Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl



Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-10-2018, 00:15   #1
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 859
Domyślnie Diagnostyka TPMS - testy

Witam.
Ponieważ jak zapewne niektórzy wiedzą dłubię w różnych zakamarkach swojego samochodu kiedyś w końcu dotarłem i do TPMS.
Dla nie wtajemniczonych skrót ten rozwija się jako Tyre Pressure Monitoring System czyli system monitorowania ciśnienia w oponach.
Ponieważ robiłem rożne patche (convers+), testy i inne eksperymenty związane z tym systemem, wielokrotnie wymieniałem tez same czujniki testując różne modele natrafiałem na problem braku narzędzia do wybudzania oraz diagnostyki TPMS.
Wbrew pozorom lokalni "gumiarze" na hasło aktywacja czujników zwykle robili dziwne miny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A wydawało by się, ze w dzisiejszych czasach kiedy czujniki są już prawie standardem taki sprzed powinien być obowiązkowym wyposarzeniem każdego, nawet najmniejszego warsztatu.
Moje doświadczenia pokazały, że tak jednak nie jest. Oczywiście z pewnością wiele warsztatów takim sprzętem dysponuje, jednak być może moje szczęście sprawiło iż ciężko mi było na takie trafiać.
Trochę zirytowany takim stanem rzeczy zacząłem śledzić co w ogóle na rynku jest dostępne i jakie ma możliwości.

No i nie dawno, trochę przypadkiem, w moje rączki wpadł taki oto sprzęt.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Po wyjęciu z pudełka okazało się, że urządzenie jest sporych rozmiarów. Większe nie myślałem.
Prawdopodobnie jest to za sprawą gumowej osłony, która znacznie zwiększa gabaryt.
Aby chwycić urządzenie, trzeba szeroko otworzyć doń. Na szczęście w mojej opinii nie jest na tyle duże aby uznać je za nieporęczne.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W miarę wolnego czasu będę starał się w tym wątku przybliżyć możliwości urządzenia.

cdn ....
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_1110 mini.jpg (60.1 KB, 924 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1159 mini.jpg (57.4 KB, 923 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1111 mini.jpg (57.6 KB, 892 wyświetleń)

__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |

Ostatnio edytowane przez orion512 ; 16-10-2018 o 00:31
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2018, 08:37   #2
cattani75
ford::expert
 
Avatar cattani75
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,660
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Ile kosztuje taka zabawka?
cattani75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2018, 20:29   #3
muffintsi
ford::advanced
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 281
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] troszkę kosztuje ta zabaweczka... Chyba jednak nie kupię sobie, a wiesz że kupuję różne kabelki.... ładuję kasę w jakieś ddrowskie plastikowe auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
muffintsi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2018, 20:31   #4
leszcz
FCP member
 
Avatar leszcz
 
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 6,468
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Kawał dobrego sprzętu . Miałem używałem i czujniki klonowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
__________________
Moja zabawa z nawigacjami
Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy
KLUCZYK BT4T-15K601-Hx sprzedam
leszcz jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2018, 10:02   #5
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 859
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

No najtańsze to to nie jest. A i rozpiętość cen jest ogromna.
Ważne jest tez aby nie sugerować się tylko najniższa ceną ponieważ updaty lub aktywacja dostępnych języków robione są tylko i wyłącznie po zarejestrowaniu w systemie online.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 10:50   #6
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: modzony Focus Mk3
Silnik: 1.6 TDCI 95@115 KM
Rocznik: 2013
Postów: 1,312
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Temat czujników ciśnienia w kołach jest ciekawy. Z jednej strony to raczej prosty system, który nie robi nic innego jak wysyła informacje o ciśnieniu. A jednak producenci skutecznie go komplikują. Mimo, że większość czujników produkuje jedna firma (VDO/Continental) to jednak producenci auta chcą, by czujniki wysyłały konkretne ID dla danej grupy aut i w ten sposób nie współpracują one z innymi czujnikami.
Tak więc dobór czujników to szalenie istotna rzecz.

