Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-09-2014, 11:17   #71
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Re: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

kurde, znam benzyny co w niemczech na autobanach po 300-400 tys km zrobiły a tam się jeździ z butem w podłodze. to wytłumaczcie mi jedno, dlaczego mam obrotomierz do 7000 rpm a w hondzie nawet 8000 rpm. dlaczego nie zrobili do 4500 ? troche to bez sensu, bo jazda autostradowa wbrew pozorom jest zdrowa. silnik pracuje w temperaturze roboczej, smarowanie optymalne ( nie sprawdzilem jeszcze teori ze przy 2500 rpm są 2 bary przy 5000 rpm tez 2 bary ) chłodzenie optymalne...

poza tym, w moim bolidzie przy 130 km\h jest około 3400 rpm, 150 km\h 4000

co mam jeździć 90-tką ? dalej twierdzę, że suma zimnych rozruchów ma 10x większy wpływ na zużycie pierścieni niż suma jazdy .... przy 4000 rpm

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 12:16   #72
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

mjprzem - czy podeślesz trochę stuffu, który palisz? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

czekam aż napiszesz, żeby lepiej nie włączać silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM

Ostatnio edytowane przez mayak ; 10-09-2014 o 12:20
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 12:27   #73
marianob85
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2013
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2012
Postów: 37
Domyślnie

Wracając do tematu. Zastanawia mnie tylko czy te silniki są identyczne pod względem budowy i materiałów. Zarówno 1.0eb 100/125 jak również 1.6eb 150/182. Czytałem, szukałem jakiś czas temu ale nie znalazłem 100% odpowiedzi więc osobiście cały czas się waham.

Czy posiadacie jakieś potwierdzone informacje, lub jest to gdzieś dostępne online że jeden i drugi różni się wyłącznie softem?
marianob85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 17:42   #74
bonzo000
ford::advanced
 
Avatar bonzo000
 
Imię: Bonzo
Zarejestrowany: 17-12-2009
Skąd: ?
Model: Passat B7
Silnik: TSI
Rocznik: 2014
Postów: 209
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

A może 1.0 na 180KM a nie tam pisanie ,, 125 ile ten silni wytrzyma?"


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez bonzo000 ; 10-09-2014 o 20:16
bonzo000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 20:00   #75
schraczek
ford::specialist
 
Avatar schraczek
 
Zarejestrowany: 04-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Skoda Octavia III RS
Silnik: 2.0 TSI 230KM
Rocznik: 2017
Postów: 561
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

Przeczytałem wątek od dechy do dechy. Wypowiedzi mjprzem nic nie wniosły do mojego stanu wiedzy, ale to pewnie moja wina.
Pozdrawiam mayak-a i heko.
__________________
Misiek.

schraczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 20:48   #76
maciasm
ford::amateur
 
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

Witam wszystkich,
Jestem nowy i z ciekawością przeczytałem wątek i doleję trochę oliwy do ognia, a mianowicie nasuwa mi się jeszcze jedna teza: Kiedyś jak Sony robił telewizory kineskopowe 100Hz, to każdy kineskop podłączano i sprawdzano wstępnie, jak nie przeszedł pomyślnie wg producenta testów, to taki kineskop "szedł" do TV 50Hz (bo były takie i takie), a może w przypadku tych silników (np 100 i 125koni lub inne, np diesel 95 i 115koni) jest podobnie, czy po wyprodukowaniu nie są one wstępnie sprawdzane przy pierwszym uruchomieniu (bo takie jest w montowni silników) i tam w zależności od jakości silnika /bo nic nigdy nie jest takie same.../ zostają odpowiednio przyszeregowywane.... (tak jest z procesorami intela i5 i i7...., i5 po oblaniu testu jest fabrycznie uszkadzany).
Uprzedzam, że nie jestem po niczyjej stronie (bardzo dobrze, że takie rzeczy potraficie i to robicie), tylko ciekawy...
Pozdrawiam
maciasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 21:25   #77
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

Cytat:
Napisał maciasm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...a może w przypadku tych silników (np 100 i 125koni lub inne, np diesel 95 i 115koni) jest podobnie, czy po wyprodukowaniu nie są one wstępnie sprawdzane przy pierwszym uruchomieniu ...
Kolega ma wyobrażenie o produkcji samochodów z czasów Henrego Forda...
Obecnie na etapie tłoczenia na prasie pierwszych kawałków nadwozia wiadomo już dla którego Kowalskiego/Smitha będzie ten samochód, który powstanie... Silnik wjeżdża na linię montażowa z fabryki silników, gdzie nie widział swojego sterownika i nie mógł być oczywiście "odpalony". Sterownik przyjeżdża z fabryki sterowników i oczywiście fabrycznie jest zaprogramowany pod zamówienie Kowalskiego/Smitha... Dopiero po kompletnym złożeniu samochodu pod owo zamówienie Kowalskiego/Smitha, po nalaniu tak ok. 3l paliwa na końcu linii montażowej silnik pierwszy raz w życiu doznaje szoku wybuchu w cylindrze... Tyle, że już jest zdefiniowane dawno, że ma mieć albo 100PS albo 125PS...
Tak więc nikt niczego nie prubuje, tylko ładuje gotowy samochód na lawetę, wiezie do Kowalskiego/Smitha i każe mu wierzyć, że dostał 100PS albo 125PS...

Coby nie było wątpliwości - osobiście pisałem soft obsługi produkcji samochodów dla Fiata...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 21:47   #78
maciasm
ford::amateur
 
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

Dzięki za rozsądną odpowiedz, ale minuta w dr google i znów mam trochę wątpliwości, od ręki znalazłem artykuł ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] -to nie jest żadna dla mnie wyrocznia!) w którym -cytat:
Jednak najważniejsza różnica jest taka, że dziś każdy silnik jest już wstępnie docierany w fabryce. Dzieje się tak ze względu na wyśrubowane metody kontroli jakości. Silniki są wstępnie kalibrowane, co ma znaczenie np. ze względu na czystość spalin. Dlatego każdy silnik musi przejść specjalny proces testowy, który jest zaprojektowany tak, aby stopniowo zwiększać prędkości obrotowe pracy i docierać silnik.

Może autor myli się albo technika poszła jeszcze bardzie do przodu, ale osobiście wątpię, aby w fabryce silników nie było kontroli jakości w postaci odpalenia silnika na np serwisowym chipie i kontroli jego parametrów, a potem taki silnik szedłby do tego kowalskiego, który taki silnik chce.... chip i software dogrywany faktycznie później.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez maciasm ; 10-09-2014 o 21:50
maciasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 22:02   #79
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

"Docieranie" robione jest na linii produkcyjnej/obróbczej... Ze względów oczywistych (bezpieczeństwo w transporcie itp.) silniki nie są zalewane olejem w fabryce a dopiero na linii montażowej samochodów... Nie ma więc mowy o "zwiększaniu prędkości obrotowej"... Nie wyklucza to zalania silnika płynami na hamowni w celach wyrywkowej kontroli jakości, ale na 99% nie do tyczy to każdego silnika, tylko "wylosowanych"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2014, 22:07   #80
maciasm
ford::amateur
 
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
Domyślnie Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni

To rozwiałeś moje wątpliwości, dzięki.
Pozdrawiam
maciasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.