Zobacz pełną wersję : [Ogólne] powershift szarpie przy zmianie biegów


Strony : 1 [2]

gruniu
24-10-2020, 11:18
Mi się PowerShit rozleciał. Naprawa mechaniki 8600zł.
Odebrałem auto i zrobiłem się na nie uczulony.
Po pewnym czasie, zauważyłem, że auto szarpie. Szczególnie odczuwalne to jest, przy puszczeniu pedału gazu i jego ponownym wciśnięciu.
Pojechałem na reklamacje i wymienili mi sterowniki za 1500zł.
Moje uczulenie wzrosło x2.
Niestety, szarpanie dalej odczuwam. Może wejście na obroty jest teraz bardziej płynne, ale czuć.
Tak jakby coś na chwile blokowało obroty, po to żeby po chwili one wskoczyły i jest szarpnięcie.
Zastanawiam się, co dalej?

WojtekJu
24-10-2020, 15:33
Jest różnica na nierozgrzanej a rozgrzanej skrzyni?

gruniu
24-10-2020, 15:37
Nie zauważyłem różnicy. Ale przyjrzę się.
-----------------------------
Dzisiaj trochę pojeździłem i różnicy nie ma. Zarówno na zimnej jak i ciepłej skrzyni, szarpie tak samo.
Szarpania są losowe. Pojawią się lub nie. Niezależnie od tego, jak mocno wcisną pedał gazu.

grzegorz2525
12-11-2020, 12:20
Witam posiadam Forda Smax 2.0 TDCI 163 km powershift , no i tu rodzi sie problem chodź do końca nie jestem pewny czy chodzi o skrzynie. Rok temu moja skrzynia przeszła "kompletną regeneracje" , po regeneracji zero problemów sama przyjemność ,ale czerwcu zaczął się problem z przegubami wewnętrznymi , po wymianie wszystko ok , ale od pewnego czasu borykam się z szarpaniem podczas ruszania , później wszystkie biegi działają ok .Zrobiona adaptacja skrzyni. Zero błędów , na gwarancji skrzyni powiedzieli mi ze na 100 % Egr . jednak mój mechanik stwierdził ze erg sprawny i tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn ??

opornik
19-11-2020, 16:31
Ja po zakupie używanego mondeo miałem wymienianą całą skrzynię na drugą. I po tej wymianie cały czas było spore szarpanie przy ruszaniu. Do tego stopnia, że bałem się czasem ruszyć ostrzej na skrzyżowania przed jadącym z boku autem, bo od razu koła kręciły się w miejscu. Nie pomagały adaptacje. Mechanik rozłożył ręce i nie wiedział już co może być więcej.
Dopiero kilka lat później gdy miałem wyciek oleju ze skrzyni (podobno skończyło się sprzęgło) i wymieniałem sprzęgło na nowe w innym zakładzie powiedzieli mi, że w poprzednim było coś źle założone. Jakiś pierścień czy coś. I od tej chwili wszystko chodzi płynnie (no prawie, na tyle na ile PowerShift może płynnie chodzić).

gruniu
19-11-2020, 17:31
Co mnie skusiło na PS?
Nigdy wiecej.

marco223
22-11-2020, 09:01
Witam, posiadam Mondeo Mk4 lift z 2.0 163km. Mam taki objaw w powershifcie, że mam lekkie "kopnięcie" z 1 na 2 i takie delikatne przytrzymanie z 2 na 3. Ale co ciekawe dla mnie dzieje się tak jak jadę nazwijmy to normalnie. Ale jak ruszam bardziej agresywnie wszystkie biegi wchodzą idealnie bez szarpania. Błedów brak. Wymieniłem olej w skrzyni 3000 km temu ( przed wymianą było tak samo). Macie jakieś pomysły? Jestem ze Śląska.

tomcio43
22-11-2020, 10:14
Witaj kolego,
Ja też to przerabiałem, a skończyło się na regeneracji skrzyni a dokładnie sprzęgieł, co sporo mnie kosztowało niestety ale po naprawie uzyskałem poprawę, natomiast po ponad roku znowu delikatnie odzywa się to szarpnięcie miedzy 1a2 biegiem. może nie już tak jak poprzednio no ale ja to czuję.

Marcin L.
22-11-2020, 10:47
Ja tak też mam. Przejechałem już ponad 100 tys km i dalej to samo. Stwierdzam że ten typ tak ma (albo przynajmniej niektóre egzemplarze) bo temat się pojawia nie pierwszy raz. Wymiana oleju potrafi poprawić sytuację, ale nie wszyscy to potwierdzają. Niektórym pomaga wymiana akumulatora, ale znów ja tego nie potwierdzam.

marco223
23-11-2020, 17:19
Ja tak też mam. Przejechałem już ponad 100 tys km i dalej to samo. Stwierdzam że ten typ tak ma (albo przynajmniej niektóre egzemplarze) bo temat się pojawia nie pierwszy raz. Wymiana oleju potrafi poprawić sytuację, ale nie wszyscy to potwierdzają. Niektórym pomaga wymiana akumulatora, ale znów ja tego nie potwierdzam.
Zaciekawiłeś mnie tym akumulatorem, o co chodzi? Na wieksza pojemnosc poprostu nowy?

