|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-07-2015, 21:35 | #11 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Płynu chlodzacego nie ubywa-pisałem o tym wyżej.
Na moje oko dym jest biały, ale pobiera olej. Olej był zalany przy wymianie ,silnik pochodził jakiś czas i trochę dolalem. Ale jak już pisałem olej był wymieniany dwa dni przed tym jak nastąpił problem z rozruchem i przed wymiana świec. Problem z rozruchem został rozwiązany wymiana cewki o czym mowa w temacie niżej. I po tej to wymianie nastąpił problem z dymieniem. Po wymianie cewki na drugą przejechałem około 40km i na drugi dzień rano sprawdziłem olej i był mały ubytek bo wskaźnik nie był już na maximum jak dzień wcześniej. Wczoraj zrobiłem około 200-250km i po powrocie jak silnik ostygl sprawdziłem stan oleju i był grubo poniżej minimum Ostatnio edytowane przez laurent92 ; 02-07-2015 o 21:38 |
03-07-2015, 05:55 | #12 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,354
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Przy 200 - 250 km taki ubytek oleju to silnik do kapitalki (o prawda taniej czasem się dostanie silnik w dobrym stanie jak remont a wystarczy podłączyć go pod akumulator wykręcić świece i pomierzyć ciśnienie w cylindrze) . Jeśli dym jest biały, gryzący to na bank w spalinach jest olej
|
03-07-2015, 07:40 | #13 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Musi być olej w spalinach bo wycieków nigdzie nie ma pod silnikiem,a ubytki są przerażające...i to tak z dnia na dzien
|
03-07-2015, 16:14 | #14 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Naprawa jest według mnie nieopłacalna zapłacić 700-800zl za robocizne + części, to za tyle można kupić drugiego escorta którym jeszcze da się pojeździć. Wymiana silnika na drugi tez się zbytnio nie opłaca. Silnik gdzieś w granicach 500-800 zł + przełożenie 300-500zł yo również się nie opłaca. Chyba przyszla pora by rozstać się z escortem. Być może wystawie go na sprzedaż w takim stanie jak jest bądź oddam go na szrot.
|
03-07-2015, 20:37 | #15 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,354
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Za silnik nie dał bym więcej niż 500 pln i to pod warunkiem że jest w super stanie
Przekładał bym sam ale pod warunkiem że warto jeszcze pojeździć essim i blachy ma OK Inaczej tak jak piszesz ........ No chyba że escort jest pasją a nie złomem |
03-07-2015, 20:46 | #16 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Sam niestety nie przełoże. Jeżdżę nim od 4 lat zrobił u mnie 120.000 km wg.mnie ma 309.000 km na chwile obecna choć może mieć i więcej. Przywiązalem się do tego auta,bo jest ekonomiczne ,zaraz po zakupie wrzucilem mu nowa sekwencje. Chodził dobrze ,przez te 4 lata nie dołożyłem złotówki do silnika,poza wymiana oleju,świec i filtrów ale to oczywiste. Mechanik mi powiedział ze padły te uszczelniacze lub pierscienie dlatego ze zalałem mu nowy olej bo przepukal nagar i silnik nie jest szczelny i to się pokrywa bo przed wymiana oleju bylo wporzadku . A bawić się w jakieś uszczelniacze to bez sensu i wydawać pieniądze niepotrzebnie,bo jak coś jest zepsute to samo nagle nie ozyje. W odległości 30km ode mnie stoi escort na części ale z silnikiem 1.8 zadzwonię do gościa zapytam ile by chciał za silnik,swap z 1.6 na 1.8 z tego co czytałem można zrobić bez większych komplikacji. A co do blach...jeżdżę nim 4 lata i nie robiłem ich,progi nie są takie złe ,podłoga wporzadku,jedynie repwraturki zdało by się wymienić bo korozja się za nie wzięła ale nie jest to jeszcze na tragicznym poziomie jak u innych.
|
03-07-2015, 22:25 | #17 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,354
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Ano sam widzisz .... U mnie na OLX stoi cabrio w niezłym stanie za 2000 i mnie kusi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale sam zanim uzbieram te 2 tysiaki bo żona nie chce słyszeć, to pewnikiem już będzie "musztarda po obiedzie"
309000 to niezły przebieg a tym bardziej że katował go gaz ale wybór zawsze jest Twój .. |
03-07-2015, 23:10 | #18 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Na szrocie wezmę za niego ok.500zl szkoda mi go trochę bo mam sentyment do tego auta,ale remont silnika jest nieopłacalny wiec po co wpędzać się w koszta a zawsze to wyniknie jeszcze coś po drodze.
|
04-07-2015, 20:12 | #19 |
Postów: n/a
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
Emilu, nie wpadaj w panikę, dobrze sprawdż, co jest z silnikiem, bo nigdy silnik z dnia na dzień jak nie brał oleju, to zaczyna brac takie ilości.
Dobrze zdiagnozuj wszystko, jak nie wiesz jak, nie wiesz od czego zacząć, pytaj, podpowiemy. Ostatnio edytowane przez salom ; 05-07-2015 o 15:22 |
05-07-2015, 15:10 | #20 |
ford::beginner
Imię: Emil
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: Pruszków/Sochaczew
Model: Escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1998
Postów: 26
|
Odp: Dymi na biało i bierze olej
No to co radzicie w takim razie?
Chociaż sprawy silnikowe nie należą już do tanich napraw i nie wiem czy sens jest inwestować w to auto. |