Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Olej silnikowy do 2.0 TDCI
woro_woro 12-07-2018, 16:33 "Filtry cząstek stałych zazwyczaj nazywane są skrótowo — FAP (z francuskiego filtre à particules) bądź DPF (z angielskiego diesel particulate filter).*"
Wg mnie, mylnie przyjęto, że FAP jest tzw. filtrem mokrym. Historycznie chyba francuzy miały w większości filtry mokre, ale to się zmieniło.
gregor75 12-07-2018, 17:29 Gdzieś tam czytałem ,że ford i PSA różnią się :
różne turbiny
różne filtry cząstek ford suchy ; PSA mokry .
Ile w tym prawdy , nie wiem
mkaminski100 12-07-2018, 18:19 Ford też ma mokre filtry. Z tego co pamiętam to tylko S-Max ma suchy (pewnie z oszczędności).
Sprężarki w Citroenie i Pug też sie różnia ale to te same bebechy.
Jak pamiętam do tego sinika psa zaleca olej C1 niskopopiołowy. Wg Forda to jest do sinik toa z DPF i bez (tak samo jak psa zaleca lepszy olej do tego samego automatu czy daje dwururkowy dolot, dodatkowa izolacje miski olejowej , spust paliwa pod zderzak czy podłączenie czujnika poziomu oleju)
Stąd moje pytanie. Czy Ford zaleca ten sam olej do dpfa i bez?
Bo za każdym razem jak kupuję ten sam olej do PSA i Forda to słucham że "do Forda taki dobry nie trzeba"
Sent from my iPhone using Tapatalk
gregor75 12-07-2018, 18:24 tak , Ford zaleca ten sam olej do DPF i bez
Zależy od symbolu silnika DW10C jak u mnie (przedlift) to ten sam co HDi od Peugeota i ma FAP.
Francuzi leją TOTAL fabryczne, ja odpowiedni Valvoline synpower.
DW10C to raczej polift (i międzylift).
To jest to samo tylko w innym języku.
Czy Ford podaje inną normę do silników przedliftowych z DPF i bez?
Wg większości wybierarek olej do Smaxa z DPF jest ten sam co do modelów bez filtra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
To nie to samo. FAP jest mokry, DPF suchy
mkaminski100 21-07-2018, 08:51 To nie to samo. FAP jest mokry, DPF suchy
To jest to samo tylko w innym języku.
DPF diesel particulate filter,
GPF gasoline particulate filter (w benzyniakach)
FAP filtre à particules
FAP jest po francusku więc się przyjęło że jest we francuskich autach co jest bzdura.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
Kwiatek6178 24-08-2018, 10:37 Ilu piszacych tyle dugestii. Mo cmax 2014r 2.0 tdci zalany e Niemczech. Elf solaris llx 5w30 chyba c3 śmiga i nic sie nie. dzieje
Każdy robi jak uważa. LPG do klimatyzacji też nabijają. Wróć tutaj z konkretnym przebiegiem ile to auto przejechało na tym oleju. Tak to nie ma co gadać.
bonnusek 27-09-2018, 01:36 Witam.przestudiowalem caly watek o olejach do naszych fordow, i powiem, ze niezly metlik mam w glowie i powoli sie juz poddaje.jedni pisza ze oleje z norma C1 jak najnardziej do dpf, a inni ze oleje z norma 913d -high saps do dpfow nie.
sam jezdze na motul specific 913D, przy rekomendacji 913-c, wiec niby jest ok, ale chcialbym sprobowac cos ze wzgledu na LOW SAPS np:
Millers xf longlife C1 5w30 lub
motul 8100 eco clean + C1 5w30
tyle ze milers to norma Ford M2C934-B, a moja wymagana to 913c, pytanie to padlo juz na forum ale odp brak:czy norma Ford M2C934-B pokrywa ta 913c i czy bedzie do mojego dw10c -norma spalin euro5?
w przypadku motula to ta sama norma jak przy millers - FORD WSS M2C 934 B (euro 4) i czy on bedzie dobry do mojego autka z norma euro5?
dzieki z gory
bonnusek 28-09-2018, 21:33 Koledzy podpowiedzcie cos w sprawie tych dwoch typow oleju, bo utknalem, nie mogac sie zdecydowac.
Pozdro
Przy okazji chciałem zapytać, czy wolno jest mieszać ze sobą oleje tej samej specyfikacji np. 5W40 diesel?
Chodzi o dolewkę oleju silnikowego, który pozostał z innego autka, również diesel.
Gdzieś czytałem, że można, aby była zachowana ta specyfikacja, ale brak mi potwierdzenia.
woro_woro 29-09-2018, 14:24 Teoria mówi, że każda nowsza specyfikacja jest kompatybilna z poprzednią. Jeśli masz 2 oleje o tej samej specyfikacji, możesz zmieszać. Pomijam fakt, ze Ford rekomenduje 5W30 do swoich silników w Polsce.
Oleje na podobnym poziomie innowacyjnym i parametrycznym, oba do diesli i oba z takimi samymi cyferkami, tylko różnych firm.
Myślę, że ten drugi może być na dolewkę.
bonnusek 01-10-2018, 13:11 Witam.przestudiowalem caly watek o olejach do naszych fordow, i powiem, ze niezly metlik mam w glowie i powoli sie juz poddaje.jedni pisza ze oleje z norma C1 jak najnardziej do dpf, a inni ze oleje z norma 913d -high saps do dpfow nie.
sam jezdze na motul specific 913D, przy rekomendacji 913-c, wiec niby jest ok, ale chcialbym sprobowac cos ze wzgledu na LOW SAPS np:
Millers xf longlife C1 5w30 lub
motul 8100 eco clean + C1 5w30
tyle ze milers to norma Ford M2C934-B, a moja wymagana to 913c, pytanie to padlo juz na forum ale odp brak:czy norma Ford M2C934-B pokrywa ta 913c i czy bedzie do mojego dw10c -norma spalin euro5?
w przypadku motula to ta sama norma jak przy millers - FORD WSS M2C 934 B (euro 4) i czy on bedzie dobry do mojego autka z norma euro5?
dzieki z gory
Wychodzi na to, ze nikt nie stosowal i nie stosuje zadnego z tych dwoch olejow C1 do silnika dw10c?
Pozdrawiam
krzyspvfr 01-10-2018, 14:58 Wychodzi na to, ze nikt nie stosowal i nie stosuje zadnego z tych dwoch olejow C1 do silnika dw10c?
Pozdrawiam
Dlaczego nikt? Np. ja leję Millers C1 5w30, to jeden z rekomendowanych na forum olejów do DW10C.
gregor75 01-10-2018, 17:21 tylko dlaczego nie rekomendowany do TDCI euro4/5 ?
Dlaczego nikt? Np. ja leję Millers C1 5w30, to jeden z rekomendowanych na forum olejów do DW10C.
Długo kolega jeździ na tym oleju? Żadnych objawów niepokojacych nie ma? Pytam bo jeżdżę na Millers EE LONGLIFE ECO 5W30 a zbliża się wmiana i chyba przejdę na C.Po po s prowadzeniu s Maxa z De pierwsze co to inspekcja i wymiana wszystkich filtrów wraz z olejem serwisant zalal mobil 1 ESP c2/c3 twierdząc że to wysokiej jakości olej do silników z dpf, przejeździlem bez żadnych problemów cały rok około 11tys do następnej wymiany. Między czasie zaglebilem trochę tematu olejów na forum i następna wymianę zalalem EE LONGLIFE ECO 5W30. Po przejechaniu około 6tys kilometrów na tym oleju zapalila mi się kontrolka silnika i samochód wpadł w tryb awaryjny po podłączeniu forscan wyskoczył błąd dpf. Najlepsze jest to że w dzien wyjazdu na urlop do chorwacji. Wykasowalem więc błąd i w strachu ruszyłem w droge monitorujac proces wypalenia.Po około kilometrze proces załączył się i dpf się wypalił. I od tego momentu do teraz wszystko jest ok, ale cała droga w napięciu. I moje pytanie czy to wina olejuEE LONGLIFE ECO 5W30? Jeżdżąc poprzednio na mobil 1 ESP c2/c3 kompletnie nic się nie działo. I powiem szczerze że żadnej różnicy między tymi olejami nie odczulem w pracy silnika, a samochód użytkowany w tych samych warunkach 80%miasto przebiegi około 11tys.I teraz nie wiem czy zalać ten sam olej czy przejść na C
krzyspvfr 02-10-2018, 11:38 Długo kolega jeździ na tym oleju? Żadnych objawów niepokojacych nie ma?
Ze 3 zmiany, nic nie ma.
zapalila mi się kontrolka silnika i samochód wpadł w tryb awaryjny po podłączeniu forscan wyskoczył błąd dpf. Najlepsze jest to że w dzien wyjazdu na urlop do chorwacji. Wykasowalem więc błąd i w strachu ruszyłem w droge monitorujac proces wypalenia.
No ale jaki błąd, konkretnie? Przecież to podstawa.
Też miałem podobny przypadek, błąd P269F - czyli usterka układu dopalania.
Wymieniłem dopalacz i problemy się skończyły. Olej nic do tego nie ma, po prostu świeca żarowa potrafi się zepsuć i tyle.
No ale jaki błąd, konkretnie? Przecież to podstawa.
Też miałem podobny przypadek, błąd P269F - czyli usterka układu dopalania.
Wymieniłem dopalacz i problemy się skończyły. Olej nic do tego nie ma, po prostu świeca żarowa potrafi się zepsuć i tyle.[/QUOTE]
Nie pamiętam, wiem że się wypalił i narazie jest ok co jakiś czas monitoruje przez program i narazie się wypala jak trzeba
bonnusek 03-10-2018, 19:16 Dlaczego nikt? Np. ja leję Millers C1 5w30, to jeden z rekomendowanych na forum olejów do DW10C.
masz jakiekolwiek problemy z dpf itp?bo sam przymierzam sie do tego oleju, a skoro olej nie spelnia normy euro 5, to stad moje watpliwosci.
Bump: No ale jaki błąd, konkretnie? Przecież to podstawa.
Też miałem podobny przypadek, błąd P269F - czyli usterka układu dopalania.
Wymieniłem dopalacz i problemy się skończyły. Olej nic do tego nie ma, po prostu świeca żarowa potrafi się zepsuć i tyle.
tez to przerabialem, ten sam blad p269f - wymiana dopalacza rozwiazala sprawe.a co do cykli wypalan to u mnie srednio co 120-200km.ale to juz inny watek
Czy przez program forscan można popatrzeć czy prawidłowo działa ten dopalacz?Narazie jest ok od tamtego czasu żadnych błędów, problemów z dpf. Profilaktycznie sprawdził bym czy ta świeca poprawnie działa
bonnusek 04-10-2018, 16:46 Czy przez program forscan można popatrzeć czy prawidłowo działa ten dopalacz?Narazie jest ok od tamtego czasu żadnych błędów, problemów z dpf. Profilaktycznie sprawdził bym czy ta świeca poprawnie działa
Z tego co pamietam to forscan tego nie pokaze.napewno pokaze blad p269f jesli swieca sie spali, a czy przy zle dzialajacej swiecy(gorzej grzejacej)wyrzuci blad, tego nie wiem.mozesz sprawdzic opornosc dopalacza, podpinajac DOBRY miernik we wtyczke.jesli jest w normie tzn ze swieca dziala poprawnie.ja tak sprawdzalem ale nie pamietam jakie powinny byc wartosci.jak bardzo potrzebujesz to postaram sie je znalezc
juz znalazlem.prawidlowa opornosc to 0.8 - 1.3Ω.wartosci poza tymi limitami kwalifikuja swiece do wymiany
a tu zrodlo: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&p=12563
radekswak 06-10-2018, 12:07 Musi być olej z normami Forda.
