Zobacz pełną wersję : [Ogólne] upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C


Strony : 1 2 3 4 [5]

lidek
15-09-2020, 22:53
Kto mi może zmienić mapke Focus mk3 140 na 163km we Wrocławiu lub Opolu ?:)

agiwdaj
20-09-2020, 18:22
W polifcie 115, 140 i 163 to ten sam silnik.
Po zmianie spalanie z reguły spada a nie wzrasta.

Witam to mi podpowiedz jeśli mam polifta 2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM z 2011 r to mógł by znajomy wgrać mapę z 163 km i to wszycho i będzie śmigać ?

lsulima
20-09-2020, 18:26
Nie trzeba wgrywać mapy, tylko uaktywnić odpowiednią.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

leszcz
20-09-2020, 19:35
to mógł by znajomy wgrać
wgrać to można CHIPA(zmodyfikowaną mapę)

agiwdaj
20-09-2020, 19:42
Witam i mam pytanie bo się na forum naczytałem i pogubiłem może ktoś mi powie jaki mam silnik DW10 czy DW10C. w mondeo mk 4 z 2011 r WF0EXXGBBEBC47950 2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM

SRS
20-09-2020, 19:48
jaki mam silnik dw10 czy dw10c. dw10c

woro_woro
20-09-2020, 20:23
wgrać to można CHIPA(zmodyfikowaną mapę)
Co polecam. Przeskok z 115 na okolice 200 będzie szokujący :D

terragady
20-09-2020, 20:25
Nie trzeba wgrywać mapy, tylko uaktywnić odpowiednią.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

115 wersja nie ma innych map do wyboru fabrycznie

agiwdaj
20-09-2020, 21:24
Nie trzeba wgrywać mapy, tylko uaktywnić odpowiednią.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

no tak tylko kto jest taki zdolny co potrafi i zrobi i mieszka nie daleko a nie pół polski do przejechania 8)

SRS
20-09-2020, 21:27
tylko kto jest taki zdolny co potrafi i zrobi i mieszka nie daleko a wystarczy tylko poszukać na forum w strefie wielkopolskiej

agiwdaj
20-09-2020, 21:32
no tak , jestem zbyt świeży dopiero napisałem pięć postów i nie ogarniam gdzie co i jak szukać :D

Bump: 115 wersja nie ma innych map do wyboru fabrycznie

to widzę że jednak trzeba wgrać mapę na 163 km a nie jak lsulima sugerował że wystarczy tylko uaktywnić odpowiednią. ?

lsulima
21-09-2020, 21:43
Nie trzeba wgrywać. Tylko przestawić. Kto twierdzi inaczej, jest w „mylnym błędzie” [emoji6]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

terragady
21-09-2020, 22:21
ale ja np u siebie nie mam takiej mapy w 115hp przedlift to na co mam przelaczyc?

woro_woro
21-09-2020, 22:23
Słowo "przedlift" jest kluczem tej zagadki.

SRS
21-09-2020, 22:24
przedlift to na co mam przelaczyc? NIC
w DW10 tylko poprzez zmianę softu
w DW10C poprzez przestawienie mapy oprogramowania

Polarny
21-09-2020, 23:08
Jest szansa, że tego przedlifta 115KM na fabryczne 140 KM można także zrobić.

Poza tym przedliftom pozostaje chip.

terragady
22-09-2020, 01:30
no dobra to ja pomieszalem ze kolega pyta o przedlifta bo jakos 115 mi sie tak skojarzylo. Mi wiecej mocy nie potrzeba, jestem zadowolony ;)

PaCze
25-09-2020, 22:33
Dobry wieczór
Gubię się już w tematach - myślę, że w miarę "ogarnięty jestem" ale tylko myślę - mam mk4 niby 140km - kupiłem odpowiedni kabel, forscan pełna wersja - szukam trybu inżynieryjnego i tu problem... Po podłączeniu laptopa pod obd2 przy probie ściągania plików przez wywala mi błąd (forscan- zakładka microchip). Pomimo przeklikania dalej nie widzę trybu inżynieryjnego. Teoretycznie po podpięciu kabla nie widzę typu silnika itd... Po sterowniku widzę, że to silnik poliftowy, który mam nadzieję można przeprogramować. To mój pierwszy ford od x czasu - myślałem, że będzie łatwo...


26.09.2020
Edit - znalazłem przyczynę i operacja przebiegła pomyślnie. "Pacjent" zagadał - teraz tylko na drodze przetestować :)

hulker
01-10-2020, 07:45
Witam!
Kto może wykonać przełączenie 140 ->163 w Łodzi lub okolicach?
VIN: WF0JXXWPBJEY45596

Tomato
01-10-2020, 11:34
Pochwalę się zmianą mapy 140 na 163 w silniku DW10C.
Lekarz: Tedi_k
Pacjent: Focus MkIII 2013, 290kkm
Seria 140: na hamowni 152 kucy / 359 NM ( moment prawie płasko między 2-2.9k rpm)
Z mapą 163: na hamowni 173 kucy / 389 NM ( moment prawie płasko 2-3.4k rpm)
Róźnica jest lekko odczuwalna szczególnie powyżej 3k rpm, czas do 100 i vmax się nie zmieniły za wiele, ale mocniej ciągnie.
Polecam :)

mayak
01-10-2020, 11:38
zaskakująco dużo w obu pomiarach jak na dw10c, ale nawet jeśli przekłamanie hamowni (zakładając że było to ta sama hamownia) to przyrost jest zgodny z tym co powinno być :)

Tomato
01-10-2020, 11:43
Pierwszy i drugi pomiar robiłem na różnych hamowniach.
W międzyczasie był jeszcze pomiar "na koło" ale to pokazało jakieś chore 400+ NM więc wyniki do kosza. Fakt że nie czuć żeby tam było aż tyle.

agiwdaj
03-10-2020, 10:16
To i ja opowiem , mondi 115 KM już po przełączeniu mapy na 163 KM efekt super , dzięki za podpowiedzi co i jak można .

pont
09-10-2020, 10:43
Cześć
Czy po zmianie mocy ze 115 na 163 trzeba też zmieniać oprogramowanie PowerShifta czy jest ono takie same w obu tych wersjach?

mayak
09-10-2020, 11:16
jest takie same - przy 163 powershift płynniej działa :)

cajmerek
11-10-2020, 19:58
wita mam pytanie ford s max 2.0 tdci 2009 rok 103 kw 140km da sie wgrac tez mape na 163 czy tylko chip

SRS
11-10-2020, 20:06
s max 2.0 tdci 2009 rok 103 kw 140km da sie wgrac tez mape na 163 czy tylko chip tylko chip

umpero
13-11-2020, 13:25
Panowie czy jest gdzieś dokładny poradnik jak krok po kroku zmienić
mapę w DW10C ze 140KM na 163KM?

rajman
14-11-2020, 16:09
Panowie czy jest gdzieś dokładny poradnik jak krok po kroku zmienić
mapę w DW10C ze 140KM na 163KM?Dokładnie w tym wątku jest opis. Poszukać się nawet nie chce?

Antej
14-11-2020, 16:46
Tam było pytanie z naciskiem na "dokładnie",
czyli już YT nie wystarczył, opis dla ogarniętych nie wystarczył, mają być screen'y z podkreśleniami co i gdzie.

