Zobacz pełną wersję : [Ogólne] upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C
Hejka,
chciałbym 'napomknąć', że zmiana z fabrycznej wersji 140 konie na fabryczną wersję 163 konie jest możliwa w silnikach 2.0 tdci ze sterownikami PCM firmy Delphi.
Takie silniki są w nowych C-Maxach (od 2010) i Grand-Cmaxach, Focusach mk3 i Kugach mk2.
Wkrótce będzie to też możliwe w Mondeo4/S-Max/Galaxy3 2.0 tdci 140 ze sterownikami Delphi (produkcja od jesieni 2010).
"Dowcip" polega na tym, że sterownik Delphi tego silnika ma już w sobie wewnątrz dwie mapy: wersji 140 koni i wersji 163 koni, więc nie trzeba nic wgrywać (czyli nic się nie chip'uje), trzeba tylko "wmówić" sterownikowi, żeby używał mapy na 163 konie, a nie ma 140 koni.
Przy tej operacji nie ma zagrożenia, że sterownik silnika padnie, bo są możliwe tylko dwa scenariusze: albo zostanie 140 koni, albo będzie 163.
I pomyśleć, że w cenniku FF3, C-Maxa i Kugi mk2 to różnica między 140 a 163KM to aż 3450zł!!
Dziś upgrade'owałem do 163 koni C-Max'a 2.0 tdci 140 (rocznik 2013) kolegi panerai_47. Tutaj opisał swoje wrażenia: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2129875#post2129875
Oczywiście nie chcę odbierać 'chleba' wszystkim tunerom - z 2.0 tdci można wyciągnąć dużo więcej niż 163 konie, ale tu jest mowa o fabrycznych, bezpiecznych koniach i taką modyfikację (moim zdaniem) można spokojnie robić w autach na gwarancji, służbowych czy w leasingu.
Cała zmiana jest odwracalna jeśli ktoś sobie życzy
nawet przed każdym przeglądem (za małe piwko ;) )
kacper69 29-12-2013, 01:46 A czy jest możliwość takiej zmiany dla Focusa mk3 1.6 TDCi 95 KM, żeby przełączyć go na 1.6 TDCi 115 KM ?
panerai_47 29-12-2013, 08:11 Marcin, dzięki jeszcze raz. c-maksik śmiga jak rakieta. :p
wzrost mocy ewidentny, elastyczność, przyspiesza na 6 biegu od 70km/h. dla mnie same ochy i achy :)
jakby co to pytać.
Hej, tydzień temu wykonałem u Marcina upgrade swojego Forda Focusa Mk3 2011/2012 do 163 km i jestem mega zadowolony. Wyraźną różnicę wyczułem dopiero po drugiej jeździe- możliwe, że silnik musiał zaadaptować się do nowego trybu.
Samochód jest zdecydowanie dynamiczniejszy i elastyczniejszy. Teraz jest czym depnąć. Z moich obserwacji wynika, że na trasie będzie można jeszcze zaoszczędzić, spadły mu obroty na 6. Dodatkowo Marcin włączył mi dds, wszystko inne miałem :p
Rewelacja. Wszystko śmiga jak należy, a dzięki momentowi jeszcze większa przyjemność z jazdy.
Z czystym sumieniem polecam Marcina i pozdrawiam. :)
dario6273 07-03-2014, 20:30 Jakby co to na takiego upgrade też bym się pisał szkoda że tak daleko trzeba jechać :surprise: We Wrocku nie ma takiego żadnego szpeca:619: jak ty mayak i ted-k:(
Z moich obserwacji wynika, że na trasie będzie można jeszcze zaoszczędzić, spadły mu obroty na 6.
Pewnie kolega ci tryby w skrzynce wymienił :D:D:D. Weź się zastanów co piszesz na drugi raz.
bodziofila 08-03-2014, 22:12 no grzesiek konkurencja ci depcze po pietach:P,ale bez hamowni to nie wiadomo ile taki update jest warty:P(no chyba ze koszt tego jest duzo nizszy niz chipa)
hehe, ale to nie chip, to upgrade, różnica jest może w 30% tego co po chipsie, moc ok. +20KM, ale w Nm znikoma różnica, a właściwie patrząc na wyniki hamowań, 140/163 żadna, obie wersje generują tyle samo, ok. 340-350Nm :P
no grzesiek konkurencja ci depcze po pietach,ale bez hamowni to nie wiadomo ile taki update jest warty(no chyba ze koszt tego jest duzo nizszy niz chipa)
ani trochę, to nie ta liga co Heko, tu chodzi o zamianę fabryki (140) na fabrykę (163) - pisałem przecież o tym
ani trochę, to nie ta liga co Heko
Nie bądź taki skromny. Jest w końcu możliwość lepszego wydania trzech klocków przy zakupie nowego auta niż dopłata do mocniejszego silnika. Jakby mój maksiu był 3 mies. młodszy to bym się zdecydował. W starszym był chip na 183 KM i 430 Nm i różnica powalająca...
...dokładnie, płacenie paru klocków więcej za 163KM to rzeczywiście bez sens :)
Zapraszam z mojej okolicy na próbne przełączenie map w Mondeo MK4/S-max w silniku DW10C z fabrycznych 140PS na fabryczne 163PS. Nic nie ma prawa się stać - co najwyżej pozostanie 140PS.
TuneFORCE 16-03-2014, 23:10 hehe, ale to nie chip, to upgrade, różnica jest może w 30% tego co po chipsie, moc ok. +20KM, ale w Nm znikoma różnica, a właściwie patrząc na wyniki hamowań, 140/163 żadna, obie wersje generują tyle samo, ok. 340-350Nm :P
Dokładnie Grzechu, może z 10Nm więcej...no ale 163hp fajniej brzmi niż 140 :619: Te auta zaczynają fajnie jechać jak mają 200Hp/400Nm :P
Jakby co to na takiego upgrade też bym się pisał szkoda że tak daleko trzeba jechać :surprise: We Wrocku nie ma takiego żadnego szpeca:619: jak ty mayak i ted-k:(
Ale po co Ci upgrade? Zrób chipsa i tyle ;-)
Nie ma znaczenia czy się robi moda w 140 czy 163hp, bo możliwe do osiągnięcia wyniki są takie same, bo w końcu to ten sam układ napędowy i ECU.
...Ale po co Ci upgrade? ....
Ten upgrade nie jest konkurencją dla chipa! On może zrobić fabryczne 163konie i nijak nie zmieni możliwości ewentualnego tuningu.
Jednak upgrade da się zrobić bez hamowni i bez jakichś szczególnych ryzyk. Niecała godzinka (z drobną próbą drogową) i jest 20 koni więcej. Nie jakichś udawanych, "czarowanych" czy co tam, tyko prawdziwych, fabrycznych...:619:
Wszystko fajnie, ale mieliśmy takie jedno auto po tego typu "wgrywaniach", jak przyszło co do czego to się okazało, że nie jest to do końca kompatybilne i trzeba było całkowicie od zera flashować ECU w Fordzie, żeby to z powrotem poskładać do kupy.
Także ja bym był ostrożny z deklaracjami typu Nic nie ma prawa się stać - co najwyżej pozostanie 140PS. bo mogą one się okazać strzałem w kolano.
w Mk4/S-Max mechanizm zmiany 140->163 jest taki sam jak w FF3/Cmax2/Kuga140 a z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że na pewno nic się nie stanie (mapy nie są ruszane)
tak, wiem, zmiana kodowania jest całkowicie bezpieczna, no chyba że przy kodowaniu się wywali :D
a z tą Foką 1.6 to były przejścia :diabelek:
a z tą Foką 1.6 to były przejścia
[trochę OFF] co masz na myśli?
no miałem jedną na tuning i dpf, po jakimś programowaniu itd. elmconfigiem, nie zgadzał się eprom i coś jeszcze, wywalił się po odczytach na BDM i była jazda przez 10h aby go postawić do ładu, IDS nie dał rady, totalne kasowanie i programowanie i cały czas bład eprom, masakra :)
TuneFORCE 17-03-2014, 18:41 Noo pamiętam to Grzechu...jakaś konfiguracja zrobiona przez sąsiadów zza wschodniej granicy...
tak, wiem, zmiana kodowania jest całkowicie bezpieczna, ... :diabelek:
Grzesiu - znasz mnie trochę i wiesz, że jak mówię to tak jest... Cały pic polega na tym, że w tym upgrade nic nie kodujemy tylko przełączamy mapy FABRYCZNE.
PRZEŁĄCZAMY!!! Nic nie kodujemy!
Wy wiecie, ale teraz i my też, że w Delphi siedzą sobie obie mapy obok siebie. Nie ma to nic wspólnego z rosyjskimi kolegami. Tak to zrobiło Delphi. A Ford zablokował możliwość "wajhowania" mapami kolegom z ASO. Natomiast ja nie jestem ASO i daję radę...:wink:
Więc jak mówię, że co najwyżej pozostanie 140PS to tak jest.
Panowie - odrobinę spokoju. Nikt nie robi konkurencji tunerom. Upgrade nie jest tuningiem. Powtórzę to jeszcze kilka razy. Ten kto chce mieć powyżej 180PS (co w tym silniku ma na prawdę duży sens) przyjedzie do Was bez wątpienia. I niech mój podpis będzie za dowód:619:
...toż przecież napisałem że to całkowicie bezpieczna operacja :P
slav-kiler 21-03-2014, 12:42 Hejka,
chciałbym 'napomknąć', że zmiana z fabrycznej wersji 140 konie na fabryczną wersję 163 konie jest możliwa w silnikach 2.0 tdci ze sterownikami PCM firmy Delphi.
Takie silniki są w nowych C-Maxach (od 2010) i Grand-Cmaxach, Focusach mk3 i Kugach mk2.
Wkrótce będzie to też możliwe w Mondeo4/S-Max/Galaxy3 2.0 tdci 140 ze sterownikami Delphi (produkcja od jesieni 2010).