Marcin L.
23-11-2020, 17:27
Po prostu na nowy. Ja traktuje to jako ciekawostkę. Może znajdziesz po historii moich wiadomości na tym forum.
U mnie pomogła też raz adaptacja (po wcześniejszej wymianie oleju) ale to też nie na długo. Niektórzy jednak przestrzegają przed taką operacja bo jest ryzykowna ( też do znalezienia na forum)

kuras1000
14-01-2021, 11:02
Mondeo mk5 2.0 tdci 180, 2017 rok i 171 kkm przebiegu. Mam już najechane 55 kkm na tym oleju i zbliża się wymiana ale od jakiegoś czasu mam lekkie szarpnięcie przy przejściu z P na D. Występuje tylko na zimnym silniku np po nocy. Na ciepłym wszystko ok. Ten typ tak ma :)? Czy zwiastun awarii :)?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

trybal
21-01-2021, 07:14
Witam.
Wymień olej i zrób adaptacje. Daj znać czy się poprawiło.
Producent pisze o wymianie oleju co 60tyś., ale specjaliści od tych skrzyń zalecają max. co 40tyś. (słyszałem, że nawet producent Getrag tak pisał, ale jeszcze nie znalazłem konkretnego potwierdzenia).
Pozdrawiam.

swiro84
04-04-2021, 12:41
Witam.
Podepnę się pod temat.
W zeszłym roku miałem robiony tłumik drgań i sprzęgła (widziałem po wymianie i faktycznie było już z nim kiepsko - kolo dodał niby więcej magnesów żeby lepiej wyłapywało opiłki, a opiłki były już w Fordzie Sławek jak wymieniałem najpierw sam olej z adaptacją i nowy DPF), bo poszarpywało przy dodawaniu gazu (mechatronika niby wyglądała w porządku) Adaptacja też była robiona za każdym, razem przy ponownych wizytach samochodu w Podłężu o czym dalej. Przy dynamiczniejszym dodawaniu nie było poszarpywania. Po naprawie było ok przez kilka tygodniu, aż musiałem lawetą auto zawozić z powrotem do gościa, który mi to robił (Krk Podłęże). Okazało się, że jakaś śruba pękła w skrzyni. Zrobił na gwarancji i znowu spokój na kilka miechów. Po czym znowu zaczęły się poszarpywania delikatne, ale nie za każdym razem. Znowu odstawiłem do gościa. Okazało się że wszystko ze skrzynią ok tylko olej uciekał korkiem. Dolał i dał podkładkę miedzianą. Spokój był na kilka następnych miesięcy... Po czym znowu zaczęło lekko poszarpywać przy lekkim dodawaniu gazu. Zadzwoniłem do gościa powiedział co posprawdzać najpierw no i czy znowu korkiem nie ucieka olej. Pojechałem do swojego mechanika żeby sprawdził korek, a i tak był okres wymiany filtrów i oleju więc za jednym zamachem zrobił. Okazało się, że jest sucho, ale dolane było 0,5-0,7l oleju (Motul multi dctf - kolo z Krk też tym zalewał i niby zawsze leje do PS). Z tą dolewką doradził ten z Krk, który mi robił skrzynię, że "dolanie litra nie zaszkodzi nawet jak nic nie ubyło" (z tego co tu kilka osób pisało o PS, że jest bardzo czuła na ilość oliwy, to dobrze, że nie dolał litra tylko mniej... Objawy ustały po dolewce.. Znowu minęło kilka miesięcy i zaczęły się gwałtowne poszarpywania tym razem przy ruszaniu. W trakcie jazdy wszystko jest ok (jak na PS - zmiany biegów czuć, na wyższych płynnie wchodzą). Ostatnio zaczęło poszarpywać już "na bogato". Po puszczeniu hamulca z zapiętym D szarpie mocno po czym prawie gaśnie i chyba staje po czym dodaje gazu i znowu szarpie i już jedzie. Na wstecznym to samo jak nie gorzej.. bo nawet jeśli po szarpnięciu toczy się to co chwile poszarpuje nawet po lekkim dodaniu gazu, ale nie zawsze. Zauważyłem, że dzieje się to tylko na porządnie rozgrzanym silniku... Na zimnych chodzi prawidłowo tj. puszczam hamulec i auto zaczyna się toczyć. Dodaje gazu i auto jedzie bez szarpania... Są jeszcze 2 objawy ale nie zawsze (albo to kwestia rozgrzanego silnika/skrzyni). Np. na światłach zapięty D i trzymam na hamulcu to czuć co jakieś 2-3 sek poszarpywanie jakby chciał ruszać. W jeździe miejskiej po puszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) na D poszarpywanie jakby się dusił (falują obroty - przy dodawaniu gazu jest ok). Przy większych prędkościach po odpuszczeniu gazu tego nie ma.
Błędy prawdzone Forscan lite na Viakenie. Wcześniej były jakieś 3, ale się spieszyłem żeby dzieciaki porozwozić i skasowałem. Obecnie brak błędów
Pacjent S-Max 2010 DW10C 163 hp
Miał ktoś takie objawy? Jakiś pomysł co to może być? Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą opinię/poradę/info.

