slawek-kali
17-05-2016, 21:00
A moze dlatego ze lejecie bez patrzenia na bagnet?
Nigdy w zyciu nie zalejesz dw10 lub dw10c 5,65L zeby nie bylo ponad max!
Nigdy w zyciu nie zalejesz dw10 lub dw10c 5,65L zeby nie bylo ponad max!
Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Olej silnikowy do 2.0 TDCI slawek-kali 17-05-2016, 21:00 A moze dlatego ze lejecie bez patrzenia na bagnet? Nigdy w zyciu nie zalejesz dw10 lub dw10c 5,65L zeby nie bylo ponad max! Basra 17-05-2016, 21:06 Witam W pierwszej kolejności odkręcamy filtr,potem korek spustowy. pozdrawiam witoldo75 17-05-2016, 21:32 ja do wszystkich moich samochodow lalem i leje Motul , i jestem zadowolony. Motul 8100 eco-energy 5w-30 AKuba 18-05-2016, 01:24 Ktoś ,kto wymieniał olej co 15-20tys km,często nie doczekał kolejnej wymiany. Podam przykład mojego Mondeo 2,2 TDCi(fordowski) 2005r - po kupnie ze stanem licznika 184 tys km ponad 5 lat temu i przejechaniu w tym czasie ok 4 tys km., dokonałem wymiany oleju (pierwsza wymiana po kupnie). Wg deklaracji zalany mobilem 5W/30 i po zlaniu oleju wraz z demontażem miski i pokrywy bocznej łańcucha zobaczyłem czyste srebrne elementy silnika i łańcucha bez żadnych osadów w misce. Olej był czarny i wiszące kropelki tez czarne, a bo usunięciu kropelek czysty srebrny metal. Ilość oleju jaka pozostaje w misce po spuszczeniu oleju to ok. szklanka. Nowy olej jakim zalałem to LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W/40 CF m. in.do pompowtryskiwaczy. Acha, weszło (bez rozlewania) 6,5l. slawek-kali 18-05-2016, 06:46 Witam W pierwszej kolejności odkręcamy filtr,potem korek spustowy. pozdrawiam Wszystko ok, ale jaki jest stan oleju po wlaniu tej ilosci? woro_woro 18-05-2016, 08:27 Max zakresu na bagnecie. Basra 18-05-2016, 11:54 Witam W tym silniku max na bagnecie.Przy innych pod max. lub w połowie stanu. pozdrawiam _sobol_ 18-05-2016, 12:07 U mnie również przy każdej wymianie 5,5 litra (olej dostarczam swój, mechanik - zaufany). Po wymianie - na bagnecie w okolicach max, nigdy ponad. Tak więc co drugą wymianę kupuję 5l, co drugą - 6l. kris1978 18-05-2016, 20:43 A czy może ktoś polecić jakiś olej do skrzyni biegów manualnej ? slawek-kali 18-05-2016, 20:45 Castrol FE75w - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-CASTROL-SYNTRANS-FE-75W-1l.-WSS-M2C200-D2/4148 Ford 75W FE - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-FE-1l.-WSS-M2C200-D2/3868 bukox 18-05-2016, 20:47 A z ciekawości - jak często wymieniacie olej w skrzyni manualnej? slawek-kali 18-05-2016, 20:48 wymienilem po 200tys.. ale to raczej placebo.. bukox 18-05-2016, 20:57 wymienilem po 200tys.. ale to raczej placebo.. A producent kiedy zaleca? slawek-kali 18-05-2016, 20:58 Nigdy ;) kris1978 18-05-2016, 21:05 Myślałem coś z Motula tylko za cholerę nie wiem który spełnia normę forda slawek-kali 18-05-2016, 21:11 Olej przekladniowy z motula? bukox 18-05-2016, 21:18 Nigdy ;) Jak tak to spoko :) stingerA6 18-05-2016, 21:19 Pewnie np. Motul Dexron III slawek-kali 18-05-2016, 21:24 Ok.. Basra 19-05-2016, 13:45 A czy może ktoś polecić jakiś olej do skrzyni biegów manualnej ? Witam Do jakiej skrz.biegów. pozdrawiam kris1978 19-05-2016, 14:02 Witam Do jakiej skrz.biegów. pozdrawiam skrzynia manualna mmt6 co myślicie o tym oleju Millers Oils EE Transmission 1l 75w90 API GL-4 GL4 Basra 19-05-2016, 15:50 Witam Olej WSS-M2C200-D2. pozdrawiam woro_woro 19-05-2016, 16:40 Do moderatora, czy dyskusję o oleju przekładniowym można wydzielić z tego wątku? robitak 23-06-2016, 19:48 Witam, Castrol Edge 5w30 czy olej silnikowy 5w30 Formula F - 5 litrów 14E9EC? Przeczytałem pół wątku wstecz jakby co ;) Wcześniej miałem Shrana z 99roku i do "końca" 180 do 390k lałem 5w40. Pozdr Pozdrawiam slawek-kali 23-06-2016, 19:49 Magnatec A5 5w30 i bdzie jezdzil. mro 23-06-2016, 19:51 Millers Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka robitak 23-06-2016, 19:52 Magnatec A5 5w30 i bdzie jezdzil. To była najszybsza odpowiedź jaką dostałem kiedykolwiek na jakimkolwiek forum. Pozdrawiam slawek-kali 23-06-2016, 20:03 Kup, wymien i tyle. Ja sam jezdze na tym oleju, ten olej zalewany jest przez ASO na przegladzie (tym drozszym). Gdybys posiadal auto od nowosci i lal jakies premium (millers, motul itp.) to ok. Ale jesli zrobil 200kkm na zwyklym formula e lub f, to nie widze sensu. Jedynie efekt placebo mysle.. bukox 23-06-2016, 20:27 Kup, wymien i tyle. Ja sam jezdze na tym oleju, ten olej zalewany jest przez ASO na przegladzie (tym drozszym). Gdybys posiadal auto od nowosci i lal jakies premium (millers, motul itp.) to ok. Ale jesli zrobil 200kkm na zwyklym formula e lub f, to nie widze sensu. Jedynie efekt placebo mysle.. Motul jest premium? Kosztuje tyle samo co Magnatec :) slawek-kali 23-06-2016, 20:52 No bardzo watpie.. chyb ze podrobka bukox 23-06-2016, 21:04 Podróbka? Motula 913D 5W-30 5l kupisz w hurtowniach za 150-160 zł. Magnatec kosztuje mniej o 10-15 zł. Różnica niewielka jak na premium :) slawek-kali 23-06-2016, 21:18 dobra ostatnie pytanie.. bo nudzi mi sie :D Jaki? 8100 czy 913? bo to roznica... Poza tym z tego co widze masz auto z 2010 pewnie uzywane, pewnie pod 200kkm i co ty zyskujesz? Myslisz ze niemiec, czy polak lal motula? Jesli leasing, to nei maja nic do gadki i lany jest olej ASO. Wiem to samo zlo... wg. olejowych baronow oczwiscie :p bukox 23-06-2016, 21:29 No przecież napisałem, że 913D :) Poprzedni właściciel nie lał Motula bo to mało popularny producent ale czy to oznacza, że jestem skazany na najtańsze i najpopularniejsze oleje bo lepsze czy mniej popularne nie mają już sensu? 200 kkm to jeszcze nie trup :) mro 23-06-2016, 21:32 Mam auto z 2007 2.0 Tdci, przebieg aktualny 397 000 km, testowałem: magnatec, motul, mobile 1, formula f, liquid molly I miller's. Wszystko między 250k km a 397 k km. Dla mnie za każdym razem odczuwalem różnice w pracy silnika. W związku z tym polecam millersa. Wraz z LM były wg. Mnie najlepsze, ale miller's jest 100 % syntetyk a LM mieszanka. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka czeslaw555 26-06-2016, 07:59 a jakie są przeciwskazania do lania zalecanego przez Forda ? eclipse 26-06-2016, 10:18 Niech eksperymentują , może mo latach sie przekonanjeden z drugim że to bez sensu . arekmiz 26-06-2016, 11:43 a jakie są przeciwskazania do lania zalecanego przez Forda ? Że to Castrol? A wszyscy wiedzą, że Castrol robi szajs... :) woro_woro 26-06-2016, 12:35 Nie wszyscy, bo ja np. nie wiedziałem dopóki mi nie napisałeś. Wciąż nieprzekonany leję Castrola tak jak Ford radzi. slawek-kali 26-06-2016, 12:39 Ja rowniez i do od lat do kazdego forda jakiego mialem. Zaden nie stanal na drodze i zadnemu nie padl silnik czy turbo ;) czeslaw555 26-06-2016, 12:47 Że to Castrol? A wszyscy wiedzą, że Castrol robi szajs. na wielu forach polecają Motul, same pozytywne opinie. Wielu kupuje itd.. Przecież tylko ślepy by nie zauważył że jest to okazja od sprzedawania dla złych ludzi ;), ma takie zejście że aż się prosi żeby przy tym pogrzebać. Kiedyś próbowałem różnych olejów, od wielu, wielu lat leję to co producent zaleca. Czy to dobry olej, czy lepszy od Motula i innych, nie wiem. Wiem że nic się nie dzieje, a ja mało km. nie robię więc szybko bym zauważył mro 26-06-2016, 15:19 Kto ma ponad 400. 000 km zrobione z tych co się tu wypowiada? Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka slawek-kali 26-06-2016, 15:25 Ja mialem, obecne mondeo dobija do 260kkm. Kolega citrovit zrobil 650kkm na oleju z ASO ;) citrovit 26-06-2016, 20:47 Ja mialem, obecne mondeo dobija do 260kkm. Kolega citrovit zrobil 650kkm na oleju z ASO ;) Potwierdzam,ale małe sprostowanie-na oleju serwisowym zrobiłem dokładnie 575 tyś km-tyle było naliczniku jak sprzedawałem a w silniku był zawsze olej wlany przez serwis podobno Castrol i ngdy nie dolewałem ani grama:razz: Krzy_Ku 27-06-2016, 00:29 Się podepne... Kupiłem mojego s max'a z zmienionym niedawno olejem -ale w warsztacie poza serwisem. Poprosiłem i dostałem duplikat faktury z tej usługi i stoi tam olej silnikowy elf 5w30 DPF... Po 33 zł brutto-litr. Co to mogło być? Net mówi że np elf Solaris ... Ale nie wypatrzyłem na nim ze spełnia specyfikację forda. Powinien być to powód do niepokoju? Zmienić? Czy sensowne smarowidło i spokojnie jeździć do następnej zmiany? Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka RafałB 27-06-2016, 13:46 zrobiłem dokładnie 575 tyś km-tyle było naliczniku jak sprzedawałem... Sorry za OT ale bez cofki sprzedałeś go? Kto to kupił i za ile? :shock: citrovit 27-06-2016, 14:32 Sorry za OT ale bez cofki sprzedałeś go? Kto to kupił i za ile? :shock: Nigdy nie cofam licznika. O wszystkich oszustach cafaczy nie wypowiem się bo cenzura nie pozwoli na te słowa.Wszystkie auta sprzedaję z oryginalnym licznikiem,a komu? każdemu kto wie i zna się natym co to jest eksploatacja autostradowa bardzo spokojna no i kontroluje to wszystko ASO regularnie. Speedo 27-06-2016, 20:44 każdemu kto wie i zna się natym co to jest eksploatacja autostradowa bardzo spokojna http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2570592&postcount=671 g:DD podnieceni tą eksploatacją zdjęli mu 3paczki i jak nowy ;) bukox 27-06-2016, 20:52 Ja pier... ale masakra. To ten sam? slawek-kali 27-06-2016, 21:03 Tak to auto citrovita ;) Krzy_Ku 28-06-2016, 10:25 No nie wiem czy nie powinniśmy to nominowac w kategorii krętek roku ;-) Z tym olejem Elf macie jakieś zdanie? Ktoś lał? Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka kkooccuurr 28-06-2016, 21:03 Potwierdzam,ale małe sprostowanie-na oleju serwisowym zrobiłem dokładnie 575 tyś km-tyle było naliczniku jak sprzedawałem a w silniku był zawsze olej wlany przez serwis podobno Castrol i ngdy nie dolewałem ani grama:razz: A co ile km wymieniałeś? Ps. Świetny wynik! eclipse 28-06-2016, 21:46 Ja również nigdy nie dolewałem . bo nie było takiej potrzeby he ... mało tego ... wręcz przeciwnie lepej by było odessać czasami jak ukończy się dopalanie DPF . a jeżdżę na ( formula F) który zaleca ford . citrovit 29-06-2016, 11:36 A co ile km wymieniałeś? Ps. Świetny wynik! Olej był zmieniany tak jak w instrukcji pisali co 20 tyś km z kompletem filtrów.Z początku faktycznie to był ten olej fordowski a po jakimś czasie Castrol i nie miałem problemu ani z silnikiem ani z turbiną.Co niektórym poradziłbym,żeby nie przesadzali z wyszukiwaniem wspaniałych olejów bo napewno żaden nie eksploatuje swojego jedynego zapewne autka w warunkach ekstremalnych np.rajdowych co wtedy te lepsze oleje miały by rację bytu.Tylko wspomnę,że jeden z poprzednich moich pojazdów nie napiszę marki ale z silnikiem 2,0 HDI zalewałem olejem syntetycznym LOTOS 5W40-wtedy jeszcze sam robiłem wymiany również co 20 tyś km-i przelatałem nim 760 tyś km.Hmm miło mi się wspomina to autko :razz: juri2069 29-06-2016, 11:48 Citrovit jest żywym przykładem nie kombinowania i nie podniecania się jakimiś niby lepszymi olejami. Brać przykład i się nie podniecać , bo na innym ciszej i lepiej chodzi . :) PS dużo jeździsz :) Korci74 21-09-2016, 20:57 Witam. Mam wątpliwości w wyborze oleju. W Marcu tego roku wymieniałem olej i po przeczytaniu ponad 20 stron tego tematu wybrałem Motul 8100 Eco-clean+ 5W30 ze względu na DPF. Znów nadszedł czas na wymianę i nie jestem do końca pewien czy wyżej wymieniony olej jest odpowiedni ze względu na Specyfikację ACEA C1 - WSS M2C 934B gdy producent zaleca ACEA A5/B5 - WSS M2C 913C. Wyczytałem że kolejna litera alfabetu pokrywa normy poprzedniej. Mam rozumieć że również WSS M2C 934B pokrywa 913C ? edit. Odnośnie Motul 8100 Eco-clean+ pytałem na infolinii Motul w Niemczech to mogę lać , ale już według centrali Motul dział Technologia (doradztwo) już nie WSS M2C 934B nie pokrywa WSS M2C 913C ten olej jest stworzony dla innych silników Forda ma być 913 C albo D. elvis52 21-09-2016, 21:28 Ja zalałem valvoline synpower fe 5w30 i jestem zadowolony Mario_ 27-12-2016, 15:13 Panowie czy wymiana oleju co 20tyś nie wydaje wam się zbyt późna jeśli chodzi o przebieg???? Ja zawsze jakoś nauczony byłem i często w swoich autach wymieniałem olej co 10tyś. km. Jeżdżę na oleju szwajcarskim MOTOREX 5W30 long life i tak myślę co ile wymieniać ten olej :-) Temat ruszyłem bo auto mam od sierpnia tamtego roku a wczoraj pierwsze moim oczom ukazał się wielki napis wymień olej ;-) a wymieniałem go właśnie ponad 10tyś km temu. Jeździ ktoś z was na FORD FORMULA F 5W-30 5l 14E9EC ???? koncern CASTROLA dla forda co do CASTROLA opinie też słyszałem różne????? Cenę mają atrakcyjną ale czy warto ? (za swój płace 45zł litr). citrovit 27-12-2016, 15:28 Kolego Mario ja jak jeżdziłem S Maxem z tym silnikiem to wymieniałem olej co 20 tyś km i naprawdę silnik bardzo dobrze się sprawował przez jak dobrze pamiętam ponad 570 tyś km i naprawdę niema co przesadzać z tymi wymianami.A wlewany był w serwisie właśnie ten z początku FORMULA a potem Castrol Ford 5W30 Mario_ 27-12-2016, 16:07 Czyli szkoda kasy żeby wymieniać co 10tys myślę że jak nawet i na początek 15tys zrobię to i tak już dobrze :) Ta formuła wychodzi ponad 20zł na litrze taniej ale czy warto na nią przejść? Skoro dla Forda robią i tym zalewają więc jakieś to normy spełniać musi :) citrovit 27-12-2016, 17:49 Czyli szkoda kasy żeby wymieniać co 10tys myślę że jak nawet i na początek 15tys zrobię to i tak już dobrze :) Ta formuła wychodzi ponad 20zł na litrze taniej ale czy warto na nią przejść? Skoro dla Forda robią i tym zalewają więc jakieś to normy spełniać musi :) To wszystko zależy w jakich warunkach go eksploatujesz.Ja jeżdziłem tylko po autostradach i jeszcze jedno fabrycznie niemiał DPF-a-to bardzo ważne.Jeśli jeżdzisz głównie po mieście,małe dzienne przebiegi,dużo odpaleń na zimno-wymieniaj częściej niż instrukcja mówi.Mój przypadek jaki opisłem jest rzadko spotykany i raczej należy do eksploatacji w warunkach lekkich prawie idealnych dla silnika diesla i dlatego tyle wytrzymał.W twoim przypadku być może niewiele jezdzisz to jak zrobisz jedną,no może dwie wymiany w roku to naprawdę żadne oszędności lepiej wymienić częściej i mieć ten komfort psychiczny,że zrobiło się wszystko,żeby silnikowi było lepiej:)Tak naprawdę to wszystko zależy od indywidualnego podejścia właściciela do autka.Pozdrawiam i szerokiej drogi. Mario_ 27-12-2016, 18:03 To wszystko zależy w jakich warunkach go eksploatujesz.Ja jeżdziłem tylko po autostradach i jeszcze jedno fabrycznie niemiał DPF-a-to bardzo ważne.Jeśli jeżdzisz głównie po mieście,małe dzienne przebiegi,dużo odpaleń na zimno-wymieniaj częściej niż instrukcja mówi.Mój przypadek jaki opisłem jest rzadko spotykany i raczej należy do eksploatacji w warunkach lekkich prawie idealnych dla silnika diesla i dlatego tyle wytrzymał.Pozdrawiam i szerokiej drogi. Ale jeżdząc po autostradzie mając dość wysokie obroty silnika zależy z jaką prędkością jeździsz olej też jako tako się zużywa. Ja jazda bardziej miasto lub z miasta to miasta 100km dystans około. Więc myślę że 15tyś to max dla oleju (wszystkie auta wymieniałem zawsze co 10 - dwa merce). Tym bardziej że leje LONG LIFE a te ponoć są lepsze. juri2069 27-12-2016, 18:48 Mario_ kolega citrovit zrobił tyle kilometrów samochodami , że w głowie się nie mieści i on jest żywym przykładem , że olej wymieniany co 20 kkm jak zaleca producent jest jak najbardziej ok . Także każdy może sobie mówić co lepsze , co wyczytał w internecie , ale on wie najlepiej. Ty uważasz , że 15 kkm jest max , a on zrobił 500 -600 kkm . Zrobiłeś więcej ? Ja akurat terz wymieniam co 15 kkm , ale nie twierdzę , że co 20 kkm jest błędem mro 27-12-2016, 19:13 A ju Heko byłem na wirusku i wymieniam co 15k millersa. Nie zaszkodzi bo autko dostaje wciry a przebieg już 412. K KM :-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka _sobol_ 27-12-2016, 23:31 Koledzy, nie chodzi o to kto wie najlepiej a kto najgorzej... każdy ma swój rozum, zna swoje auto i siebie (o podejściu do auta i eksploatacji mówię)... Koledze citrovit'owi chodziło o to, że przebieg przebiegowi nierówny. Jeżdżąc na autostradzie, ze średnią, powiedzmy, 100kmph, 20kkm zrobimy w 200h. Każdy silnik chciałby mieć wymieniony olej co 200 godzin pracy. Stojąc w korkach i robiąc 10km w godzinę... po 20kkm będziemy mieć silnik, który przepracował na jednym oleju 2000 godzin więc nawet wymieniając go co 10kkm i używając auta przeważnie w mieście, mamy olej bardziej "zmęczony" niż ten "autostradowy" wymieniany po 20kkm... czeslaw555 28-12-2016, 06:17 Jeżdżąc autostradami olej prędzej się zużywa, ja wymieniam co 12 tyś km. mario595 28-12-2016, 08:52 A ja muszę co 8-9 tyś. ze względu na DPF. Po prostu rozcieńcza się z paliwem. Z tymże ja używam auta właściwie tylko po mieście. rumunn95 28-12-2016, 10:52 Ja tez latam po miescie zrobilem cos okolo 5kkm i na bagnecie stan taki jak zalalem , jak sprawdzasz czy masz rope w oleju? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka mario595 28-12-2016, 14:47 Stan na bagnecie również mam bez zmian. Nie ma chyba możliwości aby sprawdzić ilość paliwa w oleju tak na oko :razz: . Ufam czujnikom, które ukazują mi ten fantastyczny komunikat "Wymień olej". citrovit 28-12-2016, 15:10 Jeżdżąc autostradami olej prędzej się zużywa, ja wymieniam co 12 tyś km. Nie skomentuję tej twojej rewelacji,jesteś super specjalistą w tym temacie.A wymieniaj sobie nawet co 2 tyś km i tak ci to wychodzi raz w roku bo zapewne jako niedzielny kierowca wiecej nie przejedziesz.:one: czeslaw555 28-12-2016, 15:17 Nie skomentuję tej twojej rewelacji,jesteś super specjalistą w tym temacie.a ty kolego nie masz zielonego pojęcia o tym co się dzieje z olejem i jak szybciej traci na wartości przy jeździe z dużymi prędkościami na autostradzie. Robię rocznie tyle km to ty zapewne w 2-4 lata . bukox 28-12-2016, 16:30 Obawiam się, że jest dokładnie na odwrót z tymi km :) czeslaw555 28-12-2016, 16:32 tzn.jak jest ? bukox 28-12-2016, 16:41 Tak, że akurat Citrovit robi ich od cholery rocznie :) eclipse 28-12-2016, 17:56 Nie rozumiem tych posiadaczy samochodów którzy próbują eksperymentować z olejami , przecież zanim powstał taki czy inny samochód to przechodził wiele testów gdzie dobrano do każdego silnika najbardziej odpowiedni . Trudno mi takie osoby zrozumieć ..... czyżby chcieli stworzyć własny wynalazek / olej na którym to przejedzie więcej kilometrów , czy będzie mniej czy więcej spalał ?... Nawet rajdowcy mają wytyczne do których się stosują . Odkupując potem od takiego pomysłowego wynalazcy garażowego często okazuje się że jest już za późno bo silnik jest zajeżdżony i nadaje się tylko do remontu . Speedo 28-12-2016, 21:00 przecież zanim powstał taki czy inny samochód to przechodził wiele testów gdzie dobrano do każdego silnika najbardziej odpowiedni w dzisiejszych czasach to ciężko orzec, czy te testy to są by "przejechał jak najwięcej" czy tylko "1 dzień po gwarancji" - stąd takie ulepszanie fabryki gunter2079 28-12-2016, 23:02 Ja stosuje prosta jak budowa cepa zasadę. Diesel co 10 tys. Benzyna co 15 tys. Nieważne co mówi producent. No chyba że każe częściej tap from eldżi citrovit 29-12-2016, 20:40 Ja stosuje prosta jak budowa cepa zasadę. Diesel co 10 tys. Benzyna co 15 tys. Nieważne co mówi producent. No chyba że każe częściej tap from eldżi Kolego ocknij się.Twoje wiadomości na temat samochodów i olejów zatrzymały się na latach 