"Dowcip" polega na tym, że sterownik Delphi tego silnika ma już w sobie wewnątrz dwie mapy: wersji 140 koni i wersji 163 koni, więc nie trzeba nic wgrywać (czyli nic się nie chip'uje), trzeba tylko "wmówić" sterownikowi, żeby używał mapy na 163 konie, a nie ma 140 koni.
Przy tej operacji nie ma zagrożenia, że sterownik silnika padnie, bo są możliwe tylko dwa scenariusze: albo zostanie 140 koni, albo będzie 163.
I pomyśleć, że w cenniku FF3, C-Maxa i Kugi mk2 to różnica między 140 a 163KM to aż 3450zł!!
Dziś upgrade'owałem do 163 koni C-Max'a 2.0 tdci 140 (rocznik 2013) kolegi panerai_47. Tutaj opisał swoje wrażenia: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2129875#post2129875
Oczywiście nie chcę odbierać 'chleba' wszystkim tunerom - z 2.0 tdci można wyciągnąć dużo więcej niż 163 konie, ale tu jest mowa o fabrycznych, bezpiecznych koniach i taką modyfikację (moim zdaniem) można spokojnie robić w autach na gwarancji, służbowych czy w leasingu.
Cała zmiana jest odwracalna jeśli ktoś sobie życzy
nawet przed każdym przeglądem (za małe piwko ;) )
Ciekawe czy w Mondeo mk4 115 km , są także 2 lub więcej map ? Bo , jak byłem na kompie w serwisie Forda i rozmawiałem z mechanikiem który zmieniał mi ustawienia i aktualizował soft i oglądał mój silnik i powiedział że to jest ten sam silnik co 143 konie , nawet mówił że nie tylko były wersje jak moje 115 koni , bo nawet robili 90 koni na jakiś inny rynek , ale nie pamiętał na jaki.
Jest jedna, ale ponoć mozna wgrać fabryczną mapę od wersji 140
slav-kiler 21-03-2014, 14:39 Z tego co się dowiedziałem w serwisie Forda od mechanika to tak , ale niby może przy tym uszkodzić się komputer auta a ciężko dostać od wersji 115km. No i trwa do długo. Może ktoś wie coś więcej? No i wtedy będzie miał samochód 143 konie , a nie 140.
...eee, jakieś banialuki :D
tomex1213 22-03-2014, 10:29 A można zrobić UPGRATE wersji 2008r 140KM do 163KM czy tylko CHIP?
i pytanie czy łagodny chip nie spowoduje zwiększonego zużycia silnika - sprzęgło etc?
...nieeee, to zupełnie inny sterownik i system zasilania :)
To i ja zapytam co z silnikiem 2.0 tdci 96kw w automacie? Jest jakas inna mapa? Czy tylko chip? Heko, czy nie ma problemu by zmierzyc na rolkach automat?
Wysłane z mojego LT25i
... Heko, czy nie ma problemu by zmierzyc na rolkach automat?
...
Kolega jakoś mało uważnie przeczytał mój profil i podpis... Łopatopogicznie - PowerShift to też "automat"...:one:
TuneFORCE 24-03-2014, 20:23 Chłopaki bo więdzę że zaraz wszyscy nawet właściciele MK3 będa chcieli upgrade robić:P...reasumując...temat dotyczy TYLKO Fordów z silniami zasilanymi układem wtryskowym i ECU DELPHI DCM 3.5x, a więc modele poliftowe od ok 2010-11r w górę. Tylko w przypadku tych samochodów da się zrobić upgrade jakim zajmuje się tedi_k :wink:
Cześć, za sprawą upgrade od Tadeusza, w mojej foce pojawiły się extra 23 koniki.
Zachowanie się silnika po zmianie 140->163KM odbieram tak samo dobrze, jak przedtem. 2.0 TDCi to świetny silnik i ciągnie pięknie w obu wersjach.
Na autostradzie da się wyczuć wzrost prędkości maksymalnej o jakieś 5 km.
Odniosłem wrażenie, że wtryski słychać trochę mniej przy delikatnym wchodzeniu z niskich obrotów. Wydaje mi się również, jak gdyby kultura pracy silnika na niskich obrotach była płynniejsza.
Dzięki tedi_k, dobra robota!
To ja też dodam swoje 3 grosze: pierwsze Mondeo z PowerShiftem podniesione na 163 konie :)
...Na autostradzie da się wyczuć wzrost prędkości maksymalnej o jakieś 5 km.
...
Z PIDu "obliczony moment obrotowy" wyszło, że po modzie silnik ma max 369Nm momentu w bardzo szerokim zakresie - aż do ok. 3.200 obrotów na minutę...
witam,
jestem laikiem w kwestiach technicznych mojego s-maxa.
Chciałbym zapytać kto może zwiększyć moc ze 140 na 163?
czy zwykły mechanik posiadający "komputer" jest w stanie to wykonać?
czy jest możliwość sprawdzenia ile faktycznie koni posiada moje auto i czy wcześniej nie było robionego ulepszenia?
dzięki za odpowiedzi.
pierwsze pytanie jest takie:
czy Twój S-Max kwalifikuje się do tego upgrade? czyli czy ma ten nowszy silnik ze sterownikiem Delphi - możesz samemu sprawdzić wpisując swój vin na stronie etisa lub podsyłając vin na priva
A to i moze ja sie zapytam. Mondeo Mk3 2003 2.0 TDCi 130km 2face lift ZTEC ? Bedzie taka mozliwosc? (tak z ciekawosci)
Dobrze kolega TuneFORCE przewidzial 8) :
Chłopaki bo więdzę że zaraz wszyscy nawet właściciele MK3 będa chcieli upgrade robić...reasumując...temat dotyczy TYLKO Fordów z silniami zasilanymi układem wtryskowym i ECU DELPHI DCM 3.5x, a więc modele poliftowe od ok 2010-11r w górę. Tylko w przypadku tych samochodów da się zrobić upgrade jakim zajmuje się tedi_k
senatorusa 11-08-2014, 17:06 Pytanie do Mayak-a, czy da radę upgrade z 95 na 115 km? nie znalazlem na forum, a może źle szukałem:p
to drugie - źle szukałeś:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2239798&postcount=202
podeślij VIN na priva to sprawdzę dokładniej
Witam,
własnie jestem po zmianie mapy z 140 na 163 PS w S-Maxie 2011 rok,
kolega Mayak to wykonał z powodzeniem (przy okazji aktualizacja softu silnika,skrzyni PowerShift i Converce+)
wrażenia pozytywne - odczuwalny przyrost mocy i co najważniejsze spadek zużycia paliwa o jakieś 0.6 do 1.0 litra na 100KM
szczerze polecam zabieg.
pozdr > danfu
adisan82 22-08-2014, 10:17 Witam,
czy obie wersje 140 oraz 163 chipuje sie do podobnych wartosc ?
Czy moze z "orginalnej" wersji 163hp mozna wydusic wiecej koni/Nm ?
115/140/163 po chipie wychodzą podobnie. Na 190-200.
Ja mam np. ze 140 = 185 ;)
TuneFORCE 23-08-2014, 12:44 Witam,
czy obie wersje 140 oraz 163 chipuje sie do podobnych wartosc ?
Czy moze z "orginalnej" wersji 163hp mozna wydusic wiecej koni/Nm ?
Z każdej wersji robi sie ok 180-200hp/380-400, jedne auta reagują lepiej inne gorzej ;-) Na naszym FB jest trochę wykresów tych fordów, można sobie prześledzić jak to mniej wiecej wyglada.
senatorusa 27-08-2014, 11:24 Witam,
a ja od dwóch tygodni cieszę się upgradem z 95 na 115 (diesel).
Piersze wrażenia bardzo OK, przestałem wajchowac lewarem przy wyprzedzaniu, np mam na zegarze 90, przedemną tzw TIR, wciskam gaz i jedzie, na szóstym biegu, nie ma stresu!.
Oprócz jedynki, to na każdym biegu czuc wyraźnie, że jest więcej Nm:lol:, oczywiście to nie jest 200KM i nie wciska w fotel, ale mimo to zbawa jest przednia, auto samo jedzie!.
O zużyciu paliwa na razie nic nie napisze, cały czas mnie bawi wciskanie gazu i efekt (koszta pomijam, auto służbowe:lol:)
Polecam kolegę Mayak-a, jak wybitnego szpeca do Fordów,
Sam Mayak, to człowiek bardzo sympatyczny i otwarty.
Wspólpraca z nim to naprawdę czysta przyjemność, (boshe, jak przycukrowałem):lol:
no to fajnie że lepiej odpycha się
Twoje wrażenia pokrywają się z tymi:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2257331&postcount=211
Ja także polecam, up zrobiony w ff3 u Tediego, rewelacja, szybko konkretnie profesjonalnie. Czuć i to mocno, poprzednio miałem wrażenie że auto było zamulone, a teraz śmiga az miło, lekko wchodzi na obroty, zachowuje się jak by było bardzo lekkie. Polecam na prawdę warto , szkoda zostawiać na zamulonym.
Dzięki za dobre słowo!:one:
Zawsze żałuję, żę tym kolegom, którzy przyjechali do mnie 2.0TDCi 115PS a wyjechali 163PS tak mocno "wisi szczena", że mało który opisuje swoje wrażenia z powrotu ode mnie po takim przestawieniu 115PS->163PS...
Tadziu zawsze tak jest co dobre to nie chwalą , tylko psioczą jak coś nie wyjdzie
Witam. (powtarzam post z innego wątku)
Wreszcie i ja dotarłem do kolegi Mayaka. Długo to trwało bo jakoś się nie składało.
I powiem, że żałuję że tak późno, bo moje autko nabrało wigoru i lekkości.