Bawią mnie takie prośby, bo coraz mniej rozgarnięci ludzie się za to zabierają, coraz bardziej badziewnym sprzętem.
Gdzieś powinna być granica i myślę że już dawno została przekroczona.

kali999
17-11-2020, 23:21
Witam. Pytanie po zmianie map i po usunięciu błędów zawsze zostaje błąd nie do usunięcia ABS. Auto to cmax 2.0 tdci 2013 140 przełączona na 163km. Czy wystarczy zrobić reset ABS czy coś innego ?

rajman
18-11-2020, 08:07
Witam. Pytanie po zmianie map i po usunięciu błędów zawsze zostaje błąd nie do usunięcia ABS. Auto to cmax 2.0 tdci 2013 140 przełączona na 163km. Czy wystarczy zrobić reset ABS czy coś innego ?

tak sie czasem dzieje jak coś pójdzie nie tak przy wgrywaniu konfiguracji.

wgraj fabrycznego asbuilta, potem przestaw od nowa, i wgraj centralna konfiguracje i kopie do ipc.

kali999
18-11-2020, 19:49
hmm ogólnie tym sposobem robiłem inne auto i wszystko normalnie się odbyło a u brata w automacie jeden nie do usunięcia błąd. Tu ktoś pokazuje właśnie takim sposobem jak robiłem kiedyś. Jedna osoba mi mówiła, że niektóre auta trzeba UCDSem potraktować lub adaptacje zrobić/reset w tym wypadku ABSu. Po wgraniu central conf... jak wgrać kopię do IPC? sorrki trochę się zakręciłem.
https://www.youtube.com/watch?v=ttl4yKAszKw

totek2
18-11-2020, 20:00
Kluczowe jest tu słowo "ogólnie". Jakoś dziwnie utarło się że jednym filmikiem na yt można ogarnąć wszystkie auta. Tak samo grzebanie forscanem w konfiguracji, coś co pasuje w jednym aucie nie koniecznie musi pasować w innym.
Niektórzy po obejrzeniu tego filmiku zmieniają nawet w dw10, poznien dzwonią że błędów nie mogą się pozbyć :)

kali999
18-11-2020, 20:08
Dobra już wiem co nie zapisałem jeszcze. Ja to robiłem dużo wcześniej niż ten filmik powstał. Ale racja mój błąd co do IPC dzięki za poprawkę.

Wojcix
21-11-2020, 20:17
Hejka,

chciałbym 'napomknąć', że zmiana z fabrycznej wersji 140 konie na fabryczną wersję 163 konie jest możliwa w silnikach 2.0 tdci ze sterownikami PCM firmy Delphi.
Takie silniki są w nowych C-Maxach (od 2010) i Grand-Cmaxach, Focusach mk3 i Kugach mk2.
Wkrótce będzie to też możliwe w Mondeo4/S-Max/Galaxy3 2.0 tdci 140 ze sterownikami Delphi (produkcja od jesieni 2010).

"Dowcip" polega na tym, że sterownik Delphi tego silnika ma już w sobie wewnątrz dwie mapy: wersji 140 koni i wersji 163 koni, więc nie trzeba nic wgrywać (czyli nic się nie chip'uje), trzeba tylko "wmówić" sterownikowi, żeby używał mapy na 163 konie, a nie ma 140 koni.

Przy tej operacji nie ma zagrożenia, że sterownik silnika padnie, bo są możliwe tylko dwa scenariusze: albo zostanie 140 koni, albo będzie 163.

I pomyśleć, że w cenniku FF3, C-Maxa i Kugi mk2 to różnica między 140 a 163KM to aż 3450zł!!

Dziś upgrade'owałem do 163 koni C-Max'a 2.0 tdci 140 (rocznik 2013) kolegi panerai_47. Tutaj opisał swoje wrażenia: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2129875#post2129875


Oczywiście nie chcę odbierać 'chleba' wszystkim tunerom - z 2.0 tdci można wyciągnąć dużo więcej niż 163 konie, ale tu jest mowa o fabrycznych, bezpiecznych koniach i taką modyfikację (moim zdaniem) można spokojnie robić w autach na gwarancji, służbowych czy w leasingu.

Cała zmiana jest odwracalna jeśli ktoś sobie życzy
nawet przed każdym przeglądem (za małe piwko ;) )

A czy w kudze Mk1 jest możliwa zmiana mapy?
Posiadam Kuge z końca 2010r i mam także silnik DW10C 140KM

Antej
21-11-2020, 20:36
tak, przeczytaj, było o tym w tym temacie
nie, nie zrobisz tego opisanymi tu metodami
tak, robi się to równie szybko
wystarczy do tego ucds

mayak
21-11-2020, 21:20
Jeśli na pewno jest dw10c (w 2010 to nie jest oczywiste) to można zmienić na 163 (i pewno włączyć kilka dodatkowych gadżetów)

Wojcix
21-11-2020, 23:14
Jeśli na pewno jest dw10c (w 2010 to nie jest oczywiste) to można zmienić na 163 (i pewno włączyć kilka dodatkowych gadżetów)


Po numerze VIN jest to silnik :
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C

umpero
25-11-2020, 23:08
Dokładnie w tym wątku jest opis. Poszukać się nawet nie chce?

A wskażesz, która strona?
Przeleciałem 25 stron i później losowo i nie znalazłem.
Sam temat ma ponad 100 stron i jeśli nie ma żadnej instrukcji przeniesionej na pierwszą stronę to trochę jak szukanie igły w stogu siana.

Instrukcję z youtuba znam i chciałem ją skonfrontować z jakimś piśmiennym tutorialem.

rajman
26-11-2020, 21:47
A wskażesz, która strona?
Przeleciałem 25 stron i później losowo i nie znalazłem.
Sam temat ma ponad 100 stron i jeśli nie ma żadnej instrukcji przeniesionej na pierwszą stronę to trochę jak szukanie igły w stogu siana.

Instrukcję z youtuba znam i chciałem ją skonfrontować z jakimś piśmiennym tutorialem.

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3237280&postcount=928

makel40
04-12-2020, 07:41
witam wszystkich. Jutro wybieram się na zmianę mapy w moim c-maxie. Na pewno dam znać o efektach.

makel40
08-12-2020, 07:12
Byłem w Katowicach. Auto rakieta na każdym biegu, szczególnie różnica na 5 i 6 biegu.

Bump: Co równie ważne auto na 5 i 6 biegu przy lekkim dodaniu gazu wydawało dziwne odgłosy z silnika i nie ciągło. Po wgraniu nowego softu i zmiany mapy na 163 KM wszystko ustało.
Dlaczego dopiero teraz.

Bump: Na internecie wypowiada się kilka osób które mają ten sam problem z dw 10 C , chodzi o te odgłosy na 5 i 6 coś na kształt grania zaworów, spalania stukowego lub złej pracy wtryskiwaczy i część z nich winę zrzuca na paliwo. Otóż nie, tankuję tylko vervę na Orlenie od 8 lat i auto chodzą idealnie. Wystarczy zmienić program lub podnieść moc i wszystko ustaje.

kobrys
09-12-2020, 00:02
Wystarczy zmienić program lub podnieść moc i wszystko ustaje.

Nie byłbym pochopny w generalizowaniu tego typu wniosków.

mayak
09-12-2020, 00:27
też tak uważam - cudów nie ma, a rocznik 2013 to nie jest wczesny rocznik jak dla dw10c więc aktualizacja pcma też nie sprawia cudów

makel40
09-12-2020, 07:28
Na razie to dopiero 3 dni po zmianie mapy. Zobaczymy po dłuższym czasie. Na pewno się odezwę.

luki530
16-12-2020, 00:44
Witam, jestem po zmianie mapy ze 140 na 163 natomiast nie odczuwam żadnej różnicy. Logi dynamiczne wskazują taki sam cet na poziomie 347NM przed i po modyfikacji. Wsyzetko poszło zgodnie z instrukcja. Czy jest możliwe, że moje auto nie jest podatne na modyfikacje? Focus 3 2.0 TDCI 140 koni z 2011 roku. Pozdrawiam

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

mayak
16-12-2020, 00:57
jestem po zmianie mapy ze 140 na 163 natomiast nie odczuwam żadnej różnicy. Logi dynamiczne wskazują taki sam cet na poziomie 347NM przed i po modyfikacji
odczucia są zgodne z różnicą (zerową) we wskazaniach CET - czyli ten focus ma ciągle aktywną mapę na 140KM

Czy jest możliwe, że moje auto nie jest podatne na modyfikacje? Focus 3 2.0 TDCI 140 koni z 2011 roku.
nie, na 100% da się przestawić na 163

luki530
16-12-2020, 03:40
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM


Gdzie w takim razie mogłem popełnić błąd? Czy zmianę mapy powinienem zapisać także do backupu?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

flyinghigh
16-12-2020, 10:22
Czy wykoknuje ktoś taką modyfikację w Krakowie (140KM -> 163KM, Mondeo Mk4, 2013r.)?
Czytam, że łatwe jak budowa cepa, ale nie chce robić tego sam.

