Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Jakie dobrać koła (Felga/Opona) - ET, średnica itp.?
Dla niego odważnik 50gr to dużo na kole auta tej klasy.
Nic dziwnego, wszak groszy się do felg nie przykleja.
czy Dembicy.
Takich opon nie ma. Znam tylko "Dembicką Giełdę Staroci".
;-)
madamaszek 20-10-2016, 22:56 Nic dziwnego, wszak groszy się do felg nie przykleja.
Takich opon nie ma. Znam tylko "Dembicką Giełdę Staroci".
;-)
Dzięki za cenne uwagi dotyczące moich podknięć [emoji6]. Normalnie strach się pomylić [emoji12]
Głupie pytanie ale moje pierwsze nowe auto, opony lepiej zmieniać w ASO czy byle jaki gumiarz da rade? ;)
cattani75 21-10-2016, 06:35 Gumiarz da radę 5x lepiej niż Aso i 2x taniej.
madamaszek 21-10-2016, 06:40 Głupie pytanie ale moje pierwsze nowe auto, opony lepiej zmieniać w ASO czy byle jaki gumiarz da rade? ;)
Gumiarz da radę, ale może poszukaj niebyle jakiego [emoji6]. Musi mieć trochę doświadczenia z czujnikami ciśnienia.
Być może to jakaś teoria spiskowa, ale wyrobił sobie własną opinię na podstawie wyważania kół z tymi oponami (made in Russia). Dla niego odważnik 50gr to dużo na kole auta tej klasy.
Tak to teoria spiskowa, a to że w Nokianach bywa że ciężarki są większe to się zgadza.To jednak nie klasa premium a i tam zdarzają się "kwiatki"
cattani75 21-10-2016, 07:36 Gumiarz da radę, ale może poszukaj niebyle jakiego [emoji6]. Musi mieć trochę doświadczenia z czujnikami ciśnienia.
Nie demonizujmy czujników ciśnienia. To już prawie standard od kilku lat. Wystarczy powiedzieć, że są.
Nie demonizujmy czujników ciśnienia. To już prawie standard od kilku lat. Wystarczy powiedzieć, że są.
Tylko zwróć uwagę na właściwy podnośnik bo ci plastikowe progi połamią lub w najlepszym przypadku pogniotą
cattani75 21-10-2016, 10:10 Tu się zgadzam. Ja na to zwróciłem uwagę gumiarzowi i aż się zdziwił. Ale zanurkował, podłożył klocka i poszło gładko.
Tu się zgadzam. Ja na to zwróciłem uwagę gumiarzowi i aż się zdziwił. Ale zanurkował, podłożył klocka i poszło gładko.
Właśnie inni nawet nie zanurkują pewnie boją się o klocka :razz:
FJORD 40+ 21-10-2016, 17:41 Gumiarz da radę, ale może poszukaj niebyle jakiego [emoji6]. Musi mieć trochę doświadczenia z czujnikami ciśnienia.
Ja raz mk 4 byłem u gumiarza i mi zagiął próg. Teraz pojechalem z starym i nowym do Forda bo balem się o czujniki.opłacalo sie bo za grosze przechowają mi 2 kpl kół do nastepnego sezonu .
Czy ktoś użytkował felgi firmy "Rondell"? - niemiecka firma. Obecnie co niemieckie, nie oznacza tego, co kilkanaście lat temu. Z tego co wiem, to do sportu zdecydowanie nie, ale do normalnego użytkowania, jak najbardziej. Czy ktoś miał z tą firmą do czynienia?
Chcę kupić 18' i założyć 235/45/18.
Czy przy tym rozmiarze powyżej, jak zapakuję żonę, dwójkę dzieci i bagaże jest jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że coś będzie opcierać?
Ja ostantio zakupiłem taki komplet: http://allegro.pl/kola-zimowe-ford-mondeo-mk5-s-max-i-nokian-wr-d4-i6552841313.html#thumb/1
Doszedłem do wniosku, że jakoś te 16 przeboleję :P Nie chciałem Fordowskich kompletów z Semperitami :roll:, a zestaw z conti to podchodził już pod 5 klocków (ponad 1200 za sztukę), a wtedy przy tej cenie można już pomyśleć o złożeniu czegoś z 17 (felgi 2400 + czujniki chyba ok 150 zł za sztukę u Forda + conti albo nokiany w normalnej cenie i wychodzi niewiele więcej, a mamy 17 zamiast 16). U mnie jednak wybór padł na 16 i sprawdzone Nokiany, choć muszę przyznać, że sam trochę się wcześniej podśmiechiwałem z 16 w mk5 :P
Krasnal007 22-10-2016, 22:01 Ja ostantio zakupiłem taki komplet: http://allegro.pl/kola-zimowe-ford-mondeo-mk5-s-max-i-nokian-wr-d4-i6552841313.html#thumb/1
Doszedłem do wniosku, że jakoś te 16 przeboleję :P Nie chciałem Fordowskich kompletów z Semperitami :roll:, a zestaw z conti to podchodził już pod 5 klocków (ponad 1200 za sztukę), a wtedy przy tej cenie można już pomyśleć o złożeniu czegoś z 17 (felgi 2400 + czujniki chyba ok 150 zł za sztukę u Forda + conti albo nokiany w normalnej cenie i wychodzi niewiele więcej, a mamy 17 zamiast 16). U mnie jednak wybór padł na 16 i sprawdzone Nokiany, choć muszę przyznać, że sam trochę się wcześniej podśmiechiwałem z 16 w mk5 :P
Przyszly już? Są ok? Wyważone?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
krasnal, tak przyszły, wyważone, ale jeszce nie wylądowały na aucie. Wg mnie wszystko w porządku, na felgach są jeszcze folie na dekielkach.
Właśnie, jak to jest, czy trzeba powiedzieć Mondeu w jakiś sposób o nowych czujnikach, czy sam rozpozna?
Krasnal007 23-10-2016, 11:58 Zarówno instrukcja jak i koledzy z forum zeznają ze rozpozna sam (aczkolwiek nawet dwa dni moze mu to zajac ;)), ASO twierdzi ze nowe czujniki trzeba "wprogamowac" w auto i chca za to ok 80PLN. Ja mialem zamiar zalozyc i ew. udac sie do nich gdy sie okaze ze zbyt dlugo auto nie bedzie ich rozpoznawac.
BTW dzieki za namiar na opony, mialem kupowac nokiany i felgi 16" na sklepopon.pl, te felgi fordowski wychodza mi za podobne pieniadze jak wzor ktory sobie upatrzylem, wiec skusze sie na to co kupiles.
Dodatkowo masz czujniki w zestawie ;)
Czy te felgi będą pasowały do Mondeo?
Opona 235/50/r17
Chodzi mi głównie o otwór centralny i osadzenie ET
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ronal-r57-trend-7-50x17-5x108-00-et45-00#16642061
piotrek1919 25-10-2016, 18:07 Dobro daj znac jak te felgi , jak założysz to powiedz czy wszystko ok. Najlepiej fotka by sie przydała bo rozważam zakup samych felg bo mam stalówki i chciałbym zmienić.
cyrkiel83 27-10-2016, 13:30 Panowie , a podpowiecie gdzie w Gdyni można "bezpiecznie " i dobrze wymienić opony..
Przerzuciłem dzisiaj koła (na nowy komplet z oryginalnymi czujnikamia ciśnienia). Podpompowałem, wyzerowałem czujniki ciśnienia i wyjechałem na autostradę. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów czujniki kolejno aktywowały się wyświetlając rzeczywiste ciśnienie. Tak, że mogę potwierdzić, że jak ktos ma oryginalne czujniki Forda, to automatycznie aktywują się po przejechaniu pewnego dystansu (tak jest to opisane w instrukcji) - nie potrzeba odwiedzać serwis
cattani75 31-10-2016, 19:05 W mieście może to trwać nawet kilkadziesiąt minut. U mnie dwa dni. :-)
W instrukcji jest napisane, że trzeba chyba jechać minimum 40 km/h przez kilkanaście minut - więc w zasadzie to chyba tylko w trasie. W mieście co chwilę auto zwalnia i zatrzymuje się. Może dlatego zajmuje więcej czasu.
cattani75 31-10-2016, 19:53 Ja jeździłem wtedy tylko po Krakowie i w końcu wyjeździłem. Tyle że zacząłem od mega korka po wymianie opon i czujniki pokazywały stan sprzed wymiany opon.
Dobro daj znac jak te felgi , jak założysz to powiedz czy wszystko ok. Najlepiej fotka by sie przydała bo rozważam zakup samych felg bo mam stalówki i chciałbym zmienić.
Dzisiaj mają*do mnie przyjść konkretnie te felgi.
Dowiadywałem się*w paru serwisach i na pewno będą*pasowały do mojego MKV.
To będą felgi na lato, ale i tak niedługo będę*ja zakładał na letnie opony i podrzucę foty.
Dzisiaj po przejechaniu kawałka, zaczął się pojawiać komunikat Ciśnienie opon awaria kontroli (ikonka najpierw miga, potem świeci na stałe). Nie widzę takiego komunikatu w instrukcji, ale chyba znaczy, że chyba czujniki coś nie działają prawidłowo?
cattani75 10-11-2016, 11:00 Zrobiłeś reset?
Kilkukrotnie na odcinku ~400 km i to samo...
Dzisiaj po przejechaniu kawałka, zaczął się pojawiać komunikat Ciśnienie opon awaria kontroli (ikonka najpierw miga, potem świeci na stałe). Nie widzę takiego komunikatu w instrukcji, ale chyba znaczy, że chyba czujniki coś nie działają prawidłowo?
Ja mam taki komunikat. Nie ma czujników w zimówkach. Może jest problem z komunikacją czujniki - komputer...
WoojO, masz tak, że jak zresetujesz to na ileś km znika i potem pojawia się z powrotem?
Za każdym uruchomieniem auto mam informację i sygnał dźwiękowy. Później ikonka ciśnienia świeci się ciągle. Tylko tak jak pisałem wyżej, ja nie ma czujników na felgach zimowych. W letnich po założeniu resetuję czujniki i wszystko działa bez problemu.
Może rzeczywiście masz mniej ciśnienia w którejś z opono albo uszkodzony czujnik :/
Kilkukrotnie na odcinku ~400 km i to samo...