arekmiz
06-04-2021, 12:06
Czujnik obrotów był wymieniany?

swiro84
06-04-2021, 15:39
Nie był wymieniany, ale czy nie powinno być bez różnicy na zimnym, a na ciepłym?

slawek-kali
06-04-2021, 16:19
Błędy prawdzone Forscan lite na Viakenie. Wcześniej były jakieś 3, ale się spieszyłem żeby dzieciaki porozwozić i skasowałem
no to czekaj az sie pojawia.. ale wychodzi ze skrzynia robiona po kosztach i takie wyniki.

arekmiz
06-04-2021, 17:33
Nie był wymieniany, ale czy nie powinno być bez różnicy na zimnym, a na ciepłym?

Nie wiem, ale objawy mi pasują. Zatem trzeba go sprawdzić. Z tym, że do jego wymiany trzeba rozebrać skrzynię...

swiro84
08-04-2021, 14:57
no to czekaj az sie pojawia.. ale wychodzi ze skrzynia robiona po kosztach i takie wyniki.
Po kosztach? + -7k, to chyba nie tak po kosztach. Do tego gościa ponoć nawet FordSławek oddawał skrzynie do roboty.
Z resztą ciężko znaleźć szpeca od PS

arekmiz
12-04-2021, 09:32
Z resztą ciężko znaleźć szpeca od PS

Na tym forum? Źle szukałeś. :)

lukaszooo
12-04-2021, 10:05
Po kosztach? + -7k, to chyba nie tak po kosztach. Do tego gościa ponoć nawet FordSławek oddawał skrzynie do roboty.
Z resztą ciężko znaleźć szpeca od PS

7tys to mała kwota jak za naprawę tej skrzyni, przeważnie kręci się to ok 12tys. Wszystko zależy co się uszkodziło i co zostało zmienione. Te skrzynię robi masa ludzi w Polsce. Polecanych jest ledwie kilka, nie polecanych jest ogrom.

swiro84
12-04-2021, 22:38
Nie mówię, że na tym forum tylko ogólnie. Z drugiej strony nie uśmiecha mi się oddawać auta na 2gi koniec PL... Wystarczy, że do Krk musiałem śmigać 4 czy 5 razy (czym się trochę zraziłem oddając auto na większą odległość)... A tak w ogóle nikt z okolicy - jeśli w ogóle jest - nie zabrał głosu więc tym bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że jednak mało jest fachowców od PS - jeśli w ogóle wina leży po jej stronie w tym przypadku..

Bump: 7tys to mała kwota jak za naprawę tej skrzyni, przeważnie kręci się to ok 12tys. Wszystko zależy co się uszkodziło i co zostało zmienione. Te skrzynię robi masa ludzi w Polsce. Polecanych jest ledwie kilka, nie polecanych jest ogrom.
Te 12k, to chyba już bardziej kapitalny remont...
Czyli potwierdza się moje przypuszczenie, że jednak mało jest fachowców od PS ;]
Co więcej Pan u którego robiłem był polecany... chyba na tym forum... Bo niby oddawali całą flotę fordów do niego i za każdym razem byli zadowoleni... A mieli chyba dalej niż ja... A nawet ta osoba pisała, że po tej stronie PL to właśnie Podłęże (Krk - tam gdzie oddawałem) ogarnia PS.

Tomi1000
12-04-2021, 23:33
12 tys masz nową skrzynię.
W 8 za naprawę najczęściej idzie się zmieścić.

lukaszooo
13-04-2021, 09:07
Z tymi nowymi to bym tak nie szalał. Co do warsztatów do sprawa jest prosta. Byle bolek nie zajmuje sie kompleksowymi regeneracjami skrzyń ponieważ koszt sprzetu i zaplecze liczy się w setkach tysięcy jak nie milionach. Ludzie którzy mają takie firmy mają głęboku w du..... szukanie klientów po forach.
Na takich forach my mali przedsiębiorcy specjalizujący się w bardzo wąskiej specjalizacji szukamy klientów ale nie zakłady które zatrudniają rzesze fachowców.