cezarg1410
16-12-2020, 11:38
Gdzie w takim razie mogłem popełnić błąd? Czy zmianę mapy powinienem zapisać także do backupu?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Backup to backup. Do zmiany mocy zawiele nie ma.
W tym poście: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3237280&postcount=928

jest info jakoby nie wszystkie roczniki DW10C miały w sterowniku fabrycznie zapisaną mapę 163hp. Może tutaj jest problem? Wprawdzie tedi_k pisał o 2010, ale może 2011 też się łapie na to.

luki530
16-12-2020, 13:18
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM



Niby tak ale wyczytałem w tym poście że jednak czasem ma to znaczenie. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3237253

Spróbuję wieczorem i dam znać.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Struna
16-12-2020, 13:21
To takie wszystko niby proste że przecież każdy sobie zrobi, a tu jednak chyba niekoniecznie :D

cezarg1410
16-12-2020, 13:26
Niby tak ale wyczytałem w tym poście że jednak czasem ma to znaczenie.
Może faktycznie :) Próbuj :)

To takie wszystko niby proste że przecież każdy sobie zrobi, a tu jednak chyba niekoniecznie :D
I co w związku właściwie?
Jedni wolą zapłacić i mieć z głowy, a drudzy lubią poszukać sami licząc się z tym, że czasami coś może się nie udać. Gdzie widzisz problem? :)

Struna
16-12-2020, 13:28
I co w związku właściwie?
Tylko to, że to nie jest taka sobie operacja typu zaznacz jeden fistaszek w sofcie.
Generalnie można sobie również auto unieruchomić niewłaściwymi działaniami
Więc to takie niby proste, ale nie do końca - mało tego, dosyć ryzykowne jeśli ktoś na oślep działa.Gdzie widzisz problem?
A gdzie Ty widzisz abym ja widział problem ?
Jak na razie to Ty szukasz go tam gdzie go nie ma...

cezarg1410
16-12-2020, 13:37
Tylko to, że to nie jest taka sobie operacja typu zaznacz jeden fistaszek w sofcie.
No cóż. Jak się coś robi po raz setny to jest to proste. Jak po raz pierwszy to tak niekoniecznie.

Więc to takie niby proste, ale nie do końca - mało tego, dosyć ryzykowne jeśli ktoś na oślep działa.
I myślę, że każdy kto grzebie na własną rękę w jakiś sposób się z tym liczy.


A gdzie Ty widzisz abym ja widział problem ?
Jak na razie to Ty szukasz go tam gdzie go nie ma...
Zupełnie nigdzie.

Struna
16-12-2020, 13:39
I myślę, że każdy kto grzebie na własną rękę w jakiś sposób się z tym liczy.
Ja z kolei mam wrażenie, że akurat o tym aspekcie nie ma świadomości i nikt głośno o tym nie mówi, że można sobie u****ć soft w sterowniku, co oczywiście generuje niemałe konsekwencje finansowe.

Aczkolwiek to tylko taka luźna uwaga - dla mnie nie stanowi to problemu, że ktoś na własne życzenie ( świadome, czy nie ) sobie zrobi kuku ;)

luki530
16-12-2020, 20:58
Może faktycznie :) Próbuj :)





I co w związku właściwie?

Jedni wolą zapłacić i mieć z głowy, a drudzy lubią poszukać sami licząc się z tym, że czasami coś może się nie udać. Gdzie widzisz problem? :)Po zapisaniu konfiguracji do backupu moc wzrosla. Teraz jest około 370Nm. Także dla potomnych warto zwrócić na to uwagę :)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

cezarg1410
16-12-2020, 21:15
Po zapisaniu konfiguracji do backupu moc wzrosla. Teraz jest około 370Nm. Także dla potomnych warto zwrócić na to uwagę :)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

No i bomba. Gratki za ogarnięcie samodzielnie.

rzielinski7
16-12-2020, 23:49
[QUOTE=luki530;3303872] Teraz jest około 370Nm.


A ja tak z ciekawości zapytam czy jest jakiś pid który zapisuje maksymalna wartość Nm ,czy to jest odczyt "live" podczas jazdy? (bo o takim wiem)

Wysłane z mojego Lenovo TB-8504X przy użyciu Tapatalka

rajman
17-12-2020, 08:34
nie ma. ale korzystając z funkcji wykresu/oscyloskopu masz zawsze dwie wartości

max i min

TuneFORCE
17-12-2020, 11:48
Ja powiem tak...z ostatnich moich doświadczeń wynika, że te MK4 fl z DW10C mają coraz gorsze paramtry seryjne jaki coraz gorzej wychodzą...co wynika oczywiście z tego, że już są dosyć mocno wyeksploatowane i rzeczywiste ich przebiegi to nie jak widać na licznikach 150-200tyś km, tylko raczej po 100-200k km więcej.

No i teraz jak to się ma do przełączania mocy...a no tak, że różnice 140 vs 163 to nieraz tylko 5-10KM/10-15Nm, a czasami różnicy nie ma żadnej, bo silnik i tak nie wygeneruje niczego więcej.

Sugeruję więc przed przystąpieniem do jakiegokolwiek podnoszenia mocy zająć się najpierw serwisem...oleje, wszystkie filtry, w tym obligatoryjnie filtra, do tego sprawdzenie wtrysków i wyczyszczenie filtra DPF, układu EGR itp.

chwileulotne85
06-01-2021, 14:53
Myślę o jakimś stage 1 do mojego poczciwego Tdci z Focusa 2012.

Silnik 10dwc, moc już od 3 lat podniesiona na 200KM/403 Nm. Przebieg 140 000 niecałe.

Wchodzi w grę wymiana wtrysków, turbo, wycięcie chwasta. Jest w ogóle szansa na cokolwiek z tego silnika? Ktoś przecierał szlaki?

Auta szkoda mi sprzedać. Teraz stoi i się kurzy przez służbówkę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Marfor
06-01-2021, 15:29
A czy jest możliwość takiej zmiany dla Focusa mk3 1.6 TDCi 95 KM, żeby przełączyć go na 1.6 TDCi 115 KM ?Tak samo osoby na forum co ci to zrobia

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

ziooom
01-02-2021, 18:17
Witam,
mam pytanie czy jest możliwość jakiejś weryfikacji czy taka zmiana była zrobiona?
Chodzi o to że jakiś czas temu miałem niby robioną taką zmianę za którą oczywiście zapłaciłem. Natomiast dzisiaj przez przypadek miałem okazję być na hamowni i z tego co mi powiedziano to po takiej zmianie wychodzi zazwyczaj około 170KM (podobno zawsze jest trochę więcej niż deklarowane) a u mnie wyszło tak jak na załączniku i powiedziano mi że taka zmiana według nich nie nastąpiła i niepotrzebnie wydałem pieniądze :(
Ja oczywiście nie znam się na tym dlatego zadaję takie pytanie tutaj i nie mam do nikogo żadnych pretensji.
Ale jak jest możliwość zweryfikowania tego to czy jest ktoś z warszawy lub okolic kto mógłby to zrobić i ewentualnie zmienić mapy jak by się okazało że pierwsza zmiana nie była skuteczna?
Bedę bardzo wdzięczny za konkretne odpowiedzi.

Antej
01-02-2021, 18:20
czy jest możliwość jakiejś weryfikacji czy taka zmiana była zrobiona

Jest.
Opis znajdziejsz w tym temacie, podpowiedź: CET

Piotrek Wielos
01-02-2021, 18:22
Witam,
mam pytanie czy jest możliwość jakiejś weryfikacji czy taka zmiana była zrobiona?
Chodzi o to że jakiś czas temu miałem niby robioną taką zmianę za którą oczywiście zapłaciłem. Natomiast dzisiaj przez przypadek miałem okazję być na hamowni i z tego co mi powiedziano to po takiej zmianie wychodzi zazwyczaj około 170KM (podobno zawsze jest trochę więcej niż deklarowane) a u mnie wyszło tak jak na załączniku i powiedziano mi że taka zmiana według nich nie nastąpiła i niepotrzebnie wydałem pieniądze :(
Ja oczywiście nie znam się na tym dlatego zadaję takie pytanie tutaj i nie mam do nikogo żadnych pretensji.
Ale jak jest możliwość zweryfikowania tego to czy jest ktoś z warszawy lub okolic kto mógłby to zrobić i ewentualnie zmienić mapy jak by się okazało że pierwsza zmiana nie była skuteczna?
Bedę bardzo wdzięczny za konkretne odpowiedzi.

