![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]()
Witam
Wczoraj mialem mala trase i cos jest nie tak. Auto przyspieszajac z niskich obrotow lekko szarpie i kilka razy na chwile dostaje wiekszej mocy (wieksza niz normalnie ma), az bylem zdziwiony jak ciagnie, ale trwa to chwilke i wraca do normalnej mocy (jaka mial do tej pory) chwile tak przyspiesza i nagle znowu power. Zastanawiam sie co nie tak, i czy przypadkiem nie jest zmulony i te przyplywy wiekszej mocy - to nie powinna byc jego normalna moc. Do tej pory, przez 2tys km przebiegu nie szarpal i nie dostawal powera. Na co zwrocic uwage w 2.5T? Ewentualnie gdzie sie udac na diagnoze w Krakowie lub okolicach? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
![]()
Kolego a świece kiedy wymieniałeś?. bo takie szarpanie w trakcie przyspieszania to na świece wygląda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
![]()
Sprawdź sterowanie zaworem za turbiną - lubi paść w tych rocznikach, najczęściej kończy się tak że turbina zawsze dmucha "w silnik". Wrażenia z jazdy bezcenne, ale kończy się to trybem awaryjnym kiedy "przeładuje".
Chodzi mi o to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Co do diagnozy to może Heko?
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]()
Woczraj wydralem s-maxa z garazu na testy i miedzy 2-3tys obr/min jak dam gaz do pelna to idzie ok, ale ze 2-3 razy bardzo mocno szarpnie i idzie do 4tys/min. Na drugim biegu od 4.5tys obr/min do 6tys/min idzie powoli - jakby mu cos bylo. Na trzecim biegu to samo, na wyzszych nie sprawdzalem - bo predkosci juz spore. Czyli na teraz mam stan do 4-4.5tys obr/min idzie ok ale potrafi bardzo mocno zaszarpac, powyzej muli go cos i powoli sie spina do obrotow 6tys/min. Ostatnio tankowalem na trasie w jakiejs wiosce - zastanawiam sie czy to nie paliwo, wyjezdze go cale i zatankuje jakas 98 i zobaczy, czy to moze kwestia jakiejs chrzczonej benzyny czy jakies mechaniczne niedomaganie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
![]()
Robiłeś "test zegarów" - jakieś błędy DTC?
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Jak zrobic w s-max jak nie ma przycisku kasowania? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
![]()
Nie kasowanie tylko przycisk OK na kierownicy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Czy powinienem zapalic silnik, pod jaka pozycja pokazuja sie ewentualne bledy, wyswietlane pozycje mialem mniej wiecej jak z tego postu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Korton555 ; 16-10-2012 o 21:03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
![]()
Nie musisz odpalać silnika - robisz to tylko wtedy gdy chcesz złapać jakieś wartości przy uruchomionym silniku czy podczas jazdy.
Jeśli nie masz błędów to w ogóle nie pojawi się komunikat "DTC numer_błędu" po MANUFACTURE HOURS. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] widać dwa błędy (od 42 sekundy) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez Korton555 ; 17-10-2012 o 21:46 |
|
![]() |
![]() |