RudyTDI
15-04-2021, 19:27
Witam Panowie ponownie, pewno już mnie znacie gdzieś z wątków o PowerShicie, ponieważ borykałem się z problemami i dalej poniekąd się borykam. Sytuacja wygląda tak, że skrzynia po zakupie samochodu (Galaxy mk3 2.0 TDCI 2014r) była regenerowana w zakładzie w tym się specjalizującym (Wrocław); ponieważ był wyciek oleju i awaria w postaci tego, że nie chciała wrzucać biegu 2, restart silnika pomagał :). Później jeszcze parę razy na w.w. zakładzie naprawy skrzyni i jest Jako-Tako.Skrzynia przegazowuje (szarpie) między 1-2 (standardowo) oraz między 3-4- trochę delikatniej. Ostatnio czyściłem zawór EGR, aby się do niego dostać musiałem ściągnąć cały dolot- od razu pod nim uszczelka wymieniona itp. Po złożeniu samochodu i przejażdżce auto mniej szarpie między 3-4, praktycznie w ogóle. Pojawił się również błąd wypalania DPF. Więc wypalanie statyczne samochodu. Oczywiście niby nie udane, lecz wartości dużo spadły 80-30% a drugi 45-9%, a błąd który ma wskazywać na nieudane wypalanie nawet się nie pojawił - więc przyjąłem iż się udało. Po tym zabiegu przejażdżka próbna i... Skrzynia pracowała tego dnia jak marzenie. Brak szarpnięć, praktycznie brak przegazowań.Następnego dnia, gdy poziom zanieczyszczeń w Filtrze się zwiększył - zaczęły wracać szarpnięcia. Chyba będę się skłaniał ku regeneracji filtra DPF. Teraz moje pytania:

1.Co myślicie o tym temacie? ktoś to już przerabiał? Wynika z tego , że na działanie Tego automatu bardzo duży wpływ ma kondycja Filtra Cząstek Stałych lub/i katalizatora.

2.Widziałem również reklamę serwisu Bosch Świdnica - regeneracja DPF za 492zł chemią w myjce.Ktoś jest w stanie coś powiedzieć na temat tego zakładu? LINK (https://bosch.swidnica.pl/regeneracja-filtra-dpf-fap/)

3. Wypalanie statyczne dpf przy automatycznej skrzyni biegów robimy na "N" czy na "P"? Pytam, bo na "N" są komputerowo bardziej ograniczone obroty.

Czekam na wasze doświadczenia - być może razem uratujemy wiele naszych skrzyń przed gniewem Nas-kierowców. :)

Pozdrawiam
Paweł :D

RudyTDI
17-04-2021, 16:45
Halo?! Ktoś tu jeszcze zagląda? ��

RudyTDI
23-04-2021, 09:57
bump

Ktoś się ustosunkuje do moich obserwacji??

RudyTDI
25-04-2021, 11:42
Haaalo?!

arekmiz
27-04-2021, 07:54
Nikt się nie ustosunkuje, bo co ma przysłowiowy piernik do wiatraka. Jak się skrzynia spieprzyła to nie pomoże czyszczenie egr-a czy wymiana akumulatora tylko remont skrzyni. Są jeszcze 2 inne wyjścia:
1) zmienić na skrzynię manualną
2) samochód "do Żyda"

:)

RudyTDI
28-04-2021, 14:25
No to powiedz mi co ma w tym przypadku "piernik do wiatraka" jeżeli to co szczegółowo opisałem pomogło? Choć na krótką metę, ale coś jest na rzeczy. Nikt chyba z forumowiczów nie sprawdzał po prostu w swoich samochodach czy są zmiany po takich zabiegach, lub zmiany nie było jeśli skrzynia chodziła idealnie. Ja będę bawił się i szukał przyczyn dalej. Może nie mam racji, ale lubię posiedzieć w garażu i majsterkować, a już chwilę mogłem się nacieszyc płynna zmiana biegów i to mnie napędziło żeby szukać dalej. Nie jestem z tych ludzi którzy sobie szybko odpuszczają, jeśli nie jedno to może drugie pomoże. Jak to nie jest wina skrzyni to to szybciej lub później znajdę. Jeśli ktoś ma coś ciekawego do napisania na ten temat to zapraszam do dyskusji lub na PW.

Pozdrawiam.

wwwpawel
29-04-2021, 10:30
arekmiz Ci już odpowiedział co ma piernik do wiatraka. Przerabiałem powershita w C-maxie "w szerz i wzdłuż". Raz działał znakomicie, za parę dni było szarpanie. Zrozum, że jak zaczyna szarpać pomiędzy 1 i 2 biegiem, to nie jest to DPF. Jak chcesz szukać awarii skrzyni w DPFie, czy w EGRze to szukaj. Niestety, problem pojawia się w gniazdach elektrozaworów, a właściwie ich braku, bo są zespolone z mechatroniką. Jeśli jakiś "syf" przypadkowo uszczelni Ci gniazdo elektrozaworu to przez jakiś czas skrzynia będzie chodziła bez szarpnięć. Jak chcesz zobaczyć w jakiej kondycji masz skrzynię to spuść olej i zobacz ile masz opiłków, albo odkręć mechatronikę, umyj w myjce ultradźwiękowej, poskładaj wszystko i zobacz jak pięknie szarpie na każdym biegu.
Moja rada: nie denerwuj się i spokojnie szukaj drugiej skrzyni z jakiegoś "pewnego" powypadkowca lub anglika, albo szykuj się do przekładki na manual.
...albo "do Żyda"...