152km to trochę za dużo jak na dobra serie 140km może po prostu w takiej kondycji masz już silnik i nie wyszło tak fajnie jak zakładałeś

ziooom
01-02-2021, 18:24
Bardziej mnie interesuje czy można coś wywnioskować po tym wykresie i czy jest ktoś z warszawy lub okolic kto podjąłby się weryfikacji i ewentualnego przestawienia.

heko
01-02-2021, 18:28
to jest po przełączeniu na 163
moment obr. i przebieg kresek na to wskazują

lukaszooo
01-02-2021, 18:37
Jeśli chcesz to możesz wpaść i zweryfikujemy na ile NM wskakuje sterownik.

ziooom
01-02-2021, 18:56
Dzięki za odpowiedzi. Czytając to forum mogę śmiało wywnioskować że kolega heko wie co mówi na ten temat.
Czyli chyba pozostaje mi odpuścić :(
Ewentualnie jest jakaś szansa "podrasować" to trochę i czy ma to sens?

heko
01-02-2021, 19:46
miałem takich 163 zhamowanych na 150+ bardzo dużo, wcale bym się bardzo nie przejmował :)

ziooom
01-02-2021, 21:25
To już korzystając z okazji że fachowiec w tej dziedzinie się wypowiada to jaka jest możliwość "bezpiecznego" chipowania tej jednostki, czy to będzie duża różnica i orientacyjny koszt takiego zabiegu?

heko
01-02-2021, 21:34
jest tego trochę na forum :)
np.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109&page=138

ziooom
01-02-2021, 21:53
Pozwoliłem sobie napisać wiadomość na priv żeby nie zaśmiecać już tematu

woro_woro
03-02-2021, 14:29
tak wygląda seria 163

lsulima
03-02-2021, 15:24
Nie zawsze. Moja seria 163 wypluła 169KM.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

MOMIN
13-03-2021, 22:14
Cześć wszystkim planuję zakup kugi 2.0 tdci 136km, jakie tam siedzą wtryski i czy da tadę włączyć mapę 163km? Jeśli tak to będę chętny, ktoś coś z łodzi?
Vin WF0AXXWPMADP46931

heko
13-03-2021, 22:45
siemens, nie ma tam innych map do przełączania
robi się nowe mapy na ok. 175KM

SRS
13-03-2021, 22:55
nie ma tam innych map do przełączania heko , ale to jest auto 2013 roku z DW10C

MOMIN
13-03-2021, 23:02
dokładnie, tam jest DW10C, przynajmniej tak system pokazuje, pytanie co z tym mozna zrobić

MAG
14-03-2021, 13:10
Jeżeli to jest DW10C to można "aktywować mapę" na 163KM, albo zrobić chipa na okolice 200KM, co IMHO jest zdecydowanie bardziej sensowne, chociaż niewątpliwie ładnych kilka stówek droższe.

Zmorex
16-04-2021, 08:15
Czy wykoknuje ktoś taką modyfikację w Krakowie (140KM -> 163KM, Mondeo Mk4, 2013r.)?

Witam, dołączam się do pytania. Tam sam model i rocznik.
Czy macie może namiar na kogoś kto wykonuje takie zmiany i jaki jest orientacyjny koszt tego zabiegu?

rajman
16-04-2021, 12:25
Myślę że w cenie kupna kabla i zrobienia samemu.

miszax
16-04-2021, 16:08
Panowie, pytanko - czy jest ktoś z okolic 3miasta co by mi przestawił moją Kugę 2012r na 163km?

miszax
22-04-2021, 05:52
Panowie, pytanko - czy jest ktoś z okolic 3miasta co by mi przestawił moją Kugę 2012r na 163km?

Panowie, ktoś z okolic Gdańska pomógłby mi? Oczywiście nie za darmo :lol:

rajman
22-04-2021, 08:10
Panowie, ktoś z okolic Gdańska pomógłby mi? Oczywiście nie za darmo :lol:

nie lepiej kupić sobie kabel, tak by w razie w móc zdiagnozować auto, a przy okazji to zrobić?

tutorial co i jak był nawet w tym wątku

Antej
22-04-2021, 09:51
Tyle ze Kuge mk1 dw10c nie robi sie wedlug poradnikow YT.
Wiec "jakis kabelek" do diagnostyki i forcan nic tu nie zdzialaja.

rajman
22-04-2021, 09:59
Tyle ze Kuge mk1 dw10c nie robi sie wedlug poradnikow YT.
Wiec "jakis kabelek" do diagnostyki i forcan nic tu nie zdzialaja.

fakt, przeoczyłem ze chodzi o kuge

steffy007
28-04-2021, 00:45
Zmorex da radę "w cenie kupna kabla i zrobienia samemu" jak napisał rajman bo to mondek. MOMIN musi pokombinowac bo kuge trza umieć inaczej. Chyba, że poczeka jak się pokaże przepis to ktoś szybciutko nakręci film. Tylko reżyserów dużo a chętnych do ujawnienia tajemnicy mniej.:lol:

makel40
24-06-2021, 22:29
Witam wszystkich forumowiczów. Obiecałem że się odezwę i jestem.
W grudniu miałem przełączonego c-maxa ze 140 na 163 km w Katowicach u Tedi-k. Nadal wszystko ok. Autko pięknie zbiera się na każdym biegu i te delikatne stuki na 5 i 6 biegu nie powróciły. Jestem bardzo zadowolony.

archer80
26-06-2021, 22:43
Makel40 co to były za stuki? Chodzi o pracę wtryskiwaczy?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

YamTo
07-07-2021, 15:37
Dzień Dobry:)
Kiedyś po zakupie auta coś myślałem, później odpuściłem temat a teraz znowu jakoś mnie naszło:) Powiedzcie mi jednak, no bo tak: w dowodzie jest 103kw to wychodzi jakieś tam 140 kuni ale jak gdzieś tam po vinie popatrzyłem to wyszło, że ma 143ps czyli jakieś 145 km a to 105kw. I nie chodzi mi juz o moce ale co to za silnik, bo nie DW10 nawet sie pokazuje a DW samo. Jak szukam części to w polach wyboru nie ma wogóle takiego a to pospolity motur przecież. Auto to mondeo mk4 z końca 2010 roku z vinem: WF0EXXGBBEAB73980, sterownik simens, automat .Mam 120 tys realnego przebiegu, chodzi elegancko ale jak można to też bym chciał więcej. Myślałem więc chipa wsadzić ale może faktycznie mapę jakąś wgrać będzie sensowniej. Rozwieje moje wątpliwości coś ktos? :)

SRS
07-07-2021, 17:49
co to za silnik, bo nie DW10 nawet sie pokazuje a DW samoto jest silnik DW10 i tylko chip , w silnikach DW10C zmienia się mapę.

heko
07-07-2021, 17:52
sterownik simens
to już mówi, że masz przedliftowy motor :)

YamTo
08-07-2021, 07:47
to już mówi, że masz przedliftowy motor :)

Taa, domyśliłem się. W sumie nie widzę w tym jakiejś uciążliwości, bo póki co chodzi jak złoto:) Nooo jest jedna, że sobie od ręki map zmienić nie można heh. Ale też ciekawe, auto po lifcie, wszystko ładnie pięknie a silnik przedliftowy, może przez skrzynię? A olać, jest jaki jest. Czyli opcja, zmodyfikowana mapa albo jakiś chip pudełkowy przed pompę pompę? Czy nie warto bawić się w te pudełka np proracing unicate wpinane przed pompę? To już chyba nie rezystor ale co to w sumie może innego robić jak oszukiwać sterownik...:/

heko
08-07-2021, 08:37
ale co to w sumie może innego robić jak oszukiwać sterownik...:/
...tylko oszukuje ciśnienie na pompie i sztucznie zwiększa dawkę wtrysku
ten silnik słabo na to reaguje, a pompa ma przechlapane :D

YamTo
08-07-2021, 09:00
...tylko oszukuje ciśnienie na pompie i sztucznie zwiększa dawkę wtrysku
ten silnik słabo na to reaguje, a pompa ma przechlapane :D

Tak myślałem, dziękuję:)
Pompa, Cat pewnie też częściej umyć się musi, dzięki. Jak coś to faktycznie lepiej zrobić to tak jak trzeba.

makel40
22-07-2021, 18:28
do Archer 80. Delikatne stuki na 5 i 6 biegu przy lekkim dodaniu gazu nikt nie umiał określić skąd pochodzą. Ważne że zniknęły.