Mayak zrobił upgrade oprogramowania silnika, moc 140->163, upgrade convers (wreszcie mam wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ), no i upgrade softu skrzyni Powershift oraz adaptacja sprzęgieł. Przy okazji same ryglują się drzwi, no i genialna sprawa - radio gaśnie dopiero jak wysiadam, a nie jak wyłączam zapłon.
W efekcie: tak jak pisali poprzednicy - auto nabrało lekkości, lepiej przyspiesza od samego dołu, pracuje ciszej, wogóle lepiej jeździ. Nie wiem co ma tu największy wpływ - czy większa moc czy lepiej pracująca skrzynia, ale chyba jedno i drugie.
Skrzynia pracuje wyraźnie lepiej. Wcześniej trochę przeciągała na obrotach, zdarzyło się szarpnąć z rzadka. Obecnie pracuje jak malina, dobrze dobiera biegi. Mam porównanie z DSG (drugie auto) i powiem, że teraz Powershift pracuje jedwabiście, bez zarzutu obecnie.
Co do spalania to jeszcze dokładnie nie sprawdziłem, ale wydaje mi się że jakby mniej (ale to jeszcze dokładnie posprawdzam).
Także podsumowując - jak ktoś się waha, to niech się nie waha, szkoda czasu. Umawiajcie się i róbcie upgrade bo warto. Nakład niewielki a zysk bardzo duży. Przypuszczam, że niższe spalanie wogóle zwróci koszt całej operacji, choć tak naprawdę najważniejsze, że odnalazłem nową przyjemność w jeździe Maxem
Pozdro Mayak i jeszcze raz dzięki
Ktoś może potwierdzić, to co chyba Mayak napisał, że 2.0 tdci 140 i 163 KM tak samo się wirusują, i że to dokładnie taki sam silnik, bo po przejrzeniu screenów TuneFORCE na profilu fb i innych chiptuningujących firm mam wrażenie graniczące z pewnością, że czymś te silniki się jednak różnią. Wersja 140 KM średnio podkręca się na 175 KM, a 163 na 205 KM!
Z tego co tu piszecie wynikałoby, że ze 140 powinno się wyciągnąć bez dodatkowych modyfikacji 205 KM
140-ki robię od dawna na 195-200KM :P
nie ma różnic, więc się ich nie doszukuj :)
140-ki robię od dawna na 195-200KM :P
nie ma różnic, więc się ich nie doszukuj :)
Właśnie, że będę :P nawet na Twojej stronie widzę chyba z 2 Mondeo z 2.0 140km jest średnio 140@186KM i Galaxy 140@170km...
rób jak uważasz :P
na stronie są staaare wykresy :P
patrz na większość ostatnich wykresów na forum, znajdziesz nawet 140-ke zrobioną na 210KM :P
TuneFORCE 20-11-2014, 21:11 Nie ma żadnej różnicy, jeśli chodzi o silnik i osprzęt.
Wyniki zależą od wielu czynników - tego co chce klient i tego jak samochód reaguje na modyfikację. Priorytetem jest bezpieczeństwo dlatego czasami po prostu robi się mniej.
Właśnie, że będę nawet na Twojej stronie widzę chyba z 2 Mondeo z 2.0 140km jest średnio 140@186KM i Galaxy 140@170km...
mam nadzieję że nie zapomniałeś, że 2.0tdci 140 z lat 2006-2010 (czyli DW10) i 2.0 tdci 140 od połowy 2010 (czyli DW10C) to dwa różne silniki?
DW10C o mocy 115, 140 i 163 różnią się tylko aktywną mapą w sterowniku
Nie zapomniałem, ten DW10 to ma 136 KM nominalnie, też taki mam w rodzinie i nawiasem mówiąc wydaje się mocniejszy niż ten nowszy 140KM (mam z 2011r) może przez tzw. Overboost
te starsze, przedliftowe, mają taką charakterystykę, nagły strzał w plecy niutem, dlatego takie wrażenia, nowe mają ładnie rozłożony moment obr.
136 to ma w FF2, w większych Fordach ma 140/143 nominalnie
Łagodny przyrost momentu nie jest tak spektakularny, ale wygodniejszy na codzien
Bump: PS. DW10 ma overboost????
Jak każde auto na turbinie.
Tak chodziło mi właśnie o focusa mk2 2.0 136KM i nie każdy diesel ma overboost, ale akurat ten ma: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus
Jasne, nie ma overboosta, bo turbina to działa niby on-off :)
wildthink 20-12-2014, 12:31 Tadziu zawsze tak jest co dobre to nie chwalą , tylko psioczą jak coś nie wyjdzie
Aby zaprzeczyć powyższej opinii, chciałem pochwalić forumowego kolegę tedi_k za dodanie mojemu fordowi marnujacych się do tej pory, darmowych 23 koników. Do tego doszła adaptacja skrzyni i sprzegieł, ogranie nowszej wersji conversa i dodanie kilku przydatnych funkcji. Najbardziej zauważalna jest różnica w pracy powershifta - teraz zmiana biegów jest idealnie płynna, dodatkowe konie tez się odczuwa, a w zasadzie max moment obrotowy dostępny w większym zakresie obrotów - samochód lepiej "ciagnie". Wreszcie radio wyłącza się po otwarciu drzwi, a nie zgaszeniu silnika. Dziękuję i pozdrawiam, a jednocześnie polecam "usługi" kolegi tedi_k.
A ja płacze bo mam 140 km z 2007 roku i niestety tych cudownych historii które tu opisujące nie da się u mnie zrobić... :-(. Ale może nawiąże bliższy kontakt z kolega Heko i coś byśmy "tradycyjnie" namiotami? ;-). Ale najpierw muszę chyba zrobić turbawke i wtryski bo przy przelocie 350k km zaczynają się już te podzespoły odzywać..., a chyba lepiej by było się spotkać po takich dużych zmianach a nie przed?
A ja płacze bo mam 140 km z 2007 roku i niestety tych cudownych historii które tu opisujące nie da się u mnie zrobić...
To nie każdego da si e up-em zrobić by było te 163KM ???
Jak rozpoznać czy sie da czy nie . Może po VIN.
wildthink 22-12-2014, 10:55 To nie każdego da si e up-em zrobić by było te 163KM ???
Jak rozpoznać czy sie da czy nie . Może po VIN.
Da się zrobić tylko polifty, sprawdź VIN, silnik musi mieć oznaczenie DW10C
Da się zrobić tylko polifty, sprawdź VIN, silnik musi mieć oznaczenie DW10C
Ma DW10 bez oznaczenia C, auto jest poliftowe prócz zegarów.
Mam s-max'a z silnikiem ( 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C).
Czytajac ten post to kwalifikuje sie na zmine mapy na fabrtyczna 163km. Czy jest ktos z Łódzkiego kto by mi w tym pomogł?
Wedle mojej wiedzy to masz do wyboru wycieczkę do Warszawy albo do Katowic.
Na wszelki wypadek poproszę o numer VIN na priv.
Panowie,
Mam S-Max'a 2.0 TDCI DW10C (140KM) w ktorym chce podniesc moc.
Pytanie czy zmiane mocy liczyc od 140KM czy od 163KM? Podobno to ten sam silnik tylko dzialajacy na innej mapie.
Zatem ile da sie z mojego DW10C bezpiecznie wyciagnac oi jak to zrobic?
czy najpierw przelaczyc na 164KM i potem Chipowac czy zaczac samo chipowanie od 140KM?
pozdraiwam
obojętne od czego zaczniesz, 115, 140 czy 163KM...zawsze powinno wyjść ok. 190-200KM 400Nm
p.rain - przecież Ci to juz pisałem, widzę że nie uwierzyłeś
Wierzylem, natomiast chetnie chcialem poznac opinie innych.
dzieki :)
Oto pierwsze wrażenia po wizycie u Marcina w Wawrze: samochód wyraźnie ożył; przy 2100 i więcej obrotów przyspieszenie nieporównywalnie lepsze; bardzo korzystnie to wygląda zwłaszcza na "szóstce", nie trzeba redukować biegu.
To tak wstępnie, po kilkunastu pierwszych kilometrach od zmiany oprogramowania. Więcej wrażeń po jakiejś dłuższej trasie.
Dzięki Marcin.
obojętne od czego zaczniesz, 115, 140 czy 163KM...zawsze powinno wyjść ok. 190-200KM 400Nm
:) true :)
BTW czemu w stopce masz tak slaby wynik MK4?
:) true :)
BTW czemu w stopce masz tak slaby wynik MK4?
bo to był przedlift i w 2007 to było i tak jedno z najmocniejszych 2.0tdci :P
Kretstar 28-01-2015, 21:24 Witam Wszystkich,
Również i ja jestem od miesiąca szczęśliwym posiadaczem Mondziaka :P Samochodem niestety będzie jedynie jeździć żona. Przeczytałem wszytkie posty w tym temacie. Do zmiany przekonało mnie seryjne oprogramowanie i pozytywne opinie klubowiczów. Na chip się nie zdecyduję ponieważ mam przykre doświadczenia w tym temacie. Zależy mi na trwałości i bezawaryjności podzespołów. Udałem się do Mayaka. W ciągu godziny został zaktualizowany soft silnika do najnowszej wersji, przełączenia mapy na 163KM i 2 próby drogowe.
Zaobserwowałem następujące zmiany:
- Łagodniejsza praca silnika (nie chodzi ciszej ale dźwięk jest mniej klekoczący bardziej równomierny), nie jestem w stanie stwierdzić czy jest to spowodowane uaktualnieniem softu silnika ( mam 2011 rok więc przez 3 lata wyszło 6 poprawek ) czy też przełączeniem mapy 140@163KM ale efekt jest naprawdę przyjemny.
- Nastąpiła zauważalna zmiana reakcji na pedał gazu od początku obrotów. Porównanie jest takie jakbym jeździł w korkach 2 miesiące, zamulił totalnie auto potem przegonił je mocno w trasie. Po prostu, Ucieka spod du........y !!!
