![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 912
|
![]()
Witam.
Ponieważ jak zapewne niektórzy wiedzą dłubię w różnych zakamarkach swojego samochodu kiedyś w końcu dotarłem i do TPMS. Dla nie wtajemniczonych skrót ten rozwija się jako Tyre Pressure Monitoring System czyli system monitorowania ciśnienia w oponach. Ponieważ robiłem rożne patche (convers+), testy i inne eksperymenty związane z tym systemem, wielokrotnie wymieniałem tez same czujniki testując różne modele natrafiałem na problem braku narzędzia do wybudzania oraz diagnostyki TPMS. Wbrew pozorom lokalni "gumiarze" na hasło aktywacja czujników zwykle robili dziwne miny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A wydawało by się, ze w dzisiejszych czasach kiedy czujniki są już prawie standardem taki sprzed powinien być obowiązkowym wyposarzeniem każdego, nawet najmniejszego warsztatu. Moje doświadczenia pokazały, że tak jednak nie jest. Oczywiście z pewnością wiele warsztatów takim sprzętem dysponuje, jednak być może moje szczęście sprawiło iż ciężko mi było na takie trafiać. Trochę zirytowany takim stanem rzeczy zacząłem śledzić co w ogóle na rynku jest dostępne i jakie ma możliwości. No i nie dawno, trochę przypadkiem, w moje rączki wpadł taki oto sprzęt. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wyjęciu z pudełka okazało się, że urządzenie jest sporych rozmiarów. Większe nie myślałem. Prawdopodobnie jest to za sprawą gumowej osłony, która znacznie zwiększa gabaryt. Aby chwycić urządzenie, trzeba szeroko otworzyć doń. Na szczęście w mojej opinii nie jest na tyle duże aby uznać je za nieporęczne. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W miarę wolnego czasu będę starał się w tym wątku przybliżyć możliwości urządzenia. cdn ....
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | Ostatnio edytowane przez orion512 ; 16-10-2018 o 01:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,826
|
![]()
Ile kosztuje taka zabawka?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 278
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
troszkę kosztuje ta zabaweczka... Chyba jednak nie kupię sobie, a wiesz że kupuję różne kabelki.... ładuję kasę w jakieś ddrowskie plastikowe auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,186
|
![]()
Kawał dobrego sprzętu . Miałem używałem i czujniki klonowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 912
|
![]()
No najtańsze to to nie jest. A i rozpiętość cen jest ogromna.
Ważne jest tez aby nie sugerować się tylko najniższa ceną ponieważ updaty lub aktywacja dostępnych języków robione są tylko i wyłącznie po zarejestrowaniu w systemie online.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Temat czujników ciśnienia w kołach jest ciekawy. Z jednej strony to raczej prosty system, który nie robi nic innego jak wysyła informacje o ciśnieniu. A jednak producenci skutecznie go komplikują. Mimo, że większość czujników produkuje jedna firma (VDO/Continental) to jednak producenci auta chcą, by czujniki wysyłały konkretne ID dla danej grupy aut i w ten sposób nie współpracują one z innymi czujnikami.
Tak więc dobór czujników to szalenie istotna rzecz. No i kwestia wybudzania i programowania pod auto. W Fordzie teoria jest taka, że czujniki same powinny się odszukiwać i komunikować, tyle, że czujnik musi być w wybudzony. I do tej ostatniej czynności potrzebne jest urządzenie takie jak kolega. Ja sam korzystam z urządzenia Sensor AID. Mam go już chyba ze dwa lata i sprawuje się świetnie. Swego czasu nawet miałem sytuację, kiedy czytał czujniki, które Ateq VT56 nie mógł odczytać. Co zrobić w razie problemów z czujnikami? Znaleźć kogoś, kto takowe urządzenie posiada i wie co z nim zrobić. Duże zakłady wulkanizacyjne mają te urządzenia i w sumie nawet potrafią sie nimi posłużyć. Problem może być tylko z ceną, która wynika z wysokiego kosztu urządzenia. Ale można łapać ludzi tutaj z forum, którzy posiadają takie urządzenia, to na pewno ktoś z nas pomoże. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 912
|
![]()
Wracając do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do czego w ogóle przeznaczone jest urządzenie? Tutaj taki trochę marketingowy bełkot według producenta: - Aktywacja wszystkich rodzajów czujników (magnetyczne, częstotliwościowe, ciśnieniowe) - Obsługa częstotliwości 315MHz i 433Mhz - Odczyt / zapis ID czujników w module TPMS, poprzez złącze OBDII - Odczyt / kasowanie kodów błędów modułu TPMS - Odczyt danych czujnika: ID, ciśnienie, temperatura, stan baterii, numer części OE, procedura przyuczania - Odczyt / zapis oraz odtwarzanie parametrów podczas pracy systemu TPMS: ciśnienie, temperatura, status czujników, stan baterii - Umożliwia wykonanie testów systemu TPMS przewidzianych przez producenta samochodu - Umożliwia programowanie sterownika systemu TPMS, przyuczanie czujników - Funkcja dopisania pojedynczego koła - Testowanie systemu KEYLESS pod kątem transmisji sygnału radiowego - FOB - Diody sygnalizacyjne oraz głośnik informują o prawidłowym działaniu czujników - Intuicyjną obsługę zapewniają wyświetlane na ekranie funkcje prowadzone, specyficzne dla każdego pojazdu - Graficzna wizualizacja samochodu oraz umiejscowienia czujników - Funkcja aktualizacji przez Internet - Funkcja automatycznego wyłącznika przy długiej bezczynności - Ergonomiczny kształt z gumami ochronnymi - Najnowsze oprogramowanie - Menu w j. polskim - Wbudowana bateria litowo-polimerowa - Funkcja diagnostyki OBDII W skrócie jest to narzędzie do kompleksowej obsługi i diagnostyki TPMS. Niejako funkcją dodatkową jest diagnostyka OBDII (według mnie niebyt udana) o czym napisze później. Obsługiwane języki. Urządzenie obsługuje dość pokaźną liczbę języków (niektórych dość egzotycznych). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ciekawostką jest jednak to, że domyślnie aktywny jest tylko język angielski. Próba wyboru każdego innego języka kończy się niepowodzeniem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trochę dziwna to polityka (przynajmniej ja nie rozumiem idei), ale aby uzyskać autoryzacje na dany język trzeba poprosić o nią producenta. Po uzyskaniu autoryzacji należy od nowa zainstalować firmware na urządzeniu i już możemy cieszyć się nowym językiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednakże w przypadku języka polskiego użyta przez producenta czcionka jest co najmniej dziwna. Jest mało wyraźna, a tłumaczenia nie mieszczą w przeznaczonych miejscach, są poucinane i z kropeczkami. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatecznie jednak stwierdziłem, że przyjemniej będzie używać angielskiego. A tyle zachodu było aby aktywować ten polski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. cdn...
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | Ostatnio edytowane przez orion512 ; 30-10-2018 o 03:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 912
|
![]()
Obsługiwane przez urządzenie marki.
W zasadzie inne marki niż Ford mało mnie interesowały Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale liczba ich jest tak imponująca, iż przytoczę je jako ciekawostkę. Niektóre z nich są tak egzotyczne, że ich nazw w życiu nie słyszałem. Aby wybrać markę na początku musimy wybrać rynek który nasz interesuje. Dostępne są marki z rynku amerykańskiego używające czujników 315MHz oraz marki europejskie z czujnikami pracującymi na 433MHz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I tak na rynku europejskim dostępne sa następujące marki: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przyznacie, że sporo tego. A jeszcze mniej więcej drugie tyle jest z rynku amerykańskiego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. cdn...
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | Ostatnio edytowane przez orion512 ; 01-11-2018 o 01:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,927
|
![]()
Kurka, wymyślą takie upierdliwe urządzonko, a potem rynek sprzętu do jego obsługi się rozrasta. A na czorta to komu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 912
|
![]()
Wiesz co ilu użytkowników tyle opinii. Jak akurat jestem bardzo zadowolony z tego sytemu. W moim przypadku jest on kompletnie bezobsługowy.
Do tego stopnia mi się podoba, że dokupiłem sobie komplet drugich czujników do kół zimowych. Kiedyś jak wyjeżdżałem w dłuższą trasę to zawsze jeździłem na stację i sprawdzałem ciśnienie, by mieć pewność, że jest odpowiednie, a co najważniejsze identyczne po lewej i prawej stronie. Teraz wystarczy, ze zajrzę do menu i wszystko jest jasne. Poza tym kiedyś miałem taką niemiłą sytuację, że nagle na remontowanym odcinku drogi bez pobocza (gdzie na drugim pasie jezdni puszczono ruch z tirami w przeciwną stronę) zaczęło mnie nagle strasznie ściągać. Wtedy jeszcze miałem zimowe koła bez czujników. Była kiepska pogoda, szarówka. Byłem przekonany, ze złapałem gumę. Nie było gdzie zjechać. Zastanawiałem się co zrobić, bo już miałem wizje pociętej opony i zmasakrowanej felgi. Ostatecznie zjechałem na ile się dało na bok, częściowo wisząc w rowie, i czekałem chwile aż tiry przejada aby drzwi otworzyć. Przeszedłem ostrożnie samochód do okoła aby przekonać się, że nic się nie stało. Okazało się, że na tym odcinku drogi pojawiły się koleiny w które się nie wpasowałem i stąd ściąganie. Byłem strasznie wściekły, że w takich warunkach musiałem się zatrzymać. Gdybym miał czujniki wystarczył by rzut oka na ciśnienie i wszystko było by jasne. Po tym zdarzeniu na zimowkach natychmiast również pojawiły się czujniki. Poza tym jadąc można na bieżąco obserwować jak zmienia się ciśnienie w kołach w miarę rozgrzewania się opon. Ale oczywiście to są tylko moje doświadczenia i każdy ma własne zdanie czy mu to potrzebne czy nie.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|