80 tych XX wieku.Ale rób tak dalej-napewno nie szkodzisz silnikowi:D No i cóż do roboty- do cepa. czeslaw555 29-12-2016, 20:47 a Ty kolego masz chyba jakiś problem z tymi olejami. gunter2079 29-12-2016, 21:12 Może i nie jest to nowoczesna informacja. Ale nie wszyscy jeżdżą nowym samochodami. Producent ma w d... tych co maja ponad 10 letnie auta. Moze i w nowych dostawczakach wystarczy co 60 tys wymiana. Ale tak jak trafnie napisałeś nie zaszkodzi. Moje zasady i moje pieniądze . A tym tekstem dot. cepa ,no cóż, miało być chyba śmiesznie a wyszło buractwo. tap from eldżi cynk23 29-12-2016, 22:10 Witam zakupiłem nie dawno s maxa z roku 2013 silnik 2.0 TDCi 163 km sprowadziłem osobiście z De. Samochód był serwisowany do końca w serwisie Forda,po przyjeździe odstawilem go do polecanego warsztatu,, Garage auto serwis "w Warszawie z dobrymi opiniami na serwis ok na wymianę wszystkich filtró w i oleju. Moje pytanie odnośnie oleju serwisant zalał Mobil 1 ESP formula 5 w 30 twierdzi że to bardzo dobry olej z górnej półki do silników diezel z dpf czy ten olej jest ok?bo po przyjeździe do domu wszedłem na stronę mobila i tam wpisując dane samochodu wyskoczył mi Mobil super 3000 x1 i obawiam się trochę czy ten ESP będzie dobry Mario_ 30-12-2016, 00:38 A ja muszę co 8-9 tyś. ze względu na DPF. Po prostu rozcieńcza się z paliwem. Z tymże ja używam auta właściwie tylko po mieście. Mam auto ponad rok raz wymieniłem olej po kupnie po przejechaniu 3tys mimo że niby był świeżo wymieniany. Od swojej wymiany zrobiłem 12tys co daje 15tys km od kilku dni pierwszy raz Zobaczyłem komunikat wymień olej nie wiedziałem że taki istnieje komunikat :) to co ile Tobie wyskakuje ten komunikat? Tym bardziej nie wiem kiedy ostatnio u mnie była kasowania inspekcja przez poprzedniego właściciela. Też mam dpfa Bump: Witam zakupiłem nie dawno s maxa z roku 2013 silnik 2.0 TDCi 163 km sprowadziłem osobiście z De. Samochód był serwisowany do końca w serwisie Forda,po przyjeździe odstawilem go do polecanego warsztatu,, Garage auto serwis "w Warszawie z dobrymi opiniami na serwis ok na wymianę wszystkich filtró w i oleju. Moje pytanie odnośnie oleju serwisant zalał Mobil 1 ESP formula 5 w 30 twierdzi że to bardzo dobry olej z górnej półki do silników diezel z dpf czy ten olej jest ok?bo po przyjeździe do domu wszedłem na stronę mobila i tam wpisując dane samochodu wyskoczył mi Mobil super 3000 x1 i obawiam się trochę czy ten ESP będzie dobry W jego opisie specyfikacji powinieneś wyczytać czy jest zgodny z wymaganiami itd. cynk23 30-12-2016, 06:04 W jego opisie specyfikacji powinieneś wyczytać czy jest zgodny z wymaganiami itd.[/QUOTE] W specyfikacji nie pisze ze do Forda a nie wiem dokładnie na co patrzeć, czyli jak nie pisze ze do Forda to zły ten olej? mario595 30-12-2016, 08:09 Mario - tak jak napisałem wcześniej co 8-9tyś. km. Tak czy inaczej rocznie robię 11-12tyś. km czyli olej wymieniam raz w roku. cynk23 30-12-2016, 14:03 Widzę że nikt mi nie pomoże, więc trzeba jeździć do następnej wymiany,chyba nie powinno nic się stać M4r3k77 30-12-2016, 14:15 Mobil 1 ESP formula 5w30 To olej C2 C3 czyli dobry do DPFu. Nie szukaj dziury w całym. Producent samochodu preferuje olej tego producenta który zaoferuje więcej pod stołem... ŻYCIE... cynk23 30-12-2016, 14:41 No i gitara dzięki kolego bo jak przeczytałem cały ten wątek to zgupialem:-) Rzycze wszystkim wszystkiego dobrego na nadchodzący nowy rok a także bezawaryjnosci dla naszych s maksow;-) Mario_ 30-12-2016, 23:56 W jego opisie specyfikacji powinieneś wyczytać czy jest zgodny z wymaganiami itd. W specyfikacji nie pisze ze do Forda a nie wiem dokładnie na co patrzeć, czyli jak nie pisze ze do Forda to zły ten olej?[/QUOTE] Nie zawsze musi pisać ford wyczytuje sie to z nr podanego w specyfikacji jak dobrze pamiętam ;-) Ale jak chłopaki piszą ze ok to ok. Co do życzeń również i wzajemnie ale nie pomijaj Galaxiaków :-) Bump: Mario - tak jak napisałem wcześniej co 8-9tyś. km. Tak czy inaczej rocznie robię 11-12tyś. km czyli olej wymieniam raz w roku. Czyli nawet jak masz komunikat to i tak dociągasz do tych 11-12 tys? znajać zycie jeszcze mogłbyś na nim pojeździć i nic by sie nie działo z tego co tu chłopaki piszą że do 20stu można śmigać :-) Ale ja tak wymieniam jak i Ty ;-) M4r3k77 31-12-2016, 00:14 Wymieniaj na ten olej i nie czytaj głupot czy na naklejce jest napisane. najczęściej podaja normy VW i mercedesa. I lepiej wymieniaj go częściej niż 20kkm bo ten przebieg to chwyt marketingowy dla flot żeby robić mniej przeglądów i koszty użytkowania samochodu były niższe co zachęca do kupna samochodów. mario595 31-12-2016, 08:13 Mario wymieniam co 8-9tys. 11-12 to moje roczne przebiegi. Wszystkim wam życzę wesołego nowego roku :) Wysłane z mojego Samsung Galaxy S6 Mario_ 31-12-2016, 17:57 Mario wymieniam co 8-9tys. 11-12 to moje roczne przebiegi. Wszystkim wam życzę wesołego nowego roku :) Wysłane z mojego Samsung Galaxy S6 To naprawdę często wymieniasz ja zawsze wymieniłem co 10 w każdym aucie i tak wszyscy mówili że do 15tys km na oleju long life to spokojnie mogłem jeździć bo niby te long life są lepsze i przez to droższe ale czy to prawda :) Mario_ 01-01-2017, 18:44 Stan na bagnecie również mam bez zmian. Nie ma chyba możliwości aby sprawdzić ilość paliwa w oleju tak na oko :razz: . Ufam czujnikom, które ukazują mi ten fantastyczny komunikat "Wymień olej". Wracając do tematu wymień olej jak to działa w naszych fordach rozumiem że inspekcja jest co 20tyś ustawiona tak???? skraca się ona od zależności trybu jazdy??? Chyba że się mylę i ustawiona jest jeszcze inaczej ??? czeslaw555 01-01-2017, 18:57 wymieniaj olej kiedy chcesz, ufaj wyświetlaczowi lub forumowiczom. Okres wymiany oleju zależy od Twojej woli i uznaniu czy nie zaszkodzi twojemu autu. Jak widzisz zdania są podzielone kiedy wymieniać, ja jestem zdania że częstsze wymiany nigdy nie zaszkodzą a a sama wymiana oleju nie jest jakoś zbyt kosztowna zibi967 01-01-2017, 20:00 Zaczynamy od zaleceń producenta samochodu, który w instrukcji auta wskazuje dopuszczalne klasy lepkościowe olejów. Bardzo często oleje różnych klas w instrukcji obsługi są opisane jako „zalecane” czy też „dobre” oraz np.„dopuszczalne” w danym aucie. Na razie poprzestańmy na tym, co dopuszcza producent; np. są to oleje 0W-40, 5W-40 i 10W-40. Każdy z nich zachowuje zbliżoną lepkość w temperaturze roboczej, ale inaczej gęstnieje na mrozie. 0W-40 zapewnia najłatwiejszy rozruch i najszybciej dociera do węzłów smarowania, 5W-40 jest pod tym względem gorszy, ale wciąż bardzo dobry, natomiast 10W-40 przy silnym mrozie staje się tak lepki, że odczujemy to, odpalając auto po zimnej nocy (silnik z trudem „zakręci”). Jeśli cena nie jest problemem, wybierzmy 0W-40, bo jest najlepszy – choć jego wyższość da się odczuć tylko zimą, latem nie ma ona znaczenia. Stan silnika oraz jego uszczelnień nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia – po rozgrzaniu silnika oleje te zachowują się podobnie, gdyż mają tę samą letnią klasę lepkościową. Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”. W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej. Warto jednak wiedzieć, że niektóre silniki są skonstruowane pod kątem „rzadkich” olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych olejów nie wchodzi w rachubę. Vercynogetorix 02-01-2017, 14:07 Panowie serwis Ford Motorcar kosztuje 249; wyczyszczą auto, wymienią filtr i olej, podregulują silnik IDS-em (nie wiem co robią dokładnie ale mój chodził inaczej po odebraniu), po co kombinować? Mario_ 03-01-2017, 11:51 Panowie serwis Ford Motorcar kosztuje 249; wyczyszczą auto, wymienią filtr i olej, podregulują silnik IDS-em (nie wiem co robią dokładnie ale mój chodził inaczej po odebraniu), po co kombinować? Tyle to ja prawie place za sam olej :) Bump: wymieniaj olej kiedy chcesz, ufaj wyświetlaczowi lub forumowiczom. Okres wymiany oleju zależy od Twojej woli i uznaniu czy nie zaszkodzi twojemu autu. Jak widzisz zdania są podzielone kiedy wymieniać, ja jestem zdania że częstsze wymiany nigdy nie zaszkodzą a a sama wymiana oleju nie jest jakoś zbyt kosztowna Czy wymieniając olej wczesniej niż inspekcja się wyświetli można jakoś wyzerować ją od nowa z świeżym olejem? weuek 03-01-2017, 11:53 Panowie serwis Ford Motorcar kosztuje 249; Nawet nie wiesz jak to się poprawnie nazywa, to i o samej usłudze pewnie jeszcze mniej... Vercynogetorix 03-01-2017, 12:29 Nawet nie wiesz jak to się poprawnie nazywa, to i o samej usłudze pewnie jeszcze mniej... Ojtamojtam ojtamojtam mi autocorrect robi zabawy a ty się czepiasz Bump: Czy wymieniając olej wczesniej niż inspekcja się wyświetli można jakoś wyzerować ją od nowa z świeżym olejem? Jeżeli masz na myśli Przypominajkę komputera to tak, gaz i hamulec wcisnąć,kluczyk na II, zamknięte drzwi, po paru chwilach pokazuje się komunikat Ew. Poprawcie mnie jeśli jakos inaczej to kombi wygląda Mario_ 03-01-2017, 21:39 Ojtamojtam ojtamojtam mi autocorrect robi zabawy a ty się czepiasz Bump: Jeżeli masz na myśli Przypominajkę komputera to tak, gaz i hamulec wcisnąć,kluczyk na II, zamknięte drzwi, po paru chwilach pokazuje się komunikat Ew. Poprawcie mnie jeśli jakos inaczej to kombi wygląda No o przypominajkę mi chodzi :-) Czyli nawet jeśli jej nie mam w chwili obecnej robiąc taką kombinację będę miał jakiś komunikat że ją wyzerowałem? Korci74 03-01-2017, 22:03 Nie wyświetla się żaden komunikat potwierdzający. zobacz tu http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2209187&postcount=21 w automacie jest trochę inaczej, najpierw zapłon potem hamulec i gaz, gdy pojawi się komunikat puszczam pedały i wciskam