Panmarian1
31-07-2021, 19:17
A teraz z innej beczki:)
Zafundowałem sobie chipa kilka lat temu i przy przebiegu 250k,okazało się że wszystkie wtryski są do wymiany.Wielkiej różnicy po chipie nie było,może tylko w psychice:)
Teraz chciałbym powrócić do fabrycznej mapy.Ktoś wie jak to zrobić? Aha,przebieg prawdziwy i tuner był profesjonalny,a samochód eksploatowany głównie w trasie.
Z góry dzięki!

mayak
31-07-2021, 19:49
Trzeba wgrać fabryczny soft silnika

makel40
02-08-2021, 15:51
Na jaki9 paliwie jeździłeś że poszły Ci wtryski ?

Panmarian1
03-08-2021, 15:34
Głównie na Holenderskim(BP) Prawdopodobnie kupiłem już po chipie,dlatego nie odczułem większej zmiany i chyba dlatego wcześniej wtryski padły:?

archer80
03-08-2021, 15:47
A ja mam odwrotne pytanie ... Czy są jakieś minusy zwiekszenia mocy ze 140KM do 163KM? Czy coś się pogarsza?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

tomaszjan31
03-08-2021, 17:15
archer80 Kpl nic, wszystko po fabryce

archer80
03-08-2021, 19:44
Pytam o to czy coś się zmienia na gorzej w eksploatacji i osiągach, typu np. Turbodziura, częstość wypalania pdf itp

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

klocolus
04-08-2021, 00:35
Pytam o to czy coś się zmienia na gorzej w eksploatacji i osiągach, typu np. Turbodziura, częstość wypalania pdf itp

Nie. No chyba, że masz ciężką nogę to może spalanie pójść w górę bo będzie większa generowana moc. Ale przy takim samym stylu jazdy nie wzrośnie.

Hansolo
04-08-2021, 08:25
Ale przy takim samym stylu jazdy nie wzrośnie.
Nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że lekko spadnie bo osiąganie wymaganej prędkości będzie szybsze. Przy tym samym stylu jazdy *

* wymagane

makel40
05-08-2021, 20:54
Mi po zmianie mapy spalanie spadło 0o 0,4 l na 100 km a silnik jest o wiele elastyczniejszy. Same plusy.

a.mateusz
22-08-2021, 19:56
Witam, i jak chciałbym zmienić mapę w swoim c max z dw10c ze 140 na 163 [emoji4] czy ktoś z woj Pomorskiego się tym zajmuje?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

pacp
06-09-2021, 18:07
Zmianiłem ze 140 na 163.

Moje obserwacje (zaznaczam, że subiektywne):
- silnik bardziej elastyczniejszy, przypiesza równomierniej;
- mocy niewiele więcej, zauważalnie jedynie powyżej 2700 obr/min;
- róznicy w spalaniu nie zauważyłem;
- odnoszę wrażenie że dźwięk podczas przyspieszania jest mniej "rasowy", jakiś jest teraz taki bez charakteru aniżeli wczesniej.

leszcz
06-09-2021, 18:12
odnoszę wrażenie że dźwięk podczas przyspieszania jest mniej "rasowy"
bo pewnie wtedy były większe obroty i inny bieg

pacp
06-09-2021, 18:19
nie.. to nie to.. wcześniej był jakiś bardziej narwany.. teraz spokojny bo może wie, że ma więcej mocy..

Bump: nie.. to nie to.. wcześniej był jakiś bardziej narwany.. teraz spokojny bo może wie, że ma więcej mocy..

garymarlin
21-09-2021, 18:49
W ostatnim czasie udało mi się zmienić moc z 140 na 163KM w moim FF3. CET zmienił się z ok 348 na 367. Subiektywnie nie odczuwam dużej różnicy. Żonie nic nie mówiłem, ale zauważyła (robiłeś coś przy samochodzie wczoraj??? jakoś żwawiej jedzie :D).
Niestety "ćwierkanie" przy lekkim dodawaniu gazu na 5 i 6 biegu pozostało :(.
Zmiana 140 na 163 robiona zgodnie z instrukcjami z YT.

kraken112
22-09-2021, 20:28
Jak się upewnić w forscanie czy wszystko przebiegło prawidłowo i aktualna mapa to ta na 163KM? Jest taka opcja? Czy tylko na czuja można?

mayak
22-09-2021, 22:42
sprawdzić CET, było wiele razy w tym wątku

kraken112
23-09-2021, 07:59
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz......

tak przeszukiwałem wątek, ale nie znalazłem odpowiedzi jak to dokładnie zrobić. Laptop podpięty do auta, przejażdżka i sprawdzenie Nm?

mayak
23-09-2021, 09:05
Tak

makel40
28-09-2021, 22:06
Witam. Jeżeli chodzi o dźwięk, to faktycznie po zmianie na 163 KM jest mniej rasowy.

czaki99
01-10-2021, 19:46
Witam,

Panowie chciałem zapytać czy możliwa jest zmiany mapy w moim Mondeo 115km z maja 2010 ( vin WF0GXXGBBGAT83956 ) Po podpieciu do forscan mam opcje na dw10c 130/140km. Z góry dzięki za odpowiedz.

pacp
09-10-2021, 16:10
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz......

Też mam takie odczucie, że aż zmienię dzisiaj ponownie na 140 KM, bo mi nie daje. Sprawdzę to.

roku66
22-10-2021, 16:29
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz......

Co znaczy mniej rasowy.ja sam zmieniałem na 163 i wróciłem do 140.wydawało mi się ,że na 163 jest głośniejszy.czy o to chodzi.tutaj są opinie ,że trzeba robić reset pcm i turbiny może dlatego tak jest.ale reset pcm to nie na moje nerwy

pacp
22-10-2021, 17:15
Sprawdziłem i wróciłem jednak do 163 KM. Rzeczywiście na 140 KM jest ta mapa jakoś tak zestrojona że np. przy np jeździe po mieście jest aksamitniejsza, fajniej się przyspiesza np. na 2 biegu do 4000 obr. ale na 3 biegu już mniejsza moc jest odczuwalna.

Jednak o ile zmiana na 163 KM nie była jakoś bardzo doczuwalna to zejście na 140 KM pokazała że te 23 KM albo bardziej 20 Nm ma znaczenie.

Nadal pozostaję przy tym, że na 140 KM praca silnika wydaje mi się lepsza choć odczuwam zalety 163 KM i są dla mnie jednak wygodniejsze.

Reset PCM to chyba nic strasznego. To tylko jakby zerowanie nastawów samoadaptacyjnych. Już bardziej myslę zmiana mapy jest bardziej niebezpieczna ale tutaj niech się inni wypowiedzą.

roku66
22-10-2021, 18:52
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz......
A jaką procedurą robiłeś swój upgrate

pacp
22-10-2021, 20:19
Forscanem.

roku66
22-10-2021, 20:32
Chodziło mi raczej o procedurę co i jak pokolei tak jak na YT.czy jakoś inaczej.z resetowaniem czy bez.
.

pacp
22-10-2021, 20:44
Widziałem jakieś dwa filmiki na yt . Tam nie ma filozofii.. zaczynasz procedurę i polega ona jedynie na czyszczeniu.. nie musisz podejmować żadnych wyborów tylko akceptujesz komunikaty i robisz to o co w nich pisze jak włączenie i wyłączenie zapłonu. Jak zaczniesz robić to zrozumiesz, że nie ma w tym nic skomplikowanego.

slawek-kali
22-10-2021, 20:53
normalnie zeby bylo poprawnie nalezy wykonac zmiane mocy, a pozniej..
- Reset KAM (nastawy adaptacyjne PCM)
- CCC Learning
- reset nastawow turbiny.

