totek2
05-06-2019, 11:37
z sync3
jak masz sync3 to nie takie proste.
Trzeba albo lutować pamięć albo okrojony soft wgrywać.
jak masz sync3 to nie takie proste.
Trzeba albo lutować pamięć albo okrojony soft wgrywać.
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Modyfikacje, konfiguracje co można ? totek2 05-06-2019, 11:37 z sync3 jak masz sync3 to nie takie proste. Trzeba albo lutować pamięć albo okrojony soft wgrywać. leszcz 05-06-2019, 13:55 Mam titanium z sync3 bez nawigacji. Da się ja włączyć? No i czy warto? Jak nie masz navi to sa dwa wyjścia : -wymienić moduł APIM na taki z NAVI i zakodować pod VIN Twojego auta -obecny moduł doposażyć w odpowiednie elementy (lutować) Bump: A "u Ciebie w ASO to gdzie tak konkretnie? kujawsko-pomorskie mayak 05-06-2019, 14:17 Jak to rozumieć? Mam titanium z sync3 bez nawigacji. mój wpis dotyczył sync2, a o sync3 to już napisali koledzy Fiesta Mk8 ST Line 06-06-2019, 09:58 Cześć! Panowie, 4 pytania dotyczące auta na które czekam (jest w transporcie pomiędzy salonami), numer VIN: WF0FXXWPCFKC00638 1. czy w tym samochodzie jest AdBlue? 2. Jakie modyfikacje licznika można tam wykonać, a co jest już wgrane (Ciśnienie w kołach, historia spalania, prędkość cyfrowa, wskazówki?) Czy wizualizacja auta na liczniku to kwestia wgrania, czy tak jak u mnie w fieście jest ona oryginalnie? 3. Co jeszcze można poprawić lub dołożyć niewielkim kosztem oprócz zamykania auta w trakcie jazdy (ACS, Tempomat adaptacyjny, inne)? 4. Czy jest możliwość dołożenia Active Pass żeby to działało jak w nowym focusie? Dzięki! WoojO 06-06-2019, 13:41 Hej! Czy blis posiada jakąś sygnalizację na zegarach w momencie wykrycia przeszkody? Czy tylko uruchamia diodę w lusterku? totek2 06-06-2019, 13:43 Dioda w lusterku. Na zegarach masz info przy CTA. WoojO 06-06-2019, 14:07 Dioda w lusterku. Na zegarach masz info przy CTA. A wiesz może od czego są te ikonki przy lusterkach? https://drive.google.com/file/d/1iyb5p4bb_FN1nrPUDk8Y8yF_woFtLBMH/view?usp=sharing totek2 06-06-2019, 14:10 To od asystenta pasa, coś ala strzałeczki. Fiesta Mk8 ST Line 07-06-2019, 14:12 Cześć! Panowie, 4 pytania dotyczące auta na które czekam (jest w transporcie pomiędzy salonami), numer VIN: WF0FXXWPCFKC00638 1. czy w tym samochodzie jest AdBlue? 2. Jakie modyfikacje licznika można tam wykonać, a co jest już wgrane (Ciśnienie w kołach, historia spalania, prędkość cyfrowa, wskazówki?) Czy wizualizacja auta na liczniku to kwestia wgrania, czy tak jak u mnie w fieście jest ona oryginalnie? 3. Co jeszcze można poprawić lub dołożyć niewielkim kosztem oprócz zamykania auta w trakcie jazdy (ACS, Tempomat adaptacyjny, inne)? 4. Czy jest możliwość dołożenia Active Pass żeby to działało jak w nowym focusie? Dzięki! Panowie, pomoże ktoś? Matych 07-06-2019, 16:11 Panowie, pomoże ktoś? Twój samochód nie ma ad blue ale o to można zapytać kupując samochód dołożyć można praktycznie wszystko to co oferuje producent w cenniku i katalogu-czy tanim kosztem?Dla jednego tanio to 200 zł dla innego 10000 tyś zł.Użyj opcji 'szukaj' są obszerne wątki z dokładania niemal wszystkich opcji dostępnych w Mondeo 5 potem juz tylko zapoznaj się z cenami części i ilością pracy i do dzieła. cattani75 07-06-2019, 16:42 ...i znajdź kogoś, kto Ci te dodatki zamontuje. Fiesta Mk8 ST Line 07-06-2019, 17:42 Cały wątek przeczytałem, ale nadal nie wiem np jaka jest różnica w kamerach przy lusterku i czy np. u mnie dołożenie acs wymaga innej kamery czy nie. Nadal też nie wiem jaka jest wersja licznika teraz i czy jest sens jechać na modyfikacje czy już je mam. Stąd pytania. Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka leszcz 07-06-2019, 18:05 Nadal też nie wiem jaka jest wersja licznika teraz i czy jest sens jechać na modyfikacje czy już je mam. Stąd pytania. będziesz miał auto będziesz widział co masz ;) Matych 07-06-2019, 18:06 Kamerę masz dobrą samochodzik na wyświetlaczu trzeba dograć -fabrycznie nie występuje,może zacznij od tego żeby mieć najpierw samochód -bo tak łatwiej sie coś zmienia. SRS 07-06-2019, 21:50 nie wiem jaka jest wersja licznika taki jest licznik https://autoplius.lt/skelbimai/ford-mondeo-panele-8602459.html Fiesta Mk8 ST Line 08-06-2019, 10:30 Kamerę masz dobrą samochodzik na wyświetlaczu trzeba dograć -fabrycznie nie występuje,może zacznij od tego żeby mieć najpierw samochód -bo tak łatwiej sie coś zmienia.Ponoć w środę odbiór, będę się odzywał, dzięki. Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka mkk1 10-06-2019, 09:17 Dzisiaj dokładałem/aktywowałem elektryczny hak do kombi brata. Ciekawostka , po wpięciu się we wtyczkę ( bez podłączania kompa ) zadziałało . Znaczy się światła przyczepy , rozkładanie się, składanie. Żeby wyłączyć tylne czujniki parkowania modyfikujemy PAM Forscanem : 736-01-01 ma być xxx7 xxxx xx , plus zaznaczyłem enabled 3 ostatnie pozycje w IPS. No i jednak nie wszystko poszło tak jak powinno :) Okazało się że przy powyższych ustawieniach nie działa automatyczne parkowanie. Bajer niekoniecznie potrzebny , ale jak jest to dlaczego ma nie działać. Na chwilę obecną nie działa, obojętnie czy hak jest schowany, czy wyjechał. Po powrocie do oryginalnej konfiguracji nie ma problemu. Pytanie , co trzeba jeszcze zmienić w AB żeby mieć hak elektryczny i automatyczne parkowanie ? Matych 10-06-2019, 09:56 To od asystenta pasa, coś ala strzałeczki. Strzałeczki oprócz lini -się pokazują jak zaznaczymy opcję "pomoc" lub 'pomoc+ ostrzeżenie" w menu asystenta pasa- wtedy układ kierowniczy koryguje za nas tor jazdy sawoj 10-06-2019, 17:53 Dioda w lusterku. Na zegarach masz info przy CTA. W temacie lusterek z blisem w Mondeo Mk4 po lifcie, szukam schematu pinów Kugik 12-06-2019, 11:18 Witam, pytanie do osób które robią przemianę z 150 na 180KM w Mondeo. Czy w najnowszym Mondeo 2019 po lifice w silniku 2.0 EcoBlue (diesel z AdBlue) również jest łatwa i bezproblemowa przesiadka z 150 KM na 190 KM? Czy tak samo mapy 150/190 KM są zaszyte w sterowniku silnika i wystarczy zrobić „pstryk” i już będzie? leszcz 12-06-2019, 11:31 również jest łatwa i bezproblemowa przesiadka z 150 KM na 190 KM? nie nie ma tak łatwo . Tylko CHIP a chyba jeszcze tego się silnika nie robi ..... Matych 12-06-2019, 11:35 To są dwa zupełnie inne silniki stary Francuski PSA DW10F i nowa konstrukcja Forda według mojej wiedzy jeszcze nikt nie ogarnął. mayak 12-06-2019, 11:45 wystarczy zrobić „pstryk” i już będzie? w EcoBlue nie działa ten "pstryk", nie da się zmienić 150->190 leszcz 12-06-2019, 14:34 w EcoBlue nie działa ten "pstryk", nie da się zmienić 150->190 napisałem powyżej ze nie ma możliwości .... tylko CHIP którego też nie mamy jeszcze krzysiek__m 14-06-2019, 07:40 Czy możecie polecić kogoś z Trójmiasta lub okolic, kto jest w stanie ogarnąć temat zmiany fabrycznego Sync 1 na Sync 3? Vingolf 14-06-2019, 08:03 Czy możecie polecić kogoś z Trójmiasta lub okolic, kto jest w stanie ogarnąć temat zmiany fabrycznego Sync 1 na Sync 3? Jest tu taki Pan po nikiem "totek2", ale nie polecił bym go. Wyraża najpierw chęć pomóc, a później ignoruje. mm32 14-06-2019, 08:06 Przy wymianie z s1 na s3 jest troszkę roboty. Najważniejsza sprawa to przejściówka głównego złącza. Masz taką ? totek2 14-06-2019, 08:26 Vingolf, nigdy nie deklarowałem że zrobię coś w Twoim aucie. Jedynie miałem ustalić ceny części o których pisałeś. Jak pewnie pamiętasz nie zależało to ode mnie a od odpowiedzi kolegów z ASO. Jako że nie jesteś jedyną osobą z którą pisałem, nie monitorowalem tego codziennie, napisałeś do mnie w kwietniu, przypomniałem się chłopakom i tyle. irek25 14-06-2019, 08:52 Witam wszystkich czy któryś z panów były w stanie podpowiedzieć jakie podzespoły moduły czy wiązki potrzebne byłyby do uruchomienia elektrycznego haka w bagażniku po lewej stronie jest gotowa wtyczka elektryczny hak też ma przy sobie wiązkę z trzema wtyczkami Co jest potrzebne żeby hak się rozkładał i żeby w bagażniku rowerowym zapalały się światła kierunkowskazy i tak dalej z góry dziękuję za podpowiedź krzysiek__m 14-06-2019, 09:15 Przy wymianie z s1 na s3 jest troszkę roboty. Najważniejsza sprawa to przejściówka głównego złącza. Masz taką ? Nic jeszcze nie mam. Sprawdzam najpierw możliwości. Jak bym miał listę tego co jest potrzebne, to mógłbym zacząć kompletować. leszcz 14-06-2019, 09:16 A na dodatek jak w aucie jest klima jednostrefowa to są "jaja" . W sumie kupa roboty zrobić S1 na S2/S3 , Wizka dla leniuchów do kupienia na olx chyba za około 200zł Vingolf 14-06-2019, 09:20 Vingolf, nigdy nie deklarowałem że zrobię coś w Twoim aucie. Jedynie miałem ustalić ceny części o których pisałeś. Jak pewnie pamiętasz nie zależało to ode mnie a od odpowiedzi kolegów z ASO. Jako że nie jesteś jedyną osobą z którą pisałem, nie monitorowalem tego codziennie, napisałeś do mnie w kwietniu, przypomniałem się chłopakom i tyle. Czy mógł bym, w takim wypadku, ponownie skierować swe zapytanie z prośbą o udzielenie informacji w sprawie zakresu cenowego na poszekuwane części lusterko + przełącznik kierunkowskazu z guzikiem utrzymania pasa? krzysiek__m 14-06-2019, 10:00 A na dodatek jak w aucie jest klima jednostrefowa to są "jaja" . A była w ogóle dostępna jednostrefowa? U mnie jest dwustrefowa. corneliusab 14-06-2019, 10:10 Do dzis sa jednostrefowe, nawet w nowych modelach Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk krzysiek__m 14-06-2019, 10:28 Wizka dla leniuchów do kupienia na olx chyba za około 200zł Wiązki nie znalazłem, ale widzę, że sam Sync 3 jest w wersji Sony, albo zwykłej. Lepiej w razie czego kupić Sony? Ceny są podobne. leszcz 14-06-2019, 11:56 Sync 3 jest w wersji Sony, albo zwykłej. SYNC3 to SYNC3 .... a co do SONY to nagłośnienie SONY ( głośniki , wzmacniacz i panel z napisem SONY) ;) Bump: Wiązki nie znalazłem, a tu (https://www.olx.pl/oferta/przedluzka-ford-sync-1-na-sync-2-lub-3-wszystkie-54-pin-chinch-cam-CID5-IDuZZ6T.html#69a39b2133) krzysiek__m 14-06-2019, 12:25 SYNC3 to SYNC3 .... a co do SONY to nagłośnienie SONY ( głośniki , wzmacniacz i panel z napisem SONY) ;) Bump: a tu (https://www.olx.pl/oferta/przedluzka-ford-sync-1-na-sync-2-lub-3-wszystkie-54-pin-chinch-cam-CID5-IDuZZ6T.html#69a39b2133) Dziękuję :) zrobiłem błąd przy szukaniu zakładając, że będzie z opisem, że do Mondeo corneliusab 14-06-2019, 12:27 Z okablowania wiecej nic nie potrzeba zeby zmienic S1 na 2 lub 3? Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk BiPi 16-06-2019, 09:57 Witam, Koledzy jako że stałem się posiadaczem mondeo 1.5 ecoboost chciałbym się zapytać o opinię osób które podnosily moc w tym silniku. Wiem że można i kusi trochę taki zabieg. Podobno prawie 200km jest możliwe do wyciągnięcia tylko czy jest sporo różnica w przyspieszenie, głośności itp. ? 1.5 ecoboost manual. Qpido 16-06-2019, 10:08 U mnie jest na box-ie od Heko 200km i 300Nm. Auto jest bardziej dynamiczne. Choć jest szarpnięcie na 3 biegu jak dasz w podłogę. Głośność się nie zmieniła. Ponieważ auto jest jeszcze bardziej elastyczne to jak jeżdżę spokojnie to spalanie spadło o jakiś litr na 100km. Generalnie polecam boxa jak masz auto na gwarancji. Odpinasz i masz fabryczne auto na przegląd. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka BiPi 16-06-2019, 10:23 U kolegi z forum chciałem zrobić taki zabieg i się właśnie zastanawiam. Niby turbina głośniej pracuje. Ale myślę że te fabryczne 160 to jest troszkę malo Qpido 16-06-2019, 10:48 Jeżeli masz auto z 2018 to masz prawie 180 koni i 270Nm fabrycznie. Jeżeli z 2019 to ekologia go niestety zdławiła. Nie słyszę głośniejszej pracy turbiny ale to moje subiektywne odczucie. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka BiPi 16-06-2019, 11:28 Mam auto 2015/2016 48tys brzebiegu więc nie za dużo. I tu jest raczej 160km bo zbiera się że tak powiem ok ale bez szalu Amarok 18-06-2019, 11:07 Ja widzę że trochę czasu minęło od ostatnich postów a ja mam teraz taki dylemat. Mam Mk 5 z 2015r I też chcę dołożyć tempomat jest tu ktoś z okolic Śląska (najlepiej Katowice okolice) kogo możecie polecić w kwestii instalacji i adaptacji całego osprzętu? krzysiek__m 21-06-2019, 16:36 Jeszcze pytanie w ramach kompletacji części do przeróbki z Sync 1 na Sync 3. Czy jak będę miał moduł Sync 3 z nawigacją kupiony w serwisie Forda, który nie jeździł jeszcze w żadnym aucie, to uda się na nim uruchomić całość razem z nawigacją? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś licencja na Sync 3, która występuje łącznie z przewodem o numerze finis 2209060? leszcz 21-06-2019, 16:38 Czy jak będę miał moduł Sync 3 z nawigacją kupiony w serwisie Forda, który nie jeździł jeszcze w żadnym aucie, to uda się na nim uruchomić całość razem z nawigacją? trzeba wgrac konfigurację pod VIN Twojego auta ;) tedi_k 21-06-2019, 16:43 ...licencja na Sync 3, która występuje łącznie z przewodem o numerze finis 2209060? Licencja, o której piszesz dotyczyła prawa do WYMIANY Sync2 na Sync3 jedynie w Focusie ST. Ford miał w pewnym momencie taki pomysł, że dopuści "oficjalną" wymianę Sync2 na Sync3 (dającą m.in info o obecności Sync3 w danym aucie i w konsekwencji możliwość pobierania aktualizacji pod VIN auta). Pomysł "nie wypalił" i licencje dalej funkcjonują w cenniku, ale nie mają żadnego zastosowania. Nie da się ich użyć w w systemie etis w żadnym innym niż Focus ST aucie. mm32 21-06-2019, 16:44 uda się na nim uruchomić całość razem z nawigacją? Uda się. leszcz 21-06-2019, 16:45 I tu jest raczej 160km bo zbiera się że tak powiem ok ale bez szalu Twoje auto już po akcji serwisowej jest . Tak wiec i soft do PCMa się zmienił (z FS7A-xxxxx-xxx na KS7A-xxxxx-xx ) . Jednak to nie ma znaczenia bo i "witamina" do nowszej kalibracji także jest Bump: kompletacji części do przeróbki z Sync 1 na Sync 3 warto zastanowić się nad tym (https://www.olx.pl/oferta/przedluzka-ford-sync-1-na-sync-2-lub-3-wszystkie-54-pin-chinch-cam-CID5-IDuZZ6T.html) Vingolf 22-06-2019, 01:29 Czy mógł bym prosić kogoś podać numer części przełącznika kierunkowskazu dla utrzymania w pasie + lusterko lub VIN auta, które posiada taką funkcję? ff2015 23-06-2019, 14:48 Uda się. W jaki sposób się z Tobą skontaktować ? apx 25-06-2019, 09:28 mam pytanie robilem moda na 150 - 180 KM czy podczas wizyt a ASO jest jakas mozliwosc ze mi zmienili mape z powrotem na 150 ? czy jest to mozliwe ? Matych 25-06-2019, 09:31 Wszystko jest możliwe -ale nie zmienią.Jak wgrywa się aktualizację np do telefonu to dzwięk dzwonka pozostaje ten sam -od tak w uproszczeniu. leszcz 25-06-2019, 09:36 jest jakas mozliwosc ze mi zmienili mape z powrotem na 150 ? czy jest to mozliwe ? tyko jak mają odpowiednie narzędzie i chcą pozbawić klienta gwarancji tak na "złość". Na razie nie spotkałem się z takim zachowaniem ale kto wie jak będzie w przyszłości ;) mayak 25-06-2019, 09:38 czy jest to mozliwe ? po akcjach serwisowych nie cofa się na 150 - sprawdzone wiele razy :) wydaje mi się, że może wrócić na 150 tylko w przypadku wymiany sterownika silnika (PCM) apx 25-06-2019, 10:19 ok dzieki za info :) tedi_k 25-06-2019, 10:47 tyko jak mają odpowiednie narzędzie i chcą pozbawić klienta gwarancji tak na "złość".... apx - takie zachowania w ASO praktycznie nie są możliwe. Do "cofnięcia" 180 na powrót do 150 nie są potrzebne żadne "specjalne narzędzia". Wystarczy po prostu interfejsem serwisowym zaczytać As Build PCMa. Na moją pamięć, co najmniej jedna akcja serwisowa na silnik (na początku produkcji) wykonywała taki "reset do ustawień fabrycznych". Normalnie nikt tego nie robi - nie ma żadnego zalecenia TSB (biuletynu technicznego Ford), które by wskazywało potrzebę wykonania takiego resetu z jakiegokolwiek powodu. Reasumują - powrót ze 180 do 150 w wykonaniu ASO jest dziecinnie prosty, ale nikt nigdy go nie zrobił (poza ową starą akcją serwisową) i raczej nie zrobi w przyszłości. apx 25-06-2019, 10:57 ok dziki za wszelkie info troche sie zastanawialem jak podlaczaja do kompa bo mialem zresetowany system kaan1 25-06-2019, 12:26 apx Reasumują - powrót ze 180 do 150 w wykonaniu ASO jest dziecinnie prosty, ale nikt nigdy go nie zrobił (poza ową starą akcją serwisową) i raczej nie zrobi w przyszłości. Czy przy takiej akcji serwisowej sprawdzają i w jaki sposób rodzaj wersji oryginalnej, 180 KM czy 150KM? Czy jest ryzyko, że komuś, kto miał fabryczne 180 KM, zostanie przeprogramowany sterownik do 150 KM? totek2 25-06-2019, 12:34 W dieslu przy zmianie na 180 nie zmienia się numerek softu więc tego nie widzą. SRS 25-06-2019, 15:29 Czy przy takiej akcji serwisowej sprawdzają i w jaki sposób rodzaj wersji oryginalnej, 180 KM czy 150KM?W dieslu przy zmianie na 180 nie zmienia się numerek softu więc tego nie widzą. i tu się mylisz jak będą chcieli to bez problemu zobaczą. totek2 25-06-2019, 15:31 Znasz taki przypadek gdzie chcieli i zobaczyli? leszcz 25-06-2019, 15:32 jak będą chcieli to bez problemu zobaczą i jak będą umieli ;) a jak już się nauczą to ścieżka BMW i ..... SRS 25-06-2019, 15:34 Znasz taki przypadek gdzie chcieli i zobaczyli? widzieć widziałem , bo sam sprawdzałem i jak będą umieli a jak już się nauczą bez problemu sobie poradzą , tylko nikomu się nie chce , ale jak będą musieli .. totek2 25-06-2019, 15:36 No właśnie nie muszą więc tego nie robią. leszcz 25-06-2019, 17:34 A teraz zagadka i w sumie nie wiem jak mam do tego podejść :( zadzwonił do mnie jeden Pan właściciel "Fusiona" któremu jeden z "tutejszych" kolegów robił jakieś aktualizacje .. jedna była panela FCIMu (ponoć IDSem) . Po tych całych zabiegach auto odpalone na odległość nie załącza klimatyzowanych foteli (klimę ogólnie odpala) . W licznikach Pan ma wszystko pozaznaczane jako AUTOMATIC . Powinno w tych ustawieniach w lato chłodzić cztery litery a w zimę podgrzewać . Niestety kolega który to robił przestał odbierać telefony od Pana i odpisywać na smsy czyli "olewka" . W sumie myślę ,że należy jednak z Panem się skontaktować i dokończyć swoje dzieło (kolega będzie wiedział jak przeczyta i skojarzy ,że to do niego). Chyba ,że jednak coś się wymyśli i pomoże jakoś temu Panu :one: tedi_k 25-06-2019, 18:37 Znasz taki przypadek gdzie chcieli i zobaczyli? i jak będą umieli ;) a jak już się nauczą ... Napisałem dość wyraźnie, że ASO nie ma żadnego interesu by "chcieć". Natomiast co do "umienia" - nikt nie musi umieć. Gdyby Fordowi zależało, to zrobienie automatu wykrywającego tego typu przestawienia zajęło by studentowi mniej więcej 2 godziny... Wszystkie niezbędne dane trafiają na serwery Forda przy każdej sesji FDRS/GFDRS... Tak więc widać, że nie ma tu zainteresowanego. ASO jest najdalsze od takich pomysłów, bo jest niezależnym przedsiębiorcą i ani mu w głowie robić kłopoty klientom. Ford nie płaci za robienie kłopotów klientom. Samemu Fordowi najwyraźniej także nie zależy na wychwytywaniu zmian "metodą fabryczną" (co innego agresywny chiptuning - ten jest "tępiony" stosownymi GSB...). Nie jest wykluczone, że ktoś w Fordzie wręcz wytwarza opinię, iż możliwość realizacji takich zmian jest jedną z zalet aut "naszej marki"... leszcz 25-06-2019, 18:57 Napisałem dość wyraźnie, że ASO nie ma żadnego interesu by "chcieć". A to już tylko Ford wie w czym ma interes . Nikt tu nie jest wyrocznią i nie wie wszystkiego ;) Te całe "wyraźnie" nie może być przyjmowane jako pewnik . Mamy wierzyć w te "wyraźnie" bo ktoś tak napisał ? kaan1 25-06-2019, 20:45 Pytanie, czy serwis (czy nawet producent) może bez zgody użytownika przestawić mapę. Nawet jeśli odkryją, że mapa została przestawiona ze 150 KM na 180 KM, chyba nie mają prawa przywrócić początkowych ustawień (modyfikować oprogramowanie) bez zgody właściciela. Prawo nie zabrania modyfikacji mocy silnika właścicielowi auta. Podobnie każdy możę zrobić sobie chip tuning i nie jest to sprzeczne z prawem (powinno sę jedynie odzwierciedlić nową mocą silnika w dowodzie rejestracyjnym). Ale ASO (producent) nie może zrobić modyfikacji bez zgody właściciela - podobnie jak nie może bez zgody właściciela usunąć chip tuningu. Co najwyżej może, po odkryciu modyfikacji, odmówić świadczeń gwarancyjnych. Jeśłi ktoś zapłacił za tuning (czy też wykonał to we właśnym zakresie), to ASO nie może w to ingerowac bez zgody właściciela tedi_k 25-06-2019, 20:45 ...nie jest wyrocznią i nie wie wszystkiego ;) ... Z tego wnioskuję, iż pozostaje nam wierzyć, że "nie umieją, a jak już się nauczą" to będzie armagedon???:diabel2: Zabawne...:) Pytanie, czy serwis (czy nawet producent) może bez zgody użytownika przestawić mapę. ... Według