No i kwestia wybudzania i programowania pod auto. W Fordzie teoria jest taka, że czujniki same powinny się odszukiwać i komunikować, tyle, że czujnik musi być w wybudzony. I do tej ostatniej czynności potrzebne jest urządzenie takie jak kolega.

Ja sam korzystam z urządzenia Sensor AID. Mam go już chyba ze dwa lata i sprawuje się świetnie. Swego czasu nawet miałem sytuację, kiedy czytał czujniki, które Ateq VT56 nie mógł odczytać.

Co zrobić w razie problemów z czujnikami? Znaleźć kogoś, kto takowe urządzenie posiada i wie co z nim zrobić. Duże zakłady wulkanizacyjne mają te urządzenia i w sumie nawet potrafią sie nimi posłużyć. Problem może być tylko z ceną, która wynika z wysokiego kosztu urządzenia. Ale można łapać ludzi tutaj z forum, którzy posiadają takie urządzenia, to na pewno ktoś z nas pomoże.
__________________
Modyfikacje w Fordach
| Wroc - W-wa - Rze - ZG - Łdź |
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2018, 01:45   #7
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 859
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Wracając do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Do czego w ogóle przeznaczone jest urządzenie?
Tutaj taki trochę marketingowy bełkot według producenta:

- Aktywacja wszystkich rodzajów czujników (magnetyczne, częstotliwościowe, ciśnieniowe)
- Obsługa częstotliwości 315MHz i 433Mhz
- Odczyt / zapis ID czujników w module TPMS, poprzez złącze OBDII
- Odczyt / kasowanie kodów błędów modułu TPMS
- Odczyt danych czujnika: ID, ciśnienie, temperatura, stan baterii, numer części OE, procedura przyuczania
- Odczyt / zapis oraz odtwarzanie parametrów podczas pracy systemu TPMS: ciśnienie, temperatura, status czujników, stan baterii
- Umożliwia wykonanie testów systemu TPMS przewidzianych przez producenta samochodu
- Umożliwia programowanie sterownika systemu TPMS, przyuczanie czujników
- Funkcja dopisania pojedynczego koła
- Testowanie systemu KEYLESS pod kątem transmisji sygnału radiowego - FOB
- Diody sygnalizacyjne oraz głośnik informują o prawidłowym działaniu czujników
- Intuicyjną obsługę zapewniają wyświetlane na ekranie funkcje prowadzone, specyficzne dla każdego pojazdu
- Graficzna wizualizacja samochodu oraz umiejscowienia czujników
- Funkcja aktualizacji przez Internet
- Funkcja automatycznego wyłącznika przy długiej bezczynności
- Ergonomiczny kształt z gumami ochronnymi
- Najnowsze oprogramowanie - Menu w j. polskim
- Wbudowana bateria litowo-polimerowa
- Funkcja diagnostyki OBDII


W skrócie jest to narzędzie do kompleksowej obsługi i diagnostyki TPMS.
Niejako funkcją dodatkową jest diagnostyka OBDII (według mnie niebyt udana) o czym napisze później.

Obsługiwane języki.
Urządzenie obsługuje dość pokaźną liczbę języków (niektórych dość egzotycznych).


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ciekawostką jest jednak to, że domyślnie aktywny jest tylko język angielski.
Próba wyboru każdego innego języka kończy się niepowodzeniem.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Trochę dziwna to polityka (przynajmniej ja nie rozumiem idei), ale aby uzyskać autoryzacje na dany język trzeba poprosić o nią producenta.
Po uzyskaniu autoryzacji należy od nowa zainstalować firmware na urządzeniu i już możemy cieszyć się nowym językiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jednakże w przypadku języka polskiego użyta przez producenta czcionka jest co najmniej dziwna.
Jest mało wyraźna, a tłumaczenia nie mieszczą w przeznaczonych miejscach, są poucinane i z kropeczkami.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatecznie jednak stwierdziłem, że przyjemniej będzie używać angielskiego. A tyle zachodu było aby aktywować ten polski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

cdn...
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_1118 mini.jpg (58.7 KB, 709 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1119 mini.jpg (59.2 KB, 709 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1120 mini.jpg (56.6 KB, 709 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1121 mini.jpg (60.5 KB, 712 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1122 mini.jpg (60.2 KB, 710 wyświetleń)
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |

Ostatnio edytowane przez orion512 ; 30-10-2018 o 02:33
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 00:18   #8
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 859
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Obsługiwane przez urządzenie marki.
W zasadzie inne marki niż Ford mało mnie interesowały Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale liczba ich jest tak imponująca, iż przytoczę je jako ciekawostkę.
Niektóre z nich są tak egzotyczne, że ich nazw w życiu nie słyszałem.