RudyTDI
29-04-2021, 14:45
Nie mam zamiaru zmieniać narazie samochodu, z szarpaniem mojej skrzyni da się żyć :) Nie powiedziałem również, że uparłem się na egr i dpf, to były tylko moje spostrzeżenia. Czy podmiana samej mechatroniki by pomogła? Przy okazji moich pytań, na którym ustawieniu wybieraka biegów ma być przeprowadzone statyczne wypalanie dpf? Tak na przyszłość.

Mareckigliwice
05-05-2021, 20:23
Witam.Mam pytanie? Jestem świeżo po wymianie sprzęgieł w skrzyni PS. Niby wszystko jest ok ale....Czy ktoś miał taki objaw że podczas hamowania delikatnego np. dojeżdżając do świateł auto praktycznie już na zatrzymaniu delikatnie szarpnie. Przy gwaltowniejszym hamowaniu tego nie ma. Wcześniej tego objawu nie miałem przed wymiana sprzęgieł .Dodam że adaptacje po wymianie oleju i sprzęgieł w skrzyni miałem zrobiona. Aha...te szarpnięcie dzieje się tylko na rozgrzanym oleju w skrzyni,na zimnym tego nie ma. Czy ktoś miał takie coś?

arekmiz
07-05-2021, 06:36
Czujnik prędkości obrotowej wałka był wymieniony?

Mareckigliwice
07-05-2021, 07:51
Czujnik raczej nie był wymieniany. A może to mieć coś wspólnego z tym delikatnym szarpnięcie przy dochamowywaniu?

trybal
07-05-2021, 14:09
Witam.Mam pytanie? Jestem świeżo po wymianie sprzęgieł w skrzyni PS. Niby wszystko jest ok ale....Czy ktoś miał taki objaw że podczas hamowania delikatnego np. dojeżdżając do świateł auto praktycznie już na zatrzymaniu delikatnie szarpnie. Przy gwaltowniejszym hamowaniu tego nie ma. Wcześniej tego objawu nie miałem przed wymiana sprzęgieł .Dodam że adaptacje po wymianie oleju i sprzęgieł w skrzyni miałem zrobiona. Aha...te szarpnięcie dzieje się tylko na rozgrzanym oleju w skrzyni,na zimnym tego nie ma. Czy ktoś miał takie coś?

Szarpanie w różnych sytuacjach to najczęściej zacinające się lub przepuszczające tłokozawory w mechatronice.

arekmiz
07-05-2021, 19:36
Czujnik raczej nie był wymieniany. A może to mieć coś wspólnego z tym delikatnym szarpnięcie przy dochamowywaniu?

Może ma a może nie ma. Ale jeśli ma, to trza rozbierać skrzynię do wymiany. Dlatego jak się robi regenerację skrzyni PS to od razu powinno się wymienić ten czujnik - dla świętego spokoju.

Mareckigliwice
07-05-2021, 21:38
Gdybym wiedział o tym czujniku to pewnie bym go wymienił., ale pewności nie ma czy to akurat wadliwy czujnik.Oddając auto "specjalistom" myślisz ze wiedzą co robią , a laik nie ma pojęcia o tych rzeczach. No ale dzięki za info...

WojtekJu
09-05-2021, 19:14
Moja skrzynia szarpie- przeciaga przy zmianie z 2 na 3. Tylko gdy zimna. Wymieniono tę czarną przystawkę z zaworami. Nadal szarpie. Więc czasami to nie wina elektrozaworów a czegoś w samej skrzyni.

RudyTDI
10-06-2021, 14:32
Witajcie, wracam do tematu na moment. W moim galaxy skończył się silnik(pękły 4 tłoki -1 z nich dziurawy) z racji potężnego problemu doboru nowych tłoków skusiłem się na wymianę całego silnika. Po sprzęgnięciu go z moją skrzynią... Chodzi idealnie. Nie wiem co dokładnie miało na to wpływ w poprzednim silniku, lecz ja już zamykam temat mam nadzieję.

Pozdrawiam.

Coverboy
16-08-2021, 17:41
Witam. Zrobiłem pełna regeneracje w moim Fordzie. Czasem przy ruszaniu rusza jakby lekka zabka, a jest lekkie szarpniecie z 3 na 2 i z 2 na 1 biegu. Mechanik i firma regenerujaca twierdza ze wszystko musi sie dotrzec tak do ok 2000-3000km i wtedy wymiana oleju oraz filtra i adaptacja sprzegiel jeszcze raz...Pytanie brzmi czy to normalne? Czy nie powinno wszystko odrazu smigac jak nalezy? Wczesniej nie bylo zadnych objawow ani szarpniec az skrzynia sie zablokowala. Po regeneracji wystepuja te objawy co napisalem. Nie wiem czy jezdzic az sie "dotrze" czy reklamowac.

polcad
19-08-2021, 10:40
A gdzie ci wchodzi 7 litrów, do nowej albo po remoncieto tak a normalnie 5,5l+ 100 dla kurażu ;) , filtr kosztuje 90zł niestety tylko oryginał, a litr oleju 70zł około, żeby wymienić podłącza się kompik olejek 45 stopni i wymianka, trwa to godzinkę na spokojnie.