Obecnie kazdy "glupiec" zmienia moc.. kasuje bledy i co chwila wyskakuje P003A..
Caly youtube...

roku66
22-10-2021, 21:01
O tym mówiłem .reset kam da radę forscanem

Bump: I czy resetują się też wtryski.widziałem gdzieś że po resecie auto nie odpalało

pacp
23-10-2021, 07:37
Myślę, że zarówno KAM jak i CCC Learning zawiera się w nastawach PCM.

Róbta jak chceta. Ja zmieniałem mapy, resetowałem PCM i samochód jeździ zgodnie z oczekiwaniami. Żadne błedy nie wyskakują. Nawet nie znalazłem w internecie odniesienia do wspomnianego błedu podczas zmiany mocy więc nie wiem skąd urodził się on w Twojej głowie. Masz do tego jakieś źródło? Choćby jedno?

Na forum i tak jest większość "głupców" ale tak działa forum. Szczerze powiem, że wole jak tuzin tych Twoich "głupców" coś zrobi samemu i się z tym podzieli a ja zinterpretuje sobie to po swojemu i zastosuje u siebie albo i nie .. niż jednego chciwego i zachłannego "mądrale" który odwodzi od tematu bo można zarobić na tym kilka stówek jak się odda do "kogoś kto się zna".

Równie dobrze można mówić aby samemu filtra powietrza nie wymieniać bo jest w sumie osiem śrub ale na pewno tej ósmej nie znajdziesz więc się za to chłopie nie bierz bo coś uszkodzisz.. i w ogóle możesz unieruchomić samochód a później to tylko laweta i ASO.. ale chyba nie na tym polega dyskusja na forum.

roku66
23-10-2021, 12:50
Pacp.wysłałem wiad priv.odpowiedz oroszę

grzeho2
12-12-2021, 13:23
A jak to wygląda w 115 HP. Przewertowałem prawie cały wątek i nie wiem czy te mapy siedzą w sterowniku i wystarczy przełączyć czy trzeba ją wgrać. Mam MAXa polift 09.2010 2.0 TDCi 115PS z Belgii.

heko
12-12-2021, 14:34
wystarczy przełączyć

grzeho2
12-12-2021, 16:08
Super. Poszła wiadomość priv. Mam ELMa ale mały stres jest aby czegoś nie sp….

Miodziomaja
12-12-2021, 22:59
Hej
Czy ktoś robi upgrade w okolicach Koszalina ?

S-Max 440
17-12-2021, 22:56
Witam, po chipie ze 163KM i 369NM wyszło 193KM i 440NM ! Czy to nie za dużo?

leszcz
18-12-2021, 14:58
Czy to nie za dużo?
konie pod 200PS to ok ...
zaś ten moment dość duży ....

tedi_k
18-12-2021, 16:02
...Czy to nie za dużo?
To zależy ile tym autem się chce pojeździć... Jeśli tak nie dłużej niż z pół roku - to powinno wytrzymać.
Jak dłużej i bez "duszy na ramieniu" - to raczej trzeba by poprosić 'o trochę mniej agresywny chip tuning"...

strokus20
21-01-2022, 17:16
Dzień dobry wszystkim. Niedawno nabyłem s maxa z 2011 r 2.0 140 km.
Czy ktoś z okolic Nowego Sącza jest pomoc ze zmianą mapy na 163 km. O ile auto się kwalifikuje do tego.
Chyba że uda się troszkę go jeszcze podciągnąc do góry. Auto potrzebne w szczególności na trasę.
Dziękuję .

heko
21-01-2022, 17:56
jesli myślisz, że wyczujesz tą zmianę, to się rozczarujesz :P

strokus20
22-01-2022, 08:26
To chyba żeby mu zrobić program na 180-190 km?

heko
22-01-2022, 09:32
... to jedyna słuszna opcja :D

pacp
22-01-2022, 09:37
Powiem Wam, że sam byłem rozczarowany po zmianie na 163. Jeździłem tak kilka miesięcy i zmieniłem ponownie na 140 i wtedy zauważyłem różnice pomiędzy 163 a 140.

Do lepszego łatwiej się zaadoptować i nie zauważałem większej różnicy, ale już spadek był znacząco odczuwalny i tego samego dnia wróciłem na 163.

strokus20
22-01-2022, 09:54
Kto mógł by mi to dobrze ogarnąć? (jakiś bezpieczny dla silnika i podzespołów program)

heko
22-01-2022, 11:07
jeśli chcesz mieć zrobić porządnie, z diagnostyką silnika, z pomiarami na hamowni, to wpadaj do mnie :)

strokus20
22-01-2022, 11:28
Ile czasu to zajmuje i jakie koszty +-?

heko
22-01-2022, 12:01
jest parę możliwości, pisz na pw

coles84
07-02-2022, 20:11
podzielę się moimi wrażeniami ze zmian mocy w moim mondeo mk4 2013r, 2.0tdci dw10c, seryjnie autko miało 140 KM, z tą mocą wytrzymałem 2 tygodnie od zakupu gdyż po przesiadce z zachipowanego na 200 KM passata b6 autko jak dla mnie w ogóle nie jechało... zatem udałem się do kolegi mayaka na upgrade na 163 KM, różnica była odczuwalna, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, przy zwykłym przyspieszaniu nie aż tak bardzo ale generalnie szału nie było. Przejeździłem tak 2 lata i udałem się na chipa do miejscowości Tuszyn, na hamowni przy sprawdzeniu mocy wyszło 167 KM 365Nm przed chipem i 197KM 404 Nm po chipie i dopiero od tego czasu autko zaczęło jechać, znacznie lepsza reakcja na gaz prawie brak opóźnienia, które na seryjnych mapach na 140 i 163 KM było zdecydowanie bardziej odczuwalne. Różnica po zmianie bardziej odczuwalna po chipie ze 163 na 197 KM niż po zmianie mapy ze 140 na 163KM, lepsze wyższe partię obrotów od 2000 do 4000 obrotów ciągnie jednostajnie aż miło :) a zbiera się już w miarę od 1700 dodam jeszcze że dpf nadal jest i zero problemów. Reasumując, jeżeli ktoś jeździ w miarę spokojnie i chcę odrobinę więcej bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu to upgrade na 163 KM starczy, a jak czasem ktoś lubi mocniej przycisnąć to od razu chip.

Zwibel
14-02-2022, 09:16
Panowie czy ktoś ma informację jak zwiększyć moc w Kudze MK1? Podobno jest różnica pomiędzy mondeo a Kugą i filmy instruktażowe na nic się zdają. Mam kabel i forscana jednak nie widzę wszystkich modułów szczególnie BCMi. Możliwe że jest to kwestia kabla lub licencji forscana. Ewntualnie może jest ktoś z Jeleniej Góry kto chciał by zarobić??

pacp
14-02-2022, 09:18
Zwiększałem u siebie w Mondeo na podstawie filmu z Kugi. Wygląda to raczej tak samo.

mayak
14-02-2022, 09:21
Zwiększałem u siebie w Mondeo na podstawie filmu z Kugi. Wygląda to raczej tak samo.

w kudze mk2 jest podobnie jak w mondeo4, ale w Kudze MK1 (!) z DW10C robi się to inaczej, bo mk1 nie ma centralnej konfiguracji
Wydaje mi się, że forscan nie obsługuje tego, tylko ucds

Zwibel
15-02-2022, 07:49
Właśnie tak doczytałem że w MK1 jest jakiś większy problem. Niestety Jelenia Góra jest trochę zapyziała pod względem takich myków. CZy moze ktoś wie jak w ucds zmienia się te parametry? Byłbym gotów zakupić sobie komplet.

Antej
15-02-2022, 07:52
To nie chodzi o jakiś "myk", tylko o opcje programu, w forscanie jej nie ma i tyle.
Na inne programy niewielu stać. Na zgłębianie wiedzy jak je używać tym bardziej.