- Stał się elastyczniejszy i poprawiła się dynamika, ogólnie masa wozidła dawała znać o sobie więc nastąpiła ZNACZNA poprawa komfortu jazdy. Znacznie szybsze wyprzedzanie innych więc i bezpieczniej.
- mniej pali o około 0,5 litra na 100km. Wyliczone faktyczne zużycie po tankowaniach. Trasa codziennie identyczna. Myślałem, że to bajka z tym niższym spalaniem ale się jednak potwierdza. Miło jak przy okazji zostanie w kieszeni parę złotych więcej.
- Prędkości maksymalnej jeszcze nie sprawdziłem i pewnie długo nie sprawdzę
Podsumowując, była to świetna decyzja, jestem bardzo zadowolony z tego upgrade za co bardzo dziękuję koledze Mayakowi:razz:
Samochodem niestety będzie jedynie jeździć żona.
Też miałem taką perspektywę, dlatego szybko żonie kupiłem focusa.
Sorry za OT.:diabel2:
dzisiejsze porównanie 140 i 163KM....+ chip :)
jak widać, różnica nie jest powalająca, a to dlatego że 163-konne przwei nigdy nie trzymają parametrów fabrycznych
http://images70.fotosik.pl/564/a3777b285026a080med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3777b285026a080.html)
a jakie oznaczenie kalibracji silnika miał ten 163KM?
nie patrzę w ogóle na kalibrację, dla mnie tylko mapa w olsie się liczy/widzi
poza tym moje odczyty ze 140 i 163 są takie same, a czasami dokładnie te same 100% pokrycia zawartości odczytu, reszta siedzi w eep (kodowanie 140/163) a tego nie ruszam :)
Kretstar 30-01-2015, 21:52 Heko, czy mógłbym poprosić o komentarz dotyczący podanego wykresu? Seria 140KM ma max prędkość większą od mod?
jasne, to seria z innego egzemplarza, hamowana na wyższym biegu :)
pablonet8 06-02-2015, 23:01 Witam Wszystkich
Świerzy na forum , ale z fordem od zawsze.
Escort 1.8 zetec 4lata, Focus Mk1 2.0 zetec, 7 lat(bez awari:one:),
i teraz od 3 dni Mondeo mk4 lift 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
aż się boje - pierwszy disel..
w najbliższej rodzinie jeszcze S-max i FFII...
po 3 dniach nauki mondeo mocy jakoś brakuje, a może bardziej obrotów po przesiadce z Pb. Tak wiec w bliskim czasie będę skamlał o update 140 > 163,
(myślę że na początek wystarczy , jak dpf klęknie pewnie zamienię go na chip)
Gdyby panowie mayak, tedi_k gościli w świętokrzyskim proszę o cynk,
jeśli nie zaplanuje wycieczkę zaraz wiosną...
Pozdrawiam
jak dpf klęknie pewnie zamienię go na chip)
w nich DPF nie klęka :D
w nich DPF nie klęka :D
a jak to się ma Heko po wirusie w tych poliftowych ... generalnie bogatsza mieszanka pewnie sadzy wali mimo wszystko więcej w wydech
..to tka nie działa :D
takich zrobiłem od 2010r. spoooro i wszystkie "żyją" do dzisiaj :)
dario6273 09-02-2015, 21:38 Mój nigdy nie puścił bączka czarnego w odróżnieniu do poprzedniego 1,8tdci i też był po czipsach:one:
Nie puscil baczka bo pewnie ma DPF :)
aspire18 13-02-2015, 21:39 Witam wszystkich.
Parę dni temu kupiłem mondeo tdci ,data produkcji 29.09.2010.
Czy jest ktoś z okolic Poznania aby mi zrobił update z 140 na 163.
Pozdrawiam.
szkoda że nie ma nikogo z pomorskiego co by mi wgrał nowy program na 163 km
horolezec 20-02-2015, 21:49 Do Warszawy masz A1/A2 3,5 godziny jazdy max, sam jutro jadę do Kolegi Mayaka:razz:
Upgrade w moim wykonaniu :D
http://images70.fotosik.pl/635/7865fb8cd35858a1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7865fb8cd35858a1.html)
pedroski 21-02-2015, 23:06 Do Warszawy masz A1/A2 3,5 godziny jazdy max, sam jutro jadę do Kolegi Mayaka:razz:
jak powrót? ;)
kamil8623 24-02-2015, 12:10 hej
Chciałem się podzielić swoją opinią po upgradzie mocy w moim autku przez Mayaka. Miałem to zrobić już jakiś czas temu, ale niestety sprawy zawodowe i prywatne nie pozwalały;) Więc tak, moje auto to FF3 2.0 TDCi Duratorq w automacie. Z fabryki wyjechał tylko ze 115KM mocy..niedużo, ale cóż..trzeba jakoś sobie radzić. Po paru dłuższych chwilach spędzonych na forum, dowiedziałem się, że jest opcja zwiększenia mocy, więc postanowiłem skorzystać:) Po kilku wymienionych mailach z Mayakiem, ustawiłem się z nim w celu przeprowadzenia takowej operacji. Nie trwało to zbyt długo i autko dostało nowego ducha w postaci 163KM. Dodatkowo zrobiliśmy adaptację wybieraka i sprzęgieł skrzyni biegów oraz aktywowaliśmy autoryglowanie auta przy ruszaniu i czujniki ciśnienia opon (akurat to już zdążyło mi się przydać na trasie, gdzie w pewnym momencie załączył się komunikat o niskim ciśnieniu i jak się później okazało w jednym z kół, schodziło powoli powietrze, przez małego gwoździa, co pewnie bym zauważył jak by się flak pojawił:) Jeżeli chodzi o moc, to hmm polepszenie odejścia auta ze świateł jest "bardzo odczuwalne;)", auto ma teraz kopa i depnięcie po załączeniu każdego z biegów, dodatkowo spalanie w mieście spadło o jakieś 0,7l. Upgrade miałem przeprowadzony pod koniec tamtego roku, jak na razie jeżdżę i nic poważnego się nie dzieje, więc niezdecydowanym polecam Mayaka :)
ooo i tu będzie różnica, 115/163KM, czyli tak naprawdę ok. 120/155-160KM i ze 40Nm+
różnica zdecydowana :)
lukasz.musiuk@gmail.com 24-02-2015, 15:47 Witam
Czy moge liczyć na kontakt do kogoś z Warszawy/okolic, kto pomoże z modyfikacją 140 -> 163 KM?
Jestem właścicielem Grand c-max z 2011 roku, 2.0 140 KM.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc
Łukasz tel. 508 393 811
Pisz do mayak W drugą stronę zawsze szybciej.
pedroski 25-02-2015, 09:10 Witam
Czy moge liczyć na kontakt do kogoś z Warszawy/okolic, kto pomoże z modyfikacją 140 -> 163 KM?
Jestem właścicielem Grand c-max z 2011 roku, 2.0 140 KM.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc
Łukasz tel. 508 393 811
kilka postów wyżej - kolega Mayak / Wawer
pablonet8 02-03-2015, 21:18 chciałbym podziękować koledze Mayak
operacja przeprowadzona, auto odmulone, wcześniej powyżej 3k RPM auto wyraźnie traciło wigor zmuszając do zmiany biegu, teraz ciągnie równo do okolic 4k RPM, co mocno poprawia dynamiczne rozpędzanie i komfort wyprzedzania.
Ogólnie lepsza/szybsza reakcja na gaz i tak jak pisali koledzy auto jakby lżejsze.
Od zakupu (tydzień na szczęście) byłem lekko rozczarowany dynamiką mk4, 1600 kg robi swoje, po upgrade 140=>163 jestem jak najbardziej zadowolony, banan na twarzy!
Marcin Dziękuję :one:
dario6273 02-03-2015, 21:22 A zobaczył byś jak jest po czipsie 200km i 400Nm:619:
pioternik 03-03-2015, 10:24 Dołączam się i ja do podziękowań koledze Marcinowi vel mayak, za obudzenie dodatkowych 23 koników (i około 40Nm) w moim Mondku. Subiektywne odczucie po tym zabiegu mam takie, że auto jest wyraźnie żwawsze i to już w niskim zakresie obrotów. Co do spalania na + czy - nie wypowiem się, ponieważ operacja została przeprowadzona zaledwie kilka godzin temu :) Nie ukrywam, że miska mi się jarzyła wczoraj podczas powrotu do domu, kiedy bez większego wysiłku zostawiałem za sobą większość drajwerów.
Jeszcze raz dzięki Marcin
zajoprzemo 13-03-2015, 22:15 Witam wszystkich.
Parę dni temu kupiłem mondeo tdci ,data produkcji 29.09.2010.
Czy jest ktoś z okolic Poznania aby mi zrobił update z 140 na 163.
Pozdrawiam.
Witam,
I ja zostałem posiadaczem Mondeo 2.0 tdci 140 KM rok 01.12.2010 r ze skrzynią powershift. Czytając te wszystkie opinie proszę o informacje kto dobrze zrobi update na 163 KM oraz skrzyni???? Z góry dziękuję za pomoc
p.s najlepiej firma z Poznania lub okolic...
"Fabryczne" update 140->163PS dla 2.0TDCi na Delphi robione jest tylko przeze mnie w Katowicach oraz przez mayaka w Warszawie.
"Fabryczne" update 140->163PS dla 2.0TDCi na Delphi robione jest tylko przeze mnie w Katowicach oraz przez mayaka w Warszawie.
no i chyba "speedo"
Nie sądzę... Kolega podpytywał na forum UCDSa, ale tam się tego nie dowie... UCDSem można to zrobić tylko dla Kugi MK1.
robione jest tylko przeze mnie w Katowicach oraz przez mayaka w Warszawie
163PS ja też Ci zrobię w Zielonej Górze, 100km masz, ale skrzyni się nie dotykam :)
i nic nie podpytywałem na forum UCDS
OK. Niech będzie, że "wyjaśniałeś" http://www.ucdsys.ru/forum/viewtopic.php?f=11&t=234
Przy okazji wypowiedzi leszcza z tego wątku - przestawienie 140->163 jestem w stanie zrobić samym IDSem - bez użycia ELMconfiga, UCDSa czy FoCCCusa... To tak na marginesie, czy ASO ma do dyspozycji wszystko co niezbędne do wykonania tej operacji...