Jest gdzies instrukcja krok po kroku jak wymienic samemu olej i filtr w Powershifcie?
Pierwsze slysze o koniecznosci podlaczania kompika. Do czego on?

PS Jak czytam ten temat to zaluje, ze bralem PS. Ale na plus jest to, ze ten watek nie jest tak dlugi jak watki o DSG.

Piotr_V6
20-08-2021, 15:06
Taka jest procedura wymiany w praktycznie każdej skrzyni automatycznej , poza suchą dwu sprzęgłówką , olej pod wpływem temperatury nieco zwiększa swoją objętość, do tego staje się bardziej płynny i więcej i szybciej się go spuszcza , w przypadku DCT zwykle jest to temperatura nieco powyżej 45 . Do adaptacji sprzęgieł po serwisie, olej również należy rozgrzać do odpowiedniej tempetaruty ale tutaj nie ma problemu, bo jeśli tej temperatury nie ma to procedura zwyczajnie nie ruszy i komputer poczeka aż będzie mógł to zrobić. Generalnie jest to w instrukcji serwisowej dla tej skrzyni GETRAG. Wymiana oleju jest tak prosta jak spuszczenie oleju z silnika generalnie filozofii tutaj nie ma.

Krisfrit
22-08-2021, 12:01
A kto wymienia filtr wewnętrzny? kto o nim wie? kto proponuje wymianę go? Auta mają najechane ponad 200 tysi i nikt nie ruszał filtra wewnętrznego.
Pozdrawiam.

Piotr_V6
23-08-2021, 08:29
filtr wewnętrzny skrzyni wymienia się przy jej remoncie podczas zwykłego serwisu jest to niemożliwe

polcad
23-08-2021, 18:15
Czy da sie do Powershifta dokupic korek oleju z magnesem?

Otek1982
26-08-2021, 07:29
Witam
Dodam że jestem nowy na tym forum:-)

Przeczytałem ten watek i widzę że kilku z Was zrobiło przekładkę z PS na manual.
W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy po przekładce auto jeździ dobrze? Ile km zrobiliście i czy jesteście zadowoleni?
2. Jaki jest koszt takie przekładki w Galaxy 2.0 TDCI 2012?
3. Rozumiem że zakładają dodatkowy pedał, dźwignie, etc.. a co z zegarami, trzeba je zmieniać?
4. Czy na manualu działa wszystko działa jak na manualu, np. tempomat?
5. i chyba ostatnie:-) Możecie polecić jakiś warsztat, który robi takie przekładki gdzieś na dolnymśląsku lub w okolicznych województwach?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Mondus 1985
26-08-2021, 08:58
zadzwoń tutaj ,to warsztat z Twojej okolicy robią takie rzeczy :) 782=025=835

Otek1982
26-08-2021, 09:04
Dzięki.
A możesz podać nazwę warsztatu albo miejscowość?

Z doświadczenia wiem, że należy najpierw sprawdzić opinie o mechanikach:-)

Mondus 1985
26-08-2021, 09:09
No Name, pokierowano mnie tam z forum Fb, bo tam też się posiłkuję w razie kryzysu ;)

Otek1982
26-08-2021, 09:18
A może robił tam juz ktoś taka podmiankę i ma doświadczenie? Czy wszystko ok.

Mondus 1985
26-08-2021, 09:31
A może robił tam juz ktoś taka podmiankę i ma doświadczenie? Czy wszystko ok.

Robiłem tam przekładkę na manualna skrzynię tyle,że Mondeo mk4, nie galaxy , dlatego też zabrałem głos ;)
Skrzynia oczywiście używka, sprzęgło, wysprzęglik jakie zechcesz-nowe lub nie. Ogólnie wszystko śmiga, robiłem to w ubiegłym roku, Nochowo ;)
Robi to też facet koło Poznania- Kicin , znajdziesz go tez na olx ma ogłoszenie, tak żebyś miał kilka opcji dla porównania.

Otek1982
26-08-2021, 09:39
Aha to super. A jak Ci sie sprawuje? Manuala nowego wsadzają, czy jakąś używkę? Tempomat, ręczny,... - wszystko działa? Ogólnie jesteś zadowolony? Jaka to miejscowość dokładnie?

Bump: A ma może ktoś namiary na tego machera pod poznaniem?