Uncleti
06-04-2022, 10:28
Witajcie, czy ktoś z Łodzi lub okolic może ogarnąć mi zmianę mapy w S-maxie MK1 lift 2014r 2.0 TDCI ze 140 na 163 KM?

leszcz
07-04-2022, 19:06
S-maxie MK1 lift 2014r
odezwij się do Marcina 888 388 777

fooli
15-04-2022, 17:13
Witam.
Czytam te wszystkie wątki/wypowiedzi i niestety znajduje strasznie dużo informacji. Tak jak się już od tego zakręciłem, tak nie wiem czy w moim aucie (Ford Kuga MK1 2010 VIN : WF0RXXGCDRAR49968 ) da radę zrobić zmianę mocy na 163km za pomocą forscan (kabel vLinker FS) i opisu z youtuba czy też jest to coś bardziej zaawansowanego?. Niby silnik DW10C i sposób niby zadziała, jednak w innym poście czytam żę Kuga MK1 robi się inaczej....
Proszę o pomoc w tej kwestii.

kirhoff
15-04-2022, 17:26
Witam.
(Ford Kuga MK1 2010 VIN : WF0RXXGCDRAR49968) .

Popraw vin

fooli
15-04-2022, 18:00
Popraw vin

WF0RXXGCDRAR49968

emotka się wcześniej wbiła :)

Antej
15-04-2022, 18:11
WF0RXXGCDRAR49968
2.0L Duratorq CR TC - DW10C

można robić i zgadza się, inaczej niż Mdo
przy okazji BT też można

fooli
15-04-2022, 20:11
2.0L Duratorq CR TC - DW10C

można robić i zgadza się, inaczej niż Mdo

Czyli mam rozumieć że za pomocą kabelka vLinker FS USB tego sam nie zrobie?

przy okazji BT też można

BT?? - czy możesz rozwinąć ten skrót i myśl ? :)

Dziwił mnie brak modułu BCMii w forscan po podłączeniu do auta , ale teraz zaczynam łapać dlaczego (chyba że jednak coś źle robię)...

Proszę jednak o pomoc jeżeli jest szansa na zrobienie tego samemu...

Antej
15-04-2022, 21:05
Nie sądzę, żeby ten kabel dał radę.

BT-Bluetooth, w tej chwili nie ma go w aucie

Tak samo jak BCM nie występuje w tym aucie, jest GEM ale nie ma nic w nim co by mogło wpłynąć na zmianę mapy silnika.

milo-23
09-05-2022, 20:10
Witam,

Czy to jest ten sam silnik tzn disel 2.0 140 KM i 163 KM tylko różne mapy ?

slawek-kali
09-05-2022, 20:22
w polifcie tak

milo-23
09-05-2022, 20:58
nie jest tak że jest inny osprzęt np większy intercooler ?

Antej
09-05-2022, 21:05
nie jest tak że jest
najpierw szukaj potem pytaj
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=195963

leszcz
11-05-2022, 19:14
Czy to jest ten sam silnik tzn disel 2.0 140 KM i 163 KM tylko różne mapy ?
tak
silnik produkowany w trzech wersjach 115/140 i 163KM

Dariusz7105
11-05-2022, 22:17
Silnik ten sam, mapy te same. Sterownik ma wiele map i trzy limity momentu obrotowego. W konfiguracji wybieramy z którego limitera ma korzystać. Tak jakby trzy grubości cegły pod pedałem gazu w duzyyymmm uproszczeniu. Soft to nie jedna mapa, to wiele map ograniczenia dymienia, egr, żądanie kierowcy i różne limitery.

leszcz
19-05-2022, 13:34
no mapy są trzy jeden silnik :D

maras77
26-05-2022, 23:47
Witam wszystkich chcących podnieść moc w Mondku z silnikiem Dw10c.
Spróbuje wybrać najważniejsze informacje ze wszystkich 117 stron tej dyskusji.
Proszę o poprawienie mnie jeśli coś jest źle.
Potrzebny komp z Forscanem w wersji rozszerzonej i kabel (ja mam Viaken)
-podłączyć kompa jazda próbna sprawdzamy CET przed zmianą mapy
-czytamy listę zadań ze zdjęcia 1
-kolejny krok można skorzystać z filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=57DLRnZ5ML0
jednak UWAGA 8minuta 22sekunda gość wchodzi do PCM a zgodnie z instrukcją szanownego pana Tadeusza najpierw reset PCM czyli patrz zdjęcie 2
-zaczytanie konfiguracji centralnej zdjęcie 3 i procedura jak na filmiku od 8'22"
-reset nastaw turbiny zdjęcie 4
-kasowanie błędów
-jazda testowa sprawdzamy CET czy się zmienił.

Gines71
17-06-2022, 21:43
Witam mam takie auto WF0LXXGCBLEB79719
Dziś zmiana mapy ze 140 na 163 w forscan zgodnie z procedurą i po wszystkim wyszły błędy ABS, kontrola trakcji oraz niedostępny asystent ruszania pod górę. Czy powinienem uruchomić coś więcej w innych modułach?

Naklok
11-08-2022, 09:19
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......

Cześć,czy poradziłeś sobie z tymi błędami?Też mam takiego Focusa i mam zamiar przeprowadzić upgrade.

benykuleczka1
14-08-2022, 21:27
Tak myśle, że trzeba zrobić inicjalizację abs.

archer80
05-09-2022, 18:37
Zrobiłem jak na filmie, różnicy wiekszej nie widzę mam tylko wrażenie (ale to może tylko autosugestia) że silnik łatwiej się wkreca na obroty.

Czy ktoś kto zmieniał mapę może ostatecznie potwierdzić czy wystarczy zmiana zgodnie z filmem czy trzeba zrobić coś dodatkowo?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

koval1980
06-09-2022, 11:59
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......

Nie widzisz, bo moim zdaniem przybyło Ci może z 10Nm, a to momentem przyspieszasz, a nie mocą. Chipowanie zwiększa moment i dlatego ładniej się auta odpychają.

heko
06-09-2022, 12:21
zawsze to mówię, 140/163 to ok. + 10-15Nm i 15KM :D

Naklok
21-09-2022, 14:16
Inicjalizacja ABS pomogła ,Dziękuję

maly1989
31-10-2022, 08:22
Witam, mam pytanie czy w tym silniku też mogę zmienić bez obaw fabryczną mapę 140KM na 163KM?

Mondeo 2007-2014, 2.0L Duratorq-TDCi (143PS)
Data produkcji: 24.02.2010
Model pojazdu: Mondeo 2007-2014
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 60
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF

Po połączeniu się forscanem i wejściu w PID engine pokazuje mi, że aktualnie mam mapę nr30-DW10 2.0L I4 DSL 143PS

mayak
31-10-2022, 09:24
nie da się

maly1989
31-10-2022, 10:19
Rozumiem, że mój to DW10 przedlift, a powyższe zmiany dotyczą tylko polifta i DW10C.
Tak podejrzewałem...

mayak
02-11-2022, 09:10
Rozumiem, że mój to DW10 przedlift, a powyższe zmiany dotyczą tylko polifta i DW10C.
dotyczą DW10C - bywają przedlifty (wiosna 2010) z DW10C

Karol$
12-02-2023, 23:19
Witam,
Mam s max 2010 polift DW10C 140km
Ostatnio byłem w serwisie i koleś zrobił mi zmianę ze 140 na 163km
Poinformował mnie że przez ok 20-30 km będą głośniejsze wtryski bo
Będą się dostosowywać do nowej mapy.
Zrobiłem że 300km i dalej pukają wróciłem do kolesia i stwierdził że któryś wtrysk kropelkuje i zmienił mi śpiworem na 140km.
Zrobiłem już kolejne 700km i wtryski dalej pukają.
Przed tą zmianą auto chodziło cichutko.
Proszę o pomoc co może być nie tak że po tej zmianie i powrocie wtryski pukają.

archer80
17-02-2023, 16:53
Moze sie zabrudzily. Zatankuj paliwo z dodatkiem

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Ziomeczek222
18-02-2023, 00:30
Witam, mam s maxa 2010 miedzylift czy mozna po vinie sprawdzic czy da sie zrobic zmiane na 163km?