Prośba - wrzucisz screenshoty z FORscana z CETem przed przestawieniem i po przestawieniu 140->163?
Tak dla "ułatwienia": CET silnika 115PS przed przestawieniem to ok. 320-325Nm, 140PS to ok 340-345Nm a po przestawieniu na 163 to minimum 370Nm ("rekordzista" u mnie miał 405Nm). Oczywiście te Nm są "kalkulowane" a nie zmierzone na hamowni...
Nie to, że jestem niedowiarkiem, ale paru ludzi już mi opowiadało jak to robi i wyszło mi, że "nie ma prawa działać"...:one:
Jednocześnie przyznaję, że procedura jest prosta jak budowa cepa i zawsze zachodziłem w głowę jak goście z ASO mogą na nią nie wpaść i ściemniają o "przegrywaniu softu"...
BTW - zdradzisz powód "nie dotykania skrzyni"? To akurat jest zdecydowanie prostsze od update 140->163 i umie to większość ASO...:razz:
panerai_47 14-03-2015, 11:09 Panowie, Mayak, tedi_k, czy już cos wiadomo o nowych sinlikach diesla o mocy 150 i 180 kM? czy upgrade tez będzie możliwy i w których modelach?
Trochę za wcześnie. 140->163 udało się kilka lat o wprowadzeniu DW10C, a nowy DW10F sprzedają dopiero kilka chwil, więc trochę trzeba poczekać
zajoprzemo 14-03-2015, 15:58 "Fabryczne" update 140->163PS dla 2.0TDCi na Delphi robione jest tylko przeze mnie w Katowicach oraz przez mayaka w Warszawie.
Kurcze nie uśmiecha mi sie jechać do Katowic czy Warszawy... Chociaż mozna to połączyć z wycieczka jakaś :) Panowie ile bierzecie za upgrade na 163KM i zmiana softu skrzyni?
Poproszę VIN na priv to popatrzę
zajoprzemo 14-03-2015, 19:32 Poproszę VIN na priv to popatrzę
Vin jest już na priv :)
BTW - zdradzisz powód "nie dotykania skrzyni"? To akurat jest zdecydowanie prostsze od update 140->163 i umie to większość ASO...
zdradzę, nigdy tego nie robiłem, swojej do testów nie mam a na czyimś aucie nie lubię eksperymentować, na forum nikt z mających IDS przecież nie podpowie nawet słowa ;)
Zależy w jakim zakresie... Jak może zauważyłeś w IDSie oprócz reprogramowania są jeszcze procedury podzielone na układy pojazdu - w tym przypadku "powertrain". A tamże jest m.in. TCM. Zawiera stosowne procedury serwisowe prowadzące "za rączkę" - jak to IDS... Wystarczy umiejętność czytania.
Ufff - ale się napisałem...:one:
dzięki :) jak się jakiś desperat trafi do betatestów to go stestuję za zupełną darmoszkę :)
kris1978 31-03-2015, 20:45 Witam czy zna ktoś miejsce w 3 mieście gdzie można wykonać taki update
Speedo jezeli to prawda ze potrafisz przelaczyc mapy to wkrotce bysmy sie spotkali bo jazda ze Szczecina do Katowic czy Wawy malo mi sie usmiecha... i jeszcze ile bierzesz za taka usluge?
Witam czy zna ktoś miejsce w 3 mieście gdzie można wykonać taki update
zapraszam (np. w któryś weekend) do stolicy ;)
Speedo jezeli to prawda ze potrafisz przelaczyc mapy to wkrotce bysmy sie spotkali bo jazda ze Szczecina do Katowic czy Wawy malo mi sie usmiecha... i jeszcze ile bierzesz za taka usluge?
to pisz na PW kiedy co i jak bo w ten temat przypadkowo dziś zajrzałem i zobaczyłem :)
STIOPA DW 03-04-2015, 15:30 Witam. Chciałbym się podzielić wrażeniami po wczorajszej wizycie u kolegi tedi_k w Katowicach. Auto ciągnie teraz "od dołu",a tego brakowało. Ogólnie jest żwawsze. Na ocenę spalania i vmax jest za wcześniej,ponieważ wczorajsza pogoda na a4 między Katowicami a Wrocławiem nie pozwalała rozwinąć skrzydeł:(. Dodatkowo teraz moje radio i navi jest jakby bardziej zrozumiałe:razz:. Reasumując wszystkim polecam kolegę Tadeusza. Jest fachowcem w tym co robi i na 100 zna się na Fordach. Pozdrawiam.
Nie wiem, ale wiem, że do 180KM możesz spokojnie podrasować, bez zbędnej szkody dla silnika. Polecam :one:
Jak się ma upgrade z "fabrycznych" 140 do 163 KM - czy warto upgrade'ować nowy silnik czy raczej dopiero po jego dotarciu?
Przy okazji: jakie są Wasze dobre praktyki dotyczące docierania tego silnika. Być może są już jakieś info na forum, ale ich nie znalazłem - w takiej sytuacji proszę o link.
Pozdrawiam!
nie ma znaczenia - upgrade'ować kiedy chcesz, przecież jak kupisz w salonie wersję 163 to docierasz tak samo :)
Darek-77 08-04-2015, 11:19 [QUOTE=tedi_k;2369631]Zależy w jakim zakresie... Jak może zauważyłeś w IDSie oprócz reprogramowania są jeszcze procedury podzielone na układy pojazdu - w tym przypadku "powertrain". A tamże jest m.in. TCM. Zawiera stosowne procedury serwisowe prowadzące "za rączkę" - jak to IDS... Wystarczy umiejętność czytania.
Ufff - ale się napisałem...:one:[/QUOTE
Witam widze że kolega "tedi_k wie o co biega i może jest wstanie mi pomóc
a mianowicie mam problem z moim focusem mk2 2.0 tdci auto kopci niespaloną ropą przy odpaleniu i przy mocniejszym wciśnięciu gazu rozebraliśmy silnik na części i nic wszystko jest ok trzy razy zmieniałem wtryski i to samo i przypadkiem jeden z kolesi poddał pomysł ze może auto jest "podkręcone" i dostaje za dużo paliwa,faktycznie focus zbiera się dużo lepiej niż powinien ale z zasłoną dymną:(
Czy to może być przyczyną ?? ze ktoś coś żle zrobił przy zwiększaniu mocy ??
czy to może jest normalne jeżeli ktoś auto podkręca??
Jakie jest twoje zdanie ? co byś proponował ?
Prośba - wrzucisz screenshoty z FORscana z CETem przed przestawieniem i po przestawieniu 140->163?
a który to PID w Forscan ?
Cet
tyle, że ja go nie widzę .... masz jakiś zrzut ekranu (jeśli można poprosić)?
u mnie w forscanie 2.2.1beta to się chyba nazywa TORQUE - moment silnika netto, oczywiście w sekcji PCM
ok, sprawdzałem u siebie w 2008 DW10 i nie mam pidu CET tylko Torque, ale dziś było mondeo 2011 i miało na tym samym forscanie na tym samym komputerze pid CET, czyli zależy to od posiadanego modelu PCM
Nie sądzę... Kolega podpytywał na forum UCDSa
No i jednak tak :D dziś operacja zakończona sukcesem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
na początku kolega miał 343Nm a na końcu 391,6Nm
Super "speedo"
Teraz to już się pogubiłem,to komu udało się uaktywnić mapę 163KM w PCM,tobie Tomku,czy koledze Speedo ?
komu udało się uaktywnić mapę 163KM w PCM,tobie Tomku,czy koledze Speedo ?
"speedo" ja jeszcze nie miałem przyjemności :D
Tak więc można ogłosić iż kolega też "pomaga" w tego typu sprawach :D
Tak więc można ogłosić iż kolega też "pomaga" w tego typu sprawach
To już musi kolega Speedo ogłosić :P
... sprawdzałem u siebie w 2008 DW10 i nie mam pidu CET tylko Torque, ale dziś było mondeo 2011 ...
Mondeo 2011 to jednak na pewno DW10C - zupełnie inna bajka niż DW10... Nowsze na Delphi, starsze na Siemensie... PIDy w sposób oczywisty udostępniane są (wraz z ich identyfikacją) przez soft konkretnego PCMa. W związku z tym pełne prawo mają być inne w DW10c (Delphi) niż w DW10 (Siemens).
BTW - gratuluję, jeśli faktycznie ogarnąłeś przestawianie 140->163... W końcu to dość prosta i trywialna operacja:one: Jak się dojdzie w którym miejscu jest 'knif"...:619:
Będzie okazja uczcić jakimś "browcem", bo od poniedziałku rezyduję (najpewniej aż do połowy września) w zdecydowaną większość dni roboczych (wliczając wieczory) w Zielonej Górze...
bo od poniedziałku rezyduję (najpewniej aż do połowy września) w zdecydowaną większość dni roboczych (wliczając wieczory) w Zielonej Górze...
łał to strasznie długo na tym zesłaniu, zacznę brać coś na wątrobę może żeby godnie uczcić ;) żart :)
Będzie okazja uczcić jakimś "browcem", bo od poniedziałku rezyduję (najpewniej aż do połowy września) w zdecydowaną większość dni roboczych (wliczając wieczory) w Zielonej Górze...
Jak coś, to jestem w gotowości wszelakiej.
adamscooter 26-04-2015, 09:36 Mogę śmiało polecić kolegę Speedo. Wczoraj moje Mondeo otrzymało dodatkowe koniki. Wszystko sprawnie i szybko załatwione. Jeszcze raz dziękuję.