ok na kierownicy. Mario_ 04-01-2017, 22:21 Nie wyświetla się żaden komunikat potwierdzający. zobacz tu http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2209187&postcount=21 w automacie jest trochę inaczej, najpierw zapłon potem hamulec i gaz, gdy pojawi się komunikat puszczam pedały i wciskam ok na kierownicy. Jesteś pewny że nie mając komunikatu wymień olej robiąc kasowanie nie wyświetli się nic??? wtedy i tak nie będę wiedział czy wyzerowałem ją poprawnie. krzyspvfr 05-01-2017, 09:29 Jesteś pewny że nie mając komunikatu wymień olej robiąc kasowanie nie wyświetli się nic??? wtedy i tak nie będę wiedział czy wyzerowałem ją poprawnie. Oczywiście, że się wyświetla. Nie dalej jak wczoraj właśnie to robiłem - kasowałem inspekcję olejową, zanim ona jeszcze się pojawiła. Procedura standardowa, siedzę w aucie, drzwi pozamykane, silnik wyłączony - naciskam hamulec i gaz do oporu, włączam zapłon, po jakiś 15 sekundach pojawia się komunikat że będzie kasowanie inspekcji, trzymam dalej, po następnych 20-30 sekundach zostaje skasowana. Koniec. Mario_ 06-01-2017, 20:15 Oczywiście, że się wyświetla. Nie dalej jak wczoraj właśnie to robiłem - kasowałem inspekcję olejową, zanim ona jeszcze się pojawiła. Procedura standardowa, siedzę w aucie, drzwi pozamykane, silnik wyłączony - naciskam hamulec i gaz do oporu, włączam zapłon, po jakiś 15 sekundach pojawia się komunikat że będzie kasowanie inspekcji, trzymam dalej, po następnych 20-30 sekundach zostaje skasowana. Koniec. Właśnie o taką informację mi chodziło dziękuje :-) Jestem jeszcze ciekaw czy auto jest na tyle bystre że skraca czas inspekcji od stylu jazdy czy po prostu co równe tyle i tyle km pojawia się komunikat :-) Łatwo się tutaj kasuje inspekcję w poprzednich MB bardziej kombinowania było z przełącznikami przy zegarach :-) Speedo 07-01-2017, 13:00 od stylu jazdy to nie wiem, ale wiem na pewno że jak nie może wypalić DPF to od razu wali "wymień olej" :) Mario_ 07-01-2017, 21:52 od stylu jazdy to nie wiem, ale wiem na pewno że jak nie może wypalić DPF to od razu wali "wymień olej" :) Wymienię olej wyzeruje inspekcje i zobaczę czy pojawi się napis wcześniej niż planuje wymienić olej :-) Qba_ONY 13-02-2017, 20:15 Zrobłem 11 tyś km i przymierzam się do wymiany oleju co myślicie o Valvoline SynPower FE 5W30 5L (http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5039-Valvoline-SynPower-FE-5W30-5L.html)??? dodam że nie mam dpf'a rumunn95 13-02-2017, 21:03 bedziesz Pan zadowolony , w zylach mojego mundka tez taki plynie:619: osse20 15-02-2017, 16:56 Hej mam pytanko jaki olej do Ford S-max 2.0 TDCI dodam ze samochód posiada DPF KONKRETNIE CHODZI MI KLASĘ OLEJU LUB SPECYFIKACJE Dzięki rumunn95 16-02-2017, 10:28 Wszystko na tacy masz w instrukcji. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka merfik 26-02-2017, 13:42 Czy ktoś używa Oleju Millers? Jeśli tak to jaki? kkooccuurr 31-03-2017, 11:48 Millers Oils XF Longlife ECO 5w30 mro 31-03-2017, 13:21 Używam, jest ok Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka MaXyM 31-03-2017, 13:36 A czemu XF? Ja uzywam EE i tez jest OK. A swoja droga co to znaczy "jest ok"? Normalny uzytkownik samym tylko uzywaniem nie pozna czy jest ok czy nie. kot_79 31-03-2017, 15:03 Ja jeżdżę na Motul Econergy 5W30 dedykowany dla Forda (spełnia 913C). makinen 31-03-2017, 15:58 Slyszysz zawory jak dodasz mocniej gazu? mro 31-03-2017, 17:07 Różnie silniki pracuje na różnych olejach, zwłaszcza jak ma ponad 400 000 km to czuć różnice, zaworów nie słyszę od czasu jak dolewam lm1052 ;-), a raczej wtryskow ;-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka tomek evo 07-04-2017, 10:59 Jak Millersa to jednak proponuje te z technologią nanodrive czyli oznaczone jako EE. Nie są dużo droższe od XF-a i moim zdaniem zdecydowanie warto dopłacić. Krzy_Ku 07-04-2017, 11:16 Bez jaj ... Lm1052 to do kosiarek i innych dwusuwów. Chyba że przeprowadziłes konkretny tuning maszyny z wymianą sinika.. na dwusuwowy ;-) Jest jeszcze jedna opcja... nie przykumalem sie ze post jest tylko ciut przedwczesny i mial byc 1 kwietnia :-P Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka mro 07-04-2017, 17:09 Krzy_Ku oj widzę że nie interesowales się tematem :-), zainteresuj się :-). Ja Ci to mogę jedynie polecić i podeprzec to wynikiem 420 000 przejechanych kilometrów... I z pewnością nie jestem tu jedyny używający lm1052 :-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka bukox 07-04-2017, 17:20 Podobno jest zabójczy dla DPF i to go dyskwalifikuje dla silników go posiadających. krazy777.mc 07-04-2017, 17:34 Właśnie ze LM1052 jest jednym z najbardziej niskopopiolowych a wiec nadajacych się dpf. Wysłane z mojego Samsung S7 Edge mro 07-04-2017, 17:49 jw. Jak najbardziej można używać, tylko musi być odpowiedni. Były robione testy całej gamy olejów pod kątem popielnosci, temperatury zapłonu itd. Jednym z najlepszych był właśnie lm1052 Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka tomek evo 07-04-2017, 20:04 Nie negując zalet stosowania olejów 2T to nie są to produkty stworzone z myślą o dodawaniu do ON i z tego względu ich składniki w mniejszym lub większym stopniu mogą w dłuższej perspektywie negatywnie wpływać na układ wtryskowy. Chodzi tu m.in o powstające zanieczyszczenia działające szkodliwie na dpf , cynk wpływający na przyspieszone osadzanie depozytów dysz wtryskiwaczy oraz o spadek liczby cetanowej. Polecam stosowanie DOBRYCH dedykowanych dodatków poprawiających smarność, mających właściwości czyszczące oraz podnoszących liczbę cetanową lub efektywność spalania mieszanki (m.in poprzez obniżenie temperatury zapłonu). Koszt stosowania takich dodatków nie jest wcale taki wysoki i wynosi zwykle od ok 0,10 zł do 0,20 zł na 1 litr paliwa w zależności od stosowanego preparatu/wielkości opakowania. Spadek spalania zwykle jest zauważalny ale nie będę zachwalał trzeba samemu spróbować. Ja stosuje i osobiście polecam Archoila ale żeby nie było niedomówień jestem dystrybutorem tej marki. Tyle tylko, ze mam Liqui Moly, Millersa czy Penrite więc równie dobrze mógłbym zachwalać produkty tych właśnie marek (kilka z nich jest wartych uwagi) ale największe zaufanie mam zdecydowanie do Archoila. mro 07-04-2017, 20:30 Nie wnikam już tutaj w niuanse produktów i marek. Bardziej chodzi o idee, dolewanie olejów specjalnych, smarnych, przeznaczonych do spalania w silniku wraz z paliwem jest po prostu sensowne, popularne i nie słychać nigdzie by miało negatywne efekty. Wręcz przeciwnie słychać same pozytywy. Ty potwierdzasz, ja potwierdzam, używam od jakichś 70 000 km a mam przebiegu 420 000 i oryginalne wtryski z pierwszego montażu. Każdy kto używa - potwierdza. A co najważniejsze - były robione badania które też to potwierdziły (że paliwo zmieszane w odpowiedniej proporcji z odpowiednim olejem 2T nie zmienia swoich patametrow), co więcej same oleje 2T posiadają właściwości oczyszczające. Generalnie chodzi mi o to że idea jest słuszna, przeciwwskazań raczej brak, efekty są raportowane pozytywne, a każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa... Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka tomek evo 07-04-2017, 20:47 http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php bukox 07-04-2017, 21:00 Właśnie ze LM1052 jest jednym z najbardziej niskopopiolowych a wiec nadajacych się dpf. Z tego co wkleił kolega wyżej wynika co innego: "Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil." mro 07-04-2017, 21:05 Żeś mi dał lekturę :-). Przeczytałem od pkt 5. Nie znalazłem jakiejś listy które oleje były testowane, jest tam to napisane? W jednym teście smarowanie minimalnie lepsze w drugim minimalnie gorsze, pomijam że te procedury mierzenia jakieś takie niezyciowe :-). Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka tomek evo 07-04-2017, 22:18 Testy z RPA. Przyznaje, że nie do końca adekwatne bo mamy inne paliwo. Konkluzje : • W 200:1 olej 2-suwowy ma nieznaczny wpływ na smarność oleju napędowego. • Cały olej napędowy sprzedawany w RPA musi spełniać SANS 342: spec 2014 i jego smarowność zapewnienia właściwą ochronę pomp oleju napędowego i systemów wtryskowych. • ULSD (bezsiarkowy ON) sprzedawany przez Sasol zawiera dodatki smarne, które są o wiele bardziej skuteczne niż olej 2T. • W 200:1 olej 2-suwowy ma nieznaczny wpływ na liczbę cetanową oleju napędowego. • Niemierzalny wpływ na wszystkich innych właściwościach oleju napędowego mierzono przy 200: 1 dawka oleju 2T w oleju napędowym. • Olej 2-suwowy może zawierać około 16ppm cynku lub więcej w zależności od preparatu i partii. • Śladowe ilości cynku w oleju napędowym są znane ze znacznego przyspieszania osadzania depozytów dysz wtryskiwaczy. • Wyniki badania silnika wskazują, że 200: 1 mieszanka oleju 2T w ON skutkują 2% utraty mocy silnika w teście 16 godzin ze względu na zanieczyszczenie zaworów wtryskowych, to ryzyko, które ma zastosowanie do wszystkich silników diesla Common Rail, ale może również pogorszyć zanieczyszczenia w starszych silnikach. • Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym może skrócenie DPF życie ze względu na gromadzenie się zanieczyszczeń na bazie popiołu i metalu w filtrze w czasie długiego stosowania oleju 2-stroke. Z olejami 2T jest tak, że bardzo wiele zależy od konkretnego oleju bo wbrew pozorom mogą sie od siebie bardzo różnić. Podam przykład. Użytkownicy jednego z niemieckich forów zlecili badania HFRR ( paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów 2T. HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um. Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%. Wiem, że oleje 2T maja bardzo dobrą "prasę" na forach internetowych ale wiem również, że na dłuższą metę nie musi być tak kolorowo dlatego jako alternatywę zwracam uwagę na dobre (ale dobre) dedykowane dodatki, których stosowanie nie jest dużo kosztowniejsze a biorąc pod uwagę potencjalnie niższe spalanie ich stosowanie powinno się zwrócić (mi się zwraca). Krzy_Ku 07-04-2017, 22:56 Olej napedowy i olej do smarowania to jednak kompletnie inne produkty rafinacji, lepkosci, gestosci. Musi to przejsc przez pompę paliwa,filtry, dystrybucje, wtryski. Zaden z tych elementow nie byl chyba projektowany na inny niż ON produkt.... Jedyna nadzieja ze oleju jest na tyle malo w paliwie ze nie wplywa to znaczaco na sumaryczne cechy mieszaniny. Do paliw zwaszcza premium tez sa ładowane dodatki czyszczące... Ok. Nie mam szans na jakiekolwiek obiektywnie badania. Bo mamy wszyscy świadomość że rozstrzygnąć to może sobie np. DHL dolewając do połowy pojazdów. Przy ich flocie za 2-3 lata mieliby dane które statystycznie "coś znaczą". Reszta naszych obserwacji to Goździkowa ktorej pomogło... :-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka Krzy_Ku 07-04-2017, 23:22 O... Widzę że zanim wydziobalem post to na forum już troche konkretów się pojawiło. :-) Ciekawe czy ew. paliwa premium nie mają przypadkiem poprawionych takich parametrów o jakie nam chodzi... i to w jednak przemysłowo wytwarzany i kontrolowany sposób. Bo dolewki wlasnego pomysłu to jednak jak widać trochę ruletka. Pomijam że dodatki z dystrybutorowego paliwa też dobrze żeby jednak zgrały się z tym co dolewamy potem do baku. Tak jeden producent ma szansę zapanować technologicznie nad całą tą zupą ;-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka jACA80 08-04-2017, 08:25 Czytając wasze wypowiedzi chciałem zapytać ile oleju 2T naprawdę dolewacie od swoich aut (na cały zbiornik) i jakiego? Ja znalazłem taki artykuł: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.htm l krazy777.mc 08-04-2017, 10:20 Polecam lekturę na forum Alfy Romeo i Toyoty Avensis. Wysłane z mojego Samsung S7 Edge citrovit 08-04-2017, 12:02 Krzy_Ku oj widzę że nie interesowales się tematem :-), zainteresuj się :-). Ja Ci to mogę jedynie polecić i podeprzec to wynikiem 420 000 przejechanych kilometrów... I z pewnością nie jestem tu jedyny używający lm1052 :-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Oj coś widzę,że temat wątku poszedł na bok.Tematem jest jaki olej do silnika,a nie jaki olej do paliwa.Ktoś tu dobrze zauważył,że to o czym piszecie bardziej pasowałoby do forum Trabanta lub Syrenki:one:.Kolego ''mro"ja nigdy nic nie dolewam do diesla i ostatnim autem przejechałem ponad 570 kkm na innych licznikach jest lub było też ponad pół miliona km i wnioskuję,że te wasze dolewanki to o kant d... rozbić.Jak ktoś lubi efekt placebo to niech wlewa nawet witaminę C,D,E i inne.Hmmm no to wsadziłem kij w mrowisko mędrców i pseudo badaczy.Zrozumcie jedno jak niema skali porównawczej to skąd wiecie czy to jest lepsze czy gorsze dla silnika.Poco cudować! juri2069 08-04-2017, 12:09 Jedyny mądry człowiek na tym forum , który swoje tezy na temat olejów popiera faktami. A nie gdybanie i co znalazłem w necie :) :one: czeslaw555 08-04-2017, 12:43 Też uzywam lm1052 od wielu lat i powiem że efekty widać. Robie rocznie tyle km co niejeden przez wiele lat więc wiem jak jest :) Krzy_Ku 08-04-2017, 12:54 Właśnie ze LM1052 jest jednym z najbardziej niskopopiolowych a wiec nadajacych się dpf. Wysłane z mojego Samsung S7 Edge Oleje silnikowe do pojazdów z DPF- wymagane niskopopiołowe zeby nie zabić DPF. Szybka kalkulacja ile tego silnikowego przepali sinik- 0.3l między wymianami? Czyli np. na 15 tys km Teraz dolewka. Zakladana proporcja z paliwem 200:1. 200l ON to jakieś 2-3 tys km jazdy. W tym czasie zmuszamy pojazd do przepalenia litra oleju 2T W 15 tys musi łyknać tego oleju z 5l. Jaki on niskopopiołowy by nie był to jednak na logike chyba spore obciążenie? Ale faktycznie wątek był o czym innym. Ewentualnie może do wydzielenia z watku nowy temat -olej w baku ;-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka mro 08-04-2017, 18:49 Słabo trochę nie spróbować i wypowiadać się negatywnie. Literek kosztuje 30 cebulionów, kupcie sobie przejezdzijcie 4 baki, wtedy można powiedzieć nie odczulem różnicy i rezygnuje. Jak widać złego nic się stać nie może, proporcja jest symboliczna. To też warto sobie uświadomić ile to jest 200 ml na 65 litrów... Szklanka na 6, 5 wiadra... :-). Bo tak to jest rozmowa dokładnie w stylu, nienawidzę chińskiego żarcia, a jadles kiedyś? Nie ale i tak nienawidze. :-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka juri2069 08-04-2017, 20:03 Też uzywam lm1052 od wielu lat i powiem że efekty widać To się dolewa do ON ? A można zapytać jakie efekty widać ? Nie czepiam się tylko jestem ciekaw :) TomCat 08-04-2017, 21:01 Docelowo olej 2t ma poprawiać właściwości smarne paliwa, wtedy paliwo ma lepiej smarować pompę cr i ta ma się mniej łuszczyć ( gdyż rzekomo paliwo u nas w pl dość suche). Kolega po rozpoczęciu stosowania lm1052 zauważył znaczną redukcję opiłków metalu w filtrze paliwa ( mondeo mk4 2.0 tdci) - mechanik mu zalecił bo miał sporo opiłków,a ojciec mój czasu do czasu stosuje od różne mixole itp do 2.0 tdci mk3 i ma już natłuczone 300tyś na oryginalnej pompie i wtryskach. Ja myślę że coś to tam może pomagać. mro 08-04-2017, 21:52 Ja z 2T mam mniejsze spalanie (z tankowań nie conversa), zdecydowanie cichsza i bardziej miękką pracę silnika no i wierzę "na slowo" że jest lepsze smarowanie wtryskow i pompy Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka MaXyM 08-04-2017, 22:04 Też uzywam lm1052 od wielu lat i powiem że efekty widać. Robie rocznie tyle km co niejeden przez wiele lat więc wiem jak jest :) Ty tak na serio czy to ironicznie bylo? klucho 11-04-2017, 11:00 Wczoraj po roku jeżdzenia na Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30 wlałem polecanego Millersa EE LONGLIFE ECO 5w30. Różnicy w głośności nie ma (pod tym względem Mobilowi nic nie brakuje) ale auto zaskakuje przy dojeżdżaniu do świateł hamując silnikiem a właściwie nie hamując, bo po odjęciu gazu turla się tak, że trzeba mu hamulcem wiecej pomagać. Dziwne wrażenie ale trzeba będzie się przyzwyczaić no chyba że z upływem czasu efekt zaniknie. PS. Dla dzieciatych lubelaków Millers i Motul jest 15% taniej: http://lublin.eu/mieszkancy/rodzina/partnerzy-katalog-ulg-i-zwolnien/sklep-motoroils-pl,9872,w.html mro 11-04-2017, 15:11 Widzisz jak smaruje? :-P Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka MaXyM 11-04-2017, 18:22 Millers EE jest to olej "Low Friction". Ale nie posadzalbym go o tak duzy wplyw na hamowanie silnikiem. fordes 11-04-2017, 19:25 Jeśli wóz hamuje słabej silnikiem to warto sprawdzić "szczelność" cylindrów :D tomek evo 12-04-2017, 08:00 Nie sądzę aby był jakiś odczuwalny wpływ tego oleju na hamowanie silnikiem. citrovit 12-04-2017, 09:29 Co niektórzy jak wleją ten jedyny,najwspanialszy,najlepszy i im bardziej ma dziwną nazwę tym lepszy olej,to odczuwają to co chcieliby odczuć nawet to,że silnik mniej hamuje przed światłami,że cicho pracuje itp.Myślę,że wszyscu tacy mają wręcz labolatoryjne odczucia i zmysły słuchu i wzroku a o węchu już nie wspomnę.Kolego klucho to będziesz musiał częściej wymieniać klocki,no coś za coś.Musisz obliczyć co się bardziej opłaca lać droższy olej,czy częściej wymieniać klocki.:one: klucho 12-04-2017, 12:15 hehehe, uśmiejecie się pewnie, ale zapomniałem że przecież zmieniłem oprócz oleju też opony na letnie, dziś sprawdziłem w garażu że w zimowych brakowało 0,3-0,4atm. więc prędzej to miało wpływ na słabe turlanie.. :) Tym samym stwierdzam jak na razie że brak różnic między mobilem a millersem (pewnie wielbiciele tego ostatniego mnie czymś obrzucą). A co do ceny to za millersa 40zł drożej niż mobila, przeboleję jakoś ;) tomek evo 12-04-2017, 17:43 Bo to nie jest tak, że różnicę daje się każdorazowo zauważyć. Może być nawet na odwrót - na lepszym oleju silnik może pracować bardziej metalicznie bo ten olej będzie zawierał bazę PAO a wtedy tak może się zdarzyć. Różnic w degradacji oleju i w tego jak chroni silnik raczej nie odczujemy choć po pewnym przebiegu można porównać chociażby konsystencje oleju i bardziej wsłuchać się w pracę. cynk23 13-04-2017, 16:52 Millersa EE LONGLIFE ECO 5w3 pomijając że ma aprobatę ford czy ten olej nadaje się do silników z DPF? Matw 14-04-2017, 20:58 Zapewne wszyscy pamiętacie, że diesel 2.0 to konstrukcja PSA i Ford nie przyłożył ręki do tej konstrukcji. Citroen i Peugot w instrukcjach krzyczą o stosowaniu oleju Total eneo ecs 5w-30, jako oleju z którym był konstruowany. To tak dla ciekawości i rozszerzenia katalogu olejów zalecanych do tego silnika. MaXyM 14-04-2017, 21:02 pomijając że ma aprobatę ford czy ten olej nadaje się do silników z DPF? Aprobate moze miec co najwiecej forumowicza ;) Spelnia normy Forda dla silnikow z DPF. Ale to mozna samemu sprawdzic. Nie trzeba pytac na forum klucho 16-04-2017, 18:52 pomijając że ma aprobatę ford czy ten olej nadaje się do silników z DPF? Zacytuję producenta: "...Idealny do najnowszych silników benzynowych i Diesel marki Ford, spełniających surowe normy czystości spalin Euro IV i Euro V..." LINK (http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-eco-5w30/) A Euro5 osiągany jest właśnie dzięki DPF. Aprobate moze miec co najwiecej forumowicza ;) ... Ja dostałem nie tyle aprobatę co właściwie rekomendację tego oleum od forumowego tunera Heko przy okazji chipa (DPF nie tknięty i ma się dobrze). :) MaXyM 17-04-2017, 10:41 Ja tez na nim jezdze 2 sezony (tez Heko poradzil), wiec spoko :) Bigum 17-04-2017, 