mayak
18-02-2023, 00:30
Podaj VIN

Ziomeczek222
18-02-2023, 00:31
Wf0sxxgbwsat87913

Antej
18-02-2023, 07:15
Wf0sxxgbwsat87913
2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Angol

nie

Ziomeczek222
18-02-2023, 15:52
Dzięki za sprawdzenie, czyli rozumiem ze wartość I4 2.0L diesel DW10 150/350 jest zła i dlatego wywala błędy

vajp
09-03-2023, 17:49
wgrale m w forscanie mape 163km zamaist 140km do focusa mk3 (chyba) i silnik odpala i jezdzi, ale mam pelno konktrolek na desce, abs, esp, czujniki parkowania, opon, city stop itd.. kasowanie w dtc nie pomaga, jakos inaczej to trzeba zrobic ? powrot do mapy 140km i deska czysta

leszcz
13-03-2023, 15:28
Wf0sxxgbwsat87913

CHIP bez problemu do ogarnięcia ;)

Autko masz bez DPFu o kalibracji silnika 6G91-12K532-AP :D

Tolin
15-09-2023, 21:16
Witam,
Jestem posiadaczem forda Galaxy 2013r 140km. Szukam kogoś kto pomógłby mi w wgraniu mapy na 163km, bo Forscan nie pozwala mi przejść dalej i wywala mi brak jakiegoś pliku. Jestem z okolic Wronek (Wielkopolska) i chętnie oddam komuś kto jest wstanie mi to wgrać.

agiwdaj
15-09-2023, 21:52
Zadzwoń do Pawła w Kaczory 578639755

pacp
16-09-2023, 07:25
Pamiętam te problemy z plikiem, jednak nie pamiętam co to dokładnie było. Wiem że wątek duży ale gdzieś w nim znalazłem rozwiązanie.

krystianen
16-09-2023, 08:36
Witaj, odezwij sie cos wymyslimy

leszcz
17-09-2023, 22:38
Jestem z okolic Wronek (Wielkopolska) i chętnie oddam komuś kto jest wstanie mi to wgrać.
odezwij się bo w Poznaniu można to załatwić ;)

BIPOWER
05-10-2023, 08:09
Może ktoś sprawdzić ,czy moja KUGA WF0RXXGCDRAS07703 też ma możliwość zmiany mocy na 163 KM ?

Antej
05-10-2023, 08:16
WF0RXXGCDRAS07703
Nie

maniek860824
05-10-2023, 08:17
Może ktoś sprawdzić ,czy moja KUGA WF0RXXGCDRAS07703 też ma możliwość zmiany mocy na 163 KM ?

Niestety nie - posiadasz silnik DW10 - 136KM

WF0RXXGCDRAS07703

Build Date : 25.03.2010
Vehicle Line : KUGA 2008-2012
Engine : 2.0L DURATORQ-TDCI (136PS) - DW10
Transmission : 6 SPEED MANUAL TRANSAXLE - MMT6
Emission : STAGE IV + CDPF EMISSIONS
Air Conditioning : DUAL ZONE AUTO TEMP CONTROL A/C
Body Style : SPORT UTILITY VEHICLE
Drive : LHD 4WD (PTD)
Version : SERIES 55
Exterior Paint : PANTHER BLACK (METALLIC)
Interior Fabric : NAPOLI /EBONY
Territory : (+)"D"

wida5
21-12-2023, 23:01
Witam. Mondeo 2.0tdci 140km 2009r, kupiony w 2010r -czy też ma możliwość zmiany mapy?-VIN WF0GXXGBBG9D03218

Antej
21-12-2023, 23:09
WF0GXXGBBG9D03218
12.11.2009
2.0L DURATORQ-TDCI (143PS)

przedlift pełną gębą

mayak
21-12-2023, 23:23
czy też ma możliwość zmiany mapy?
na fabryczna 163 nie da się - tylko chiptuning

wida5
22-12-2023, 23:09
Dzięki za sprawdzenie-Antej i mayak

Piko5TSZ
08-07-2024, 19:43
Witam zakupiłem ostatnio kuge z 2014r 2.0d 140km. Problem polega na tym że gdy zmienię mapę na 163km wczytam wywala błędy absu i kontroli trakcji wchodzę w pcm przeprowadzam procedurę tak jak to było na filmiku na yt i nic to nie daje dalej sypie błędami. Nie wiem czy wybieram zła mapę i robię coś innego źle...?

kln1920
08-07-2024, 20:12
Inicjalizacja abs?

Piko5TSZ
08-07-2024, 20:25
Poprostu jak zmienię mape w sterowniku na 61-I4 2.0L Diesel DW10 150/350 i wczytam to wywala mi na desce błędy abs i kontroli trakcji potem wchodzę w moduł PCM i robię procedurę zapisu i nic błędy nadal są na desce

zmulim
08-07-2024, 22:46
Jak rozumiem, zmieniasz moc silnika najpierw w bcmii a następnie wykonujesz procedurę PCM relearn from central configuration? Po tym powinno się dać skasować błędy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tedi_k
09-07-2024, 00:18
Jak rozumiem, zmieniasz moc silnika najpierw w bcmii a następnie wykonujesz procedurę PCM relearn from central configuration?...

Nie, w Kudze MK1 (od 2010 do końca produkcji ok. 2013 roku miała silnik DW10C...) jest ZUPEŁNIE INACZEJ. Nie tak jak w Kudze MK2, Mondeo MK4 czy Focusie MK3...

zmulim
09-07-2024, 00:59
Sugerowałem się rocznikiem 2014, zakładając że to już raczej mk2.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tedi_k
09-07-2024, 07:50
... zakładając że to już raczej mk2.
...

Tak to jest ze sporą grupą uzytkowników takich jak Piko5TSZ - my tu musimy "zakładać" czy "domyślać się" (jak ja) bo kolega nie umie napisać pełnym zdaniem co i jak robi w jakim aucie...
Nie ukrywam, ze większość takich przypadków ja osobiście "traktuję z buta", bo nie mam już zdrowia by się dopytywać "ale co kolega nawyprawiał i o co konkretnie chodzi"...

Antej
09-07-2024, 09:47
Takie pretensje to do moda za polaczenie tematu z prefixem "Kuga mk2" do ogólnego o DW10C.

Piko5TSZ
10-07-2024, 10:22
Tak to jest ze sporą grupą uzytkowników takich jak Piko5TSZ - my tu musimy "zakładać" czy "domyślać się" (jak ja) bo kolega nie umie napisać pełnym zdaniem co i jak robi w jakim aucie...
Nie ukrywam, ze większość takich przypadków ja osobiście "traktuję z buta", bo nie mam już zdrowia by się dopytywać "ale co kolega nawyprawiał i o co konkretnie chodzi"...

Kolego ja posiadam kuge II nie Kuge I

Bump: Jak rozumiem, zmieniasz moc silnika najpierw w bcmii a następnie wykonujesz procedurę PCM relearn from central configuration? Po tym powinno się dać skasować błędy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dokładnie tak robię i nie mogę wykasować błędów. Dodam że posiadam kuge II bo nie którzy mi zarzucają że nie informowałem i sugerują że mam kuge I a wyraźnie jest napisane że rocznik 2014 modelowo 2015 (kuga I szła do 2013roku)

Bump: Takie pretensje to do moda za polaczenie tematu z prefixem "Kuga mk2" do ogólnego o DW10C.


Kolego ja posiadam 2014r kuga II (modelowo 2015)
Kuga I była produkowana do 2013

Bump: Nie, w Kudze MK1 (od 2010 do końca produkcji ok. 2013 roku miała silnik DW10C...) jest ZUPEŁNIE INACZEJ. Nie tak jak w Kudze MK2, Mondeo MK4 czy Focusie MK3...

Uważam że ludzie na tym forum się znają na rzeczy i jeśli podałem rocznik pojazdu 2014 to jest to jasne że to kuga II bo kuge I produkowane do 2013r.

Bartus993
13-07-2024, 22:38
Ogarnia ktoś na Podkarpaciu temat zmiany mapy? Mam Kuge MK2 2.0 2014r i chętnie bym przygarnął te 23KM ��

Raf77dub
24-07-2024, 17:41
Cześć,
jaki interface obecnie działa z forscaanem 2.3.6 aby wykonać upgrade?