View Single Post
Stary 07-11-2018, 03:16   #1405
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 914
Domyślnie Odp: Modyfikacje Converse+ by Orion512

Obiecałem to coś napiszę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z licznikami w samochodach przedliftowych jest trochę zamieszania.
Można w nich spotkać sofy w wersjach 0603, 0802, 0804, 0809, 0811, 0814, 0815, 0906, 1005, 1007, 1009, 1010, 1122 i jeszcze wiele innych pośrednich.

Softy 1009 oraz 1010 o czym już kiedyś pisałem są to unikalne perełki. Wymagają innego hardwaru licznika i podejrzewam, ze w Polsce może być ich co najwyżej kilka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na tym sofcie nie ma jeszcze aktualnie żadnej modyfikacji (choć być może niebawem się pojawi)

Do typowego hardwaru przedliftowego ostatnią i najnowszą wersją softu jaką wypuścił Ford jest 1007. Na tym właśnie sofcie jest oparta moja modyfikacja.

Soft 1122 w kontekście liczników przedliftowych występuje tylko i wyłącznie w postaci rosyjskiej modyfikacji.

Ale skąd się to wzięło, skoro soft 1122 Ford faktycznie wypuścił ale tylko do liczników międzyliftowych produkowanych dopiero w 2010 roku?
Liczniki te mają znacznie zmodyfikowany hardware, a co ważniejsze na platformie miedzyliftowej pojawiły się również zmiany systemowe i wiązane z nimi modyfikacje protokołów komunikacyjnych na magistralach CAN.
Jedną z najważniejszych zmian systemowych w miedzyliftach i poliftach było przeniesienie modułu RCM sterującego poduszkami powietrznymi z wolniejszej magistrali MSCAN na szybszą HSCAN. Co za tym idzie komunikacja między poszczegónymi modułami odbywa się tu inaczej.
Soft 1122 z miedzylifta nie powinien nadawać się więc do samochodów przedliftowych. Po ograniu takiego softu zapala się miedzy innymi kontrolka poduszek.

Skąd więc pomysł użycia go do przedlifta?
Otóż pierwotnie rosyjska modyfikacja bazowała również jak i moja na sofcie 1007. Pewnie jeszcze do tej pory niektóre samochody jeżdżą z ta modyfikacją.
Jednakże w ferworze walki wkradł się im tam błąd liczenia średniej prędkości.
Koledzy nie mogąc/nie chcąc sobie z nim poradzić widocznie doszli do wniosku, że łatwiej i być może pererspetywiczniej będzie zmigrować soft z miedzylifta (gdzie błędu średniej prędkości nie było) do przedlifta.
Pomysł może nie do końca był zły bo to co łączy oba liczniki (przedlift i miedzylift) to obecność 4 wskazówek.
Pomysł ten miał jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę. Minimalizował liczbę wersji modyfikowanego softu do utrzymania/rozwijania.

No więc jak koledzy ze wschodu pomyśleli tak zrobili. Pokombinowali jak zgasić kontrolke poduszek oraz doszli do ładu ze wskazówkami (w międzylifcie były pozamieniane w stosunku do przedlifta). Na pewno wymagały też ingerencji procedury sterujące wyświetlaczem LCD ponieważ w przedlifcie i międzylifcie są inne. Po tych wszystkich zabiegach i być może wielu innych powstała zmodyfikowana rosyjska wersja 1122 którą można ograć na przedliftowy licznik.

Konsekwencją tych działań jest powstanie nie dających się skasować błędów:
U0151 - Utrata łączności z modułem sterującym układem SRS (poduszkami)
U2101 - Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna
B0050 - Czujnik pasa bezpieczeństwa kierowcy

W mojej modyfikacji błędy te nie występują ponieważ jest ona oparta na sofcie 1007 który jest fabrycznie przewidziany do samochodów przedliftowych.

Mam nadzieję, ze po tym przydługim wywodzie temat przeróżnych wersji softów do samochodów przedliftowych trochę się rozjaśnił.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem