrzewnicy? W aso będą mieli coś takiego? W dodatku nie jestem pewien czy ta wtyczka schowana za klimatronikiem jest akurat do nagrzewnicy :?
kopydleusz 08-09-2014, 00:49 Możliwe jest dokupienie samego złącza, żeńskiego do nagrzewnicy?
Jeśli pytasz o złącze na kabelku nagrzewnicy, to mogę Ci takie podesłać za koszt wysyłki (mój komputer nie miał wyprowadzenia na złącze nagrzewnicy, więc musiałem założyć inne złącze i oryginalne brązowe mi zostało).
@kopydleusz, poszło pw :)
actchris 10-10-2014, 10:57 Jako że mam po VIN to mam pytanie, czy żeby ją uaktywnić trzeba musi być AC Auto/ON + na temperatura HI ? czy działa to też bez AC ? czy może w zimie odpalać tryb szybkiego nagrzewania gdzie odpala się wszystko łącznie z szybami ?
Powinno być Auto AC/ON i standardowa temperatura co kto lubi. Tak zresztą powinno się jeździć cały rok - nie wiem komu przeszkadza automatyka, że ludzie to wyłączają.
W trybie szybkiego odszraniania nagrzewnica PTC prawie nie działa, bo prądu dla niej brakuje (cały prąd zabierają grzane szyby).
bez auto i ac/on też da rade, ja mam teraz w te pogody ac/off, manual, nawiew na szybę i nogi, wiatrak 4 kreska, temp 22st, ptc działa co rano
bez auto i ac/on też da rade
Potwierdzam,dodatkowo by leciało cieplejsze powietrze wiatrak mam na 2.
piotrekzaz 10-10-2014, 19:53 U mnie ac/off, manual nawiew szyba + na nogi wiatrak na 2 i nagrzewnica działa od razu po włączeniu auta.
Pozdrawiam
...nagrzewnica działa od razu po włączeniu auta.
...
A z ciekawości - po czym poznajesz? Masz rosyjski soft conversa z wizualizacją pracy nagrzewnicy PTC?
wystarczy przeczytać instrukcje obsługi auta. nagrzewnica wlącza sie zawsze, z różną mocą, gdy na zewnątrz jest poniżej 15 stopni a w kabinie mamy włączone ogrzewanie
Pytanie było "po czym poznajesz, że się włączyła" a nie gdzie jest napisane, że ma się włączyć... To co przytoczyłeś, wiem nie gorzej od Ciebie - włącza się nawet jak jest cieplej, tylko różnica pomiędzy temperaturą nastawioną na climatroniku a temperaturą zewnętrzną musi być większa niż ok. 6-7 st. C.
No więc - po czym poznajesz, że PTC się załączyła i z jaką mocą? Bo u mnie w C-maxie to się ta informacja po prostu na zegarach wyświetla...
Toteż ja np. wiem dokładnie, że włączenie grzania szyb praktycznie wyłącza PTC - pracuje ona wtedy z mocą rzędu 3%-5%...
Tak jest jak kolega napisał,załącza się zaraz po odpaleniu auta,oczywiście na początku rozpędza się powolutku do maksymalnej mocy.Jako ciekawostkę podam fakt,że nie wyłącza się po osiągnięciu 60 stopni przez silnik,jak tu ktoś podawał.Grzeje nawet wtedy gdy silnik ma temperaturę roboczą ponad 80 stopni.Zauważyłem,że dla niej ważna jest temperatura wewnątrz auta,a nie temperatura zewnętrzna,czy temperatura silnika.
Tak jest jak kolega napisał,załącza się zaraz po odpaleniu auta,oczywiście na początku rozpędza się powolutku do maksymalnej mocy.....
Podziwiam Waszą pewność siebie i wiedzę...:D
Bo ja to widzę na zegarach, że to "rozpędzanie się powolutku" to tylko po prostu efekt gospodarki mocą alternatora (przez kilka-kilkanaście sekund doładowuje wstępnie akumulator po zużyciu prądu na rozruch).
Czyli na razie to kolega speedo widzi jak jest na conversie a pozostali koledzy to po prostu "wiedzą"...
Ja także widzę to na conversie przecież ;) , stąd moja pewność Tadeuszu.