A to pojawiło Ci się od razu po przekładce czy po przejechaniu jakiegoś dystansu? Instrukcja mówi że trzeba jechać min. 15 min 40 km/h - w mieście może to trochę trwać - tak raportował cattani75. No i oczywiście sprawdź ciśnienie - może uchodzi z któregoś koła
kann1, po przejechaniu jakiegoś dynsatnsu. Wczoraj zrobiłem trasę 400 km, kilkukrotnie go nawet resetowalem i cały czas to samo. Ciśnienie w porządku, ale jakby spadło to chyba powinienem zobaczyć inny komunikat o słabym ciśnieniu, czy nie? Kiepsko że nie ma informacji, czy to jeden czujnik, czy wszystkie...
szychagno 11-11-2016, 22:45 Pytanko, czy ktos z kolegów zna 'kolpaki' 'zaslepki' które zakryją otwór centrujacy? Jeżdżę zimą tylko na stalowkach bez tradycyjnych kolapakow i chciałbym zakryć bebechy zawieszenia.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161111/b010d28e502350420261bf1c804f3626.jpg
piotrek1919 12-11-2016, 10:11 Tez tego szukam bo mondeo rdzewieje :razz:
Dawno temu kupiłem takie "zaślepki" w sklepie z częściami do Fordów pod nazwą "zasobniki smaru łożysk".
Sprzedawca twierdził, że montowano to tylko do aut z bębnami, i tylko na tylnej osi, co niejako wyklucza Mondeo mk4, mk5. Wzbudziłem małą sensację kupując tę część :) Ale bebechy są dobrze osłonięte, i to się liczy.
Krasnal007 12-11-2016, 17:13 Właśnie wymieniłem opony. A właściwie to koła. Nawet przez chwilę nie pojawił się problem z czujnikami. Zresetowalem je w ciągu pierwszych 20m przejechanych na nowych kołach. Ale nawet przez te 20m była cisza.
Teraz się zastanawiam czy to wogole u mnie działa [emoji12]
Witam ja koła wymieniłem w serwisie na alumy 16 na zimowki odebrałem i nic nie resetowalem ani żadnych powiadomień nie było
TimonDg, może w serwisie zresetowali ;)
U mnie po którym z kolei resecie załapało, więc mam nadzieję na spokój już
Ja wymieniłem i nie resetowałem, żaden błąd się nie wyświetlał.
Teoretycznie wg instrukcji
Procedurę resetowania układu należy wykonać po każdorazowej wymianie opon lub regulacji ciśnienia powietrza w oponach.
Czy możecie potwierdzić że dla rozmiaru 235/50R17 indeks nośności w letnich oponach macie 96 ?
Pytam bo znalazłem w dobrej cenie opony ,ale z indeksem nośności 96 a z tego co się orientuje to taki jest w letnich właśnie.
Pitol321 08-12-2016, 18:50 Ja mogę potwierdzić taki indeks na całorocznych.
Kupowałem na 16" z letnimi, a przy odbiorze stał ma 17" z całorocznymi 235/50 R17 96V.
Felgi alu Forda, opony Goodyear Vector 4Seasons.
Czy możecie potwierdzić że dla rozmiaru 235/50R17 indeks nośności w letnich oponach macie 96 ?
Pytam bo znalazłem w dobrej cenie opony ,ale z indeksem nośności 96 a z tego co się orientuje to taki jest w letnich właśnie.
Potwierdzam, salonowe Conti SportContact 5 235/50R17 96 W
Panowie ma ktoś na lato 18" a na zimę 17" ? Chodzi mi o to jaka jest różnica w prowadzeniu. Mam nówki Michelina 17" i mogę je sprzedać i kupić 18" z felgami. Cena wyjdzie podobnie ( pozostanie koszt felg) więc mam dylemat.
Andrew102 16-01-2017, 09:53 do JVC: nie mam kół 17tek wiec Ci nie odpowiem ale ponieważ sam się przymierzam do 18tek mam pytanie - jaki wzór felg18'' masz upatrzony i za ile?
Nie mam na razie nic upatrzonego, ale z racji koloru samochodu na pewno będzie to czarny ,albo jakiś ciemny grafit.
irek_kos 29-01-2017, 18:40 Mam opony zima 235/55/17r i się zastanawiam czy da sie rade nimi smigac
Panowie, kojarzy ktoś producenta felg dla Forda?
Ronal?
Zastawiam się czy na lato nie pokusić się o drugi komplet kół, fordowskie do MK5 nie podchodzą mi wizualnie, chyba, że z STLine - (D2UAF), ale te chyba nie do dostania (jeszcze).
Ewentualnie macie jakieś sprawdzone marki, najlepiej aby były one ze otworem 63,4 bądź zbliżonym, aby uniknąć pierścieni.
Ronal jest OK, często idzie na pierwsze wyposażenie Audi i WV
Już znalazłem info ich stronie, że także do "naszych" ;)
Niestety wzory mają nieciekawe
andrzej.wasowicz 02-02-2017, 11:36 Witam
Mam pewien dylemat a mianowicie z z szerokością alufelg do Ford Focus MK III z 2011. Zastanawiam się nad wyborem między 6,5 a 7,00 do opony 205/55 16R, która szerokość będzie odpowiednia pod względem dynamiki, spalania itp. Dla porównania podam parametry obu felg:
1.
Średnica 16
ET 45
szerokość 7,00
otwór centrujący 72,60
2.
Średnica 16
ET 47
szerokość 6,50
otwór centrujący 72,60
Czy na szerszej feldze opona będzie mniej wystawać po za felgę i odwroteni przy węrzszej feldze.
Proszę o radę
Pozdrawiam
Szerokość felgi nie ma nic do dynamiki i spalania ;)
205-6,5
215-7
Opona z różnych producentów będzie inaczej się układać na feldze, bo każda z nich będzie się lekko różnić realną szerokością.
Jak Ci się bardzo spodoba 7" to weź - w tym przypadku żadnej drastycznej różnicy nie będzie.
andrzej.wasowicz 02-02-2017, 12:25 A ET nie jest za małe? Czy felga nie będzie za bardzo schowana, czy nie będzie dotykać zawieszenia i czy nie będzie przeszkadzać podczas skręcania?
Do tego niestety nie mogę się odnieść, bo się na tym przypadku nie znam :)
Kto z Was przesiadł się z 18" na 19" letnie
Komfort dużo się zmienia ?
Pitol321 12-02-2017, 01:45 Panowie potrzebuję waszej rady :)
Powoli zabieram się za kapcie na lato.
Obecnie latam na srebrnych 17" Forda i wielosezonowych Goodyer Vector 4Seasons 235/50 R17 96V - zdjęcia auta w sygnaturce. Na kolejną zimę wskoczą oponki Nokian.
Plan na sezon letni to czarne matowe 18".
Przychylam się do felg Platin P70:
http://thumbs2.picclick.com/d/l400/pict/302155196593_/Felgen-PLATIN-P-70-Schwarz-Matt-8x18-Zoll.jpg
Szukam w sklepie www.felgenoutlet.de - kupowałem tam koła do Foki MK3 i byłem zadowolony.
Póki co mam dwie opcje:
1.
Felgi: Platin P70 schwarz matt 8.0x18" 5/108 ET45,
Opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R18 98Y FS C/A/69dB
Wyważenie: Przylepna czarna listwa wyważająca,
Czujniki TPMS: CUB-UniSensor wireless VS-62U009B.
Razem: 1.423,23€
2.
Felgi: Platin P70 schwarz matt 8.0x18" 5/108 ET45,
Opony: Nexen N'Fera SU1 235/45 R18 98Y C/B/72dB
Wyważenie: Przylepna czarna listwa wyważająca,
Czujniki TPMS: CUB-UniSensor wireless VS-62U009B.
Razem: 1.199,73€
Różnica w oponach i w cenie o ponad 200 Euro.
Czy to się opłaca według was? Jak myślicie czy wszystko będzie grało - TPMS itd.?
Może macie jakieś inne propozycje lub pomysły?
Wysyłka darmowa, koła wysyłane są wyważone i gotowe do montażu na auto.
Andrew102 13-02-2017, 12:18 ET raczej powinno być 55?
Pitol321 13-02-2017, 16:48 ET oryginalnych alufelg Forda dla Focusa MK3 było 50 przy rozmiarze 6,5x16".
Przesunięcie ET jest dopuszczalne z zachowaniem rozsądku. W Foce MK3 jeździłem na ET 40 6,5x16" i było OK.
Dla Mondeo MK5 felgi od innych producentów mają głównie ET45 przy rozmiarze 8x18" (oryginały ET55 8x18").
Powoduje to 10mm wysunięcia felgi bardziej na zewnątrz. W niczym to nie przeszkadza, choć przy za szerokich oponach może bardziej brudzić karoserię.
Za niedługo będę wracał do kół letnich (będzie to ich drugi sezon) 235R17. W pierwszym zrobiłem 10 tyś km - jak teraz założyć koła? Tak jak były czy robić jakąś zamianę ? Wasze doświadczenia?
cattani75 20-02-2017, 08:24 To zależy czy są kierunkowe. Jeśli tak, to można tylko zrobić zamianę przód-tył.
Conti Sport Contact 5 (podobnie jak zimowe TS850) to opony asymetryczne - na feldze zawsze jest OUTSIDE niezależnie od strony montażu koła. Chyba nie ma zaznaczonego kierunku obrotów
Z tego linku w sumie wynika, że na krzyż lub przód - tył
https://www.motointegrator.pl/poradnik/opony-i-felgi/jak-i-dlaczego-rotowac-opony/
Pitol321 21-02-2017, 20:06 Asymetryczne zawsze starałem się zmieniać na krzyż, a jak trafiły mi się kierunkowe to przód tył.
Jest jeszcze propozycja przekładki zapobiegająca ząbkowaniu
http://www.oponeo.pl/artykul/zabkowanie-opon
Dla pędnej przedniej osi tylne koła na krzyż do przodu, a przody do tyłu po tejj samej stronie
prokop123 22-02-2017, 10:41 Panowie
Chce kupić 18" koła na zimę,
Opona 235/45 R18 - myśle że starczy i nie będzie za niski balon
Jaka jest poprawna felga 18" do MK5 ?
