|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-11-2017, 10:37 | #121 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Nowy olej filtr -> adaptacja skrzyni.
Jeśli się nic nie zmieni to skrzynia do zrzucenia i licz się z dużymi kosztami. Znam tą skrzynie bardzo dobre (niestety) |
04-12-2017, 16:01 | #122 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-02-2017
Model: mondeo mk4 140 na 163ps
Silnik: TDCI Powershift
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Maciek888
Poprawiło się coś z twoją skrzynią ? |
19-01-2018, 23:28 | #123 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo mk4 2011 lift
Silnik: 2.0 TDCI 163
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Witam.
Opisany poniżej problem występuje w samochodzie Ford Mondeo MK4 po lift 2011 2.0 TDCI 163 PS Powershift. Na każdym biegu, przy każdym wciśnięciu pedału gazu, samochód delikatnie szarpie oraz wskazówka obrotomierza idzie minimalnie do góry, następnie wraca do pozycji przed wciśnięciem pedału gazu (ruch wskazówki ledwo zauważalny), po czym obroty rosną już normalnie (pomimo tego, że gaz ciągle trzymam w tej samej pozycji od jego wciśnięcia). Po odpuszczeniu nogi z gazu cała operacja powtarza się przy każdym wciśnięciu pedału gazu i wygląda tak samo. Całość tej sytuacji, od momentu wciśnięcia pedału gazu zajmuje mniej więcej 0.5s lub mniej – ciężko dokładnie określić. Patrząc na obrotomierz wygląda to jak pojedyncza fala. Dodatkowo wydaje mi się, że skrzynia tak jakby przedłużała zmianę biegów o wspomniane 0.5s przy maksymalnym przyspieszaniu – efekt podobny do ślizgającego się sprzęgła w skrzyni manualnej. Dodam też, że gdy silnik ma niskie obroty przy zdecydowanym, nagłym dodaniu gazu jest ledwie słyszalny stuk. Na postoju i ze stałą prędkością samochód normalnie pracuje, obroty nie falują. Nie ma znaczenia czy samochód rozgrzany czy zimny. Samochód normalnie odpala, przyspiesza, nie dymi, nic mu nie dolega poza wymienionym problemem. Filtr DPF wypala się raz na jedno pełne tankowanie lub rzadziej. Natrafiłem na ten temat ale w mojej sytuacji wygląda to inaczej. Czy możliwe jest to, że ma to związek z zaworem EGR bądź zawór podciśnieniowy turbiny lub coś podobnego? Napisałem na forum ponieważ chciałbym przygotować się na to jaki wydatek na mnie czeka zanim oddam auto do jakiegokolwiek mechanika. Mam zakładać najgorsze czyli coś dzieje się ze skrzynią czy mogę spać spokojnie i jest szansa na to, że to jakiś drobiazg. Za każdą odpowiedź bardzo dziękuje, każda wiadomość i wskazówka jest dla mnie cenna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-01-2018, 00:10 | #124 |
ford::average
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 22-04-2016
Skąd: Piła
Model: Mondeo MK4 TitaniumX/S
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 116
|
Re: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Miałem te same objawy (mamy podobne auta) wymieniłem olej w skrzyni i objawy ustąpiły. Kiedy był wymieniony olej w skrzyni?
|
20-01-2018, 10:04 | #125 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo mk4 2011 lift
Silnik: 2.0 TDCI 163
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Re: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Cytat:
Około 30 tysięcy km temu. Przed wymianą występował tylko objaw przedłużania zmiany biegów. Po wymianie oleju nie było żadnej różnicy. Wymianę oleju robiłem ponieważ kupiłem samochód i nie wiedziałem kiedy ostatnio był zmieniany, mając nadzieję, ze skrzynia będzie szybciej zmieniać biegi. Wymianę robiłem w autoryzowanym serwisie Forda w Olsztynie. Chciałem żeby wtedy zrobili coś dodatkowo, aktualizacje, adaptacje skrzyni lub to i to - już nie pamiętam. Przy odbiorze samochodu, pytając się o to osoby która mnie obsługiwała czy operację przeze mnie wspomniane były przeprowadzone to otrzymałem odpowiedź, że nie ma takiej potrzeby. Czuje że objawy z czasem się nasilają, szarpnięcie jest bardziej odczuwalne a fala którą wykonuje obrotomierz jest większa. |
|
21-01-2018, 09:29 | #126 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
To wymień olej, kalibracja sprzęgieł, nowy soft i mieć nadzieję, że będzie dobrze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem |
21-01-2018, 14:15 | #127 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Nie będzie dobrze.
Samo falowanie czy 'przyfalowanie' obrotów można by było zrzucić na barki egr'a, sterownika turbiny lub innego drobnego problemu z osprzętem, natomiast szarpnięcia plus falowanie wskazują na problem ze sprzęgłami w PSie. Nowy zestaw sprzęgieł ok. 6-7 tys plus wymiany plus oleje filtry. Nie wiadomo w jakim stanie jest TCM, który również ulega awariom. Generalnie trzeba przejrzeć wszystko u kumatego gościa od tych skrzyń - czyli pewnie paru w Polsce. |
21-01-2018, 21:37 | #128 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo mk4 2011 lift
Silnik: 2.0 TDCI 163
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Wracając do domu przejechałem się Mondziakiem. W domu sprawdziłem fakturę z ASO i wymianę oleju w skrzyni robiłem dokładnie 45tysięcy kilometrów temu. Z tym szarpaniem to przesadziłem. W czasie jazdy, gdy naciskam na gaz jest tylko opóźnienie – występuje pojedyncza fala i dopiero potem auto przyspiesza, samochód nie szarpie tak jak napisałem wcześniej. Przesłałem film na YouTube jak to wygląda:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wyższe biegi skrzynia zmienia bardzo płynnie, że aż ciężko wyczuć gdy to robi. Gdyby nie głos obrotów silnika nie wiedziałbym, że akurat teraz zmieniła. Niższe biegi 1 i 2 są lekko odczuwalne ale nie nazwałbym tego szarpnięciem, bardzo delikatnie je odczuwam. Przy ruszaniu zdarzy mu się sporadycznie delikatnie szarpnąć. Myślę o tym żeby wymienić olej z filtrem i wykonać kalibrację sprzęgieł z aktualizacją. Szukam kogoś zaufanego kto mógłby to zrobić, najlepiej w województwie warmińsko mazurskim ewentualnie trójmieście lub Warszawie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
21-01-2018, 23:24 | #129 |
FCP member
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 906
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Jeśli byłbyś kiedyś w stolicy i chciał zrobić update softu skrzyni oraz adaptacje to daj znać.
A próbowałeś robić wykres tych obrotów. Najlepiej razem z przełożeniem oraz prędkością i położeniem pedału przyśpieszenia. Czy widać tam te skoki. Może to wskazówka w converse+ ma przeregulowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | Ostatnio edytowane przez orion512 ; 21-01-2018 o 23:33 |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|