U mnie w weekend kolega mayak zrobił 140=>163PS. Jeszcze zbyt mało przejechałem żeby miarodajnie stwierdzić na ile jest lepiej, ale auto wydaje się być żwawsze, a komputer na pewno pokazuje niższe spalanie chwilowe (na oko o około 1l/100km).
Mam też wrażenie że po zmianie mapy PowerShift trochę wyżej wykręca niskie biegi (soft skrzyni nie był ruszany).
Mój przypadek jest dość śmieszny, pojechałem w weekend majowy do kolegi Mayaka żeby z mappować o te 23 KM, natomiast okazało na miejscu, że moja Foka już ma te 163PS, ponieważ poprzedni właściciel nota bene z Warszawy już mu podniósł moc. Najlepsze że również u Mayaka :) Jako, że po wymianie oleju w Powershifcie dziwnie podskoczyło spalanie, kolega Mayak zrobił adaptację sprzęgieł i wybieraków, zaktualizował sterownik silnika i skrzynię biegów. Ogólnie wszystko wróciło do normy. Polecam gorąco i jeszcze raz dziękuję!
Witam,około miesiąca temu kolega mayak zrobił zmianę ze 140=>163PS. Od tego czasu przejechałem ok 6000km. Głównie autostrady. Potwierdzam to co napisali koledzy wcześniej zauważalny wzrost elastyczności oraz zmniejszenie spalania ( ok 0,3-0,4L/100km). Nie zauważyłem żadnych efektów ubocznych.
Pozdrowienia i jeszcze raz podziękowania dla kolegi MAYAK
Witam, od ok tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczy dodatkowych kucy. Dołożonych dzięki koledze Mayakowi. Przejechałem ok 3tyś km i nie stwierdziłem żadnych niepożądanych objawów. Wszystko działa tak jak powinno. Auto wyraźnie się ożywiło. Wiadomo nie jest to dodatkowe 200 koni:) ale zmiana jest odczuwalna. Spadku spalania jeszcze nie zauważyłem:) Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam
3 tys. km w tydzień??? WOW!
Szerokiej drogi :)
Pozdrawiam ;)
a no niestety zrobiłem więcej niż planowałem, prawie z auta nie wysiadałem ale pocieszeniem jest to że ten tydzień mam wolny:) 0km:). Polecam wszystkim, obsługa pełen prof i jeszcze większa radocha z jazdy. Przyjrzę się jeszcze spalaniu bo na razie nie miałem czasu na dokładne analizy.
Witam,
niedawno bylem u kolegi "Speedo" zrobić małego update Convers+. Oczywiście jak już była taka okazja to skorzystałem z dodatkowych koników 140KM do 163KM.
Cała operacja poszła bardzo sprawnie i profesjonalnie.
Dzięki za wszystko jeszcze raz !! Polecam !
Witam wszystkich.
Mój pierwszy wpis na tym forum ale jakże optymistyczny :D
W ubiegłą sobotę dołączyłem do zadowolonych posiadaczy forda mondeo mk4 po zmianie ze 140KM na 163 MK :)
Zmiany dokonał tedi_k z Katowic, którego szczerze polecam i pozdrawiam. Bardzo kompetentny, rzeczowy i miły człowiek.
Potwierdzam opinię innych o wrażeniach po zmianie. Z tych najbardziej istotnych poza samą odczuwalną zmianą mocy jest zdecydowanie "wyższa kultura" pracy silnika, jakby chodził ciszej, łagodniej, trudno to opisać. Nie wiem czy to tylko moja sugestia ale wydaje mi się, że gaszenie silnika też przebiega łagodniej. W moim egzemplarzu udało się osiągnąć moment 384 Nm. Na ile jest to prawdziwe i jak zmieniły się parametry silnika będę mógł powiedzieć jak wrócę z hamowni, do której się wybieram niebawem.
Jeżeli znacie w okolicy Tychów miejsce godne polecenia gdzie będę mógł sprawdzić parametry silnika to chętnie poczytam :)
Póki co.. dzięki tedi_k. Tchnąłeś nowe życie w mojego mondka :D
Jeżeli znacie w okolicy Tychów miejsce godne polecenia gdzie będę mógł sprawdzić parametry silnika to chętnie poczytam
Jak Ci znowu braknie kucy to jedź do heko do Krakowa, zrobi Ci chipa na 190KM bo tyle te silniki bez problemu się robi ;)
szczerba 23-06-2015, 20:13 Jak Ci znowu braknie kucy to jedź do heko do Krakowa, zrobi Ci chipa na 190KM bo tyle te silniki bez problemu się robi ;)
Trochę pojeździ i też zacznie mu brakować. Ja mam 200KM od niespełna miesiąca i już się rozglądam za wieksza moca
Ja się przesiadłem z osiemdziesięcio konnego seata. Póki co te 163 kucyki pod maską są dla mnie rewelacyjne. Co do chipowania jestem ostrożny. Mam obawy co do żywotności turbin po takim zabiegu. Ale kto wie może i przyjdzie czas na chipa.
O fordach tez miałem opinię, że są kiepskie, a tu taka odmiana :D Mało tego, że go kupiłem to jeszcze jestem mega zadowolony i zaskoczony.
kris1978 25-06-2015, 18:06 Witam
Teraz przyszedł n mnie czas w moim s-maxsie zostały uwolnione koniki które ukryła fabryka.
Jako że mieszkam w okolicy trójmiasta (pomorskie)i do wszystkich kolegów z forum którzy się zajmują oficjalnie tymi rzeczami miałem daleko to z pomocą przyszedł kolega mm32 który posiada odpowiednią wiedzę a także sprzęt potrzebny w tego typu sprawach(i nie tylko przy 140>163). No dobra koniec reklamy hihihi
Teraz doznania
Jakiegoś drastycznego przyrostu mocy nie doznałem lecz na wyższych biegach 4,5,6 samochód odczuwalnie lepiej się zbiera.
Spalanie hm nie wiem niedługo jadę w trasę to dopiszę w tej chwili mam 7,8l według komputera.
No i oczywiście miła atmosfera podczas całego procesu
reasumując polecam wszystkim taki update a także polecam kolegę mm32
a tak wygląda dalsza część "upgreade" :D
http://images70.fotosik.pl/1023/b37e88643a58a8a8med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b37e88643a58a8a8.html)
hand-ball 07-07-2015, 06:48 Witam! Gdzies w Dolnoslaskim mozna zrobic takiego upgread'a ??? Pozdrawiam.
Noooo...masz Poznań TuneFORCE albo heko w KRK.
Witam! Gdzies w Dolnoslaskim mozna zrobic takiego upgread'a ??? Pozdrawiam.
tedi_k ostatnio bywa w tych okolicach, więc uderz do niego
Pytanie czy koledze chodzi o faktyczny upgrade czy taki co to go Heko pokazał post wcześniej.
hmmm... a jaki jest tytuł/temat tego wątku? ;)
jak upgrade to tylko Tedik i Mayak :)
hand-ball 07-07-2015, 12:35 Dokladnie jak w tytule, fabrycznie ze 140 na 163 KM tylko nie wiem czy akurat w moim egzemplarzu jest druga mapa.
a każdym polifcie z DW10C euro5 jest :)
Dokladnie jak w tytule, fabrycznie ze 140 na 163 KM tylko nie wiem czy akurat w moim egzemplarzu jest druga mapa.
podeślij (do tedi_k) swój VIN to będziesz miał 100% pewność
jak upgrade to tylko Tedik i Mayak
Jest Nas więcej :027:
Jest Nas więcej :027:
a gdzie Ty, kto Ty...z końca świata? :D
Przez Lubin przejeżdżam co piątek pod wieczór - już tak na miejscu zdarzało mi się co nieco zrobić...
mm32 - jeśli bywasz w tych stronach - zawsze można umówić się na coś zimnego...:one:
a gdzie Ty, kto Ty...z końca świata?
Pisałem ogólnie a nie o tym konkretnym przypadku (taka reklama,krypto także)
jeśli bywasz w tych stronach - zawsze można umówić się na coś zimnego...
Rzadko,ale bywam,niestety szybkim przejazdem i niestety przeważnie swoim autem,ale dziękuje za zaproszenie :).
hand-ball 07-07-2015, 22:05 Tedi k skoro przejezdzasz przez Lubin co piatek, to moze ktoregos razu daloby sie pogrzebac w moim smaxie i zrobic 163 ps??
jest nas więcej owszem
Bump: Jest Nas więcej :027:
Pisałem ogólnie a nie o tym konkretnym przypadku (taka reklama,krypto także)
.
podejrzewam (bo nie masz IDSa), że nie robisz przy tym kilku dodatkowych operacji, które robimy z tedim ;)
porządnie zrobione przełączenie na 163 zajmuje ok. 45-60 minut
Przełączenie 140->163 wymaga użycia 2 narzędzi:
- ID silnika zmienia się ELMconfigiem/FoCCCusem lub UCDSem
- całą resztę robi się IDSem.
Można robić "czary-mary" UCDSem udając, że Mondeo/S-max to Kuga na przykład, ale ja osobiście wolę profesjonalne podejście i robienie zgodnie z technologią...
Przełączenie 140->163 wymaga użycia 2 narzędzi:
- ID silnika zmienia się ELMconfigiem/FoCCCusem lub UCDSem
- całą resztę robi się IDSem.
Można robić "czary-mary" UCDSem udając, że Mondeo/S-max to Kuga na przykład, ale ja osobiście wolę profesjonalne podejście i robienie zgodnie z technologią...
podejrzewam (bo nie masz IDSa), że nie robisz przy tym kilku dodatkowych operacji, które robimy z tedim ;)
porządnie zrobione przełączenie na 163 zajmuje ok. 45-60 minut
a efekt ten sam.
