Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-04-2011, 08:37   #1811
marwyk
ford::professional
 
Avatar marwyk
 
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Masz tam układ rozrysowany - z tego co widzę to wynika że jest to zwykły przekaźnik czasowy z zegarem. Sterowanie za pomoca + - styk 2

marwyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2011, 08:53   #1812
waldor4
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Lewin-Kłodzki
Model: Sharan
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2004
Postów: 70
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Tak, możesz nim zasterować zarówno D5... jak i D3...

tu masz po polsku

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

na tej stronie masz pdf-a do ściągnięcia a w nim schematy obydwu dogrzewaczy i na stronie 15 pdf-a schemat podłączenia zegara.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
waldor4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2011, 20:33   #1813
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Dzięki. Ten schemat na pewno się przyda.
Marwyk- a nie styk nr.6? Styk 2 odłącza całkowicie zasilanie i nie przedmucha komory po spalaniu-co oznacza, że zakopci mocno przy następnym odpaleniu...
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 09:34   #1814
waldor4
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Lewin-Kłodzki
Model: Sharan
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2004
Postów: 70
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Marwyk pisał o styku nr 2 w zegarze. A jeśli idzie o sam dogrzewacz, to jak masz na schematach zasilanie na stałe jest na 1, 2. Styk 3,4 lub samo 4 zasila pompkę paliwa, 5 diagnoza, 6 czujnik temperatury zasilany po włączeniu zapłonu, 7 + alternatora. Tak więc po wyłączeniu zapłonu pozostaje zasilanie na 1 i 2 i to ono podtrzymuje pracę dogrzewacza.
waldor4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 18:23   #1815
marwyk
ford::professional
 
Avatar marwyk
 
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

dokładnie j/w
marwyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 21:01   #1816
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Zegar w drodze, a pojawił się nowy problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Mam na stole bezsitkowy D5WZ - od Vito.
Po raz pierwszy po podłączeniu próbował wystartować, zaczął podawać paliwo, wentylator gonił powietrze-kopcił ale nie odpalił. Rozebrałem go, świeca sprawna-przeczyściłem kanalik gdzie osadzona jest świeca i przedmuchałem to pompką. Złożyłem do kupy i od razu wystartował. Następnego dnia chciałem go przetestować razem z wodą (pompka wodna), ale mi się nie udało. Było jak za pierwszym razem-świeca gorąca, wiatrak zasuwa, paliwo podaje, a brak zapłonu co może być przyczyną???

Co dziwne: miałem podłączony miernik do świecy-przez kilkadziesiąt sekund pompka podawała paliwo i było napięcie na świecy, nagle napięcie zanikło a pompka dalej podawała paliwo na maxa-czyżby zwalony sterownik?
Co za cholera, że nie chce odpalić? Świecę też wyciągałem i grzała na czerwono przy próbie uruchamiania... Próbowałem też przy ściągniętym tłumiku-to samo-dolot powietrza drożny.

Ostatnio edytowane przez cowboy ; 22-04-2011 o 21:07
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 22:34   #1817
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