OLEJ musi mieć dodatki które zachowują czystość katalizatora ( czystosc spalania ).
OLEJ smaruje rowniez TURBO.
Cześć.
Ja zalewam mojego smaxa 2008 2.0 olejem 5W30 Millers C1
od wymiany do wymiany brak zużycia.
jak kupiłem od Niemca to wrzuciłem płukankę Millersa.
mój aktualny przebieg 238 tys.
ważne jest jaka ma wartość lepkości w temp 100st dla Turbo ma to znaczenie i dla spalania.
Millers
C1
SAE Viscosity 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.847
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 9.9
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 54.6
Viscosity Index 170
Pour Point (°C) <-30
C2
SAE Viscosity 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.846
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 10.3
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 57.2
Viscosity Index 171
Pour Point (°C) <-35
C3
SAE Viscosity 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.850
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 10.9
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 65
Viscosity Index 160
Pour Point (°C) -42
Millers 0w30
XF LONGLIFE FORD
SAE klasa lepkości:…..........................0W30
Ciężar właściwy przy 15 C:…...............0,848
Lepkość kinematyczna przy 100 C.......9,8 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:.......57,4 cSt
Indeks lepkości:................................157
XF LONGLIFE 0W30
Ciężar właściwy przy 150C..................................0,849
Lepkość kinematyczna przy 100st.C.....................10,19 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40st.C.......................52,93 cSt
Indeks lepkości.......................................... ........185
Temperatura krzepnięcia....................................-50st.C
Temperatura krzepnięcia:...................-42 C
Temperatura zapłonu:........................>200 C
bonnusek 15-01-2019, 22:55 Panowie problem jest natepujacy.
Autko mam 1.5 roku.po zakupie zalalem go nowym olejem motul specific 5w30.po roku zaczelo mi cos lekko halasowac w silniku.pare miechow temu zaczal odzywac sie ten nieszczesny lancuszek walkow rozrzadu.wymienilem niedawno znow olej , bo juz czas byl, na ten sam czyli motul specific.
Halas pochodzi z miski olejowej wiec chyba pompe szlak trafia powoli albo ten lancuszek ja napedzajacy tak halasuje.
Nie moge znalezc starych faktur poprzedniego wlasciciela na jakim oleju jezdzil.ale na 99% cos kojarze ze po zakupie majac te dokumenty w rece bylo cos chyba o polsyntetyku napisane.pewnosci jednak brak.
I tu moje watpliwosci sie pojawiaja.
Czy zmiana oleju na pelen syntetyk mogl spowodowac ze tak sie porobilo? Czy jest szansa to ratowac zmieniajac olej na polsyntetyk tak jak to najprawdopodobniej bylo czy wymiana pompy oleju i jej napedu mnie czeka?
Zrobilem cos ok 5kkm z tym dzwiekiem i nic sie nie dzieje, ale co dalej?
https://youtu.be/WiTTCGckN38
Nie wiem co mam robic.
szneider 23-01-2019, 16:32 Mały teścik płynności olejów 5W30 przy temp. -30 stopni.
https://www.youtube.com/watch?v=Mv3rAw4TVbo
juri2069 15-02-2019, 10:42 Panowie czytałem pińćset tematów o tych olejach i można zgłupieć.
Kupię albo millers, albo liqui moly , albo valvoline albo motul.
I teraz z kazdej marki ktoś może napisać jaki model oleju będzie najlepszy do 2.0 tdci? Te klasy c1 itp to już mnie przerosły.
Wiem że każdy będzie dobry , nawet formuła f , ale po prostu chodzi mi o modele tych ww olejów.
Wtedy któryś z nich wybiorę bo mam dobry dostęp:)
Proszę o wyrozumiałość bo jak już nawet notowałem na kartce dany typ to potem pojawia się w innym temacie inny typ danej marki i zonk.
Do tego płukanka millersa, ale to już z allegro pierwsza lepsza
Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W30.
Millers xf Long Life c1
Liqui moly Special Tec 5w30
Valvoline synpower 5w30
Dobra poznajdowałem. Czy dobre modele wypisałem ?
woro_woro 15-02-2019, 11:49 każdy będzie dobry , nawet formuła f
Wiem, że nie na temat, ale Formula F jest naprawdę dobra.
juri2069 15-02-2019, 11:53 Wiem , często lałem formułę, a miałem 4 fordy już.
Kurczę pewnie każdy będzie dobry , ale człowiek chciałby ciut polepszyć, czasem to tylko złudzenie w głowie bo fizycznie pewnie nic nie poprawię :diabel2:
Wiem, że nie na temat, ale Formula F jest naprawdę dobra.
Od kiedy formuła f jest dobra ? Przecież to Castrol, a każdy Ci powie, że Castrol to g...no
woro_woro 15-02-2019, 16:59 Pytanie, kim jest ten "każdy". Teoretykiem, czy praktykiem? citrovit, Ty się chyba te 400kkm na Castrolu przekulałeś? Niech zgadnę, teraz też Castrol, a ile na blacie?
;)
Chcesz to sobie lej, nie moja fura, żal tylko po Tobie kupować takie auto
juri2069 17-02-2019, 18:19 Ciekawostka , może gdzieś już było ale nie widziałem
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html
citrovit 18-02-2019, 11:22 Pytanie, kim jest ten "każdy". Teoretykiem, czy praktykiem? citrovit, Ty się chyba te 400kkm na Castrolu przekulałeś? Niech zgadnę, teraz też Castrol, a ile na blacie?
;)
Zgadza się też serwis wlewa Castrol i tak jak w poprzednim nic się nie dzieje.W obecnym mam już 330 tyśkm.
Ten Elvis czy jak mu tam niech sobie gada co chce jeśli mu to pomoże i jego silnikowi to może wlewać nawet olej z kosmosu sprowadzony tylko szkoda po nim kupować auto bo sam nie będzie wiedział co w danej chwili jest wlane:)
Pokazujesz tylko swój poziom inteligencji tym tekstem
woro_woro 18-02-2019, 13:12 elvis52 Nie chodzi o to, żeby siebie obrażać, ale rozmawiajmy na argumenty. Ja podałem Ci przykład kolegi citrovit, który w sumie swoimi dwoma S-Maxami wykręcił 800tys km na Castrolu. Mk1 poszedł na handel i dalej jeździ z tego co pamiętam. Mk2 ma już 300tys nalatane i usterek nie stwierdzono. Podasz coś konkretnego przeciw tym faktom, czy dalej będziesz obrażać ludzi?
Od kiedy formuła f jest dobra ? Przecież to Castrol, a każdy Ci powie, że Castrol to g...no
Nie każdy. Ja jeżdżę na następcy formuły F, czyli na XR Synth i sobie chwalę. Co prawda moje auto ma silnik benzynowy, ale w sumie nie ma to żadnego znaczenia dla tematu. Kupuję zawsze z pewnego źródła. Wymieniam* co ~10k km.
* - podkreśliłem "wymieniam", ponieważ moje auto na razie nie wymaga dolewek oleju w opisanym wyżej interwale.
Chcesz to sobie lej, nie moja fura, żal tylko po Tobie kupować takie auto :roll:
Mój s-max jest kolejnym przykładem 240kkm przebiegu (stuknie w tym miesiącu) wyłącznie na castrolu. Do dziś (10,5 roku od "narodzin") zero jakichkolwiek problemów z silnikiem, wtryskiwaczami, etc.
Olej wraz ze wszystkimi filtrami wymieniany zawsze co max. 15kkm.
Ostatnio na przedłużaniu przeglądu technicznego diagnosta stwierdził, iż "dawno nie widział tak suchego, niezapoconego diesla"...
Kolega na formule w focusie Pb zrobil 300tys km i z silnikiem nigdy nie mial problemow. Ja od 3 lat zalewam XR synth i jestem zadowolony. Olej wymieniam co 8-10 tys km
Zawsze kupuję oleje marki Castrol z pewnego źródła i nigdy nie miałem problemów z silnikami w swoich samochodach. Ostatnim dieslem przejeździłem ok 100 tys.km, stosując Castrol EDGE 5W30 ( dedykowany do silników z pompowtryskiwaczami). W momencie sprzedaży samochód miał 320 tys. km przebiegu i nigdy nie miałem problemu z klekotaniem silnika, dolewkami, turbosprężarką itp. Czy tak ciężko wejść na stronę producenta, dobrać właściwy olej i wybrać polecany przez daną firmę punkt sprzedaży w danym mieście?
elvis52 Nie chodzi o to, żeby siebie obrażać, ale rozmawiajmy na argumenty. Ja podałem Ci przykład kolegi citrovit, który w sumie swoimi dwoma S-Maxami wykręcił 800tys km na Castrolu. Mk1 poszedł na handel i dalej jeździ z tego co pamiętam. Mk2 ma już 300tys nalatane i usterek nie stwierdzono. Podasz coś konkretnego przeciw tym faktom, czy dalej będziesz obrażać ludzi?
Pokaż mi kolego gdzie i kogo obraziłem ? Bo póki co to mnie obrażono. Skoro Wam tak dobrze jeżdżą na castrolach, formułach itd to gratuluję. Od każdego słyszałem, że Castrol to g... i to bez różnicy, czy mechanik, czy prywatny użytkownik
Od każdego słyszałem, że Castrol to g... i to bez różnicy, czy mechanik, czy prywatny użytkownikNo właśnie! Słyszałeś! W tym temacie już przeczytałeś kilka głosów, że na tym goownie da się bezawaryjnie jeździć.
Teraz już - mam nadzieję - wiesz, że należy unikać powielania stereotypów. A już pisanie że:żal tylko po Tobie kupować takie auto
jest zwyczajnie nie na miejscu.
juri2069 19-02-2019, 10:42 Zamówiłem motul Eco clean + C1 :)
8Nie rozumiem tej dyskusji, bo każdy będzie chwalić co innego i bedzie tyle opini co producentów olejów.