Przecież możecie to sprawdzić
Sprawdziliśmy dłuuugo przed Tobą... I jakoś tak nie wiedzieć czemu wolimy po swojemu - mimo, że trzeba nosić dużego i ciężkiego IDSa...:one:
Tomek,
pierwszy upgrade na 163 zrobiłem ponad 1.5 roku temu - mam ciut praktyki
Tomek,
pierwszy upgrade na 163 zrobiłem ponad 1.5 roku temu - mam ciut praktyki
wiem wiem( w sumie dowiedziałem się przed chwilką że to było juz prawie 2 lata temu :)) nie podważam tego przecież ... w końcu jestem tylko leszcz
Sprawdziliśmy dłuuugo przed Tobą... I jakoś tak nie wiedzieć czemu wolimy po swojemu - mimo, że trzeba nosić dużego i ciężkiego IDSa...:one:
a ja bym poprosił o wynik porównawczy . Tylko Wy możecie to opublikować bo macie odpowiednie narzędzia.
Na UCDS forum piszą, że wszystko działa cacy. Kolega Kristianen tak też robi te silniki i nikt niczego nie zgłasza . Jak możecie uświadomcie :)
Nie ma "lepszych" lub "gorszych" wyników przestawienia. Nie ma co publikować danych porównawczych.
Wiem natomiast ile jest kroków do wykonania IDSem przy przestawieniu i wiem jakich kroków nie jesteś w stanie zrobić "czarując" UCDSem.
Możesz publicznie oświadczać oraz przytaczać zapewnienia innych stosujących ten skrót, że to bez znaczenia i efekt jest taki sam...
Nie zamierzam polemizować i nadal będę robił to zgodnie z (moją) technologią.
BTW - nie twierdzę, że nie przestawiasz 140->163 bo nie umiesz czy się nie znasz... Twoim "skrótem" silnik da się przestawić (są metody "opowiadane" przez kilka różnych ASO, które na 100% nie działają i tamci robią ludzi w "balona"). Od Ciebie samochód wyjeżdża przestawiony jeśli pokazuje CET powyżej 369,5Nm. Tak więc moje komentarze dotyczą tylko tego, że koledzy Rosjanie dali Ci narzędzie robiące kluczową funkcję i nie dające możliwości wykonać kilku funkcji pomocniczych - naszym zdaniem też istotnych...
I na tym proponuję skończyć tę część dyskusji, bo tak na prawdę zrobił się off-top i wpadnie moderator i posprząta:027:
panerai_47 13-07-2015, 20:53 podejrzewam (bo nie masz IDSa), że nie robisz przy tym kilku dodatkowych operacji, które robimy z tedim ;)
porządnie zrobione przełączenie na 163 zajmuje ok. 45-60 minut
u mnie robiłeś to 5 minut. chyba musze przyjechać jeszcze raz :)
kolopeter 13-07-2015, 21:10 Wgrywanie nowego softu może trwać i 2h ,więc pewnie nie było co wgrywac u ciebie. Zmienil ci tylko mape. Może czas zrobić manuala jak to się robi, bo coraz więcej idsow już jest. Może najpierw lista idsow.... Tak żeby ludzie z różnych zakątków Polski mogli mieć dostęp.
u mnie robiłeś to 5 minut
nie
chyba musze przyjechać jeszcze raz
jasne, jesteś mile widziany :D
KAJTEK13 09-08-2015, 22:12 Witam. mam S-MAXA z 2009 roku 2.0 tdci. Przejechane ponad 200tys km , chciałbym podnieść moc. Czy to bezpieczne i na ile można podnieść? Oraz jaki to koszt ?
ten silnik to raczej tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109&page=114
W sobote 15 sierpnia czekam mnie wyprawa do Katowic mój mondeo dostanie troche koni wiecej od tedi.Musze wczesnie wstac mam bydz na 9:00 a z Kedzierzyna pare kilosow jest.Man nadzieje ze wszystko pójdzie gładko.Pozdrawiam.
szczerba 11-08-2015, 14:00 ... mój mondeo dostanie troche koni wiecej
Nie wiem jaki masz temperament. Jeśli lubisz wciskanie w fotel to szybko zaczniesz szukać kolejnych "koników" dla swojego autka :-)
Nie musze szukac, jest heko,moze bedzie ok.
Dzisiaj mój mondek dostal zastrzyk konikow od milego Pana tedi_k. Jestem bardzo zadowolony. Silnik zachowuje sie o wiele plynniej przy ruszaniu i zmianie biegow. Po powrocie z Katowic do Kedzierzyna na autostradzie A4 poczulo sie te koniki. Update Convers+ pokazuje wsaznik temperatury cieczy, na czym Mi bardzo zalezalo. Polecam Pana tedi_k jest fachowcem w tych sprawach. Dziekuje bardzo jeszcze raz i pozdrawiam.
...a tu upgrade 115 na...trochę więcej :D
http://images69.fotosik.pl/1180/2f6a9d45a0ca5054med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2f6a9d45a0ca5054)
myślałem, że 115tki mają więcej 'gratisów', a miał Nm poniżej katalogu
ogólnie DW10C nie mają gratisów :)
140 -> 163 mam i ja :D
w wersji 140KM 'wytrzymałem' jakieś 60km, potem zrobiłem upgrade - wydaje mi się, że PowerShift teraz lepiej pracuje, więc cytując jedną reklamę: brawo JA ;)
Gratuluję nowego autka :).
Brawo TY.
Gryyy aż się boję zapytać....
Etis wypluł mi coś takiego
Data produkcji: 15.04.2010
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Podejrzewam że lipa z upem?
stingerA6 16-10-2015, 11:53 Niestety
Pozostaje tylko wirus? Tak mi przykro... :/
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
TuneFORCE 16-10-2015, 18:20 Pozostaje tylko wirus? Tak mi przykro... :/
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Oj tam, bedziesz miał od razu 180-200/380-400 :D
Oj tam, bedziesz miał od razu 180-200/380-400
Już się boję jak moja druga połowa siądzie za sterami.... spalanie wzrośnie do 20l/100km :)
Już się boję jak moja druga połowa siądzie za sterami.... spalanie wzrośnie do 20l/100km :)
w brew pozorom tak się nie stanie :D
Oj tam, bedziesz miał od razu 180-200/380-400 :D
Przedlift to zwykle ok 170KM
TuneFORCE 18-10-2015, 04:57 Przedlift to zwykle ok 170KM
Ja pisałem o polifcie
Dobrze ze w ogole pisales o Mondeo ;)
Przeciez kolega ktorego sprawa dotyczy podal typ silnika
TuneFORCE 18-10-2015, 22:42 Ja się odniosłem do kolejnego posta, a nie tego gdzie był podany kod silnika, więc się już tak nie spinaj :619:
A ten "kolejny post" to myslisz, ze byl co jak nie odpowiedz na poprzedzajacy.
Czasem warto sie zapoznac z kontekstem.
Ja mam niby taki ugrade zrobiony chyba, ale szczerze mówiąc nie czuję różnicy, może tylko przy 140km/h jak przyśpieszam. Nie czuję abym miał więcej mocy, co sądzicie podkręcać jeszcze? 210 tys przejechane.
Na załączonym pliku wykres, że mam niby 162.. KM i 400 nm
to nie upgrade, tylko normalny chip :)
nie podkręcisz już nic więcej
Ja mam niby taki ugrade zrobiony chyb
a jaki koszt w tym kreatorze mocy ?
a jaki koszt w tym kreatorze mocy ?
1,2k
No to pojedź do Heko na poprawkę po KM ;)
1,2k
oś cholercia ...
trza podnieść "grubo" cennik :D
to nie upgrade, tylko normalny chip :)
nie podkręcisz już nic więcej
Czyli zależy to od sterownika?, bo widziałem podkrecone nieco wyżej do 170 czy 175KM, chociaż NM miały taki sam lub niższy.
zależy od wielu spraw, stanu silnika, a w szczególności wtrysków
może byc 165, może 175KM
wykres jest dość stary :)
poza tym to mowa o "innym" silniku, przedliftowym, a tu mamy temat poliftów, a te robi się na 190KM +
przede wszystkim to jest temat o zmianie mocy bez chipowania. A to dotyczy tylko poliftow.
Witam, mam pytanie do znawców tematu . Posiadam Focusa mk3 2012r ostatnio zrobiłem myk z 140PS na 163PS i raz na jakiś czas wywala mi komunikat "błąd sterowania silnika" dodam że wszystko działa poprawnie, po podłączeniu IDSa są wskazania na turbinę ew. zawór sterowania. Zawory i przewody nowe.
Wszystko działa poprawnie turbo ciągnie, wystarczy że wyłączę silnik i uruchomię ponownie i komunikatu nie ma.
Ktoś ma pomysł ?
a gdzie robiłeś? czy soft pcma był zaktualizowany do najnowszej wersji i była robiona regulacja turbiny?
co z DPFem? nie jest zapchany? może to są pierwsze objawy padania układu wypalania filtra, choć w roczniku 2012 problem P269F chyba nie powinien pojawiać się
Przed całą operacją soft nie był aktualizowany do najnowszej wersji , wszystko trwało max 5 min , dpf jest ok, o ile chodzi o turbinę nic nie było robione. Zastanawiam się czy nie ma to związku np z przycierającym się mechanizmem sterowania geometrią łopatek. Auto ma przejechane prawie 200tyś.
lukas_ko 03-11-2015, 08:18 Przed całą operacją soft nie był aktualizowany do najnowszej wersji , wszystko trwało max 5 min , dpf jest ok, o ile chodzi o turbinę nic nie było robione. Zastanawiam się czy nie ma to związku np z przycierającym się mechanizmem sterowania geometrią łopatek. Auto ma przejechane prawie 200tyś.
Kolego mam dwa Focusa z 2.0 TDCI jede jest mk2 136km drugi Mk3 163 i to co opisujesz to może być to wszystko co wymieniłeś bo sam miałem takie problemy w obu silnikach.