To sprawdź jeszcze ile amper pobiera swieca, przy tym napieciu ze sterownika, a nie napisałes ile masz na swiecy.
Świeca sie wyłacza po pewnym czasie, tak ma być i jak nie ma ognia w piecu to następnie sterownik przestaje podawać impulsy na pomke paliwa i kaput.
Pozdr.
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 22:55   #1818
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Cytat:
Napisał Stefano Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To sprawdź jeszcze ile amper pobiera swieca, przy tym napieciu ze sterownika, a nie napisałes ile masz na swiecy.
Świeca sie wyłacza po pewnym czasie, tak ma być i jak nie ma ognia w piecu to następnie sterownik przestaje podawać impulsy na pomke paliwa i kaput.
Pozdr.
Było ok. 6.1-6.3V. nie pamiętam dokładnie ale ponad 6V. Nie za bardzo wiem jak sprawdzić zwykłym miernikiem "ile amper pobiera świeca"... przyłożyć amperomierz do swiecy czy jak?
No tak świeca się wyłącza, ale czy pompka nie powinna przestać podawać paliwo gdy czujnik płomienia nie wykrył ognia? Trwało to dobrych kilka - kilkanaście sek. po czym odłączyłem zasilanie, nie miało sensu lanie dalej paliwa do zimnej świecy. Chyba, że trzeba trochę dłużej poczekać
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2011, 23:36   #1819
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Cytat:
Napisał cowboyasterix Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Było ok. 6.1-6.3V. nie pamiętam dokładnie ale ponad 6V. Nie za bardzo wiem jak sprawdzić zwykłym miernikiem "ile amper pobiera świeca"... przyłożyć amperomierz do swiecy czy jak?
No tak świeca się wyłącza, ale czy pompka nie powinna przestać podawać paliwo gdy czujnik płomienia nie wykrył ognia? Trwało to dobrych kilka - kilkanaście sek. po czym odłączyłem zasilanie, nie miało sensu lanie dalej paliwa do zimnej świecy. Chyba, że trzeba trochę dłużej poczekać


Cały proces odpalania trwa ponad 1,5 min, wiec trzeba poczekac i sam sterownik przestanie podawać paliwo w przypadku 'złego' startu pieca.
Do pomiaru natężenia prądu podawanego na swiecę, łączysz amperownierz w szereg ze swięcą, czyli np. jak przetniesz jeden z kabelków łaczących swiece to tam się podpinasz do tych przecietych koncówek. Można to zrobić inaczej bardziej profesjonalnie, ale trzeba mieć bardzo mocny zasilacz ze stabilizowanym napieciem około 8,0 - 8,5 V i zrobić odczyt poboru pradu.
Nowa swieca pobiera około 12 A, starsza coraz mniej i jeżeli mniej niż 9 A, to już nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniej temperatury do zapłonu oleju napedowego.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 22-04-2011 o 23:39
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2011, 00:40   #1820
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie

Dzięki wielkie. Wezmę się za to dopiero po świętach, wepnę miernik i odczytam wartości. Dam znać na forum co i jak. Wygląda mi to całkiem sensownie-pewnie świeczka już się "wypaliła" i czas na nią.
Zastanawia mnie jeszcze aku do którego podłączony jest piecyk. W spoczynku ma 12. 2V. Przy grzaniu świecy 11.9V.-ale to jest wystarczająco chyba - dopiero gdy spadnie poniżej 10.5V. piecyk nie odpali.

Próba amperomierzem wykazała pobór prądu ok.4.5-5A - to chyba dużo poniżej tego, co pisałeś Stefano, żeby piecyk dał ogień.
Próbowałem jeszcze dwukrotnie go odpalić i nic z tego- podawał paliwo i dymił tylko, ale do ognia nie doszło.
A to może okazać się bardzo głupie:
Coś mnie tknęło i pomyślałem, że może ropa, którą mam w kanisterku jest już "za stara" lub kiepskiej jakości (z Shella). Kupiłem więc Shell Vpower Diesel.
Podłączyłem wszystko i odpalił od razu ... -na sucho bez wody...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podpiąłem pompkę wody i puściłem to na cały cykl-poszło do 90*C bez problemu. Dolałem zimnej wody, odpalił na nowo.
Zmieniłem jeszcze z powrotem na stare paliwo - odpalił od razu-przeszedł cały cykl. Wymieniłem wodę na zupełnie zimną, i po raz kolejny odpalił-tym razem na pewno w przewodach nie pozostało Vpower z poprzedniego cyklu.

Sam nie wiem co teraz o tym myślećGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - piecyk ten idzie do klienta, żeby on nie miał problemów później z odpaleniem.

Jakość paliwa należałoby raczej wykluczyć, świeca się naprawiła czy co ???




Ostatnio edytowane przez cowboy ; 26-04-2011 o 23:01
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diagnostyka silnika , temperatura silnika , webasto



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.