Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-02-2014, 21:52   #51
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie

Czy możliwe że po umyciu samochodu maglownica przestaje stukać?

Nie wiem o co chodzi, ale po umyciu samochodu praktycznie nie było stuków, usłyszałem dopiero pojedyncze stuknięcie jak bardzo szybko zjechałem z ronda (z lewej strony). Na progach mimo usilnych starań stuków nie uświadczyłem.

Teraz to nic już nie rozumiem...Może to jednak nie magiel? Jak kręcę kierownicą na postoju to nic nie puka...ale fakt, mam przeskoki na kierownicy czasami. Ale czy za te objawy mogłoby być jednak odpowiedzialne górne mocowanie McPhersona? I dlatego po otrzymaniu wody i wilgoci lepiej chodzi i nie stuka?

Wiem że mocno i pewnie bezsensownie kombinuję, ale zanim wydam kilkaset (bliżej tysiaka) za regenerację i wymianę magla chcę mieć 1000% pewności.

Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka

__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2014, 21:53   #52
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie

do skasowania

Ostatnio edytowane przez paoloWawa ; 27-02-2014 o 21:58
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2014, 11:06   #53
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

Paolo a ile Ty masz zamiar jeździć jeszcze tym mondkiem? Bo jeżeli planujesz wymianę na nowszy model, to nie ma sensu brać się za maglownicę, chyba, że Ci padnie na amen. Tym bardziej, że Twój ma 16 lat. Mój nie lepszy. 17 latek. Zaraz będzie pełnoletniGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli teraz coś padnie w tych dziadkach to trzeba im wybaczyć.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ma prawo się zepsuć, a mimo tego jeżdzą i cieszą okoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 03:32   #54
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

To prawda z tymi dziadkami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale tak ze dwa lata bym jeszcze pojeździł, albo ok. 40 000km - więc nie wiem do końca co robić.

I trochę powątpiewam w wersję z maglownicą - na wczorajszej trasie do Warszawy odniosłem wrażenie iż trochę myszkował, był mniej stabilny na szybko (bardzo) szybko pokonywanych zakrętach, albo przy dynamicznym zjeździe z ronda.

Takie myszkowanie to z maglownicą chyba nie ma nic wspólnego? A z kolei mogłoby mieć z górnym mocowaniem amorka?
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 07:28   #55
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

No to jeżeli w planach jest okrążenie kuli ziemskiej to szukaj magla na allegro.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tu masz w czym wybierać.
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 12:34   #56
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

No planuję jeszcze trochę pojeździć, bo silnik jest zdrowy, a jak mam już kupić auto to porządnie, więc wolę więcej odłożyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy magiel może powodować drgania kiery i budy powyżej 140 km/h? Wibracje nie występują za każdym razem, ale dość często. Na pewno mam do wymiany poduchę silnika. Czy to ona może być sprawcą zamieszania?

Drgania są też przy hamowaniu (więc podejrzenie padałoby na tarcze, ale wymieniałem 5kkm temu, razem z klockami i regeneracją zacisków). No i też nie zawsze drży przy hamowaniu, zdarza się że kiera wibruje już przy hamowaniu z 80 km/h, a zdarza się że nic się nie dzieje ze 150 km/h. Czy możliwe jest że tarcze już się pokrzywiły? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A może opony? Z przodu są chyba nierówno zjechane, na pewno to ich ostatni sezon. Za wibracje podczas hamowania to pewnie nie, ale te podczas jazdy to już mogą one być odpowiedzialne?
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 15:08   #57
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

Cytat:
Napisał paoloWawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A może opony? Z przodu są chyba nierówno zjechane, na pewno to ich ostatni sezon
To główny winowajca. Miałem tak w zeszłym roku w listopadzie. Przez stare zawieszenie dwie opony z przodu miały zjechany bieżnik od wewnątrz. Miałem przez to drgania budy powyżej 140 km/h. Po szybkiej wymianie opon na zimówki, w których były równe bieżniki problem zniknął. Wrzucę Ci później zdjęcia tych zjechanych opon.
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2014, 19:04   #58
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

Mały update, ja się chyba wykończę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Byłem dzisiaj u innego magika, stwierdził że to prawie na pewno nie maglownica a stawia w 95% na górne mocowanie amorków. Powiedział iż znajdzie mi przyczynę na pewno, a jeśli nie znajdzie to nie weźmie w ogóle pieniędzy.

We wtorek jestem umówiony na zostawienie auta, więc do mojej historii ze stukami dopiszemy kolejny rozdział Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2014, 18:15   #59
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

CAM00019.jpg

CAM00018.jpg

CAM00020.jpg

Tu masz zdjęcia tych opon zjechanych przez stare zawieszenie. Przez to właśnie trzęsło mi budą powyżej 140 km/h
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2014, 09:39   #60
supermario1
ford::average
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2006
Skąd: Pułtusk
Model: mondeo
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1998
Postów: 85
Domyślnie Odp: Stuki po wymianie wahaczy

Ja miałem dokładnie tak jak opisałeś, wymieniłem całe przednie zawieszenie i nic się nie poprawiło, tzn dalej stukało na progach i okazało się banalnie proste do zrobienia tak jak pisał ci "cieniu". Na pewno wybite są gumy przedniego stabilizatora. Sprawdzić możesz to dokładnie w ten sposób. Zdemontuj łączniki stabilizatora i wtedy sprawdź luzy na drążku wtedy są widoczne luzy bo inaczej łączniki trzymają i luzów nie widać a jedynie słychać stuki i to właśnie pod pedałami bo tam jest jedne mocowanie gumy stabilizatora. Jak zdemontujesz łączniki to możesz się przejechać samochodem po dziurach i zobaczysz czy puka, jak przestało to na pewno gumy. Zapewne masz gumy starego typu czyli takie większe. Nowego typu gumy są sprzedawane bo z uwagi na trudność w wymianie tych gum zmusiła Forda do stosowania mniejszych obejm i za razem mniejszych gum ale wymiana obejm na nowego wzoru wiąże się z odkręceniem ramy pomocniczej. Ja u siebie wymieniam na gumy starego wzoru i da się to zrobić bez odkręcania ramy pomocniczej tylko, że w całości można wykręcić tylko jedną śrubę a drugą się maksymalnie luzuje, dla łatwości rozginam trochę obejmę a po włożeniu nowej gumy przyginam ponownie obejmę i skręcam. Życzę miłej dłubaniny.
supermario1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.