Szerokość
Rozstaw
ET
Otwór Centralny
cattani75 22-02-2017, 10:43 Sprawdź sobie w katalogu akcesoriów Forda. Jest też aplikacja FordService i tam można obejrzeć felgi.
prokop123 22-02-2017, 10:50 W katalogu forda mam
" Obręcz aluminiowa 18" Wzór 10 x 2-ramienny, srebrna, 8 x 18", odsadzenie 55, do opon 235/45 R18"
ET wiadomo 55 a reszta danych ? jak się je czyta z takiego opisu .. ?
cattani75 22-02-2017, 11:38 Rozstaw jest 5x108, czego tu nie piszą. A szerokość 8", co akurat piszą.
prokop123 27-02-2017, 08:31 Panowie, Myślicie że opona o profilu 50 wejdzie do Mondeo bez problemu ?
Czy lepiej 235/45 R18 na zime ?
Może i wejdzie, ale wtedy już chyba żadne łańcuchy się nie zmieszczą
davidkos87 27-02-2017, 20:59 Panowie czy ktoś z was jeździ swoim mondeo na takim zestawie: felga 8 x 18" ET 52,5 + opona 235/45/R18?
Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę jak wyglądają na aucie? :)
Obecnie mam oponę 225/40/R18. Jak dla mnie profil jest trochę za niski i stąd zamiar wymiany opony na "wyższą". Wiem, że przełoży się to na licznik, ale z takim błędem pomiarowym da się żyć :D
Pitol321 27-02-2017, 22:30 To jest temat odnoście MK5 i przy Twojej obecnej oponie miałbyś błąd pomiarowy bo 235/45 R18 to standardowy rozmiar dla MK5.
prokop123 28-02-2017, 05:34 Ja w standardzie dostane 235 40 R19.
Nie chce ktoś kupić całego nowego kompletu ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/90212823/forum/Nero.jpg
Panowie czy ktoś z was jeździ swoim mondeo na takim zestawie
Ja mam takie opony,ale na razie mam zimówki 16'.Wyglądają tak,albo podobnie:http://allegro.pl/mondeo-titanium-x-led-skora-navi-bi-xenon-f-vat23-i6726210741.html#imglayer
Ja w standardzie dostane 235 40 R19.
Nie chce ktoś kupić całego nowego kompletu ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/90212823/forum/Nero.jpg
ile byś chciał za taki komplet i co chcesz założyć ??
prokop123 28-02-2017, 13:31 Pytając w salonie o cenę dostałem informację:
4 opony Continental ContiSportContact 5 235/40 R19 96 Y XL to ok 3200zł
4 felgi Vignale Nero jak ze zdjęcia to ok 5600zł
Chciałbym założyć na lato 18" felgi ale od MK5 ST Line .
Na zimę takie same felgi 18" z ST Line
ile kosztują te st line orientujesz się ???też mi się podobają
prokop123 28-02-2017, 14:00 Czekam na wycenę felg w salonie. Chce dokładnie 2 komplety takich :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/90212823/forum/844554897_4_1080x720_15-ecoboost-160-km-st-line-18ampquot-ledy-nawigacja-demo-2016-osobowe.jpg
ładnie wyglądają, ciekawe ile krzykną, za moje 18 jak mi powiedzieli za sztukę 800 to te pewnie z 1100
prokop123 28-02-2017, 16:42 ładnie wyglądają, ciekawe ile krzykną, za moje 18 jak mi powiedzieli za sztukę 800 to te pewnie z 1100
Felgi od ST Line ze zdjęcia 1353 brutto za sztukę.
Czesc. Co prawda mam mk 4 ale coż :). Mam oponki dunlop 215/55/16 97W są to opony które bedą zalożone na tył, czy mogę na przód zalozyć 215/55/16 93V. Jak wypada tutaj indeks predkosci i nosnosci ?
Felgi od ST Line ze zdjęcia 1353 brutto za sztukę.
To dzięki .
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Pitol321 28-02-2017, 17:21 Koledzy od MK4, robi się troszkę burdel na forum olech90 davidkos87 facio07 .
Temat odnośnie rozmiarów i opon dla MK4 macie np. tu: Rozmiar i opony co polecacie? (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=118570)
Dobrze by było trzymać się prefiksów przy tematach, bo tak ciężko czasem doszukać się treści w temacie dla danego modelu.
lukaszant 06-03-2017, 09:51 Koledzy, obecnie mam 16" zimowe założone i chce wymienić na 17" lub 18" letnie. Proszę o sugestię czy jest odczuwalna różnica w komforcie jazdy między 17 a 18 i na czyją korzyść - tylko ten aspekt biorę pod uwagę przy kupnie opon (bo ceny są porównywalne).
Wiem, że wizualnie lepiej będzie wyglądać 18" ale co z komfortem jazdy po polskich drogach?
Mk V ma dość komfortowo zestrojone zawieszenie. Jeżdżąc na 18stkach w ogóle nie zastanawiam się nad jakością dróg.
Potwierdzam 18 są optymalne i auto jako tako wygląda
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
lukaszant 06-03-2017, 12:00 Dziękuję za radę ... po weekendzie czas zatem na zmianę kół :one:
czyli wyżej niż 18", poza lansem niema sensu się pchać ? :)
Pitol321 06-03-2017, 13:37 Wyszedłem z tego samego założenia. (Choć mój przed zakupem stał w ASO na czarnych 19"...)
19" to już lekka przesada dla mnie, ale jak kto woli :D
Jednak nabyłem Platin p70 z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R18 98Y i 18" czekają już w piwnicy do końcówki marca.
Jakie 18 kupiłeś?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Pitol321 06-03-2017, 13:50 Kupiłem ten zestaw:
...
http://thumbs2.picclick.com/d/l400/pict/302155196593_/Felgen-PLATIN-P-70-Schwarz-Matt-8x18-Zoll.jpg
...
Felgi: Platin P70 schwarz matt 8.0x18" 5/108 ET45,
Opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R18 98Y FS C/A/69dB
Wyważenie: Przylepna czarna listwa wyważająca,
Czujniki TPMS: CUB-UniSensor wireless VS-62U009B.
Razem: 1.423,23€
...
prokop123 06-03-2017, 14:21 https://dl.dropboxusercontent.com/u/90212823/forum/opony.JPG
Panowie, Prośba o rade.
Naczytałem się o tym profilu 40 i generalnie nie wiem co robić...
albo sprzedać fabryczny komplet 19" Viniale Nero z Continental ContiSportContact 5 (235/40 ) i kupić 18" z profilem 45
Lub po taniości zmodyfikować istniejące,
Czy myślicie że założenie na 19" felgi opony 235/45 ma sens ?
- Nie będzie obcierać o nadkole przy pełnym skręcie ?
- Przejście z 40 na 45 warte jest takiego zabiegu ?
Wyszedłem z tego samego założenia. (Choć mój przed zakupem stał w ASO na czarnych 19"...)
19" to już lekka przesada dla mnie, ale jak kto woli :D
Jednak nabyłem Platin p70 z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R18 98Y i 18" czekają już w piwnicy do końcówki marca.
a kolor auta, biały ?
Pitol321 07-03-2017, 11:46 Tak auto z avatara, a inne zdjęcia w sygnaturce.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/90212823/forum/opony.JPG
Panowie, Prośba o rade.
Naczytałem się o tym profilu 40 i generalnie nie wiem co robić...
albo sprzedać fabryczny komplet 19" Viniale Nero z Continental ContiSportContact 5 (235/40 ) i kupić 18" z profilem 45
Lub po taniości zmodyfikować istniejące,
Czy myślicie że założenie na 19" felgi opony 235/45 ma sens ?
- Nie będzie obcierać o nadkole przy pełnym skręcie ?
- Przejście z 40 na 45 warte jest takiego zabiegu ?
zostaw fabrykę i ciesz się pieknymi kolami.
prokop123 07-03-2017, 12:49 a myślisz że ma sens zmiana z profilu 40 na 45 na tych samych 19" felgach ?
Bo tak naprawdę tylko o komfort jazdy mi chodzi i tylko ze względu na profil opony gotowy jestem poświecić ten oryginalny zestaw na rzecz innego 18" z oponami 45
a producent dopuszcza 45 przy tej samej szerokości ??? nie kombinuj zostaw 19 na zimę najlepiej 17 i nie przejmuj się. Podejrzewam że nie ma dużej różnicy przy profilu 45 a 40 ,osobiście jakbym był na twoim miejscu zostawiłbym 19. Mi przy zamawianiu szkoda było kasy ale za takie pieniądze jak ty napewno wybrałbym 19
prokop123 07-03-2017, 13:22 Viniale Nero 19" z tymi oponami kosztowało mnie 2200 Brutto
- wartość zestawu ok 9 KPLN w Fordzie
na zimę już kupiłem 18" od ST Line za 5400 PLN
Dziś odebrałem zimowe kapcie Dunlop Winter Sport 5 235/45 R18 98 V XL, MFS za 3260 PLN (produkcja grudzień 2016)
Wolałem wcześniej na zimę kupić póki kasa jeszcze jest na takie doposażenie auta i żona jakoś to toleruje :)
MK5 jeżdżę zawsze z dzieckiem wiec ścigać się nie będę, codziennie ok 10 km dom-przedszkole-praca. Przebiegi tak małe że jedynie komfortu na 19" 40 mogę się obawiać.
ja uważam że nie odczujesz różnicy, ale te felgi od ST strasznie drogie jakby ze złota były
prokop123 07-03-2017, 13:28 1100 netto ( 1353 Brutto sztuka ) po rabacie i do tego 150zł /szt czujnik ciśnienia.
a zapomniałem o czujnikach ,1100 to jeszcze ujdzie. A są dostępne ?? bo jak ja się pytałem to chcieli 1650 brutto ale nie było na magazynie
prokop123 07-03-2017, 13:36 Są tylko na zamówienie, czas oczekiwania ok 3 tygodni.