Sam leje Castrol juz w którymś tam z kolei aucie, fakt w skodzie superb 1.9 robilem wałek rozrządu ale to przy 440tys przebiegu wiec to w tych silnikach norma, nie wiem czy jak bym używał innego oleju to by było inaczej, do Smaxa leje formułę tak jak to robili moi poprzednicy w serwisie i mam 240tys turbina od nowości, wycieków brak, silnik dobrze pracuje wiec leje dalej.. Więcej w firmie uzyskujemy ciężarówki na Castrolu, najstarsza 1.450 tyś. Km, od zmiany do zmiany 2x4l dolewki oczywiscie nie będę go zachwalal bo tez użytkowałem inne oleje i na każdym inaczej silnik pracowal, więc uważam że sa tez lepsze oleje, ale nie należy tez skreslac Castrola
Jedyna wypowiedź jest bardzo nie na miejscu kolego elvis52 mówiąca o kupnie auta po koledze który jezdzi na formule/castrolu, skoro dla Ciebie ten olej jest nie odpowiedni co zreszta większość producentów stosuje go od nowości to chyba tylko pozostaje Ci kupić nowe auto i zaraz zmienic na taki jaki uważasz za stosowny
Co nie zmienia faktu, że nie obraziłem tymi słowami nikogo, jak to napisał kolega citrovit "ten Elvis"
mkaminski100 22-02-2019, 07:36 Ten sinik (DW10) zalany byle ****em zrobi 300 tys km bez żadnego problemu, więc to nie są żadne miarodajne opinie.
Wiem bo widziałem taksowki zalewane najtańszym olejem i dopiero grubo po 300km zaczyna widać wycieranie się wałków, łańcuszka i gorszą kompresję czy palenie oleju.
Niech się wypowiedza ludzie którzy zrobili takie przebiegi i wiedzą że na tym samym oleju.
Inaczej to tylko zaspokajanie swojego sumienia.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Każdy inny olej spełniający normy Forda jest ok
majkel43 23-02-2019, 21:13 Witam, sprzedawca w sklepie dobrał do mojego S-Maxa 2.2 200KM, 2012r., olej silnikowy MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30. Przeglądając teraz internet i forum nie znalazłem, aby ten olej spełniał specyfikację Forda. Olej już został wymieniony. Czy bezpieczne dla silnika będzie pozostawienie tego oleju? Czy lepiej go zmienić na spełniający specyfikację Ford?
Piszę w temacie 2.0TDCI, ponieważ nie znalazłem tematu dla silnika 2.2 TDCI, jeśli jest taki temat prosze o przeniesienie posta, żeby nie robić bałaganu. Pozdrawiam.
W instrukcji obsługi (jeśli jej nie posiadasz zerknij na stronę Forda) jest wyraźnie napisane jakiej klasyfikacji lepkościowej i jakościowej powinien być olej, a co najważniejsze jaką normę powinien spełniać, a żeby było jeszcze wygodniej producent podaje także markę polecanego oleju dla danego silnika.
Proponuję jednak trzymać się parametrów jakie PSA zaleca do silników HDI.Ford to jedynie ten silnik w budę nauczył się wkładać, sam jeśli chodzi o diesle z tamtych lat poległ.
Ford to jedynie ten silnik w budę nauczył się wkładać, sam jeśli chodzi o diesle z tamtych lat poległ.
:one::one:
woro_woro 25-02-2019, 13:58 Proponuję jednak trzymać się parametrów jakie PSA zaleca do silników HDI. Mam kontrpropozycję, sądzę, że jeszcze lepszą: trzymać się zaleceń Forda dla silników TDCI.
Tak się składa że TDCI to HDI. Pod maską aż nadto oznaczeń Citroen/Peugeot.Chyba że się mylę.
woro_woro 25-02-2019, 19:06 Rozumiem, że tak będziesz tłumaczył serwisantowi, który nie będzie chciał uznać naprawy gwarancyjnej.
Sądziłem, że moja odpowiedź jest wystarczająco dobitna. Myliłem się.
Klękajcie narody. Serwisantowi powiem jaki olej wlałem / marka / , ile mam na koncie i kilka innych istotnych informacji. Dodatkowo powiem, że wymiany były co 15 tys kilometrów, a on że zbyt często i jest mu przykro.
Koniec tematu. Dla mnie to lejcie co chcecie.
Rozumiem, że tak będziesz tłumaczył serwisantowi, który nie będzie chciał uznać naprawy gwarancyjnej.
Sądziłem, że moja odpowiedź jest wystarczająco dobitna. Myliłem się.
Jeszcze nie słyszałem żeby przy jakiejś naprawie gwarancyjnej sprawdzali jaki olej jest w silniku a wy? Majster ogląda książkę z przeglądami, czy wszystko jest podbite jak ma być i tyle. Przestańcie z tymi mitami
a wy
Okazuje się, że zdania są podzielone ;) i wszystko poparte doświadczeniem.
Kręcę dużo przy autach i od 40 lat tego spotkałem. Poza tym te oleje to zalecenie a nie mus.W książce stoi że w razie braku można dolać innego. Niedługo odmówią naprawy gwarancyjnej bo płyn do szyb nie był zgodny z normą.
Niedługo odmówią naprawy gwarancyjnej bo płyn do szyb nie był zgodny z normą.
Ja to wiem, ale niestety wielu żyje para-dogmatami .
Powinniśmy otworzyć na forum rubrykę Prawda i mity bo niektórych zapatrywań i opinii nigdy nie zrozumiem, ktoś coś gdzieś usłyszał i kozakuje na forum. 30 lat temu japończyki to były jednorazówki, potem Niemiec płakał) jak sprzedawał i inne idotyzmy. Jak ktoś przejedzie w życiu z 500 tys.km,miał kilka samochodów i przeleżał godzinami pod nimi to niech się udziela
Bump:
Witam,
ktos wie jaki ma byc rozmiar bita imbusowego do odkrecenia korka oleju w S Maxie 2.0 TDCI DW?
Pozdr
Robert
mkaminski100 26-02-2019, 12:30 Z tego co pamiętam to tam nie jest imbus.
Imbus niby pasuje ale niszczy śrubę.
Ja używam kluczy do korków oleju i chyba rozmiar 9 jest odpowiedni.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
[QUOTE=robitak;3099161]Witam,
ktos wie jaki ma byc rozmiar bita imbusowego do odkrecenia korka oleju w S Maxie 2.0 TDCI DW?
Parametry techniczne:
rodzaj gwintu: zewnętrzny M14 x 1,25
długość gwintu: 12mm
na klucz - typ imbus
FORD Indeks: 1681599 / 1250323 + 1250324
nr fabryczny: 3M5Q-6730-AA
[QUOTE=robitak;3099161]Witam,
ktos wie jaki ma byc rozmiar bita imbusowego do odkrecenia korka oleju w S Maxie 2.0 TDCI DW?
Parametry techniczne:
rodzaj gwintu: zewnętrzny M14 x 1,25
długość gwintu: 12mm
na klucz - typ imbus
FORD Indeks: 1681599 / 1250323 + 1250324
nr fabryczny: 3M5Q-6730-AA
Dzieki,
ale wlasnie jaki ma ten imbus miec rozmiar?
Pozdr
Robert
W zwykłym komplecie imbusów / tych większych / spokojnie znajdziesz. Ostatnio wymieniałem olej w brata Mk4 i imbus ze zwykłego kompletu spokojnie styknął. Fakt, że brat kupił nowa śrubę z podkładką. Starą bez ceregieli wykręciłem żabą, bo była mocno wyeksploatowana.
mkaminski100 27-02-2019, 07:22 Też bardzo chętnie dowiem się jaki rozmiar klucza bo próbowałem wielu i zawsze klucz do korków oleju pasuje najlepiej.
Imbus wchodzi ale jest trochę luźny, przynajmniej w tych nowych korkach które ją instalowałem.
Wg mnie stąd właśnie tak wiele korków trzeba odkręcać żabą lub przecinakiem.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
juri2069 27-02-2019, 09:34 Po lifcie jest normalna nakrętka do odkręcania . Właśnie wymienialem olej :)
mkaminski100 27-02-2019, 10:06 W tych nowych tak, ale przedlift ma na klucz "imbus"
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Przeczytałem kilka wątków z olejami i dalej nie mam pojęcia jaki olej zalać do mojego auta. Czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze? Mondeo 2.0 TDCI 163KM przebieg 190 tys. Jaki najlepiej olej wybrać bo różne opinie już słyszałem 5w30? 5w40? jakie normy musi spełniać ? auto z DPF-em. Z góry dzięki za pomoc.
Napisze jaki ja lałem do Mk4 i leja moi znajomi. Olejów jest wiele , teorii o nich jeszcze więcej. Na pewno 5w30 . Ja do mk4 lałem Motul, do Mk5 tez leję, ale do 1,6 HDI dałem na próbę Millersa. https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/motul/8100/ecoclean_c2/motul-8100-eco-clean-c2-5w30#w1326044367 https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/millers-oils/xf/millers-oils-xf-longlife-c2-5w30#w698882813 . Generalnie to zmieniaj max co 15 tys i będzie git.
woro_woro 28-08-2019, 22:53 jaki olej zalać do mojego auta. Czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze? Mondeo 2.0 TDCI 163KM przebieg 190 tys.
Proponuję Formula F 5w30. Taki leję ja i wielu innych.
Interesuje Cię specyfikacja WSS-M2C913-C jeśli Castrol Cię odstrasza.
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1922-Ford-Formula-F-5W30-6L-5-1.html
koval1980 29-08-2019, 09:09 Przeczytałem kilka wątków z olejami i dalej nie mam pojęcia jaki olej zalać do mojego auta. Czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze? Mondeo 2.0 TDCI 163KM przebieg 190 tys. Jaki najlepiej olej wybrać bo różne opinie już słyszałem 5w30? 5w40? jakie normy musi spełniać ? auto z DPF-em. Z góry dzięki za pomoc.
Millers 5W30 EE lub XF z normą Forda - będzie git.
mkaminski100 29-08-2019, 09:28 Producent silnika (PSA) zaleca olej C2 do aut z DPF.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Dostałem informację od poprzedniego właściciela że zalany jest castrol edge 5w40. Czyli rozumiem że lepiej go zmienić?
Piasek80 29-08-2019, 09:47 Cyclon Magma SYN PSA 5W-30 A5/B5 ACEA: C2
olej kosztujący ok 80zł/5L
śmigam na tym od 3 lat, zmieniam co dychę bo i tak zawsze co tyle zmieniam.
zamiast się brandzlować jakimiś "edżami, milersami czy innymi LM" po 250zł za 5L
mkaminski100 29-08-2019, 10:03 Dostałem informację od poprzedniego właściciela że zalany jest castrol edge 5w40. Czyli rozumiem że lepiej go zmienić?Nie ma znacznia jaka marka, oby spełniał normę.
Jaj napisałem, Ford aż do 2010 roku trochę po macoszemu podchodził do DPF gdzie PSA montowało już wiele lat. Dlatego też PSA używa wyższych norm olejow (nie tylko do silnika ale też skrzyń) i ja leje to co zaleca PSA do takiego silnika.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
mkaminski100 29-08-2019, 10:06 Cyclon Magma SYN PSA 5W-30 A5/B5 ACEA: C2
olej kosztujący ok 80zł/5L
śmigam na tym od 3 lat, zmieniam co dychę bo i tak zawsze co tyle zmieniam.
zamiast się brandzlować jakimiś "edżami, milersami czy innymi LM" po 250zł za 5LMillers kupuję za £56 za 10l więc w cenie oleju Forda.
