![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#51 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: Benzyna
Postów: 35
|
![]()
Chyba nie do końca jest tak jak pisałem. Dzisiaj sprawdziłem to za dnia i wyglada jakby pod uszczelka jest trochę wody ale skad to nie mogę dojść. Teraz juz nie mam pojęcia skąd to idzie. Uszczelka wyglada na całą. Łączenia blach tez.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 263
|
![]()
Ja w swoim Cmax-ie tez długo walczyłem zanim zlikwidowałem przecieki. Oprócz standardowego wycieku na złączu przy parowniku klimy , nieszczelności przy mocowaniu lamp tylnych , klapy bagażnika to woda dostawała się dalej do środka właśnie przez mikropęknięcia masy uszczelniającej dach. Te mikropęknięcia były naprawdę niewielkie , ciężko je zauważyć a jednak lało się sporo, najwięcej do bagażnika. Zerwałem listwy na dachu, wyczyściłem dokładnie rynienki i listwy , całą rynienkę posmarowałem cienką warstwą bezbarwnego silikonu szklarskiego , po czym po wyschnięciu następnego dnia wkleiłem listwy również na silikon szklarski. Od tamtej pory w aucie suchutko nawet w największą ulewę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
![]()
jbal - masy uszczelniające poliuretanowe są jak najbardziej dobre, używałem też silikon szklarski do luster który nie szkodzi blachom - zalety jego są takie że jest w miarę miękki i w razie czego można łatwiej go zerwać. Na przykład nim uszczelniłem gumową rurkę od klimy która łączy się z blachą w podłodze gdyż gdybym użył poliuretanu to miałbym problem aby w przyszłości tam zajrzeć.
Masa poliuretanowa - po stwardnieniu bardzo trudno jest ją usunąć więc najlepiej stosować z głową i to w te miejsca gdzie będziemy na 100% pewni że nie będzie potrzeby tego nigdy ruszać Co do przecieków - na jesien miałem przygodę z cieknącą szybą czołową - ASO tak wkleiło. Masakra tak mi zalewało w miejscu nóg pasażera. Takie przygody nigdy nie są przyjemne. Dosłownie poł samochodu miałem rozebrane aby dojść gdzie to leci przez miesiąc tak jezdziłem z wyjętym fotelem aby wszystko powysychało przed złożeniem. Faktycznie pozniej okazuje się że była pierdoła ale ile pracy trzeba włożyć aby takie "mikropęknięcie" znaleźć. W dodatku zimne dni nie sprzyjają takim pracom. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca Ostatnio edytowane przez slyboots ; 27-01-2015 o 17:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: Benzyna
Postów: 35
|
![]()
Zauważyłem właśnie mikropęknięcie pod listwa i być może to jest przyczyną. Teraz jest sucho wiec problem nie występuje a i tak jeżdżę bez plastików, bo nie ma sensu ich demontować i montować co chwilę zresztą tak będzie najłatwiej zaobserwować problem.
Z tego co czytam to z reguły jest to mikropęknięcie ale żeby dojść gdzie i skąd leje się woda schodzi dużo czasu. Aż dziw bierze że przez coś takiego tak może się lać. Jedno pytanie usunąć starą mastykę w miejscu pęknięcia czy zakleić jak jest? Powiedzcie mi jak odpiąć podsufitkę przy bagażniku w kombi - jej końcową cześć. Widze tam dwie spinki a nie chce połamać jak się do tego zabrać. merchel, slyboots dzięki za porady Edycja: Dzisiaj zlokalizowałem przeciek, z tej części powyżej tej plamy: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy to możliwe żeby przeciekało z tego miejsca (pod listwa relingową)?. Nie jest to w lini prostej w dół raczej po ukosie, to najkrótsza droga: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez jbal ; 29-01-2015 o 20:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: Benzyna
Postów: 35
|
![]()
Z ciekawości napisalem do ASO ile taka przyjemność by kosztowała. Normalnie padłem:
"Demontaż/montaż listew dachowych obie strony to skzost ok 160 zł brutto, dodatkowy koszt za wymianę mastyki raz lakierowanie to ok 455 zł brutto za jedną stronę." Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-12-2012
Model: Focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
![]()
Niestety i mnie dopadła przypadłość wody w bagażniku:
Po długich szukaniach na forach, własnych doświadczeniach poniżej rozwiązanie problemu, może komuś się przyda. Mój Focus ma relingi przykręcane od środka, jak na zdjęciu 1 i 2 (klucz 10). Żeby je odkręcić należy zdjąć podsufitkę - odkręcić wystarczy pierwszą śrubę. Nie nie jest konieczne zdjęcie całej podsufitki, ale zalecam zdjąć do przednich klamek - co pokazuje zdjęcie 3. Spowodowane to jest faktem, iż jest ona dość miękka i należy uważać, aby jej nie złamać. Zdjęcie plastików nie będzie trudne, bez czytania instrukcji dałem sobie rade ostrożnie odciągając plastiki i odkręcając śruby mocujące. Po odchyleniu relingów ukazała się przyczyna wody w środku samochodu - pęknięcia na długości około 5 - 7 cm z prawej i lewej strony. Kupiłem w sklepie masę uszczelniająco/klejącą marki BOLL - co ważnie nie żaden silikon. Koszt 35 zł za tubę. Jest ona dość plastyczna, przypomina zwykły silikon jednak jest dużo twardsza i nie powinna pękać. Rozprowadziłem po długości pęknięcia pędzelkiem + około 2 cm zapasu. Od tego czasu deszcze, mycie samochodu, grad nie spowodował wody w środku.
Mam nadzieję, że komuś pomoże, z informacji ASO Ford zaoszczędziłem co najmniej 600 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Swoją drogą mechanicznie Ford bez zarzutu, przejechał ponad 150 tyś bez zająknięcia - jestem bardzo zadowolony jednak jakość blach woła o pomstę do nieba... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ford::expert
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
![]()
Po lifcie niczego nie poprawili. U mnie wyglądało identycznie, fotki 4 i 5 (post #29). Miałem prościej, bo nie mam relingów. Wystarczyło odchylić listwy dachowe, bez demontażu podsufitki. Zapaćkałem silikonem neutralnym. W styczniu uszczelniałem prawą stronę, dwa tygodnie temu lewą. Ford dał ciała. Karoseria pracuje w tych miejscach, a uszczelnienie jest mało elastyczne i pęka.
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 13-04-2015 o 22:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2015
Skąd: Dąbrowa Gornicza
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 PB
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
![]()
Sprawdzić należy skryskiwacz tylnej klapy, bo u mnie tam ciękło. A dokładniej na łaczeniu spryskiwacza z tylna klapą. Tam jest uszczelka która juz był dość twarda i nie przylegała idealnie - efekt woda na rolecie bagażnika - kombi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ford::beginner
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 06-08-2015
Skąd: Wieliczka
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez fcp06082015 ; 28-09-2015 o 13:10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 263
|
![]()
W moim C-maxie też zalewało regularnie po deszczu bagażnik i też długo nie mogłem dojść skąd cieknie . Przyczyna była dokładnie taka jak u Ciebie - spękane uszczelnienia rynienki relingowej. Z tą różnicą ,że u mnie te spękania były bardzo małe, prawie niewidoczne. Oderwałem te czarne plastykowe listwy, wyczyściłem, odutłściłem i posmarowałem na całej długości silikonem szklarski i ponad roku mam zupełny spokój. Tobie też zalecam taki zabieg. Na początku myślałem ,że to uszczelnienia lamp, listwy światła stopu ale był błędny trop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|