Tego nie mogę wiedzieć, bo nie programowałem Ci c+... A pytałem cały czas czy ktoś to widzi czy zgaduje i czyta z instrukcji...
kopydleusz 12-10-2014, 22:58 Tadeuszu - tak z ciekawości - Forscan nie pokaże informacji o aktualnej mocy grzałki? Ma tyle różnych wskaźników, że spodziewałbym się takiej informacji.
a czy Tadeusz ma Mondeo w garażu aby to posprawdzać?
zamiast pytać, możesz samemu oblukać i dla potomności opisać na forum - czekamy :D
Mam swoje Mondeo od nowości i przypadkowo dowiedziałem się ,podczas sprawdzania VIN że mam dodatkową nagrzewnicę. Jak to sprawdzić bo nie zauważyłem działania tej nagrzewnicy. Dowiedziałem się też że mam system wspomagania awaryjnego hamowania, też nie wiem o co chodzi
maniunio 30-10-2014, 13:19 Jeśli ustawisz nawiew na "ciepły" powiedzmy 22-23 stopnie i na zimnym silniku z nawiewu będzie lecieć ciepłe powietrze to znaczy, że taka nagrzewnica jest i działa. Wspomaganie hamowania "uzbraja" pompę, gdy auto wyczuje, że się szybko zbliżasz do przeszkody dzięki czemu hamulce będą mogły działać z mocniejszą siłą. Ja tak to rozumiem ale koledzy powinni Ci to dokładniej wytłumaczyć. To takie moje tłumaczenie na "chłopski rozum". :)
1. odpalasz rano zimne auto, jak z nawiewu na szybe leci natychmiast cieplejsze powietrze, to masz nagrzewnice
2. system wspomagania hamowania nie wykrywa na wyrost żadnej przeszkody, bo niby jak? czujkami parkowania? mógłby radarem zbliżeniowym od acc, ale nie kazdy to ma. system zwieksza siłe hamowania gdy gwałtownie depniesz na hamulec. Jest to w instrukcji opisane
Nagrzewnica elektryczna PTC to właśnie to z obrazka. Do FF2/C-max/MND4/S-Max/Volvo/Mazda są takie same i wzajemnie zamienne.
Pasuje do 2.0tdci? TAK (pasuje do wszelkich diesli)
Jak się montuje? Bardzo podobnie jak w FF2 i dość łatwo - jest cały duży wątek na ten temat.
Czy się aktywuje ELMconfigiem? TAK - jak na obrazku.
Czy ktoś ma wiedzę czym różnią się te nagrzewnice bo znalazłem do forda o różnych numerach 6G91-18k463-DC ( mk4, S-max) i 3M51-18K463-FB (FF2, C-max)? Takie opisy na aledrogo. Czy mierzyliści może ile prądu ona pobiera?
Bezpiecznik ma 80A więc prądu pobiera dużo, ale tylko tyle ile w danej chwili jest w stanie dostarczyć alternator, gdyż priorytetem jest ogrzewanie szyb przedniej, tylnej, lusterk, jeśli masz grzane siedzenia to pewnie też są w kolejce przed PTC.
Czy mierzyliści może ile prądu ona pobiera?
Nagrzewnica ma 600W na maksa więc sobie oblicz prąd ;)
czyli około 42A to podobnie jak szyba czołowa
Chciałem zapytać o sterowanie nagrzewnicą.
1. Rozumiem, że samochód włącza PTC wtedy, kiedy silnik jest zimny, natomiast przy ciepłym silniku już nie powinien z niej korzystać?
2. Jeżeli sterowanie było by źle podpięte to nagrzewnica się nie włączy i pokaże błąd?
1. Rozumiem, że samochód włącza PTC wtedy, kiedy silnik jest zimny, natomiast przy ciepłym silniku już nie powinien z niej korzystać?
Jeśli temperatura w środku(wewnętrzna) odbiega od tej na klimatroniku to załącza się PTC po mimo tego,że silnik jest gorący.PTC potrafi się także załączyć w lato,gdy temperatura wewnątrz pojazdu jest nizsza od temperatury na klimatroniku.
Moje spostrzeżenia w forscanie (dot. mondeo).
1. Jeżeli na zewnątrz jest temperatura niższa niż to co ustawione na klimatroniku, bez względu czy jest to różnica 1,5,10, czy 15 C, a silnik jest zimny, PTC działa na 90% mocy.
2. Jeżeli silnik osiąga ok 40 stopni PTC zostaje wyłączone 0%.
3. PTC działa, załączamy grzanie szyby tylnej i przedniej oraz wszystkich odbiorników typu radio, klima, PTC = 30%
1. Jeżeli na zewnątrz jest temperatura niższa niż to co ustawione na klimatroniku, bez względu czy jest to różnica 1,5,10, czy 15 C, a silnik jest zimny, PTC działa na 90% mocy.
U mnie działa na 100% mocy,alternator mam 150A.2. Jeżeli silnik osiąga ok 40 stopni PTC zostaje wyłączone 0%.
Przy jakiej temperaturze ustawionej na klimatroniku?Bo u mnie przy 24 stopniach działa nawet po osiągnięciu przez silnik temperatury optymalnej(około 80/90 stopni).Działa około 2 minut później się wyłącza.
Też mam 150A. Może jest na 100%, ale nie doczekałem bo moc jest uzyskiwana w czasie. Stanęło na 90%. Być może coś u mnie jeszcze zabiera te 10%.