Oleju który podałeś nie ma u nas w sprzedaży. Gdzie ty go kupujesz bo widzę że nawet w Polsce go nie mogę znaleźć.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 161885728842
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Piasek80 29-08-2019, 10:27 Gdzie ty go kupujesz bo widzę że nawet w Polsce go nie mogę znaleźć.
motoryzacyjny w którym się zaopatruje ma
on-line też są
https://amytomamy.pl/p/72/11703/cyclon-magma-syn-psa-5w30-5l-01000102-sae-5w-010001-samochody-osobowe-0100-oleje-silnikowe.html
W Polsce dystrybutorem/importerem tego jest firma Upromex - też sprzedają on-line
U nas za to tego Milersa z linku to tak najtaniej za 170zł kupisz... za 5L
I jeszcze spore ryzyko że podróba bo przeważnie tak jest z tymi super-ofertami z internetów
Sprawa jest dosyć prosta. Olej 5W30 A5/B5 oraz ze względu na DPF spełniajacy normę Ford WSS-M2C913-D, powtarzam z końcówką "D" czyli dla lepszej ochrony DPF. W serwisie zalewają Castrolem, który spełnia tą normę. Ale może być każdy inny. Ale uwaga oleje Motorcraft Formula spełniają normę z końcówką "C". Tak więc to nie jest taki sam olej jak Castrol Proffesional A5/B5.
Nie ma sensu używać olei C2 i C3 (stosowanych we francuskich autach z takimi silnikami) ze względu na inny typ DPF. Ponadto fordowska norma A5/B5 ma lepsze właściwości smarujące (większą zawartość siarki).
Na dowód stwierdzę, że we francuskich produktach PSA częściej padają turbiny niż we Fordach. Właśnie dlatego, że oni bardziej dbają o ekologię i DPF niż o samochód.
P.S.
W poprzednim Mk3 TDDi przez 300 tyś. km stosowałem Formula E, potem F i nie miałem żadnego problemu z silnikiem oraz osprzętem (turbo). W takim stanie auto sprzedałem.
mkaminski100 29-08-2019, 10:50 Możesz napisać jaki inny filtr DPF mają francuskie auta?
Do mojego Smaxa wszystkie firmy mają jedynie olej identyczny jak do aut bez DPF.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Mokry, a my suchy.
I jak podałem bardziej zależy im na środowisku niż na autach. Oleje "low SAPS" (stosowane w PSA) mają 0,7 siarki a dla Forda "medium SAPS" 1,0 siarki. Ot taka różnica. I to właśnie ta siarka jest decydująca.
Silnik kręci się do powiedzmy 5 tyś. obrótów. Każy olej 5W30 da radę. Problemem jest smarowanie turbiny, która kręci się powiedzmy 200 tyś. obrotów.
Sam mieszkam we Francji i mogę wam powiedzieć, że Francuzi jeżdżą stosunkowo mało (wg firm ubezpieczeniowych średnio na rok 13 tyś. km). Teraz porównajmy to z Niemcami i ich prędkościami dozwolonymi. Kilkadziesiąt tyś. km rocznie, oczywiście średnio.
Francuz szybciej pozbywa się auta z przebiegiem rzędu 120-150 tyś. km. W autach z Niemiec to zaczyna się druga młodość (zazwyczaj w Polsce :).
mkaminski100 29-08-2019, 11:03 Suchy jest tylko w Smaxie. Mondeo ma mokry.
Z tego co pamiętam to sam filtr jest taki sam w Smax i Mondeo.
Silnik jest od PSA które go używały kilka lat przed Fordem i dużo dłużej z filtrami DPF, więc zastanawia mnie to co piszesz o parametrach oleju, tym bardziej, że Ford robi oszczędności na tych silnikach gdzie się da.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Piasek80 29-08-2019, 11:04 Hmmm.... 0,3% różnicy...
Nie sądzę że może to mieć aż taki wpływ na żywotność turbosprężarki
Z tego co mój mechanior gada to główną przyczyną schodzenia turbosprężarek w 1.6HDI jest:
- cienka magistrala olejowa
- sitko w niej
- debilny interwał olejowy co 30 tyś km.
Dochodzi o zaszlamienia owej rurki olejowej, zmniejszenia przepływu i dalej to już wiecie...
mkaminski100 29-08-2019, 11:14 Zaznaczę tylko że to temat o olejach w 2.0 TDCi.
W DW10 też jest sitko i nie przeszkadza.
Tylko że 1.6 ma mokre wtryskiwacze i bardzo dużo ludzi jeździ z przepuszczającymi uszczelkami przez co dostaje się dużo sadzy do oleju.
1.6 to też najczęściej flotówka, a najlepsze auto terenowe to firmowe więc w połączeniu z idiotycznie długim interwałem wymiany pojawiają się problemy.
Szłam olejowy można wyplukac, sadzy już nie więc jeśli ktoś chce doprowadzić wszystko do porządku to musi wymyć smok i miskę (najlepiej klawiaturę), wymienić uszczelki pod wtryskiwaczami, wyczyścić odmy i rury egr i przepłukać układ z odłączonym zasilaniem turbo.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
0,7 do 1,0 w parametrach to jest 30% różnicy.
Nie będę dalej dyskutował. Skoro Ford mówi 5W30 z wymianą co 20 tyś. km to tak powinno się robić.
Lanie 5W40 bo Polak wie lepiej pozostawiam bez komentarza.
Każdy niech robi jak chce. Ja w sumie Fordami zrobiłem ok. 670 tyś. km zawsze na dedykowanych olejach w interwałach co 20 tyś km. Nigdy nie naprawiałem silnika i osprzętu, w którym pracuje olej. Może się kiedyś ta wiedza komuś przyda. Może nie tym razem. Dziękuję.
Ja przez dobre kilka jezdzilem peugeot , zawsze mialem FAP ,mimo dolowania plyny Eolys 176 ,, nigdy nie bylo problemu z fapem , zalecany olej do silnika z fapem jest Total ECS 5W30 , silnik na tym oleju chodzi super i nie sprawia problemu , Majac obecnie S-maxa , tez bede wlewal sprawdzony olej Total , Fakt ze olej zawsze na nowy wraz z filtre po 10000,km , Na oleju sie nie zaoszczedzi ,a silnik w dobrej kondycji .
mkaminski100 29-08-2019, 11:26 Tylko że to nie są już silniki Forda, a PSA.
nikt nie mówi żeby lać olej jaki się chce ale taki jaki od lat zaleca PSA do aut z DPF których oni sprzedali miliony podczas gdy w Smaxie to do 2010 roku DPF to ewenement i to nawet bez dodatku zmniejszającego temperature wypalania sadzy.
To Ford zrezygnował z czujnika oleju, koszyka ocieplajacego miskę, pompki ręcznej czy rurki spustu paliwa z filtra, które są standardem w PSA więc bardziej ufam temu to poleca psa
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
czy Motul Specific 913D 5W30 będzie ok ?
koval1980 29-08-2019, 12:05 czy Motul Specific 913D 5W30 będzie ok ?
Tak, to jeden z lepszych :wink:
ostatnie pytanie czy mogę zmienić 5w40 który jest teraz wlany, na 5w30 bez żadnych konsekwencji dla silnika?
woro_woro 29-08-2019, 15:02 Możesz, a nawet powinieneś, chyba, że dużo jeździsz latem po krajach Europy południowej. Zresztą, w instrukcji jest podziałka klas lepkości oleju w zależności od średniej temperatury pomiędzy wymianami.
MarekWas 16-09-2019, 08:54 Ja zalewałem do swojego 2.0 DTCI 163km Millersa 5W30 EE LongLife ECO około 8tys km temu. Olej spełnia zalecenia Fordowskie. Brak jakichkolwiek problemów. Ważna wymiana regularna co max 12-15 tys km.
https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-eco-5w30/
i na jaki olej wymieniłeś?? Dobierając olej możesz skorzystać z lubematch który pomoże Ci dobrać olej do konkretnego auta.
Motul specific 913d 5w30
Car Piotr 30-10-2019, 19:10 Panowie przed mną wymiana oleju w Maxie 2.0 TDCi . Jaki wybrać olej ?Polecany przez Forda Formula 5w30 czy Valvoline Synpower 5w30 FE ?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Na usta ciśnie mi się tylko słowo "leń", o zapachu nie wspomnę.
Car Piotr 30-10-2019, 19:17 Ja nie napiszę co mi się ciśnie na usta, gdy czytam takie komentarze....
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Myślisz że to mogło być do ciebie?
slawek-kali 30-10-2019, 19:26 wszystko z norma.. nie ma olei uzdrowicieli.. ale sa drenujące kieszen.
Piasek80 14-11-2019, 17:58 Wczoraj mi mignęła akcja promocyjna FORD`a:
330zł bodaj za wymianę oleju z filtrem w każdym starszym niż 4 lata
jakoś tak to leciało
O znalazłem
https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/motorcraft/serwisowanie
Tyłka nie urywa.
W zeszłym roku za 279 PLN była wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza.
Piasek80 14-11-2019, 19:12 Efekt 500+ działa :D
Ale tak już poważnie: do mojego wchodzi ok 5,5 L oleju.
Cokolwiek popularnego 200zł wyjdzie za 6L, filtr oleju markowy (Mann, Knecht) też koło 50zł a jeszcze gdzieś to trzeba zmienić.
Za 330zł mając pod ręką ASO Forda bodaj nie warto samemu sobie rąk brudzić.
No chyba że użyte materiały do w/w usługi to nie to samo co byś pojechał normalnie na serwis kosztujący w podobnym zakresie pewnie minimum 800zł
luckyboy 14-11-2019, 19:34 Hmmm.... 0,3% różnicy...
Nie sądzę że może to mieć aż taki wpływ na żywotność turbosprężarki
Z tego co mój mechanior gada to główną przyczyną schodzenia turbosprężarek w 1.6HDI jest:
- cienka magistrala olejowa
- sitko w niej
- debilny interwał olejowy co 30 tyś km.
Dochodzi o zaszlamienia owej rurki olejowej, zmniejszenia przepływu i dalej to już wiecie...Główny powód to zbyt bliskie sąsiedztwo FAP obok turbo i przewodu olejowego do turbo.
luckyboy 14-11-2019, 19:52 Mokry, a my suchy.
I jak podałem bardziej zależy im na środowisku niż na autach. Oleje "low SAPS" (stosowane w PSA) mają 0,7 siarki a dla Forda "medium SAPS" 1,0 siarki.
Straszne głupoty piszesz. W olejach low/medium saps nie rozchodzi się o siarkę która jest w paliwie tylko o popiół siarczanowy, który jest produktem spalania dodatków uszlachetniających w oleju.
Właśnie ten popiół siarczanowy zapycha FAP/DPF i wymagana jest jego regeneracja tzn. płukanie z tego popiołu.
Teraz wzrost udziału popiołu z 0.7% do 1.0% to wzrost blisko o 50%, czyli o 50% szybciej zapcha się DPF czyli zamiast przy 300tkm to przy 200tkm.