11:21 Ja tez na nim jezdze 2 sezony (tez Heko poradzil), wiec spoko :) To Heko wreszcie poradził Millersa czy Totala? ... MaXyM 17-04-2017, 14:55 mi i klucho radzil Millersa EE (nanodrive, low friction). o tym mowimy przynajmniej 2 zakladki Bigum 17-04-2017, 19:35 Ok, wdarł się jeszcze wcześniej Total i się trochę pogubiłem ... tomek evo 19-04-2017, 19:30 Teksty o projektowaniu silnika wspólnie z producentem oleju lub pod dany olej (a jeszcze lepiej markę oleju) to nic innego tylko marketingowo papka. Co innego oficjalna aprobata i spełniane norm producenta ale nawet w tym wypadku możliwe są liczne odstępstwa. Ford nie wymagał stosowania oleju z normą C do silników z filtrami cząstek stałych aż do chyba 2015 roku kiedy weszła nowa norma WSS-M2C950-A. Z tą norma polecam zdecydowanie Penrite Enviro+0W30 - bez porównania lepszy olej niż Castrol Magnatec Professional D 0w30, który chyba jako pierwszy spełniał tą normę. A Millers to klasowe oleje i seria EE (z nanodrive) to jedne z najlepszych "cywilnych" olejów na rynku. blacha08 27-04-2017, 12:10 Przymierzam się do zakupu Millers Oils EE Longlife ECO 5W30 cena zakupu 180zł za 5L Ile dokładnie litrów wchodzi do 2.0 TDCi 2009r mro 27-04-2017, 13:39 U mnie 5,5 chyba Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka MaXyM 27-04-2017, 13:46 To jest wlasnie dosc ciekawa sprawa. Do tej pory zawsze to bylo 5.5. Ale ostatnio przy wymianie rozrzadu wymienialem i olej/filtry w innym serwisie, tym razem specialistyczny serwis Forda (nie aso). Pytalem dwukrotnie (bo to ja dostarczalem olej) ile potrzeba i za kazdym razem twierdzili ze 5l. Nawet jesli twierdzilem ze u wczesniejszych wymian bylo 5.5. Na koniec i tak im dostarczylem 6l a mimo to uzyli tylko 5 a 1l butelka zostala nieruszona. Sam jestem ciekaw czemu tak. juri2069 27-04-2017, 13:53 Żadna nowość , każdemu wchodzi po 5 , a to dlatego że nie spuścisz wszystkiego. Mi też za każdym razem wchodzi 5 i na bagnecie jest po środku. W temacie o oleju do mondeo też każdy się wypowiada , że wchodzi 5 :) Jedynie w ASO wchodzi 5.5 i również jest po środku bagnetu. Panie przecież tyle wchodzi wg instrukcji. Na każdym samochodzie oszukują o pół litra kanciarze. Tak jak z olejem w PS ale trudno , nikt nam do nich nie każe jeździc MaXyM 27-04-2017, 14:06 ale te wczesniejsze wymiany nie robilem w aso ale w zaprzyjaznionym serwisie. po co by mnie mieli zdzierac na pol litra oleju? juri2069 27-04-2017, 14:14 Słuchaj , skoro każdemu albo prawie każdemu wchodzi 5 litrów to coś w tym jest . Gdy pierwszy raz wymieniałem olej to się uparłem na 6 litrów , sprzedający zapewniał mnie że wejdzie 5. Miał rację. Litra leży gdzieś w garażu . 5.5 wejdzie , a może wtedy masz na bagnecie full ? Nie wiem ile wchodzi między połową a full U mnie zawsze po wlaniu 5 litrów mam dokładnie połowe na bagnecie - i to czy wymieniałem normalnie czy z płukanką ( raz się zdarzyło ) Ciekawe czemu tak jest ? No bo do tego , że ASO robi ludzi w konia to chyba możemy wszyscy wspólnie się zgodzić? Płaci się za tyle ile pisze w ich instrukcjach , nie biorą pod uwagę tego ile zostaje. Może mają jakiś błąd w instrukcjach. Ale przez tyle lat by tego nie poprawili ? MaXyM 27-04-2017, 14:29 W przypadku ASO mozna by bylo taka sytuacje hipotetycznie dopuscic. Bo wyfakturuja ci olej, ktory dostarczaja a nie wleja. Ale serwis garaz, ktory wlewa moj olej? Ze niby zlewa po pul litra od 10 klientow aby potem wlac taki mix komus innemu? Gdzies kiedys czytalem, ze roznica moze byc w sposobie zlewania oleju. Ale juz nie pamietam szczegolow. _sobol_ 27-04-2017, 14:39 ja tam się nie znam, ale u mnie również wchodzi 5,5l... Samodzielnie kupuję olej, wymienia go zawsze mechanik, któremu ufam w 101%. Co drugą wymianę kupuję 6l, bo zawsze w litrowej bańce zostaje "połowa", która zostaje do następnej wymiany. juri2069 27-04-2017, 14:44 Możliwe że zależy od sposobu spuszczania. Olej się tylko zlewa, ale to co zostaje na ściankach i silniku to możliwe, że aż pół litra? I kwestia czy te 5.5 litra które podaje producent to jest liczone do połowy czy do max. Jesli do max to tłumaczyłoby te 5 litrów które wchodzi do połowy miarki Krzy_Ku 27-04-2017, 16:32 Może podciśnieniowo jeszcze te 0,5 z silnilka,pompy olejowej, rozpowadzeń da się wyssać? A grawitacyjne nie ;-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka mro 27-04-2017, 17:10 Fakt, że 5.5 to jest 4/5 bagnetu a nie 1/2. + masz w bagażniku 1/2 litra na ewentualny ratunek z dolewką jakby coś... Wiec stąd 5.5 i wolę ta opcję :-) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka woro_woro 27-04-2017, 21:32 Wchodzi 5,65, to jest do górnej kreski na bagnecie. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka _sobol_ 28-04-2017, 01:16 Potwierdzam, że moje 5.5 litra również objawia się prawie MAXem na bagnecie. scorpion_1982 28-04-2017, 14:18 Ksiażkowo ma wejść 5.5 litra. Jeśli olej zostaje spuszczony, filtr odkręcony i wyssanie resztek z rurki filtra to wejdzie nam 5.5l Jeśli tylko zlejemy to 5l Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka slider2002 06-05-2017, 12:36 ja w swoim nie odkręcam korka tylko odsysam olej ( specjalnie po to skonstruowałem własną odsysarkę. wchodzi mi jakieś 5,3l oleju do 2,0 tdci. Maximus_89 14-05-2017, 13:27 Od 2 lat zalewam s-mxa olejem Motul eco-clean+ 5w30 z normą C1. Wszedłem z ciekawości na oficjalna stronę motula i przy pomocy wyszukiwarki wyskoczył mi olej eco-energy 5w30. Zapytałem w mailu który z nich jest bardziej odpowiedni jednak nie dostałem odpowiedzi :-(. Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka juri2069 20-06-2017, 17:14 Panowie takie pytanie mam. Bo castrol czy Ford zaleca lać normalny castrol magnatec 5w30 profesional czy os podobnego. Mam w domu 5w30 edge LL , to jest ponoć to samo tylko lepsze. Będzie w porządku do naszych tdci ? Ewentualnie mam edge c3 . robitak 10-07-2017, 13:21 Witam, VALVOLINE SynPower FE 5W30 6L - za 122 pln. Podobno prawdziwy full syntetyk. Co myślicie? Pozdr Robert gcd 12-08-2017, 12:03 Takim właśnie zalałem i ma spec. forda WSS 913-D Agamek12 13-08-2017, 11:51 Witam, VALVOLINE SynPower FE 5W30 6L - za 122 pln. Podobno prawdziwy full syntetyk. Co myślicie? Pozdr Robert wlałem taki w piątek. Podobno to na prawdę porządny i rzadko podrabiany olej - a przy tym stosunkowo tani. Mi weszło do silnika 5l, ale i tak kupiłem dodatkowy litr na dolewki. gcd 15-08-2017, 22:12 Mnie też z 5l została 1/10 l bez wysysarki. Przy długich przebiegach podobno może być za rzadki i trzeba zmienić na półsyntetyk 10W40 Max Life lub Valvoline B Diesel Agamek12 15-08-2017, 23:38 U mnie było zarówno wysysarka, jak i po wyssaniu odkręcenie korka w misce. robitak 24-08-2017, 21:18 Mnie też z 5l została 1/10 l bez wysysarki. Przy długich przebiegach podobno może być za rzadki i trzeba zmienić na półsyntetyk 10W40 Max Life lub Valvoline B Diesel Przed S maxem miałem Sharana z 1999 roku i przy przebiegu 270 tysięcy z 10W przeszedłem na 5W. Sprzedałem szwagrowi samochód przy przebiegu 390 tysięcy i silniczek pracuje pięknie nadal. Więc w moim S-maxie zawsze będę lał olej 5W. Pozdr Robert gcd 27-08-2017, 08:33 W poprzednim Galku z 2004 r. lałem Castrol Edge 5W40 i 3 latka ponad - cacy. W obecnym denerwuje mnie zapalająca się kontrolka oleju (tylko na rozgrzanym silniku i na małych obrotach). Sprzedawca zalał go Valvoline 10W40, ja ponownie, po 1000 km 5W30. Może tu tkwi diabeł? Agamek12 27-08-2017, 08:39 W poprzednim Galku z 2004 r. lałem Castrol Edge 5W40 i 3 latka ponad - cacy. W obecnym denerwuje mnie zapalająca się kontrolka oleju (tylko na rozgrzanym silniku i na małych obrotach). Sprzedawca zalał go Valvoline 10W40, ja ponownie, po 1000 km 5W30. Może tu tkwi diabeł? wstaw lepiej auto do warsztatu żeby sprawdzili przynajmniej czy pompa oleju pracuje normalnie. Bo świecenie się tej kontrolki zawsze oznacza, że w silniku masz zbyt niskie ciśnienie oleju. gcd 27-08-2017, 22:24 Dzisiaj chłodniej i po zrobieniu 44 km, kontrolka ani mrugnęła, ale i silnik nie pokazał max. temp. cieczy chłodzącej. Oczywiście, warsztat zaliczę w tej kwestii. Mario_ 12-09-2017, 20:11 Panowie czy inspekcja w aucie jest ustawiona na dany przebieg km czy auto potrafi samo wykryć kiedy olej jest już w takiej kondycji że trzeba go wymienić (niektóre auta tak mają)??? Chodzi o to że przy kasowaniu inspekcji zalałem auto olejem 5w30 long life i po 6tys. km pojawiła mi się znowu inspekcja wymiany oleju. Dlatego nie wiem czy dobijać do 10tyś km czy wymieniać ;-)??? Co najciekawsze wczoraj trasa prawie 500km, przy powrocie blisko domu miałem stracha nie kasowałem inspekcji przez około tyś km a tu na wyświetlaczu wielki komunikat usterka silnika.... Wyczytałem na forum że bywały takie przypadki przy nie skasowanej inspekcji oleju :-) Więc skasowałem inspekcje i komunikat znikł :-) Speedo 13-09-2017, 10:11 ja bym się baczniej zainteresował tymi komunikatami, bo takie za szybkie inspekcje to zazwyczaj na skutek niewypalenia DPF i dolania ropy do oleju są ;) :D https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2857501&postcount=529 :D Mario_ 13-09-2017, 23:17 Stan oleju jest zawsze taki sam co do prób nieudanych na forscanie niema żadnych a komunikat świeży a zaślepiony Egr grubo ponad rok :-) A skoro niema błędu na kompie odnośnie Egr wypalanie powinno działać prawidłowo moim zdaniem. AvataR 14-09-2017, 09:59 To ja powiem więcej. Mam wyciety DFP , EGR zaślepiony ,olej wymieniony ok 4tys km temu. Inspekcja skasowana pedałmi + komputerem....A kumunikat cyklicznie się pojawia. WYMIEN OLEJ WYMIEN OLEJ WYMIEN OLEJ.....i co tu robić? rumunn95 14-09-2017, 11:37 Źle wycięty programowo