mojej wiedzy takie ewentualne przestawianie nie wynika z zamiaru "działania wbrew woli użytkownika" a wynika jedynie ze względów technicznych - jeśli inżynierowie uznają, iż elementem działań w ramach akcji serwisowej musi być "reset PCM do ustawień fabrycznych" to mają do tego pełne prawo, bo to producent odpowiada za skuteczność działań w ramach akcji serwisowej. Generalnie dyskusja wyraźnie zmierza do "dzielenia włosa na czworo". Rzeczowe argumenty mieszają się z jakimiś totalnymi off-topami...:569::568: kaan1 25-06-2019, 20:51 .... że "nie umieją, a jak już się nauczą" to będzie armagedon???:diabel2: Mieliby ryzykować pozwy sądowe od właściciela auta za modyfikację bez zgody ? tedi_k 25-06-2019, 20:58 ...modyfikację bez zgody ? Myślę, że warto by było tę dyskusję prowadzić w kontekście zapisów warunków gwarancji.:568: Producent - czyli Gwarant - prowadzi swoje czynności w dobrej wierze w kontekście posiadanych informacji. Podobnie wygląda sprawa w zakresie usuwania ujawnionych wad produktu - producent przygotowuje procedury usunięcia wady w oparciu o posiadane dane o konkretnym produkcie. Jak użytkownik zmienił cechy produktu, to raczej problem użytkownika niż producenta... kaan1 25-06-2019, 21:14 Zgoda, ale przed dokonaniem zmian (jeśli je wykryje) powinien jednak powiadomić i uzyskać zgodę właściciela. Nawet automatyczna aktualizacja systemu smartfona wymaga zgody właściciela. Producent nie może jej wykonywac w tle bez uzyskania potwierdzenia właścicela - włączając w to tak oczywiste aktualizacje jak np. usunięcie luk w systemie zabezpieczenia. To, że serwisy robią inaczej to jest inna sprawa - ich ryzyko. tedi_k 25-06-2019, 21:23 ....aktualizacja systemu smartfona wymaga zgody właściciela.... Wydaje się, że akcje serwisowe (tzw. "wezwania" - m.in publikowane przez UOKiK) mają istotnie innych charakter od "łat" w aktualizacjach Windowsów... Trochę dywagujemy, ale w przypadku akcji dość często chodzi o zagrożenie życia (np. zagrożenie pożarem czy niekontrolowanym zatrzymaniem auta itp.). Nie znam szczegółowych przepisów, ale raczej skłaniał bym się do twierdzenia, że w tych warunkach producent ma pełne prawo określić procedurę usuniecia wady. kaan1 25-06-2019, 21:46 Masz rację. Dlatego właściciel otrzymuje wezwanie do serwisu na akcję. Akcje ogłaszane są jedynie jeśłi istnieje zagrożenie bezpieczeństwa lub naruszenia prawa - jeśli właściciel nie zglosi się i coś się stanie to może potem ponieść konsekwencje. Ale obowiązek stawienia się na akcję serwisową jako taki nie funkcjonuje. Dlatego właściciele diesli w Niemczech unikali stawienia się na akcję serwisową - jedyną groźbą było utracenie dopuszcenia do ruchu przy przeglądzie technicznym. Jeśli właściel zgłasza się na akcję serwisową to oznacza to jednocześnie jej akceptację. Natomiast w przypadku tuningu samochodu (modyfikacji oprogramowania silnika - jego mocy) taka sytuacja w domyśle nie występuję. Prawo dopuszcza tuning mocy silnika i wymaga jedynie odzwierciedlenia tego w dowodzie rejestracyjnym. Więc osoby, które przestawiły moc ze 150 KM na 180 KM (w taki czy inny sposób) powinny uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym co całkowicie wiąże ręce serwisowi - nic nie mogą zrobić (co najwyżej ograniczyć prawa gwarancyjne). Taki wpis w dowodzie jest również zabezpieczeniem dla właściciela z punktu widzenia ubezpieczenia auta. tedi_k 25-06-2019, 22:24 ....Więc osoby, które przestawiły moc ze 150 KM na 180 KM (w taki czy inny sposób) powinny uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym co całkowicie wiąże ręce serwisowi ... Tak jest w Niemczech. W Polsce moc nie jest przedmiotem badania technicznego i nie widzę sposobu zgłoszenia zmiany tego parametru. No chyba, ze w oparciu o pisemne oświadczenie... Ostatnio rejestruję trochę aut (pojedyncze sztuki, coby nie budzić demonów, ale jednak więcej niż 3 rocznie...) i wyraźnie widzę, że mogę wpisać dowolną moc jak mi przyjdzie do głowy. Nikt tego nie weryfikuje. kaan1 26-06-2019, 07:01 W Polsce moc nie jest przedmiotem badania technicznego i nie widzę sposobu zgłoszenia zmiany tego parametru. .... Ostatnio rejestruję trochę aut .... i wyraźnie widzę, że mogę wpisać dowolną moc jak mi przyjdzie do głowy. Nikt tego nie weryfikuje. Właśnie o to chodzi. Nie potrzeba żadnego badania, po prostu na właścicielu spoczywa obowiązek zgłoszenia zmian istotnych w dowodzie rejestracyjnym, a takową jest moc - ma swoją rurbryczkę. Jest to o tyle istotne, że jeśli dojdzie do wypadku, a w dowodzie będzie zaniżona moc, to mogą się pojawić problemy z ze strony ubezpieczyciela. Reasumując, nie jest problemem modyfikacja mocy silnka, gdyż właściciel ma do tego prawo,a ASO nie może tego zmienić bez zgody właściciela. Ale ASO/producent może wycofać się z gwarancji (co raczej będzie wątpliwe w tym konkretnym omawainym przypadku przestawienia mapy). Aby w serwisie 'przypadkiem' nie przestawili mapy na niższą, najlepiej to zgłosić zostawiając samochód. Zresztą, na podstawie samego zgłoszenia i tak nie mogą cofnąć gwarancji, gdyż ASO nie ma do tego uprawnień - musieliby sprawę kierować do importera, a ten musiałby chyba wykazać, że takie przestawienie jest istotne - czyli w zasadzie przyznać się, że w aucie o mocy 150 KM są zainstalowane podzespoły o obniżonej wytrzymałości, nie kompatybilne z mocą 180 KM. To może tłumaczyć, jak pisano wyżej, dlaczego opcja 150->180 KM jest uznawana za swego rodzaju "gift" oferowany przez markę. Norb.81 26-06-2019, 08:49 Nie do końca się z tym zgodzę. Co prawda Ford nie podchodzi do mapowania silników w sposób bardzo rygorystyczny jak np. VW a salony i serwisy same w niektórych wypadkach oferują taką usługę. Ale... W zależności od dilera albo usługa jest wykonana od razu albo dopiero po zakończeniu gwarancji ( z tym osobiście się spotkałem) Jeśli mówimy o skasowaniu mapy. Zmiana mapy i jej analiza nie jest czynnością którą ford wykonuje każdorazowo na przeglądach. W zasadzie nie robi tego w ogóle. Sytuacja zmiany mapy ma tylko wtedy miejsce kiedy producent wypuści aktualizację oprogramowania sterownika silnika. W takim wypadku Ford ma obowiązek taką aktualizację przeprowadzić. Powód jest prosty. W takich aktualizacjach przede wszystkim chodzi o wyeliminowanie nieprawidłowego przebiegu pracy silnika w określonej sytuacji która ujawniła się lub została ujawniona przez serwisy a której skutkiem są usterki. Czasami również chodzi o parametry spalania związane z normami, poprawienie tych parametrów by utrzymać określone przepisami normy lub wyeliminować odchylenia ujawnione podczas eksploatacji. Nasz sprzeciw wobec wykonania takiej czynności na pewno będzie kolidował z warunkami gwarancji. Drugą sprawą jest to iż jest zapis w warunkach gwarancji który teraz uproszczę do stwierdzenia że jakakolwiek zmiana parametrów technicznych bez wiedzy producenta jest niedopuszczalna. Sama zmiana oprogramowania nie wyczerpuje tego zapisu ale zmienione parametry mocy, obrotów, momentu obrotowego i składu spalin już tak. Dodatkowo jeszcze jest kwestia homologacji. Zmieniając w/w parametry w teorii czynimy dezaktualizację homologacji. W praktyce nikt do tego nie przywiązuje uwagi. Ale gwarant na pewno zwróci na to uwagę w ewentualnym sporze z klientem. Krótko. Ford w takiej sytuacji ma mnóstwo argumentów by wstrzymać bieg gwarancji częściowo lub całkowicie. A że tego nie robi to tylko z własnej woli. Jednak wydaje mi się że w przypadku drogiej reklamacji, awarii silnika i wejścia w spór jesteśmy na przegranej pozycji. Więc wszystkie tego typu modyfikacje czynimy na własne ryzyko. No chyba że taki mod robi diler. Zgodnie z zapisem iż producent zastrzega sobie prawo do modyfikacji parametrów technicznych. Jak się tu ma homologacja? To już w takiej sytuacji sprawa jednostki realizującej przeglądy takiego pojazdu. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka totek2 26-06-2019, 08:55 W przypadku zmiany 150 na 180 nie ma powodu do sprzeciwiania się aktualizacji softu bo nie cofa to zmiany, więc nie wzbudzamy podejrzeń. Tak czy inaczej zawsze jest to zmiana która mogła by wyjść ale nie wychodzi bo ford ma to gdzieś. Norb.81 26-06-2019, 08:58 W przypadku zmiany 150 na 180 nie ma powodu do sprzeciwiania się aktualizacji softu bo nie cofa to zmiany, więc nie wzbudzamy podejrzeń. Tak czy inaczej zawsze jest to zmiana która mogła by wyjść ale nie wychodzi bo ford ma to gdzieś.Dla tego napisałem "Co prawda Ford nie podchodzi do mapowania silników w sposób bardzo rygorystyczny jak np. VW a salony i serwisy same w niektórych wypadkach oferują taką usługę" Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka totek2 26-06-2019, 08:59 Zgadza się, sam takie usługi wykonuje dla ASO :D hass 26-06-2019, 09:04 A od kiedy to Ford z własnej woli dokonuje aktualizacji sterowników? Darmowa aktualizacja jest wykonywana tylko w przypadku akcji serwisowych. Za wgranie nowszego softu pobierają opłaty i robią to niezbyt chętnie. Ostatnio przy serwisie pytałem i chcieli 450 PLN za wgranie paczki najnowszego softu. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Norb.81 26-06-2019, 09:06 W przypadku zmiany 150 na 180 nie ma powodu do sprzeciwiania się aktualizacji softu bo nie cofa to zmiany, więc nie wzbudzamy podejrzeń. Tak czy inaczej zawsze jest to zmiana która mogła by wyjść ale nie wychodzi bo ford ma to gdzieś.No czy cofa czy nie to już się niech wypowiedzą fachowcy na forum od mapowania. Nie wiem czy w sterowniku można aktualizować tylko część kodu czy trzeba każdorazowo wgrywać go w całości, lub czy też oprogramowanie jest podzielone na jakieś sekcje z osobnym kodem. Nie mam w ty zakresie wiedzy. Jedynie wydaje mi się że jeśli aktualizacja dotyczy np. wtrysków czyli dawki, kąta, czasów podawania paliwa bo związana jest z określoną nieprawidłowością pracy silnika to nie sądzę by taka aktualizacja nie zmieniła nam naszego modu. Myślę że cały kod zostanie wgrany z poprawionymi parametrami. Ale tak jak piszę, to tylko moje przypuszczenie, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka totek2 26-06-2019, 09:11 Aktualizacja cofnie chipa ale nie zmianę na 180. Robię tego trochę :) Norb.81 26-06-2019, 09:16 A od kiedy to Ford z własnej woli dokonuje aktualizacji sterowników? Darmowa aktualizacja jest wykonywana tylko w przypadku akcji serwisowych. Za wgranie nowszego softu pobierają opłaty i robią to niezbyt chętnie. Ostatnio przy serwisie pytałem i chcieli 450 PLN za wgranie paczki najnowszego softu. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu TapatalkaDwa lata temu miałem Mondeo MK4 1.6 EcoBoost i taka aktualizacja została przeprowadzona. Dotyczyła właśnie usterki gromadzenia się nagaru na zaworach. Wykonano ją podczas serwisu gwarancyjnegi. Powodem serwisu było przegrzewanie się silnika i wymiana dodatkowej elektrycznej pompy czynnika chłodniczego. W czynnościach serwisowych miałem wyraźnie napisane iż taka aktualizacja sterownika została wykonana. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Norb.81 26-06-2019, 09:18 Aktualizacja cofnie chipa ale nie zmianę na 180. Robię tego trochę :)Dlatego napisałem iż niech się wypowiedzą jednak fachowcy. [emoji3] Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka kaan1 26-06-2019, 09:24 Zgodnie z zapisem iż producent zastrzega sobie prawo do modyfikacji parametrów technicznych. Jak się tu ma homologacja? To już w takiej sytuacji sprawa jednostki realizującej przeglądy takiego pojazdu. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka W Europie obowiązuje homologacja typu. Modyfikacje indywidualnych egzemplarzy przez właściciela nie podlegają pod homologację. Po sprzedaży auta, homologacja właściciela nie obowiązuje. Dlatego mozna robić tuning silnika i jest to zupełnie legalne. Homologacja dopuszcza do wprowadzenia auta na rynek. Po wprowadzeniu auta na rynek, o tym czy auto może być dopuszczone do ruchu decyduje przegląd rejestracyjny. Dlatego importując Fusiona robi się przegląd rejestracyjny, a nie występuję o homologację. W wielu aspektach Fusion nie spełnia norm europejskich (np. emisji) i nie jest to żaden czynnik dyskwalifikujący - prywatny import i rejestracja są całkowicie legalne. Wymagane sa jedynie te zmiany, które weryfikowane sa podczas przeglądu rejestracyjnego. To, że ASO wprowadza zmiany w aucie właściciela jest bez znaczenia z punktu widzenia homologacji. Straszak, że auto straci homologację bo właściciel wprowadził zmianę jest bez sensu - gdyż po wprowadzeniu na rynek, homologacji stracić już nie można. Co najwyżej nie przejdzie się przeglądu rejestracyjnego. Dlatego po drogach mogą i jeżdżą różnego rodzaju wynalazki i przeróbki typu SAM. Jedyne ryzyko przeróbek (zakładając, że auto przejdzie przegląd techniczny) to utrata praw gwarancyjnych i rękojmi. Ale po okresie gwarancyjnym nie ma to juz znaczenia. Inna sprawa czy ASo będzie się chciało podjąć pewnych modyfikacji, zwłaszca gdyby miały negatywny skutek i ewentualny wpływ na image marki. hass 26-06-2019, 09:32 Dwa lata temu miałem Mondeo MK4 1.6 EcoBoost i taka aktualizacja została przeprowadzona. Dotyczyła właśnie usterki gromadzenia się nagaru na zaworach. Wykonano ją podczas serwisu gwarancyjnegi. Powodem serwisu było przegrzewanie się silnika i wymiana dodatkowej elektrycznej pompy czynnika chłodniczego. W czynnościach serwisowych miałem wyraźnie napisane iż taka aktualizacja sterownika została wykonana. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu TapatalkaNo tak czyli wgrali przy okazji akcji serwisowej. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Norb.81 26-06-2019, 09:33 W Europie obowiązuje homologacja typu. Modyfikacje indywidualnych egzemplarzy przez właściciela nie podlegają pod homologację. Po sprzedaży auta, homologacja właściciela nie obowiązuje.I wszystko jasne. [emoji23] Czyli jak wytnę kątówką pasy bezpieczeństwa to mogę sobie jeździć jako autem nie podlegającemu pod wymóg ich posiadania [emoji16] Albo jak wsadzę sobie silnik pod maskę rodem z dragstera tak że chłopu na przeglądzie rolki do pomiaru skuteczności hamowania wyjmie z łoży i puści przez dach podczas wyjazdu z nich to też klepnie przegląd w dowodzie w którym to będzie 1.1 pojemność skokowa moc 64 Kw [emoji1] Wiem że to skrajności. Ale jestem faktycznie ciekaw czy tak jest z tą homologacją jak piszesz. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka kaan1 26-06-2019, 09:49 Które przepisy mówią, że auto ma być wyposażone w pasy bezpieczeństwa i kiedy sie je stosuje? O ile dobrze pamiętam, prawo o ruchu drogowym wymaga zapięcia pasów (więc jak ich nie będzie podczas kontroli na drodze to dowód rejestracyjny zostanie zatrzymany gdyż kierowca nie będzie mógł dalej jechać). Ale Jak Ci się podoba, to wytnij pasy w Fusionie i możesz do woli jeździć po swoim podwórku dookoła stodoły. Żadne przepisy Ci tego nie zabraniają. A jak będziesz miał zaświadczenie od lekarza o przeciwskazaniu do używania pasów to możesz nawet jeździć po drodze publicznej. Jak sobie zarejestrujesz i opłacisz OC, to po drodze możesz nawet jeździć transporterem opancerzonym - a te pasów bezpieczeństwa raczej nie mają :D Ale nie zapomnij o gaśnicy .... https://www.lublin112.pl/krasnik-uwaga-milosnicy-militariow-transporter-opanerzony-skot-na-sprzedaz/#close_info_content Norb.81 26-06-2019, 10:25 Które przepisy mówią, że auto ma być wyposażone w pasy bezpieczeństwa i kiedy sie je stosuje? O ile dobrze pamiętam, prawo o ruchu drogowym wymaga zapięcia pasów....... Dobra doczytałem teraz co nie co. I Masz bardzo dużo racji. To trochę bardziej z komplikowanie niż nam się wydaje ale masz dużo racji. Homologacja to trochę twór normalizacji pojazdów pod wymagania danego kraju a kwestie przepisów dopuszczających samochody do ruchu nie zawsze są powiązane z normami homologacyjnymi. I tak załóżmy że kupujemy auto z USA. Mimo że nie spełnia ono warunków technicznych dotyczących norm homologacyjnych naszego kraju to dostosowując auto z godnie z wymogami określonymi w przepisach o ruchu drogowym możemy taka powiedzmy homologację uzyskać i dostać przegląd pozytywny. Jeśli mówimy o modyfikacjach to podczas przeglądu muszą zostać przede wszystkim spełnione warunki z zakresu bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Określają to minimalne wymagania odnośnie czystości spalin i parametrów technicznych takich jak hamowanie itp, itd ale nie ma to nic wspólnego z pomiarem odchyleń w specyfikacji technicznej dotyczących danego pojazdu. Określają to przepisy ogólne. Jednak przepisy wprost zabraniają modyfikacji których wynik zmienia takie parametry jak pojemność skokowa czy moc silnika bez ponownego badania technicznego i stosownej zmiany w dowodzie. Jednak w Polsce to jest pomyjanie z niewiadomych względów. Chyba że modyfikacja jest widoczna gołym okiem to raczej diagnosta się do tego przyczepi. Krótko. Według tego co doczytałem to: Przykład: Przepis mówi że światło stop ma być koloru czerwonego o odpowiednio większej intensywności świecenia, określa moc w lumenach itd, itp, Zaś homologacja dopuszczająca dany samochód do ruchu musi spełniać warunek odnośnie świateł stopu określony w przepisach (czyli to co powyżej) oznacza to że producent kiedy zastosuje swoją ledową lampę o fikuśnym kształcie musi ją zbadać czy spełnia ona wymogi przepisów o ruchu drogowym, a następnie otrzymuje homologacje dzięki której może być stosowana w pojezdzie w danym kraju I tu właśnie powstaje spór o to czy samodzielną modyfikacja takiej lampy wyklucza ją z użycia. Regulacje są nie jasne. Bo jeśli zmienimy parametry lampy sami ale nadal ona będzie wyczerpywać przepis dotyczący świateł stopu czyli że musi być koloru czerwonego itp itd to może być taki pojazd dopuszczony do ruchu. Ale jeśli w warunkach homologacyjnych określono że dana lampa działa skutecznie tylko z żarówką a wsadzimy do niej ledy to już nie może zostać dopuszczona do ruchu. To skomplikowane dosyć jeśli chodzi o mody silnika. Przykładem jest problem z przeglądem auta grupy VW które nie poddało się akcji serwisowej wynikającej z afery nam znanej. To obszerne zapisy nie na godzinę czytania. [emoji2] Jeśli chodzi o pasy to jeżeli w auto było wyprodukowane w czasach kiedy to przepisy nie stanowiły o ich bezwzględnym używaniu a sama homologacja pomijała ten wymóg ze względu brak takiego przepisu to takim autem możemy się poruszać bez pasów. Chyba że przepisy wprost stanowią o doposażeniu takiego auta w odpowiednik pasów. Druga sprawa jest taka że nawet jak byś był zwolniony z zapinania pasów to jak bym je wyciął kątówą [emoji23] to diagnosta ma prawo a wręcz obowiązek niedopuścić takiego pojazdu do ruchu. Bez względu czy mamy zwolnienie z ich korzystania czy nie. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka kaan1 26-06-2019, 10:53 Homologacja to takie uproszczenie i ułatwienie dla producenta / importera. Auto otrzymujące świadectwo homologacji jest dopuszczane do ruchu bez dodatkowego przeglądu technicznego po dokonaniu rejestracji w urzędzie. Autko zjeżdża z lawety, przykręca się tablice no i jazda. Dlatego przywożone / importowane auta (nowe) musi spełniać świadectwo homologacji gdyż inaczej zostałoby dopuszczone do ruchu bez badań (dodatkowo dane ze świadectwa służą do wpisu do dowodu rejestracyjnego). Albo importer / salon musiałby każde auto poddawać przeglądowi przed sprzedażą. I tutaj pojawiłby się problem, gdyż do przeglądu auto musi mieć jakieś blachy - więc sprzedawca musiałby je tymczasowo rejestrować. Gdy przywozi się lub wprowadza na rynek pojedyncze sztuki (właczając w to modyfikację) homologowanie więcej by utrudniało niż ułatwiało - dlatego robi się przegląd rejestracyjny. Problem z przeglądem auta VW pojawił się ponieważ producent (na wniosek odpowiednich organów) zlecił akcję naprawczą. W tej sytuacji właściciel albo się dostosuje albo może nie dostanie wpisu do dowodu. Rozwiązaniem problemu, jest modyfikacja oprogramowania, rejestracja, a w następnej kolejności przywrócenie starego oprogramowania, jest to zupełnie legalne. Dlatego robiąc moda ze 150 na 180 KM powinno się teoretycznie zmienić istotny wpis w dowodzie (po przejściu badania technicznego, co nie będzie problemem). Nikt tego nie robi bo, bo tak naprawdę nie ma za to konsekwencji, a za zmianę trzeba zapłacić. Nawet jeśli (co bardzo wątpliwe) ktoś wychwyci to moda to co najwyżej każe zlecić badanie i korektę dowodu rejestracyjnego. Czyli albo wcześniej albo później. Jedyne