Piasek80 14-11-2019, 21:51 A jak będziesz jeździł po mieście stosując ten właściwy to i tak najdalej po 20 tyś km (a nie po 200) masz check engine.
Olej zdaje się być ostatnim elementem układanki składającej się na długie i bezproblemowe życie DPF.
woro_woro 16-11-2019, 23:03 jak będziesz jeździł po mieście stosując ten właściwy to i tak najdalej po 20 tyś km (a nie po 200) masz check engine.
Co to za teoria?
luckyboy 22-11-2019, 12:59 czytałem że oleje Shell dzięki swojej specjalnej technologi oczyszczają silnik z tych popiołów.Silnik być może, ale nie DPF/FAP bo tam nie krążą.
Poprzednim MKIV zrobiłem 240 tyś. km. Stosowałem tylko oleje Castrol A5/B5 WSS-913-D. Nigdy nie miałem problemów z DPF-em. Powiem więcej nigdy nawet nie odczułem, że to ustrojstwo się wypala. Teraz mam kolejnego Forda - Galaxy (przebieg 140 tyś). Stosuje tą samą taktykę. I nadal bez problemów. Wcześniej miałem Mondeo MKIII TDDI, którym zrobiłem 300 tyś.km. Wtedy używałem tylko oleje Formula E i F. We wszystkich tych modelach nigdy nic nie naprawiałem i nie wymieniałem co miało styczność z olejem i paliwem (silniki, turbiny, wtryski, pompy, DPF-y). Czy to przypadek? Nie sądzę. Wymiany olejów zawsze co 20 tyś.km, filtry paliwa co 60 tyś. km.
Podsumowując, po przejechaniu bezawaryjnie prawie 700 tyś. km Fordami nie widzę potrzeby zmiany na olej niż inny zalecany przez Forda.
Piasek80 23-11-2019, 16:41 Czy to przypadek?
Nie - wynikowa stylu jazdy i charakterystyki przebiegów.
Jakbyś w/w po mieście kręcił czy jak większość użySZkodników diesli po 10-15km jednorazowych zimnych przebiegów, wierz mi - już dawno przekląłbyś diesla (i Forda przy okazji) :)
W ruchu autostradowym każde auto jest bezproblemowe i oszczędne. Jaja się zaczynają kiedy go notorycznie brak.
lucas4891 23-11-2019, 17:17 ciezko sie niezgodzic ;)
Nie - wynikowa stylu jazdy i charakterystyki przebiegów.
Jakbyś w/w po mieście kręcił czy jak większość użySZkodników diesli po 10-15km jednorazowych zimnych przebiegów, wierz mi - już dawno przekląłbyś diesla (i Forda przy okazji) :)
W ruchu autostradowym każde auto jest bezproblemowe i oszczędne. Jaja się zaczynają kiedy go notorycznie brak.
Bardzo ciekawe skąd wiesz gdzie i jak jeżdżę?
Zapewniam cię, że jeżdżę zarówno po trasach jak i w miastach, górach itp.
Samochody (conajmniej dwa jednocześnie) użytkujemy w rodzinie na co dzień.
Jazda ekonomiczna po autostradach? Chyba tempem emeryta.
Przy jeździe ciągłej min. 140 km/h każde auto pali tyle co w mieście.
Zwłaszcza załadowane, o boksie nie wspomnę.
Co do diesla to wcale nie są takie straszne. Zwłaszcza te z PSA. Właśnie eksploatacja ma tu decydujące znaczenie.
Wcale cię nie muszę o tym wszystkim przekonywać.
Może inni poczytają i wyciągną wnioski.
Kończę aktywność w tym temacie i jeżdżę dalej.
.
Jakbyś w/w po mieście kręcił czy jak większość użySZkodników diesli po 10-15km jednorazowych zimnych przebiegów, wierz mi - już dawno przekląłbyś diesla (i Forda przy okazji) :)
W ruchu autostradowym każde auto jest bezproblemowe i oszczędne. Jaja się zaczynają kiedy go notorycznie brak.
Również się nie zgodzę z tą opinią , być może miałeś złe przykłady albo nieumiejętnie jeździsz, bo to też bardzo ważne . Czubek potrafi zarżnąć nowe auto w pół roku .
Ja moim TDCI jeżdżę od 2010 r . praktycznie tylko po dość zatłoczonym mieście, właśnie 5-50 km nie koniecznie codziennie . Wyjazdy w trasę 1000-2000 km to zaledwie 3-2 razy w roku .
Do tej pory nie miałem żadnych napraw prócz opon,akumulatora, klocków i zawieszenia - wiadomo CUKIERKI to norma .
Co ważne .... mam DPF.
juri2069 08-01-2020, 09:52 Witam wypowiecie się na temat tego oleju?
PENRITE 5W30?
Jest o nim bardzo mało lub w ogóle na forach, a podobno jest dobry. Podobno bo ja nic o nim nie wiem.
Ktoś mial z tym styczność albo chociaż z parametrami, kartą produktu i ma porównanie do innych olejów?
Oczywiście spełnia normę Forda, ale nie o to pytam
woro_woro 08-01-2020, 11:30 Tego Penrite akurat Piotr Tester nie wziął na warsztat. Miał za to 5w40 więc może jakąś opinię uzyskasz porównując go z Motulem czy Amsem 5w40
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/htmlview
Więc jeszcze raz dla usystematyzowania.
Do 2.0 TDCI najlepiej i najbezpieczniej lać (dodam że oryginalny przebieg 185 tyś):
Motorcraft XR Synth A5 5W-30
FORD FORMULA F 5W-30
Czy może jeszcze coś innego?
woro_woro 11-03-2020, 13:12 Formula
Poprzednim MKIV zrobiłem 240 tyś. km. Stosowałem tylko oleje Castrol A5/B5 WSS-913-D. Nigdy nie miałem problemów z DPF-em. Powiem więcej nigdy nawet nie odczułem, że to ustrojstwo się wypala. Teraz mam kolejnego Forda - Galaxy (przebieg 140 tyś). Stosuje tą samą taktykę. I nadal bez problemów. Wcześniej miałem Mondeo MKIII TDDI, którym zrobiłem 300 tyś.km. Wtedy używałem tylko oleje Formula E i F. We wszystkich tych modelach nigdy nic nie naprawiałem i nie wymieniałem co miało styczność z olejem i paliwem (silniki, turbiny, wtryski, pompy, DPF-y). Czy to przypadek? Nie sądzę. Wymiany olejów zawsze co 20 tyś.km, filtry paliwa co 60 tyś. km.
Podsumowując, po przejechaniu bezawaryjnie prawie 700 tyś. km Fordami nie widzę potrzeby zmiany na olej niż inny zalecany przez Forda.Podobnie od 11 lat używam olejów Forda i nigdy żadnych problemów z silnikami nie miałem. Wcześniej był to półsyntetyk, potem zamieniony na syntetyk. Cena tych olejów w porównaniu do innych producentów o tej samej specyfikacji zawsze była atrakcyjna więc nie widziałem i nadal nie widzę sensu żeby przepłacać kupując inny produkt.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Libas1990 29-03-2020, 21:18 Witam. Stałem się posiadaczem forda S-max 2.0 TDCI 140km.
Proflilaktycznie chce wiemienić olej silnikowy. Wiem że ma być 5w-30 i czy polecacie produkt jakiejś firmy. To samo pytanie co do samego filtra oryginał czy mogę użyć zamiennika?
Znalazłem na allegro.pl zestaw filtr marki Ford oraz 6l oleju Ford Formuła F. Czy warto się takim gotowcem zainteresować?
Pozdrawiam
woro_woro 29-03-2020, 22:04 Warto.
Albo Motul 913D
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Libas1990 29-03-2020, 22:14 Cena to 159,90 + przesyłka.
ja bym nalał lotosa albo orlena :D
szneider 30-03-2020, 09:45 Ja leję TOTAL QUARTZ INEO i jestem bardzo zadowolony z tego oleju.
Ja mam RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO.
Od 2-óch lat RAVENOL FDS 5W30[emoji846]
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Witam.
Czytałem wszystkie posty (związane z tematem) w tym wątku i chciałem zapytać odnośnie moich typów, który wg Was będzie "najlepszy". Zdania jak i typy są tu podzielone dlatego ciężko o wybór. W te drogie raczej nie chce się bawić, bo myślę, że mija się to z celem. W wcześniejszych autach z grupy VW lałem zawsze Motula, a do mojego esia MK1 polift WD10C 2.0 TDCi 163hp waham się między:
- Castrol Magnatec Professional A5 5W30 - jak się ma do tego Castrola Stop-Start rzekomo DE?
- Formula F 5W30 - to niby też Castrol z tego co tu wyczytałem tylko dlaczego przy Castrolu jest WSS-M2C913D ACEA A1/B1; A5/B5, a przy Formule WSS-M2C913C ACEA A1/B1
- Valvoline SynPower FE 5W30
- Shell Helix Ultra Professional AF 5W30
Patrząc po fakturze wcześniej był zalany właśnie tym pierwszym.
Który brać?
P.S Dalej mam mętlik, bo jedni piszą by trzymać się norm WSS-M2C913A, B, C, D, a inni żeby brać olej C (low saps)... Nie wiem kogo słuchać i co brać...
Dodam, że DPF mam wymieniony na nowy (niby taki sam jak Fordowski tyle, że bez logo Forda - Bosal), bo poprzedni okazał się być uszkodzony (przewiercony specjalnie)
Pozdrawiam
Piasek80 14-05-2020, 13:14 Pod względem ceny z pewnością OE Ford`owski będzie najtańszy.
A skoro piszesz że w bańce Forda jest ten sam Castrol - to po co przepłacać za opakowanie które i tak skończy w śmieciach ?
Pod względem ceny z pewnością OE Ford`owski będzie najtańszy.
A skoro piszesz że w bańce Forda jest ten sam Castrol - to po co przepłacać za opakowanie które i tak skończy w śmieciach ?
Ten Valvoline, Shell i Formuła F w podobnej cenie. Różnica kilku/kilkunastu zł (liczę 6l). Co prawda Castrol (1 który podałem) wychodzi najdrożej z tego zestawienia, ale do przełknięcia.
Z tym czy ten sam to nie wiem, bo w końcu cena i trochę wyższe normy w opisach na rzecz Castrola i to mnie zastanawia... Ale w tym wątku ktoś pisał, że Formuła F to też Castrol
Castrol to super reklama, co do oleju to nie jestem przekonany. Z tych co podałeś to Shell i ważne norma C3.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
woro_woro 14-05-2020, 14:21 Co nalejesz, Twoja sprawa. Byleby spełniał normę, jaką producent przewidział, no i trzymaj się rozsądnych interwałów między wymianami. Ja leję Formulę co roku, bo nie przejeżdżam 15kkm.
Wybiorę ten na który będzie więcej głosów ;p
Mam nadzieję, że jeszcze chociaż parę osób się wypowie ;]
Zawsze wymieniam co roku albo 15kkm
Zastanawia mnie też skąd ten brak przekonania do Castrola, które tu już u kilku osób zauważyłem. Jakieś niemiłe doświadczenia czy opinie z kompetentnych źródeł? Pytam z czystej ciekawości, bo ja nie miałem do czynienia z tym olejem jeszcze. Jak pisałem moje kilka aut latało na Motulu cały czas.
O Shellu też myślałem i dlatego znalazł się w tym zestawieniu, bo pewien forumowicz pisał, że pracuje przy olejach i pisał, że Shell ma na prawdę dobre oleje pod względem jakościowym w porównaniu do kilku tu wymienionych tylko nie pamiętam już o których była mowa (nie wiem czy nie było mowy właśnie o Castrolu/Formule)...
"Pracuje przy olejach" tak jak czyjś wujek wykłada na politechnice... Kafelki.
Kilkadziesiąt tysięcy wpisów o olejach i wciąż brendzlowanie się w kółko na ten sam temat. Można przeczytać i wyrobić sobie zdanie.
Na co czekasz? Na pełen markowy syntetyk za 80 PLN/5l?
Nie ma i nie będzie.
Nie chcesz wydawać 250 za bańkę, lej pierwszy z brzegu zgodny z normą.
Masz więcej kasy lub uznajesz że raz na rok stać cię na drogi olej - kupuj górną półkę.
Może trafisz akurat na oryginał.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
luckyboy 14-05-2020, 16:31 Masz DPF czyli najlepiej stosować olej niskopopiolowy - norma C3.
Z tą normą masz pełno olejów 5w30/40
Co więcej najlepsze będą oleje z normą VW 504.00/507.00 która jest najbardziej wymagająca.
Co wybierzesz kwestia gustu i budżetu.
"Pracuje przy olejach" tak jak czyjś wujek wykłada na politechnice... Kafelki.
Kilkadziesiąt tysięcy wpisów o olejach i wciąż brendzlowanie się w kółko na ten sam temat. Można przeczytać i wyrobić sobie zdanie.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
Tak pisał pewien forumowicz:
"Temat jest dla mnie interesujący jako, że zajmuję się sprzedażą olejów silnikowych i środków smarnych. Z mojej wiedzy wynika, że Formula Forda to jest olej co najwyżej średniej jakości, żeby nie powiedzieć niskiej jakości. Z olejami do Forda mam zawsze największy problem z doborem bo Ford stosuje inny typ dpf-a niż "inni" i nie jest konieczne stosowanie olejów średnio i niskopopiołowych (mid-low saps) czyli takich z normą C3, C2, ewentualnie C1, C4. Najistotniejsza jest norma producenta pojazdu (czyli Forda) ale sama norma moim zdaniem to nie wszytko. Na rynku jest kilka olejów dedykowanych specjalnie pod silniki Forda, zarówno benzynowe jak i diesla ale wybór wśród tych dedykowanych jest mocno ograniczony niestety. Oleje, które mogą polecić to :
- Shell Helix Ultra Professional AF 5W30
- Meguin Surface Protection 5w30
Oba olej są dobrej jakości, moim zdaniem zdecydowanie lepsze od Castrola jak i Formula Ford a do tego nie są przesadnie drogie. (...) Dobrą alternatywą może być w pełni syntetyczny (na bazie grupy IV -PAO a nie jak 99% "syntetyków" HC i tym podobne) olej Polskiego producenta firmy Specol - Specol Gold 5w30 spełniający normy Ford WSS-M2C913-C/D a kosztujący naprawdę śmieszne pieniądze w stosunku do jakości jaką oferuję. Jest to typowy olej full saps mający przede wszystkim chronić silnik ale serwisy Forda nie robią problemu nawet przy przeglądach gwarancyjnych. Przy doborze oleju zawsze radzę kierować się bardziej fachowymi źródłami niż materiały reklamowe producentów oleju czy zasłyszanymi opiniami. ASO najczęściej nie zależy na tym aby nasz silnik miał właściwą ochronę i auto było bezawaryjne. Olej wymieniać należy również co 10-15 , max 20 tys. km. Tryb long life powoduje w wielu konstrukcjach problemy kończące się często poważną usterką silnika (obróceniem panewki, zatarciem) ale za to płaci Klient nie serwis ani producent."
ad1. Nie skomentuje wypowiedzi o wujku i kafelkach na polibudzie...
ad2. Otóż i owszem jest sporo wpisów z tym, że prawie każdy inny... dlatego ciężko wywnioskować z tych wszystkich postów, który faktycznie jest ok bez zbędnego przepłacania... Nie liczę na olej za 80 pln, bo takich nie ma- chyba... ale chce dobry, sprawdzony w rozsądnej cenie, a nie dawać 250-300 zł za coś co nie jest tego warte, bo nic więcej nie zrobi dla silnika i DPF-a niż taki za np 150-170zł...
Wychylił się nowy faworyt:
Liqui Moly Special Tec F 5W30 5L
Niby jest też pod dpf-y i z normą 913D
Jak kolega wyżej pisał jeśli z normą C, to Liqui Moly Top Tec 4500 5W30 5L... i dalej zagwózdka kto ma rację, a kto nie z tymi normami :D
Muszę znaleźć jakieś rzetelne opinie i sklep żeby się na podróbę nie nadziać.
luckyboy 15-05-2020, 14:22 Olej z normą Forda do silnika PSA [emoji1787] Ford jest chory na głowę...
Po co daleko szukać?
Ford z DPF-em suchym wymaga oleju z normą 913D - oleju "zdrowego" dla silnika, lekkobieżnego. Widocznie technologia suchego dpfa, inna niż u francuzów, pozwala na stosowanie olejów full saps, czyli full dodatków chroniących silnik. Jeśli ktoś szukałby oleju z mniejszymi "popiołami" ale z zachowaniem normy 913D A5B5 niech weźmie pod uwagę Orlena PLATINUM MaxExpert F 5W–30. Kata techniczna oleju wygląda następująco:
klasa lepkości SAE - 5W-30
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 9,8
wskaźnik lepkości - 163
temperatura płynięcia 0C -30
liczba zasadowa TBN Mg KOH/g 9,5
popiół siarczanowy % 0,9
Odparowalność wg Noack'a % (m/m) 8,2
Wilk syty i owca cała :)
Piasek80 07-06-2020, 12:50 No i zaraz stos zapłonie...
jak to można Polskie oleje polecać - przecież to syf i ****o.
Tutaj (jak i na wszystkich bez wyjątku forach) pogląd na temat olejów jest następujący: lepiej jechać bez oleju w silniku niż nalać rodzimych Orlena czy Lotosa. Tylko oleje z opiłkami złota są najlepsze dla silników a cała polska jeździ na Motulu, Milersie, LM no od biedy "edżu"
Nie wiedziałeś ?
;)
Jeżdżę od dwóch lat na Motulu z normą 913D :) popiołów ma 1,09 procent. Krzyczą na forum, że ten sam motor co u Francuza, a Francuz leje niskopopiołowe. I szofery mają problem, co faktycznie lać??? Jest też wpis, że ten silnik TXWA zalany byle czym 300 tysięcy robi bez śladu. Na niemieckiej stronie jest, że "OLEN" do kiepawych nie należy.
Przy najbliższej wymianie właśnie pogodzę owcę i wilka :)
https://oil-club.de/index.php?thread/3642-motoren%C3%B6l-f%C3%BCr-ford-s-max-2-0-dpf/
Orlen jest całkiem dobry, żeby było śmieszniej ten sam olej idzie kupić w Tesco z ich nalepką w całkiem śmieszniej cenie jak jest promocja. Według mnie do silników z DPF i FAP leję olej z normą C3 czyli nisko popiołowy i full syntetyk. Używałam Ravenol VMO 5W40, tylko obecnie jest to już tylko olej wykonany w technologii syntetycznej. Obecnie PMO 5W40 i 5W30 w aucie miejskim.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
adamuseq 08-06-2020, 07:28 Też używałem Ravenola ale przerzuciłem się na polski Specol 5W30 C2/C3 Spec Premium 4L. Tani i dobry
Parametry techniczne
Lepkość kinematyczna w temp. 100st C, mm2/s......11,5
Wskaźnik lepkości.......................................... .......160
Temperatura płynięcia, st.0C.................................-45
Temperatura zapłonu, st.0C...................................220
Liczba zasadowa TBN, mg KOH/g............................8
Popiół siarczanowy, %...........................................0,7
Odparowalność wg Noack'a, % (m/.......................11
Specol 5W30 C2/C3 Spec Premium to olej syntetyczny najwyższej klasy typu „mid-SAPS” produkowany jest na bazie olejów syntetycznych i innowacyjnych pakietach dodatków uszlachetniających.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
ACEA A5/B5 czy ACEA C1. Więc jakiej klasy wybrać olej?
luckyboy 08-06-2020, 17:07 Valvoline Maxlife C3 5w30
ACEA A5/B5 czy ACEA C1. Więc jakiej klasy wybrać olej?
Taka oto ciekawostka do przeczytania jest w necie;
https://klinikasilnika.vxm.pl/olej-syntetyczny-vs-hydrokrakowany/
Piasek80 16-06-2020, 07:21 Ale o tym wiadomo od conajmniej 20 lat od kiedy to oleje 5W-xx i 0W-xx weszły w powszechny użytek zatem żadne novum.
Z drugiej cieszy fakt wspomnienia Polskiej firmy Specol jako jednej z niewielu produkującej oleje syntetyczne na bazach PAO (chociaż tuman i tak kupi "edża" za 80zł z przesyłką z internetów)
I trzecia sprawa że jesteśmy narodem głęboko zakorzenionym mentalnie w komunie gdzie nadal dowartościowujemy się na każdym kroku brandingiem.
Ciuchy, buty z logo światowych marek... huk z tym że 2/3 to podróbki z Ali ale w New Ballance`ach trzeba chodzić
Samochody na utrzymanie których nas nie stać ale 15-letnie srałdi pod blokiem wygląda lepiej niż 8-letni Focus (z połowę mniejszym przebiegiem)
Olej jak pisałem: edż z internetów za 80zł lepszy niż wspomniany Specol za tyle samo z oficjalnej sieci dystrybucji.
O tym że internetowe sprzedawajki dzisiaj to największa sieć dystrybucji podrabianych olejów, że dane firm monitorujących rynek już coraz częściej mówią iż co 3cia bańka oleju nabywanego w internetach to albo podróbka albo sprowadzona na nasz rynek z pominięciem należnych podatków
Że przynajmniej raz na pół roku służbny celne likwidują kolejną nielegalną rozlewnię "markowych" olejów które jak grzyby po deszczu wyrastają za naszą wschodnią granicą i tam spokojnie dystrybuują na zachód
Że nawet ruskie za pomocą swoich rodzimych yutuberów wielokrotnie udowadniają że ich rodzime produkty (podobnie jak nasze polskie) mają dużo lepsze właściwości i parametry niż produkty wielkich koncernów olejarskich świata i to bez ryzyka podróbek bo nikt nie podrabia oleju za 60-80zł.
luckyboy 16-06-2020, 09:09 Specol jako jednej z niewielu produkującej oleje syntetyczne na bazach PAO
Człowieku przestań bredzić. Sprawdź analize oleju Specol, to dowiesz się ile jest tego PAO.
luckyboy 16-06-2020, 09:10 Samochody na utrzymanie których nas nie stać ale 15-letnie srałdi pod blokiem wygląda lepiej niż 8-letni Focus (z połowę mniejszym przebiegiem)
15-letnie srałdi jeździ lepiej z dwa razy większym przebiegiem.