DPF Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka citrovit 14-09-2017, 19:25 To ja powiem więcej. Mam wyciety DFP , EGR zaślepiony ,olej wymieniony ok 4tys km temu. Inspekcja skasowana pedałmi + komputerem....A kumunikat cyklicznie się pojawia. WYMIEN OLEJ WYMIEN OLEJ WYMIEN OLEJ.....i co tu robić? Powycinane,pozaślepiane,przekombinowane wszystko przerobione i ty chcesz żeby to chodziło normalnie. AvataR 14-09-2017, 22:47 powinno chodzić. Dziś odebrałem z warsztatu. Przeprogramowany EGR. Kopcenie zniknęło zobaczymy jak pojeżdżę czy jest już dobrze... MQ1 28-09-2017, 18:20 Ostatnie dwie wymiany robiłem na Motul 913D, teraz przesiadłem się na Millers ee, i o ile zaraz po samej wymianie wydawało mi się że ciszej chodzi, to już po drugim odpaleniu doszedłem do wniosku że klekocze tak samo jak na motulu. :wink: Zmieniam co 10K mro 28-09-2017, 18:32 O kurde, co 10k to juz grubo. Ale lepiej za często niz za rzadko :-) Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka bukox 28-09-2017, 18:52 U mnie ten sam problem z klekotaniem zaraz po uruchomieniu. Zastanawiam się czy to może mieć związek ze zbyt niskim ciśnieniem oleju i zbyt wolnym jego rozprowadzaniem zaraz po uruchomieniu. U mnie przez 1-2 sek. po odpaleniu świeci się kontrolka oleju. Mam tak od kiedy kupiłem auto. Być może to kwestia czujnika ale może też pompy. woro_woro 28-09-2017, 20:06 Spróbujcie zalać do końca skali na bagnecie. Ja tak zalewam. Mi nie klekocze. Speedo 28-09-2017, 20:09 bład, w depeefach do połowy skali się zalewa ;) bukox 28-09-2017, 20:50 Miałem już na maks. i efekt ten sam. Speedo Chodzi o to, żeby było widać, że oleju przybywa? MQ1 28-09-2017, 21:33 Dobra, trochę przesadziłem z tym "klekotaniem", pracuje po prostu poprawnie jak na DW10 :) bardziej chodziło mi że nie ma różnicy między Motulem a Milleresem Oleju wlewam na 3/4 bagnetu. Speedo 29-09-2017, 08:27 Chodzi o to, żeby było widać, że oleju przybywa? myślę, że założenie jest takie, że jak nalejesz pod górną kreskę i doleje ropy to masz już powyżej górnej kreski co pewnie jest szkodliwe, a jak zalejesz do połowy i trochę doleje to nie przekroczy poziomu max bo czy przybywa to widać obojętnie ile się wleje, czy pół czy max woro_woro 29-09-2017, 08:34 Ja mam założenie takie, że książka serwisowa mówi 5,65L oleju. Wlewam 5,5 bo lepiej się dzieli. A gdybym zobaczył że oleju mam ponad stan, to będę odsysał/zlewał. Jak na razie od 35kkm objawu nie zauważyłem. cynk23 29-09-2017, 13:40 Witam a orientuje się może ktoś gdzie najlepiej kupić tego Millers Oils EE Longlife ECO 5W30 bez obaw o podróbke jakiś polecany sprzedawca? gcd 29-09-2017, 13:44 Dlaczego w DPF-ach zalewa się olej do połowy bagnetu? Czy aż tyle ropy może się dolać? MQ1 29-09-2017, 14:00 cynk23 ja biorę z perpetto, osobiście spacerkiem. mariuszb55 30-09-2017, 06:17 Witam a orientuje się może ktoś gdzie najlepiej kupić tego Millers Oils EE Longlife ECO 5W30 bez obaw o podróbke jakiś polecany sprzedawca? Ewentualnie Petrostar, mają w warszawie kilka punktów. Ja u nich kupuje i jeszcze się nie zawiodłem. cynk23 30-09-2017, 11:01 Ewentualnie Petrostar, mają w warszawie kilka punktów. Ja u nich kupuje i jeszcze się nie zawiodłem. Dzięki kolego zbliża się wymiana tak że spróbuję ten polecany przez wszystkich olej zobaczymy, poprzednio zalany to mobil 1 ESP żadnych problemów z silnikiem czy z dpf a olej wymieniam co max 11 tys km mro 30-09-2017, 13:38 Ja tez petrostar Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka rojass 02-10-2017, 10:12 Co byście wlali do silnika bez DPFu w układzie ? Helmut lał Castrola, ja od zawsze jeżdże na Motulu, tych w specyfikacji 5W30 jest kilka rodzajów. Lać Specific czy wystarczy Eco-Clean ? mro 02-10-2017, 12:46 Ja rozne testowalem i finalnie leje od jakiegos czasu millersa Ps. Ale co czlowiek to iny olej wiec nie dojdziesz... :-), kazy swoj chwali :-) Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka eclipse 02-10-2017, 14:54 Wlejesz lepszy to to masz kłopot z głowy , wlejesz gorszy od zalecanych .... masz problem . rojass 03-10-2017, 08:31 W zasadzie różnica w cenie nieznaczna, wezmę Millersa albo Motula Specific tomrad9 03-10-2017, 09:39 Millers ale jakie oznaczenie?? Tomii2512 03-10-2017, 11:08 Ja zalewam Castrolem. gcd 03-10-2017, 13:50 No to na finał napiszę... Dzisiaj wróciłem z warsztatu i... Wstępnie myślałem, że przyczyną zapalania się kontrolki, na małych obrotach było przelanie ponad stan MAX oleju. Odpompowaliśmy nieco wysysarką i znowu to samo, ale po wymianie czujnika ciśnienia oleju - problem nie powrócił i to było przyczyną. Odetchnąłem ja i mechanior z ulgą, bo wiadomo, czym to groziło... Czujnik w miejscu gwintu był szczelny, a olej pojawił się w miejscu pinów, co nas bardzo zdziwiło. Może gdzieś pękł w tym miejscu, ale nie było to widoczne. Zaczęliśmy od najłatwiejszego i się udało. Eureka! woro_woro 03-10-2017, 18:16 Dużo miałeś ponad stan? gcd 03-10-2017, 23:49 Z pół litra odpompowano oleju i jest na max. Latem, świeży olej zalany i na żółtym bagnecie słabo było widać. Dopiero, kiedy, po ok. 1200km olej nieco zmienił barwę na szarą - zobaczyłem. Zresztą zmyłką było też to, że na wymianę zalano 5l oleju. Może dobrze nie spuścili, albo na szybko nie spłynął dobrze. Gość od którego kupowałem, zalał go Valvoline 10W40, a ja po 1000 km z powrotem 5W30. Teraz jest cacy. Kamień z serca. malyseba 12-10-2017, 22:27 Mam pytanie jeździł ktoś na oleju AMSOiL 5W30 ASL Signature Series wiem że to amerykański olej i niby nie spełnia dziwnej europejskiej fordoskiej normy ale Mam moje 2.0 zrobione na 197km i w związku z tym chciałbym żeby mój olej bardziej chronił silnik od oleju castrol magnetec 5W-30 który firmowo leją w Fordzie . Ja znam te oleje i mam na ich temat bardzo dobre opinie ale do tej pory użytkowałem je tylko w mocnych benzynach. Olej ten według producenta posiada SAPS na poziomie zacytuję producenta "SA content for Signature Series is 1.22%." Ja głównie jeżdżę na trasach to znaczy samochód pokonuje na miesiąc jakieś 200 km po mieście pozostałe 1000 w trasie . Poza tym spełnia ACEA A5/B5, A1/B1; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A; Jakieś sugestie ? woro_woro 13-10-2017, 02:02 wg Piotra Testera to bdb olej https://youtu.be/uPdHWcEBZl0 Formula F mu ustępuje https://youtu.be/2wGkd_kl53o Zbyszek07 13-10-2017, 15:50 Jeździłem na Amsoilu i moim zdanie jest ok pozwala trochę zaoszczędzić na paliwie i dobry na zimę Później był Ravenol. Teraz leję Neste City Standart i chyba prze nim zostanę. Po zalaniu mam wrażenie, że silnik się wyciszył, spalanie jest mniejsze. bukox 09-11-2017, 16:34 A ja mam pytanie dotyczące czujnika ciśnienia oleju. Poziom oleju mierzony bagnetem mam prawidłowy i oleju ani nie przybywa ani nie u bywa ale po uruchomieniu silnika jeszcze przez ok. 2-3 sek. świeci się czerwona kontrolka oleju. Czy mam coś z tym robić - np. wymienić czujnik ciśnienia oleju czy się tym nie przejmować? Garscik 19-01-2018, 21:56 Hmm... to jaki olej w końcu zalać do 2.0tdci ??216tys przebiegu ..nie wiadomo jaki był wczesniej zalany marecki6 20-01-2018, 10:24 Robicie płukankę przed wymianą ? Od kilku lat zawsze leję Motula do silnika i teraz po zakupie smaxa też chcę użyć tego oleju ale zastanawiam się nie powinienem zrobić wcześniej płukanki woro_woro 20-01-2018, 12:00 ja zrobiłem metodą chrisa kubeczko :) W obu moich autach. Od teraz zawsze przed wymianą będę tak robić. Ropa po zlaniu była koloru smoły. Golson 20-01-2018, 12:21 Chris kubeczko to taki Jerzy Zięba od samochodów? http://loza.nazwa.pl/zakonacporady/forum/images/smilies/los2.gif woro_woro 20-01-2018, 12:40 raczej nie Golson 20-01-2018, 13:04 Ten nowy olej po zlaniu też będzie czarny... woro_woro 20-01-2018, 16:59 Zgadza się. Chociaż kilka dni po wymianie jeszcze był czysty. Marcin85tbg 07-04-2018, 12:36 Witam, ja od 4 lat jeżdżę na amsie 5w30 w mondeo 2.0 tdci. Olej super. Polecam Arci.K 18-06-2018, 03:59 W zeszłym roku po lekturze tego tematu zdecydowałem się kupić do mojego S-Max'a 2.2 TDCI 200KM - MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30 czyli olej chyba najbardziej polecany. I w zasadzie miałem już zamawiać go na tegoroczną wymianę no ale doczytałem, że spełnia on normę ACEA A1/B1-10, A5/B5-10 no i tutaj zonk. Przecież do diesla z dpf powinno używać się oleju niskopiołowego "low saps" czyli powinien mieć oznaczenie ACEA C coś tam. W żadnym opisie powyższego oleju nie znalazłem informacji, że zalecany jest do dpf. MILLERS OILS XF LONG LIFE C1 na przykład ma czarno na białym napisane, że jest do silników diesla z filtrami cząsteczek stałych, ale jest zgodny ze specyfikacją forda Ford M2C 934B więc nie wiem czy to dobry olej akurat do S-Max, który w instrukcji ma M2C913-C. Więc panowie co z tym MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30 który według swojej normy ACEA A1/B1-10, A5/B5-10 nie nadaje się do diesla z dpf??? Speedo 18-06-2018, 09:03 ja tam leje xfa, piszą że jest wstecznie kompatybilny z M2C 913B-C http://www.millersoils.co.uk/products/xf-longlife-eco-5w30/31 nie wiem skąd wziąłeś 934B PERFORMANCE PROFILE: ACEA A5 / B5 API SL, CF Meets the requirements of Ford M2C913-D, M2C913-C, M2C913-B Renault RN0700 Jaguar Land Rover STJLR 03.5003 Arci.K 18-06-2018, 12:19 Mówię o oleju XF LONGLIFE C1 5w30 http://www.millersoils.co.uk/products/xf-longlife-c1-5w30/32 ACEA: C1 Meets the requirements of: Mazda (diesel + DPF) Mitsubishi (diesel + DPF) Ford M2C 934 B Jaguar Land Rover STJLR.03.5005 (approval) A olej który zaproponowałeś ma normę ACE A5 / B5 czyli nie nadaję się do DPF. Drążąc temat wczorajszej nocy natrafiłem w dziale Mondeo na dyskusję w tym temacie