John04
10-10-2021, 06:54
Witam, i w mojej Kudze się też skrzynia sypie. Dokładnie to przy przyśpieszaniu mocno szarpie przy zmianie biegu w górę jak i w dół. Jest osoba z Rudnika koło Lublina która wyłącznie się tymi skrzyniami zajmuje i ma bardzo dobre opinie np. Że ludzie po 300 km holuja samochody do niego. Mam też bliżej serwis Forda w Stalowej Woli. Pytanie teraz za 100 punktów czy wybrać bliżej serwis czy tego magika, mam do niego około 100km. Może któryś z was miał kiedyś z nim do czynienia? Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.

alvarokr
13-10-2021, 14:26
Pomyłka

Snoop78
09-12-2021, 11:37
Robiłem tam przekładkę na manualna skrzynię tyle,że Mondeo mk4, nie galaxy , dlatego też zabrałem głos ;)
Skrzynia oczywiście używka, sprzęgło, wysprzęglik jakie zechcesz-nowe lub nie. Ogólnie wszystko śmiga, robiłem to w ubiegłym roku, Nochowo ;)
Robi to też facet koło Poznania- Kicin , znajdziesz go tez na olx ma ogłoszenie, tak żebyś miał kilka opcji dla porównania.
czy ktoś robił koło Poznania - Kicin - i może polecić? czy jednak Lublin?

yorey
19-02-2022, 07:25
Przeczytałem cały wątek i niestety nie znalazłem odpowiedzi na swój problem, mianowicie: podczas manewrowania (bodaj tylko na wstecznym) pod lekką górkę auto czasem kangurzy. Nie ma żadnego szarpania podczas zmiany biegów, nie ma falowania obrotów, nie ma informacji na wyświetlaczu, ani innych objawów wymienionych przez Wielce Szanownych Kolegów powyżej. Pytanie brzmi: czy to czujnik drgań, czy tłumik drgań, czy sprzęgło (sprzęgła)? Auto ma 186kkm, olej wymieniany co 60kkm, z wyjątkiem ostatniego razu, bo jak opowiedziałem chłopakom z Abscaru o tej przypadłości, to wysłali mnie do Maktransu na naprawę skrzyni. Maktrans powiedział przez telefon, że trzeba wymienić tłumik drgań i czujnik, zregenerować skrzynię i taki zabieg kosztuje jedyne 8,5kPLN, a naprawa zamknie się w króciutkich 7 dniach. Ucieszyło mnie to wielce bardzo i na razie zdobywam wiedzę, która uratuje mnie przed w/w wyrokiem. Konkludując - co myślicie, Panowie, czy sporadyczne szarpanie podczas wjazdu do garażu jest warte 8,5 koła? Czy może nie wydziwiać, wymienić olej, zrobić adaptację, a nuż ustąpi? Czy też może kupić sprawną mechatronikę, wymienić, wymienić olej, zadaptować? Czy może jeszcze coś innego...?

Emiloski
11-04-2022, 14:06
Witam serdecznie mam problem tego typu skrzynia automat 163km na zimnym silniku od 2tys do 1.5 obrotów zaczęły mi skakać obroty przy zmianie biegów zaczęła skrzynia szarpać dość mocno, czy to skrzynia już się sypie czy może być coś innego? Na trasie nie raz zapala mi się czek po przekroczeniu 140 km. Czy to może mieć jakieś znaczenie? Proszę o pomoc Nim odstawię do mechanika, jak wiemy zaczną wymyślać i pewnie 6tys pójdzie. Z góry dziękuję bardzo

kobrys
14-04-2022, 12:59
Po pierwsze zrzut z błędów komputera - check engine to nie jest awaria skrzyni. Awaria skrzyni nawet na konsoli zwraca własny błąd.

Jeśli chodzi o szarpanie, falowanie obrotów i inne objawy to... mechanik powie i tak, że trzeba zrzucić skrzynie i zajrzeć do środka. A to nie 6k tylko na dzieńdobry min 8.5tys chociaż obawiam się, że teraz może być drożej.
Mój mechanik mówił, że same oleje przekładniowe poszły 100% do góry.

U mnie były dokładnie takie objawy jak u ciebie - po otwarciu filtra pełno opiłków metalowych. Po otwarciu skrzyni łożysko oporowe zmielone. Zaśmiecona mechatronika, tłoki jak i magnesy sterowania. Mechatronika wymagała regeneracji na zewnątrz. Do wymiany tłoki, łożyska, standardowa regeneracja przy okazji tłumika drgań.

Sprzęgło za to było jak nowe bo dopiero 50k nalatane i nie było sensu go wymieniać.

Życie...

Mmaciek82
17-05-2022, 10:03
witam,
mam problem ze skrzynią powershift kuga 2.0 tdci 140km 4x4 rok 2013. skrzynia szarpie przy zmianie biegów, pokazuje się komunikat ograniczona funkcja skrzyni biegów lecz po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów?

kirhoff
17-05-2022, 11:37
witam,
mam problem ze skrzynią powershift kuga 2.0 tdci 140km 4x4 rok 2013.

Sprawdź poziom oleju na początek.