Piasek80 16-06-2020, 09:24 Sprawdź analize oleju Specol, to dowiesz się ile jest tego PAO.
No chyba nie liczyłeś że za 8 dych dostaniesz 100% ester.
15-letnie srałdi jeździ lepiej z dwa razy większym przebiegiem.
i się zaczyna...
luckyboy 16-06-2020, 10:25 To napisz ile jest tego PAO.
Ja olałem PAO i normy. Zmieniam co 10 tysięcy i ważne, że mam świeży olej non stop. Millers legenda forum, dla specyfikacji Forda, zaznaczam "Forda", nie silnika określonej konstrukcji, Olej silnikowy Millers EE Longlife ECO 5W30 5L zawiera następujące paramenty oleju dla A5/ B5:
PArametry techniczne:
SAE Viscosity 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.858
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 11.25
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 67.9
Viscosity Index 159
Pour Point (°C) -42
Flash Point (°C) >200
Cold Crank Viscosity (cP) 6,600
TBN mg KOH/gm 10.11
Tymczasem kupiłem Castrola C3 5W30 Edge Titanum FST LL z następującymi parametrami:
ACEA C3
MB-Approval 229.31/ 229.51
VW 504 00/ 507.00
Parametry:
Gęstość w 15°ASTM D4052 g/ml.................0.851
Lepkość CCS -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP)..5700
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm2/s.....66
Indeks lepkości ASTM D2270 -...................173
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C..............-39
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C...........196
Popiół siarczanowy DIN 51575 % wt.............0.75
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm2/s..11.6
Jak się porówna, te oleje z "dwóch przeciwnych światów" a parametry te same!!! - no, zbliżone.
Zmieniam w przyszłym tygodniu i jestem pewien, że ta batalia o PAO, Mało i inne bzdety jest g....warta. Nowy Castrol pozwoli mi zapieprzać 150 km/h non stop bez śladu dla silnika, turbiny i DPF-a. Mam 163 Ps z diesla 2011 roku. Nakręcone obecnie 196 tysięcy.
koval1980 17-06-2020, 07:03 Jak się porówna, te oleje z "dwóch przeciwnych światów" a parametry te same!!! - no, zbliżone.
Faktycznie, zbliżone, olej i olej, tylko ten Castrol nie jest do Forda :568:
Ja leję Millers, wymieniam co 13-15tys.km i auto nie ma lekko ze mną, a prawie 2x większy przebieg niż Twój.
Wychodzę z założenia, że następny właściciel odpowiada za błędy poprzednika, a śladów dla silnika nie zobaczysz póki nie rozbierzesz.
No właśnie, nie jest "do Forda" :)
To tak jak byś jechał bez różnicy nad morze lub w góry - to w Polsce i to w Polsce :)
Ford chyba dorobił się kilku silników, no nie? Olej który kupiłem, bo chcę wypróbować - najpierw "na słuch", posiada parametry odpowiednie dla dw10c ze wskazaniem na niski popiół siarczanowy. Zalecany "do Forda" 913D posiada "siary" powyżej 1 procenta i tego chciałem uniknąć dla zdrowia DPFa. Uważam, że wtopy nie będzie bo olej jest do silników ścisło spasowanych. Jak coś mnie zaniepokoi więcej nie zaleję.
Witam, chciałbym przestawić się na oleje Motul, obecnie używam w motocyklu i jestem zadowolony. A więc wybór jest powiędzy Motul 8100 Eco nergy 5w30 a Motul specific 913D 5w30. Który będzie lepszy ?
slawek-kali 13-09-2020, 10:28 913d jest typowo pod diesla zrobiony.
marcell79 16-09-2020, 08:26 Witam przeczytałem znaczną cześć tego postu i dalej mam problem co zalać do mojego S-maxa 2.0 TDCi 163Km z DPF?
W chwili obecnej zalane mam LM Specjal Tec F 5W-30. Czy pozostać przy nim czy może zmienić na Motula 913D.
Zdaje się że LM ma mniej siarki niż Motul - z tego co znalazłem w sieci.
Przerobiłem ten temat od góry do dołu, od dołu do góry i ruchem konika szachowego :)
Mam ten sam silnik i ten sam rok ( dokładnie grudzień 2011 ).
Z tych dwóch o których piszesz zalej ten, który odpowiada twojej kieszeni. Nic nie stanie się złego nawet jak nakręcisz 300.000 km, ani na jednym ani na drugim oleju.
Potem Mirek wystawi go na placu z licznikiem 185.000 km, i na tyle będzie wyglądał :)
Witam,
od pieciu lat leje Olej silnikowy - syntetyk FORD FORMULA F 5W-30.
Moge zalac silnik (DW10) olejem FORD CASTROL MAGNATEC 0W-30 lub 0W20?
Pytam bo moim drugim samochodem jest Honda City do której lalem 5W30, ale ostatnio wlałem 0W20 i chodzi ciszej.
Pozdrawiam
Moge zalac silnik (DW10) olejem FORD CASTROL MAGNATEC 0W-30 lub 0W20?
Zawsze się zastanawiam co Wami kieruje zadając takie pytania. Przecież każdy producent ma swoje normy. Olej musi je spełniać.
Poniżej masz link:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=237703 ktoś się namęczył aby to pięknie rozpisać ze wszystkimi normami. Wystarczy że tam zajrzysz i będziesz wszystko wiedział.
woro_woro 06-12-2020, 22:05 Pytam bo moim drugim samochodem jest Honda City do której lalem 5W30, ale ostatnio wlałem 0W20 i chodzi ciszej.
A co Honda zaleca lać do tych silników w naszym klimacie? To, że chodzi ciszej, niekoniecznie oznacza, że to dobrze.
Korzonek40 27-12-2020, 19:02 Dobry wieczór. Proszę o pomoc gdyż przestudiowałem mnóstwo postów na forum i w internecie. Proszę doradźcie jaki olej s-max 163 konie 2.0 tdci od psa z DPF. Na pewno 5w30 ale czy np. Motul 8100 C1 czy C2 a może Motul Specific Ford 913D lub Total do silników PSA bo już zgłupiałem. Dziękuje za rade
kryzio84 06-01-2021, 12:05 Cześć.
Ja do żadnego swojego auta nie wleję już Motula. Oprócz Galaxy mam dwa VW 1.6 tdi (golf 145 po czipie i passat 160 po czipie), chodzą jak ta lala. Próbowałem Valvoline, Bizol, Mobil1, Castrol i spróbowałem Motula. Masakra, oba zaczęły głośniej chodzić i do wymiany po 15tys musiałem do każdego dolać ok 1,5l. Przy kupnie w sklepie zapytałem sprzedawcy jak to możliwe, odpowiedział że mają dużo takich zgłoszeń na Motula i zgłosili to do producenta bo musi być jakaś wada, a on prywatnie już nie będzie polecał i mówił że chyba lecą na dobrej opinii, a tną koszty.
Teraz leję Valvoline bo cenowo jest dobrze i miedzy wymianami żadnych dolewek
Mam Smaxa silnike disle , jest to francuski silnik i wlewam francuski olej Total ECS 5W30 , jak dotychczas olej spelnia wymogi , jest do silnikow z filtre czastek stalych , jezdze od wymiany do wymiany bez dolewania , Poprzednich samochodach rowniez wlewalem ten olej .
Dawid65p 10-01-2021, 14:17 Ja wlewam Millers XF longlife Eco 5w30 i dodatek archoil 9100. Silnik pracuje ładnie, ubytków nie ma. Polecam:wink:
Cześć.
Ja do żadnego swojego auta nie wleję już Motula. Oprócz Galaxy mam dwa VW 1.6 tdi (golf 145 po czipie i passat 160 po czipie), chodzą jak ta lala. Próbowałem Valvoline, Bizol, Mobil1, Castrol i spróbowałem Motula. Masakra, oba zaczęły głośniej chodzić i do wymiany po 15tys musiałem do każdego dolać ok 1,5l. Przy kupnie w sklepie zapytałem sprzedawcy jak to możliwe, odpowiedział że mają dużo takich zgłoszeń na Motula i zgłosili to do producenta bo musi być jakaś wada, a on prywatnie już nie będzie polecał i mówił że chyba lecą na dobrej opinii, a tną koszty.
Teraz leję Valvoline bo cenowo jest dobrze i miedzy wymianami żadnych dolewek
Może kupileś podrabianego Motula. "Polecane" w internecie oleje (promocja szemrana) - Motule, Millersy są czesto podrabiane.
Pozdrawiam
Kupuje od 6 lat Ford Formula F - a tu dzisiaj widze na ze olej wycofany z oferty Forda.
https://ford.sklep.pl/product-pol-15291-olej-silnikowy-5w30-Formula-F-5-litrow-14E9EC-PRODUKT-WYPRZEDANY.html
Teraz musze przeczytac 66 stron watku aby wybrac nastepce :)
robaczeq 27-09-2021, 20:49 [...]Teraz musze przeczytac 66 stron watku aby wybrac nastepce :)
Nie musisz ;) wystarczy kupować olej spełniający jedną z norm (markę sobie wybierz sam):
PSA B71 2290
VW 504/507
MB 229.52
w ostateczności dexos2
Do tego zmiana co 10 tysięcy i silnikowi krzywdy nie zrobisz :)
PSA B71 2290
PSA B71 2290
Specyfikacja oleju silnikowego Peugeot/Citroën wprowadzona w 2009 r. B71 2290 jest olejem niskopopiołowym, przeznaczonym do silników z filtrami cząstek stałych i normami emisji spalin Euro 5. Ogólnymi specyfikacjami są: ACEA C2 lub C3 z dodatkowymi testami PSA
Ja nie mam filtra cząstek stałych. I co teraz? Samochód z 2008 roku.
robaczeq 28-09-2021, 00:15 To niewiele zmienia, silnik dalej ma taką samą konstrukcję, nie masz jedynie filtra i opcji jego wypalania w ecu.
Poniżej kilka porównań norm:
Na tych wykresach mniejsza wartość znaczy lepiej?
robaczeq 28-09-2021, 10:12 więcej=lepiej
edit:
dla chętnych link
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Kupuje od 6 lat Ford Formula F - a tu dzisiaj widze na ze olej wycofany z oferty Forda.
https://ford.sklep.pl/product-pol-15291-olej-silnikowy-5w30-Formula-F-5-litrow-14E9EC-PRODUKT-WYPRZEDANY.html
Teraz musze przeczytac 66 stron watku aby wybrac nastepce :)
Nie wiem czy zdążyłeś już przeczytać wszystkie strony ale jeśli przyzwyczaiłeś się do oleju rekomendowanego przez Forda i nie masz zamiaru zmieniać to "następca" jest wskazany np tu:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-F-5W-30-5l-155D3A-zastapiony-przez-FORD-Motorcraft-15CF54/1741
@khml (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=416114), wklejenie linka nic nie da. Trzeba napisać wprost, najlepiej dużą czerwoną czcionką. Na 10 następnych postów może wystarczy. Potem co stronę trzeba będzie ten "zabieg" powtarzać. Nie chciałbyś się poświęcić i pilnować, żeby lenie miały na bieżąco podawaną informację o zalecanym przez Forda oleju?
