![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1811 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
![]()
Masz tam układ rozrysowany - z tego co widzę to wynika że jest to zwykły przekaźnik czasowy z zegarem. Sterowanie za pomoca + - styk 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Lewin-Kłodzki
Model: Sharan
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2004
Postów: 70
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
![]()
Dzięki. Ten schemat na pewno się przyda.
Marwyk- a nie styk nr.6? Styk 2 odłącza całkowicie zasilanie i nie przedmucha komory po spalaniu-co oznacza, że zakopci mocno przy następnym odpaleniu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Lewin-Kłodzki
Model: Sharan
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2004
Postów: 70
|
![]()
Marwyk pisał o styku nr 2 w zegarze. A jeśli idzie o sam dogrzewacz, to jak masz na schematach zasilanie na stałe jest na 1, 2. Styk 3,4 lub samo 4 zasila pompkę paliwa, 5 diagnoza, 6 czujnik temperatury zasilany po włączeniu zapłonu, 7 + alternatora. Tak więc po wyłączeniu zapłonu pozostaje zasilanie na 1 i 2 i to ono podtrzymuje pracę dogrzewacza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
![]()
dokładnie j/w
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
![]()
Zegar w drodze, a pojawił się nowy problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam na stole bezsitkowy D5WZ - od Vito. Po raz pierwszy po podłączeniu próbował wystartować, zaczął podawać paliwo, wentylator gonił powietrze-kopcił ale nie odpalił. Rozebrałem go, świeca sprawna-przeczyściłem kanalik gdzie osadzona jest świeca i przedmuchałem to pompką. Złożyłem do kupy i od razu wystartował. Następnego dnia chciałem go przetestować razem z wodą (pompka wodna), ale mi się nie udało. Było jak za pierwszym razem-świeca gorąca, wiatrak zasuwa, paliwo podaje, a brak zapłonu co może być przyczyną??? Co dziwne: miałem podłączony miernik do świecy-przez kilkadziesiąt sekund pompka podawała paliwo i było napięcie na świecy, nagle napięcie zanikło a pompka dalej podawała paliwo na maxa-czyżby zwalony sterownik? Co za cholera, że nie chce odpalić? Świecę też wyciągałem i grzała na czerwono przy próbie uruchamiania... Próbowałem też przy ściągniętym tłumiku-to samo-dolot powietrza drożny. Ostatnio edytowane przez cowboy ; 22-04-2011 o 21:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1817 |
ford::expert
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
|
![]()
To sprawdź jeszcze ile amper pobiera swieca, przy tym napieciu ze sterownika, a nie napisałes ile masz na swiecy.
Świeca sie wyłacza po pewnym czasie, tak ma być i jak nie ma ognia w piecu to następnie sterownik przestaje podawać impulsy na pomke paliwa i kaput. Pozdr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
![]() Cytat:
No tak świeca się wyłącza, ale czy pompka nie powinna przestać podawać paliwo gdy czujnik płomienia nie wykrył ognia? Trwało to dobrych kilka - kilkanaście sek. po czym odłączyłem zasilanie, nie miało sensu lanie dalej paliwa do zimnej świecy. Chyba, że trzeba trochę dłużej poczekać |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 | |
ford::expert
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
|
![]() Cytat:
Cały proces odpalania trwa ponad 1,5 min, wiec trzeba poczekac i sam sterownik przestanie podawać paliwo w przypadku 'złego' startu pieca. Do pomiaru natężenia prądu podawanego na swiecę, łączysz amperownierz w szereg ze swięcą, czyli np. jak przetniesz jeden z kabelków łaczących swiece to tam się podpinasz do tych przecietych koncówek. Można to zrobić inaczej bardziej profesjonalnie, ale trzeba mieć bardzo mocny zasilacz ze stabilizowanym napieciem około 8,0 - 8,5 V i zrobić odczyt poboru pradu. Nowa swieca pobiera około 12 A, starsza coraz mniej i jeżeli mniej niż 9 A, to już nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniej temperatury do zapłonu oleju napedowego. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 22-04-2011 o 23:39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
![]()
Dzięki wielkie. Wezmę się za to dopiero po świętach, wepnę miernik i odczytam wartości. Dam znać na forum co i jak. Wygląda mi to całkiem sensownie-pewnie świeczka już się "wypaliła" i czas na nią.
Zastanawia mnie jeszcze aku do którego podłączony jest piecyk. W spoczynku ma 12. 2V. Przy grzaniu świecy 11.9V.-ale to jest wystarczająco chyba - dopiero gdy spadnie poniżej 10.5V. piecyk nie odpali. Próba amperomierzem wykazała pobór prądu ok.4.5-5A - to chyba dużo poniżej tego, co pisałeś Stefano, żeby piecyk dał ogień. Próbowałem jeszcze dwukrotnie go odpalić i nic z tego- podawał paliwo i dymił tylko, ale do ognia nie doszło. A to może okazać się bardzo głupie: Coś mnie tknęło i pomyślałem, że może ropa, którą mam w kanisterku jest już "za stara" lub kiepskiej jakości (z Shella). Kupiłem więc Shell Vpower Diesel. Podłączyłem wszystko i odpalił od razu ... -na sucho bez wody...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podpiąłem pompkę wody i puściłem to na cały cykl-poszło do 90*C bez problemu. Dolałem zimnej wody, odpalił na nowo. Zmieniłem jeszcze z powrotem na stare paliwo - odpalił od razu-przeszedł cały cykl. Wymieniłem wodę na zupełnie zimną, i po raz kolejny odpalił-tym razem na pewno w przewodach nie pozostało Vpower z poprzedniego cyklu. Sam nie wiem co teraz o tym myślećGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - piecyk ten idzie do klienta, żeby on nie miał problemów później z odpaleniem. Jakość paliwa należałoby raczej wykluczyć, świeca się naprawiła czy co ??? Ostatnio edytowane przez cowboy ; 26-04-2011 o 23:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diagnostyka silnika , temperatura silnika , webasto |
|
|