Nie wiem jaka była ich cena wyjściowa bo dostałem od razu cenę z rabatem ze względu na zakup auta-OC/AC-ceramiki u tego samego sprzedawcy w tym samym salonie.
te są ladne felgi trochę podobne do ST ale ET ma dziwne http://www.ebay.pl/itm/Alloy-Wheels-18-Project-A-Alpha85-Black-Polished-For-Ford-Mondeo-Mk5-14-16-/381829106433?hash=item58e6c9cb01:g:QYIAAOSwHsRYEi-M
cattani75 14-03-2017, 12:02 500GBP za jedną sztukę???? Biorę 3 komplety! :-P
500GBP za jedną sztukę???? Biorę 3 komplety! :-P
"Set of 4 Brand New Alloy Wheels" :)
Ładne te felgi ale jak widzę ile maja płaszczyzn, to przy myciu cieszę się z prostoty moich Fordowskich piątek 18". Już 17" 2x5 zajmuje dużo więcej czasu aby to domyć. Te tutaj + czarne wykończenie w środu to wieczne pucowanie aby czysto wyglądało. W piątkach to nawet ręka wchodzi między żebrami i można umyć cylinder od środka
A to prawda te piątki są wygodne
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Tak przez przypadek doszedłem do tego samego wniosku - z przymusu jeżdżąc na 18tkach w zimie i 17tkach w lecie. I nie śpieszę się z przekładką. Jazda przy aktualnej temperaturze na zimowych 18tkach to jest to. Już nie takie twarde. Zauważyłem też, że chociaz obydwie Conti i ta sama szerokość, to na mokrym w lecie łatwiej mi zerwać przyczepność przodu przy ruszaniu niż na tej zimowej osiemnastce na mokrym w zimie.
Panowie a czy ktoś jeździ w Mondeo na 19" ? strasznie kuszą mnie 19", teraz mam fordowskie "piątki" 18" ale te 19 są piękne!
Kurcze, jeśli w lecie 19tki dają takie odczucia jak osiemnastka przy 0C to wolę nie. Już do jazdy 18tka naprawdę super trzyma drogi, a jeśli ma mnie coś boleć, to wolę aby żal d..pę ściskał nizby by mi się obijała na dziurach
22 :) https://www.youtube.com/watch?v=i_9WNjAHI0U
22 :) https://www.youtube.com/watch?v=i_9WNjAHI0U
Kupił to Edge'a ale okazały się za duże ...
cattani75 15-03-2017, 21:11 Szkoda, że umie jeździć tylko prosto. :-P
Bo te 22 miały w pakiecie line keeping assist ..
lukaszant 16-03-2017, 22:59 Koledzy, chciałbym kupić felgi 18" do swojego mondka...
znalazłem taką ofertę
http://allegro.pl/felgi-range-rover-evoque-18-czarny-polysk-i6749294073.html
Czy to będzie pasowało do mojego auta?
Bump: a i jeszcze jedno pytanko... na stronie Forda w zakładce akcesoria/obręcze aluminiowe dla rozmiaru 18" znalazłem taki komunikat - "nie dla pojazdów z silnikiem 1,0 l EcoBoost oraz 2,5 l Duratec" czy to oznacza, że powinienem zrezygnować z zakupu kół 18" na rzecz 17"?
Pitol321 17-03-2017, 09:02 I co to zmienia?
Mniejsze ET powoduje lekkie wysunięcie koła na zewnątrz.
Jeśli nie jest to duża wartość, w niczym to nie przeszkadza.
Nie znam się na tym odsadzeniu ale rozumiem że w takim razie felga będzie wystawala prawie 10mm więcej niż przy et55.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Pitol321 17-03-2017, 09:11 Tak 1cm bardziej niż ET55. Prawie nic to nie zmieni, może się zdarzyć że troszkę bardziej będzie brudzić bok auta.
ET można dobierać różne, oczywiście w granicach rozsądku i technicznych możliwościach nadkola.
lukaszant 17-03-2017, 09:15 Piotrze a coś wiesz nt. odpowiedzi na moje drugie pytanie (informacja na stronie forda)?
Pitol321 17-03-2017, 09:56 Nie jestem pewien, ale taka informacja to raczej zapis powodowany zapędami księgowych niż technicznym ograniczeniem danego pojazdu. Tym bardziej w przypadku 2.5l.
Według mnie możesz spokojnie zakładać 18".
Pitol321 20-03-2017, 16:19 Sorki za post pod postem, ale mam inne pytanie związane z tematem.
Jak już pisałem kupiłem komplet na lato na 18" z czujnikami: CUB-UniSensor wireless VS-62U009B.
System sklepu przed zakupem pytał mnie o dokładny rocznik aby dobrze dostosować czujniki.
Pytanie jest, czy mogę koła sam zmienić, czy muszę jechać z powodu TPMS do mechanika aby on sam je zmienił i aktywował lub zestroił te czujniki?
Co wtedy zimą z zimowymi, ponownie będę musiał jechać na wymianę kół do mechanika?
Da się jakoś samemu zmusić kompa do wyszukania nowych czujników?
A może dzieje się to jednak automatycznie?
Jestem zielony w przypadku TPMS - moje pierwsze auto z tym systemem, stąd te laickie pytania ;)
cattani75 20-03-2017, 16:26 Powinno być ok po kilkunastu minutach jazdy z prędkością ponad 40 km/h.
jak kolega powyżej napisał nic nie trzeba aktywować one same się aktywują
Pitol321 22-03-2017, 05:39 Letnie kapcie 18" założone.
Koła zamawiałem na początku lutego, dostałem opony z DOT 4616.
W komplecie były tylko srebrne nakrętki i zabezpieczenia, mam zamówione już czarne nakładki, ale nie wiem jeszcze czy je zakładać.
Różnica podczas jazdy względem 17" jest zauważalna, ale nic nadzwyczajnego.
Auto troszkę pewniej się prowadzi, co głównie odczuwalne jest na autostradzie przy dużej prędkości.
Dziury wybiera dobrze, opony są ciche i nie pukają na nierównościach.
Muszę uważać z krawężnikami, żona już dostała wykład ;) , konstrukcja felgi powoduje podatność na otarcia przy wysokim krawężniku. GY Eagle F1 Asymmetric 3 ma rant chroniący felgę, ale w tej sytuacji nie wiele on daje.
Zdjęcia podczas montażu:
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/016gn9b28epq.jpg
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/02e4ijznca7b.jpg
A tu po myjni i testach:
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/03v9ipx73ysh.jpg
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/04l71r4um6ax.jpg
U mnie tak samo letnie z felgami Ronala zawitały.
"17:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/110d2496f3cc.jpg (https://naforum.zapodaj.net/110d2496f3cc.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a1505f66cfb2.jpg (https://naforum.zapodaj.net/a1505f66cfb2.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/baf20d2130cb.jpg (https://naforum.zapodaj.net/baf20d2130cb.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/2c3a680a8244.jpg (https://naforum.zapodaj.net/2c3a680a8244.jpg.html)
rzepak prosiłeś kiedyś o zdjęcia jak założę :)
wg mnie do dość dużej płaszczyzny bocznej Mondka, minimum 18"
szczególnie dot to felg "czarnych"
ofc to tylko moje zdanie :)
a ja uważam że całkiem czarne nie za bardzo się komponują z mk5.
Bump: czekam na chętnego który zakupi takie
Bump:
Bump:
Bump:
prokop123 24-03-2017, 06:50 Ja jutro odbieram 18" St Line - założę na nie zimówki Dunlop Winter Sport 5 235/45 R18 98 V XL, MF
btw. Czy tylko ja mam problem z dodawaniem załącznika ze zdjęć ?
https://images83.fotosik.pl/455/18ed651f6000ef72med.jpg (https://images83.fotosik.pl/455/18ed651f6000ef72.jpg)
cattani75 24-03-2017, 07:11 Wrzuć koniecznie zdjęcia całej swojej bryki!
Też miałem mały problem ale opanowalem
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
prokop123 24-03-2017, 07:19 Wrzuć koniecznie zdjęcia całej swojej bryki!
Fotorelację umieszczę na pewno. Jedyny taki egzemplarz w pl trzeba pokazać :)
za 3 tyg odbiore to zrobie mu sesje,
Jutro zapodam dla potomnych jak prezentuje się 18" St Line z Dunlopkami :)
Po wewnętrznej walce zostaje na lato z 19" vignale Nero
Pitol321 24-03-2017, 07:27 a ja uważam że całkiem czarne nie za bardzo się komponują z mk5.
Mi nie przeszkadzają całkiem czarne.
Przy białym aucie i czarnym dachu wypadają fajnie.
A co najważniejsze, to mej piękniejszej połówce bardzo się spodobają :one:
https://images81.fotosik.pl/455/1f4247d9622dcaf5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1f4247d9622dcaf5)
Niestety nie mam 18, ale tak wyglądają oryginalne 17 w kolorze black. IMO - na białym i z czarnym szklanym dachem, jest OK.
prokop123 25-03-2017, 13:38 https://www.dropbox.com/s/fntrubgk7txqau0/20170325_124340.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/xu7c21hprg29q7t/20170325_124351.jpg?dl=0
18" felgi od ST line odebrane.
Na nich Dunlop Winter Sport 5 235/45 R18 98 V XL, MF
To mój komplet na zime :)
cattani75 25-03-2017, 14:39 Piękne... ech...
gandolfinek 02-04-2017, 15:19 https://www.dropbox.com/s/fntrubgk7txqau0/20170325_124340.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/xu7c21hprg29q7t/20170325_124351.jpg?dl=0
18" felgi od ST line odebrane.
Na nich Dunlop Winter Sport 5 235/45 R18 98 V XL, MF
To mój komplet na zime :)
To ile za nie dałeś?
Wysłane z mojego HTC One_M8 dual sim przy użyciu Tapatalka
taajniak 02-04-2017, 20:15 Niestety nie mam 18, ale tak wyglądają oryginalne 17 w kolorze black. IMO - na białym i z czarnym szklanym dachem, jest OK.
Czarne na białym wypas ! :one:
Bump: Aaaaa to i ja się pochwalę...
Miałem czekać aż zedrę fabryczne 17 i dopiero 18'' kupić, ale jednak padło na to:
http://allegro.pl/alufelgi-momo-massimo-8x18-5x108-et42-i6647977414.html
MOMO massimo :) do tego oponki nokian i będzie super.