ryzyko to ewentualnie kwestie ubezpieczenia gdyby coś się stało - ale tutaj również udowodnie więzi przyczynowo-skutkowej jest po stronie ubezpieczyciela. Pozostaje więc kwestia gwarancji (raczej brak uzasadnienia cofnięcia po stronie importera / producenta) Norb.81 26-06-2019, 18:23 To prawda. Żeby można było wychwycić tego typu modyfikację to diagnosta musiałby dysponować odpowiednim sprzętem lub co najmniej hamownią. Ford ma bardzo lekkie podejście do modów bo nie weryfikuje tego nawet przy przeglądach. Bardziej moje obawy budzi wejście w spór z gwarantem w przypadku awarii jakiejś kosztownej silnika która mogła by wskazywać na nadmierne wysilenie jednostki napędowej a w konsekwencji której gwarant odmówiłby pełnego lub częściowego pokrycia kosztów naprawy. Przykład z życia ale akurat z Opla Insigni kolegi. Po modyfikacji postanowił zaszaleć i pękła okładzina czy też chyba tarcza sprzęgła co spowodowało uszkodzenie dwumasy a w konsekwencji też skrzywienie korbowodu na skutek raptownego zejścia z wysokich obrotów. Po ekspertyzie okazało się że auto musiało dysponować bardzo wysokim momentem obrotowym. Szukano przyczyny takiego stanu rzeczy aż doszukano się grzebania w sterowniku czego skutkiem była utratą gwarancji na silnik. Wiem że akurat w modzie forda 150 na 180 to żadna różnica i raczej taka awaria nie może mieć miejsca ale są różne inne sytuacje które powodują wejście w spór z gwarantem, ja bynajmniej już takie miałem. Między innymi z parującymi i pękającymi kloszami świateł ksenonowych, gdzie odmówiono mi wymiany gwarancyjnej uzasadniając że "to norma i para pojawia się okresowo i znika podczas włączenia świateł a pęknięcia nie mają wpływu na strumień świetlny" po mojej batalii przyjęto mnie w końcu na serwis ale po tygodniu uzyskałem informację iż podczas wymiany palników poprzedni właściciel zastosował palniki nie homologowane na UE czego efektem było nadmierne promieniowanie UV i po pękanie warstwy lakieru i plastiku co też skutkowało dostawaniem się wilgici. Musiałem zapłacić za wymianę sam. To tylko przykłady ale pokazują że nie zawsze jest tak kolorowo jak wejdziemy z kimś w spór mimo że wcześniej przymyka na coś oko. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka cattani75 26-06-2019, 20:59 Panowie, mondeo po lifcie ma Stop&Go i ISL - próbował ktoś to odpalić (wgrać softy) w przedlifcie? Norb.81 26-06-2019, 21:05 Oj wiele by dał za to. Pytałem już wcześniej tu na forum i jeśli chodzi o Stop&Go to podobno pompa ABS do wymiany bo nie współpracuje. Fajnie jak by się to komuś udało... Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka leszcz 26-06-2019, 21:10 Pytałem już wcześniej tu na forum i jeśli chodzi o Stop&Go to podobno pompa ABS do wymiany bo nie współpracuje. Fajnie jak by się to komuś udało... jak masz aktywny tempomat to nie trzeba wymieniać pompy Norb.81 26-06-2019, 21:13 jak masz aktywny tempomat to nie trzeba wymieniać pompyKolego mam wszystko na pokładzie, tylko mi nie mów że umiałbyś ogarnąć temat [emoji2] Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka cattani75 26-06-2019, 21:34 leszcz mówisz o Stop&Go czy o ISL czy o jednym i drugim? :-) leszcz 26-06-2019, 21:36 Stop&Go tylko o tym Norb.81 26-06-2019, 21:39 No kurde bajeczka to jak umiał byś ogarnąć S&G to ja już się pisze. Pisz kiedy i gdzie można podjechać Wiem że coś tu w regulaminie się pozmieniało i nie wiem czy można pisać o taki sprawach usługowych... Ale jak coś to jestem zainteresowany i to bardzo Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka a4tech 26-06-2019, 21:45 Szukałem chętnego na testy - kogoś z ACC aby zrobić start & go. Dokładałem u siebie w 2017 Sporcie i działa tak jak powinno lecz pompa HG9C.. leszcz 26-06-2019, 21:45 kurde bajeczka to jak umiał byś ogarnąć S&G w Fusionie poszło :) Matych 26-06-2019, 21:46 Jeśli pompa ma w oznaczeniu B to podobno chodzi u mnie wrzesień 2017 jest takowa. Norb.81 26-06-2019, 21:46 A on się różni od mondka czymś co mogło by akurat w tym temacie nie zagrać? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Norb.81 26-06-2019, 21:48 Jeśli pompa ma w oznaczeniu B to podobno chodzi u mnie wrzesień 2017 jest takowa.Gdzie to oznaczenie sprawdzić, jest jakaś tabliczka w dostępnym miejscu na pompie? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka leszcz 26-06-2019, 21:51 pompa HG9C.. u mnie EG9C.... cattani75 26-06-2019, 21:56 Paweł a4tech, jak tylko będziesz miał czas, to jestem u Ciebie! Od razu z anteną od Sync3. :-) Norb.81 26-06-2019, 22:01 Kurde chciałem teraz sprawdzić oznaczenie ale gdzie ta pompa jest w 2.0 TDCi twin Turbo? [emoji16] Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka leszcz 26-06-2019, 22:10 Kurde chciałem teraz sprawdzić oznaczenie daj VIN jak nie masz Forscana Matych 26-06-2019, 22:32 Kurcze nie jestem pewien czy B czy C może jak Mayak zobaczy to napisze bo żeśmy ostatnio razem to w siedząc w samochodzie słyszeli.Jakby co to jutro sprawdzę. leszcz 26-06-2019, 22:42 Kurcze nie jestem pewien czy B czy C może jak Tu potrzeba tylko VINu i się sprawdzi nic innego nam tu nie potrzeba ;) Norb.81 26-06-2019, 22:53 Tu potrzeba tylko VINu i się sprawdzi nic innego nam tu nie potrzeba ;)Proszę VIN WF0EXXWPCEGY84029 forscana mam ale kabel został w biurze. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka tedi_k 26-06-2019, 22:56 ... WF0EXXWPCEGY84029 ... Pompa ABS EG9C-2C219-BF leszcz 26-06-2019, 22:58 Proszę VIN WF0EXXWPCEGY84029 dzięki . niestety spóźniłem się ...:lol: ale masz taką jak moja była furka :) Norb.81 26-06-2019, 23:03 Czyli można podziałać panowie? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka leszcz 26-06-2019, 23:03 cattani75 Twoja pompa to EG9C-2C219-BF cattani75 27-06-2019, 06:09 Czyli też upgrade możliwy? :-D a4tech 27-06-2019, 11:56 Tego nigdy nie testowałem....brak chętnego :) Norb.81 27-06-2019, 12:36 Czyli reasumując. Jak się ma pompę EG9C-2C219-BF to jest to do wykonania czy nie? Bo trochę sprzeczności jest. a4Tech pisze że mu działa w EG9C a Matych pisze że musi być B w oznaczeniu. Rozumiem że chodzi o pierwszą sekcje kodu gdzie u mnie jest "C" bo w ostatniej sekcji jest "B" Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka swiss_liner 27-06-2019, 12:40 Tego nigdy nie testowałem....brak chętnego :)Chętnie udostępnię do testów [emoji6] >>> WF0DXXWPCHHK51151 Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka cattani75 27-06-2019, 12:57 Ja do Ciebie, Paweł a4tech, chętnie z tym przyjadę na testy. :-) Matych 27-06-2019, 13:40 Czyli reasumując. Jak się ma pompę EG9C-2C219-BF Już wiem chodzi o przedostatnią literę musi być B czyli tak jak u ciebie BF no i w przedlifcie musi być lidar ACS który jest połączony z modułem radaru CANem bo to on odpowiada za stop&go. Norb.81 27-06-2019, 13:45 No ACS też mam, wszystko jest. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka cattani75 27-06-2019, 13:55 Dokładnie jak u mnie. Trzeba działać. A może i ISL się uda postawić? Norb.81 27-06-2019, 13:58 Dokładnie. Ja jestem chętny na taki mod. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Norb.81 27-06-2019, 15:55 Z tym ISL to wydaje misię że ciut inne przyciski tempomatu są. U nas ten przycisk jest zastąpiony trymerem odległości. Tak mi się wydaje Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka cattani75 27-06-2019, 16:24 Nie. Tylko obrazek jest inny. My mamy jakiś tam "Lim" chyba. tedi_k mi kiedyś to ustawił i prawie już było ok - wszystko było w menu (np. ustawienie nadwyżki prędkości nad to, co pokazują znaki), ale szare. :-( Norb.81 27-06-2019, 20:52 No tak tylko czy przycisk LIM nie ma innej rezystancji niż przycisk trymera odległości. Przyciski działają na magistrali CAN? Odczytywanie przez sterownik odbywa się po przez wartość oporu przycisku? Czy jak to działa? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka tedi_k 27-06-2019, 21:25 No tak tylko czy przycisk LIM nie ma innej rezystancji ... Nie ma. Wszystkie S-maxy MK2 z kamerą mają ISL a używają tych samych przycisków tempomatu. Nadzieje na ISL mogą być o tyle płonne, że ISL wg mojej wiedzy "robiony" jest przez PCM, a softy PCM z Mondeo nie mają najpewniej tego zaimplementowanego... Tempomat Stop&Go "robiony" jest przez pompę ABS i występuje normalnie w Mondeo MK5/Fusion poliftowych, więc "dodanie" go jest o tyle łatwiejsze cattani75 27-06-2019, 22:43 Ale ISL w polifcie mondeo też jest, więc...? :-) Norb.81 28-06-2019, 16:21 To jak Panowie, jestem ze Śląska ktoś ogarnie temat ze Stop&Go ? Czy jeszcze za świeży temat. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Vingolf 02-07-2019, 13:26 To jak Panowie, jestem ze Śląska ktoś ogarnie temat ze Stop&Go ? Czy jeszcze za świeży temat. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka W sęsie tempomat z funkcją zatrzymywania się? Taki jest dostępny tylko dla Fusion ze Stanów (restyling chyba od 2017 roku). Dla naszych Mondeo jest taka opcja niedostępna ze względu na różnicę w systamach ABS + jeszcze coś. Natomiast chciał bym się dowiedzieć czy ktoś modyfikuje w Gdańksu/Trójmieście tylne światła, żeby kierunkowskazy tak samo jak z przodu się świecili? https://www.youtube.com/watch?v=yQsLe4GrF_g Matych 02-07-2019, 14:18 W sęsie tempomat z funkcją zatrzymywania się? Taki jest dostępny tylko dla Fusion ze Stanów (restyling chyba od 2017 roku). Dla naszych Mondeo jest taka opcja niedostępna ze względu na różnicę w systamach ABS + jeszcze coś. A skąd to kolega ma takie sprawdzone informacje,bo mi z tego co wiadomo jest od 19 roku dostępny a we wcześniejszych da się dołożyć., Norb.81 02-07-2019, 14:59 Kolega Vingolf nie czytał wątków powyżej i miszung robi [emoji16] Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Vingolf 02-07-2019, 15:05 A skąd to kolega ma takie sprawdzone informacje,bo mi z tego co wiadomo jest od 19 roku dostępny a we wcześniejszych da się dołożyć., Chyba mówimy o odnowionym Mondeo. Jeżeli da się uruchomić stop&go w modelach 14-19 roku, bardzo bym prosił o instrukcje. a4tech 08-07-2019, 20:53 Niestety, pompy EG, EJ, GG nie radzą sobie z Start&Go. Wymiana na HG9C-2C219-MG lub KG9C-2C219-DD mm32 08-07-2019, 21:19 Niestety, pompy EG, EJ, GG nie radzą sobie z Start&Go. w Fusionie poszło u mnie EG9C.... To jak to jest właściwie ? a4tech 08-07-2019, 21:24 Jest tak jak napisałem. Przetestowane i sprawdzone. Sam u siebie zmieniałem pompę aby to dołożyć. mayak 08-07-2019, 21:57 KG... to już chyba poliftowa? a4tech 08-07-2019, 22:13 Tak. Bardziej mnie ciekawi dlaczego przy tym samym HW w Mondeo nie ma ACC z utrzymaniem pasa ruchu jak w EDGU... przecież to tylko guziki i SASM w tym przypadku... Norb.81 15-07-2019, 12:22 Czyli reasumując bez wymiany pompy ABS w moim przypadku Stop&Go nie zadziała. Panowie a powiedzcie mi jak wygląda jakość dźwięku radia w nowym Apim z oprogramowaniem 3.3? Czy dalej jest takie dziadostwo jak w starym Apim z softem 3.0 Czy można wymienić stare Apim z 3.0 na z 3.3 bez innych modyfikacji i dokładek. (Mam z DSP) Czy wszystkie funkcje z Apim 3.3 będą działać? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka tedi_k 15-07-2019, 13:54 ... Panowie a powiedzcie mi jak wygląda jakość dźwięku radia w nowym Apim z oprogramowaniem 3.3?... APIM do radia ma dokładnie nic. Są obok siebie. W związku z tym wymiana APIM jest dokładnie obojętna dla jakości dźwięku. Za to sytuacja odwrotna - wymiana radia przy pozostawieniu APIM może ewentualnie coś zmienić...:wink: Norb.81 15-07-2019, 14:08 O a ja myślałem że moduł radia jest wbudowany w Apim [emoji1] To ok. W takim razie czy zmieniło się samo radio w modelach na 2019 i jak z jakością dźwięku radia. Ma ktoś jakieś info? Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka corneliusab 15-07-2019, 14:25 Jakosc dzwieku mozna zmienic ucds-em, bodajze w ACM, ktory block to nie pamietam, w kazdym razie na liscie trzeba szukac EQ Selection, fabrycznie ustawiine jest na 5 Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk Norb.81 15-07-2019, 15:28 Jakosc dzwieku mozna zmienic ucds-em, bodajze w ACM, ktory block to nie pamietam, w kazdym razie na liscie trzeba szukac EQ Selection, fabrycznie ustawiine jest na 5 Gesendet von meinem SM-G950F mit TapatalkAa to już robiłem. Forscanem. Siedziałem pół dnia. Jest 7 nastawów. Mam gdzieś blok zapisany. Ale to masakra. Przy każdej zmianie equalizera i zapisaniu konfiguracji cały tuner się kasował i wszystkie zapisane stacje. A różnicy albo nie ma albo jest nieznaczna (biorę pod uwagę efekt placebo [emoji1]) chyba że w tabeli bloków która mam w excelu jest błąd. Chodź nie sądzę. Mam ustawione na #7 ale Bóg raczy wiedzieć czy to się zapisało i czy jest jakiś efekt. Blok niby zapisany jest Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka corneliusab 15-07-2019, 15:32 Forscanem nie robilem takze nie moge powiedziec jak to wyglada. W ucds jest od 1 do bodajze 12 EQ,w mk5 wyatarczylo podniesc na 7 lub 9 i gralo inaczej. Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk Norb.81 15-07-2019, 15:36 To może faktycznie udać się do kogoś z UCDSem Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka kivlov 15-07-2019, 23:03 Trochę sie pogubiłem - Czyli jednak dźwięk FM można poprawić wyborem innej opcji w oprogramowaniu? Czy chodziło o coś innego? Bo FM gra tragicznie, a USB czy BT gra ok. mm32 15-07-2019, 23:06 Poprawiasz dźwięk ze wszystkich żródel, nie tylko FM. Matych 15-07-2019, 23:31 Naprawdę taka różnica jest na lepsze z tym dzwiękiem Marciny ? tedi_k 16-07-2019, 00:01 Naprawdę taka różnica jest na lepsze z tym ... "7" gra słyszalnie lepiej od "0" czy "2" jak są konfigurowane radia fabrycznie. Jest to odpowiednik mniej więcej nastaw "pop" dla Sync2. Po prostu słychac różnicę. B&O z radia Sony nie robi, ale zawsze coś daje... mm32 16-07-2019, 02:54 ale zawsze coś daje... Warto spróbować ;) hass 16-07-2019, 07:31 Warto spróbować ;)Czy ta sama zmiana ma zastosowanie w przypadku Sync 3 i systemu audio bez premium? Obecne nastawy eq według UCDS to 0 a jest opcja zmiany wartości od 0 do 7. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka mayak 16-07-2019, 07:34 Czy ta sama zmiana ma zastosowanie w przypadku Sync 3 i systemu audio bez premium? tak, w zwykłym sync3 wyraźnie słychać różnicę po zmianie ustawienia hass 16-07-2019, 07:40 tak, w zwykłym sync3 wyraźnie słychać różnicę po zmianie ustawieniaDzięki za informację. Która wartość w tym przypadku jest najlepsza? Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka mayak 16-07-2019, 07:55 mi pasuje 7 kivlov 16-07-2019, 08:21 Dziękuję za informację. totek2 16-07-2019, 08:32 tak, w zwykłym sync3 wyraźnie słychać różnicę po zmianie ustawieniaWersja sync nie ma znaczenia, bardziej chodzi zwykle radio czyli ACM. hass 16-07-2019, 08:39 Wersja sync nie ma znaczenia, bardziej chodzi zwykle radio czyli ACM.Zgadza się. Zmiany są dokonywane w module ACM. mi pasuje 7 Dzięki za info. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Matych 16-07-2019, 08:47 Marcin jadę do ciebie w takim razie:DJako były pseudo audiofil powiem wam prawdę po powrocie leszcz 16-07-2019, 09:48 Jako były pseudo audiofil powiem wam prawdę po powrocie robiliśmy badania specjalnymi mikrofonami i przejechaliśmy wszystkie ustawienia . Jeden z kolegów opisywał ten eksperyment na forum :one: wyszło jak wyszło ;) zostawiliśmy "7" kaczor99 16-07-2019, 10:43 Jak już jesteśmy przy jakości dźwięku , wymieniał ktoś głośniki wysokotonowe na coś innego, moim zdaniem dól i środek jest OK ,ale brak wysokich. Radio to Sony. mayak 16-07-2019, 11:32 Marcin jadę do ciebie w takim razie:DJako były pseudo audiofil powiem wam prawdę po powrocie wydaje mi się, że przy okazji zmiany mocy (albo kodowania ACSa), ale dla pewności mogę sprawdzić jeśli będziesz w okolicy :) Bump: Jeden z kolegów opisywał ten eksperyment na forum podrzucisz link pls? Matych 16-07-2019, 11:42 wydaje mi się, że przy okazji zmiany mocy (albo kodowania ACSa) Znaczy twierdzisz że już to może,zrobiłeś? totek2 16-07-2019, 12:21 Widzę że moderator usunął trochę za dużo z wczorajszej dyskusji. Tak dla przypomnienia, wersja softu w zegary KS7T i LS7T, czyli softy na 2019 i 2020 pozbawia opcji wyboru trybów zawieszenia, pojawia się nowa ikona związana z utrzymaniem środka pasa. Jak pisał tedi_k, utrzymanie środka pasa nie bedzie działać bo nowe IPMA ma nie tylko inny soft ale i hardware. leszcz 16-07-2019, 14:24 podrzucisz link pls? trzeba odszukać to było gdzieś w temacie o głośnikach. No ok ... poszukałem jak się "leniuchowi" ;) nie chce szukać TU (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247378&page=17) od 163 piotrek2108 16-07-2019, 14:51 Usunąć niepotrzebnego SIRIUSA z sync2(nie dla sony) APIM 7D0-01-01 JEST 2xxx-xxx-xxxx zmień 2 na 0 i zapisz nowy wpis Norb.81 16-07-2019, 19:19 "7" gra słyszalnie lepiej od "0" czy "2" jak są konfigurowane radia fabrycznie. Jest to odpowiednik mniej więcej nastaw "pop" dla Sync2. Po prostu słychac różnicę. B&O z radia Sony nie robi, ale zawsze coś daje... Można jutro podskoczyć na zmianę tego EQ? bo akurat mam spotkanie w twoim rojenie. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka tedi_k 16-07-2019, 20:36 Można jutro podskoczyć... Można zadzwonić i zapytać. Nie gwarantuję "podskoczenia", bo mam dużo tematów do ogarnięcia do godz. 14... leszcz 16-07-2019, 20:56 generalnie to pierwszy raz uczestniczyłem w powiedzmy "pro" pomiarach jakości dźwięku w MK5 :D . Kolega był mega pro przygotowany sprzętowo :one: a także teoretyczno-praktycznie :) . Z wielkim skupieniem porównywał wykresy itd . Super sprawa ,że zostało to udokumentowane i przetestowane jak należy :one: Matych 16-07-2019, 21:09 Tylko nie wiem czy Marcin juz mi to zrobił,bo zapomniałem o tym temacie.A prawdę mówiąc nastawiłem się na poprawę której może nie być.Jeśli już jest to jednak nasze premium Sony to delikatnie mówiąc słabizna,na tle konkurencji. tedi_k 16-07-2019, 21:26 ... nasze premium Sony... Powtórzę po raz n-ty... To audio z Sony ma tyle wspólnego, że Ford płaci Sony "działkę" za prawo nanoszenia sitodrukiem tej nazwy na panelu klawiszy... Kiedyś pokazywałem na zdjęciach wnętrze ACM "Sony" - tamten akurat był produkcji JVC bodajże... foni 16-07-2019, 21:28 Odnośnie audio w mk5 jest dedykowany wątek. Szału nikomu nie udało się osiągnąć (bez głębszej rzeźby) A różnicy albo nie ma albo jest nieznaczna Potwierdzam. Coś jak założenie alu felg (bez zmiany opon) "powoduje", że auto lepiej się prowadzi. leszcz 16-07-2019, 21:31 Odnośnie audio w mk5 jest dedykowany wątek. owszem założony przez Ciebie i tam był link do tego odpowiedni powyżej :) i SONY jest ten nadrukowane na głośnikach i kilku innych elementach Matych 16-07-2019, 21:48 Zdaję sobie sprawę Panowie ,słuchając wielu audio w innych samochodach.Nawet B&O oraz inni krezusi od ładnej płytki z logo w wielu samochodach dziś graja jak kupa-to przypadłość czasów-słucha się wzrokiem patrząc na brand.:D mayak 16-07-2019, 22:07 poszukałem jak się "leniuchowi" nie chce szukać trafisz w sedno, thx Bump: A prawdę mówiąc nastawiłem się na poprawę której może nie być znasz adres... Bump: Nawet B&O oraz inni krezusi od ładnej płytki z logo w wielu samochodach dziś graja jak kupa tu mnie zasmuciłeś - miałem pomysł na przeszczep systemu B&O z Egde FL jeśli 'przypadkiem' wszedłbym w posiadanie auta na tej platformie sprzętowej ;) Matych 16-07-2019, 23:03 Nie no ,nie wiem jak gra to w Edge ale słyszałem już, systemy szumnych marek premium audio od których grały lepiej systemy wydawać by się mogło klasy taniej w markach aut o wiele tańszych.Wiele Bose np jest przereklamowanych ,to tak jak napisał Tadeusz chyba ktoś komuś czasem płaci za znaczek. tedi_k 17-07-2019, 17:58 ....miałem pomysł na przeszczep systemu B&O z Egde FL jeśli 'przypadkiem' ... To, że jesteś audiofilem jakoś mi umknęło... :surprise: Co do grania w Edge - mój standardowy ACM "Sony EU" (z DAB i TMC - EM2T-19C107-HL, ze wzmacniaczem USA DS7T-18B849-AZ i subem) gra wg mnie na swoich 12 głośnikach bardzo przyzwoicie... Nie jestem audiofilem i nie będę wypowiadał się o "szczegółowości sceny", ale jak dla mnie słucha się tego bez dyskomfortu... leszcz 17-07-2019, 18:39 w Edge - mój standardowy ACM "Sony EU" (z DAB i TMC - EM2T-19C107-HL, ze wzmacniaczem USA DS7T-18B849-AZ i subem) gra wg mnie na swoich 12 głośnikach bardzo przyzwoicie... Nie jestem audiofilem i nie będę wypowiadał się o "szczegółowości sceny", ale jak dla mnie słucha się tego bez