|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-09-2014, 11:17 | #71 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Re: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
kurde, znam benzyny co w niemczech na autobanach po 300-400 tys km zrobiły a tam się jeździ z butem w podłodze. to wytłumaczcie mi jedno, dlaczego mam obrotomierz do 7000 rpm a w hondzie nawet 8000 rpm. dlaczego nie zrobili do 4500 ? troche to bez sensu, bo jazda autostradowa wbrew pozorom jest zdrowa. silnik pracuje w temperaturze roboczej, smarowanie optymalne ( nie sprawdzilem jeszcze teori ze przy 2500 rpm są 2 bary przy 5000 rpm tez 2 bary ) chłodzenie optymalne...
poza tym, w moim bolidzie przy 130 km\h jest około 3400 rpm, 150 km\h 4000 co mam jeździć 90-tką ? dalej twierdzę, że suma zimnych rozruchów ma 10x większy wpływ na zużycie pierścieni niż suma jazdy .... przy 4000 rpm |
10-09-2014, 12:16 | #72 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
mjprzem - czy podeślesz trochę stuffu, który palisz? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czekam aż napiszesz, żeby lepiej nie włączać silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM Ostatnio edytowane przez mayak ; 10-09-2014 o 12:20 |
10-09-2014, 12:27 | #73 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2013
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 182KM
Rocznik: 2012
Postów: 37
|
Wracając do tematu. Zastanawia mnie tylko czy te silniki są identyczne pod względem budowy i materiałów. Zarówno 1.0eb 100/125 jak również 1.6eb 150/182. Czytałem, szukałem jakiś czas temu ale nie znalazłem 100% odpowiedzi więc osobiście cały czas się waham.
Czy posiadacie jakieś potwierdzone informacje, lub jest to gdzieś dostępne online że jeden i drugi różni się wyłącznie softem? |
10-09-2014, 17:42 | #74 |
ford::advanced
Imię: Bonzo
Zarejestrowany: 17-12-2009
Skąd: ?
Model: Passat B7
Silnik: TSI
Rocznik: 2014
Postów: 209
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
A może 1.0 na 180KM a nie tam pisanie ,, 125 ile ten silni wytrzyma?"
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez bonzo000 ; 10-09-2014 o 20:16 |
10-09-2014, 20:00 | #75 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Skoda Octavia III RS
Silnik: 2.0 TSI 230KM
Rocznik: 2017
Postów: 561
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
Przeczytałem wątek od dechy do dechy. Wypowiedzi mjprzem nic nie wniosły do mojego stanu wiedzy, ale to pewnie moja wina.
Pozdrawiam mayak-a i heko.
__________________
Misiek. |
10-09-2014, 20:48 | #76 |
ford::amateur
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
Witam wszystkich,
Jestem nowy i z ciekawością przeczytałem wątek i doleję trochę oliwy do ognia, a mianowicie nasuwa mi się jeszcze jedna teza: Kiedyś jak Sony robił telewizory kineskopowe 100Hz, to każdy kineskop podłączano i sprawdzano wstępnie, jak nie przeszedł pomyślnie wg producenta testów, to taki kineskop "szedł" do TV 50Hz (bo były takie i takie), a może w przypadku tych silników (np 100 i 125koni lub inne, np diesel 95 i 115koni) jest podobnie, czy po wyprodukowaniu nie są one wstępnie sprawdzane przy pierwszym uruchomieniu (bo takie jest w montowni silników) i tam w zależności od jakości silnika /bo nic nigdy nie jest takie same.../ zostają odpowiednio przyszeregowywane.... (tak jest z procesorami intela i5 i i7...., i5 po oblaniu testu jest fabrycznie uszkadzany). Uprzedzam, że nie jestem po niczyjej stronie (bardzo dobrze, że takie rzeczy potraficie i to robicie), tylko ciekawy... Pozdrawiam |
10-09-2014, 21:25 | #77 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
Cytat:
Obecnie na etapie tłoczenia na prasie pierwszych kawałków nadwozia wiadomo już dla którego Kowalskiego/Smitha będzie ten samochód, który powstanie... Silnik wjeżdża na linię montażowa z fabryki silników, gdzie nie widział swojego sterownika i nie mógł być oczywiście "odpalony". Sterownik przyjeżdża z fabryki sterowników i oczywiście fabrycznie jest zaprogramowany pod zamówienie Kowalskiego/Smitha... Dopiero po kompletnym złożeniu samochodu pod owo zamówienie Kowalskiego/Smitha, po nalaniu tak ok. 3l paliwa na końcu linii montażowej silnik pierwszy raz w życiu doznaje szoku wybuchu w cylindrze... Tyle, że już jest zdefiniowane dawno, że ma mieć albo 100PS albo 125PS... Tak więc nikt niczego nie prubuje, tylko ładuje gotowy samochód na lawetę, wiezie do Kowalskiego/Smitha i każe mu wierzyć, że dostał 100PS albo 125PS... Coby nie było wątpliwości - osobiście pisałem soft obsługi produkcji samochodów dla Fiata...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
10-09-2014, 21:47 | #78 |
ford::amateur
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
Dzięki za rozsądną odpowiedz, ale minuta w dr google i znów mam trochę wątpliwości, od ręki znalazłem artykuł ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] -to nie jest żadna dla mnie wyrocznia!) w którym -cytat:
Jednak najważniejsza różnica jest taka, że dziś każdy silnik jest już wstępnie docierany w fabryce. Dzieje się tak ze względu na wyśrubowane metody kontroli jakości. Silniki są wstępnie kalibrowane, co ma znaczenie np. ze względu na czystość spalin. Dlatego każdy silnik musi przejść specjalny proces testowy, który jest zaprojektowany tak, aby stopniowo zwiększać prędkości obrotowe pracy i docierać silnik. Może autor myli się albo technika poszła jeszcze bardzie do przodu, ale osobiście wątpię, aby w fabryce silników nie było kontroli jakości w postaci odpalenia silnika na np serwisowym chipie i kontroli jego parametrów, a potem taki silnik szedłby do tego kowalskiego, który taki silnik chce.... chip i software dogrywany faktycznie później. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez maciasm ; 10-09-2014 o 21:50 |
10-09-2014, 22:02 | #79 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
"Docieranie" robione jest na linii produkcyjnej/obróbczej... Ze względów oczywistych (bezpieczeństwo w transporcie itp.) silniki nie są zalewane olejem w fabryce a dopiero na linii montażowej samochodów... Nie ma więc mowy o "zwiększaniu prędkości obrotowej"... Nie wyklucza to zalania silnika płynami na hamowni w celach wyrywkowej kontroli jakości, ale na 99% nie do tyczy to każdego silnika, tylko "wylosowanych"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
10-09-2014, 22:07 | #80 |
ford::amateur
Imię: M
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Gd
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: EcoBoost 1.0l I3 przełączenie 100 koni -> 125 koni
To rozwiałeś moje wątpliwości, dzięki.
Pozdrawiam |
|
|
|