Ps. Jak by ktoś chciał większe felgi, to w sumie też polecam. Dziś jeździłem insignią brata, on tam ma letnie 20" oryginalne i nie licząc odczuwania dziur na drodze, to na autostradze jazda na 20" to bajka :one:
Zajefajne czekam na zdjęcia jak je zamontujesz
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
cattani75 02-04-2017, 20:50 Hmmm.... ale 9 stów za felgę. :-/
900 to nie 1400 za fordoskie
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
prokop123 03-04-2017, 05:40 Bump: To ile za nie dałeś?
Wysłane z mojego HTC One_M8 dual sim przy użyciu Tapatalka
1353 brutto sztuka
taajniak 03-04-2017, 07:28 900 to nie 1400 za fordoskie
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Dokładnie. Ford przegiął na maksa z ceną tych felg, dlatego poszukałem czegoś tańszego.
Ps. Chce ktoś oryginalne fordowskie opony 17'' kupić na lato ?:one:
Opony zrobiły 1 sezon :)).
Andrew102 03-04-2017, 13:20 taajniak , a Ty na nowych felgach będziesz miał czujniki?
jeśli tak to przekładasz ze starych czy kupujesz nowe?
tu macie mondeo na 22 calach https://www.youtube.com/watch?v=dZiHZab13Zc
taajniak 03-04-2017, 13:47 taajniak , a Ty na nowych felgach będziesz miał czujniki?
jeśli tak to przekładasz ze starych czy kupujesz nowe?
Dokupiłem nowe... te czujniki które miałem zostają w oryginalnych 17''. Taki zestaw zimowy.
Zdjęcie felg zamontowanych na aucie najwcześniej czwartek / piątek, bo dopiero wtedy będę miał opony.
Dziś odbieram felgi + czujniki.
tu macie mondeo na 22 calach https://www.youtube.com/watch?v=dZiHZab13Zc
Po co opony zakładał? Mógł od razu strzelić sobie 23 cale bez opon
Krasnal007 05-04-2017, 18:58 Zamieniłem koła. Podobnie jak jesienia czujniki nawet przez chwilę nie sygnalizowalo problemów. Dla pewności od razu je zresetowalem. Zaczynam się zastanawiać czy w aucie jest coś co te czynniki sprawdza....
No więc wróciłem do salonowych letnich kół - przy okazji zrobiłem przekładkę kół wg zasady jak w instrukcji (przody równolegle na tył, tył na krzyż do przodu). Moje spostrzeżenia:;
1.) Po zainstalowaniu oryiginalnego koła, auto nie widzi czujnika i wyświetla stare, zapamietane dla zimówek wartości. Nie pomaga reset, auto musi się 'nauczyć' czujnika podczas jazdy
2.) Procedura uczenia przebiegła bezbłędnie. Reset asystenta. Wyjazd na autostradę i po około kilkunastu kilometrach wskoczyły nowe ciśnienia (celowo napompowałem koła mocniej - tak jak dla w pełni obciążonego auta)
3.) Dwa niższe ciśnienia wyświetliły się z lewej strony auta, a dwa wyższe z prawej strony auta. Więc zamienione jest wskazanie między czujnikami lewy tył i prawy przód
Są też inne możiwości. W zasadzie to można tylko powiedzić że dwa czujniki zostały przypisane do właściwych osi
5.) W sumie to bezmyślność lub lenistwo inżynierów Forda. Wystarczyłoby aby po resecie, gdy są odczytywane dwie pary ciśnień przypisać je parami do osi. Najlepiej wyższe ciśnienie z tyłu
W necie znalazłem informację o uczeniu położeniu czujników dla Ford. Czy działa to z Mondeo i jak wejść w tryb uczenia?
http://fordstnation.com/focus-st-tir...ning-tool.html
https://www.youtube.com/watch?v=GgfS7q-dAzA
cattani75 09-04-2017, 07:42 W mk4 musiało to być jakoś fajniej zrobione (anteny przy każdym kole?), bo nie wstydzili się pokazać ciśnień jak w mk5.
Witam, pewnie wsadzę kij w mrowisko, ale co tam:) mam pytanie jak to jest z tymi czujnikami - każdy serwis co innego mówi.Chciałbym kupić teraz na allegro 235/17 oryginalne srebrne Fordowskie alufelgi z oponami, ale w autoryzowanym mówią, że muszę kupić nowe czujniki a z moich obecnie założonych 16ek nie mogę wziąć czujników i że będzie problem z zaprogramowaniem? prawda to czy nie? i nawet nie chodzi o zakup u nich, ale oni twierdzą, że ze starymi czujnikami z 16ek może być problem. Nadmieniam, że MK5 mam z Lipca 2016. Sorry za być może głupie pytanie dla stałych bywalców, ale już trochę zgłupiałem stąd pytanie na forum.
Z góry dziękuję za odpowiedź. PZDR West
cattani75 09-04-2017, 08:47 Kup sobie zestaw czujników na allegro i po sprawie. Numer Finis to dla nich 1862980.
Andrew102 10-04-2017, 11:58 West, a dlaczego chcesz przekładać/kupować czyjniki?
Przecież jeśli kupisz oryginalne koła fordowskie to tam będa czujniki...
W mk4 musiało to być jakoś fajniej zrobione (anteny przy każdym kole?), bo nie wstydzili się pokazać ciśnień jak w mk5.
Wg info na forum anteny są tylko po to aby rozpoznać który czujnik jest przy którym kole. W Mk5 chyba nie ma anten (przynajmniej w EU) - dlatego nie wyświetla wartości ciśnienia aby nie wprowadzać w błąd. Szkoda że nie ma (???) tej prostej procedury uczenia z upuszczaniem powietrza (widziałem też wersję cz magnesem) - wtedy samemu mozna byłoby nauczyć położenia czujników. Ale procedurę pewnie zlikwidowali (w wersji EU?) bo i tak nie ma podglądu wskazania. Pewnie można na sztywne wpisac numer czujnika, ale wtedy przy przekładce kół to tylko serwis albo dostęp do narzędzia
West_80 - zapewne serwisowi chodzi tylko o to, że oni boją się ruszać czujniki. Czujniki forda mają gumowe kominki i w praktyce jest bardzo trudno zdemontować czujnik bez uszkodzenia. Ja od razu powiedziałem ASO że kominki olewać i wtedy bez kłopotu zdjęli czujniki. Kominki kupisz po ca. 25 zł sztuka - masz dodatkowo 100 zł. Czujnik z 16 i 17 jest na 100% ten sam.
Andrew102 11-04-2017, 10:33 ponawiam pytanie - po co kupowac/przekładać czujniki skoro w oryginalnych kołach już te czujniki siedzą?
Jak chcesz mieć drugi komplet kół to jak to sobie wyobrażasz? Same się nie rozmnożą.
@Miralon (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=275894) ma rację tyle że powiem więcej , tych gumowych kominków się nie wymieni ,są one jednorazowe.
Nawet jeśli są metalowe , starego typu to ,dwa odkręcenia czujników i oringi do wymiany
Andrew102 11-04-2017, 12:26 West chce kupić na allegro oryginalne koła fordowskie z oponami.
Jeśli z allegro to oczywiście używane zdjęte z forda
To się pytam są tam czujniki czy ich nie ma?
Trzeba spytać sprzedawcy. Jeśli nic nie grzebał to będą bo wszystkie wersje mają ,nawet te najbiedniejsze.
Andrew102 11-04-2017, 15:07 no raczej będą
to po co była ta dyskusja o wymianie czujników...
o to mi tylko chodziło :one:
Krasnal007 18-04-2017, 17:53 Zamieniłem opony. Fakty są takie ze zimówki nokiany wr d4 robione w Rosji są dużo cichsze niż michelen primacy 3 na których odebrałem auto....
Nowa opona jest bardziej cicha niż stara. Porównując odnosisz się do używanej letniej, której wzrost głośności normalnie nie odczuwasz gdyż jest bardzo powolny. Dodatkowo robiąc zmianę, często się robi przekładkę i wtedy opony dodatkowo mocniej szumią za nim się 'ułożą' na innym kole (zbieżności, katy nachylenia, współpraca z zawieszeniem itp). Czasami wystarczy nawet chwycić kilka kamyczków w bieżnik i już jest inaczej.
Tak a propo, ściągałem zimówki i wyciągnąłem drobne kamyczki z bieżnika przed złożeniem na zimę. Wcześniej zważyłem - 10 g ! A goście piszą o doważaniu opon do 0.5 g :razz:
Pitol321 25-04-2017, 17:13 No i dopadła mnie mała wtopa...
Koła założyłem pod koniec marca, poza początkowym testem na autostradzie, zrobiłem na nich ok 600km po mieście i wszystko było OK. Wyjechałem na święta do Polski.
Ruch był spory nie było gdzie gonić, dopiero po ok 200km miałem miejsce żeby się bujnąć bliżej 200. A tu nagle informacja z czujników ciśnienia, że w jednym kole spadło ciśnienie do 1.9 Bar.
Zwolniłem do 140-150km/h, żeby obserwować ciśnienie, do tego znów zrobiło się gęsto na drodze. Ciśnienie pozostawało na stałym poziomie. Po kolejnych 100km znów przydusiłem i po chwili ciśnienie znów spadło - już do 1.7 Bar.
Zjechałem na Totala na siusiu i dopompowałem koło.
Kolejne 300km jechałem spokojnie ze względu na ruch i ograniczenia - nic się z ciśnieniem nie działo, więc na krótkim 3 pasowym odcinku obwodnicy Berlina poleciałem grubo ponad 200. Ciśnienie w przeciągu tych kilku kilometrów spadło z 2.6 do 1,8 Bar.
Po tym postanowiłem już nic dalej nie sprawdzać ;)
W Polsce uzupełniłem braki i podjechałem do znajomego mechanika.
Nic nie kombinował ze względu na gwarancję i czujnik ciśnienia który lubi się uszkodzić, zakładał tylko że to wentyl przy wyższej prędkości obrotowej koła puszcza powietrze.
Wróciłem po świętach żółwim ;) tempem max 145km/h do domu.
Zgłosiłem reklamację ze względu na ten feler i czekam na termin.
Za 2 tygodnie znów mam lecieć na Polskę więc mam nadzieję, że ogarną do tej pory temat.
Tu raczej nie ma co zgłaszać, przerabiałem to u znajomego w audi ,który miał coś ponad 400KM i kierownik lubił jeździć ponad 200km/h.
