![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1591 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-12-2010
Skąd: polska
Model: sharan
Silnik: tdi
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 71
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 | |
ford::expert
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
|
![]() Cytat:
Rury masz do nagrzewnicy zdaje się chyba cieple? To nie ma przez nią przedmuchu i nie wiem niestety dlaczego. Pod korkiem w zbiorniczku na wiekszych obratach silnika też nie ma pęcherzyków powietrza i płyn jest czysty? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 71
|
![]() Cytat:
Moja komora spalania w dogrzewaczu D5WZ zasilana jest w paliwo przy pomocy tej rurki z podstawą w której znajduję się świeca i sitko. Natomiast ze schematu do którego udało mi dotrzeć wynika że w urządzeniu D5WS montowanym w samochodzie sprinter od którego miałem pierwszy sterownik ( o numerach 25 2091 ) komora spalania zasilana jest bezpośrednio rurką , nie ma sitka w podstawie świecy. Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem ten sterownik na inny, myśląc że jest uszkodzony ( obecnie mam od Vito o numerach 25 2125 ) jednak nie mam do urządzenia w którym był montowany ten sterownik żadnego schematu w pdf -ie , ale podejrzewam, że może być identycznie -komora bez sitka. Czy tak sytuacja nie wymaga innego dawkowania paliwa ?, lub jakiegoś innego sterowania nadmuchem , przynajmniej w początkowej fazie rozpalania . Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 |
ford::expert
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
|
![]()
Ja mam wiele piecyków Ebera z róznych masci od Sharana ogólnie SGA, Sprintera, Vito, Opla, Mazdy i inne, a komory są w nich tak jak piszesz z róznymi doprowadzeniami paliwa, ale często zamieniam im strerowniki i nie widzę żadnych róznic w dawkowaniu paliwa i powolnego startu wentylatora. Nie zauważyłem dotychczas róznicy, ale aby być na 100 % pewny to poprzekładam takie na chwilę od Merca i VW z opcją D5WZ i D5WS, Pobawię się nimi, jak znajdę czas w poniedziałek.
Ale z tego co więm nie miałem nigdy takich objawów jak piszesz, moze sie mylę, sprawdzę jeszcze te napięcia na swiecy z róznych sterowników. Pozdr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 71
|
![]()
Świetnie , w takim razie doświadczalnie wykluczymy wszystkie ewentualności.
Jeszcze raz dzięki !! Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#1597 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-04-2008
Model: VW sharan
Silnik: 1,9 tdi 115Km, AUY
Rocznik: 2004
Postów: 27
|
![]()
Witam, przeglądałem informację na temat dogrzewacza i nie znalazłem nigdzie takiej informacji. Może ktoś będzie mógł posłużyć w tym temacie swoją wiedzą. Pierwszy raz zauważyłem ten objaw niedawno kiedy na dworze -16 stopni prowadząc auto na dość niskich obrotach nie dogrzewało się do 90 st. (było ok.55st. na zegarze) dodam że auto wcześniej długo stało uruchomione na postoju. Sprawdziłem i uruchamiając rano auto dogrzewacz regularnie się uruchamia zagrzewa silnik i wyącza. póżniej silnik np. na postoju traci temperaturę jest ok55-60 st.(cały czas jest uruchomiony) i dogrzewacz już się nie uruchamia.nie ma już -15 na dworze więc nie wiem jak w czasie jazdy. Ale pytanie, czy tak powinien się zachowywac silnik i jeśli nie to co może być prawdopodobną przyczyną. Mam auto 2 lata i pierwszy raz zauważyłem to zjawisko. jest to MK2 130KM silnik ASZ.
ps. sory za umieszczenie tego posta w innym dziale, to zwykła pomyłka była, a dogrzewacz na pewno działa, po pierwszym uruchomieniu chodzi i grzeje(wydech z niego jest gorący) aż nagrzeje silnik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-12-2009
Skąd: Śląsk
Model: galaxy
Silnik: 1.9 TDI
Rocznik: 1997
Postów: 67
|
![]()
a ja mam inny problem
mam w swoim Galu zamontowany D5WZ jako że go dokładałem bo żadnego piecyka w nim nie było to zamontowałem pompke paliwa i pompke wody za piecykiem wyciągającą płyn z dogrzewacza i pchającą go w strone silnika Włączam go sam kiedy mi sie podoba przyciskiem i wszystko było O.K do czasu jak nie wpadłem na pomysł żeby miesiąc temu ocieplić rurki pod autem tak jak to wszyscy robią w Galach Może to zbieg okoliczności ale od tego czasu mniejwięcej auto nie zawsze odpala piecyk tzn. odpala ale po zrobieniu testu i po odpaleniu na ok. 1 minute zwalnia i gaśnie. O co kaman Panowie bo zaraz coś mnie trafi z tym pieruńskim dogrzewaczem? Wina pompki wody?Pompki paliwa?Czy może coś z piecykiem nie halo? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#1599 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Zielona Góra/Sulechów
Model: Galaxy / C-Max
Silnik: 1.9 TDI 90km AHU / 1.6 TDCI 109km
Rocznik: 1996 / 2005
Postów: 103
|
![]()
Witam. Mam mały problem z moim dogrzewaczem (D3WZ), zatarło się łożysko na silniczku dmuchawy to postanowiłem to naprawić. Niestety podczas demontażu połamał mi się ten wentylator zamontowany na silniczku, żeby tego było mało po rozmontowaniu silniczka okazało się ,że plastik na którym zamontowane są szczotki jest pęknięty ( skleiłem to klejem) na razie trzyma ale nie wiem jak długo. Więc mam pytanie do szanownych kolegów gdzie mogę dostać silniczek z tym wentylatorem, może jakiś sklep z takimi częściami (niedrogi) proszę o pomoc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Sandomierz
Model: Galaxy MkII
Silnik: 2,3 benzyna+lpg
Rocznik: 2003
Postów: 221
|
![]()
Kolego 1-czarny,pisz na PW do Stefano.Tam uzyskasz pomoc profesjonalną.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diagnostyka silnika , temperatura silnika , webasto |
|
|