WDR: Rodzaj i wielkość czcionki również ma znaczenie. Jak napiszesz wszystko dużymi literami, to wrażliwcy Ci zarzucą, że na nich krzyczysz. Jak tekst będzie za duży, to moderator poprosi o zmniejszenie. Jak będzie za mały, to trzeba będzie przypominać częściej, niż co 10 postów. UWAŻAJ !!!!
robaczeq 19-11-2021, 16:42 @khml (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=416114), wklejenie linka nic nie da. Trzeba napisać wprost, najlepiej dużą czerwoną czcionką. Na 10 następnych postów może wystarczy.
To daję gotowca
Jak lubisz olej forda to kupuj
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-MOTORCRAFT-SAE-5W-30-A5-5l.-15CF54/6378
z drugiej strony wystarczy kupować olej spełniający jedną z norm (markę oleju sobie wybierz sam):
PSA B71 2290
VW 504/507
MB 229.52
w ostateczności dexos2
Do tego zmiana co 10 tysięcy i silnikowi krzywdy nie zrobisz :)
Edit:
Link poprawiony
Jednak musisz się poradzić kogoś w kwestii doboru oleju. Tego co podlinkowałeś już dawno nie produkują. Nawet masz napisane na stronie.
Posiadam S-MAX 2.0 TDCI 140KM Mechanik wlał olej Motul 8100X-clean EFE 5w30 wiem że ten olej nie jest odpowiedni.Dlatego wymienić czy nie
robaczeq 16-12-2021, 22:54 Bez przesady, nie jest idealny, ale silnikowi krzywdy nie zrobisz (chyba że to podróba to wtedy różnie może być) wymień za ok 10 tysięcy i będzie ok.
Wiesio84 17-07-2022, 20:33 Szanowne grono,czy olej marki Mannol to straszna kara będzie?
Dziękuję.
To zależy jak jest napisane w specyfikacji , sama nazwa oleju nic nie mówi .
Mannol ma nie najgorsze oleje i różnego rodzaju dodatki. Dobrać właściwy i zalać. Na 10 tyś. starczy.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
robaczeq 21-07-2022, 15:25 Przy czym mannol ma jedną wadę (moim zdaniem), bazy ma z odzysku z przepracowanego oleju.
Zeltokus 26-10-2022, 20:55 Witam, sprzedawca w sklepie dobrał do mojego S-Maxa 2.2 200KM, 2012r., olej silnikowy MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30. Przeglądając teraz internet i forum nie znalazłem, aby ten olej spełniał specyfikację Forda. Olej już został wymieniony. Czy bezpieczne dla silnika będzie pozostawienie tego oleju? Czy lepiej go zmienić na spełniający specyfikację Ford?
Piszę w temacie 2.0TDCI, ponieważ nie znalazłem tematu dla silnika 2.2 TDCI, jeśli jest taki temat prosze o przeniesienie posta, żeby nie robić bałaganu. Pozdrawiam.
Witam mam identyczny problem i zastanawiam się czy właśnie nie zmienić na ten spełniający specyfikację FORDA - auto przejechało 200 - 300 km na X-Clean.
Będę wdzięczny za każdą sugestię :)
robaczeq 26-10-2022, 21:30 Bez przesady, producent silnika (PSA) nawet do DW10C dopuszcza 5w40.
Spokojnie przejeździj interwał i wymień :)
Moim zdaniem w dieslach PSA dobrze sprawdzi się Eurol Syntence 5w30 (cena podobna do motula, lepkość w 100*C też podobna), albo tańszy Orlen 5w30 Max Expert V (spełniający tą same normę VAG ale w starszej formulacji, API SN zamiast SP jak w Eurolu).
A dlaczego norma VAG 504/507, bo jest jedną z najbardziej wymagających (o ile nie najbardziej wymagającą) i każdy olej mający jej oficjalną aprobatę będzie produktem dobrym jakościowo.
Hej panowie tylko proszę się nie śmiać kobieta pyta :) Moje auto r 2010 jest zalane takim olejem https://ford.sklep.pl/product-pol-15291-olej-silnikowy-5w30-Formula-F-5-litrow-14E9EC-PRODUKT-WYPRZEDANY.html?query_id=1 więc doczytałam że powinnam teraz kupić https://ford-esklep.pl/olej-silnikowy-syntetyk-5w-30-ford-motorcraft-sae-a5-5l-15cf54--15cf54,1motorcraft . Szukając dobrej oferty cenowej znalazłam to ( zdjęcie na opakowaniu wygląda niemal idetycznie jak na mojej butelce na dolewkę dlatego zwróciłam uwagę na to- parametry też niby takie same ) https://allegro.pl/oferta/olej-ford-volvo-5w30-5l-dpf-12596977730 Nadaje się czy sobie odpuścić ?? nie chce zaszkodzić mojemu autku :)
szynszyl 29-10-2022, 22:17 Szukając dobrej
Droższy
"Olej ma zastosowanie dla silników benzynowych i diesla również dla tych wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF." A w 2010 dpf masz
Dariusz90 30-11-2022, 16:48 Panowie zwariowałem:) Czytam Waszą żywiołową dyskusję na temat oleju i nie mam pojęcia co mam kupić. Mam S-MAXa z 2010 roku 2.0 TDCI (VIN WF0SXXXGBWSAU33730). Doradzicie coś? W instrukcji mam normę WSS-M2C913-C i ACEA A5/B5. Widzę że niektórzy z Was podają normę WSS-M2C913-B lub zupełnie inny olej, które ma bardziej oszczędzać DPFa. Będzie ok jak kupię 6L tego cuda https://ford.sklep.pl/product-pol-18169-olej-silnikowy-Castrol-Magnatec-5w30-A5-5L-Ford-WSS-M2C913-C.html?
Hugo_Chavez 30-11-2022, 17:03 Ford Formula 5w30
Jarek P. 08-12-2022, 19:15 Mój lata na Millersie 5W30 C1 od lat , wymieniam co rok robiąc max 12 tyś km,
nie mogę złego słowa powiedzieć
Sam nie wiem co mam w końcu lać do S max 2013r 2.0 TDCi 163 KM może ten https://allegro.pl/oferta/olej-ford-volvo-5w30-5l-dpf-12596977730 a tego ktoś używał https://allegro.pl/oferta/preparat-plyn-do-plukania-silnika-plukanka-plukacz-12514500061?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=ZDU0M2RkNzUtMzM1MS00OTlhLTg3NGUtYjI3ZDNhZjA5Z DcwAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=57147fa4-ffd7-4fed-9fcf-a674b47ea95e
luckyboy 20-12-2022, 20:35 Przy czym mannol ma jedną wadę (moim zdaniem), bazy ma z odzysku z przepracowanego oleju.Bazy z odzysku podobno są bardziej korzystne od świeżych - kiedyś czytałem w literaturze fachowej.
A ja literatury fachowej nie czytam, 70 stron w tym wątku też nie przeczytałem, przeróżnych pseudoopinii nie słucham, auto do serwisu wstawiam tak jak producent przewidział, co serwis tam wlewa kompletnie mnie nie interesuje, tak samo jak nie wnikam jaki płyn do hamulców, do chłodnicy... Samochodem mam już przejechane (przeze mnie) 290 tysięcy km. chodzi jak nowe. Warto sobie głowę łamać takimi duperelami??? To wszystko są dyskusję z serii "o Wyższości Świąt Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia lub odwrotnie" ;)
luckyboy 21-12-2022, 19:26 Jesteś totalnym ignorantem, nie wiem co tu robisz [emoji846]
https://allegro.pl/oferta/total-quartz-9000-nfc-5w30-a5-b5-api-sl-cf-4l-11674449587 a taki coś ktoś wlewał?
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych chciałbym się dowiedzieć krótko na temat jaki
odpowiedni olej jest do tego motoru z Dpf?? Proszę o min. trzy sensowne sprawdzone marki
luckyboy 11-06-2023, 09:09 Poczytaj leniu... wszystko już napisano w tym temacie.
Mixol, Trawol, Kosiarkol - tak na szybko.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Tak, to jeden z lepszych :wink:
Witam,
Cały czas taki kupowałem motul 913d a teraz czytam że nie jest zalecany do dpf. Więc jak to jest do końca?
Fabrycznie mam Formula E 5W30, ale ASO namawia mnie na Formula S/SD 5W40, nota bene także tylko w technologii syntetycznej jak Formula E. Ale 5W40 nie spełnia normy podanej w mojej instrukcji, więc zastanawiam się czy wiedzą co mówią, czy po prostu mnie naciągają (jest droższy) :027:
Obecnie pojawił się już Formula F 5W30 pełen syntetyk robiony przez Castrola, i ten bym widział docelowo u siebie :wink:
Co o tym sądzicie na bazie własnych doświadczeń?
Z tego, co piszesz, jeśli w instrukcji masz podaną normę dla 5W30, to lepiej się jej trzymać, bo używanie 5W40, które nie spełnia tej normy, może mieć wpływ na gwarancję czy ewentualne późniejsze problemy z silnikiem. Formula F 5W30 to dobry wybór, jeśli jest pełny syntetyk, bo nie odbiega od tego, co zaleca producent. ASO może namawiać na droższy olej, ale niekoniecznie musi to być najlepsza opcja.
Mariusz.S 01-02-2025, 09:48 Bartini Wyjaśnij nam szerzej a jakiej gwarancji w 14 letnim wozie mowa? No i który olej wg Ciebie to pełny syntetyk? Bez analizy laboratoryjnej... oj trudno to stwierdzić. mkris Norma 913D no właśnie i bądź tu mądry, układy oczyszczania spalin w fordach są dosyć liberalne i doskonale sobie radzą z takim luźnym podejściem do ekologi. DPF u Ciebie prędzej zabije wadliwy wtrysk, padający EGR, lejące turbo czy zafajdany dolot. Lej dobre oleje i zmieniaj je częściej, od siebie dodam że Motul jest przeciętny i drogi.
Przy wymianie oleju, jeśli jeszcze nie robiłeś, zastosuj konkretną płukankę i wymień sitko na przewodzie turbiny.
Płukanka: MA Power Tec 20B-40, Liquy Moly LM 2662, Archoil AR2820
Filtr Sitko turbiny: PSA 1611517480 dostępny w Intercarsie za ok. 13zł.
Pamiętaj o nowych podkładkach śruby banjo.
Po co kombinować? do silników PSA najlepszy jest olej Total. Ten olej projektowany był pod ten silnik.
|
|