Również przy wyższych prędkościach puszczały czujniki we wszystkich kołach.
Wystarczyło dokręcić kominek czujnika bez zdejmowania kół nawet.
Generalnie dokręca się je 1,1 -1,7 Nm w zależności od producenta czujnika.
Moim zdaniem to trochę jednak za słabo.
Pitol321 03-05-2017, 16:34 jvc
Stanęło na tym co opisałeś.
Zdjęli koło, całe obejrzeli, oblewali litrami płynu i nic nie stwierdzili.
Na koniec dokręcił trochę wentyl i tyle.
Zobaczymy czy już będzie OK - za tydzień znów ruszam do PL.
Sprawdzenie koła oczywiście darmowe.
No to trzymam kciuki :one:
BladeMasta 09-05-2017, 23:46 Jak dla mnie najlepsza wyszukiwarka alternatywnych felg to ta :
https://www.wheel-size.com/
Konkretny kalkulator jest tu :
https://www.wheel-size.com/calc/
Pokazuje wszystkie możliwości zmiany felg na większe i mniejsze, łącznie z szerokością felgi oraz ET. No i różnice %. Do wyboru do koloru. Można wprowadzić dodatkowo różne parametry dotyczące nadkoli czy zawieszenia itp. Ja polecam
Hrdcr_real 05-09-2017, 07:59 Cześć,
muszę kupić opony zimowe do mojego Mondka ( w tym miesiącu ze względu na kończący się kwartał VAT) i zastanawiam się co sami macie i polecacie.
Nie chce zmieniać felg więc zostaje przy 18 - 235/45/18.
Zastanawiam się Nokian WR A4 98V czy może lepiej wziaść Michelin Alpin PA4?
prokop123 05-09-2017, 08:09 Kupiłem mojemu zimowe Dunlop
i felunie od ST Line ( 1353zł sztuka)
https://images82.fotosik.pl/785/57d6831c1e1bedc7gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/785/57d6831c1e1bedc7.jpg)
https://images84.fotosik.pl/784/6ae5b7f2ccd857a3gen.jpg (https://images84.fotosik.pl/784/6ae5b7f2ccd857a3.jpg)
sam przyglądam się tym Nokian-om , trzeba jakieś testy poszukać w 18-tkach cena jest zbliżona przy 19" to już tysiak na komplecie przy czym Nokian z etykiety B/B Michelin E/C
w Polsce centralne to może zimą jest parę dni śniegu więc wolałbym oponę z lepszymi właściwościami na deszcz
np. marginesie w MK5 przy 19" da się założyć łańcuchy czy też jakieś opaski ?
Bump: Kupiłem mojemu zimowe Dunlop
i felunie od ST Line ( 1353zł sztuka)
te felgi gdzie kupiłeś i za ile bo nie wiem czy też drugiego kompletu nie kupię na zimę
prokop123 05-09-2017, 08:35 te felgi gdzie kupiłeś i za ile bo nie wiem czy też drugiego kompletu nie kupię na zimę
Kupiłem w salonie AutoNobile tam gdzie auto.
Czeka się 3 tyg niczym sprowadzą.
Cena 1353 zł za sztukę
+ czujniki ciśnienia 150 zł za sztukę
cattani75 05-09-2017, 08:43 Łańcuchy tylko na 16 (wg Forda).
Etykiety na oponach należy traktować jako... zakładkę do książki. :-)
Hrdcr_real 05-09-2017, 09:45 prokop123
Ja mam w standardzie te felgi i planuje na nie założyć zimówki
Woytas
Ja miałem wcześniej do vectry 195/65/15 (wyglądają jak do rowera) Nokiany WR D4 i byłem nimi bardzo zadowolony + 5 moich znajomych którzy je kupili.
Nokiany WR A4 moge miec za ok 570 brutto za szt z tego roku.
prokop123 05-09-2017, 09:55 prokop123
Ja mam w standardzie te felgi i planuje na nie założyć zimówki
Ja w standardzie mam takie 19"
https://images81.fotosik.pl/785/835356742a6b2b02gen.jpg (https://images81.fotosik.pl/785/835356742a6b2b02.jpg)
Hrdcr_real 05-09-2017, 10:01 prokop123
Oj nie chwal sie ;) Ja nie mialem budzetu na Vignale ;) ST-Line w zupełnosci mi wystarcza ;)
prokop123 05-09-2017, 10:04 Hrdcr_real ja to tylko dla potomnych bo zaraz są pytania, jakie, gdzie, za ile itd a tak to pełne info w poście :P
Z Twojego ST chętnie bym dyfuzor pod tylni zderzak zabrał :) dowartościowałby te 240 kucy
Hrdcr_real 05-09-2017, 10:16 prokop123
To na pewno, i większe tarcze z przodu, bo przy 19' jest już za dużo wizualnie miejsca między felga a zaciskiem.
BTW mam ten sam kolor ;)
prokop123 05-09-2017, 10:19 [MENTION=202115]
BTW mam ten sam kolor ;)
Dobry wybór :P
St ma wieksze tarcze od normalnego MK5 ? chętnie bym na większe zmienił
Hrdcr_real 05-09-2017, 10:37 St ma wieksze tarcze od normalnego MK5 ? chętnie bym na większe zmienił
Z tego co mi wiadomo to nie, 300mm i tu i tu.
Greg Poznań 05-09-2017, 11:49 Ja mam pytanie o przelicznik czy można zastosować w naszych autach taką zamianę w rozmiarze.
Mam Continental ContiProContact 235/40/19 i bardzo ciężko dostać te wielosezonowe ale są w rozmiarze 235/45/19
i w sumie to poniżej 2% różnicy i nie powinno nic zmienić w trakcji, w liczeniu prędkościomierza itp. Jak to wygląda okiem specjalistów?
Temat zamienników nietypowych rozmiarów poruszany wielokrotnie. Ogólnie wszyscy się zgadzają, że różnica poniżej 2% jest OK - ale są pojedyncze głosy dotyczące ewentualnego ryzyka utraty ubezpieczenia w razie dzwonu - ogumienie nie homologowane w tym rozmiarze do tego auta. Aby było śmieszniej to w homologacji jest tylko jeden rozmiar gumy (ten z wersji cennikowo-wyposażeniowej) - a opcje jedynie w instrukcji. Więc jest to typowy przypadek straszenia i presji na użytkownika aby kupił to nietypowe, droższe (bo nie wiadomo jak będzie z wypłatą ubezpieczenia w razie kraksy)
prokop123 05-09-2017, 11:56 Greg Poznań
Troche będzie przekłamywać
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/235/40r19/
https://images81.fotosik.pl/785/ddcc562bb0f6b922gen.jpg (https://images81.fotosik.pl/785/ddcc562bb0f6b922.jpg)
A może właśnie wskazanie się urealni, ponieważ z definicji prędkościomierz zawsze trochę zaniża wskazanie :-) I to więcej niż te opony wniosą przekłamania
Greg Poznań 05-09-2017, 12:05 To trochę kicha, bo teraz mam idealnie licznikowo na 0, sprawdzałem z GPS i radarem specjalnie i jak żadne auto
wyjątkowo mi pokazuje idealnie w punkt 0. U mnie właśnie pierwsze w życiu auto, które nie przekłamuje.
Wychodzi na to, że kupię nowe europejskie wielosezonówki, jedyne dostępne w tym rozmiarze Vredestein. W naszych warunkach
i moim użytkowaniu dość mam przekładania, magazynowania i kombinowania z dwoma kompletami i zostaję na wielosezonowych
https://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-quatrac-5-235-40-r19-96-y-xl#153326417
Hrdcr_real 05-09-2017, 12:06 Poprzednio byłem ubezpieczony w PZU i miałem stłuczkę.
Domyślnie powinienem mieć 215/45/17 ale przez to że kupiłem Vectre na nexeenach to miałem stracha i zmieniłem na 225/45/17 Goodyear F1 Assymetrical 2 czyli nie domyślne.
Gosc z PZU powiedział, że nie ma to znaczenia bo mam nówki gumy jedne z najlepszych i nie bedzie to podstawa do uniewaznienia wyplaty odszkodowania.
2 stłuczke miałem na letnich, a był październik i zanim do mnie przyjechał to miałem zimowe i tez nie było tematu.
Ale to było auto za 10tys, wiec z mondkiem nie będe ryzykował i kupie takie jakie mam mieć czyli 235/45/18 ;)
HardRockfan 05-09-2017, 22:02 No właśnie też oglądałem podobne Nokiany tj:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-235-40-r19-96-v-xl#149191148_reviews
Czy ktoś na nich śmigał i ma jakieś spostrzeżenia/opinie?
Felgi wymyśliłem takie:
http://felgido.pl/o-z-racing/o-z-x5b#/57-rozstaw-5x108/80-et-45/5424-szerokosc-80/5426-srednica-19/5452-oc-750/5508-wysylka-4_7_dni
Mam jeszcze pytanie odnośnie czujników ciśnienia, jakie należy zamontować?
sam przyglądam się tym Nokian-om , trzeba jakieś testy poszukać w 18-tkach cena jest zbliżona przy 19" to już tysiak na komplecie przy czym Nokian z etykiety B/B Michelin E/C
w Polsce centralne to może zimą jest parę dni śniegu więc wolałbym oponę z lepszymi właściwościami na deszcz
np. marginesie w MK5 przy 19" da się założyć łańcuchy czy też jakieś opaski ?
Bump:
te felgi gdzie kupiłeś i za ile bo nie wiem czy też drugiego kompletu nie kupię na zimę
Hrdcr_real 06-09-2017, 10:33 Ja na 100% wezmę te nokiany :)
Panowie na ile barów pompujecie opony r17 235/50. 1.5 EB Mondeo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cattani75 15-09-2017, 17:45 Na tyle, ile masz napisane na słupku przy progu kierowcy.