dyskomfortu... zaś w moim Fusionie przy swoich 12 głośnikach i reszcie gra ...... fatalnie w stosunku do tego co powinno się grać. Dlatego też będzie przeszczep innych głośników ale tu moje centrum HIFI powiedziało i tak nie będzie szału ... wymień radio :D ale tu rodzi się kolejny problem bo nie ma zamienników AUDIO ... totalne ZERO . tedi_k 17-07-2019, 20:34 ...problem bo nie ma zamienników AUDIO ... totalne ZERO . Tu jest o tym, co to jest to "niebieskie USB"... https://www.analog.com/en/landing-pages/001/a2b.html# Bardzo ciekawe rozwiązanie, istotnie zmniejszające ilość kabli w aucie... Niestety Europa jak na razie nie dostrzegła istnienia A2B... Co do "totalne ZERO zamienników" - tu https://navtv.com/products/NTV-KIT889/zen-a2b-dsp12a-a2b.html jest konwerter fordowskiego A2B, pozwalający na eliminację firmowego DSP i zastąpienie go dowolnym aftermarketowym wzmacniaczem - z zachowaniem pełnej funkcjonalności fabrycznego sterowania (głośność, balans, fader, korektor graficzny, BT audio). leszcz 17-07-2019, 20:42 na naszym rynku totalne zero i nic nie proponują . Szukali i zrezygnowali . Problemem jest u nas RADIO/ACM :( g.. straszne tedi_k 17-07-2019, 20:45 ...Problemem jest u nas RADIO/ACM :( g.. straszne Muszę posłuchać dokładniej w moim Fusionie Energi Platinium MY18... Moim zdaniem z tym ANC dla elektryków zachowuje się to zupełnie przyzwoicie... Mój ACM z "niebieskim USB" - HS7T-19C107-XD Warto pisać, co kto ma, bo będzie łatwiej coś ewentualnie podmieniać... Matych 18-07-2019, 15:51 Patrzcie Pany co znalazłem-uśmiałem się nieco.Chodz jakieś wielkiej tragedii nie ma.:D https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/sony-w-fordzie-mondeo-vignale-sprawdzamy-system-premium/vegv2yp cattani75 18-07-2019, 18:35 Artykuł z 2015... Norb.81 18-07-2019, 19:40 Ja myślę że jeśli nawet ten artykuł był by z 1999 to mimo wszystko Ci "Połączeni Inżynierowie" dwóch "połączonych firm" zapewne pracowali wcześniej w firmie LG w dziale pralek automatycznych. A Sony postanowiło postawić na emigrantów z Alaski któży wcześniej zajmowali się wyciszaniem pił łańcuchowych. Swoją drogą.... Brawo dla tego dziennikarza w dziale "Jest po Amerykańsku" wykazał się niesamowitą dyplomacją. (Albo mu zapłacili horrendalne pieniądze za ten artykuł ) bo że ma sporą wadę słuchu to pod uwagę nie biorę.... Dobre [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Tetryk 19-07-2019, 10:51 Patrzcie Pany co znalazłem-uśmiałem się nieco.Chodz jakieś wielkiej tragedii nie ma.:D https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/sony-w-fordzie-mondeo-vignale-sprawdzamy-system-premium/vegv2yp Teoretycznie zajefajnie. Tylko, że stare JBL w Peugeotach sprzed 10 lat i BMW DSP z 1995 roku bije na głowę to premium coś :) W dodatku program synca pisał jełop. Po każdym włączeniu auta (słucham tylko via USB albo CD albo z telefonu) ustawia się na jakieś radio. Zanim zdążę przeklikać z powrotem na CD to z 10 sekund słucham wydzielin albo charczenia. Niech ich szlag. Matych 19-07-2019, 10:59 Po każdym włączeniu auta (słucham tylko via USB albo CD albo z telefonu) ustawia się na jakieś radio. Zanim zdążę przeklikać z powrotem na CD to z 10 sekund słucham wydzielin albo charczenia. Niech ich szlag. To coś jest z tym twoim sync nie tak bo, u mnie tak nie ma. Fiesta Mk8 ST Line 19-07-2019, 11:03 CD nie używałem ale używam USB, radio i via AA Spotify. Zawsze po wejściu do auta działa to źródło które zostało wyłączone przy wysiadaniu. A jak się w trakcie połączę kablem z telefonem, to Spotify jest w gotowości na kawałku który wcześniej słuchałem. No chyba że przy wysiadaniu miałem podłączone Spotify po AA, a po wejściu nie wpiąłem się kablem w telefon (mam ładowanie bezprzewodowe) to faktycznie gra radio, ale na stacji którą ostatnio słuchałem. kaczor99 22-07-2019, 18:44 Jest możliwość sprawdzenia czy auto posiada najnowszy soft w PCM mając te dane : PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Nr części: FS7A-12A650-CSE (latest known: HS7A-12A650-CAD) Strategia: FS7A-14C204-CSM Hardware type: DS71-12B684-UC Mondeo 2015 / 180KM leszcz 22-07-2019, 19:19 FS7A-14C204-CSM no ostatni jaki wyszedł . Ale przechodzi z tego wynika (latest known: HS7A-12A650-CAD) po akcji serwisowej na HS7A-14C204-CAC lub xxxx-xxxxx-CAD Norb.81 23-07-2019, 06:57 Panowie takie szybkie pytanie, czy wiecie może jak się zdejmuje obudowę lusterka wstecznego i kamerek? Dostał mi się tam paproch i ma on wpływ na asystenta świateł. Chciałbym go wydmuchać. Oczywiście duża obudowa ze wszystkimi systemami. Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Matych 23-07-2019, 07:29 Duża obudowa ma na rogach 4 spinki trzeba podważyć i ciagnąć małą część ściskasz po bokach i cofasz wyczepi się od dużej.Paproch nie ma raczej wpływu na działanie kamery musiałby zakrywać znaczną część soczewki kamery. Norb.81 23-07-2019, 07:33 No jest wielkości kulki że styropianu. Nie wiem jak się dostał. od nowości był ale z boczku a teraz lata po całości powiszchni Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka Matych 23-07-2019, 07:35 Zawsze kolego pamiętaj -dobra metodą jest obejrzenie części na Allegro lub Olx Norb.81 24-07-2019, 21:36 Udało się. Ale przy okazji wyczyściłem szybę w polu kamery 90% alkoholem. Wiecie ile syfu było! Lignina była brązowa. Teraz elegancko czyta linie nawet pod słońce ostre. Wcześniej góbił pasy często a szczególnie pod słońce. Teraz działa asystent pasa ruchu bez zastrzeżeń. Polecam wyczyścić Alkoholem szybkę i oczko kamerki, jak po czasie dużo jest syfu to różnica jest zauważalna. Jest dużo szpar i z nadmuchu wali dużo drobnego syfu. Dzięki za pomoc! Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka sabaciontko 30-07-2019, 17:32 Koledzy. Miałem robioną przekładkę Sync 1 na Sync 3 - pacjent Mondeo MK5 (2015) . Wszystko pięknie śmiga oprócz modemu GPS ( chińczyk). Zakupiłem oryginalny modem GPS oraz kabel Forda i mam w związku z tym pytanie. Czy montaż modemu pod słupkiem kierowcy jest bardzo skomplikowany ? Jakie elementy trzeba demontować aby w miarę bez większego problemy go zamontować . Zdobyłem rysunek na którym jest to pokazane , ale jest on dosyć enigmatyczny. Czy modem jest wsuwany, dokręcany na jakieś śruby ? https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1835&pictureid=9378 https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1835&pictureid=9377 Montaż modemu przebiegł bezproblemowo. Po zdemontowaniu słupka kierowcy ( 5 minut roboty) ukazuje się miejsce na umieszczenie modemu. Po podłączeniu , nie ukazał się już ani razu błąd nawigacji. leszcz 30-07-2019, 17:44 Wszystko pięknie śmiga sterowanie temperaturą też ? sabaciontko 30-07-2019, 17:53 Klima chodzi bezbłędnie. Panel Sony. cattani75 30-07-2019, 18:28 Koledzy. Miałem robioną przekładkę Sync 1 na Sync 3 - pacjent Mondeo MK5 (2015) . Wszystko pięknie śmiga oprócz modemu GPS ( chińczyk). Zakupiłem oryginalny modem GPS oraz kabel Forda i mam w związku z tym pytanie. Czy montaż modemu pod słupkiem kierowcy jest bardzo skomplikowany ? Jakie elementy trzeba demontować aby w miarę bez większego problemy go zamontować . Zdobyłem rysunek na którym jest to pokazane , ale jest on dosyć enigmatyczny. Czy modem jest wsuwany, dokręcany na jakieś śruby ? https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1835&pictureid=9378 https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1835&pictureid=9377 Ostatnio z a4tech zrezygnowaliśmy z fabrycznego montażu. Trzeba zdemontować słupek, a podobno założenie go z powrotem to masakra. Sygnał i tak jest lepszy na fabrycznej antenie i kablu niż na innych, co nie do końca rozwiązało mój problem wiszącego S3 po wyjeździe z głębokiego garażu podziemnego. Ale przynajmniej a4tech nauczył mnie resetować S3, co rozwiązuje pośrednio problem. :-D leszcz 30-07-2019, 18:40 Klima chodzi bezbłędnie a masz klimę dwu strefową ? Matych 30-07-2019, 18:42 Ostatnio z @a4tech zrezygnowaliśmy z fabrycznego montażu. Trzeba zdemontować słupek, a podobno założenie go z powrotem to masakra. jest bardzo proste tylko jest na to myk-podeślę ci potem film sabaciontko 30-07-2019, 18:50 Dziękuję bardzo. Czekam niecierpliwie na link z filmikiem. Bump: a masz klimę dwu strefową ? Tak . Posiadam dwustrefową klimę. leszcz 30-07-2019, 19:00 https://www.youtube.com/watch?v=wT72z-s0eOU tu widać co i jak sabaciontko 30-07-2019, 19:16 Fajnie . Tylko tu jest pokazany demontaż schowka pasażera i słupka z prawej strony. Wiem że zasada demontażu słupka jest identyczna, ale chodziło mi o sam montaż modemu. radex1978 30-07-2019, 22:12 Witajcie, czy komuś się udało dołożyć i skonfigurować do Fusiona z USA podgrzewaną przednią szybę albo widzi szansę, aby to działało? Mam do wymiany szybę czołową, więc niewielkim dodatkowym kosztem mogę kupić szybę podgrzewaną zamiast zwykłej. Pytanie czy da radę to odpowiednio skonfigurować? Fusion 2017 Platinum, Sync 3, zegary z 2 wyświetlaczami tedi_k 30-07-2019, 22:20 ....czy komuś się udało dołożyć i skonfigurować do Fusiona z USA podgrzewaną przednią szybę ...Sync 3, zegary z 2 wyświetlaczami Do uruchomienia przedniej szyby grzanej ani zegary ani Sync3 nie mają dokładnie NIC. Jedyny istotny jest FCIM - czyli panel klawiszy radia/klimatyzacji. Moim zdaniem trzeba go wymienić na EU, bo liczenie na to, że amerykański ma wlutowane elementy wykonawcze załączające przekaźniki przedniej szyby jest mało racjonalne... Samo sterowanie szybą można zrobić na osobnych przekaźnikach, bez wymiany skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Sam tak zrobiłem w moim Edge z USA. Matych 30-07-2019, 22:42 tu widać co i jak OOOO właśnie Tomek mnie ubiegł-ten film:D radex1978 30-07-2019, 23:23 Dzięki tedi za odpowiedź. Odezwę się do Ciebie, jak samochód przyjdzie i z grubsza go ogarnę. A masz możliwość sprawdzenia jakie powinno być oznaczenie modułu FCIM tego europejskiego? VIN auta: 3FA6P0D96HR225698 Obawiam się czy wersja europejska będzie obsługiwała chłodzenie siedzeń, chyba, że z touchscreenu... tedi_k 30-07-2019, 23:39 ...Obawiam się czy wersja europejska będzie obsługiwała chłodzenie siedzeń, chyba, że z touchscreenu... W aucie jest przecież Sync3, więc inny panel klawiszy nie wchodzi w rachubę... Jeśli są chłodzone siedzenia, to po prostu musi być z takimi guzikami. Czy ma napis Sony czy nie - to tylko kwestia gustu. Funkcjonalnie bez znaczenia. Przykład - https://allegro.pl/oferta/panel-sterowania-ford-mondeo-mk5-8297101928 Tanio nie jest, ale można sobie poszukać okazji... leszcz 31-07-2019, 09:01 wersja europejska będzie obsługiwała chłodzenie siedzeń, chyba, że z touchscreenu... https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0977aa88b605.jpg (https://naforum.zapodaj.net/0977aa88b605.