Przy jakiej temperaturze ustawionej na klimatroniku?
20-21 C.
od przedwczoraj mam PTC w swojej bezynce. Warto założyć, ciepełko już od razu dmucha :)
Faktem jest to że 3 godziny wycięte z życiorysu :)
Mierzyłem prąd pobierany przez nagrzewnicę po nocy auto przed domem w temperaturze -6stC. Po odpaleniu silnika mija kilka sekund i nagrzewnica się załącza prąd wzrasta do 75A po około 2-3 minutach prąd zaczyna powoli maleć do 55A Po przejechaniu około 10 km tj. jakieś 8-9 min nagrzewnica się wyłączyła. Przez całą drogę około 60km średnicówką i A4 nie włączyła się ani raz. Dla zainteresowanych pomiarów dokonałem miernikiem cęgowym do pomiaru prądów stałych CM7. Jeszcze kiedyś jak będzie zimniej posprawdzam zachowanie nagrzewnicy przy załączonych szybach. Alternator 150A.
75A to coś dużo , bo bezpiecznik jest 80A.Nagrzewnica jest 600W wiec teoretycznie prąd powinien być w granicach 50A.Nagrzewnicę masz z fabryki,czy sam dokładałeś ?
Czy ktoś ma wiedzę czym różnią się te nagrzewnice bo znalazłem do forda o różnych numerach 6G91-18k463-DC ( mk4, S-max) i 3M51-18K463-FB (FF2, C-max)? Takie opisy na aledrogo. Czy mierzyliści może ile prądu ona pobiera?
Tak dokladalem z focusa. Tez bylem zdziwiony.
Panowie, podsumowując jeśli chcę dołożyć PTC to najpierw lepiej zerknąć czy mam bezpiecznik nr 16 80A tak ? a dopiero kupić farelke?
Jak zdjąć osłonke gdzie kryje się ten bezpiecznik? płaski śrubokręt? i coś tam odgiąć? a zaślepka jak? w góre czy w strone pasażera pchać/ciągnąć ?
pzdr
Edit:
Co by nie pisać pod samym sobą...
Wtyczka czarna jest na metalowej grodzi (w nogach pasażera) natomiast do bezpiecznika nie mogę się dostać, wkładam śrubokręt płaski niby coś tam odginam ale ta zaślepka nie chce wyjść :-/
tomaszwi 03-06-2015, 21:53 Opis Forda (jak jest to do skasowania)
W pojazdach z silnikami Diesel, które oddają niewiele ciepła do układu ogrzewania, stosowane są dodatkowe nagrzewnice umożliwiające szybsze ogrzanie wnętrza pojazdu przy niskiej temperaturze na zewnątrz.
Jeśli na panelu sterowania układu klimatyzacji wnętrza zostanie ustawiona najwyższa temperatura lub regulator ogrzewania zostanie przestawiony na najwyższy zakres, moduł DEATC (elektroniczna regulacja temperatury) wysyła przez MS CAN sygnał polecenia włączenia elektrycznej nagrzewnicy do modułu GEM. Jeśli zamontowana jest ręcznie sterowana klimatyzacja, sygnał jest przenoszony przez zwykłe połączenie kablowe.
GEM włącza elektryczną nagrzewnicę w zależności od dostępnej mocy alternatora.
Elektryczna nagrzewnica składa się z trzech osobnych elementów grzewczych zamontowanych we wspólnej obudowie.
Elektroniczny układ sterowania elektrycznej nagrzewnicy steruje trzema stopniami wyjściowymi w zależności od sygnału PWM wysyłanego przez moduł GEM. Te trzy stopnie wyjściowe włączają lub wyłączają oddzielnie trzy elementy grzewcze elektrycznej nagrzewnicy, przy czym okresy działania poszczególnych elementów grzewczych mogą się pokrywać. Zmienny czas włączenia umożliwia płynną regulację temperatury. Całkowita moc grzewcza trzech elementów grzewczych jest odpowiednia do sygnału PWM. Jeśli wartość sygnału PWM wynosi poniżej 10% lub powyżej 95%, elektryczna nagrzewnica dodatkowa nie zostanie włączona.
A czy ktoś wie jak idzie kable zasilający ze skrzynki bezpieczników do środka kabiny? Którędy go poprowadzić? Mam wprawdzie Galaxy, ale Mondeo to prawie ta sama konstrukcja.
A czy ktoś wie jak idzie kable zasilający ze skrzynki bezpieczników do środka kabiny? Którędy go poprowadzić? Mam wprawdzie Galaxy, ale Mondeo to prawie ta sama konstrukcja.
Kabel, a właściwie kable + i - są w wiązce komory silnika. Idą od skrzynki bezpieczników, przy pompie ABS/ESP, po ścianie grodziowej i wchodzą do kabiny nad BCMii (skrzynka bezpieczników nad nogami pasażera).
|
|