Pytałem dlatego, bo w serwisie wszystkie opony miałem na 2.5 bara, ale już poprawiłem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hrdcr_real 15-09-2017, 21:59 i wg mnie jest to warto prawie OK, ja mam 18 i bije 2,5 w Vectrze 17 bilem 2,4
Bump: i wg mnie jest to warto prawie OK, ja mam 18 i bije 2,5 w Vectrze 17 bilem 2,4
Ja na 100% wezmę te nokiany :)
przemyślałbym to jednak ... na mokrym wypadły słabiutko ...4m w stosunku do cont 850 ... bieda , w Polsce głównie zimą mokro
tu masz test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-AMS-Performance-18-inch-Winter-Tyre-Test.htm
Ja do swojego 4 napędowego Mondeo kupiłem Toyo, serwis w DE mi je polecał powiedzieli że paru klientów jeździ na tym i dobrze się sprawują, macie może jakieś swoje osobiste doświadczenie z nimi
Toyo Snowprox S954 235/50 R17 96 V
http://www.oponeo.de/pneu/toyo-snowprox-s954-235-50-r17-96-v#158583456
A i cena fajna 100E za sztukę :P
Ja do swojego 4 napędowego Mondeo kupiłem Toyo, serwis w DE mi je polecał powiedzieli że paru klientów jeździ na tym i dobrze się sprawują
nie odnosząc się do modelu, który wymieniłeś to
1) w sumie to nie wątek o oponach :)
2) mogą się sprawować dobrze , tak jak chińskie ....kwestia tylko , czy się zatrzymasz w razie nagłego hamowania 1 m za tylnym zderzakiem czy 1 m za przednim auta jadącego przed Tobą
:619:
stąd moje nawiązanie o nokian-ach + 4m na mokrym to jest duża różnica ... można sobie wmawiać , że nie ma to większego znaczenia i będziesz jeździł ostrożnie ....dopóki Ci dzieciak nie wyleci albo ktoś nie wymusi pierwszeństwa . tfu i odpukać w niemalowane
2) mogą się sprawować dobrze , tak jak chińskie ....
A czemu tak? Przeca toyo to japońska marka trzepiąca opony od 1945 roku, to chyba wystarczająco doświadczenia ma, nie?
A czemu tak? Przeca toyo to japońska marka trzepiąca opony od 1945 roku, to chyba wystarczająco doświadczenia ma, nie?
czytaj całość ze zrozumieniem :)
" nie odnosząc się do modelu, który wymieniłeś to "
a wystarczające doświadczenie .... to wykazują testy :)
Testy testami, a dwa lata temu zakupiłem do Mondka Michelin Alpin i po sezonie zimowym były opony do reklamacji, zaczęły z nich druty wyłazić więc jak kto trafi... a ADAC robi testy Mercedesa który jest najlepszy by the way bo niemiecki heh
Hrdcr_real 04-10-2017, 17:19 przemyślałbym to jednak ... na mokrym wypadły słabiutko ...4m w stosunku do cont 850 ... bieda , w Polsce głównie zimą mokro
Wiesz jak jest z testami, jak kupowalem letnie Goodyear Assymetrical 2 to w testach były od 6 do 1 miejsca...
Wczesniej mialem Nokiany WR D4 i byłem bardzo zadowolony
A najwazniejsze, w zimie to nie opony a zdrowy rozsadek jest najwazniejszy :)
Będę zakładał zimówki z czujnikami ciśnienia w oponach. Mam aktywowany w komputerze wskaźnik poziomu ciśnienie w każdej oponie. Czy istnieje jakaś metoda, aby wskazanie w komputerze było prawidłowe tj. aby przykładowe lewe przednie koło wskazywało ciśnienie naprawdę*lewego przedniego koła?
Z góry dzięki za pomoc!:)
Obecnie w aucie mam letnie opony 235/40 R19. Chcę kupić zimowe kapcie. Czy 235/50 R19 podejdą do Mk5?
Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka
cattani75 13-11-2017, 12:54 Za wysoki profil.
Będę zakładał zimówki z czujnikami ciśnienia w oponach. Mam aktywowany w komputerze wskaźnik poziomu ciśnienie w każdej oponie. Czy istnieje jakaś metoda, aby wskazanie w komputerze było prawidłowe tj. aby przykładowe lewe przednie koło wskazywało ciśnienie naprawdę*lewego przedniego koła?
Z góry dzięki za pomoc!:)
Tak sobie myślę, Po założeniu kół, jeśli będziesz wiedział co jest źle to przełóż koła. Tyle że załóż opony asymetryczne (co mają z boku OUTSIDE zamiast kierunku rotacji) - wtedy możesz nimi żonglowac jak chcesz.
To w tym roku. W następnym sezonie/roku pewnie będziesz musiał zrobić rotację kół pod "czujniki" - co może nie dokońca pasować do zaleconej rotacji kół przy wymianie
Zakładam, że system nie jest wrażliwy n apołożenie czujnika już po ich zarejestrowaniu - do sprawdzenia. Kasowanie czujników (np. po dopompowaniu) nie ma wpływu na wskazania lokalizacji czujników - sprawdzone
Zimowe opony mam kierunkowe i zmieniam co sezon, żeby równomiernie się*zużywały. Chyba odpuszczę*takie kombinowanie, bo to więcej zachodu niż*tego warte :)
Ale dzięki za podpowiedź :)
Tyle że załóż opony symetryczne (co mają z boku OUTSIDE zamiast kierunku rotacji) - wtedy możesz nimi żonglowac jak chcesz.
A po co oponom symetrycznym OUTSIDE? Pomyliłeś z asymetrycznymi - koła z takimi mogą być zakładane na dowolną stronę pojazdu. Takie mam (dwa komplety) i żongluję nimi dowolnie przy przekładce.
A tak przepraszam - literówka - już poprawiam
Ja stosuję schemat: przód równolegle na tył. A tył na krzyź do przodu
Jeśłi idzie o wskazania to po poprostu pamiętam co gdzie jest przestawione. Teraz mam LP i PT prawidłowo, a PP i LT są ze soba zamienione
cattani75 13-11-2017, 19:30 A ja mam cały czas na zimowych wskazania z letnich. To jest dopiero frajda. :-P
Za wysoki profil.Dziękuję za odpowiedz. Tak właśnie myslalem.
Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka
cattani75 14-11-2017, 07:59 Załóż takie, jakie przewiduje producent. Masz to w instrukcji obsługi i/lub na słupku kierowcy przy progu.
A ja mam cały czas na zimowych wskazania z letnich. To jest dopiero frajda. :-P
To po co przekładałeś czujniki ... :619: ogłoszenie na allegro: mam do sprzedania dwa czujniki 2.5 bara (na przód) i 2.9 bara (na tył) do Mk5; gwarantują prawdłowe wskazania "na zegarach"
HardRockfan 14-11-2017, 22:07 Wymieniłem dziś koła na zimowe, zdecydowałem się na drugi komplet felg i czujników ciśnienia, te zaś zakupiłem te same co w letnim komplecie.
Po wymiennie i przejechaniu ok 10 km wyskoczyła mi "awaria czujników ciśnienia" klepnąłem OK, pomarańczowa kontrolka migała jeszcze kilka km po czym zaczęła świecić, zresetowałem czujniki z poziomu MENU i tyle?? czy jeszcze coś trzeba zrobić?
Pitol321 14-11-2017, 22:29 Uzbroić się w cierpliwość. Często anielską cierpliwość...
Czasem załapie po jednym, czy dwóch resetach, a czasem trwa to BARDZO długo.
Nowe czujniki zadają się dużo łatwiej synchronizować z autem. Także Tobie powinno to tym razem pójść dość sprawnie - ważna jest tylko normalna jazda miejska, po resecie czujników z poziomu menu.
Ogromne problemy potrafią przysporzyć, już używane, z sezonowego kompletu kół. Te potrafią napsuć krwi.
Czasem kilka/kilkanaście prób resetowania i spokojna jazda miejska powoduje ich ponowne wybudzenie i synchronizacje.
Do tego czasu komputer wyświetla ostatnie wartości z poprzednich czujników i co rusz sypnie błędem.
U mnie i innych w końcu załapały. Obecnie kolega cattani75 ma spory problem z wybudzeniem czujników i ich synchronizacją.
Ja przejeździłem po mieście i jednym resecie dwa tygodnie i nic nie wskazywało na brak odczytu z czujników. Dopiero w drodze do Berlina przy dużej autostradowej prędkości wywaliły błąd.
Kilka resetów w trasie oraz przy dużych powolnych korkach na autostradzie nic nie dało.
Dopiero reset na miejscu, jazda miejsca bez zaglądania w kompie i na drugi dzień trasa Berlin-Złotów wybudziła czujniki i pozwoliła na ponowną synchronizację.
Także wszystko ociera się bardzo często o przypadek/szczęście.
cattani75 14-11-2017, 22:49 Ciekawe, na czym polega ten problem.
Ja póki co sobie spokojnie jeżdżę. Wskoczy, to wskoczy; będzie pokazywał dane z letnich, to trudno. Chyba się starzeję szybciej niż myślałem. :-)
HardRockfan 14-11-2017, 23:11 Dzięki za wyjaśnienie oraz info jak bardzo można być w czarnej d****e :) Jutro na Włochy ( tak te Włochy które na MŚ nie jadą :) ) sunę to zobaczymy jak się spiszą, w każdym razie dam znać po powrocie jaka sytuacja. W załączniku porównanie letnich i zimowych :)
cattani75 15-11-2017, 09:01 To po co przekładałeś czujniki ... :619: ogłoszenie na allegro: mam do sprzedania dwa czujniki 2.5 bara (na przód) i 2.9 bara (na tył) do Mk5; gwarantują prawdłowe wskazania "na zegarach"
Nie, one mi pokazują aktualnie 2.2-2.3-2.4-2.5 :-D
Łatwo mi zauważyć, czy (nie) działają te z zimówek. :-)
Z innej bańki. Fajnie widac jak zmienia się ciśnienie w oponach po "zimnym" parkowaniu i szybszej jeździe. I tutaj pytanie - zakładając wartości typowe (dla diesla kombin, przód 2.4 a tył chyba 2.2-2.3, 235 mm). Przy jakiej temperaturze tyle pompować w zimie (bo w lecie robię to na zimnych kołach)?
W zimie najlepiej zbliżonej do 0, choć przy - 15 stopniach na bank będzie mniej o 0,2 bara.
Ja mam na zimę oryginalne czujniki a na lato zrobiłem klona tych oryginalnych. Plus jest taki że w tych nieoryginalnych mogę sobie zmieniać numery jak chcę odpowiednim sprzętem i nie ma problemu z zamianą kół.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Czy profil 35 na zimę przy feldze 19 to dobry pomysł ?. Teraz mam 40. Zostawie na zimę felgi oryginalne 19 bo nie chcę mieć problemów z czujnikami cisnienia.
Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka
To zależy na jaką zime i gdzie. W mieście lub na trasie (na czarnym) to moim zdaniem nie będzie tragedii. Ale na złej jakości drogach i dziurach (tzn. wszedzie tam gdzie z reguły zalega śnieg) to masz szansę uszkodzić felgę w szybkim tempie no i będzie mocno trzęsło
To zależy na jaką zime i gdzie. W mieście lub na trasie (na czarnym) to moim zdaniem nie będzie tragedii. Ale na złej jakości drogach i dziurach (tzn. wszedzie tam gdzie z reguły zalega śnieg) to masz szansę uszkodzić felgę w szybkim tempie no i będzie mocno trzęsłoZ reguły Warszawa i okolice ale powroty do domu to ok 50 km dziur niestety :( właśnie o tym myślałem że przy niższym profilu będzie slabsza amortyzacja przy lichej nawierzchni a taka też będę musiał pokonywać.
Wysłane z mojego HTC Desire 626G dual sim przy użyciu Tapatalka
BladeMasta 18-11-2017, 23:18 Juz kiedys podawałem fajna stronkę która pokazuje jakie najlepiej dobrać opony i felgi zarówno większe jak i mniejsze od oryginałów. Ja zmieniłem oryginalne srebrne 18" z Titanium na oryginalne Fordowskie 19" pomalowane na czarno i oponę 235/40/19. (najmniejsza % różnica do wyjściowej sytuacji). Na zimę wykorzystam te same czarne alusy a oponę ciut węższe bo 225.
Doradźcie czy te koła wejdą na fusiona/mk5? https://f.allegroimg.com/s512/01166b/018435b5479ab5100da94b11437f
średnica felgi: 16"
otwór centralny (mm): 63,3
odsadzenie (ET): 52
szerokość felgi: 6.5"
rozstaw śrub: 5x108
Opona 215/60/r16 94/V
Jeszcze takie wpadły mi w oko.
https://6.allegroimg.com/original/0143eb/e2a1dee144c8ba26d3485c0ed826
szerokość felgi: 6.5"
rozstaw śrub: 5x108
producent felg: ford (oryginalne OEM)
średnica felgi: 17"
typ samochodu: samochody osobowe
otwór centralny (mm): 63,3
odsadzenie (ET): 52
Ale tu chyba wystąpi problem z oponami.
Jest jeszcze coś takiego
https://8.allegroimg.com/original/0386f0/a4ea266a49a79b1daf2e6a65f938
Producent MSL
średnica felgi: 16"
szerokość felgi: 7.0"
rozstaw śrub: 5x108
odsadzenie (ET): 48
Byłem ostatnio poza domem, a aura nie daje mi wyboru muszę szybko skompletować zimówki
tak
tylko nie kupuj 17 bo drogie opony lepiej `18 albo 16 :)
Idę w 16 cali, szkoda mi obecnych felg na zimę wiec kupuję inne. Wskazanie na te pierwsze na chwilę obecną tylko czy czujniki mi do nich bez problemu wejdą?
olej czujniki 400zł w kieszeni
L:)
Pierwszy raz mam w aucie czujniki i wreszcie się przydały: 3 dni temu przekładka opon na zimowe, dwóch oponiarzy uwijało się przy aucie - jeden z lewej, drugi z prawej.
Po wyjechaniu z warsztatu z ciekawości patrzę na info z opon, a tam z lewej strony napompowane po 2.4 (przód i tył) a z prawej po 2.7 (przód i tył).
To już lepiej żeby jeden wymieniał przednie, a drugi tylne ;-)
cattani75 04-12-2017, 06:17 A jesteś pewien, że czujniki pokazują Ci ciśnienie we właściwych kołach?
No i kupiłem ale całkiem inne :) Mam nadzieję ze błędu nie popełniłem.
Kupione to Dezent średnica felgi: 16" szerokość 6.5" rozstaw 5x108 otwór centralny: 63,3 (ET): 50 z oznaczeniem H2. Zamówione opony i czujniki. Mam nadzieję ze felgi będą pasować.
https://5.allegroimg.com/original/034452/d9f7564b4e6788475ae36c6f3df5
https://s11.galerieallegro.pl/zdjecia/z1020/10202935/big/1.jpg?screen
https://s11.galerieallegro.pl/zdjecia/z1020/10202935/big/8.jpg?screen
A jesteś pewien, że czujniki pokazują Ci ciśnienie we właściwych kołach?
Tak, podjechałem na BP (btw: mają bardzo fajne kompresory do pompowania z cyfrową nastawą ciśnienia), przody napompowałem do 2.4, tyły do 2.2 i dokładnie tak pokazuje info w kokpicie.
Swoją drogą wciąż wkurza mnie brak ergonomii tego wyświetlacza informacyjnego - trzeba grzebać o wszystko w menu, a te plastikowe klawisze są strasznie badziewne.
Paul Hunter 23-01-2018, 22:21 Hej,
Co myślicie o tych oponach?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a4-235-45-r18-98-v-xl#155833008
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zdecydowanie polecam te:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-winter-sport-5-235-45-r18-98-v-xl-mfs#176308238
Drugą zimę na nich jeżdżę i są super. Na ten rok żonie kupilem i też sobie chwali
https://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-wr-d4
Takie polecam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja tez polecam WR D4.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hrdcr_real 24-01-2018, 18:56 Ja tez polecam WR D4. https://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-wr-d4
Takie polecam.
nie ma D4 w rozmiarze 235/45/18, w tym sa A4 czyli asymetryczne, mam i polecam, aczkolwiek na 2 raz kupilbym Conti 850P
Jeździłem na wszystkich oponach które wymieniacie i zostałem przy dunlopach
adam127777 24-01-2018, 20:41 Ja mam takie i na razie na mokro i ta odrobina śniegu jest dobrze, opony ciche.
goodyear-ug-performance-g1 (https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-g1-235-45-r18-98-v-xl-mfs#145426823)
Nokiany na śniegu są świetne ale na mokrym już trochę mniej..
Hrdcr_real 25-01-2018, 23:07 Nokiany na śniegu są świetne ale na mokrym już trochę mniej..
sad but true...
Nokiany na śniegu są świetne ale na mokrym już trochę mniej..
Też się nad nimi zastanawiałem ale w testach wypadały o parę metrów słabiej ... zdecydowałem się na conti 850 ...
Godzinę temu miałem awaryjne hamowanie przed sarną :)
Chyba założę kamerę byłoby co pokazywać no i wiem , że awaryjne w aucie działają :)
Opony były trochę droższe ale to był dobry wybór :)
Pytanko.
Czy zamiast opony 235/50/r17, można wstawić oponę 235/45/r17?
Pytam, bo opony z profilem 50 są chyba mniej standardowe, a do tego mały wybór. W przypadku czterdziestek piątek mamy wielki wybór różnych marek/rodzajów opon i są o połowe tańsze od 50-tek.
Odpowiedź na to pytanie da Ci kalkulator zamienników opon z internetu - techniczne i merytoryczne (max 1.5% procenta w różnicy średnicy koła lub 3% dla profilu x2). Połowa osób z forum będzie za doborem zamiennika, a druga połowa będzie używała argumentów przeciwko: homologacja, ryzyko domowy wypłaty odszkowania etc. Do której grupy osób się zaliczasz: tych co kierują się emocjami czy tych dla których ważniejsze jest "patrzenie w szkiełko " :wink:? Bo jeśli do tych pierwszych to nie ma sensu weryfikować kwestii merytoryczno-technicznych ...
http://podrogach.pl/zamienniki-opon-kalkulator-opon/235-50-r17/
Ja jako urzędnik państwowy zostaje przy opcji oryginału, mimo ceny pozostanę przy homologowanych.
Nie musisz. Homologacja dotyczy tylko tzw. typu i importera aby każde nowo sprowadzone auto nie musiało przechodzić przez procedury badań technicznych i dopuszczenia do ruchu drogowego. Ciebie jako użytkownika dotyczy tylko kwestia wymagań i badań technicznych. Gdyby było inaczej po naszych drogach nie jeździłyby Fusion'y oraz inne auta sprowadzone lub które przyjechały zza granicy, a u nas nigdy nie miały jakiejkolwiek homologacji. Opony to naprawdę detal - jak nie wierzysz to kup takie które mieszczą się 1.5% odchyłki, zamontuj, podjedź do stacji diagnostycznej i powiedz prosto z mostu, że chcesz przeprowadzić badanie techniczne i że masz takie a nie inne opony (możesz nawet poprosić diagnostę aby stosowna uwagę i aby komentarz umieścił w systemie) . Zbaczysz że bez zająknięcia przejdziesz badanie techniczne i tyle w tej sprawie.
Jako urzędnik, gdybym chciał opony do auta służbowego to poszedłbym jednak w te tańsze, aby nikt nie zarzucił mi niegospodarności w wydatkach publicznych :wink:
proszę o usunięcie wpisu ;)
Koledzy idzie wiosna :)
a więc :
1. całoroczne (jest sens) ? (robię ok 10-12kkm/rok, trasy do 100 km)
2. czy w nadkole MK5 wejdą spokojnie 245/45 ? (pytam, bo są tańsze niż 235 :D)
TuneFORCE 19-03-2018, 19:35 Tutaj fajny kalkulator ET: http://uniwers.vot.pl/et/
2. czy w nadkole MK5 wejdą spokojnie 245/45 ? (pytam, bo są tańsze niż 235 :D)
Przyłączam się do pytania... czy może ktoś z Kolegów ma takie opony na 18-tkach w swoim MK5?
Bardziej chodzi mi o wrażenia, bo nie sądzę aby miały "nie wejść" ;)
Różnica jest niewielka... ok. 1,3% w stosunku do wzorcowej 235/45/18
Ja zostałem bez kombinacji przy 235/50R17 a wybrałęm Michelin Primacy 3 i porównując je do Goodyear EFFICIENTGRIP które wcześniej katowałem to "miszlenki" lepiej trzymają na suchej jak i mokrej nawierzchni jedzie się pewniej...dla mnie super! Cenowo wyrwałem po 620 złociszy za sztukę...
|