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/bc6198578383.jpg (https://naforum.zapodaj.net/bc6198578383.jpg.html) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5365e7cc99f8.jpg (https://naforum.zapodaj.net/5365e7cc99f8.jpg.html) Taki panel taniej niż na allegro . Mogę go wstawić do marketu jak chcesz :diabel2: mm32 31-07-2019, 09:39 Tych paneli jest trochę na allegro tylko trzeba umieć je wyszukać ;) Jeden z tańszych, ale nie najtańszy : https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-13-panel-radia-hs7t-18e245-bd-7936257592 leszcz 31-07-2019, 09:42 radex1978 ;) wstawić w market jak coś ? mayak 31-07-2019, 09:43 chłodzenie foteli można zakodować tylko na ekranie, pozostawiając panel z klawiszami tylko grzania leszcz 31-07-2019, 10:35 można zakodować tylko na ekranie, pozostawiając panel z klawiszami tylko grzania tak ale z panelem wygląda to już o wiele lepiej ;) radex1978 31-07-2019, 11:26 radex1978 ;) wstawić w market jak coś ? Na razie nie - niech samochód dopłynie, ogarnę go blacharsko, wstawiam szybę grzaną, a później będziemy kombinować... Chciałbym się jeszcze dopytać - czy Fusiony z USA miewają system rozpoznawania znaków? Bo nie mogę znaleźć w specyfikacji, VIN 3FA6P0D96HR225698. Ewentualnie co by trzeba było dokupić, aby działało rozpoznawanie znaków? Na pewno samochód jest wyposażony w utrzymywanie pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system zapobiegania kolizjom, czujniki przód i tył z asystentem parkowania. KretusRex 06-08-2019, 05:45 z użytecznych, prostych rzeczy to w tym mondeo można uruchomić jeszcze kilka ukrytych funkcji: automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu, wyświetlanie ciśnienia w oponach, cyfrowej prędkości, historii spalania. Można także odblokować fabryczną nawigację. 1. chciałbym dołożyć tempomat do mojego, ale coś krucho z tymi przyciskami chyba jest, chociaż nie poddaję się. Można jakoś w najbliżyszych dniach (przed 15 sierpnia) łapać w celu aktywacji? 2. jakie można proste rzeczy odpalić w WFR0FXXWPCFFC64399 ? mayak 06-08-2019, 08:06 ad.1 tak, przyciski można w każdym aso zamówić i w przeciągu 2-3 dni powinni mieć, czasami można dostać od ręki (kwestia podzwonienia) ad.2 tak jak w zacytowanym poście (minus nawigacja) ssebaa25 11-08-2019, 21:32 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW Podpinam się jak to dokładnie wychodzi kosztowo w przypadku ogarnięcia ledow z dodświetleniem zakretow (żeby działały tak jak w mondeo), rozpoznawaniem znaków (licznik jest wtedy tez do wymiany?) itd. :) Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka tedi_k 11-08-2019, 21:37 ... Ewentualnie co by trzeba było dokupić, aby działało rozpoznawanie znaków? .... Wymienić licznik na EU (szczęścia trochę trzeba mieć, by 'GAS-AUTOMAT' upolować...) oraz przeprogramować kamerę na szybie softem EU. Pozostałe rzeczy (LA, ACC, pre-collision assist) na przeprogramowanej kamerze nadal będą działać. ssebaa25 - skonfigurowanie doświetlania zakrętów na przednich halogenach do zrobienia 'przy okazji' jak takie grubsze rzeczy jak TSR się robi... leszcz 11-08-2019, 21:41 radex1978 licznik z EU kupuj śmiało od benzyny manual .Zrobi się z tego "pełnoprawnego" automata ;) tedi_k 11-08-2019, 22:00 ...Zrobi się z tego "pełnoprawnego" automata ;) Jasne, że "się zrobi"...8) Jeno "nie za darmo" i cena wyjdzie zapewne podobna jak za GAS-AUTOMAT... Generalnie handlarze się zorientowali, ze liczniki do benzyn (oczywiście conversy a nie middle-range...) są wykupywane do przeróbki USA i cenią je teraz jakby ze złota były... Na alle leży jeden manual za ok. 1.200zł i 1 automat za ok.1.500zł... leszcz 11-08-2019, 22:03 Jeno "nie za darmo" po 100 robią ;) zero problemu tedi_k 11-08-2019, 22:08 ... zero problemu eeprom jest "malutki", a wsad z GAS-AUTOMAT to dokładnie "zero problemu" (no może nie dla wszystkich, bo były już tu wątki "proszące"...). Dość często po wymianie zawartości eepromu trzeba (ponownie) aktualizować licznik i zawsze ustawić poprawny przebieg - więc jak ktoś to wszystko robi za 100 - jego problem.:568: Można wrzucić bardziej szczegółowe info - :one: Kogo ja polecam - podawałem parę razy. leszcz 11-08-2019, 22:27 no malutki 4kb tedi_k 11-08-2019, 23:00 ... 4kb W UCDS jest nawet opcja jego dumpa i zapisu... Aż dziwne, że nie ma tu jeszcze tematów "pomóżcie, próbowałem eeprom zapisać..."8) Generalnie po takim "eksperymencie" licznik zwykle nie wstaje...:568: Ostrzegam!:D leszcz 12-08-2019, 09:27 licznik zwykle nie wstaje... no to ktoś musi mieć pecha lub nie takie wsady :D . W sumie jego problem . Ale jak ktoś zepsuł to drugi naprawi ;) tedi_k 12-08-2019, 14:18 no to ktoś musi mieć pecha lub nie takie wsady :D . ... Jeszcze raz napiszę - CHODZI O PROCEDURĘ ODCZYTU/ZAPISU EEPROM W UCDS. Można sobie samemu sczytać a potem zapisać ten sam wsad eeprom (swój). No i potem (jeśli w ogóle wstanie...) zobaczyć co widać na przebiegu....:568: Programatorem podnosi się to bez problemu, więc kto chce niech próbuje.:one: leszcz 12-08-2019, 14:46 doprawdy cuda na tym śląsku się zdarzają ..... Ja rozumiem ,że może się zdarzyć problem "err-km" . Jeśli się tak zdarzy (oby nie ) to trzeba reanimować zegary na stole apx 20-08-2019, 09:10 Witam sorry nie chce sie przebijac przez 400 stron ale mam zapytanie do przerobki z normalnych na full led w Galaxy 1. czy da rade i czy maja pozniej pelna funkcjonalnosc ? 2. czy nie bedzie problemow na przegladach 3. jakie sa ceny za usluge i gdzie kupic lampy jak cos Matych 20-08-2019, 09:47 sorry nie chce sie przebijac przez 400 stron ale mam zapytanie do przerobki z normalnych na full led w Galaxy Po pierwsze-to wątek o mondeo,wszystko się da to tylko kwestia czasu,ochoty i części pieniędzy. Po drugie-jest opcja szukaj,gdzie jest dużo wątków o zamianie rodzajów lamp.Może nie będziesz musiał czytać 430 stron. Po trzecie-lampy kupujemy no właśnie gdzie?Jak myślisz? Jest ASO,są sklepy, portale aukcyjne? lukasz_k 20-08-2019, 17:32 Przeszukałem wątek ale nie znalazłem takiej dyskusji (może słabo szukałem). Mam w Mondeo zwykłe lampy, i zwykły włącznik do świateł. W pozycji "o" na włączniku świecą się zarówki od strony grilla (dzienne?), w środkowej pozycji o ile mnie pamięć nie myli, chyba nic się nie świeci, a w pozycji świateł mijania to wiadomo :-) Pytanie jest takie, czy da się w miarę jakoś łatwo przerobić instalację tak, żeby światła mijania włączały się automatycznie na podstawie czujnika zmierzchu (pewnie trzeba będzie takowy dołożyć)? Osobom mającym rozeznanie w temacie chętnie podam VIN na priv. MARO75MK2 21-08-2019, 14:18 a czy można zrobić ten wątek jakoś tak żeby wyizolować to co dotyczy tematu - czyli co można a czego się nie da bez zbędnych komentarzy i przypiąć go "na górze" ? takie podsumowanie mam na myśli. sabaciontko 22-08-2019, 10:46 Który przełącznik świateł jest właściwy przy wymianie - soczewkowe na FD LED ? Ten https://allegro.pl/oferta/przelacznik-swiatel-ford-mondeo-mk5-8341198964 czy ten ? https://allegro.pl/oferta/oe-ford-przelacznik-wlacznik-swiatel-mondeo-v-mk5-8391807657 Matych 22-08-2019, 11:22 Drugi. sabaciontko 22-08-2019, 11:46 Dzięki mm32 22-08-2019, 12:01 Jak się nie dostawia hcm'a i czujników na wahaczach to po co zmieniać włącznik. Matych 22-08-2019, 12:10 No myslałem że kolega chce pełnego moda.Poza tym lepiej to wygląda nawet jeśli nie, z poziomu wnętrza. kurcik 22-08-2019, 19:23 Koledzy, co potrzeba zeby do titaniuma dolozyc alarm fabryczny? leszcz 22-08-2019, 19:53 co potrzeba zeby do titaniuma dolozyc alarm fabryczny? alarm podstawowy obwodowy można aktywowac .. nic nie potzreba dokładac wszystko masz w aucie już malek.lukasz.81 22-08-2019, 19:56 Może chociaż syrene alarmowa można by dołożyć [emoji3] zenq 23-08-2019, 07:38 klaksonem napitala :) Matych 23-08-2019, 08:22 nic nie potzreba dokładac wszystko masz w aucie już Nie ma wszystkiego jak nap chcesz żeby był funkcjonalny np.na kradzież czegoś z wnętrz przez wybicie szyby to gdzie masz w aucie panel lampki z czujnikami ultradzwiękowymi ?Ten alarm generalnie to śmieć a to chyba najlepsza jego funkcja. totek2 23-08-2019, 08:42 Wiadomo że nie jest to pełna funkcjonalność ale wystarcza do ubezpieczenia jako zabezpieczenie. Matych 23-08-2019, 09:34 Wiadomo że nie jest to pełna funkcjonalność ale wystarcza do ubezpieczenia jako zabezpieczenie. Dzisiaj do ubezpieczenia nie potrzeba żadnego zabezpieczenia oprócz imo fabrycznego golasa. totek2 23-08-2019, 09:36 Nie zawsze sabaciontko 23-08-2019, 11:56 Czy po zmianie reflektorów soczewkowych na reflektory LED ( oryginalne)- bez czujników poziomowania i HCM, samochód przejdzie przegląd u diagnosty ? Zamierzam najpierw wymienić reflektory a w następnej fazie dołozyć resztę gratów ( czujniki , HCM , kamera , szyba). Fiesta Mk8 ST Line 23-08-2019, 12:12 A widziałeś kiedyś żeby na przeglądzie ktoś sprawdzał poziomowanie świateł? Jak będziesz miał ustawione właściwie to raczej bez problemu. Matych 23-08-2019, 12:56 Wyobraż sobie że znam uczciwych diagnostów,którzy wchodząc do kanału widzą że nie ma czujnika ugięcia ,albo sprawdzają pokrętło regulacji.Ale to rzadkość. zenq 23-08-2019, 13:00 Dzisiaj do ubezpieczenia nie potrzeba żadnego zabezpieczenia oprócz imo fabrycznego golasa. niekoniecznie. w focusie mam dokladany alarm bo ubezpieczyciel wymagal przy leasingowanym aucie. A widziałeś kiedyś żeby na przeglądzie ktoś sprawdzał poziomowanie świateł? Jak będziesz miał ustawione właściwie to raczej bez problemu. samopoziomowania nie, ale np spryskiwacze przy xenonach nie raz mi sprawdzali, a raz nawet drogowka :) mayak 23-08-2019, 13:38 nie zawsze spryski są wymagane - strumień światła musi przekraczać (bodajże) 2000 lumenów |