i pozwolę sobie przytoczyć cytat bo tam widzę, że problem zauważyli: Co do olejów do fordowskich silników z DPF to ASO trochę leci w kulki proponując uparcie oleje A5/B5. Do silników DPF powinien być olej niskopopiołowy, a ten może być tylko z grupy C1, czyli spełniający normę forda wss-m2c934-b, która w naturalny sposób zawiera w sobie norme wss-m2c913-c. Podejrzewam celowe działanie na szkode naszych DPFów po to aby mieć szanse je kiedyś wymienić. Technolog w pewnej znanej firmie olejowej dowiedziawszy się że ASO Forda uparcie leje do "DPFów" oleje A5/B5 uznał że to lekkie nadużycie z ich strony. Powinniśmy lać oleje C1. Co do wyboru to jest spory, np. gulf efe, motul 8100, valvoline synpower extreme, top tech 4500, castrol edge c1. Kazdy z nich się od siebie różni zwłaszcza CCS'em, punktem zapłonu i punktem płynięcia, karty technologiczne każdego z nich są dostępne, a moim zdaniem najlepsza wypadkowa parametrów należy chyba do gulfa, chociaż różnice są stosunkowo niewielkie, jak ktoś mieszka na dalekiej północy to wiadomo że wybierze olej o punkcie płynięcia -39 st C np. motul lub castrol, a jeśli ktoś wiecej czasu spędza na południu to lepiej iść w kierunku wyższego indeksu lepkości i temp. zapłonu, np. w olejach valvoline i top tech. Ale zawsze C1 do DPFa ! Speedo 18-06-2018, 12:27 no ale jak w milersową wyszukiwajkę olejów wklepiesz swojego s-maxa to też Ci zaproponuje ten bez C1, także wniosek że to "ASO leci w kulki" uważam za pochopny ;) elvis52 18-06-2018, 14:21 Od prawie 3 lat jeżdżę na valvoline synpowet fe 5w30, a DPF też mam i żadnych niepokojących objawów nie mam, DPF wypala się co 700-800 km odkąd go mam, a często po mieście fura jeździ Arci.K 19-06-2018, 12:10 Speedo wyszukiwarka szuka po specyfikacji Forda 913C dlatego podaje taki a nie inny olej. elvis52 wydaje mi się, żeby mieć problem z zapchany filtrem od oleju nie spełniającego norm zawartości popiołów to silnik musiał by palić ten olej w znacznych ilościach. Jeśli nie bierze oleju to problem może być marginalny. Oczywiście nie chcę się kłócić ani przekonywać do swoich racji. Dla mnie teoria, że Ford specjalnie każe stosować olej, aby zapychały nam filtry, też jest trochę naciągana. Jedyne sensownym wytłumaczeniem jest chyba takie, że został on przy starej specyfikacji z czasów gdy DPF’y nie były obowiązkowe i nie były montowane w każdym dieslu. O dziwo jednak koncern PSA nie miał problemu i od 2009 roku i wprowadzania specyfikacji PSA B71 2290 zaleca do silników 2.0/2.2 HDI stosowanie olejów niskopopiołowych z normą ACEA C2/C3. Każdy z nas na tym forum jest dorosły i każdy może podjąć decyzję według własnych przekonań. Rzuciłem garść faktów, aby zasygnalizować problem. Nie jest to wyssane z palca, bo można sobie przeklinać internet i poczytać o olejach do diesla z DPF i jakie powinny spełniać normy. Co zrobicie z tą wiedzą to już indywidualna sprawa. koval1980 19-06-2018, 20:04 Arci.K czy mam rozumieć, że Valvoline Synpower MST C4 będzie lepszy niż Synpower FE do 2.0TDCi? Bo nadchodzi kolejna zmiana oleju i się zastanawiam czy pozostać przy FE czy nie. A co jeśli dpf jest wycięty? elvis52 19-06-2018, 21:00 Po takim czasie to chyba powinieneś wiedzieć czy masz dpf, jeśli nic Ci się nie dzieje to pozostałbym na tym czym smarowany jest motorek, ja zostaję przy fe, niepokojących objawów brak, a nakulane 275 kkm Arci.K 19-06-2018, 22:25 koval1980 jeśli nie masz DPF to ilość popiołów nie ma absolutnie żadnego znaczenia i lej olej jaki lejesz. Ten olej co podałeś to nie jest dobry wybór, gdyż nie posiada on specyfikacji forda. Jeśli masz DPF, chcesz o niego lepiej dbać a jednocześnie zostać przy oleju Valvoline to najlepszym wyborem będzie: VALVOLINE SYNPOWER XTREME ENV C1 5W30 http://sklep.lucart.pl/valvoline-synpower-xtreme-env-c1-5w30-5l-p-1594.html elvis52 20-06-2018, 14:34 Kolego zanim coś napiszesz o tym oleju to dowiedz się dokładnie, ten olej posiada specyfikację forda w odróżnieniu do tego, który zapodałeś http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5039-Valvoline-SynPower-FE-5W30-5L.html Bump: Specyfikacja dla mojego, który ma być wss-m2c913-c, a tego co zapodałeś wss-m2c934-b gcd 20-06-2018, 15:20 Ja leję ten z linku powyżej. WSS-m2c 913D elvis52 20-06-2018, 15:36 Ja leję ten z linku powyżej. WSS-m2c 913D Ja także go leje od 3 lat i nie narzekam, masz dpf ? koval1980 20-06-2018, 17:12 koval1980 jeśli nie masz DPF to ilość popiołów nie ma absolutnie żadnego znaczenia i lej olej jaki lejesz. Więc zostanę przy Synpower FE, ale dlaczego zatem producent zaleca ten olej https://ford.sklep.pl/product-pol-16786-olej-silnikowy-Motorcraft-A5-5w30-XR-SYNTH-5-litrow.html Wybierając Valvoline kierowałem się tymi samymi parametrami, a on też nie ma ACEA klasy C tylko A oraz B. Po takim czasie to chyba powinieneś wiedzieć czy masz dpf, jeśli nic Ci się nie dzieje to pozostałbym na tym czym smarowany jest motorek, ja zostaję przy fe, niepokojących objawów brak, a nakulane 275 kkm Ja wiem co mam tylko nie lubię tkwić w błędzie, więc jeśli kolega może mnie z niego wyprowadzić to z chęcią skorzystam. Nakulane mam 290kkm, a w wakacje planowana trasa objazdowa ok.5kkm. Basra 20-06-2018, 17:37 Witam Nie każdy olej sprawdzi się w każdym silniku.To wiedzą pracownicy laboratoriów,prowadzący badania olejów,który lepszy. pozdrawiam elvis52 20-06-2018, 18:22 Ja wiem co mam tylko nie lubię tkwić w błędzie, więc jeśli kolega może mnie z niego wyprowadzić to z chęcią skorzystam. Nakulane mam 290kkm, a w wakacje planowana trasa objazdowa ok.5kkm. Więc w końcu masz dpf czy nie ? Bump: Witam Nie każdy olej sprawdzi się w każdym silniku.To wiedzą pracownicy laboratoriów,prowadzący badania olejów,który lepszy. pozdrawiam Wystarczy trzymać się specyfikacji koval1980 20-06-2018, 18:41 Więc w końcu masz dpf czy nie ? Nie, wycięty. Wystarczy trzymać się specyfikacji Zatem do DPF musi być ACEA klasy C, a ani Synpower FE, ani np.Motorcraft nie ma tej klasy, to mnie interesuje, jaki faktycznie lać. makinen 20-06-2018, 18:55 5W30 z aprobatą FORD WSS-M2C913-C elvis52 20-06-2018, 22:08 I wszystko w tym temacie Arci.K 20-06-2018, 22:53 Kolego zanim coś napiszesz o tym oleju to dowiedz się dokładnie, ten olej posiada specyfikację forda w odróżnieniu do tego, który zapodałeś http://www.kolegaberlin.pl/product-p...E-5W30-5L.html Bump: Specyfikacja dla mojego, który ma być wss-m2c913-c, a tego co zapodałeś wss-m2c934-b Kolego ja również Ciebie proszę, abyś zanim coś napiszesz czytał posty ze zrozumieniem. koval1980 zapytał czy olej Valvoline Synpower MST C4 będzie lepszy niż Synpower FE i zgodnie z prawdą mu odpowiedziałem, że Valvoline Synpower MST C4 nie posiada żadnej specyfikacji Forda. Nie wiem, może się mylę ale mam wrażenie, że strasznie się wściekasz i nie wiem dlaczego. Wątek na forum dotyczy oleju do silnika. Toczy się dyskusja i każdy ma prawo zabrać w niej głos i napisać o swoich obserwacjach czy spostrzeżeniach. Nie każdy na pewno na tym forum hołduje postawie "nie bo nie". Ludzie bardziej otwarci i reformowalni mogą poczytać fakty i podjąć własne zdanie. Poza tym zaciekłe bronienie specyfikacji wss-m2c913-c nie jest tutaj na miejscu. Bo czy do silnika Mercedesa zalałbyś olej od BMW? Pewnie nie. Czy do silnika Volkswagena zalałbyś olej od Mazdy? Pewnie nie. A do silnika Peugeota/Citroena lejesz olej od Forda i uważasz, że to najlepsze co może być. Ja naprawdę nikogo nie nakłaniam do zmiany oleju. Uważam po prost, że to nie fair, że Ford każe nam wybierać poniekąd między silnikiem a DPF. Skoro na rynku pojawiły się oleje niskopopiołowe dedykowane do silników z DPF to Ford powinien pójść z duchem czasu i tak zmienić specyfikacje aby sprawa była jasna dla wszystkich. Także dla osób tylko i wyłącznie zainteresowanych tematem polecam zapoznać się również z działem mondeo i poczytaniu co tam ludzie mają do powiedzenia w tym temacie: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=255932&page=6 koval1980 21-06-2018, 08:09 Uważam po prost, że to nie fair, że Ford każe nam wybierać poniekąd między silnikiem a DPF. Skoro na rynku pojawiły się oleje niskopopiołowe dedykowane do silników z DPF to Ford powinien pójść z duchem czasu i tak zmienić specyfikacje aby sprawa była jasna dla wszystkich. I wszystko w temacie, a link z działu mondeo przeczytałem wcześniej stąd moje wątpliwości co do zaleceń Forda o obecnej sytuacji na rynku olejów silnikowych. Dzięki kolego. elvis52 21-06-2018, 15:12 Poza tym zaciekłe bronienie specyfikacji wss-m2c913-c nie jest tutaj na miejscu. Bo czy do silnika Mercedesa zalałbyś olej od BMW? Pewnie nie. Czy do silnika Volkswagena zalałbyś olej od Mazdy? Pewnie nie. A do silnika Peugeota/Citroena lejesz olej od Forda i uważasz, że to najlepsze co może być. Gdybym lał olej od forda to by był Castrol. Leje zgodnie ze specyfikacją. Chodziło mi generalnie, że potem temat ciągnie się stronami z jednym pytaniem i nadal nie ma jasnej odpowiedzi, nie każdemu chce się siedzieć godzinami nad jednym wątkiem. Peugeot/Citroen mają FAP, a nie DPF mm87pl 28-06-2018, 12:29 Hej, pytanie amatora, nie zlinczujcie mnie, jak mam wyciety DPF w 2.0 diesel to przejmowac sie jaka norma powinna byc zachowana do s-maxa? czy moge to pominac ? aktualnie zalany jest shellem 5w30 ;( woro_woro 28-06-2018, 22:06 Jeżeli jest zgodny z aprobatą Ford WSS-M2C913-C, to zalej ten sam. mkaminski100 12-07-2018, 13:00 Peugeot/Citroen mają FAP, a nie DPF To jest to samo tylko w innym języku. Czy Ford podaje inną normę do silników przedliftowych z DPF i bez? Wg większości wybierarek olej do Smaxa z DPF jest ten sam co do modelów bez filtra. Sent from my iPhone using Tapatalk |