Aby wybrać markę na początku musimy wybrać rynek który nasz interesuje.
Dostępne są marki z rynku amerykańskiego używające czujników 315MHz oraz marki europejskie z czujnikami pracującymi na 433MHz

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I tak na rynku europejskim dostępne sa następujące marki:


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przyznacie, że sporo tego.
A jeszcze mniej więcej drugie tyle jest z rynku amerykańskiego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


cdn...
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_1126 mini.jpg (59.7 KB, 674 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1127 mini.jpg (58.7 KB, 674 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1128 mini.jpg (59.2 KB, 674 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1129 mini.jpg (58.0 KB, 674 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1130 mini.jpg (59.7 KB, 674 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1131 mini.jpg (57.6 KB, 672 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1132 mini.jpg (58.7 KB, 670 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1133 mini.jpg (59.5 KB, 673 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1134 mini.jpg (59.8 KB, 673 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_1135 mini.jpg (56.2 KB, 672 wyświetleń)
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |

Ostatnio edytowane przez orion512 ; 01-11-2018 o 00:33
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 07:04   #9
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,920
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Kurka, wymyślą takie upierdliwe urządzonko, a potem rynek sprzętu do jego obsługi się rozrasta. A na czorta to komu.
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2018, 13:00   #10
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 859
Domyślnie Odp: Diagnostyka TPMS - testy

Wiesz co ilu użytkowników tyle opinii. Jak akurat jestem bardzo zadowolony z tego sytemu. W moim przypadku jest on kompletnie bezobsługowy.
Do tego stopnia mi się podoba, że dokupiłem sobie komplet drugich czujników do kół zimowych.

Kiedyś jak wyjeżdżałem w dłuższą trasę to zawsze jeździłem na stację i sprawdzałem ciśnienie, by mieć pewność, że jest odpowiednie, a co najważniejsze identyczne po lewej i prawej stronie.

Teraz wystarczy, ze zajrzę do menu i wszystko jest jasne.

Poza tym kiedyś miałem taką niemiłą sytuację, że nagle na remontowanym odcinku drogi bez pobocza (gdzie na drugim pasie jezdni puszczono ruch z tirami w przeciwną stronę) zaczęło mnie nagle strasznie ściągać.
Wtedy jeszcze miałem zimowe koła bez czujników. Była kiepska pogoda, szarówka.

Byłem przekonany, ze złapałem gumę. Nie było gdzie zjechać.
Zastanawiałem się co zrobić, bo już miałem wizje pociętej opony i zmasakrowanej felgi.
Ostatecznie zjechałem na ile się dało na bok, częściowo wisząc w rowie, i czekałem chwile aż tiry przejada aby drzwi otworzyć.
Przeszedłem ostrożnie samochód do okoła aby przekonać się, że nic się nie stało. Okazało się, że na tym odcinku drogi pojawiły się koleiny w które się nie wpasowałem i stąd ściąganie.
Byłem strasznie wściekły, że w takich warunkach musiałem się zatrzymać.
Gdybym miał czujniki wystarczył by rzut oka na ciśnienie i wszystko było by jasne.

Po tym zdarzeniu na zimowkach natychmiast również pojawiły się czujniki.

Poza tym jadąc można na bieżąco obserwować jak zmienia się ciśnienie w kołach w miarę rozgrzewania się opon.

Ale oczywiście to są tylko moje doświadczenia i każdy ma własne zdanie czy mu to potrzebne czy nie.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS |

sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka |
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.