Mmaciek82
17-05-2022, 16:09
olej zmieniany w październiku 2021, sprawdzałem wczoraj dolałem 800ml i nadal to samo

kirhoff
17-05-2022, 16:29
wczoraj dolałem 800ml

Sporo g:galy

lovit
30-05-2022, 11:51
Cześć,
Mam pytanie o serwis Maktrans. Część osób pisze o Maktrans, a część o Maktrans Auto Wawer. To dwa oddzielne serwisy, a przynajmniej według google'a, który ostatecznie polecacie?
Pytam, bo muszę zrobić diagnozę.
To moje pierwsze posty po 10 latach bez forda, proszę o wyrozumiałość.
Zakupiłem właśnie S-Max z 2011, 183kkm przebiegu. Przy spokojnej jeździe między 70-100 km/h skrzynia/sprzęgło zgrzyta, jakby chciała wrzucić wyższy bieg, ale nie może się zdecydować czy to zrobić. Poza tym już dwa razy wyskoczył błąd skrzyni i zaczęła zupełnie wariować, po zatrzymaniu i uruchomieniu ponownie auto wraca do normalności.

arekmiz
31-05-2022, 05:50
Ja polecam ten na Ursynowie. :)

lovit
31-05-2022, 22:21
Arek dzięki serdeczne!

artur_koszu
21-05-2023, 00:08
Witam. Sporo poczytałem na forum na temat adaptacji skrzyni. W wielu przypadkach pomaga to na szarpanie. U mnie występuje znaczne szarpanie przy zmianie biegu z 1 na 2 oraz przy ruszaniu. Olej wymieniony. Czy jest ktoś w województwie warmińsko-mazurskim godny zaufania kto wykonuje takie usługi?

tedi_k
21-05-2023, 11:41
... W wielu przypadkach pomaga to na szarpanie. ...

Pod warunkiem, że auto ma przejechane tak nie więcej niż jakieś 150.000km. Nie na liczniku, a REALNIE! Do tego trzeba być PEWNYM, że olej w skrzyni był regularnie wymieniany nie rzadziej niż co 60.000km przebiegu.

Powyżej takiego orientacyjnej granicy przebiegu oraz przy niepewności co do wymian oleju, wskazane objawy sugerują raczej problemy z zespołem sprzęgieł i konieczność przygotowania się na remont skrzyni.
Jeśli w takiej sytuacji podejmie się próbę adaptacji sprzęgieł - auto już może dalej nie pojechać.
Trzeba więc być sporym desperatem, by przy niepewnym przebiegu i takich objawach w ogóle podejmować się wykonania adaptacji sprzęgieł PS... Dotyczy to generalnie problemu, a nie obszaru Warmii-Mazur...

gawlik81
14-03-2024, 20:42
Witam,
mam problem ze skrzynią Powershift, C-MAX przebieg 71000. W zeszłym roku pojawił się komunikat o awarii skrzyni i szarpanie przy zmianie biegów. Pomogła wymiana oleju, po wymianie nie było żadnych problemów przez około pół roku i ponownie pojawił się komunikat o awarii i szarpanie. Wymieniłem olej ponownie i problem znów ustąpił.

Wie ktoś co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni Powershift, miał ktoś może podobny problem?

cursarius
19-03-2024, 09:52
Temat wielokrotnie opisywany. Zapewne zbierają się już opiłki na magnesach przesuwek i tym samym powstaje błędny sygnał wysyłany do sterownika skrzyni co do zapiętego biegu. Mając trochę zdolności mechanika, można zdjąć mechatronikę i jeśli się uda to popatrzeć na te magnesy. Jest sporo filmów na yt, niekoniecznie polskich autorów https://www.youtube.com/watch?v=jxCEdxT2_Rk
Nie namawiam do tej operacji, ponieważ trzeba wiedzieć jak potem zamontować poprawnie mechatronikę do skrzyni, ustawienie koła magnetycznego itp. Trzeba uważać na taśmę sygnałową, aby nic nie połamać przy zakładaniu. Pewnie jeszcze wewnętrzny filtr już zapchany opiłkami. No i przy takiej operacji wypadałoby już rozebrać mechatronikę i ją chociażby wyczyścić z opiłków, przemyć.

kompadros
26-06-2024, 11:17
Witam. Sporo poczytałem na forum na temat adaptacji skrzyni. W wielu przypadkach pomaga to na szarpanie. U mnie występuje znaczne szarpanie przy zmianie biegu z 1 na 2 oraz przy ruszaniu. Olej wymieniony. Czy jest ktoś w województwie warmińsko-mazurskim godny zaufania kto wykonuje takie usługi?
Witam, czy znalazłeś kogoś ? U mnie zaczyna to samo szarpanie przy zmianie z 1 na 2. Szczególnie na trasie Mrągowo-Giżycko, kiedy trzeba często zwalniać i przyśpieszać - odczuwalna jest zmiana biegów , taka jazda trochę jest niekomfortowa.