Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Światła dzienne w naszych autach
A czy ta żarówka ribi wówczas także za przeciwmgłowe? Sorki, pewnie dla Was to głupie pytania, ale nie znam się g;)
Bump: Zależy mi na tym aby i przeciwmgłowe były bo niestety mieszkam w rejonie częstych mgieł :D
Ok, to żarówka odpada... A co polecisz z tych 2w1? Czytałam, że osram ma jeszcze dodatkową funkcję - doświetlanie zakrętów... Prawda to? Który model wybrać?
Nie polecam rzeczy, których sam nie miałem. Dlatego odradzam te chińskie chińczyki duolight.
Doświetlanie jest dla mnie zupełnie niepotrzebne, a nawet mnie irytuje codzienny widok doświetlanych zakrętów za dnia. Niestety, wpasowuje się to do powszechnego, owczopędnego trendu oświetlanie wszystkiego, co możliwe przy braku zdroworozsądkowej potrzeby.
przeeemek 12-09-2019, 22:08 Dobrze rozumiem, że światła "skandynawskie" to opcja, żeby nie trzeba było "pamietać" o włączeniu świateł?
Chciałbym zrobić tak w C-Max I po lifcie 2009r. Bez dokładania jakichkolwiek świateł dziennych.
Żeby światła mijania świeciły po odpaleniu silnika i gasły po zgaszeniu jak przełącznik jest w pozycji AUTO.
Obecnie światła zapalą się automatycznie tylko po zmroku. Nie mam xenonow.
W przedlifcie trzeba kombinować z dokładaniem przekaźnika, po 2010 roku wystarczy zmiana w kompie. A jak to jest w po lifcie?
michmarmik 15-09-2019, 18:49 W po lifcie wydaje mi się że podobnie jak w przed lifcie, z tym że inne numery przekaźnika i bezpieczników? No bo wiadomo trochę inne gemy. Ale z chęcią jak ktoś to robił w polifcie i się podzieli co i jak to zrobię tak i u siebie.
Witam
czy MODUŁ ŚWIATEŁ DŁUGICH DZIENNYCH DRL będzie pasował do C-max 2012? Miałem zamontowany w mondeo 2008, S-max 2007 a teraz chciałbym zamontować wC-max.
Nikt nie montował. Chodzi mi głównie o to czy nie będzie błędu.
Instalacja świateł automatycznych Ford C-Max
Wyjmujemy bezpiecznik 3 w środkowym rzędzie 10-15A
Wkładamy bezpiecznik 7 w dolnym rzędzie 10-15A
Wkładamy przekaźnik nad dużym przekaźnikiem
https://www.youtube.com/watch?v=AKNdbQ5ifQw
W moim C-max 2L/136kM/2006r to działa
Instalacja świateł automatycznych Ford C-Max
Wyjmujemy bezpiecznik 3 w środkowym rzędzie 10-15A
Wkładamy bezpiecznik 7 w dolnym rzędzie 10-15A
Wkładamy przekaźnik nad dużym przekaźnikiem
https://www.youtube.com/watch?v=AKNdbQ5ifQw
W moim C-max 2L/136kM/2006r to działa
Temat już nieaktywny?
Mimo to, może ktoś odpowie.
Przeczytałem wszystkie wątki tego forum i nie mam nadal jasności.
Poza dołożeniem przekaźnika R15 i bezpiecznika F135, trzeba:
- wymontować czy zamontować bezpieczniki F110 oraz F113 lub tylko jeden z nich???
Który z nich odpowiada za to, że po przekręceniu kluczyka silnik może nie chcieć zgasnąć?
Dodatkowo nie mogę nigdzie znależć dostępności "Drutu oporowego z Fiesty FINIS 1684288"
Czy zwykły drut z zamontowanym np. opornikiem spełni tę sama funkcję, aby zmniejszyć moc świateł dziennych?
kuba1961 16-04-2023, 10:46 Nie posiadam schematu swojego C-maxa (MK1 2007 przed lift 1.8 TDCi). Zabrałem się za doposażenie w światła dzienne. Przebrnąłem przez cały wątek. I mam pytanie.
1. Pin 26 mam obsadzony a 1 nieobsadzony. Dokąd biegnie przewód z pinu 26 ?
2. Jaki ma symbol konektor który obsadza w wtyczce pin 1 ?
...
1. Pin 26 mam obsadzony a 1 nieobsadzony. ...
Podejrzewam raczej "błąd w rachunkach"... Sytuacja praktycznie niemożliwa, bo ZAWSZE czy to drut oporowy czy zworka łączą piny 1 i 26 "zielonej wtyczki".
Schematy przedliftowego FF2 (nadają się do C-maxa) - https://www.dropbox.com/s/nsav4gapy4c9a1q/Focus%20FF2_MY04.pdf?dl=0
kuba1961 - do kompletu jeszcze "pinologia" złącz GEM... https://www.dropbox.com/s/1vcg9tzkgsgo7al/Focus%20C307_MY09%20z%C5%82acza%20GEM.pdf?dl=0
kuba1961 16-04-2023, 11:19 Serdeczne dziękuję za schemat. Patrząc na schemat strona 50/112 rzeczywiście nie powinien być obsadzony. To raczej moja pomyłka. Ponieważ nie mam odpowiednich konektorów ponownie dobiorę się jak zdobędę przewód z konektorami. trzeba będzie odwiedzić jakiegoś lokalnego autoelektryka.
Oczywiście miałeś racje oba pin-y mam nieobsadzone. Może wiesz jaki symbol mają te piny. Chodzi mi o takie które "prawidłowo" wepnę w wtyczkę.
Jestem po uruchomieniu świateł. Przekaźnik dowolnego producenta to 10 zł. Brakujące piny zdobyłem na szrocie - najlepsza opcja 2 zł. Odwiedzeni elektrycy spławiali mnie. Chwilę zajęło mi poprawne rozebranie zielonej wtyczki w celu dołożenia brakujących pinów. Bezpiecznik 45 przełożyłem na poz 71 - 15A. Bezpiecznik 48 włożyłem - 20A. I to by było na tyle.
|