Może to być:
-Elektrozawór turbiny
-Zawór regulacji ciśnienia paliwa
-Może być winna zmienna geometria łopatek turbiny
A ujawniło Ci się to przy zmianie mocy z 140 na 163 KM bo wówczas masz wyższe ciśnienie doładowania, większą dawkę paliwa i przez to może geometria turbiny się zacinać albo Elektrozawór turbiny się zacina albo zawór regulacji ciśnienia paliwa.
Porostu na mniejszej mocy osprzęt silnika trochę przy mniejszych niższych parametrach pracował i wówczas jakieś lekkie niedomagania osprzętu nie były widoczne.
Musisz niestety się dobrze upewnić co to jest i zacząć np. Od elektrozaworu sterowania turbiny bo to może być przyczyną a jak nie to szukać dalej to co opisałem ja tak miałem w swoich focusach
...ostatnio zrobiłem myk z 140PS na 163PS...
Przed całą operacją soft nie był aktualizowany do najnowszej wersji , wszystko trwało max 5 min , ....
Nie odpowiedziałeś na zadane pytanie - kto Ci ten "myk" zrobił?... Nie ma takiej opcji, aby prawidłowo przeprowadzona operacja zmiany 140->163 trwała "max 5 minut"...:569: Nawet jak nie muszę aktualizować softu, to i tak czynności związane ze zmianą 140->163 zajmują tak z pół godziny...
Pojawił się chyba kolejny "magik"...:027:
Zanim zaczniemy analizować co się dzieje z turbo ustalmy najpierw co zostało zrobione z samochodem...
kolopeter 12-11-2015, 14:09 Zalaczam rysunek opcji potrzebnch przy zmianie, oczywiscie nie wszystkie :). latwiej bedzie sie wam dyskutowalo.
Pozdrawiam
Cześć,
przymierzam się do zakupu C-Maxa (WF0HXXWPBHBC67755) 2.0 diesel 115.
Pytanie: Czy w tym modelu nie ma problemu z upgradem do 163 ? Ktoś w ASO mi mówił że te silniki nie do końca są takie same, bo np. numery seryjne wtrysków się różnią?
Czy w tym modelu nie ma problemu z upgradem do 163 ?
Data produkcji: 06.02.2011
Model pojazdu: C-Max 2010-
Typ nadwozia: 5-drzwiowy MAV
Wersja: Seria 55
Silnik: 2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM
Przekładnia: 6-bieg.prz.Powershift 6DCT450- MPS6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Pur/Lux / Syracus
da się chyba
tak jak mi tu kolega pisze najpierw 136/140PS a potem 150/163PS
za to programowo lekko na 170KM :) oczywiście 200KM dla wymagających także :D
Tomek , można , można , wtryski są takie same czy 115PS czy 163PS to jest silnik DW10C
Cześć,
przymierzam się do zakupu C-Maxa (WF0HXXWPBHBC67755) 2.0 diesel 115.
Pytanie: Czy w tym modelu nie ma problemu z upgradem do 163 ? Ktoś w ASO mi mówił że te silniki nie do końca są takie same, bo np. numery seryjne wtrysków się różnią?
wszystko jest takie same i bez problemu upgrade'uje się na 163KM - sprawdzone wiele razy :)
Bump: tak jak mi tu kolega pisze najpierw 136/140PS a potem 150/163PS
kompletnie nie rozumiem, co autor ma na myśli - po co robić na 140?????
kompletnie nie rozumiem, co autor ma na myśli - po co robić na 140
proste :) zacytowałem i tyle
zacytowałem
rodzi się pytanie: po co?
rodzi się pytanie: po co?
dla zabawy w przemiany ?
dla potestowania jak jeździ autko na poszczególnych modyfikacjach ?
To mi przychodzi do pustego łba
Panowie takie pytanko, bo szukam jakiegoś Mondka i wiadomo im więcej kucy tym lepiej. I takie pytanie, ile mozna wyciągnąć z 1,6 115KM po 2010 chyba? I pytanie kolejne to wystarczy upgrade czy musi byc chip? Potencjalnie zwiększy to ilosc pojazdów do przeglądnięcia :)
Tu masz (chip):
http://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-focus-mk3-1-6-tdci-115-km/
Dzieki, poszukam jednak 140 lub 163
To zdecydowanie lepszy pomysł.
Trafiają się też 2.0tdci 115 poliftowe - też można na 163
Panowie takie pytanko, bo szukam jakiegoś Mondka i wiadomo im więcej kucy tym lepiej. I takie pytanie, ile mozna wyciągnąć z 1,6 115KM po 2010 chyba? I pytanie kolejne to wystarczy upgrade czy musi byc chip? Potencjalnie zwiększy to ilosc pojazdów do przeglądnięcia :)
nie ma upgradów do 115-ek 1.6, robią się na ok. 140KM programowo
szukaj 2.0 jak Ci mało :D
Właśnie wróciłem z Bydzi od Leszcza:) Bardzo fajny, sympatyczny gość (nie myście sobie że coś ten teges;p)
Usługa Upgrade wykonana chyba dobrze:P Dojechałem do domu...:D
A tak na poważnie, samochód jest żwawszy, silnik pracuje tak cicho jak pracował:) Nie kopci:p
Jednym słowem Polecam leszcza!!!
panerai_47 03-12-2015, 20:19 czy jest info co z nowymi dieslami forda, kiedy będzie możliwy upgrade ze 150 na 180?
nowe diesele maja się dobrze ;) ;) ;)
panerai_47 07-12-2015, 10:57 widze, ze z nowymi 2.0 diesel'ami szalu nie bedzie. Focus ma tylko dostepne 150 kM, cmax 150kM, 170kM tylko z automatem. jedynie mondziaka bedzie mozna zmienic na 180kM ze 150kM. Jesli oczywiscie ogarna temat.
Ale w silniku mimo wszystko może być mapa na 180KM. Zwykłej Foki nie będzie z silnikiem 180KM no bo byłoby to bez sensu skoro ST TDCi ma 185.
panerai_47 07-12-2015, 18:16 Ale w silniku mimo wszystko może być mapa na 180KM. Zwykłej Foki nie będzie z silnikiem 180KM no bo byłoby to bez sensu skoro ST TDCi ma 185.
oby tak było :)
mnie interesuje c-max. w poprzednim modelu mapy silnika były ponoc takie same w focusie i c-maxie
wszystkie silniki 150 i 180KM są takie same, w każdym Fordzie :)
ST 185KM ma dodatkowo wydajniejszy IC i drobne zmiany w wydechu
Witam,
A jak widzicie możliwość "upgradu" silnika 2.0 TDCI 120KM w nowym S-Maxie... Czy on tez wpisuje się w rodzinę 150/180KM, a co za tym idzie dało by się go do 180KM zrobić?
Pozdrawiam,
Bertosz
Tak, powinno udać się na 180. Ostatnio Mondeo5 150 na 180 zrobiłem
Dzięki za info...
Rozpędzam się do nowego S-Maxa... i tak kombinuję między wersją 'opti' 150KM 4x4 a wersją 'min' 120KM.. Jak zwykle rozchodzi się o te przyziemne €, $ itp...
Jeżeli obydwie da się do 180KM zrobić, to wybieranie tym bardziej nabiera rumieńców...
Tak czy inaczej, niebawem dołączę do Fordo-fanów... Poza wszystkim to nadal silnik PSA a do nich nie mam żadnych zarzutów, a wręcz przeciwnie, jestem za...
Pozdrawiam,
Bertosz
jeszcze Xsara Picasso 1.6HDI 90/115KM
[QUOTE=Bertosz;2508786]Dzięki za info...
Rozpędzam się do nowego S-Maxa... i tak kombinuję między wersją 'opti' 150KM 4x4 a wersją 'min' 120KM.. Jak zwykle rozchodzi się o te przyziemne €, $ itp../QUOTE]
Nie ma S-maxa 4x4
stingerA6 03-01-2016, 14:18 Nie ma S-maxa 4x4
Jest
http://otomoto.pl/oferta/ford-s-max-titanium-4x4-ID6ya083.html
Koniec OT w temacie
Dzięki za info...
Rozpędzam się do nowego S-Maxa... i tak kombinuję między wersją 'opti' 150KM 4x4 a wersją 'min' 120KM.. Jak zwykle rozchodzi się o te przyziemne €, $ itp...
update
ostatnio sprawdzałem w nowej Kudze mk2 - silnik 2.0tdci 120KM ma inne softy niż silniki 2.0tdci 150/180, więc może się okazać, że upgrade 120->180 nie jest możliwy
Czołem Koledzy, jestem od wczoraj posiadaczem Mondeo Mk4 2.0 tdci z 2010r. (przedliftowy) o mocy 115km. Pojeździłem troszkę i jestem bardzo zadowolony z auta jeśli chodzi o komfort jazdy, ale mocy to on nie ma. Czy możecie powiedzieć mi , jakie są możliwości odnośnie upgrade takiego silnika? Raczej nie chciałbym go chipować, zależy mi na jak najmniejszej ingerencji w auto (przyznaję, nie znam się na samochodach, stąd te obawy).
bądźcie pozdrowieni!
Mondeo Mk4 2.0 tdci z 2010r
podaj VIN na PW się sprawdzi co tam siedzi
...A jak widzicie możliwość "upgradu" silnika 2.0 TDCI 120KM w nowym S-Maxie... Czy on tez wpisuje się w rodzinę 150/180KM, a co za tym idzie dało by się go do 180KM zrobić?
...
Podjedź do kolegi mayak - sprawdzi, przestawi...
Ostatnio Mondeo5 150 na 180 zrobiłem
Też takie robiliśmy .... :D
ciekawe czy bezpiecznie można byłoby zrobić DW10F 210PS
Ale 210PS ma BiTDCi więc raczej nie bardzo.
|
|